Doorgestoken kaart als in "niet zoals men het voor stelt".quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:59 schreef Michielos het volgende:
[..]
het is dan ook geen doorgestoken kaart
Dat zal best , geblinddoekt in een auto terwijl je in het donker uitstaptquote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:36 schreef Bastard het volgende:
Oh ja zeker, jullie hadden het meteen geroepen.
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:59 schreef Michielos het volgende:
[..]
het is dan ook geen doorgestoken kaart
als ze overeenkwamen wil dat enkel zeggen dat onze Ingomar goed in de krant gekeken heeft en de case goed kent (sowieso als crimineel paragnost dien je alvorens je jezelf aanmeld goed te studeren over onopgeloste moordzaken. Ik zelf[uit eigen ervaring natuurlijk] heb diverse boeken over onopgeloste moordzaken in Nederland, waaronder zelfs het baantjer boek: doden spreken niet]). Als ze niet lijken op de compositietekeningen in de media, is er ook geen kwaad geschied. De mensen zelf zullen nooit opgespoord worden , noch in verband kunnen worden gebracht met de zaak. Het is hoe dan ook een win-win situatie voor Ingomar. Het maakt dus niet uit welke 2 daders hij aanmerkt per zaak.quote:Op zondag 22 maart 2009 00:30 schreef Summers het volgende:
oh stond er in de media ook 2 tekeningen van de daders en kunnen we die vergelijken met die van de paragnost en kwamen de cijfers en letters van het nummerbord uit het onderzoek van de politie van de auto van de dader overeen met die van de vrouwelijke paragnost ?
quote:
wat ik zeg is dat beide situaties een win-win situatie zijn, niet dat hij de een of de ander gebruikt heeft. Daarom gaf ik ook al eerder aan dat ik nog meer respect voor mediums als Van Praagh en Ogilvie heb omdat dit samen met dierencommunicatie de meest veilige methode is van het geven van readings.quote:Op zondag 22 maart 2009 11:48 schreef Summers het volgende:
Sorry ik geloof er niks van dat ze tekeningen hadden en een deel van het nummerbord .link ?
of dat de paragnosten zich hebben ingelezen , het is beter gewoon blanco te gaan , vandaar dat blinddoeken enzo .
het heet toch niet voor niks het zesde zintuig , het is toch niet boeiend te gaan raden adh van foto's .
Je gevoel kan het ook goed hebben .
Ik hoor eerlijk gezegt de meest belachelijke scenario's waarom het nep zou moeten zijn .
Heb jij een gave???quote:Op maandag 23 maart 2009 00:42 schreef Meds het volgende:
wat een slecht programma, ze geven die "para's" enorm veel informatie, zo krijgen ze een enveloppe waarbij de ogen zichtbaar zijn. Hurk: "het gaat om een jonge vrouw". Goh wat treffend, iedereen kent die marianne Vaatstra foto.
Vervolgens zegt iedereen wat anders: twee daders, 1 dader, drie of meer daders, de verkrachter is zwart, de moordenaar is duits, maar hij heeft haar niet verkracht. De auto is wit, de auto is grijs, ze is meegenomen naar een huis, ze is van haar fiets getrokken, ze liep over de weg (Tessa) en later zegt ze dat ze fietste.
Bovendien hebben de para's ook nog kans om verhalen op elkaar af te stemmen. Kortom we weten helemaal niks, behalve dan dat deze para's net zo fake zijn als Char en Derek Olgilvie en al die anderen
Feiten: het dader DNA was afkomstig van een blanke noordeuropese dader!
en zelfs dat zou zomaar kunnen. Je gaat naar een achterstandsbuurt, klopt op eerste beste tokkiehuis aan en zegt dat er slechte dingen zijn gebeurd. klaar. Welke slechte dingen? dat vult iedereen afzonderlijk in. Zoals de politie veel gaten invult die de paragnosten zeggen en iedereen er altijd iets anders van maakt. ik heb vaker de lekkage ruse gebruikt (de een zegt: ja dat is mijn wasmachine, de ander zegt: ja dat is de vaatwasser en men herinnert het als : hij wist dat mijn vaatwasser stuk was , en zo krijgen de skeptics het ook altijd te horen). Dus ik ben maw nu ook een paragnost? Het kan zelfs in een nieuwbouwwijk : de een verteld over zijn of haar scheiding waar ze in liggen, of over de overleden man als het een odue vrouw betreft enz enz enz. Een jong koppel heb je kans op vreemdgaan en blabla tot blabla.quote:Op maandag 23 maart 2009 10:57 schreef loop het volgende:
Opzich vond ik het best indrukwekkend maar ik heb me er niet zo in verdiept. Ik lees het wel de volgende dag in de media als er werkelijk onverklaarbare dingen zijn gebeurd toch? Het zou immers wereldnieuws zijn.
Ik ben zelf niet makkelijk te overtuigen, ik zou het pas geloven als de overledene via 1 van de paragnosten zou spreken met details die enkel familie zou weten. Of als 1 van de paragnosten het camerateam meeneemt naar een ogenschijnlijk normale buurt, waar zij dan ergens aanbellen omdat de paragnost heeft doorgekregen dat er in dat huis hele slechte dingen gebeure bv door een overledene die dat tegen hem/haar heeft verteld.
Precies, contact maken met het slachtoffer OF de dode Duitser voor het exacte verhaal en het is wel geloofwaardig. Nu is het een kwestie van een opsomming van speculaties die allang uitvoerig in de media heeft gestaan.quote:Op maandag 23 maart 2009 10:57 schreef loop het volgende:
Ik ben zelf niet makkelijk te overtuigen, ik zou het pas geloven als de overledene via 1 van de paragnosten zou spreken
Zelfs al is het knap dat paragnosten veel antwoorden goed hebben in een raadspelletje, netto levert dat raadspelletje niks op. Er worden dingen opgenoemd die:quote:Op maandag 23 maart 2009 12:37 schreef Bastard het volgende:
Het is inderdaad zeer geloofwaardig dat iederen pagarnost afzonderlijk van elkaar alle crime dossiers uit zijn hoofd heeft geleerd en door het uitstappen op een willekeurige plek meteen allerlei details kunnen geven over wat zich heeft afgespeeld daar. Immers alles is breeduit in het nieuws geweest, aangezien hier een boom zo staat en ik op de foto vrouwenogen zie moet het wel Vaatstra zijn.
Right.
Het zou mij niets vebazen als achter de schermen men wel degelijk meer wist dan op TV werd vermeld.. Er moeten altijd nog kijkers getrokken worden en die komen alleen als ze het idee hebben naar iets te kijken wat kan kloppen. Een paragnost die geen flauw idee heeft waar te zijn en dat niet recht kan breien doet het minder goed dan drie paragnosten die een redelijk overeenkomend plaatje schetsen, al dan niet een beetje (zelf) geholpen...quote:Op maandag 23 maart 2009 12:37 schreef Bastard het volgende:
Het is inderdaad zeer geloofwaardig dat iederen pagarnost afzonderlijk van elkaar alle crime dossiers uit zijn hoofd heeft geleerd en door het uitstappen op een willekeurige plek meteen allerlei details kunnen geven over wat zich heeft afgespeeld daar. Immers alles is breeduit in het nieuws geweest, aangezien hier een boom zo staat en ik op de foto vrouwenogen zie moet het wel Vaatstra zijn.
Right.
Zo overdreven hoef je het niet te stellen. middels diverse reading technieken lijkt het alsof ze alles weten, doch de waarheid is anders. Het meeste kan nooit nagetrokken worden en zoveel overeenkomsten waren er niet(grijze, witte auto, dader is duits, neger whatever, erst op iets daarna met de voet) en datgene wat klopte vulde de politie zelf in of was blatant cold reading. Maar dat is een discussie waarin niemand toch iets van me aanneemt omdat van der hurk (wiens pa ook al nooit 1 zaak heeft opgelost) de held van de show is(en terecht, hij doet zijn ding vrij goed , ook al doet hij eigenlijk niks en ken ik betere).quote:Op maandag 23 maart 2009 12:37 schreef Bastard het volgende:
Right.
Dit is 1 van de dingen die ik waarschijnlijk acht;quote:Op maandag 23 maart 2009 13:26 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het zou mij niets vebazen als achter de schermen men wel degelijk meer wist dan op TV werd vermeld.. Er moeten altijd nog kijkers getrokken worden en die komen alleen als ze het idee hebben naar iets te kijken wat kan kloppen. Een paragnost die geen flauw idee heeft waar te zijn en dat niet recht kan breien doet het minder goed dan drie paragnosten die een redelijk overeenkomend plaatje schetsen, al dan niet een beetje (zelf) geholpen...
En zelfs al was dit niet zo, het is niet nodig. Ikzelf heb Ogilivie enkele keren live mogen aanschouwen. Een goede cold reader, geen voorkennis nodig, maar cold reading nevertheless.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 01:57 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dit is 1 van de dingen die ik waarschijnlijk acht;
er is oa. een verhaal bekend van Derek Ogilvie die in een aflevering treffende dingen zegt; er wordt in die uitzending verteld dat Derek voor het eerst bij iemand thuis is.
Later heeft een cameraman verteld dat de buurvrouw zei dat ie een week eerder al langs was gekomen "om even te kletsen, anders was het allemaal zo zakelijk".
In die aflevering heeft hij het over de tuin die recent veranderd is, wat het kind stoort - iets dat de week ervoor aan de gang was, een boom die uitgegraven werd.
Uiteindelijk wil een zender gewoon pakkende TV, dus ook al komen ze er achter - ze zullen zo lang mogelijk doen alsof hun neus bloedt. (Als ze er zelf al niet subtiel aan meewerken door informatie te verschaffen, zoals de manager van Char regelmatig eerst met vrienden van de familie praat...)
dat is het ! alle crime dossiers van de afgelopen 20 jaar uit heel nederland ingestudeerd , geblinddoekt schatten ze de tijd die ze in de auto zitten zodat ze ongeveer weten in welk deel van nederland ze zitten zodat ze met hun radar alvast die 30.647 onopgeloste zaken uit de rest van nederland kunnen laten vallen en zich kunnen concentreren op die ene EN die boom staat zo en dan nog het gras van een speciale groene kleur met een iets donkerder randje heel subtiel ... hoppa .quote:Op maandag 23 maart 2009 12:37 schreef Bastard het volgende:
Right.
1 2 3 | ?> |
onzin natuurlijk. Het zijn op de eerste plaats al onopgeloste moorden(in nederland worden statistisch niet zoveel moorden gepleegd.laat staan moorden die niet zijn opgelost.. Ik had ze het graag zonder informatie zien doen in de verenigde staten). Verder geen moorden uit 1420 maar vrijwel allemaal recent(ivm verjaring e.d.). OP de derde plaats allemaal op het nieuws geweest en uitgebreid in de media geweest. Er is een reden waarom ze enkel de bekendste nemen en de paragnosten prenten geven met ogen en/of andere informatie. Er is ook een reden waarom de een wit zegt, de ander grijs, de een zichzelf corrigeert en jij enkel de hits registreert.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 07:17 schreef Summers het volgende:
[..]
dat is het ! alle crime dossiers van de afgelopen 20 jaar uit heel nederland ingestudeerd , geblinddoekt schatten ze de tijd die ze in de auto zitten zodat ze ongeveer weten in welk deel van nederland ze zitten zodat ze met hun radar alvast die 30.647 onopgeloste zaken uit de rest van nederland kunnen laten vallen en zich kunnen concentreren op die ene EN die boom staat zo en dan nog het gras van een speciale groene kleur met een iets donkerder randje heel subtiel ... hoppa .
en een privedetective heeft natuurlijk eerst van alle zaken omgevingsfoto's geschoten dus moesten ze die ook ff erin stampen naast alle feiten van alle zaken in nederlandquote:Op dinsdag 24 maart 2009 07:21 schreef Michielos het volgende:
[..]
onzin natuurlijk. Het zijn op de eerste plaats al onopgeloste moorden. Verder geen moorden uit 1420 maar vrijwel allemaal recent(ivm verjaring e.d.). OP de derde plaats allemaal op het nieuws geweest en uitgebreid in de media geweest. Er is een rede waarom ze enkel de bekendste nemen en de paragnosten prenten geven met ogen en/of andere informatie. Er is ook een reden waarom de een wit zegt, de ander grijs, de een zichzelf corrigeert en jij enkel de hits registreert.
wederom onzin. Je krijgt een foto met ogen van een meid(je had dan net zogoed het hele gezicht kunnen geven maar ey dan zou men zeggen: ja zo kan ik het ook). je ziet een tunnel en gaat deductief te werk. Zelfs al ken je de zaak helemaal niet, je bent home free. De politie vult je hits in. ik zal het voor je simpel maken..quote:Op dinsdag 24 maart 2009 07:23 schreef Summers het volgende:
[..]
en een privedetective heeft natuurlijk eerst van alle zaken omgevingsfoto's geschoten dus moesten ze die ook ff erin stampen naast alle feiten van alle zaken in nederland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |