abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66702872
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:20 schreef Aoristus het volgende:
Hee, Pietverdriet heeft zich weer gemeld.
viel mij ook al op weer wat leven in de brouwerij nu zijn kloon Klopkoek het voor gezien heeft gehouden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:57:04 #77
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66703078
'avond.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:59:09 #78
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66703175
Wie heeft trouwens bedacht dat anarchisten links zijn? Ben ik jaren op zoek geweest naar de definities van links en rechts, dacht ik eindelijk een definitie als 'links = communisme = grote overheid' te hebben gevonden, wordt ie door anarchie (=geen overheid) overhoop gehaald.

.
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:01:07 #79
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_66703258
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:59 schreef Yildiz het volgende:
Wie heeft trouwens bedacht dat anarchisten links zijn? Ben ik jaren op zoek geweest naar de definities van links en rechts, dacht ik eindelijk een definitie als 'links = communisme = grote overheid' te hebben gevonden, wordt ie door anarchie (=geen overheid) overhoop gehaald.

.
Anarchisten! Zondag mocht ik nog door hun demonstratie lopen.
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
pi_66703395
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:59 schreef Yildiz het volgende:

.
Raakte je dan niet in de war bij de fascisten? Met hun enorme overheid?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_66703405
Bij anti-kapitalisten is het ook wel moeilijk om ze als rechts te bestempelen.
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:07:12 #82
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66703509
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Raakte je dan niet in de war bij de fascisten? Met hun enorme overheid?
Nee, niet helemaal, fascisme was toch Hitler = grote, machtige overheid = links? Zo valt uiteraard zo ongeveer alles wel onder links, wat de wereld dan wel gemakkelijk maakt, maar anarchie onder links scharen werpt dat hele simplisme vervolgens omver.

Ik heb overigens nooit dat hele 'links' en 'rechts' begrepen, maar ik kon me er nog iets bij voorstellen. Door anarchie onder 'links' te gooien lukt zelfs dat me niet meer.
pi_66703559
Fascisten waren toch ook anti-kapitalisten? Volgens mij heb ik een 'werkbare' links-rechts definitie gevonden.
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:09:23 #84
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66703605
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:08 schreef Picchia het volgende:
Fascisten waren toch ook anti-kapitalisten? Volgens mij heb ik een 'werkbare' links-rechts definitie gevonden.
Hoe bedoel je? Anti-geld = links en pro-geld = rechts?
pi_66703731
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Anti-geld = links en pro-geld = rechts?
Voor en tegen privé eigendom.

Wat meestal gepaard gaat met een grote en kleine overheid.
pi_66703801
Maar goed, ik verzin het ter plekke. Wie links of rechts is hangt ook maar net af van de waan van de dag.
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:13:43 #87
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_66703807
Communisme is dan rechts.
De staat is iedereen, iedereen is de staat. De staat heeft eigendommen, dus iedereen heeft prive eigendommen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_66703818
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:07 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nee, niet helemaal, fascisme was toch Hitler = grote, machtige overheid = links? Zo valt uiteraard zo ongeveer alles wel onder links, wat de wereld dan wel gemakkelijk maakt, maar anarchie onder links scharen werpt dat hele simplisme vervolgens omver.

Ik heb overigens nooit dat hele 'links' en 'rechts' begrepen, maar ik kon me er nog iets bij voorstellen. Door anarchie onder 'links' te gooien lukt zelfs dat me niet meer.
Wat een redelijke links - rechts verdeling geeft is het onderscheid in persoonlijke / economische vrijheid. "Rechts" hecht meer aan economische vrijheid en offert naar de extreme vleugels daar (alle) persoonlijke vrijheid aan op. En links geeft meer om persoonlijke vrijheid, desnoods ten koste van (alle) economische vrijheid.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:15:14 #89
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_66703867
Ik draag nog steeds een khaki broek.
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:15:54 #90
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66703899
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:12 schreef Picchia het volgende:

[..]

Voor en tegen privé eigendom.

Wat meestal gepaard gaat met een grote en kleine overheid.
Vallen boeken onder privé eigendom?
pi_66703924
Natuurlijk. Nog wel.
pi_66703963
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:15 schreef Sam_Spade het volgende:
Ik draag nog steeds een khaki broek.
Kakker .
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:20:54 #93
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_66704154
Lapidair.
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:24:40 #94
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66704320
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:16 schreef Picchia het volgende:
Natuurlijk. Nog wel.
Dus dan is Wilders, met zijn boeken verbieden, ook al links.

.
pi_66704467
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:24 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dus dan is Wilders, met zijn boeken verbieden, ook al links.

.
Extreem simplisme helpt elke indeling om zeep.
Overigens past Wilders prima in de economische vrijheid versus persoonlijke - indeling die ik je aan de hand deed. Komt 'ie netjes op z'n plek: zeer rechts.
pi_66704510
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:20 schreef Sam_Spade het volgende:
Lapidair.
Ja ja. Kom je op de meet?
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:30:30 #97
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66704614
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Extreem simplisme helpt elke indeling om zeep.
Het lijkt me dat 'simpel een boek verbieden' alsnog een behoorlijke basis zal bieden om erg veel boeken te verbieden. Het is inderdaad één issue, maar wel een grote, vind ik. Het kopen van boeken is iets tussen mij, de winkel en de uitgeverij. De overheid hoort daar niet tussen.
quote:
Overigens past Wilders prima in de economische vrijheid versus persoonlijke - indeling die ik je aan de hand deed. Komt 'ie netjes op z'n plek: zeer rechts.
Ik blijf het toch krom vinden, economisch vrij zijn, maar niet zodanig economisch vrij zijn om te doen met je geld wat je wilt.
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:35:37 #98
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_66704832
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja ja. Kom je op de meet?
Wanneer?
pi_66704940
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:30 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Het lijkt me dat 'simpel een boek verbieden' alsnog een behoorlijke basis zal bieden om erg veel boeken te verbieden. Het is inderdaad één issue, maar wel een grote, vind ik. Het kopen van boeken is iets tussen mij, de winkel en de uitgeverij. De overheid hoort daar niet tussen.
Het verbieden van boeken is niet simpel of simplistisch. Een vuistregel voor linksrechts waar links en rechts niet over vuisten of andere fysiek gelokaliseerde onderwerpen gaat toepassen als een wet van Meden en/of Perzen, dat is simplistisch.
quote:
[..]

Ik blijf het toch krom vinden, economisch vrij zijn, maar niet zodanig economisch vrij zijn om te doen met je geld wat je wilt.

Ja en? Het gaat niet over de logica van ideologieën, maar over een leidraad om ideologieën een plaats op een links-rechts verdeling te geven.
pi_66704966
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:35 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Wanneer?
Is dat van belang?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')