Spannend! Ik duim voor je dat alles goed gaat.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 07:41 schreef Viking84 het volgende:
Vandaag De Aansluiting(klinkt net als een spannend oorlogsboek
).
Succes Viking, wat spannendquote:Op vrijdag 6 maart 2009 07:41 schreef Viking84 het volgende:
Goeiemorgen.
Vandaag De Aansluiting(klinkt net als een spannend oorlogsboek
).
Op hakken naar huis lopen... Ik heb medelijden met je. Ik draag zelf zo min mogelijk hakken. Alleen als ik sexay wl zijn voor eoa vrouwspersoon
.
Aanleg?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:31 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn dagplanning:
o. 2 boterhammen met mayo, tomaat, avocado en tabaco
t. banaan
t. yoghurt
l. weet ik nog niet - iig groente en toetje
t. sushi (5 stuks)
d. brood
s. 1,5 uur bodypump, steps + grondoefeningen
De eieren skip ik voorlopig. Ik vind het zo frustrerend dat ik meer sport dan ooit, gezond en relatief mager eet en dat mijn cholesterol hoger is dan het ooit geweest is. Dat kan toch niet alleen aan de eieren en de koffie liggen![]()
Ik snoep nauwelijks, eet weinig verborgen vet, nauwelijks koekjes ed, drink matig alcohol, eet regelmatig vis en geen vet vlees... Wat kan het zijn?
dit is een vak met twee deeltentamens en dit is de herkansing van het eerste deeltentamen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 07:47 schreef Viking84 het volgende:
Succes met je tentamen, MoBlo. En haal maar liever een 5,5, anders kan je het weer overdoen
.
Dit had ik echt kunnen schrijven, inclusief de aardappelkroketjes...quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik laat daarentegen NOOIT eten achter op m'n bord. Dat is ondenkbaar. Dat doe je gewoon niet. (Heb ik van huis uit geleerd.) En dan dat wegsnaaien van hele repen chocola en zakken aardappelkroketjes...Picture this: ik op de bank met een bord vol aardappelkroketjes, een grote smile op m'n gezicht en ketchup in m'n mondhoeken. In en in gelukkig ben ik dan. Niet bepaald charmant!
Je zou denken dat ik er slim genoeg voor ben om mate te houden, maar het is helaas te moeilijk voor me. Gewoon niet aan beginnen en dan komt het met mij wel goed.
Bij ons zit het in de familie en is het alleen omlaag te krijgen met tabletten. Bij mijn vader en mijn ooms tenminste, ik heb de mijne nog nooit na laten kijken. Ga ik nu wel doen. Ook hebben mijn vader en mijn ooms op dit moment last van diabetes type 2, maar dan in hele lichte mate.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:31 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn dagplanning:
t. banaan
t. yoghurt
t. sushi (5 stuks)
d. brood
De eieren skip ik voorlopig. Ik vind het zo frustrerend dat ik meer sport dan ooit, gezond en relatief mager eet en dat mijn cholesterol hoger is dan het ooit geweest is. Dat kan toch niet alleen aan de eieren en de koffie liggen![]()
Ik snoep nauwelijks, eet weinig verborgen vet, nauwelijks koekjes ed, drink matig alcohol, eet regelmatig vis en geen vet vlees... Wat kan het zijn?
Bij mij precies hetzelfde! Maar langzaam maar zeker begin ik het gewoon beter te kunnen. Ik vind grote happen eten ook lekkerder dan kleine en ik eet heel snel maar dat komt misschien doordat ik thuis het gevoel had dat als je niet doorat je geen tweede portie meer kreegquote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:43 schreef Mini_rulez het volgende:
Succes Moblo en Viking!
Hier wilde ik nog ff op reageren:
[..]
Dit had ik echt kunnen schrijven, inclusief de aardappelkroketjes...![]()
Helemaal geen snoep en snacks vind ik ook veel beter vol te houden dan af en toe. Niets is tenminste een duidelijke grens. Als je eenmaal bezig bent is het op zich wel vol te houden, maar het risico van een terugval is wel groot.
Welkom terug Sabineequote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:47 schreef Sabinee het volgende:
Hoi allemaal,
Ik heb me ondertussen ook weer aangemeld bij Troel en bij dieet-web.
Misschien kent een aantal me nog van een jaar of 3-4 geleden, toen ben ik met behulp van dit topic 15 kg afgevallen. Ondertussen zit er alweer 21 kg aan helaas, en ben ik in januari weer begonnen. Er is alweer 9 kg af en ik heb nu een BMI van 27,73 waarmee ik hoop weer in dit topic te mogen! Het was de vorige keer in ieder geval echt een steuntje in de rug om hier te posten.
Volgende week zal het wel niet zo hard gaan want dan ben ik jarig, mijn moeder heeft beloofd een moddervette chocoladetaart te maken (doet ze elk jaar, zonder die taart ben ik niet jarig) dus die week daarna zal weer wat strenger worden
Mijn lief wist ook wel een plekje om gratis te parkeren afgelopen zondag. Nou dat was dus een parkeerboete van ¤60,- toen we terug kwamen en we waren met mijn autoquote:Op vrijdag 6 maart 2009 07:31 schreef kaasplankje het volgende:
ik heb een verkeersboete van 109.- voor te hard rijden
Het ligt niet aan de eieren. Daar zit wel cholesterol in, maar wat er aan cholesterol in je bloed terecht komt wordt voornamelijk veroorzaakt door verzadigd vet en slechte koolhydraten. De lecithine in eigeel werkt juist cholesterolverlagend. Koffie is wel slecht, er staat me bij dat grof gemalen koffie erger is dan fijngemalen door de manier van zetten. Hoe was de verhouding ldl/hdl? Het totale cholesterolgehalte zegt niets, je wilt de verhoudingen weten. Pas op met cholesterolverlagers, want daarvan zakt ook je hdl-gehalte. Alcohol mag en kan zelfs positief bijdragen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:31 schreef Tinkepink het volgende:
Hey, jij ook weer terug hier?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:52 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Bij mij precies hetzelfde! Maar langzaam maar zeker begin ik het gewoon beter te kunnen. Ik vind grote happen eten ook lekkerder dan kleine en ik eet heel snel maar dat komt misschien doordat ik thuis het gevoel had dat als je niet doorat je geen tweede portie meer kreeg.
Oh hallo, wij zijn geloof ik familiequote:Op vrijdag 6 maart 2009 10:00 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Hey, jij ook weer terug hier?
Dat heb ik ook ja, grote happen en snel eten. Ik zit altijd te wachten tot vriendje zijn eerste portie op heeft, dan ben ik allang klaar voor de tweede.Ok, ik schep bij hem ook wel wat meer op sinds ik bedacht dat ik als meisje van 1m60 vast minder energie nodig heb dan hij en dat ik misschien niet evenveel zou moeten eten...
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:31 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn dagplanning:
t. banaan
t. yoghurt
t. sushi (5 stuks)
d. brood
Oh leukquote:
Nee. Hij vind medicijnen niet nodig omdat mijn bloeddruk laag is en ik regelmatig sport. Medicijnen hebben ook teveel nadelen. Wel adviseerde hij me te proberen nog meer stress af te bouwen. En dat ik regelmatig alleen op vakantie ga was ook primaquote:Op vrijdag 6 maart 2009 10:04 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Wat raar inderdaad, en ontzettend frustrerend lijkt me! Heb je nog tips gekregen van je dokter?
Linolzuur is een vorm van omega-6. Als we daar te veel van binnen krijgen, wordt het omgezet in arachidonzuur, wat ontstekingsreacties aan o.a. de vaatwanden veroorzaakt. In ons dagelijks voedsel zit al te veel omega-6 (door mais, o.a. als diervoeding), waardoor de verhouding omega-3/omega-6 scheef is.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 10:03 schreef Syrena het volgende:
Loveli> Misschien heb je het al gepost, maar wat was er nu met Becel en linolzuur?
Tabasco, hoop ik? Doe je dat op brood?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:31 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn dagplanning:
Je laat er geen gras over groeienquote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:56 schreef laziness het volgende:
[..]
Mijn lief wist ook wel een plekje om gratis te parkeren afgelopen zondag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |