quote:ZAANDAM, - Een groep van zeker dertig jongeren heeft de brandweer gisteravond gehinderd bij het blussen van de immense brand in winkelcentrum De Bloemkorf in Zaandam. De raddraaiers gooiden grind naar de spuitgasten, die ook werden bespuugd.
De politie van Zaanstreek-Waterland pakte voor de incidenten drie personen met nog onbekende identiteit op. De jongeren zouden ook met muntgeld naar de hulpverleners gesmeten hebben. Omstanders getuigden dat een van de jongeren een baksteen gooide.
De Zaanse brandweerlieden waren desondanks de hele avond uit alle macht in de weer het helse vuur te bestrijden.
De laatste tijd worden steeds vaker hulpverleners bij de uitvoering van hun werk gehinderd. Vooral ambulancepersoneel wordt bij herhaling het levensreddende werk onmogelijk gemaakt.
Bron
Daar snap ik dus inderdaad ook werkelijk geen ene flikker van.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:03 schreef kriele het volgende:
Maar waarom doen ze dit in hemelsnaam toch?
Ja, Natuurlijkquote:Op donderdag 5 maart 2009 09:57 schreef Echo99 het volgende:
Ik zou als ambulance broeder gewoon naar huis gaan.
"Prima, dan gaat je vriendje toch lekker dood.'
Die snap ik dus ook niet. Waarom vraagt niemand het ze?quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:03 schreef kriele het volgende:
Dat mag dan weer nietquote:Op donderdag 5 maart 2009 09:57 schreef Echo99 het volgende:
Jij wil ook een baksteen naar je kop denk ik?quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:15 schreef paddy het volgende:
[..]
Die snap ik dus ook niet. Waarom vraagt niemand het ze?
quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Gewoon ff de spuit op die gastjes zetten. En dan niet dat "stuifwater" om branden beter te blussen, maar gewoon volle kracht op hun testikels.
Wat denken ze wel? Ze mogen blij zijn deze helden dit soort werk doen!
Kunnen ze tijdens voetbal wedstrijd zich ook goed verdedigingenquote:Op donderdag 5 maart 2009 10:21 schreef Gabbylicious het volgende:
Ik zeg; Brandweer en Ambulance personeel bewapenen.
Is het ook... tis een sport aan het worden... net als bij buschauffeurs.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:17 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Snap ik. Maar het is toch te idioot voor woorden.
Misschien laat je op die manier alleen het slachtoffer(de eigenaar van het pand) of slachtoffers boeten i.p.v de daders. Geen aanrader dus.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:57 schreef Echo99 het volgende:
ik begrijp ook niet wat hun doel is..quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:03 schreef kriele het volgende:
Snap wel dat dat geen optie is uiteraard. Ik zou er in ieder geval erg tegendraads van worden. Het is maar goed dat ik geen brandweerman ben.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:25 schreef paddy het volgende:
[..]
Misschien laat je op die manier alleen het slachtoffer(de eigenaar van het pand) of slachtoffers boeten i.p.v de daders. Geen aanrader dus.
Ik vind wel dat er nu eindelijk iets aan gedaan moet worden vanuit de regering. Politie kan die etters wel oppakken, maar vraag me af of ze werkelijk vast blijven zitten. De wet is denk ik te soft?
Ja dat vraag ik me ook elke keer afquote:Op donderdag 5 maart 2009 10:03 schreef kriele het volgende:
quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:46 schreef Beauregard het volgende:
Is er al iets bekend over de nationaliteit van de daders?
En dan? Je bent zelf strafbaar wanneer je het wapen gebruikt tegen een persoon die niet een gelijkende wapen heeft toch?quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:21 schreef Gabbylicious het volgende:
Ik zeg; Brandweer en Ambulance personeel bewapenen.
Liever niet, maar heb het over de jongeren die opgepakt zijnquote:Op donderdag 5 maart 2009 10:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jij wil ook een baksteen naar je kop denk ik?
Denk dat nu menig man, tijdens het lezen van je post, naar zijn ballen grijptquote:Op donderdag 5 maart 2009 10:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Gewoon ff de spuit op die gastjes zetten. En dan niet dat "stuifwater" om branden beter te blussen, maar gewoon volle kracht op hun testikels.
Wat denken ze wel? Ze mogen blij zijn deze helden dit soort werk doen!
quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:33 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Snap wel dat dat geen optie is uiteraard. Ik zou er in ieder geval erg tegendraads van worden. Het is maar goed dat ik geen brandweerman ben.
(Ze hebben toch altijd van die bijlen bij zich om omstanders deuren mee in te slaan.
Zie dat youtube filmpje maarquote:Op donderdag 5 maart 2009 10:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
Laat me raden...................... licht getint?
Onder het genot van een kopje thee.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:15 schreef paddy het volgende:
[..]
Die snap ik dus ook niet. Waarom vraagt niemand het ze?
wie is dat?quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:47 schreef Pwoekie het volgende:
waarom niet gewoon een keer wat ME erop loslaten.
en dan flink neerknuppelen zodat ze dagen niet kunnen lopen en allemaal naar de tandarts kunnen.
iets naders werkt volgensmij niet
[ afbeelding ]
zelfde doen wat ze met die gast hebben gedaan
Op de filmpjes van de brand zie je volgens mij dat met name dames met hoofddoeken en lightgetinte jongens in het gebouw woonden. De daders zullen wel familie zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:46 schreef Beauregard het volgende:
Is er al iets bekend over de nationaliteit van de daders?
En dus niet zomaar een winkelcentrum, maar er leefden mensen boven het winkelcentrumquote:In Zaandam hebben zeker 34 mensen de nacht doorgebracht in een hotel na de brand gisteravond in winkelcentrum De Bloemkorf. Meer dan 200 mensen hebben elders onderdak gevonden.
Vanwege de brand werden gisteren ruim honderd woningen ontruimd. Zeker 24 appartementen boven de winkels zijn voor lange tijd onbewoonbaar geworden.
De brand ontstond gisteren in een tapijtwinkel en breidde zich uit naar de rest van het winkelcentrum. De brandweer van Zaandam besloot het complex gecontroleerd te laten uitbranden.
Omstanders opgepakt
Negen mensen raakten gewond; één omdat hij van een dak sprong. De anderen hadden ademhalingsmoeilijkheden.
Drie mensen zijn opgepakt, omdat ze de brandweer bekogelden of door een afzetting reden.
mooiquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |