abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66692866
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:01 schreef Blik het volgende:

[..]

Kon dat daarvoor ook al? Goh, had ik een keuze om naar een rookvrije kroeg te gaan als ik wilde gaan stappen? En je draait de wereld redelijk om, volgens mij is er een meerderheid niet-roker in Nederland in plaats van andersom. Als er iemand zich zou moeten aanpassen, zijn het de rokers.

En ja, ik vind het aardig irritant als je stinkt naar rook terwijl je alleen maar een kopje koffie hebt gedronken in een kroegje.

maar goed, is verder toch een nutteloze discussie waar we toch niet uit gaan komen
Juist, omdat jij (en anderen) roken irritant vindt is het rookverbod gerechtvaardigd. Dat heet een drogredenering/
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 4 maart 2009 @ 15:29:39 #52
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66693040
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Blijkbaar vergat de 'vraag' om hun geld op de juiste manier uit te geven.
En het aanbod op de vraag in te springen. Oftewel, marktfalen.
  woensdag 4 maart 2009 @ 15:32:21 #53
28033 Pek
je moet wat
pi_66693136
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:42 schreef Blik het volgende:
En kon uiteraard mijn kleren meteen in de was doen bij thuiskomst
Ander had je ze de volgende dag weer aangetrokken? Viespeuk
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_66693175
Wat misschien nog aardig is om te vermelden is dat het woord "hersens" een Plurale Tantum is.
  woensdag 4 maart 2009 @ 15:34:09 #55
62913 Blik
The one and Only!
pi_66693211
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat komt omdat de anti-rokers altijd afhaken zodra het om hun eigen keuzes en die van hun medestanders gaat. Als het om een alternatieve oplossing gaat om de rookvrijen tegemoet te komen haken ze ook altijd af, als de doelstelling anders is dan dat alle horeca rookvrij wordt. Als het gaat om het bewijs van de schadelijkheid van meeroken haken ze ook altijd af en als het gaat om de bescherming van de werknemer ook.

En dan begint er weer iemand opnieuw te klagen over het feit dat hij meent een wasmachine aan te moeten zetten na een feestje of dat een kroeg niet volledig aan zijn wensen is aangepast terwijl hij er toch één keer één kopje koffie is komen afrekenen, tja... zo schiet het inderdaad niet op.
lezen blijft moeilijk, werkelijk geen één woord van wat je hier zegt zijn woorden die ik gebruikt heb.

En rokers voelen zich altijd aangevallen zodra ze zich in hun vrijheid aangetast voelen, ze voelen zich aangevallen op het moment dat de schadelijkheid van roken voor zichzelf en voor de medemens wordt aangekaart (dat dat uberhaupt ontkent wordt is al een farce op zich). Ze voelen zich aangevallen zodra men het heeft over de stankoverlast die het met zich meebrengt. Rokers voelen zich aangevallen op het moment dat het feit dat rokers een minderheidsgroep zijn aangekaart wordt. En ja rokers hebben op dit moment erg veel pech omdat er nou éénmaal een wet is die roken op de werkplek verbiedt. Niet-rokers hebben de luxe om rokers te negeren.
pi_66693221
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:42 schreef Blik het volgende:
Ik was laatst op een feestje bij iemand thuis, waar aardig gerookt werd. Nu weet ik pas hoe geniaal dat rookverbod is, wat een stank de hele avond. En kon uiteraard mijn kleren meteen in de was doen bij thuiskomst
Ik eis een zweetverbod
  woensdag 4 maart 2009 @ 15:35:37 #57
62913 Blik
The one and Only!
pi_66693269
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Juist, omdat jij (en anderen) roken irritant vindt is het rookverbod gerechtvaardigd. Dat heet een drogredenering/
Ik weet niet waar jij dat leest, maar ik heb dat nergens opgeschreven hoor
  woensdag 4 maart 2009 @ 15:40:32 #58
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_66693447
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:29 schreef Terecht het volgende:

[..]

En het aanbod op de vraag in te springen. Oftewel, marktfalen.
Ik wil dolgraag naar de Efteling, maar die kutkinderen lopen in de weg.

Marktfalen!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_66693453
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:01 schreef Blik het volgende:
En je draait de wereld redelijk om, volgens mij is er een meerderheid niet-roker in Nederland in plaats van andersom. Als er iemand zich zou moeten aanpassen, zijn het de rokers.

+

En ja, ik vind het aardig irritant als je stinkt naar rook terwijl je alleen maar een kopje koffie hebt gedronken in een kroegje.
= in mijn ogen jouw manier om het rookverbod te rechtvaardigen. Maar blijkbaar heb ik het mis, jij bent gewoon heel begaan met het lot van barpersoneel, is dat het?
  woensdag 4 maart 2009 @ 15:42:47 #60
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66693523
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Marktfalen!
Die situatie is duidelijk pareto-efficient --> geen marktfalen.
pi_66693572
Marktwerking:

1. Er is behoefte aan een rookvrije kroeg dus zijn er ondernemers die aan die wens willen voldoen en een dergelijke toko opzetten.

2. Er is eveneens behoefte aan een rook kroeg dus zijn er ondernemers die aan die wens willen voldoen en een dergelijke toko opzetten.

Trouwens, 1000e post
  woensdag 4 maart 2009 @ 15:46:39 #62
62913 Blik
The one and Only!
pi_66693668
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

= in mijn ogen jouw manier om het rookverbod te rechtvaardigen. Maar blijkbaar heb ik het mis, jij bent gewoon heel begaan met het lot van barpersoneel, is dat het?
Omdat ik het irritant vind is dat nog niet persé een reden om een verbod te rechtvaardigen. En het rookverbod invoeren om een rookvrije werkplek te garanderen is een mooie manier om het te rechtvaardigen. Echter zijn er nog veel meer argumenten om het te rechtvaardigen

en toevallig heb ik jarenlang in de horeca gewerkt, dus misschien ben ik inderdaad begaan met het barpersoneel
  woensdag 4 maart 2009 @ 15:47:25 #63
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_66693710
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Marktfalen!
Dan moet je buiten de vakanties en de weekenden gaan.
Life is what you make it.
pi_66693747
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:34 schreef Blik het volgende:
lezen blijft moeilijk, werkelijk geen één woord van wat je hier zegt zijn woorden die ik gebruikt heb.
Ik geef de verklaring voor het feit dat de discussie rondjes draait: De anti-rokers haken systematisch af om later weer opnieuw te beginnen.
quote:
En rokers voelen zich altijd aangevallen zodra ze zich in hun vrijheid aangetast voelen, ze voelen zich aangevallen op het moment dat de schadelijkheid van roken voor zichzelf en voor de medemens wordt aangekaart (dat dat uberhaupt ontkent wordt is al een farce op zich).
De schadelijkheid van meeroken is nou eenmaal niet bewezen. De laatste die het tegendeel beweerde was Dionysuz en die verontschuldigde voor de onderbouwing omdat het carnaval was, waardoor die ineens wél de kroeg in moest, en heeft zich sindsdien niet meer laten zien.
quote:
Ze voelen zich aangevallen zodra men het heeft over de stankoverlast die het met zich meebrengt.
Nee hoor, alleen als je zelf geheel vrijwillig een ruimte binnenstapt die volgens jou stinkt, dan kan er natuurlijk geen sprake zijn van overlast. Kenmerk van overlast is nou net dat je er niet zelf voor kiest.
quote:
Rokers voelen zich aangevallen op het moment dat het feit dat rokers een minderheidsgroep zijn aangekaart wordt.
Nee hoor, ik behoor wel tot meer minderheidsgroepen, ik heb niet zoveel met de meerderheid.
quote:
En ja rokers hebben op dit moment erg veel pech omdat er nou éénmaal een wet is die roken op de werkplek verbiedt.
Nee hoor,, het is een wet die roken in de horeca verbiedt, werkplek of niet.
quote:
Niet-rokers hebben de luxe om rokers te negeren.
Als dat zo'n luxe was dan was het uitgaansleven wel gedomineerd door rookvrije gelegenheden zonder een verbod. Het punt is juist dat de rookvrijen de rokers niet willen negeren maar bij de rokers willen zijn. Dat is op zich niet eens zo'n probleem, dat is het pas als dan de staat moet komen afdwingen dat die rokers vervolgens niet roken om voor die anderen wasmiddel te laten uitsparen wanneer ze ook eens iets uitgeven in een cafe.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 4 maart 2009 @ 15:56:22 #65
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66694068
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als dat zo'n luxe was dan was het uitgaansleven wel gedomineerd door rookvrije gelegenheden zonder een verbod. Het punt is juist dat de rookvrijen de rokers niet willen negeren maar bij de rokers willen zijn. Dat is op zich niet eens zo'n probleem, dat is het pas als dan de staat moet komen afdwingen dat die rokers vervolgens niet roken om voor die anderen wasmiddel te laten uitsparen wanneer ze ook eens iets uitgeven in een cafe.
Dit lijkt me een kwestie van perceptie. Bij mijn vrienden en kennisenkring zijn de rokers in de minderheid en de rokers roken ook niet in het bijzijn van de niet-rokers. Ook niet als we bij een roker thuis zijn.
  woensdag 4 maart 2009 @ 15:56:35 #66
62913 Blik
The one and Only!
pi_66694082
quote:

Nee hoor,, het is een wet die roken in de horeca verbiedt, werkplek of niet.
[..]
Het draait wel degelijk om de rookvrije werkplek, de horeca had alleen een ontheffing daarop zodat ze maatregelen konden treffen.
quote:
Guess what, het uitgaansleven wordt nu gedomineerd door rookvrije gelegenheden. En waar je de arrogantie vandaan haalt dat niet-rokers graag bij de rokers willen zijn ontgaat mij totaal.

En blijf jij lekker maar over je wasmiddel lullen, dat versterkt je punt enorm
  woensdag 4 maart 2009 @ 15:58:05 #67
pi_66694160
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:47 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dan moet je buiten de vakanties en de weekenden gaan.
Als jij nou lekker 's ochtends naar de kroeg gaat, kunnen normale mensen 's avonds roken
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 4 maart 2009 @ 16:01:31 #68
pi_66694311
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:42 schreef Terecht het volgende:

[..]

Die situatie is duidelijk pareto-efficient --> geen marktfalen.
Het komt niet tegemoet aan mijn specifieke behoeften, dus is het marktfalen! Kinderverbod!
  woensdag 4 maart 2009 @ 16:09:36 #69
3542 Gia
User under construction
pi_66694674
TotaalVerbodPeuk
  woensdag 4 maart 2009 @ 16:11:01 #70
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66694750
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het komt niet tegemoet aan mijn specifieke behoeften, dus is het marktfalen!
Dat niet het enige criterium voor marktfalen.
quote:
Kinderverbod!
Rookverbod!
pi_66694849
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:56 schreef Blik het volgende:
Het draait wel degelijk om de rookvrije werkplek, de horeca had alleen een ontheffing daarop zodat ze maatregelen konden treffen.
Welke maatregelen dan toch weer niet mochten, terwijl het rookverbod verder gaat dan werkplekken en het volgens de memorie van toelichting is voor het terugdringen van het roken in het algemeen.
quote:
Guess what, het uitgaansleven wordt nu gedomineerd door rookvrije gelegenheden.
Nee, het wordt gedomineerd door werelvreemde gereformeerden en andere bemoeizieken. Het verschil tussen een wettelijk verbod en keuzes van de ondernemer is kennelijk wat moeilijk te bevatten.
quote:
En waar je de arrogantie vandaan haalt dat niet-rokers graag bij de rokers willen zijn ontgaat mij totaal.
Anders had die 70% wel zonder verbod gemaakt dat er een enorme keus was aan rookvrije uitgaansgelegenheden. Het enige wat het rookverbod bewerkstelligt, wanneer het zou werken althans, is dat je bij rokers kunt zijn zonder dat je in de rook staat. Rookvrij uit kon je daarvoor ook al, maar dan afzonderlijk van de rokers, en dat was kennelijk niet leuk genoeg.
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:56 schreef Terecht het volgende:
Dit lijkt me een kwestie van perceptie. Bij mijn vrienden en kennisenkring zijn de rokers in de minderheid en de rokers roken ook niet in het bijzijn van de niet-rokers. Ook niet als we bij een roker thuis zijn.
En bij mij staan de sigaretten op tafel en blijf je maar weg als je dat niet bevalt, tenzij je astmatisch of minderjarig bent.

Hoe jij en je vrienden dat regelen moet je helemaal zelf weten. Daarin lijkt me geen overheidsingrijpen wenselijk. Volwassen mensen kunnen daar zelf hun keuzes in maken.
  woensdag 4 maart 2009 @ 16:14:33 #72
pi_66694905
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:11 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dat niet het enige criterium voor marktfalen.
[..]

Rookverbod!
Volgens de definitie van de anti-rokers wel. Iedereen ging massaal naar rookhoreca, dus dat was het probleem niet.
  woensdag 4 maart 2009 @ 16:40:38 #73
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66696014
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Volgens de definitie van de anti-rokers wel.
Nee.
quote:
Iedereen ging massaal naar rookhoreca, dus dat was het probleem niet.
Er was weinig andere keus, terwijl dat niet de optimale oplossing was en er ruimte tot verbetering was en dat niet ten koste zou hoeven gaan van anderen. Ik ga nu ook vaker naar de kroeg dan het voor rookverbod, simpelweg omdat ik het er nu prettiger vertoeven vind.
pi_66696083
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Volgens de definitie van de anti-rokers wel. Iedereen ging massaal naar rookhoreca, dus dat was het probleem niet.
En nu gaat iedereen massaal naar de rookvrije horeca. Dus dat is het probleem ook niet.
en ja jij bent heel stoer omdat je een kroegje kent waar de V W A nog niet langs is geweest.
Gewoon ff in de stad kijken: Talloze café's waar niet-roken heel normaal is en waar heel veel menschen zich bevinden ende vermaecken.
pi_66698798
Zo, alweer een nieuw topic. En ik zie dat er hier ook weer een nieuwe malloot terecht is gekomen.
  woensdag 4 maart 2009 @ 18:00:30 #76
pi_66698809
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:40 schreef Terecht het volgende:

[..]

Nee.
[..]
Jawel hoor.
quote:
Er was weinig andere keus,
Die keuze was er wel maar die werd door de niet-rokers niet gemaakt waardoor dat soort zaken altijd failliet gingen.
quote:
terwijl dat niet de optimale oplossing was en er ruimte tot verbetering was en dat niet ten koste zou hoeven gaan van anderen. Ik ga nu ook vaker naar de kroeg dan het voor rookverbod, simpelweg omdat ik het er nu prettiger vertoeven vind.
Dat is fijn, ondertussen ontneem je anderen om dat soort keuzen te kunne maken, waarmee je medeplichtig bent aan fascisme.
  woensdag 4 maart 2009 @ 18:16:42 #77
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66699259
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jawel hoor.
[..]

Die keuze was er wel maar die werd door de niet-rokers niet gemaakt waardoor dat soort zaken altijd failliet gingen.
Die keuze heb ik anders nooit gezien. Is die er eigenlijk wel geweest? Met de huidige aantallen positieve reacties zou je verwachten dat er een levensvatbare markt voor zou moeten zijn. Ik zou er iig gebruik van maken, en velen in mijn omgeving ook.
quote:

[..]

Dat is fijn, ondertussen ontneem je anderen om dat soort keuzen te kunne maken, waarmee je medeplichtig bent aan fascisme.
. Demagoogje. Als je het nou betutteling had genoemd ala, maar de term fascisme is op deze manier wel erg aan inflatie onderhevig.
pi_66699873
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:16 schreef Terecht het volgende:
Die keuze heb ik anders nooit gezien. Is die er eigenlijk wel geweest? Met de huidige aantallen positieve reacties zou je verwachten dat er een levensvatbare markt voor zou moeten zijn.
Als je er vanuit gaat dat een kroeg kan bestaan van positieve reacties wel ja. Kroegen bestaan echter van mensen die er komen drinken, doordeweeks en in het weekend, en meer dan af en toe eens een kopje koffie.
quote:
Ik zou er iig gebruik van maken, en velen in mijn omgeving ook.
Mooi, als van jou en jouw omgeving een kroeg kan bestaan dan is jouw probleem opgelost.
  woensdag 4 maart 2009 @ 18:52:56 #79
pi_66700492
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:16 schreef Terecht het volgende:

[..]

Die keuze heb ik anders nooit gezien.
Nou en?
quote:
Is die er eigenlijk wel geweest?
Ja.
quote:
Met de huidige aantallen positieve reacties zou je verwachten dat er een levensvatbare markt voor zou moeten zijn.
Die was er niet want niet-rokers zijn en waren verslaafd aan rokers en wilden in de rook staan.
quote:
Ik zou er iig gebruik van maken, en velen in mijn omgeving ook.
Dat zeggen veel meer mensen maar ze doen het niet.
quote:
[..]

. Demagoogje. Als je het nou betutteling had genoemd ala, maar de term fascisme is op deze manier wel erg aan inflatie onderhevig.
Fascisme is het opdringen van 1 manier van denken en/of leven.
quote:
...de natie boven het individu stelt...
quote:
...moderne propagandatechnieken en censuur om politieke tegenstand de kop in te drukken en daarmee het bestaan van het systeem te waarborgen...
quote:
...Vaak worden in een dergelijk systeem de economie en de sociale maatschappij verregaand van bovenaf gecontroleerd en gereglementeerd....
quote:
....een autoritaire structuur....
quote:
....streeft naar de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties....
quote:
...streeft naar sociale eenheid en de opheffing van alle bestaande klassen- en belangentegenstellingen...
Er bestaan uitstekende oplossingen: volledig gesegregeerde rook/niet-rook horeca en werkplekken, maar de anti-rook maffia speelt voor fascist, ze willen iedereen dwingen te leven zoals zij. Inclusief leugenachtige propaganda.
  woensdag 4 maart 2009 @ 18:57:10 #80
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_66700656
Deze reeks. 43 topics met in elk topic een herhaling van precies dezelfde argumenten. keer op keer op keer op keer. Het volgende topic zou een titel moeten krijgen die verwijst naar Groundhog Day.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 4 maart 2009 @ 18:59:40 #81
pi_66700781
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:57 schreef ethiraseth het volgende:
Deze reeks. 43 topics met in elk topic een herhaling van precies dezelfde argumenten. keer op keer op keer op keer. Het volgende topic zou een titel moeten krijgen die verwijst naar Groundhog Day.
Toch fijn dat je iedere keer weer in dit minderwaardige topic meepost.
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:03:28 #82
28033 Pek
je moet wat
pi_66700953
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:57 schreef ethiraseth het volgende:
Groundhog Day.
Inderdaad

En nu ga jij weer vragen om een slotje, wel consequent blijven
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:06:19 #83
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66701072
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je er vanuit gaat dat een kroeg kan bestaan van positieve reacties wel ja. Kroegen bestaan echter van mensen die er komen drinken, doordeweeks en in het weekend, en meer dan af en toe eens een kopje koffie.
[..]

Mooi, als van jou en jouw omgeving een kroeg kan bestaan dan is jouw probleem opgelost.
Al die positieve reacties en het verhoogde bezoek aan de horeca van mijzelf en mijn omgeving (die wrs niet echt uniek is in NL) doen mij denken van wel. Toch heb ik voor het rookverbod nog nooit een rookvrije uitgaansgelegenheid mogen aanschouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Terecht op 04-03-2009 19:33:49 ]
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:13:53 #84
pi_66701399
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:06 schreef Terecht het volgende:

[..]

Die positieve reacties en het vermeerdere bezoek aan de horeca van mijzelf en mijn omgeving (die wrs niet echt uniek is in NL) doen mij denken van wel. Toch heb ik voor het rookverbod nog nooit een rookvrije uitgaansgelegenheid mogen aanschouwen.
Ik heb nog nooit een Jazz-club mogen aanschouwen.
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:16:22 #85
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66701497
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou en?
Ik kan dus uit eigen ervaring putten.
quote:
[..]

Ja.
Geef eens wat voorbeelden dan, of een bron waaruit blijkt dat het wel degelijk geprobeerd is (en dus niet een enkele keer) maar klandizie gewoon uitbleef.
quote:

[..]

Die was er niet want niet-rokers zijn en waren verslaafd aan rokers en wilden in de rook staan.
ik weet niet waar je deze stelligheid vandaan haalt. Uit mijn omgeving blijkt anders. Ik denk ook niet dat mijn omgeving een uitzondering is, zo bijzonder is die niet nl.
quote:
[..]

Dat zeggen veel meer mensen maar ze doen het niet.
Ik doe het momenteel, anderen in mijn omgeving ook. Dit kan zeer wel gelden voor een aanzienlijk deel van de Nederlandse bevolking.
quote:

[..]

Fascisme is het opdringen van 1 manier van denken en/of leven.
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Er bestaan uitstekende oplossingen: volledig gesegregeerde rook/niet-rook horeca en werkplekken, maar de anti-rook maffia speelt voor fascist, ze willen iedereen dwingen te leven zoals zij. Inclusief leugenachtige propaganda.
Het niet in je blootje op straat mogen lopen is fascisme! Je houden aan de snelheid op wegen; fascisme! Bestaan ook prima oplossingen voor, maar de overheid dwingt me!
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:17:41 #86
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66701548
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een Jazz-club mogen aanschouwen.
Ik wel, cafe bebop. Geef nou eens een bron of wat voorbeelden waaruit blijkt dat rookvrije horeca geprobeerd is maar niet bleek te werken.
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:21:30 #87
pi_66701687
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:17 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik wel, cafe bebop. Geef nou eens een bron of wat voorbeelden waaruit blijkt dat rookvrije horeca geprobeerd is maar niet bleek te werken.
Zoek maar naar alle gelegenheden die failliet gingen voor 1 juli.

Jij wilde toch zo graag rookvrij uit gaan? En dan moet ik je huiswerk doen?
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:23:37 #88
28033 Pek
je moet wat
pi_66701752
quote:

[..]

Die positieve reacties en het vermeerdere bezoek aan de horeca van mijzelf en mijn omgeving (die wrs niet echt uniek is in NL) doen mij denken van wel. Toch heb ik voor het rookverbod nog nooit een rookvrije uitgaansgelegenheid mogen aanschouwen.
Kun je ook normaal praten?

Of haal je dit door een vertaler ofzo, dan heb ik niks gezegd
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:23:48 #89
pi_66701757
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:16 schreef Terecht het volgende:

Ik doe het momenteel, anderen in mijn omgeving ook. Dit kan zeer wel gelden voor een aanzienlijk deel van de Nederlandse bevolking.
[..]

Het niet in je blootje op straat mogen lopen is fascisme! Je houden aan de snelheid op wegen; fascisme! Bestaan ook prima oplossingen voor, maar de overheid dwingt me!
Je maakt mijn punt.
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:24:43 #90
pi_66701793
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:23 schreef Pek het volgende:

[..]

Hij komt nooit in een kroeg, daar verstaat niemand hem.
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:25:43 #91
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66701829
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zoek maar naar alle gelegenheden die failliet gingen voor 1 juli.
Dat zijn allemaal rookvrije gelegenheden zeker?
quote:
Jij wilde toch zo graag rookvrij uit gaan? En dan moet ik je huiswerk doen?
Ja, nee. JIJ stelde dat er rookvrije uitgaansgelegenheden waren maar dat die door gebrek aan klandizie allemaal failliet waren gegaan. Jij hebt vervolgens de verantwoordelijkheid je claim te bewijzen. Dat laat je consequent na. Ik heb ze iig nooit gezien, mijn huisgenoten die ik het net vroeg ook niet.
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:31:11 #92
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66702059
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:23 schreef Pek het volgende:

[..]

Of haal je dit door een vertaler ofzo, dan heb ik niks gezegd
Is het zo beroerd geschreven? Ik bedoelde dat ik en mijn omgeving sinds het rookverbod er is vaker naar de kroeg gaan. Als ik dat extrapoleer naar heel Nederland zou ik verwachten dat er veel meer rookvrije horeca zou moeten zijn dan er was voor het rookverbod. Zeker als je al die positieve reacties op het rookverbod ziet.
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:31:37 #93
28033 Pek
je moet wat
pi_66702074
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik hou het toch op een brakke vertaalbot, ik kan er geen chocola van maken, eerlijk gezegd
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:32:03 #94
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66702091
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ha, de persoonlijke aanval bij gebrek aan argumenten. Sterk.
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:33:23 #95
pi_66702139
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:25 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal rookvrije gelegenheden zeker?
[..]

Ja, nee. JIJ stelde dat er rookvrije uitgaansgelegenheden waren maar dat die door gebrek aan klandizie allemaal failliet waren gegaan. Jij hebt vervolgens de verantwoordelijkheid je claim te bewijzen. Dat laat je consequent na. Ik heb ze iig nooit gezien, mijn huisgenoten die ik het net vroeg ook niet.
2005
http://www.astmaforum.nl/index.php?topic=697.0
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:37:07 #96
pi_66702261
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:32 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ha, de persoonlijke aanval bij gebrek aan argumenten. Sterk.
Mijn argumenten zijn al 400 topics ijzersterk: Iedereen kan kiezen naar welke kroeg hij gaat om te werken of te feesten. Een verbod is daarom niet nodig, ook niet als eventueel WEL bewezen kan worden dat meeroken schadelijk is.

Het huidige totaalverbod geeft geen ruimte voor rokers om te stappen en de gevolgen zijn grootschalige ongehoorzaamheid. De anti-rook lobby is slachtoffer van haar eigen intolerantie.

Ik pleit voor segregatie.
pi_66702491
quote:
Die positieve reacties en het vermeerdere bezoek aan de horeca van mijzelf en mijn omgeving (die wrs niet echt uniek is in NL) doen mij denken van wel.
Misschien moet je dan wat harder nadenken en je afvragen in welke mate die positiviteit zich vertaalt naar uitgaven. Als je van 20 euro in de maand naar 40 euro in de maand gaat, dan moet je al 20 van dat soort horecabezoekers meebrengen voordat je een roker hebt gecompenseerd die uit zijn stamkroeg is weggepest door de gereformeerden.
quote:
Toch heb ik voor het rookverbod nog nooit een rookvrije uitgaansgelegenheid mogen aanschouwen.
Ze waren er wel, alleen het liep niet.
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:11:41 #98
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_66703700
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

2005
Als je die thread doorleest is dat meer een argument om wel een rookverbod in de horeca in te stellen.

Meer vrijheid voor meer mensen!
Life is what you make it.
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:40:51 #99
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66705065
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

2005
Dit is wel erg mager, vind je niet? Het belangrijkste wat ik er uit kan halen is dat er een kleine trend was naar meer rookvrije horeca. Het ging dan vooral om eetgelegenheden. Rookvrije kroegen waren een zeldzaamheid. Vraag was er zeker.
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:43:25 #100
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66705192
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mijn argumenten zijn al 400 topics ijzersterk: Iedereen kan kiezen naar welke kroeg hij gaat om te werken of te feesten. Een verbod is daarom niet nodig, ook niet als eventueel WEL bewezen kan worden dat meeroken schadelijk is.

Het huidige totaalverbod geeft geen ruimte voor rokers om te stappen en de gevolgen zijn grootschalige ongehoorzaamheid. De anti-rook lobby is slachtoffer van haar eigen intolerantie.

Ik pleit voor segregatie.
Er viel te weinig te kiezen terwijl er toch een grote groep mensen is die graag rookvrije horeca wil. De markt werkte dus blijkbaar niet optimaal. De overheid heeft gelukkig ingegrepen, misschien wat te rigoureus, maar ik verwacht dat het over een aantal jaren over het algemeen als een succesvolle maatregel zal worden beschouwd. Een ruime meerderheid houdt zich vooralsnog aan het rookverbod, dus met die grootschalige ongehoorzaamheid valt het wel mee. Het heeft wat tijd nodig om 'in te burgeren'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')