Als zo'n beest me in de weg loopt dan knal ik 'm neer ja.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:50 schreef FANN het volgende:
Toch zijn er nog steeds mensen die olifanten neerschieten.
ik heb alles al gezegd in dit topic Welk geweer om te jagen?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is precies je probleem wat betreft het jagen?
Het gaat je dus enkel om het mogelijke leed wat zo'n dier zou kunnen hebben als je niet goed raak schiet?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:03 schreef FANN het volgende:
[..]
ik heb alles al gezegd in dit topic Welk geweer om te jagen?
dat ga ik hier niet nogmaal herhalen, het ergste vind ik toch wel dat je het normaal vind dat toeristen
na één dag oefenen al op die beesten los worden gelaten met alle gevolgen van dien........
als het dan écht zo is dat er dieren dood moeten omdat er ''teveel'' van zijn dan moet dat aan profs worden overgelaten die in één keer raak schieten en het dier niet onnodig hoeft te lijden.
Voor de rest begrijp ik niet waarom mensen het ''leuk vinden'' om olifanten, springbokjes giraffen etc. af te schieten, en geloof me ik zit hier héél erg mijn best te doen, maar het lukt me niet..
lieverd ik wil niet de grote stoere macho uithangen... maar wat denk je hoe dat in de natuur gaat?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:03 schreef FANN het volgende:
[..]
ik heb alles al gezegd in dit topic Welk geweer om te jagen?
dat ga ik hier niet nogmaal herhalen, het ergste vind ik toch wel dat je het normaal vind dat toeristen
na één dag oefenen al op die beesten los worden gelaten met alle gevolgen van dien........
als het dan écht zo is dat er dieren dood moeten omdat er ''teveel'' van zijn dan moet dat aan profs worden overgelaten die in één keer raak schieten en het dier niet onnodig hoeft te lijden.
Voor de rest begrijp ik niet waarom mensen het ''leuk vinden'' om olifanten, springbokjes giraffen etc. af te schieten, en geloof me ik zit hier héél erg mijn best te doen, maar het lukt me niet..
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:53 schreef capricia het volgende:
[..]
In Namibie is het gewoon toegestaan. Om de populatie binnen de perken te houden.
Er zijn er daar gewoon te veel.
Maar goed, olifant kun je ook niet eten. En ik hoef niet persee een olifant te schieten.
Dacht meer aan een springbok ofzo.
nee, het lieftst nog zou ik zien dat Wereld Natuur Fonds de Olifanten, Giraffen etc. die in het ene landquote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat je dus enkel om het mogelijke leed wat zo'n dier zou kunnen hebben als je niet goed raak schiet?
owwwwwwwww..... dan is het niet zo erg, kunnen we straks ook op afrikaantjes gaan schieten die zijn er misschien ook wel te veel.....quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:10 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
lieverd ik wil niet de grote stoere macho uithangen... maar wat denk je hoe dat in de natuur gaat?
wanneer een beest of een mens word geraakt met een kogel raken ze in shock en voelen ze de pijn bijna niet meer..
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:15 schreef FANN het volgende:
[..]
owwwwwwwww..... dan is het niet zo erg, kunnen we straks ook op afrikaantjes gaan schieten die zijn er misschien ook wel te veel.....
nee, maar ik ga hier niet als een kip zonder kop tegen de stroom in lullenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:16 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]ow sorry was dat een argument...
t sloeg als een tang op een varken ( of mag ik dat ook niet zeggen omdat het zielig is voor de varkentjes? )
Good thinking.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:13 schreef FANN het volgende:
het lieftst nog zou ik zien dat Wereld Natuur Fonds de Olifanten, Giraffen etc. die in het ene land
zogenaamd ''teveel'' zijn overbrengen van bijvoorbeeld Namibie naar Afrika,
Daar hebben we defensie voor die zijn best doet in Afghanistan...zijn wel geen Afrikaantjes...maar toch..quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:15 schreef FANN het volgende:
[..]
owwwwwwwww..... dan is het niet zo erg, kunnen we straks ook op afrikaantjes gaan schieten die zijn er misschien ook wel te veel.....
Je zegt zelf dat je het betreffende bericht aangevuld hebt. Dus dan is je bericht veranderd...quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:18 schreef FANN het volgende:
[..]
nee, maar ik ga hier niet als een kip zonder kop tegen de stroom in lullen
kippetje zonder koppetje...... da's ook weer zo zielig ........
ik laat het er verder maar bij, reageerde alleen nog even omdat er werd gesuggereerd dat ik mijn bericht had veranderd.....
shoot me.......quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat je het betreffende bericht aangevuld hebt. Dus dan is je bericht veranderd...
Kijk eindelijk iemand die 't snapt.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:18 schreef Dimitri_ het volgende:
Die reacties in dit topic.![]()
Bekrompen zieltjes die niet inzien dat jacht soms gewoon nodig is.
@TS: Als ik de kans zou krijgen zou ik het zeker doen, lijkt me een unieke ervaring!
quote:
Zeg, ben je soms ook vegetarier?quote:
Als je even je eigen link bekijkt zie je dat dit over 1980 gaat. D'r zijn er nu weer honderduizenden en ze zijn niet bedreigd meer (en niet alleen in namibia), hun status is in 2006 van bedreigd naar vulnerable gegaan, wat niet betekent dat ze gevaar lopen met uitsterven maar wel dat het een dier is die zich makkelijk laat afmaken (erg vulnerable).quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:51 schreef FANN het volgende:
[..]
ik heb mijn bericht niet gewijzigd maar uitgebreid met een quote van de website
mijn bericht was een antwoord op dit bericht.......
[..]
toen heb ik die link gegeven waar in staat dat de Afrikaanse Olifant wel degelijk een bedreigd diersoort is,
maar ik ben blij voor jou dat je in Namibie blijkbaar alles mag doodschieten dat een harstslag heeft.....
Je moet hier vragen welk geweer je "het beste kunt gebruiken" om te jagen? En in een Afrikaans land uit het niets op groot wild gaan jagen?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 11:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Precies. Het lijkt met gewoon leuk om mijn eigen eten eens bij elkaar te schieten.
Is gewoon weer wat anders dan bungee-jumpen of raften ofzo.
Maar geen ervaringen hier?
Ik vraag me namelijk af wat voor geweer je het beste kunt gebruiken.
Ook dat.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:40 schreef Twerk het volgende:
[..]
Je moet hier vragen welk geweer je "het beste kunt gebruiken" om te jagen? En in een Afrikaans land uit het niets op groot wild gaan jagen?
Wat een provinciaalse, westerse instelling..
Maar daar heb je natuurlijk niet zo'n fijn groot schietgeweer voor nodig...quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:57 schreef Noek het volgende:
Karpers vangen is ook leuk! Ik zou dat eerst eens proberen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |