Eens. Het gevolg is dat die poëzie zo afstandelijk leest, klinkt en voelt. Terwijl een gedicht toch emoties zou op moeten wekken, al is het dan afkeer of irritatie, maar zelfs dat mis ik zelfs bij veel van die Hyves-gedichten. Maar goed, “ieder z'n ding”, zegt m'n moeder altijd.quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:02 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, dat schijnt nogal een populaire opvatting te zijn. Nu is er ook heel veel pretentieus, wollige poëzie dus er valt ook wel iets voor te zeggen dat men zo over poëzie denkt. Wat dan weer jammer is, is dat men in het verlengde daarvan vaak denkt dat men zelf ook pretentieus en wollig moet schrijven om tot een mooi gedicht te komen. Dat snap ik dan weer niet.
quote:Dat zou zijn om te zeggen: 'Al wat zich niet in onze directe belevingswereld afspeelt of al waar wij niet gelukkig van worden is irrelevant en kan daarom nooit tot een mooi gedicht leiden.' Dat lijkt me nogal sterk, Wouter. Daar geloof ik vrij weinig van. Ik neig zelfs eerder naar het tegendeel van die bewering.
quote:Direct, direct. Zoet water bevindt zich niet eens in de periferie. Zoet water zegt mij net zoveel als Fiat X28. Niets. En inderdaad, als het op geen enkele manier van belang is, kan het geen boeiend gedicht opleveren. Misschien dat als het zich aan de rand bevond, dat het door een mooi gedicht naar het midden kon worden gehaald, maar dat betekent dat een rudimentaire vorm van belang-stelling er altijd al geweest moet zijn.
Wollig, pretentieus. Het type gedicht waar ik eerder op doelde. Ik vind ze vaak terug in Hyves-blogs, vaak gepost door journalistiekstudentes.quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:08 schreef JAM het volgende:
Wat moet ik daaronder verstaan, pfaf, onder een Hyves-gedicht?
Kijk, dat klinkt dan wel weer OK, dichtende journalistiekstudentes.quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:14 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wollig, pretentieus. Het type gedicht waar ik eerder op doelde. Ik vind ze vaak terug in Hyves-blogs, vaak gepost door journalistiekstudentes.
Is dit nu om te zeggen dat je elk gedicht over zoet water of een Fiat X28 (en zo zullen er vast nog andere zaken zijn) bij voorbaat uit zal sluiten?quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:10 schreef Wouter1989 het volgende:
Ik haal JAM en mezelf ook nog even aan:
[..]
[..]
Met het type an sich is ook niet veel mis, het zijn meer de gedichten die me onverschillig laten. Enfin, genoeg van mijn kant hierover, ik heb nog nooit een gedicht geschreven.quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:15 schreef JAM het volgende:
[..]
Kijk, dat klinkt dan wel weer OK, dichtende journalistiekstudentes.
't En zij niet dat ik onbewust wel gevoelig ben voor de betekenis van die dingen en dat dat wordt blootgelegd door het gedicht, denk ik inderdaad dat zulke gedichten op mij af zouden ketsen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:16 schreef JAM het volgende:
[..]
Is dit nu om te zeggen dat je elk gedicht over zoet water of een Fiat X28 (en zo zullen er vast nog andere zaken zijn) bij voorbaat uit zal sluiten?
Ik heb sowieso niet zo goed begrepen wat ik moet verstaan onder 'authenticiteit'. Daar heeft iedereen weer heel verschillende ideeën over (de een roept dat elke uiting noodzakelijk authentiek is, de ander roept weer dat authenticiteit überhaupt niet bestaan kan) en zelf heb ik mij daar nooit zo mee bezig gehouden. Vertel me het eens en laten we daarna dan kijken welke rol dat kan spelen bij de schrijvelarij.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:14 schreef Wouter1989 het volgende:
Met als extra clausule: misschien leent de Fiat X28 zich niet voor goede gedichten.
Maar vind jij dan niet dat een gedicht authentiek moet zijn? En zo ja, hoe zie jij authenticiteit anders dan ik?
Idd. Dat is alles wat ik te zeggen heb vandaag.quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:15 schreef JAM het volgende:
[..]
Kijk, dat klinkt dan wel weer OK, dichtende journalistiekstudentes.
quote:Ik heb nog nooit geneukt in het gras
Of toch wel
ik lag op een kleed in het gras ergens in Limburg
en oja
ik werd geneukt
Ik heb nog nooit geneukt in het gras
wel in de auto, op de dansvloer
en in het zwembad twee keer
Ik heb nog nooit geneukt in het gras
wel was ik er eens naakt
maar toen was jij er niet
Tuurlijk, vrijheid blijheid enzo.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:44 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Sletterig? Ok. Dichterlijk? Nou nee. Dat moet kunnen hoor, daar niet van.
quote:Laat je leiden
Laat je leiden door compassie,
hartstocht, vrijheid, en het lot
mededogen, zelfreflectie,
buddha, allah, vishnu, god.
Laat je leiden door moralen
die je zelf het beste acht,
laat een ander nooit bepalen
wie of wat je wordt geacht.
Laat je leiden door het leven,
kijk vooruit, doe niemand pijn,
leer van fouten, laat je streven
altijd edelmoedig zijn.
Blijf jezelf altijd bevrijden
Verhard je niet, maar laat je leiden.
Stralen
Je liep blondgelokt aan me voorbij
Je ogen raakten de mijne, jij raakte mij
Tot in de reactor van mijn ziel
Je wist mijn hart te zege-pralen
En nu kan ik niets meer dan stralen
Een beetje zoals in Tsjernobiel.
quote:Mollig
Je begint wat aan te komen
Zei je tegen mij
Even viel het pijnlijk stil
Maar toen was jij weer jij
Naakt op de beddensprei
En alles wat ik wil.
MSN
Dat godverre-sode-typhus
kanker-hoeren-kolere
allejezus-godverdomd-neukende
tering-MSN loopt steeds vast
(Je bericht kon niet verzonden worden)
En zo zijn er meer tegenstellingen die allemaal worden aangeprezen. 'Boeddha, Allah, Vishnu, God'; 'laat je leiden' tegenover 'zelf'. Daarom vraag ik me af of het bedoeld is als parodie op new age-flatus vocis. Zo ja, is het geslaagd.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:53 schreef herzberg het volgende:
En mijn god...
Budha en compassie.
Vrijheid en lot in dezelfde zin. Sommigen leren het ook nooit.
quote:Men screaming
At the top of their lungs
Metal dancing in the dark
Flowing like wind through our hairs
The ground trembles beneath our feet
Bodies shake and tumble to the ground
Dirt is falling from the skies, air creeping up from beneath
We point and laugh and give them what we got, and we got plenty
Bodies jump up and drop to the ground.
The ground suffers beneath their weight.
Breaking on their broken backs
Hot pieces of lead piercing.
At the bottom of their soul.
Men cry.
quote:My whole life is a movie
Images flicker past me like the windows of a train
I just stand at the side and wave
A woman is playing hide and seek with her child
A young girl has fallen asleep in her lover's arms
An old man is reading the newspaper and biting his nails
The conductor enters and collects the tickets
The train stops.
New people enter, and the old ones leave
I still stand at the side
And wave.
quote:A man standing.
Hunched over his regret.
Fists clenched as one.
He's bending.
Hasn't forget.
She's gone.
His palms fill up with sadness.
His back shakes up and down.
His eyes are red with sorrow.
His madness.
Her gown.
Are both on display.
quote:Men with many mouths
Demanding destruction.
Beneficial bastards
Pleading perfection.
Women with wary eyes.
Suggesting satisfaction
We're giving away all we've earned.
For just one more distraction.
Wow erg mooi!quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:51 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]
My whole life is a movie
Images flicker past me like the windows of a train
I just stand at the side and wave
A woman is playing hide and seek with her child
A young girl has fallen asleep in her lover's arms
An old man is reading the newspaper and biting his nails
The conductor enters and collects the tickets
The train stops.
New people enter, and the old ones leave
I still stand at the side
And wave.
Ben je ook passief ingesteld dan?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:19 schreef IceBeach het volgende:
[..]
Wow erg mooi!Ook wel een beetje herkenbaar...
Wat ik in het gedicht lees is dat je de mooie dingen van het leven als het ware observeert, maar dat je het gevoel hebt dat je er ver vanaf staat, dat je er geen deel van uitmaakt. Dat het leven aan je voorbijtrekt, net als de trein.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 15:20 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]
Ben je ook passief ingesteld dan?
Probleem wat ik vaak heb is dat ik niet weet of mensen de dubbele betekenis begrijpen
Ok, bedankt :pquote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:28 schreef IceBeach het volgende:
[..]
Wat ik in het gedicht lees is dat je de mooie dingen van het leven als het ware observeert, maar dat je het gevoel hebt dat je er ver vanaf staat, dat je er geen deel van uitmaakt. Dat het leven aan je voorbijtrekt, net als de trein.
Ik ben niet passief. Ik doe verschrikkelijk veel dingen, alleen ik haal er weinig geluk uit (zie mijn R&P topic). Het lijkt alsof ik er naar kijk en het waarneem, maar dat het leven niet meer tot me doordringt.
Dit lees ik er in.Nogmaals, erg mooi gedicht!
Staat niet echt veel op. Lijkt wel alsof het forum dicht is.quote:Op zondag 29 maart 2009 00:47 schreef Puala het volgende:
dichtforum.nl![]()
Voor als er hier interesse voor is.
Als je beter kijkt zie je dat het pas 2 dagen in gebruik is.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:54 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]
Staat niet echt veel op. Lijkt wel alsof het forum dicht is.
Deze had ik niet gezien. Sprekend gedicht. Ik zou zelf de laatste 2 regels weglaten, maar wat kan ik zeggen..quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:26 schreef RichardParker het volgende:
Ik weet dat je er was,
De kamer is wit en kaal.
Dat op de muren je verhaal,
Je verhaal stond geschreven.
Wat ooit gekleurd was getekend
Is nu slechts witte inkt gebleken.
Ik weet dat je er was.
Maar nu,
Weet ik dat je was.
Check mijn woordspelling dan!quote:Op maandag 30 maart 2009 20:32 schreef Puala het volgende:
[..]
Als je beter kijkt zie je dat het pas 2 dagen in gebruik is.
niets zo inspirerend als een identiteitscrisis.quote:Op vrijdag 10 april 2009 01:04 schreef Weeetikveel... het volgende:
TVP
-srry voor de lange afwezigheid maar ik zat in een identiteitscrisis
Neen 't is daadwerkelijk een hel !quote:Op maandag 13 april 2009 02:49 schreef herzberg het volgende:
[..]
niets zo inspirerend als een identiteitscrisis.
wees er blij mijn kind!
Doe iets aan je taalgebruik ja, je bent een wandelende belediging voor de Nederlandse Cultuurquote:
quote:Op woensdag 29 april 2009 00:17 schreef sjaakcl het volgende:
dats me cultuur in 1001 moet alleen 'me cultuur' zijn/
toegegeven...en denk 1x een Dtje met een t opt eind omgewisseld.
verder werkwoorden zo n vorm gegeven dat op straat goed loopt
(idd we wandelen)
en een vast, soort sheakeyspearie, ritme die de bewegingen van de hoofdpersonen
haast dirigeert in zijn uitgebeelde/ spiritueel geleide doen.
de vergelijking met als wordt hier gebruikt (net als die kleding intro)
om hiphop mee te spugen.
en 1001 is gewoon record hee!
pies
En 1 + 1 = ?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:07 schreef sjaakcl het volgende:
in hiphop termen sucken orginele rappers JUIST niet
Ik ga je ouders bellen of ze jou als nog niet willen aborteren.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:07 schreef sjaakcl het volgende:
in hiphop termen sucken orginele rappers JUIST niet
Ietwat late abortusquote:Op woensdag 29 april 2009 10:37 schreef Houzer het volgende:
[..]
Ik ga je ouders bellen of ze jou als nog niet willen aborteren.
En als ik jou was zou ik mijn hoop vestigen op een carriere bij de jost-band ik denk alleen dat zij zich nog te goed voor je voelen.
En niet onze Nederlandse Cultuurquote:Op woensdag 29 april 2009 00:17 schreef sjaakcl het volgende:
dats me cultuur in 1001 moet alleen 'me cultuur' zijn/
toegegeven...en denk 1x een Dtje met een t opt eind omgewisseld.
verder werkwoorden zo n vorm gegeven dat op straat goed loopt
(idd we wandelen)
en een vast, soort sheakeyspearie, ritme die de bewegingen van de hoofdpersonen
haast dirigeert in zijn uitgebeelde/ spiritueel geleide doen.
de vergelijking met als wordt hier gebruikt (net als die kleding intro)
om hiphop mee te spugen.
en 1001 is gewoon record hee!
pies
Waarom geen voegwoorden?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 00:06 schreef overworld het volgende:
He was just a simple man, with a simple plan
Took his car for a ride
Drove into the public, many people died
An attempt to assassinate
Probably had some problems
Nobody noticed, it was too late.
We will never find out,
We will never know
The man that drove his car
Has ended the show.
Kort en simpel.. wel lekker artistiekquote:Op zaterdag 2 mei 2009 01:18 schreef SG-sam het volgende:
Vlieg,
Vlieg weg,
Groei,
Reik uit,
Omarm het leven.
Get a life ladquote:Op zondag 10 mei 2009 23:05 schreef wiggahlipz het volgende:
De laatste twee delen van het gedichten topic zijn het meest inhoudsloos sinds tijden. Smijt deze praatgroep gewoon dicht en zorg voor individuele verbetering. De groten moeten te lang wachten op de kleinen, op zo'n manier is er geen sprake van enige stagnatie. Verbeter zelf als dichter, zoek het heil niet in de reacties van anderen en closure elk werk alsof het je zoon of dochter is. Wees rekbaar als elastiek in je gedichten, beweeg zonder hesitatie en ongevijltheden, wees als de gepolijste rivier. Water. Meer is niet nodig.
Rijmt niet echt en ritmisch ook niet bepaald subliem, maar erg diepzinnig..quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:53 schreef Lucivia het volgende:
Het echte leven
Jij en ik wij kennen de wereld nog niet
18 winters jong en ik heb misschien nog maar
1 lijk gezien, 6 grenzen gepasseerd
en een halve joint gerookt en dat
schijnt iets te zeggen over je
intelligentie
Want schijnbaar is het noodzakelijk
om wat zinnigs te kunnen zeggen
40+ te zijn met minimaal
één diploma, twee kindertrauma's, verlatingsangst en
galblaaskanker in de familie op zak
kinderen kunnen nog niks weten
zij hebben immers het echte leven
aan de onderkant van het sherryglas nog niet gezien,
alleen hun ouders stikkend achter het rookgordijn
Ik zie niet in waarom dit dicht zou moeten. Dat jij je niet kunt vinden in de gedichten, betekent niet dat anderen geen plezier beleven aan dit topicquote:Op zondag 10 mei 2009 23:05 schreef wiggahlipz het volgende:
De laatste twee delen van het gedichten topic zijn het meest inhoudsloos sinds tijden. Smijt deze praatgroep gewoon dicht en zorg voor individuele verbetering. De groten moeten te lang wachten op de kleinen, op zo'n manier is er geen sprake van enige stagnatie. Verbeter zelf als dichter, zoek het heil niet in de reacties van anderen en closure elk werk alsof het je zoon of dochter is. Wees rekbaar als elastiek in je gedichten, beweeg zonder hesitatie en ongevijltheden, wees als de gepolijste rivier. Water. Meer is niet nodig.
ok iets meer diepgang mag wel jaquote:Op donderdag 14 mei 2009 11:49 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Wanneer ga je eens een normaal gedicht schrijven?
gedicht:quote:
Heb ik dat geschreven?quote:
Sjaak ik vraag me zo af he, wie is eigenlijk jouw grote voorbeeld, welke Neerlandse dichter heeft jouw werk beinvloed?quote:
quote:Hookers and gin
ze wist alleen wat ze zag
want de rest was een lied
gedachten naar omgevingen
de helft zag ze maar de rest niet
luister luister, riep ze rond
haar moeder, haar lief en een meisje ver weg
kijk nou, kijk, ze smeekte zacht
ze kijken en luisteren maar niet naar wat ze zegt
want haar ogen zijn mooi
en ze doet wat je nog niet eens weet te willen
ze kijkt je open aan
zelfs je aanraking doet haar zachtjes rillen
ze is echt
zeg je
ze is echt
hoop je
ze kijkt je richting op
je hoopt dat ze je ziet
ze kijkt je richting op
zij hoopt dat ze je ziet
maar altijd weet ze
er is een stukje hoop te veel
ze wilt niet zoeken maar wel vinden
en houdt haar twijfels stil
Extince is helemaal geen dichterquote:Op donderdag 21 mei 2009 11:25 schreef sjaakcl het volgende:
extince enzo.
deze (updated) engelse
heb k op een neptunes/ dre beat
gehosseld zo.
tnx voor interesse
Dat van jou is altijd zo mooi gekunsteld he..quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:56 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
Doe 'k ook maar weer eens een bijdrage.
[..]
Dankjewel...denk ik. Over het algemeen vind ik gekunsteld niet echt positiefquote:Op donderdag 21 mei 2009 21:21 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Dat van jou is altijd zo mooi gekunsteld he..
Ok miss verkeerde woordenkeus.. maar ik weet geen andere woorden ervoorquote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:54 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
[..]
Dankjewel...denk ik. Over het algemeen vind ik gekunsteld niet echt positief
quote:Het een en het ander
Het één
geboeid keek ze hem aan
en vroeg wat hij nou wilde
sex
een auto
veel vrouwen
succes
haar hart
haar alles
of iemand anders
hij zei niets
pakte de sleutel
en liet haar gaan
verloren keek ze hem aan
en vroeg wat hij nou wilde
sex
een auto
veel vrouwen
succes
haar hart
haar afscheid
of iets anders
ze schreeuwde
pakte de sleutel
en kon nergens heen
vastbesloten keken ze elkaar aan
en vroegen zich af wat ze nou wilden
sex
een auto
veel vrouwen
haar hart
zijn alles
of wat anders
hij pakte de sleutel
zij liet hem gaan
en iets anders bleef achter
Het ander
anders
tattoeer ik je naaam wel op m'n voorhoofd
of zal ik je de rest van m'n leven wakker pijpen
anders
bak ik je koekjes in de vorm van mijn hart
of wacht ik tot je thuis komt
anders
eet ik mijn hoed op
of ik ga op mijn kop staan
want dan
zijn we allebei
een klein beetje
anders.
Laat wiggahlipz je niet op de kop zitten hoor, hij is een beetje apartquote:
Wat ik zal doen is proberen wat orginer te komen, mijn spelling te checken, en tja ritme zou ik niet zo kunnen bedenken hoe ik dat moet doen.quote:Op maandag 25 mei 2009 23:33 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
[..]
Laat wiggahlipz je niet op de kop zitten hoor, hij is een beetje apart![]()
Ik vind je gedichten sterk in het uitdragen van een heel persoonlijke boodschap, en ik denk dan ook dat ze voor jou heel waardevol zullen zijn, en dat is het belangrijkste natuurlijk.
Poetisch gezien vind ik ze zelf alleen niet erg spannend, de woordkeus, beeldspraak en rijm zijn niet zo origineel, en er zit weinig ritme in. Verder vind ik persoonlijk grammaticale en spelfouten vrij storend, maar je gaf al aan dat dat niet je sterkste vlak is, dus wat dat betreft, thumbs up voor de zelfkennis.
Maar blijf vooral schrijven, ik denk dat je het zelf nog jaren met plezier zal teruglezen.
Grappig, ik heb die eerste zin zelf ook ergens gebruiktquote:Op maandag 25 mei 2009 23:57 schreef petertjeprik het volgende:
hmm, Heb er twee staan. Zal der één even testen..
Mijn Geweten
Een lang verhaal van weinig woorden
Donkere ogen schenken licht in een duister leven
Satansharen geven gestalte aan een godin
Harde uitsteeksels omringen zachte lippen
Ruwe woorden vullen het hart
verlangen vervangen werkelijkheid
Vrijheid door afsluiting
meer weet ik niet
Gewoon voor jezelf voorlezen, en dan hoor je vanzelf of het lekker loopt. Als muziek, zeg maar.quote:Op maandag 25 mei 2009 23:58 schreef Psygisch het volgende:
[..]
Wat ik zal doen is proberen wat orginer te komen, mijn spelling te checken, en tja ritme zou ik niet zo kunnen bedenken hoe ik dat moet doen.
Bedankt
aabb:quote:Mijn ziel slaat zijn sluier om mij heen,
Maar zijn warmte voelt killer dan ijs,
Mijn handen rijken naar mijn borst,
Voel mijn hart kloppen zonder reden.
beetje ritme ingepast met enters, komma's en veel e'en als houvastquote:mijn ziel slaat zijn sluier om mij heen
het is kil als ijs, hier zo alleen
mijn handen die m'n borst raken
dit hart klopt maar zinloze slagen
quote:mijn ziel, en een sluier om mij heen
handen zoeken steeds mijn leven
er is geen warmte in de leegte
mijn hart slaat
zonder reden
Vind vooral de eerste strofe heel mooi lopenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:26 schreef Psygisch het volgende:
Naja hier dan maar een probeersel morgen maar serieus verder gaan.
Mijn hoofd kijkt naar beneden
De knieen raken de aarde
Mijn mond snakt naar adem
Heb mijn handen in mijn haren
Tranen rollen van mijn wang
Onmacht vloeit door de aderen
Gedachtes uit de diepte
maar al kruipend kom ik verder
Ofzo.quote:Mijn hoofd kijkt naar beneden
De knieen raken de aarde
Mijn mond snakt naar adem
Heb mijn handen in mijn haren
Tranen rollen van mijn wang
Onmacht vloeit door de aderen
Gedachtes uit diepere dalen
kruipend mezelf verder dragen
Ik zat inderdaad zelf ook een beetje schuin ernaar te kijkenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:31 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
[..]
Vind vooral de eerste strofe heel mooi lopenLaatste twee zinnen zijn, wat ritme betreft, een beetje de vreemde eend in de bijt voor mij.
Zou mooier zijn als je op dezelfde manier door was gegaan;
[..]
Ofzo.
Dank voor de opbouwende kritiek. tsja, die grote woorden verzin ik niet. Die zijn er, net als het gedicht. Dan hoef je het alleen nog maar op te schrijven.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:03 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
[..]
Grappig, ik heb die eerste zin zelf ook ergens gebruikt![]()
Ik vind je klanken heel mooi, mooi contrast in bijna iedere zin, Ik heb het zelf niet zo op veel gebruik van die 'grote' woorden die in normale spreektaal bijna niet voorkomen (duister leven, schenken licht, geven gestalte, godin, vullen het hart), maar dat is echt een heel persoonlijk iets, waar je je niets van moet aantrekken
Fantastische slotzin, trouwens. Het punt, zoals het op mij in ieder geval overkomt, want dat kan altijd anders zijn, vind ik ook erg mooi.
Heb het aan een paar mensen laten zien die er allemaal een andere gedachte bij hadden, heb het geschreven met de gedachte van het woord vanuit God met de kijk vanaf Jezus tot nu en het effect dat het heeft gehad, hierbij zeg ik dat het niet is gemaakt vanuit het oog van een gelovig persoon, snap dat gelovige de tekst niet vinden kloppen.quote:Uit Zijn naam
Door God gezonden
Met haat ontbonden
Dood voor zonden
Voor niets herboren
Kijk en bewonder
De mens als zondaar
Connectie verbroken
Tijd in niets gestoken
Geloof wordt verworpen
Hij voor niets gestorven
De wereld bedorven
‘Kan iemand Mij horen’
Eerste schrijfselquote:Our clothes were soaking wet,
Running from the rain.
Still she smiled, and danced along,
Rain drop memories to never forget.
The rain did pass and so did she,
But footsteps she left remained.
Filled now with still water, no ripple that brought her,
Back to fill the air again.
Yet though it looks as rain has faded,
It is never really gone.
Through stone and air back up once more,
The same drops fall down at dawn.
And so I'm running outside again,
Waiting for the drops that wet your hair.
To drench mine too, and kiss my cheeks,
Like i'll kiss yours elsewhere.
Zover ik kan zien klopt het qua Engels. Alleen één overstap klopt in mijn ogen niet echt: In de tweede zin heb je het over rennen en in de derde over danced along. Misschien heb je dat expres gedaan, maar het kan bij lezers misschien slordig over komen (als het voor een groter publiek is natuurlijk :p).quote:Op zondag 31 mei 2009 16:32 schreef banananasi het volgende:
[..]
Eerste schrijfsel![]()
Misschien kan iemand die goed is in engels er even overheen gaan, ben niet zeker of het allemaal wel klopt.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 01:57 schreef petertjeprik het volgende:
[..]
La vie Solitaire
Als jij het gevoel van realiteit verliest.
Wat men je vertelt niet meer gelooft
Wat men je laat zien niet meer begrijpt
Twee plus twee is vijf
Eigen woorden niet meer vertrouwt.
In idealen niet meer ziet dan een cyclus van bloed
Waarheid realiseert als speelgoed van de macht
Wanneer je de hoop op redding van eenzaamheid
hebt losgelaten.
Weet dan dat je niet de enige bent.
Mijn docent kunst en cultuur zei altijd: Als je niet weet wat het is, dan zal het wel kunst zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:41 schreef sjaakcl het volgende:
horror verhaal over vrouwen eten. no homo dus
ze chef maak ze royaal. klaar! ik kill a bitch gevaarlijk dats elluk jaar
der (voorafjes), ja der kenkers kaviaar bitch niet meer onze tafel.
zit alleen nou graag. ik wacht op me diner en fantaceer over der smaak
ik -eet je op! doorbakken hartjes, op! moedergansjes smaak patsers,
spoel ze bull mixxed gnacies. maangodins nog op de bbq
kompleet medde appels. ik weet al, het ga lekker door de gange,
dats je hele keuken. tot de outro gaar ze mals
ze s 5-6 ster van zilver hers n alles werken kzoek een track
die weet al welke. top shelf kenker; spyco matters
niks ons/of wij whatever/ kheb trek in spek nou. ik fok all days after.
en der maaltijd houw k fetter, mensen kijken dat op scherms.
me gangsta heb-der! roepen ijs der.EN roepen allemaal encore.
zeggen jij hebt gelijk skip meteen door naar het einde.
dats de, dessert die taart geschept, gekidnapped is ze top cherry weg
ga weg bij die bitch je sneeuw op die muts dees liefde hardste kut,
met peren. street flavour. stainless- stalen kruizer en me zwarte knuppel-
die geserved. maak geen geluid, maak deukjes. en gehakt van die kupke
die met herrrs in hell. gesplit geveld gepleur ze lonesum.. suf geteld, uitgestretshd
en de mijne blijft in cells ze weet wel, der afscheidskus, t hele ritueel de sage
foks-der op dus eigeluk. ik snijd der door de keel yo herinner mij nog.
mijn hapjes vind ze leuk.ik blus der wilde roos ik pruttel der ik kook.
ik kluif der botjes. nieuw hannibal die honing at. verwikkeld als een twix,
daar ligt! ze als die bondgirl goldfinger-dat sick No tell er! zij sushi-
gelinkt gelikt. zij voor net! nie voor de tapes, dus nou zeg ze nie zoveel. me appie
is de voedselketen fresh to death kga door die benger nine eight als Forever! pak de Pijn
me, hele dragon! wijffies desk de poppen trekker grote ovens bakkerette,
tot stof weer is ze. deze leven, was slechtste, ze angelstreps meer terug naar der zelluf
for deurrs en na-gesprekken, exotisch zij s zelf n gerechtje de talk, de repper.
maar me honger gaat verder. me salt n pepper breng er daar. der bloed dorstlesser.
ze fingerlickin bossy met de messen zo derang. me illegale flows in potjes
aan de phonie praat ze voor em, reserveerst ze vast voor morgen dan gaat ze om
want ze te ver al in me under-world. me belly tot de rand gevuld. gemaakt
ze verder, hers muze high te hoog, komt restaurants ingestoomd. te hot
voor blow, ik zomaar! done hers, slachtoffer. bonnie dronk deuronder!-dorr
ze vlot, ze spoot deur der deurgestroomde alcohol, die fles klotst. greep er..
lenz is groot, ze redt et nooit derin relater, net zo dom. geen zin
der tegenstribbel ze tijd begin te lopen. eet ze brokop, naar huis gekropen
zandkraan open, die medde magiers gestrooide nou der volle teugen. eat souls!
kijk me in de ogen, check de mode, bad dokter medde si-fi mecanics, wal een mooie
zij nou doei ja.. yo-hooo.. hail! naar-themz scopen, laat et grazen tot aan kerstmis vers
der kenker pro-tje, flash ze voel nooi komen. hers in me maag ontbonden.
bij ontbijt! al me dosis doe nie klein of fokked op. me battles voor mo pussy mo puss
quote:
Wat een bazen gedicht. Ik zeg: Hulde!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:33 schreef On het volgende:
Ik heb een kartonnen fiets
Hij neemt me overal mee naar toe
Maar kijk uit voor de regen, fiets
Als je nat wordt, betekent dat het einde
Hij vertelt me waar ik gaan moet
Hij is mijn beste vriend
Ik sluit onze momenten in mijn hart
Hij vind me mooi
Ik vind jou ook mooi, fiets
Ik moet hem dragen op mijn rug
Hij heeft me mijn vriendjes laten vermoorden
Ik heb alleen mijn kartonnen fiets nodig
Hij sluit mij in zijn hart
Dank u, altijd fijn om iemand op te vrolijken.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:34 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Wat een bazen gedicht. Ik zeg: Hulde!![]()
quote:een teen bewoog
de zandkorrels verschoven
en mijn teen verstopte zich
graven, graven wilde die
en trok mijn been mee
totdat onze tenen elkaar raakten
nog nooit was mijn teen zo geil
ik ook maar deed net alsof
en mijn been wilde wel
de andere waarschijnlijk ook
maar ik deed net alsof van niet
jouw benen waren opeens dichterbij dan eerst
nu moest ik weerstand bieden aan een veel groter oppervlak
ik deed net alsof van niet en was heus heel kalm
ik dacht allang niet meer aan mijn tenen of de jouwe
nog wel aan je benen
ook de mijne
en daartussen in
ik deed net alsof van niet
en ook mijn hand was niet
dichtbij die van jou
mijn vingers raakten de jouwe niet en
ik voelde ook mijn hart niet in mijn hele lichaam kloppen
dat heus niet
of misschien een beetje
misschien moet jij een beetje met jouw hele lichaam voelen hoe mijn hart in mijn hele lichaam klopt
het helpt vast als je me kust
'Bazengedicht' inderdaad!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:33 schreef On het volgende:
Hij neemt me overal mee naar toe
Maar kijk uit voor de regen, fiets
Als je nat wordt, betekent dat het einde
Hij vertelt me waar ik gaan moet
Hij is mijn beste vriend
Ik sluit onze momenten in mijn hart
Hij vind me mooi
Ik vind jou ook mooi, fiets
Ik moet hem dragen op mijn rug
Hij heeft me mijn vriendjes laten vermoorden
Ik heb alleen mijn kartonnen fiets nodig
Hij sluit mij in zijn hart
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If he's fire, I'm gasoline![]()
Deze vind ik erg goedquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:40 schreef Eustace. het volgende:
Oeh, tof topic gevonden! Ik dicht ongeveer een jaar of zo nu. Vind 't wel leuk. Hier een greep uit een paar gedichten van mij (wel even in spoilertags zodat het topic niet zo uitgerekt wordt)::
]De clown, dat was ik.
Lachen, gillen, gek doen, niemand ziet mijn gezicht.
Mijn gelaat is onzichtbaar, stuurt geen enkel bericht.
Waar ik voor de show nog mijzelf kon zijn,
ben ik nu de eeuwig lachende clown,
geen verdriet, geen traan, geen pijn.
Toch is het doek gevallen,
en daarbij zou het masker komen te vervallen.
Geen lachende clown,
slechts betekenloze schmink.
Geen show te houden,
het doek is gevallen,
en daarbij ik.
Wat als het te laat is,
de schmink er is ingetrokken.
De quasilach siert mijn gezicht,
nog steeds geen boodschap,
geen enkel bericht.
Voel je dit dan niet?
Ik ken geen pijn meer,
geen enkel verdriet.
Maar ik blijf lachen in de spiegel,
dit masker staat me goed.[/spoiler]
![]()
![]()
Wat bedoel je met dat frame? Veel mensen (oa ik) dichten automatisch (in 1x een gedicht op pennen, evt ietsje bijschaven nog). Hoe werkt dat bij jou? Het klinkt alsof je eerst een kader maakt en daarna systematisch het gedicht invult?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:33 schreef wiggahlipz het volgende:
Notitie voor de beginnende tot gevorderde dichters. Bekijk mijn gedichten. Kijk naar het frame, hoe het frame niet geaffecteerd wordt door de keuzes die ik later in het gedicht maak. Hoe het gedicht leunt op de zwakke plekken van het naar voren gebrachte maar desondanks zijn weg vervolgt en deze 'test' niet serieus neemt en dus passeert .De spelenderwijze dansende woorden. Etcetera.
Groeten![]()
![]()
Allereerst bedankt voor je compliment een post eerder.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:28 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat frame? Veel mensen (oa ik) dichten automatisch (in 1x een gedicht op pennen, evt ietsje bijschaven nog). Hoe werkt dat bij jou? Het klinkt alsof je eerst een kader maakt en daarna systematisch het gedicht invult?
Groeten
Verder ben ik ook eentje van het type 'niet denken, gewoon dichten'. Dichten is voor mij een uitlaatklep, een vorm van expressie. Die ga ik niet beperken met regeltjes of zo. Maar ik denk dat er door dat aspect ook twee soorten dichters zijn, types die dichten om te dichten, en mensen die dichten om te uiten.If he's fire, I'm gasoline![]()
Uhhh.. Gast... Alsof iemand hier kritiek van whiggalipz serieus neemt... Hij loopt iedereen te bashen terwijl z'n eigen gedichten echt serieus van tokkie kwaliteit zijnquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:34 schreef Eustace. het volgende:
[..]
Allereerst bedankt voor je compliment een post eerder.
Verder ben ik ook eentje van het type 'niet denken, gewoon dichten'. Dichten is voor mij een uitlaatklep, een vorm van expressie. Die ga ik niet beperken met regeltjes of zo. Maar ik denk dat er door dat aspect ook twee soorten dichters zijn, types die dichten om te dichten, en mensen die dichten om te uiten.
![]()
Schrijf gewoon je gedichten zoals jij 't wilYou know fuck all about heavy manners...![]()
Ik vind het geen goed gedicht. Vergelijk het met deze zinnen uit 'Death of a clown' van the Kinks:quote:
My make-up is dry and it clags on my chin
I'm drowning my sorrows in whisky and gin
Hetzelfde (ongeveer), maar veel meer gecondenseerd en véél plastischer. Het gaat er in poëzie niet om iedere gedachte, ieder gevoel helemaal uit te spellen, het gaat er juist om al die gevoelens en gedachtens te suggereren door één krachtig beeld, zoals van een ontverfde clown die over de toog hangt.![]()
Ik ben nieuw in dit topique, wist ik nog niet. Maar ik zal het onthouden.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:07 schreef Wouter1989 het volgende:
Wiggahlipz moet je inderdaad niet serieus nemen, trouwens.
If he's fire, I'm gasoline![]()
SHIT DE KENKER DE SICK GESCHIFT, alles om je heen
KATIET ME jE WERELD RECHTLIJNIG EN SHIT shit
WIE LIEGT ER NIET? NU EN NIET ik trekdrop messy
MEESTALs de KREDIET of HITTE HITTE
WAARS DE TERING keer em in te diep ZIE NIE! ME ZWETEN.
GEEF GEEN ENE IJSBEER TJU TJU TJU
GNEH KLEINTJES PIELEN! half die duurt nie
HALVE MUURTJE OM DE BREIN T IS GRAPPIG.
IN BEDRIJF HOE MODDER.. MISS KIJK N CLAP SHA
BOMBOM LUCK DER KaNT JE BEUK N DEUK als aareL
K MAAK HET SIMPEL: VOL MET HERS MOMENT
VOOR KRUIPERS LOOP OP EURZ. NET ZO dEUR
N NEE TE DRUK THE MAIN TE FUK DIT directeur
DIK IS DUN EN MOGELIJK/ N ZOMER TOUR doe ze in de bus
ZE OPGEPLUFT: yo TIETE PUFF LEER zE OKKEL
akroketje SOORT VAN NOKKEL VAST VOOR STRAKS/
DE HAND ZO GAAT: sjaakers! die leeft ernaar
ALS N PRESTATIE VOOR ET NET ZO MAATJE
EN MEN.. IK BEN DIE SYMPHONIE, ik maak dagen slaatjes
ZEG HET TRAAGJE 100 AF. TOT DE NAAT
OP DEr KENKER TRAP EN NIKS DE WOL
EEN FOUTE BREITJE... ENCOUNTING! neef s door de tijdzone
9,10 n ELluF GROEI DIE OP IN HET WOUD met wolven
ZE BOEIE DOENE doene WAUS: WE TOVeREN
TEST IETS vloeie WAUS: IK ZWEET GEEN TECHNIEK UIT
(n NET ZO LUID)
[ Bericht 0% gewijzigd door sjaakcl op 05-07-2009 14:57:00 ]![]()
Omdat ik niets te doen heb, ga ik proberen sjaakcl's jongste verrijking van zijn oeuvre te vertalen naar proza.![]()
Ik noem een Nijhoff, een Elsschot, een Holst.quote:HALVE MUURTJE OM DE BREIN T IS GRAPPIG.Subtiel, doch magistraal, autobiografisch element.quote:9,10 n ELluF GROEI DIE OP IN HET WOUD met wolvenWederom een haast avant-gardistisch stukje post-modernistische poëzie. Innovatief gebruik van typografie/interpunctie. Om nog maar te zwijgen over de verbluffende speling tussen de coherentie van 'transpireren' en 'techniek'. Dit zou wel weer eens een autobiografisch stukje kunnen zijn, waarbij de auteur ons duidelijk wil maken dat hij ten tijden van zijn jeugd erg veel moeite deed voor het vak 'Techniek'. Het transpiratievocht zou zo rijkelijk hebben gevloeid. Deze frase doet verder vermoeden dat hij er ook nog eens zeer bedreven in was. Het benoemen van het straattaal woord 'Waus', wat zoiets als 'magistraal' betekent, zou dit vermoeden kunnen bevestigen.quote:TEST IETS vloeie WAUS: IK ZWEET GEEN TECHNIEK UIT
Niets dan lof voor dit jong talent. Een bundeling van zijn complete oeuvre zou wel eens tot vele scripties en promovendi kunnen leiden, ik noem een 'Twee Vrouwen' (H. Mulisch).
[ Bericht 37% gewijzigd door Conversatie op 06-07-2009 00:23:34 ]![]()
Kom op man, 't is straattaal, geen Nederlands... Ik vraag me af of deze jongeman uberhaupt wel normaal Nederlands spreken kanquote:Op maandag 6 juli 2009 00:09 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Ik noem een Nijhoff, een Elsschot, een Holst.
[..]
Subtiel, doch magistraal, autobiografisch element.
[..]
Wederom een haast avant-gardistisch stukje post-modernistische poëzie. Innovatief gebruik van typografie/interpunctie. Om nog maar te zwijgen over de verbluffende speling tussen de coherentie van 'transpireren' en 'techniek'. Dit zou wel weer eens een autobiografisch stukje kunnen zijn, waarbij de auteur ons duidelijk wil maken dat hij ten tijden van zijn jeugd erg veel moeite deed voor het vak 'Techniek'. Het transpiratievocht zou zo rijkelijk hebben gevloeid. Deze frase doet verder vermoeden dat hij er ook nog eens zeer bedreven in was. Het benoemen van het straattaal woord 'Waus', wat zoiets als 'magistraal' betekent, zou dit vermoeden kunnen bevestigen.
Niets dan lof voor dit jong talent. Een bundeling van zijn complete oeuvre zou wel eens tot vele scripties en promovendi kunnen leiden, ik noem een 'Twee Vrouwen' (H. Mulisch).
You know fuck all about heavy manners...![]()
Een echo van Macbeth Act 1, Scene 1: 'Fair is foul and foul is fair/Hover through fog and filthy air'. Althans, ik vind zomertours in zweterige bussen best filthy.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:07 schreef sjaakcl het volgende:
DIK IS DUN EN MOGELIJK/ N ZOMER TOUR doe ze in de bus![]()
wordt dus volgende week opgenomen voor de sos.
mmm akro kenker ketje tiete topics doei
*vraagt zich af hoe ik live praat....
Vaste Member haha mongool
Gepost door jaqueskrokant op 05-07-09 15:58:05 [edit: 05-07-09 16:04:54]
Vaste Member heel veel soms.
of liever digi
live nie heel krom
viese schnitzelz
vage ballen, deeeeeee!
looking sporty
packing foetsie lucy...
for forty!
waars je weekend bruid?
lul die zuipt
n altijd strooi ze
wriuhowh
transform ze
mo de fffffff
der logo bruut
nikey shit
bedrieg der poster
en zie me nog ontkomen
met onduidelijk personen
wel met snelle schoenen
dallie van de bus
was een euro klap de clutch
dats outcast shit.
met de geuren van een bloem
scheur op die plansoen
beter snel dat doen
want v.s de movement
is rel kampioen
blijf letten wat je doet
want als je denk em nie boekt
dan zet de genaral je zoek
wie nie weg is ik bedoel
op ze diepe dalen smoel.
zit al een week met ze gevoel
en denk ze hooligan bezoek
die superthugs n crooks
jij loopt geen bullies
de guns is geen bedrog
ik hijs me op de rots
n konings toch
tnx![]()
Ok, ik leg me er bij neer, de samenleving is daadwerkelijk naar de tering...quote:Op maandag 6 juli 2009 12:16 schreef FlyingFox het volgende:
Ik vind het wel iets hebben soms ergens. Iets. Soms. Ergens.
Oh vaarwel schone tijden waarin een meisje nog een kuise jonge vrucht aan de fruitboom was,
Vaarwel tijden dat je als buschauffeur ongemoeid je beroep kon uitvoeren...
Vaarwel tijden dat je trots kon zijn op je eigen welbespraaktheid
Ik noem een Van Gogh, een Nick Drake.quote:Op maandag 6 juli 2009 13:54 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Ok, ik leg me er bij neer, de samenleving is daadwerkelijk naar de tering...
Oh vaarwel schone tijden waarin een meisje nog een kuise jonge vrucht aan de fruitboom was,
Vaarwel tijden dat je trots kon zijn op je eigen welbespraaktheid
![]()
tokkiegedichten.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:58 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Uhhh.. Gast... Alsof iemand hier kritiek van whiggalipz serieus neemt... Hij loopt iedereen te bashen terwijl z'n eigen gedichten echt serieus van tokkie kwaliteit zijn![]()
Schrijf gewoon je gedichten zoals jij 't wil
.
![]()
Het heeft iets treurigs wat ik ook bijvoorbeeld in de stad Tilburg herken. De charme van het oerlelijke. Snap je? Het is lastig te bevatten voor mensen die hun hele leven naar perfectie op zoek zijn.quote:Op maandag 6 juli 2009 13:54 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Ok, ik leg me er bij neer, de samenleving is daadwerkelijk naar de tering...
Vaarwel tijden dat je trots kon zijn op je eigen welbespraaktheid![]()
Eenzaam
Eenzaam is hij
die begrepen wordt
maar zich onbegrepen voelt
Eenzaam is hij
die antwoorden krijgt
maar de vragen niet stelt
Eenzaam is hij
die denkt te missen
wat hij niet gevonden heeft
Eenzaam is hij
die vermeent
eenzaam te zijn
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2009 22:50:07 ]![]()
Mooi gedicht, hoorde net op tv iemand de uitspraak doen 'eenzaamheid is maar een gedachte'. Sluit goed aan bij jouw stukje tekst.![]()
![]()
Van hier naar verre landen
Bestemming onbekend
Je weet niet wie je bent
Je denkt dat je jezelf kent
Het einde staat vast
Tijd onbekend
Zonder thuis
Je rent
Weg van het heden
Naar de toekomst
Als je vecht voor je leven
Weet je wie je bent
Ver daarboven
God doet je geloven
Wat je werkelijk kent
Is alleen,
Het feit dat je rent![]()
What the fuck
I've got to stop
I ran out of luck
What the hell
Crawl out of my shell
I am not well
Though where is my soul
Is it lost
Or am I only dreaming
I think I'm dead
Alive is my soul
But where are my dreams
What is my goal
Let the future surprise all![]()
Gast ken je mij?quote:Op maandag 6 juli 2009 16:57 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Het heeft iets treurigs wat ik ook bijvoorbeeld in de stad Tilburg herken. De charme van het oerlelijke. Snap je? Het is lastig te bevatten voor mensen die hun hele leven naar perfectie op zoek zijn.
Zeg dan ook niet dat ik zoek naar perfectie.. het frustreert mij gewoon dat zo'n rappertje die nog nooit zich in Nederlandse poezie verdiept heeft hier z'n rotzooi dumpt.
Jij kunt het mooi vinden, voor mij is het precies hetzelfde als wanneer dronken boer Harms met z'n trekker door 't graan heen en weer scheurt en even later beweert dat ie een graancirkel heeft ontdekt
Pijnlijk confronterend... chapeauquote:Op maandag 6 juli 2009 22:36 schreef SG-sam het volgende:
Eenzaam
Eenzaam is hij
die begrepen wordt
Eenzaam is hij
die antwoorden krijgt
Eenzaam is hij
die denkt te missen
Eenzaam is hij
die vermeent
eenzaam te zijn
Bedankt!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:55 schreef Conversatie het volgende:
Mooi gedicht, hoorde net op tv iemand de uitspraak doen 'eenzaamheid is maar een gedachte'. Sluit goed aan bij jouw stukje tekst.
Het grappige is, dat mensen dit vaak wel weten, maar het anders ervaren.
Het is de kunst om de balans te vinden tussen gevoel en verstand.
[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2009 17:00:51 ]![]()
in een draaikolk van emoties
probeer ik te ontsnappen
door me mee te laten zuigen
en onderin schuin af te zetten
mijn adem houd ik in
met bolgeblazen wangen
en rooddoorlopen ogen
zet ik door
voelbare druk op mijn oren
laten me merken dat ik daal
richting de onbekende bodem
op weg naar mijn ontsnapping
Paula, 10-07-2009![]()
Hilarisch dat ik hier degene ben die tot op het bot afgekraakt wordt. Mijn gedichten zijn van kwaliteit. Dat hier een aantal huis, tuin en keuken dichters het inzicht nog niet hebben om dit te zien is verder niet zo belangrijk maar laten we de nieuwe dichters hun eigen pad laten kiezen. Het juiste pad is 'pad wiggahlipz'. Laat dat wél duidelijk zijn. Lees en leer.
wie de lip niet eert is de wiggah niet weert![]()
Pffrhhm.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:58 schreef wiggahlipz het volgende:
Hilarisch dat ik hier degene ben die tot op het bot afgekraakt wordt. Mijn gedichten zijn van kwaliteit. Dat hier een aantal huis, tuin en keuken dichters het inzicht nog niet hebben om dit te zien is verder niet zo belangrijk maar laten we de nieuwe dichters hun eigen pad laten kiezen. Het juiste pad is 'pad wiggahlipz'. Laat dat wél duidelijk zijn. Lees en leer.
![]()
De Tandenbeul
Daar lig je dan op die
rode half zachte Polyvinylchloride-achtige
super steriele zwevende stoel omringd
door een bos van verbogen
roestvrij stalen sateprikkers en ander
modern marteltuig
Hij buigt zich als een soort
Jomanda van de tandheelkunde
over je heen en tuurt gelukkig
met ziekenhuisblauw mondbedekkend kapje over jou
en zucht dat het tandsteenverwijdertijd is
Na wat gevroet tussen mijn premolaren is
het halfjaarlijks plezier weer voorbij en
ik kijk die vent aan met een gevoel van medelij
Zelfs voor 10 BMW's zou ik de magie van een zoen niet opgeven![]()
Jammer dat je niet begrijpt dat hoe verwaander je doet des te minder mensen je serieus nemen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:58 schreef wiggahlipz het volgende:
8uur encounting!
yo de praat nie..morge 10
mmm morgen avond
eigelijk gaat nie
bye B... echt laaah, die
n weinig barkie om de barkie
mmm waar werd ie wakker
of gister: whaaht de living
sjaakie kingshit: nog 24! uur
nog in it.. ik doe haatjes laatste visit
see you (nog in it) new crib
medde mister W die op ze key zit
shit door met nuff ze feeshje
k freestijl me leavings/ zij!
laterz hers beweging. maar ze
dinner klaar t is de sis en ze family
ze bless ze in de laan
miss cill en me verhaal
als we bier haal, spreek mrs aan
of ap of dag, mams: ik ga ze ken et lang
we gaan al lang honnie monnie honnie
laat sum/ der bureau miss monnie penn
me heer is stand/ is gel spel..
t rol wie stijl em deur zijn bodems gulden
goeie grond mijns opgepluft dats tiete puf
zeg terug van ze weg van, t is wah ddet is
net lunatics ze deuren dicht
geen ml meer/ niet alles wat je wil
al me shit restrickted...
ze detox... krijg opeens nieuw betekenis
volwassen shit zij en haar wor.. gereggelt
medde papers play on wordt et beter
stretch meer sterren, voor elk jaar
die einde klaar relay voor een baas
weer ze confrontatie aan!gaat
waarom wat wat van de kaart!
ze coup nou sneider ze snel: kort haar
laat me lieve chick zij stuurt der kaarte..
n fok na kaarten: van de liter naar ze glazeh..
door naar me repper: liter leun zo op et zaakje/
der maatje rijd der boeie met of zonder
of P leooo! op de motor sowieso kom hers
branden rubber: als een condom ho
of dat verstond ze zo ok we rocken die mongool
dom kom we kort door die bocht
als wie! canseled me show:
net duk we gaan op slot
en ze zeggen minder..
want echt zonder me coke
wordt et hier nog veel stiller
baby stiller meer themes
n ze laatste pasje dreef zo
van ze academie hier
ze arnhem kisses,
en we blazen bitches
vast drie keer pisse
me zee dan clean
deze season: ex stay mean
net als de team wie drink als
die die die de nuf de schema s
voor ze 4 ze daly max
de steaming daaahg we gaan
voor dagen maanden zie jou daar
en haar is haar net hem of pa
met ma me zus en broer van
ma moens omaaaaa over! de telly
over n traan ma ik blijf de bom
de cultural ze lul derom
bukken dooeh de suckz genoeg
clubs genoeg butts me doen.
waars me ruit veur de ruig
veur de tuig der deur
der uit de kenker uit
als pies een viese uit is uit
one
[ Bericht 2% gewijzigd door sjaakcl op 13-07-2009 02:19:55 ]![]()
Ik heb dit lang geleden geschreven en er nog van niemand feedback op gekregen:
Discriminatie?
Je moet vrouw zijn
Want mannen moet ik niet
Ik wil alleen blanken
Zwarten wil ik niet
Je mag niet lelijk zijn
Schoonheid is de norm
Je mag niet gehandicapt zijn
Maar vol intact
Je moet slim zijn
Dan mag je erlangs
Verder moet je soortgelijke eisen aan mij stellen.
(Dan omarm ik je)Jesus hates you.![]()
Er is iets wat ik mis in mijn leven
Iets wat mijn wereld moet doen beven
Alsof ik in een zwart gat leef
Een gemis in alles wat ik beleef
Iets wat wat opgevuld moet worden
Iets wat niet te beschrijven is met woorden
Er is iets wat ik wil delen
Iets wat ik wil delen met enkele in plaats van velen
In plaats van enkele liever zelfs met één persoon
Die persoon die telkens terugkomt in mijn droom
Wanneer wordt die droom nou toch een realiteit
Ik wacht al een enige tijd
Ik wacht op dat eerste vonkje die overslaat
Het gevoel van als ik je nu niet kus dat heel de wereld vergaat
Ik mis de vlinders in mijn onderbuik
De persoon naast me in bed die ik in de winter als kruik gebruik
Waar is die persoon toch gebleven
Met wie ik al dit wil beleven
Kan jij me vertellen wie ze is
Want leven zonder haar.... is een groot gemisIk ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game![]()
Kleine opmerking die ook voor Hondenbrokken van toepassing is, de rijm loopt lekker maar probeer eens wat meer met ritme te experimenteren, lees het voor jezelf eens hardop en luister eens of 't lekker klinkt.quote:Op zondag 12 juli 2009 22:29 schreef Knuffelzacht het volgende:
Er is iets wat ik mis in mijn leven
Iets wat mijn wereld moet doen beven
Alsof ik in een zwart gat leef
Een gemis in alles wat ik beleef
Iets wat wat opgevuld moet worden
Iets wat niet te beschrijven is met woorden
Er is iets wat ik wil delen
Iets wat ik wil delen met enkele in plaats van velen
In plaats van enkele liever zelfs met één persoon
Die persoon die telkens terugkomt in mijn droom
Wanneer wordt die droom nou toch een realiteit
Ik wacht al een enige tijd
Ik wacht op dat eerste vonkje die overslaat
Het gevoel van als ik je nu niet kus dat heel de wereld vergaat
Ik mis de vlinders in mijn onderbuik
De persoon naast me in bed die ik in de winter als kruik gebruik
Waar is die persoon toch gebleven
Met wie ik al dit wil beleven
Kan jij me vertellen wie ze is
Want leven zonder haar.... is een groot gemis
Gr. JJYou know fuck all about heavy manners...![]()
Ik heb hem meerdere malen hardop gelezen en ik vind hem best lekker lopen mja ik ben natuurlijk niet objectiefquote:Op maandag 13 juli 2009 01:56 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Kleine opmerking die ook voor Hondenbrokken van toepassing is, de rijm loopt lekker maar probeer eens wat meer met ritme te experimenteren, lees het voor jezelf eens hardop en luister eens of 't lekker klinkt.
Gr. JJ
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game![]()
Met twee parels als gedichten een aantal pagina's terug verdien ik het allerbeste , moge het duidelijk zijn dat ik mezelf dan vergelijk met de knakworstdichters op de reguliere fora. Men ziet de kunst niet meer juist door naar de kunst te zoeken.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:45 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Jammer dat je niet begrijpt dat hoe verwaander je doet des te minder mensen je serieus nemen.
wie de lip niet eert is de wiggah niet weert![]()
Wiggah volgens mij zijn er speciale topics voor slowchat, wil je je gewoon even stil houden als je niets te melden hebt wat daadwerkelijk waarde toevoegt aan dit topic?quote:Op maandag 13 juli 2009 14:58 schreef wiggahlipz het volgende:
[..]
Met twee parels als gedichten een aantal pagina's terug verdien ik het allerbeste , moge het duidelijk zijn dat ik mezelf dan vergelijk met de knakworstdichters op de reguliere fora. Men ziet de kunst niet meer juist door naar de kunst te zoeken.
Bij voorbaat dank
Hmm.. weet niet precies hoe ik het moet verwoorden, maar als je twee zinnen bij elkaar hebt, bijvoorbeeld onder elkaar, klinkt het mooier als je het aantal lettergrepen een beetje op elkaar afstelt. Op deze manier krijgen ze het zelfde ritme en sommige dichters vinden dat juist het mooiste onderdeel van een gedicht.quote:Op maandag 13 juli 2009 09:36 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
Ik heb hem meerdere malen hardop gelezen en ik vind hem best lekker lopen mja ik ben natuurlijk niet objectief
Probeer maar eens toepassen op nieuw werk en kijk eens hoe het je bevalt
Prachtig maar zo herkenbaar.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:36 schreef SG-sam het volgende:
Eenzaam
Eenzaam is hij
die begrepen wordt
Eenzaam is hij
die antwoorden krijgt
Eenzaam is hij
die denkt te missen
Eenzaam is hij
die vermeent