quote:ZAANDAM, - Een groep van zeker dertig jongeren heeft de brandweer gisteravond gehinderd bij het blussen van de immense brand in winkelcentrum De Bloemkorf in Zaandam. De raddraaiers gooiden grind naar de spuitgasten, die ook werden bespuugd.
De politie van Zaanstreek-Waterland pakte voor de incidenten drie personen met nog onbekende identiteit op. De jongeren zouden ook met muntgeld naar de hulpverleners gesmeten hebben. Omstanders getuigden dat een van de jongeren een baksteen gooide.
De Zaanse brandweerlieden waren desondanks de hele avond uit alle macht in de weer het helse vuur te bestrijden.
De laatste tijd worden steeds vaker hulpverleners bij de uitvoering van hun werk gehinderd. Vooral ambulancepersoneel wordt bij herhaling het levensreddende werk onmogelijk gemaakt.
Bron
Daar snap ik dus inderdaad ook werkelijk geen ene flikker van.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:03 schreef kriele het volgende:
Maar waarom doen ze dit in hemelsnaam toch?
Ja, Natuurlijkquote:Op donderdag 5 maart 2009 09:57 schreef Echo99 het volgende:
Ik zou als ambulance broeder gewoon naar huis gaan.
"Prima, dan gaat je vriendje toch lekker dood.'
Die snap ik dus ook niet. Waarom vraagt niemand het ze?quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:03 schreef kriele het volgende:
Dat mag dan weer nietquote:Op donderdag 5 maart 2009 09:57 schreef Echo99 het volgende:
Jij wil ook een baksteen naar je kop denk ik?quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:15 schreef paddy het volgende:
[..]
Die snap ik dus ook niet. Waarom vraagt niemand het ze?
quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Gewoon ff de spuit op die gastjes zetten. En dan niet dat "stuifwater" om branden beter te blussen, maar gewoon volle kracht op hun testikels.
Wat denken ze wel? Ze mogen blij zijn deze helden dit soort werk doen!
Kunnen ze tijdens voetbal wedstrijd zich ook goed verdedigingenquote:Op donderdag 5 maart 2009 10:21 schreef Gabbylicious het volgende:
Ik zeg; Brandweer en Ambulance personeel bewapenen.
Is het ook... tis een sport aan het worden... net als bij buschauffeurs.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:17 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Snap ik. Maar het is toch te idioot voor woorden.
Misschien laat je op die manier alleen het slachtoffer(de eigenaar van het pand) of slachtoffers boeten i.p.v de daders. Geen aanrader dus.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:57 schreef Echo99 het volgende:
ik begrijp ook niet wat hun doel is..quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:03 schreef kriele het volgende:
Snap wel dat dat geen optie is uiteraard. Ik zou er in ieder geval erg tegendraads van worden. Het is maar goed dat ik geen brandweerman ben.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:25 schreef paddy het volgende:
[..]
Misschien laat je op die manier alleen het slachtoffer(de eigenaar van het pand) of slachtoffers boeten i.p.v de daders. Geen aanrader dus.
Ik vind wel dat er nu eindelijk iets aan gedaan moet worden vanuit de regering. Politie kan die etters wel oppakken, maar vraag me af of ze werkelijk vast blijven zitten. De wet is denk ik te soft?
Ja dat vraag ik me ook elke keer afquote:Op donderdag 5 maart 2009 10:03 schreef kriele het volgende:
quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:46 schreef Beauregard het volgende:
Is er al iets bekend over de nationaliteit van de daders?
En dan? Je bent zelf strafbaar wanneer je het wapen gebruikt tegen een persoon die niet een gelijkende wapen heeft toch?quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:21 schreef Gabbylicious het volgende:
Ik zeg; Brandweer en Ambulance personeel bewapenen.
Liever niet, maar heb het over de jongeren die opgepakt zijnquote:Op donderdag 5 maart 2009 10:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jij wil ook een baksteen naar je kop denk ik?
Denk dat nu menig man, tijdens het lezen van je post, naar zijn ballen grijptquote:Op donderdag 5 maart 2009 10:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Gewoon ff de spuit op die gastjes zetten. En dan niet dat "stuifwater" om branden beter te blussen, maar gewoon volle kracht op hun testikels.
Wat denken ze wel? Ze mogen blij zijn deze helden dit soort werk doen!
quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:33 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Snap wel dat dat geen optie is uiteraard. Ik zou er in ieder geval erg tegendraads van worden. Het is maar goed dat ik geen brandweerman ben.
(Ze hebben toch altijd van die bijlen bij zich om omstanders deuren mee in te slaan.
Zie dat youtube filmpje maarquote:Op donderdag 5 maart 2009 10:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
Laat me raden...................... licht getint?
Onder het genot van een kopje thee.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:15 schreef paddy het volgende:
[..]
Die snap ik dus ook niet. Waarom vraagt niemand het ze?
wie is dat?quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:47 schreef Pwoekie het volgende:
waarom niet gewoon een keer wat ME erop loslaten.
en dan flink neerknuppelen zodat ze dagen niet kunnen lopen en allemaal naar de tandarts kunnen.
iets naders werkt volgensmij niet
[ afbeelding ]
zelfde doen wat ze met die gast hebben gedaan
Op de filmpjes van de brand zie je volgens mij dat met name dames met hoofddoeken en lightgetinte jongens in het gebouw woonden. De daders zullen wel familie zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:46 schreef Beauregard het volgende:
En dus niet zomaar een winkelcentrum, maar er leefden mensen boven het winkelcentrumquote:In Zaandam hebben zeker 34 mensen de nacht doorgebracht in een hotel na de brand gisteravond in winkelcentrum De Bloemkorf. Meer dan 200 mensen hebben elders onderdak gevonden.
Vanwege de brand werden gisteren ruim honderd woningen ontruimd. Zeker 24 appartementen boven de winkels zijn voor lange tijd onbewoonbaar geworden.
De brand ontstond gisteren in een tapijtwinkel en breidde zich uit naar de rest van het winkelcentrum. De brandweer van Zaandam besloot het complex gecontroleerd te laten uitbranden.
Omstanders opgepakt
Negen mensen raakten gewond; één omdat hij van een dak sprong. De anderen hadden ademhalingsmoeilijkheden.
Drie mensen zijn opgepakt, omdat ze de brandweer bekogelden of door een afzetting reden.
mooiquote:
ik ook niet, maar van mij had de brandweer ze gerust van het terrein af mogen spuiten, wie gaat er nu in godesnaam de brandweer en ambulances aanvallenquote:Op donderdag 5 maart 2009 10:03 schreef kriele het volgende:
Eensch. Dat gezeur elke keer. Gewoon net doen of er niks aan de hand is, dan waait het vanzelf wel over.quote:Op donderdag 5 maart 2009 11:55 schreef HeatWave het volgende:
Nou en? het is toch maar een klein groepje dat het verpest voor de rest, dus er is niets aan de hand. Dan moet je maar niet bij de brandweer gaan werken he?.
En ondertussen maar niet snappen dat Wilders steeds meer zetels krijgt.quote:Op donderdag 5 maart 2009 11:55 schreef HeatWave het volgende:
Nou en? het is toch maar een klein groepje dat het verpest voor de rest, dus er is niets aan de hand. Dan moet je maar niet bij de brandweer gaan werken he?.
ik weet niet of die straal krachtig genoeg is om die gasten terug te spuiten naar het rifgebergte. ik pleit dus zelf voor een andere aanpak: heropvoeding door familie in het land van hun ouders.quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:06 schreef Sjeen het volgende:
Hoge drukspuit erop...
quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:10 schreef zoalshetis het volgende:
ik weet niet of die straal krachtig genoeg is om die gasten terug te spuiten naar het rifgebergte.
Waarom? Als er een keer een politicus of partij is die dit aan de orde wil stellen dan zijn het Nazi's. Blijkbaar willen we dit in Nederland gewoonquote:
je moet toch wat als je tegenwoordig nog recalcitrant wil zijnquote:Op donderdag 5 maart 2009 10:05 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Daar snap ik dus inderdaad ook werkelijk geen ene flikker van.
hulpdiensten zijn tenminste nog een duidelijke groep waar soms naar geluisterd wordt. oma's/opa's/lesbo's/homo's/hardwerkende burgers/uitgaanders etc. etc. zijn vaak alleen en kunnen niet terugvallen op het gedrag van deze hyena's. aangifte wordt gapend opgenomen, als er al politie is die het maar wat druk heeft met het handhaven van fietsverlichting.quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom? Als er een keer een politicus of partij is die dit aan de orde wil stellen dan zijn het Nazi's. Blijkbaar willen we dit in Nederland gewoon.
Prima hoor, bij deze zijn hulpdiensten gewoon vogelvrij, in het kader van de geslaagde integratie enzo.
knap dat je daar een flame in ontdekt.quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:32 schreef pisnicht het volgende:
- edit -
Het is uiteindelijk toch maar goed dat ik niet bij de brandweer werk. Want iemand die mij willens en wetens tegen zou werken, kan op een in mijn ogen gepaste reactie rekenen. En dan niet gaan zeuren over die natte broek...quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom? Als er een keer een politicus of partij is die dit aan de orde wil stellen dan zijn het Nazi's. Blijkbaar willen we dit in Nederland gewoon.
Prima hoor, bij deze zijn hulpdiensten gewoon vogelvrij, in het kader van de geslaagde integratie enzo.
Het is een grote groep die het verpest voor een klein groepje.quote:Op donderdag 5 maart 2009 11:55 schreef HeatWave het volgende:
Inderdaad, gewoon eens flink met de stok erover en die gasten 2 weken opsluiten. En als je dan nog niet luistert de volgende keer met scherp schieten. Het moet toch gvd eens afgelopen zijn met dit soort idioterie.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:56 schreef Slappy het volgende:
[..]
Neerknuppelen en opsluiten in guantanamo bay werkt alleen maar voor terroristen hier
Nee, is nog niet bekend gemaaktquote:Op donderdag 5 maart 2009 10:46 schreef Beauregard het volgende:
Misschien is dat land wel Nederland? Waarom direct weer zon levenloze opmerking als het rifgebergtequote:Op donderdag 5 maart 2009 12:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik weet niet of die straal krachtig genoeg is om die gasten terug te spuiten naar het rifgebergte. ik pleit dus zelf voor een andere aanpak: heropvoeding door familie in het land van hun ouders.
"Helaas" waren het geen Marokkanen dit keer. Voornamelijk Turkse jongeren aangevuld met iets Nederlands, Donkers en Marokkaans.quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee, is nog niet bekend gemaakt
[..]
Misschien is dat land wel Nederland? Waarom direct weer zon levenloze opmerking als het rifgebergte
Alleen 't is meestal hun eigen vriendje/hun eigen huis niet, ze lopen uit als rampterrorist bij iets wat in hun buurt aan de hand is. Die mensen van de tapijthandel, of de bakker, dat zijn (aan de naam te zien) ook buitenlanders maar ook hardwerkende ondernemers met een eigen zaak, het zijn echt niet die mensen of hun gezin die dit soort dingen doen, maar de nietsnutten van hangjongeren.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:57 schreef Echo99 het volgende:
Waar heb je dat vandaan? Ik zeg niet dat het niet zo is hoor, maar ben gewoon even benieuwd.quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:28 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
"Helaas" waren het geen Marokkanen dit keer. Voornamelijk Turkse jongeren aangevuld met iets Nederlands, Donkers en Marokkaans.
Ik woon er zelf 2 blokken vandaan en ben zelf dan ook ooggetuige. Alleen was ik wat later ter plekke en toen bleken al een aantal te zijn opgepakt, maar verder waren het voor het overgrote deel Turken die nog aan het klieren waren. (Vrij logisch, de wijk is vrij Turks.) Wel kleine dingen hoor, expres in de weg gaan staan en dergelijke, maar toch. En van de verhalen die ik om me heen hoor, kan ik dit ook concluderen, maar hard bewijs heb ik zelf niet.quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan? Ik zeg niet dat het niet zo is hoor, maar ben gewoon even benieuwd.
quote:Belemmerden Zaanse jongeren de brandweer wel of niet?
05 maart 2009
ZAANDAM - In verschillende media werd gemeld dat jongeren het werk van brandweermannen zouden belemmeren, maar dat is volgens het korps een beetje overdreven. Het zou gaan om een incident dat het werk van de hulpdiensten niet heeft verstoord. De woordvoerder van de brandweer, Abel Zwart licht toe: 'Er werd wel geroepen en wat gegooid, maar het heeft ons geenszins gehinderd in ons werk.' Onder andere een jongerenwerker van gemeente Zaanstad laat weten dat er wel sprake was van overlast. Bekijk hieronder het filmpje.
De tien slachtoffers van de brand, zijn uit het ziekenhuis ontslagen. Alleen de drie kinderen hebben de nacht in het ziekenhuis doorgebracht. Donderdagochtend waren zij nog in het ziekenhuis, maar er was verder geen noodzaak meer om ze in het ziekenhuis te houden.
De brand was in de nacht van woensdag op donderdag onder controle, maar de brandweer is donderdag overdag bezig geweest met nablussen. Er was nog sprake van rookontwikkeling, die stankoverlast kan veroorzaken. De brandweer heeft geen concentraties gevaarlijke stoffen gemeten. Als bewoners last van de rook hebben, adviseert de brandweer ramen en deuren te sluiten en mechanische ventilatie af te zetten.
Een onderzoeksteam van de politie doet onderzoek naar de oorzaak van de brand. Een onafhankelijk brandonderzoeksteam onderzoekt het verloop van de brand.
Ze zien Nederlanders als zwak en minderwaardig. Zie het maar als kwajongens die steentjes naar eenden gooien.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:03 schreef kriele het volgende:
Goeie vergelijking.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 08:40 schreef Spitstand het volgende:
[..]
Ze zien Nederlanders als zwak en minderwaardig. Zie het maar als kwajongens die steentjes naar eenden gooien.
het is goed dat ze dit doen, al die muggesteken wordt men vanzelf zat. Wilders vaart er wel bij en ik hoef niet eens op hem te stemmen, hij krijgt het gewoon cadeau.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:57 schreef qonmann het volgende:
..en natuurlijk waren het weer allochtonen
Het lijkt erop dat ze elke gelegenheid aangrijpen om te bewijzen dat ze geen enkel respect hebben voor mensen die hun werk doen, belagen is hun hoofddoel.
en ze weten dat ze nooit gestraft worden..hoogstens komt er weer een extra buurthuis bij
Hij wil natuurlijk niets negatiefs zeggen..voor je het weet gooien ze volgende keer met bakstenen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:53 schreef isogram het volgende:
Ik vraag me af waarom zo'n brandweercommandant min of meer schouderophalend zegt dat er wel wat geroepen en gegooid werd, maar dat verder niet hinderlijk was bij het werken. Waarom dat relativerende toontje. Kennelijk vindt hij het normaal dat hij tijdens zijn werk wordt nageroepen en dat er dingen gegooid worden? Mijn definitie van normaal is toch echt een andere, namelijk dat de brandweer gewoon ongestoord zijn werk kan doen. Of liever nog: dat omstanders, waar mogelijk/wenselijk, zichzelf nuttig maken met hand- en spandiensten.
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het zijn geen Marokanen, het heeft gewoon een NL paspoort
Totaal irrelevant. Paspoorten kun je afpakken, zeker als er ook nog een ander paspoort is.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Same pasport als ze hier geboren zijn.
Ja, we gaan paspoorten afpakken voor brandweer in de weg staan.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Totaal irrelevant. Paspoorten kun je afpakken, zeker als er ook nog een ander paspoort is.
Wat is daar mis mee? We moeten streng zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ja, we gaan paspoorten afpakken voor brandweer in de weg staan.![]()
Goeie aktie.![]()
Scherp over nagedacht.![]()
![]()
![]()
Welkom op Fok!quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Goeie aktie.![]()
![]()
![]()
Daarom.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:45 schreef qonmann het volgende:
Je zou ook op de zaak zelf in kunnen gaan:
- Waarom zijn het vrijwel altijd allochtonen die hulpverleners belagen (terroriseren volgens de TT)
- Waarom zijn ze zo respectloos tegen mensen die anderen proberen te helpen ?
Al knallen ze ze direct af, wat kan mij het rotten, dit soort tuig hebben we niet nodig en NIEMAND zal ze missen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Goeie aktie.![]()
![]()
![]()
Proportionaliteit en rechtvaardigheid worden door sommigen aan de kant geschoven als de onderbuikgevoelens beginnen te borrelen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Al knallen ze ze direct af, wat kan mij het rotten, dit soort tuig hebben we niet nodig en NIEMAND zal ze missen.
Gewoon niet doen, overkomt je ook niets. Het is allemaal zo fucking simpel. Kon het maar...
nee hoor niets met onderbuikgevoelens te maken, geldt wmb voor alles en iedereen, dus al waren het kleine roodharige meisjes met grote borsten....quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:57 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Proportionaliteit en rechtvaardigheid wordt door sommigen aan de kant geschoven als de onderbuikgevoelens beginnen te borrelen.
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee hoor niets met onderbuikgevoelens te maken, geldt wmb voor alles en iedereen, dus al waren het kleine roodharige meisjes met grote borsten....
Rechtvaardigheid, het recht daarop geef je in mijn ogen gewoon op als je hulpdiensten gaat lopen etteren, die mensen zijn er om levens te redden, die etterbuilen die ze hinderen zijn dus indirect bezig met moord als het verkeerd afloopt.
quote:EUROPEES VERDRAG TOT BESCHERMING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS EN DE FUNDAMENTELE VRIJHEDEN
Artikel 6
1. Bij het vaststellen van zijn burgerlijke rechten en verplichtingen of bij het bepalen van de gegrondheid van een tegen hem ingestelde vervolging heeft een ieder recht op een eerlijke en openbare behandeling van zijn zaak, binnen een redelijke termijn, door een onafhankelijk en onpartijdig gerecht dat bij de wet is ingesteld. De uitspraak moet in het openbaar worden gewezen maar de toegang tot de rechtszaal kan aan de pers en het publiek worden ontzegd, gedurende de gehele terechtzitting of een deel daarvan, in het belang van de goede zeden, van de openbare orde of nationale veiligheid in een democratische samenleving, wanneer de belangen van minderjarigen of de bescherming van het privé leven van procespartijen dit eisen of, in die mate als door de rechter onder bijzondere omstandigheden strikt noodzakelijk wordt geoordeeld, wanneer de openbaarheid de belangen van een behoorlijke rechtspleging zou schaden.
2. Een ieder tegen wie een vervolging is ingesteld, wordt voor onschuldig gehouden totdat zijn schuld in rechte is komen vast te staan.
3. Een ieder tegen wie een vervolging is ingesteld, heeft in het bijzonder de volgende rechten:
a. onverwijld, in een taal die hij verstaat en in bijzonderheden, op de hoogte te worden gesteld van de aard en de reden van de tegen hem ingebrachte beschuldiging;
b. te beschikken over de tijd en faciliteiten die nodig zijn voor de voorbereiding van zijn verdediging;
c. zich zelf te verdedigen of daarbij de bijstand te hebben van een raadsman naar eigen keuze of, indien hij niet over voldoende middelen beschikt om een raadsman te bekostigen, kosteloos door een toegevoegd advocaat te kunnen worden bijgestaan, indien de belangen van een behoorlijke rechtspleging dit eisen;
d. de getuigen à charge te ondervragen of te doen ondervragen en het oproepen en ondervraging van getuigen à décharge te doen geschieden onder dezelfde voorwaarden als het geval is met de getuigen à charge;
e. zich kosteloos te doen bijstaan door een tolk, indien hij de taal die ter terechtzitting wordt gebezigd niet verstaat of niet spreekt.
ja, dus? Dat is nu de wet, ik zei toch al "jammer dat het niet kan".quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |