tokkiegedichten.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:58 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Uhhh.. Gast... Alsof iemand hier kritiek van whiggalipz serieus neemt... Hij loopt iedereen te bashen terwijl z'n eigen gedichten echt serieus van tokkie kwaliteit zijn![]()
Schrijf gewoon je gedichten zoals jij 't wil
Het heeft iets treurigs wat ik ook bijvoorbeeld in de stad Tilburg herken. De charme van het oerlelijke. Snap je? Het is lastig te bevatten voor mensen die hun hele leven naar perfectie op zoek zijn.quote:Op maandag 6 juli 2009 13:54 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Ok, ik leg me er bij neer, de samenleving is daadwerkelijk naar de tering...
Oh vaarwel schone tijden waarin een meisje nog een kuise jonge vrucht aan de fruitboom was,
Vaarwel tijden dat je als buschauffeur ongemoeid je beroep kon uitvoeren...
Vaarwel tijden dat je trots kon zijn op je eigen welbespraaktheid
Gast ken je mij?quote:Op maandag 6 juli 2009 16:57 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Het heeft iets treurigs wat ik ook bijvoorbeeld in de stad Tilburg herken. De charme van het oerlelijke. Snap je? Het is lastig te bevatten voor mensen die hun hele leven naar perfectie op zoek zijn.
Pijnlijk confronterend... chapeauquote:Op maandag 6 juli 2009 22:36 schreef SG-sam het volgende:
Eenzaam
Eenzaam is hij
die begrepen wordt
maar zich onbegrepen voelt
Eenzaam is hij
die antwoorden krijgt
maar de vragen niet stelt
Eenzaam is hij
die denkt te missen
wat hij niet gevonden heeft
Eenzaam is hij
die vermeent
eenzaam te zijn
Bedankt!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:55 schreef Conversatie het volgende:
Mooi gedicht, hoorde net op tv iemand de uitspraak doen 'eenzaamheid is maar een gedachte'. Sluit goed aan bij jouw stukje tekst.
Pffrhhm.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:58 schreef wiggahlipz het volgende:
Hilarisch dat ik hier degene ben die tot op het bot afgekraakt wordt. Mijn gedichten zijn van kwaliteit. Dat hier een aantal huis, tuin en keuken dichters het inzicht nog niet hebben om dit te zien is verder niet zo belangrijk maar laten we de nieuwe dichters hun eigen pad laten kiezen. Het juiste pad is 'pad wiggahlipz'. Laat dat wél duidelijk zijn. Lees en leer.
Jammer dat je niet begrijpt dat hoe verwaander je doet des te minder mensen je serieus nemen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:58 schreef wiggahlipz het volgende:
Hilarisch dat ik hier degene ben die tot op het bot afgekraakt wordt. Mijn gedichten zijn van kwaliteit. Dat hier een aantal huis, tuin en keuken dichters het inzicht nog niet hebben om dit te zien is verder niet zo belangrijk maar laten we de nieuwe dichters hun eigen pad laten kiezen. Het juiste pad is 'pad wiggahlipz'. Laat dat wél duidelijk zijn. Lees en leer.
Kleine opmerking die ook voor Hondenbrokken van toepassing is, de rijm loopt lekker maar probeer eens wat meer met ritme te experimenteren, lees het voor jezelf eens hardop en luister eens of 't lekker klinkt.quote:Op zondag 12 juli 2009 22:29 schreef Knuffelzacht het volgende:
Er is iets wat ik mis in mijn leven
Iets wat mijn wereld moet doen beven
Alsof ik in een zwart gat leef
Een gemis in alles wat ik beleef
Iets wat wat opgevuld moet worden
Iets wat niet te beschrijven is met woorden
Er is iets wat ik wil delen
Iets wat ik wil delen met enkele in plaats van velen
In plaats van enkele liever zelfs met één persoon
Die persoon die telkens terugkomt in mijn droom
Wanneer wordt die droom nou toch een realiteit
Ik wacht al een enige tijd
Ik wacht op dat eerste vonkje die overslaat
Het gevoel van als ik je nu niet kus dat heel de wereld vergaat
Ik mis de vlinders in mijn onderbuik
De persoon naast me in bed die ik in de winter als kruik gebruik
Waar is die persoon toch gebleven
Met wie ik al dit wil beleven
Kan jij me vertellen wie ze is
Want leven zonder haar.... is een groot gemis
Ik heb hem meerdere malen hardop gelezen en ik vind hem best lekker lopen mja ik ben natuurlijk niet objectiefquote:Op maandag 13 juli 2009 01:56 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Kleine opmerking die ook voor Hondenbrokken van toepassing is, de rijm loopt lekker maar probeer eens wat meer met ritme te experimenteren, lees het voor jezelf eens hardop en luister eens of 't lekker klinkt.
Gr. JJ
Met twee parels als gedichten een aantal pagina's terug verdien ik het allerbeste , moge het duidelijk zijn dat ik mezelf dan vergelijk met de knakworstdichters op de reguliere fora. Men ziet de kunst niet meer juist door naar de kunst te zoeken.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:45 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Jammer dat je niet begrijpt dat hoe verwaander je doet des te minder mensen je serieus nemen.
Wiggah volgens mij zijn er speciale topics voor slowchat, wil je je gewoon even stil houden als je niets te melden hebt wat daadwerkelijk waarde toevoegt aan dit topic?quote:Op maandag 13 juli 2009 14:58 schreef wiggahlipz het volgende:
[..]
Met twee parels als gedichten een aantal pagina's terug verdien ik het allerbeste , moge het duidelijk zijn dat ik mezelf dan vergelijk met de knakworstdichters op de reguliere fora. Men ziet de kunst niet meer juist door naar de kunst te zoeken.
Hmm.. weet niet precies hoe ik het moet verwoorden, maar als je twee zinnen bij elkaar hebt, bijvoorbeeld onder elkaar, klinkt het mooier als je het aantal lettergrepen een beetje op elkaar afstelt. Op deze manier krijgen ze het zelfde ritme en sommige dichters vinden dat juist het mooiste onderdeel van een gedicht.quote:Op maandag 13 juli 2009 09:36 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
Ik heb hem meerdere malen hardop gelezen en ik vind hem best lekker lopen mja ik ben natuurlijk niet objectief
Prachtig maar zo herkenbaar.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:36 schreef SG-sam het volgende:
Eenzaam
Eenzaam is hij
die begrepen wordt
maar zich onbegrepen voelt
Eenzaam is hij
die antwoorden krijgt
maar de vragen niet stelt
Eenzaam is hij
die denkt te missen
wat hij niet gevonden heeft
Eenzaam is hij
die vermeent