Haha, zo'n strip die je langs de muur kon halen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:32 schreef Remzz het volgende:
Ja dat was vet, ja had altijd 2 verschillende soorten munitie. Zo'n hele rits op een rol die je ook langs de muur kon halen en zo'n rondje met 8 'gaatjes'.
Daar kreeg je op een gegeven moment een zere duim van van het langs de muren schaven en dan 'knapte' er een niet en was je pissed offquote:
Ja.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:35 schreef Rosbief het volgende:
Die rollen waren de shit! Bestaan ze nog?
Ow jaquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:36 schreef SiGNe het volgende:
Die rollen kon je ook mooi om een knikker heen rollen (knalkant naar binnen) en inwikkelen met plakband, dan het je een Ninjabom.
God ja, inderdaad, zat er ineens zo'n platte tussen die maar niet wou afgaan. En ik maar schaven.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:35 schreef PiraatPiet het volgende:
[..]
Daar kreeg je op een gegeven moment een zere duim van van het langs de muren schaven en dan 'knapte' er een niet en was je pissed off
Dat was het echte werk. En dan wie de meeste pijlen in open ramen kon schieten.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 03:18 schreef sig000 het volgende:
Bij gebrek aan geld hebben we daarna het pijltjes schieten uitgevonden met stuk pvc buis en wat tijdschriftpapier.
En daar ga jij een boek over schrijven?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 05:26 schreef sig000 het volgende:
het liep soms wel uit de hand, een gozert bij ons in de buurt raakte zo zijn oog kwijt.
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 05:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
En daar ga jij een boek over schrijven?
Ik combineerde beide hobbies door voorin de pijlen een klein spijkertje te doen, met de platte kop naar voren, waar ik dan zo'n plastic klappertje overheen schoof. Paste precies en de knal gaf een leuk schrikeffect als je het tegen een muur schoot, bv. bij mensen die lekker in hun tuin van de zon en de stilte zaten te genieten.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 03:18 schreef sig000 het volgende:
Bij gebrek aan geld hebben we daarna het pijltjes schieten uitgevonden met stuk pvc buis en wat tijdschriftpapier.
Jamaar dit gaat over klapperpistooltjes.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 05:55 schreef dvr het volgende:
Kinderen zijn ook eng.
Ik heb als kleuter ooit een knikkertje diep in mijn oom's neus gepropt terwijl hij lag te slapen. Dit omdat hij er altijd knikkers uit toverde, maar daarmee stopte omdat 'de voorraad op was'. Mijn poging om de voorraad aan te vullen werd niet erg gewaardeerd.
Juist, maar die knikkers brengen me dan weer naar die geinige pistooltjes waarmee je echte plastic kogeltjes kon afvuren. Maar dan zonder knal.quote:
Ik geef toe dat ik vroeger ook mussen van het dak heb geschoten met de luchtbuks.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 07:40 schreef dvr het volgende:
[..]
Juist, maar die knikkers brengen me dan weer naar die geinige pistooltjes waarmee je echte plastic kogeltjes kon afvuren. Maar dan zonder knal.
Naald erin en schieten op de kakkers uit de andere buurt.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 03:18 schreef sig000 het volgende:
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 05:55 schreef dvr het volgende:
Kinderen zijn ook eng.
Ik heb als kleuter ooit een knikkertje diep in mijn oom's neus gepropt terwijl hij lag te slapen. Dit omdat hij er altijd knikkers uit toverde, maar daarmee stopte omdat 'de voorraad op was'. Mijn poging om de voorraad aan te vullen werd niet erg gewaardeerd.
Of 'n erwtenschieter?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 11:46 schreef KudFokker het volgende:
Hebben jullie nooit een 'kurkenschieter' gemaakt?
Een fietspomp (zo'n hand geval) openzagen...
De bovenkant was dan precies groot genoeg voor een kurk
Ik gebruikte daarvoor maïskorrels.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:57 schreef Eric_Cantona het volgende:
Of 'n erwtenschieter?
Rolletje plakband met 'n halve ballon en dan van die spliterwten uit 'n pak. Die komen hard aan joh
Ik gebruikte altijd van die kleine kiezelsteentjes.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:57 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Rolletje plakband met 'n halve ballon en dan van die spliterwten uit 'n pak. Die komen hard aan joh
Wij verzamelden van die kleine witte soort uitjes waar me mee schoten. Of idd van krantenpapier pijltjes maken.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 03:18 schreef sig000 het volgende:
Euh nee hoor, maar dat was veel later, toen ik een jaar of 12 was..quote:Op zaterdag 7 maart 2009 00:17 schreef popolon het volgende:
Of een gesloten loden pijp, strijker er in knikker er achteraan en schieten.
Of gaat dat wat te ver?
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:38 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Zijn dat van die witte bessen die vol lucht zitten?
Toen zat ik nog de Wehkamp en de Termeulen te verknippen om pijltjes te draaien.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 00:24 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Euh nee hoor, maar dat was veel later, toen ik een jaar of 12 was..
Overbeschermende oudersquote:Op zaterdag 7 maart 2009 00:22 schreef Xenomaniac het volgende:
Ik mocht geen oorlogsspeelgoed.
En als ik het op een verjaardag kreeg werd het afgepakt en mocht ik in de speelgoedwinkel wat anders uitzoeken.
Ooit heb ik eens een mooi klapperpistool geritseld maar dat ding was op onverklaarbare wijze in 2 dagen verdwenen.
En ik had het nog wel zo goed verstopt!
Trauma.
Klopt daar schoot ik meestal meequote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:45 schreef SiGNe het volgende:
Die witte bessen denk ik ja, die pastten precies in een PVCbuis.
Daar rukte ik op.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 01:21 schreef popolon het volgende:
[..]
Toen zat ik nog de Wehkamp en de Termeulen te verknippen om pijltjes te draaien.
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:57 schreef blckbb het volgende:
Vroeger was ik een echte baas, want ik had zo'n pijl en boog met zo'n zuignap aan het uiteinde
En toen draaide je er pijltjes van en schoot je ze weg?quote:
Dat is wel zo ontzettend gevaarlijk dat ze je eigenlijk preventief hadden moeten afschieten..quote:Op zaterdag 7 maart 2009 00:22 schreef stamppot het volgende:
of gewoon pvc buis -> rotje er in, aansteken en dan op de buis blazen.
Nee hoor, gewoon anti-oorlogs-hippies..quote:
Die bestonden toen nog niet. (kinderzitjes in de auto ook niet, of amper, geen gordels achterin en roken mocht nog overal, ook in de auto.)quote:Je moest zeker ook fietsen met een helm op?
Ik weet het nog goed. Als 12jarige roken achterin de auto zonder gordel.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:22 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon anti-oorlogs-hippies..
[..]
Die bestonden toen nog niet. (kinderzitjes in de auto ook niet, of amper, geen gordels achterin en roken mocht nog overal, ook in de auto.)
Jahaa, hippies heb jij wel wat mee inderdaad.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:25 schreef tong80 het volgende:
Ik weet het nog goed.
Dat waren tijden hé!?quote:Als 12jarige roken achterin de auto zonder gordel.
Dat had je me 15 jaar geleden wel even mogen vertellen ja!quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:36 schreef SiGNe het volgende:
Die rollen kon je ook mooi om een knikker heen rollen (knalkant naar binnen) en inwikkelen met plakband, dan het je een Ninjabom.
Als je dan die bom hard op de grond gooide hoorde je een harde knal en zag je een hoop rook.
De rook die daarvan afkomt is ook (vrij) dodelijkquote:Op dinsdag 10 maart 2009 03:34 schreef kraaksandaal het volgende:
Ja dat rookt veel maar heeft geen lekkere geur.
Ik leef nog.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 03:37 schreef Pompiedompie het volgende:
[..]
De rook die daarvan afkomt is ook (vrij) dodelijk
een soort van oorlogswondquote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:05 schreef Bobseltje het volgende:
Ik heb nog steeds een wond op m'n duim van excessief muurklapperen :p
Dat wist ik ooknietquote:Op dinsdag 10 maart 2009 02:54 schreef PrinceLu het volgende:
[..]
Dat had je me 15 jaar geleden wel even mogen vertellen ja!
dat komt me bekend voor.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:05 schreef Eric_Cantona het volgende:
De geur
Later had ik nog 'n grijs plastic pistool á la
[ afbeelding ]
Waar je onderin 'n rits klappertjes kon schuiven. Alleen die was ik op 'n gegeven moment kwijt, ik had 'm zo mooi zwart geschilderd
Ik weet nog steeds niet 100% zeker waar 't is gebleven, maar ik denk dat m'n vader 'm "kwijtgemaakt" heeft
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |