Dat ben ik helemaal niet met je eens. Een begrip hoeft geen concrete definitie te hebben om toch betekenis te hebben. Soms moet je met abstracties werken en daar is op zichzelf niks mis mee, als je daar maar toe bereid en in staat bent.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je het met mij eens bent dat het dus definitieloos hol gelul is.
Er is geen definitie en het is niet meetbaar, maar toch worden er maatregelen voor genomen.
Ja, dat geldt net zo goed voor de begrippen 'individueel belang', 'dwang', 'diefstal' en 'vrijheid'. Toch kunnen we niet zonder die begrippen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je het met mij eens bent dat het dus definitieloos hol gelul is.
Er is geen definitie en het is niet meetbaar, maar toch worden er maatregelen voor genomen.
Dat kind heeft geen contract met de grootgrondbezitter, dus ja.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:49 schreef Pool het volgende:
Mag je dan op je 16e zeggen: tabee, ik wil weg, verschaf me een gratis uitweg over jullie uitvalswegen (ook zal zijn dat eigenlijk tolwegen), en naar jullie openstaande rekening kunnen jullie fluiten?
Die begrippen zijn prima te definieren.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:50 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, dat geldt net zo goed voor de begrippen 'individueel belang', 'dwang', 'diefstal' en 'vrijheid'. Toch kunnen we niet zonder die begrippen.
Ja, lekker. Beetje feestvieren in een vakantiehuisje en als je vertrekt: Oh, kun je alle schulden van mij kwijtschelden?quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nouja, een goede start zou zijn om volledige kwijtschelding van alle nog te betalen belastingen op het moment dat iemand Nederland wil verlaten.
Maar wel door iedereen anders, net als algemeen belang.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Die begrippen zijn prima te definieren.
Ja? Dat vind je wel rechtvaardig?quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nouja, een goede start zou zijn om volledige kwijtschelding van alle nog te betalen belastingen op het moment dat iemand Nederland wil verlaten.
Er waren toch geen verplichtingen, of stiekum toch?quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:52 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ja, lekker. Beetje feestvieren in een vakantiehuisje en als je vertrekt: Oh, kun je alle schulden van mij kwijtschelden?
begrijp je het niet of vind je het gewoon een grappig woord?quote:
Jij loopt constant te verkondigen dat ik hier niet verplicht zit en vrijwillig weg mag wanneer ik maar wil.quote:
Nou, dat dus.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:52 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ja, lekker. Beetje feestvieren in een vakantiehuisje en als je vertrekt: Oh, kun je alle schulden van mij kwijtschelden?
Ja, niemand verbiedt het jou dit land te verlaten. Dat is dus 'vrijwillig'. Weer een woord dat je niet begrijpt?quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jij loopt constant te verkondigen dat ik hier niet verplicht zit en vrijwillig weg mag wanneer ik maar wil.
Contacten zijn vrijwillige afspraken tussen mensen en die onstaan dus op basis van vrijwilligheid.quote:
Mensen verplicht iets laten afnemen en als ze dat dan onder dwang doen zeggen dat ze profiteren.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:55 schreef Argento het volgende:
Volgens BA moet het mogelijk zijn dat iemand eerst profiteert van alle voorzieningen waar we met zn allen voor betalen, om vervolgens weer te vertrekken zonder zijn deel van de kosten te betalen. En dat heet dan rechtvaardig. Tja...
Tja, wat is vrijwillig? Zijn er volgens jou geen contracten die je de facto gewoon genoodzaakt bent af te sluiten ('dwang' als ik jouw vocabulaire even aan hou) omdat je anders slechts onder zeer zware beperkingen aan het dagelijks leven kunt deelnemen?quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Contacten zijn vrijwillige afspraken tussen mensen en die onstaan dus op basis van vrijwilligheid.
Ik ben blij dat je in ieder geval inziet dat deze bijdragen inderdaad weinig nuttig waren.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:58 schreef Boze_Appel het volgende:
ik ga weer wat nuttigs doen.
Voila, de eerste die emigreren wil verbieden of in elk geval zeer zwaar belasten is er alweer op deze goede vrijdag. Ook goedemorgen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:55 schreef Argento het volgende:
Volgens BA moet het mogelijk zijn dat iemand eerst profiteert van alle voorzieningen waar we met zn allen voor betalen, om vervolgens weer te vertrekken zonder zijn deel van de kosten te betalen. En dat heet dan rechtvaardig. Tja...
Je verblijft dan in mijn voorbeeld eerst 16 jaar vrijwillig op het grootgrondgebied? Mag je dan zonder afrekenen weggaan? Ben je niet stilzwijgend akkoord gegaan met de voorwaarden door op het grondgebied te blijven? En is het geen initiatie van geweld om zonder contract tóch over iemands geasfalteerde weg te lopen, daarbij dat eigendomsrecht te schenden en vervolgens niet te betalen?quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Contacten zijn vrijwillige afspraken tussen mensen en die onstaan dus op basis van vrijwilligheid.
Ik heb nu geloof ik al drie keer het tegendeel beweerd.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:01 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Voila, de eerste die emigreren wil verbieden
ook dat heb ik niet beweerd. De lopende belastingverplichtingen moeten natuurlijk gewoon worden afgehandeld. Ik zie niet in waarom we emigranten op dat punt een belastingvoordeel zouden moeten gunnen.quote:of in elk geval zeer zwaar belasten is er alweer op deze goede vrijdag.
Het is niet veel anders dan iets huren in een libertarische wereld, maar niet voor de kosten op willen draaien.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:01 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Voila, de eerste die emigreren wil verbieden of in elk geval zeer zwaar belasten is er alweer op deze goede vrijdag. Ook goedemorgen.
Werkelijk verbazend hoe mensen simpelweg het verschil niet meer zien tussen wederzijds vrijwillig aangegane contracten en eenzijdig met geweld afgedwongen dwangmaatregelen. Het is niet veel anders, manmanman hoe durf je.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:05 schreef Dichtpiet. het volgende:
Het is niet veel anders dan iets huren in een libertarische wereld, maar niet voor de kosten op willen draaien.
Misschien heb ik te snel geoordeeld maar de logische volgende stap is het natuurlijk wel. Jarenlang heeft iemand gratis kinderopvang, schoolboeken, gezondheidszorg, studie en stageplekken gehad en zodra hij zelf mee kan gaan betalen vertrekt hij naar Nieuw-Zeeland. Zeg nou zelf, wat is daar rechtvaardig aan, nietwaar? Het is een kwestie van tijd voor de autoriteiten deze misstand 'ns flink aan gaan pakken, zeker nu er daadwerkelijk steeds meer mensen lijken te willen emigreren. De VS heeft die eerste stap al gezet. De EU zal spoedig volgen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:04 schreef Argento het volgende:
Ik heb nu geloof ik al drie keer het tegendeel beweerd.
ook dat heb ik niet beweerd. De lopende belastingverplichtingen moeten natuurlijk gewoon worden afgehandeld. Ik zie niet in waarom we emigranten op dat punt een belastingvoordeel zouden moeten gunnen.
Hoe zit het dan? Mag je in Libertopia als kind van een huurder je hele leven kosteloos gebruik maken van de grond die in eigendom is van de verhuurder, omdat je nooit een contract hebt gesloten? Mag je de appelen uit zijn boomgaard plukken om die op te eten, omdat je geen contract hebt en toch zult moeten eten?quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:08 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Werkelijk verbazend hoe mensen simpelweg het verschil niet meer zien tussen wederzijds vrijwillig aangegane contracten en eenzijdig met geweld afgedwongen dwangmaatregelen. Het is niet veel anders, manmanman hoe durf je.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |