Het lijstje staat constant onder review, evenals de sector allocatie. Ik verwacht dat vooral bij de financials nog wel wat fondsen van mijn lijst verdwijnen. De financiele sector is ook flink gekrompen dus het worden nu wel erg kleine brokjes (ook al streef ik vooral onder de financials naar veel spreiding, want er zullen er een flink aantal omvallen of worden genationaliseerd).quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:54 schreef richbitch het volgende:
Selang is terug, fijn! :p
Heb je je lijstje nog aangepast?
Welkon terug.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:43 schreef SeLang het volgende:
Nog even de S&P500 waardering op dit moment:
We hebben nog even te gaan voordat het echt leuk wordt.
Vanaf versie 1.0 van de lijst, al is Aegon altijd een twijfelgeval geweest (klein fonds met omzet voornamelijk in US$)quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
Sinds wanneer stonden HSBC, ING en Aegon erin?
Ja je hebt gelijk, WS haalt rare fratsen uit. S&P staat ook maar een relatief klein stukje in het groen, kan er ook zo weer af zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:56 schreef Gremen het volgende:
Er nog nog een afstort komen op WS. Hebben we de laatste week vaker gezien in het laatste uur...
Tof!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Voor iedereen die geinteresseerd is in hoe het er uit ziet op een bloomberg terminal heb ik even wat screenshots meegepakt.van mijn sessie vandaag.
Zo ziet de pagina er uit van het overzicht van de commodities prijzen.
link
het automatische nieuws wat direct wordt ingevoerd
link
zo kun je bijv. ook opzoeken wie er in de regering zitten en wat ze gedaan hebben
link
Een overview hoe Royal Dutch Shell er uit ziet, en hoe de weging is in verschillende indices
link
hoe de financials worden ingedeeld in de AEX, via het bloomberg - principe
link
mogelijkheden zijn eindeloos
Plaatje hierboven is de S&P350 EUROPE, niet de Amerikaanse S&P500quote:Oh, en ik neem morgen wel ff de sector verdeling van S&P 500 mee om te vergelijken met die van SeLang.
Gaaf spul! Maar hoe kom je aan het nieuws van morgen?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Voor iedereen die geinteresseerd is in hoe het er uit ziet op een bloomberg terminal heb ik even wat screenshots meegepakt.van mijn sessie vandaag.
link
link
zo kun je bijv. ook opzoeken wie er in de regering zitten en wat ze gedaan hebben
link
Een overview hoe Royal Dutch Shell er uit ziet, en hoe de weging is in verschillende indices
link
link
Oh, en ik neem morgen wel ff de sector verdeling van S&P 500 mee om te vergelijken met die van SeLang.
Ik mis Nyrstar en Fugroquote:
Volgens de huidige situatie begin ik te kijken als de S&P500 laag in de 500 staat, maar ik blijf het van dag op dag volgen dus afhankelijk van de omstandigheden en timing kan dat inzicht veranderen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:49 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Welkon terug.![]()
Wanneer ben jij van plan in te gaan kopen Selang?
Dat is vaak zo met professionele applicatiesquote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:59 schreef PietjePuk007 het volgende:
Erg tof, maar wtf @ die interface uit 't jaar 0. @sitting_elfing
Dat 2e scherm is vet. Geen gezoek in financiele berichten maar direct de cijfers waar het om gaatquote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:48 schreef sitting_elfling het volgende:
link
link
link
link
link
Oh, en ik neem morgen wel ff de sector verdeling van S&P 500 mee om te vergelijken met die van SeLang.
Pwnedquote:ING-topman Hommen koopt aandelen in eigen bedrijf
(Novum/Dow Jones) - De nieuwe topman van ING Groep nv Jan Hommen heeft vorige week voor bijna EUR100.000 aandelen ING gekocht. Dat blijkt dinsdag uit een melding van de Autoriteit Financiėle Markten.
Hommen wil daarmee zijn vertrouwen in de kracht van ING benadrukken, zegt een woordvoerder van ING, die daaraan toevoegt dat de topman de aankoop op eigen initiatief deed. Hommen kocht vrijdag 25.000 ING-aandelen voor EUR3,85 per stuk.
De koers van ING staat al maanden onder druk door wantrouwen bij beleggers over de toekomst van de onderneming, die zich als gevolg van de kredietcrisis in de afgelopen maanden twee keer tot de Nederlandse Staat moest wenden voor steun.
Sinds afgelopen vrijdag zakte het aandeel tot EUR3,17, wat overeenkomt met een koersverlies voor de topman van EUR17.000. Hommen volgde vorige maand Michel Tilmant op als hoogste baas bij de bank-verzekeraar, zonder toezegging van salaris. De nieuwe topman was sinds 2005 lid en sinds begin 2008 voorzitter van de raad van commissarissen van ING. Voordien was hij chief financial officer bij Philips.
http://www.fd.nl/artikel/(...)bodem-aex-175-puntenquote:Technisch analisten zien nieuwe bodem van de AEX op 175 punten
3 maart 2009, 19:22 uur | FD.nl
Door: Saskia Jonker en Gert van der Have
Technisch analisten denken dat er een bodem voor de AEX-index, de hoofdgraadmeter van de Amsterdamse beurs, ligt tussen 170 en 180 punten. Dat betekent dat de beurs nog een stuk naar beneden kan. Gisteren sloot de index op 202,57 punten.
Beleggingsstrateeg Michel van der Stee van Van Lanschot sluit een verdere val van de beurs niet uit. ‘Er zijn op dit moment verschillen en parallellen met de Grote Depressie in de jaren dertig en de langdurige crisis in de jaren negentig in Japan. Als de parallellen de overhand krijgen, hebben we nog wat tegoed.’
Waar ligt de definitieve bodem?
Maandag sloot de Amsterdamse AEX-index voor het eerst sinds maart 2003 onder 218 punten, een theoretische bodem, en benadert nu het peil van 1993 tot 1995 in de vorige eeuw. Ook de Amerikaanse Dow Jones index zakte deze week onder de psychologisch belangrijke grens van 7000 punten. De vraag die beleggers zich nu stellen: waar ligt de definitieve bodem?
Roelof-Jan van den Akker, technisch analist van ING Wholesale: ‘De grens van 218 punten was belangrijk, omdat dat het niveau was waarop beurzen in staat van paniek in 2003 een bodem vonden. Nu die grens is geslecht, zijn de laatste optimisten weg.’
De analist ziet het als een verkoopsignaal. Ook omdat de steun van Amerikaanse indices werd doorbroken: ‘Het is een patroon dat we serieus moeten nemen. Nu volgt de overgave van de markt. Daardoor gaan we versneld naar beneden.’
Terug naar 1994
De absolute bodem ligt volgens Van den Akker op 175 punten. ‘Dat is het niveau van 1994. De index heeft destijds het hele jaar rond dat niveau gezweefd.’
Edward Loeff van Theodoor Gilissen, die ook uit koersgrafieken toekomstige bewegingen afleidt, ziet een keerpunt naderen. ‘Er is paniek en veel aandelen raken “oversold” ofwel er is koerstechnisch gezien te veel van verkocht.’ Hij ziet steun op een AEX-stand van 202, 192 en 176 punten.
Een deel van de beleggersgemeenschap is heel sceptisch over technische analyses. Dat komt omdat hun werk geen oorsprong heeft in economische of bedrijfsmatige ontwikkelingen. Technische analyse is het voorspellen van koersbewegingen aan de hand van historische dieptepunten en andere statistische informatie.
'De bodem voorspellen is vooral geluk'
Aandelenanalist Jos Versteeg van Robeco hecht wel geloof aan technisch analisten, al hebben ze volgens hem wel moeite om goed een keerpunt te voorspellen. ‘Markten reageren emotioneel. Dat is lastig voor een technisch analist. Wie de bodem goed voorspelt, heeft vooral geluk.’
Een handelaar van vermogensbeheerder Keijser Capital ziet dat er elders in Europa ook bodems worden gebroken. ‘In Amsterdam lopen we achter de muziek aan. Wij hebben nog heel wat in te halen.’
Het knelt volgens Van der Stee vooral bij banken, waar ondanks ingrijpende maatregelen nog steeds problemen zijn. ‘Beleggers krijgen pas vertrouwen in banken als daar schoon schip is gemaakt.’ Aandelen zijn een tijdlang overgewaardeerd geweest. Robeco-man Versteeg vreest dat dit nu de andere kant opslaat en aandelen ondergewaardeerd raken.
Niemand durft zich overigens al aan een koopadvies te wagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |