Mja, ik vind het niet echt voor de hand liggenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:54 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Je kunt het stukje 'een land waar ze Engels praten' in je post ook opvatten als een land waar ze Engels kúnnen praten- niet dat dat per sé de standaardtaal van dat land hoeft te zijn.
Ik snapte ook wel dat je dat bedoelde, maar je zou die post zo op kunnen vatten. Mbt landenkeuze ben ik het wel met je eensquote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Mja, ik vind het niet echt voor de hand liggen. Overal praten ze wel Engels, zolang je je maar in de juiste kringen begeeft
. Daar gaat het ook niet om. Het lijkt me, als je Engels studeert, juist leuk om naar een land te gaan waar je omringd wordt door de Engelse taal.
Dat ja. Als je primaire communicatie in het vloeiend Engels verloopt, maakt het toch niet uit of je niet in een "echt" Engels sprekend land verblijft?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:54 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Je kunt het stukje 'een land waar ze Engels praten' in je post ook opvatten als een land waar ze Engels kúnnen praten- niet dat dat per sé de standaardtaal van dat land hoeft te zijn.
Ik vind Zweden een Engelssprekender land dan Amerika.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:01 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat ja. Als je primaire communicatie in het vloeiend Engels verloopt, maakt het toch niet uit of je niet in een "echt" Engels sprekend land verblijft?
Dat is misschien wel een tip voor mij, wij doen ook altijd stokbrood maar dat is dan nog eens + avondetenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:50 schreef -Nienna- het volgende:
Zo, weer terug van de AH.
Vanavond toch geen gebakken aardappeltjes, maar stokbrood met lekkere dingetjes erop.
(Hadden we meer zin in)
Nu even een kopje thee en zo weer verder met de was.
Dat avondeten skippen lijkt me niet echt een goed plan... ik denk dat je dan op de avond nog eens gaat zitten snaaien, zeker als je alcohol gaat drinken.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat is misschien wel een tip voor mij, wij doen ook altijd stokbrood maar dat is dan nog eens + avondeten
Als het avondeten nou eens gewoon skip dan is het minder erg
Ja, maar dat stokbrood ipv echt avondeten doen, zodat het niet dubbelop isquote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:03 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dat avondeten skippen lijkt me niet echt een goed plan... ik denk dat je dan op de avond nog eens gaat zitten snaaien, zeker als je alcohol gaat drinken.
Gecombineerd met een flinke kom soep kan stokbrood volgens mij best doorgaan voor avondeten? Moet je het alleen niet te laat eten (normaal is jouw avondeten wel een stuk eerder dan het stokbrood meen ik me te herinneren), want dan loop je het risico er heel veel van te gaan eten. Of rond de normale etenstijd een kop soep en het stokbrood later op de avond?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:05 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ja, maar dat stokbrood ipv echt avondeten doen, zodat het niet dubbelop is
ze spreken hier goed engels. En het hangt natuurlijk erg af van wat Maria wil doen in het buitenland. Als je zelf vloeiend wil worden in een taal dan is het handig om met native speakers omringd te zijn. Maar wil je de taal studeren dan is dat niet echt nodig lijkt me, want theorien kun je in Zweden of in Engeland lezen....quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:02 schreef k_i_m het volgende:
En dan vallen er een hoop landen af, maar Zweden zou ik zeker op mijn lijst zetten als niet native Engels sprekend land.
Nu weet ik niet waarom Maria Engels studeert (ik studeerde het omdat ik de taal beter wilde leren beheersen), maar vaak is er toch wel een fascinatie met een bepaald Engelssprekend land in het gedingquote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:07 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ze spreken hier goed engels. En het hangt natuurlijk erg af van wat Maria wil doen in het buitenland. Als je zelf vloeiend wil worden in een taal dan is het handig om met native speakers omringd te zijn. Maar wil je de taal studeren dan is dat niet echt nodig lijkt me, want theorien kun je in Zweden of in Engeland lezen....
Zaterdag eet ik mijn avondeten meestal pas tussen 7 en 8 dus dan zou het wel te combineren zijnquote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:07 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Gecombineerd met een flinke kom soep kan stokbrood volgens mij best doorgaan voor avondeten? Moet je het alleen niet te laat eten (normaal is jouw avondeten wel een stuk eerder dan het stokbrood meen ik me te herinneren), want dan loop je het risico er heel veel van te gaan eten. Of rond de normale etenstijd een kop soep en het stokbrood later op de avond?
Maar een voorkeur voor een land hebben vind ik iets heel anders dan het bij voorbaat een belachelijk idee vinden om Engels te studeren in daarvoor uitermate geschikt land, alleen omdat de inwoners geen native speakers zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nu weet ik niet waarom Maria Engels studeert (ik studeerde het omdat ik de taal beter wilde leren beheersen), maar vaak is er toch wel een fascinatie met een bepaald Engelssprekend land in het geding.
Ook slim inderdaad...quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:33 schreef loveli het volgende:
Of je skipt alleen de koolhydraten van je avondeten en neemt aleen groente en mager vlees. Dan krijg je wel je voedingsstoffen binnen, maar houd je het aantal kcals beperkt.
Ook mijn ding trouwens... je kan groentes eten todat je helemaal vol bent, en je bent maar max 200 kcal verder.. ideaal maar ik lust dan ook onzettend graag groentesquote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:33 schreef loveli het volgende:
Of je skipt alleen de koolhydraten van je avondeten en neemt aleen groente en mager vlees. Dan krijg je wel je voedingsstoffen binnen, maar houd je het aantal kcals beperkt.
Hey dat is inderdaad een goede.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:33 schreef loveli het volgende:
Ik heb er nu eigenlijk niet eens heel veel last meer van. Op het moment zelf deed het erg zeer, maar daarna voelde het gewoon geïrriteerd alsof je zwaar verkouden bent. Nu doet het geen pijn meer, maar zuist het enkel nog (en ik hoor een beetje vreemd). En ik hoor een fluittoon als ik mijn neus dichthoud en dan inademquote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]Jeetje! Gat in je trommelvlies klinkt heel eng. Ik zou écht niet naar de sauna gaan hoor! Je wilt niet weten hoeveel bacteriën er in zwemwater zitten
.
Geneest zo'n gat vanzelf weer of wat?.
En fijn dat je vriend er goed van af is gekomen. Wat is dat met die schuivers ineens
.
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:56 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hihi, ben je er even niet, zie je bij het teruglezen je naam genoemd worden! Nynke, thank you very much voor het meedenken![]()
Viking had het bíjna goed, ik heb zowel een BA Engels als een BA Literatuurwetenschap afgerond en ben nu bezig met mijn MA literatuurwetenschap (volgend jaar dus research MA) en mijn persoonlijke interesse gaat veelal uit naar de literatuur van Groot Britannië (voornamelijk Engels). Ik zou dus in eerste instantie kijken of het haalbaar zou zijn om naar Engeland/Ierland oid te gaan (Amerika trekt me dan weer helemaal niet!), mede omdat volgens mijn docente mijn writing skillzzz in het Engels near-native zijn en dat het misschien een goed idee is om daar een beetje mijn stokpaardje van te maken, en dan tegelijk mijn oral proficiency te verbeteren.
Wil niet zeggen dat ik niet ontzettend blij ben met Nynke's tip, juist omdat ik in principe voor literatuur-studie overal heen kanPlus, Scandinavië lijkt me best tof ook
Juist ook omdat één van mijn interesses ook de literatuur van de Britse middeleeuwen is, en dat dat qua thematiek vrij goed overeenkomt met die van het oude scandinavië
![]()
Ik ga op onderzoek uit, dat sowieso
Oh! er stond altijd dat het Taekwondo was, op die fansites enzo..maar waar lijkt het dan op?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:40 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dat ziet er stoer uit ja, maar is volgens mij geen taekwondo.
In de categorie "Mooie vechtfilms":
Zit nog een goed verhaal in ook.
Buffy zelf heeft (even opgezocht) inderdaad een bruine band taekwondo, dat zie je ook aan de manier waarop ze trapt Die zijwaartse trap in dat filmpjequote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:03 schreef Vivi het volgende:
[..]
Oh! er stond altijd dat het Taekwondo was, op die fansites enzo..maar waar lijkt het dan op?
Dat is ook stoer jaquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:12 schreef Vivi het volgende:
Gaaf he! De vader van mijn halfbroer kon heel goed Pencak Silat, dat zag er ook altijd zo cool uit.
Ja ik was ook niet bepaald blijquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:31 schreef Greys het volgende:
Maria, wat klote van je fiets!![]()
![]()
Woest word ik van mensen die niet met hun tengels van andermans spullen af kunnen blijven
Ja daarom had ik er idd nog geen éénquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:41 schreef Greys het volgende:
Maria, wat heb je er dan voor slot op zitten? Het is triest dat het nodig is uiteraard, maar met een dik kabelslot en dan aan een hek ofzo kan iemand hem toch niet jatten? Of knippen ze dat door tegenwoordig?
Oh, ik hoor net van Heer G dat een heel goed kabelslot ook weer 60 euro kost
Dat is inderdaad kut, in A'dam moet je dan ook je slot door het voorwiel én je frame halen, en dan de fiets ergens aan vastketenen, en dan nog een goed slot voor je achterwiel... Doe je je slot alleen door het frame, dan jatten ze je voorwielquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Het is me trouwens ook wel eens gebeurd dat ik mn fiets met een ketting vastgeketend had door het wiel, en dat toen ik terug kwam van mijn werk alleen het wiel er nog stondSta je daar met je fietssleutel
![]()
Héérlijk! Er zijn er nog 19 over dus als iemand wil,,,? Ze zijn 179 kcal per stuk!quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:00 schreef cyclechick het volgende:
Ik ben deze week iets te fanatiek geweest met sporten terwijl ik eigenlijk best moe was, geloof ik. ben er nog steeds moe van dat ik vanochtend een rondje heb gefietst en heb kramp in mijn kuitenen ga morgen toch zwemmen, maar dan wel rustig..
Waren je koekjes lekker muis??
Ik zie het niet als avondeten skippen, het ís mijn avondeten...quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat is misschien wel een tip voor mij, wij doen ook altijd stokbrood maar dat is dan nog eens + avondeten
Als het avondeten nou eens gewoon skip dan is het minder erg
Dat begrijp ik maar ik keek even naar mijn eigen situatiequote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:14 schreef -Nienna- het volgende:
[..]
Ik zie het niet als avondeten skippen, het ís mijn avondeten...
Doen we overigens niet vaak, 1 keer in de twee à drie maanden ongeveer.
Ja, ik heb er wel zin anquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:30 schreef Greys het volgende:
Dat klinkt als een fijn vooruitzicht Kaas!
Nee dank je, sinaasappel als in sap of uit de handquote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:01 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Héérlijk! Er zijn er nog 19 over dus als iemand wil,,,? Ze zijn 179 kcal per stuk!
Ja, ikquote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:01 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Héérlijk! Er zijn er nog 19 over dus als iemand wil,,,? Ze zijn 179 kcal per stuk!
Voor WTF taekwondo is (sowieso landelijk) vastgelegd welke banden er gehaald kunnen worden en op welke volgorde. Daarom verbaasde het mij dat er in andere landen blijkbaar bruin gehaald kan worden.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:56 schreef BlaatschaaP het volgende:
Hallo!
Leuk filmpje, Chicolate. Volgens mij is het bij alle (band)vechtsporten zo dat de scholen zelf bepalen welke kleuren er zijn te behalen. Maar de volgorde (wit beginner, zwart gevorderd) is volgens mij overal wel hetzelfde. Ik zit zelf ook wat serieuzer te denken om bij een vechtsport te gaan. M'n vriend doet karate, maar ik vind het ook zo stom om dat dan samen te gaan doen
. Aikido heb ik vroeger gedaan, maar dat is me wat te soft. Wat vind jij van taekwondo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |