Heb al drie keer een foto geprobeerd te maken maar het ziet er dan niet uitquote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ik heb er wel zin anLein slaapt op de bank
![]()
ben benieuwd naar je nieuwe haar!
klinkt als een lekkere (gezonde) routinequote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:55 schreef sigme het volgende:
Wat een lekker weer vandaag!
Vanochtend de nieuwe routine uitgeprobeerd; ga ik vanaf nu elke zaterdag doen.15 minuten hardlopen naar zonnebank zonnebank 40 minuten hardlopen terug
En helemaal alleen![]()
Omdat ik weer naar kantoor ga moet ik, wil ik tweemaal per week hardlopen, een keer in m'n eentje.
Ik heb er 29, maar voor quotes van posts van mij......quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:56 schreef Greys het volgende:
[..]
@Miss_S, dat heb ik ook ooit gedaan, die notes gelezen! Ik had er (toen) vier waarvan ook een positieve en die drie gingen eigenlijk nergens over. Maar wel grappig om het eens te zien.
6 Proeflessen Jiu Jitsu (ik mot geen getrek aan me en wil al helemaal niet 'vrijwillig' vallen), paar lessen boksen (Ik trap liever, maar wel lekker intensief), lesje kickboksen (leuk, maar taekwondo vond ik technisch gezien leuker en ik vond het maar niets dat ze op mijn knieen konden trappen), 6(?) lessen judo op school (zoals ik al zei, ik mot geen getrek aan me) en voor de rest heel veel filmpjes bekeken en afleveringen national geographics gekeken over fight science. Wat me ook wel leuk lijkt: karate, ninjitsu, hapkido, kung fu en MMA (dat laatste vooral omdat het zo effectief is).quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:58 schreef BlaatschaaP het volgende:
Klinkt goed, Chico!
Ik zit een beetje te kijken en het blijkt dat er een school zit twee blokken verderop. Dat haalt de drempel natuurlijk ook wel omlaag. Misschien ga ik wel een proefles aanvragen. Ik zie ook eigenlijk geen andere vechtsport die me leuk lijkt (behalve Karate). Heb jij ook wel eens andere (vecht)sporten gedaan?
http://www.yoosin.nl/quote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:03 schreef Chicolate het volgende:
[..]
6 Proeflessen Jiu Jitsu (ik mot geen getrek aan me en wil al helemaal niet 'vrijwillig' vallen), paar lessen boksen (Ik trap liever, maar wel lekker intensief), lesje kickboksen (leuk, maar taekwondo vond ik technisch gezien leuker en ik vond het maar niets dat ze op mijn knieen konden trappen), 6(?) lessen judo op school (zoals ik al zei, ik mot geen getrek aan me) en voor de rest heel veel filmpjes bekeken en afleveringen national geographics gekeken over fight science. Wat me ook wel leuk lijkt: karate, ninjitsu, hapkido, kung fu en MMA (dat laatste vooral omdat het zo effectief is).
Sportschool in de buurt: heb je een linkje naar hun site ofzo? Vaak kan je daar al wel aan zien waar ze de nadruk op leggen.
Nou, toevallig gaan ze dinsdag opnames makenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:03 schreef BlaatschaaP het volgende:
En heb je nou ook filmpjes van het niveau waarop jij bijvoorbeeld zit? Ik neem aan dat je nog niet zo ver bent als de heren in het filmpje, namelijk. Maar ik ben wel benieuwd hoe het er aan toe gaat als je beginner - halfgevorderd bent.
Ziet er goed uit, zijn aangesloten bij Taekwondo Bond Nederland en zo te zien hebben ze ook redelijk wat Nederlands kampioenen voortgebracht en zelfs deelnemers aan de Olympische spelen. Wat betekent dat ze aan goede wedstrijdtraining doen (en dat zijn de leukste trainingen). En ik zie dat beginners in het begin speciale aandacht krijgen ... DOEN!quote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:06 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
http://www.yoosin.nl/
Ik vind het zelf belangrijk dat er een goede balans is tussen techniek en conditie. En dat er snelle vordering te zien is, aangezien ik niet zo geduldig ben. Maar als ik eenmaal merk dat ik iets begin te leren, word ik juist heel enthousiast. Ik hou ook niet echt van die worstel-achtige Judo en Jiujitsu-technieken. Het lijkt me trouwen ook heel vet om Krav Maga te leren
. Maar ik betwijfel dat dat hier wordt gegeven (*gaat op zoek*).
Omroep Flevolandquote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:21 schreef BlaatschaaP het volgende:
Krav Maga wordt hier ook gegeven. Maar misschien is dat voor een later stadium, het is natuurlijk ook wel flink hard. Ik denk dat ik me wel op ga geven voor een proefles, Chico
. Bedankt voor 't filmpje! En wie komt er opnemen?
Aawquote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:21 schreef Chicolate het volgende:
Er zat iets in die kant-en-klaar kip tandoori waar ik duidelijk niet tegen kan, buikpijn. Was te verwachten, met die ingredientenlijst
.
Ik weet niet zeker, ik kijk heel veel seriesquote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:24 schreef BlaatschaaP het volgende:
Oh ja, bij Taekwondo snap ik dat ook wel hoor. Maar Krav Maga is natuurlijk wel één van de meest realistische (als in: in het dagelijks leven bruikbare) vechtsporten die er zijn. Daar gaat het niet alleen om techniek, maar ook om pijn leren incasseren. Dat lijkt me super leuk, maar misschien nu even niet
.
Kijk jij trouwens ook Fight Quest op, geloof ik, Discovery? Echt een ontzettend leuk programma.
Volgens mij heb ik die al eens gezien. Samen met een programma waarin een aantal mannen laten zien dat ze hun botten en andere lichaamsdelen (bijv. longen) zo bizar hadden getraind dat ze o.a. ijsblokken konden breken (steviger dan beton) en kruiken konden laten knappen door ze op te blazen. Echt heel interessantquote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:29 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker, ik kijk heel veel series, maar die volgens mij nog niet. Ga ik naar op zoek. Ook leuk:
Echt boeiend, deze gaat dan toevallig over MMA, maar het idee is: de vechtsport zelf maakt je lichaam ook sterker (botten, zenuwen enzo).
Ik heb het even opgezocht en het kloptquote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:29 schreef Greys het volgende:
Krav Maga is toch wat J-Lo in die film gebruikt, dat ze haar man uiteindelijk wil omleggen?
Ja, die serie is het inderdaadquote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:33 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die al eens gezien. Samen met een programma waarin een aantal mannen laten zien dat ze hun botten en andere lichaamsdelen (bijv. longen) zo bizar hadden getraind dat ze o.a. ijsblokken konden breken (steviger dan beton) en kruiken konden laten knappen door ze op te blazen. Echt heel interessant.
Die Fight Quest is trouwens echt aan te raden. Van alle vechtsportseries die ik heb gezien (toch wel een aantal) vind ik deze het leukste. Ze reizen de wereld af en gaan dan een aantal dagen de lokale vechtsport intensief beoefenen om dan uiteindelijk tegen een professional/gevorderde te vechten. Je leert dus, naast de technieken e.d., ook veel over de herkomst van de sporten. En ik vind dat zij sowieso al erg getalenteerd zijn, in tegenstelling tot veel van die vechters bij dit soort programma's. Volgens mij hebben ze, zie ik nu, alleen nog nooit Taekwondo gedaan.
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:34 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht en het klopt. In Enough?
Het is een vechtsport die bedacht is door het Israelisch leger trouwens.
Klopt. Het is in/door speciale defensie-eenheden van het Israelische leger ontwikkeld en had maar 1 doel: zo effectief mogelijk zijn. Het is een van de weinige vechtsporten die geen kata (stijlvormen) kent. Het was ook niet echt bedoeld als sport, voor zover ik weet, ze hadden gewoon iets nodig dat effectief genoeg was om mensen snel uit te schakelen. Later is het wat veranderd en bruikbaar gemaakt voor burgers. Als je echt iets wil leren waar je jezelf mee kan verdedigen op straat, zou ik Krav Maga aanradenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Die film was van de week (voor de 112e keer) op tv.
Toen zei Heer G al dat zij dat speciaal voor de film heeft geleerd en dat dat niet een mooie vechtsport is, maar wel een heel effectieve.
Het is sowieso te vinden op Youtube, maar dit is hun Discovery-website. Volgens mij hebben ze nu alleen op zondag en maandag herhalingen, maar dan moet je even in je TV-gids kijkenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:35 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ja, die serie is het inderdaad. Echt leuk. Vroeger stond alles op youtube.
Ga ik eens naar kijken. Wel leuk om weer een nieuw programma te vinden. Hoe laat/welke dag is het?
Ja, klopt! Een Israelische die ik kende had het ook geleerd, omdat zij de officierstraining in Israel had gevolgd, waar vrouwen ook een aantal jaar dienstplicht hebben. Dat is dus ook nog een optiequote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:43 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Klopt. Het is in/door speciale defensie-eenheden van het Israelische leger ontwikkeld en had maar 1 doel: zo effectief mogelijk zijn. Het is een van de weinige vechtsporten die geen kata (stijlvormen) kent. Het was ook niet echt bedoeld als sport, voor zover ik weet, ze hadden gewoon iets nodig dat effectief genoeg was om mensen snel uit te schakelen. Later is het wat veranderd en bruikbaar gemaakt voor burgers. Als je echt iets wil leren waar je jezelf mee kan verdedigen op straat, zou ik Krav Maga aanraden. Maar mooi is het niet nee.
Voor een proefles jaquote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Voor een proefles? Of heb ik ergens anders overheen gelezen?
Vetquote:
Stoerquote:
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:34 schreef Muis006 het volgende:
Zo, ik heb net de Lein gedaan maar ik ben weer wakker.
Fargo! Is ook een Brucefan en een enorm lieve jongen.quote:
Ken ik nietquote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Fargo! Is ook een Brucefan en een enorm lieve jongen..
Haha Springsteen ja, ik dacht dat wel bekend was dat ik nogal fan ben.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:52 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Ken ik niet. En wie is Bruce? Springsteen? Lee?
.
Maar veel plezier! Ik vond het altijd doodeng om mensen van Fok! te ontmoeten. Je kunt niet opeens je schermpje wegklikken als je geen zin meer hebt.
Ja heerlijk! Al heb ik geen you know what gedaanquote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heb je lekker geslapen? Lein valt altijd in slaap na you know what..
12 maart nieuwe ep!quote:Op zaterdag 7 maart 2009 21:00 schreef k_i_m het volgende:
Greys, weet jij eigenlijk of Greys A. weer een winterstop heeft ofzo?.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |