quote:Op maandag 2 maart 2009 13:59 schreef Flurry het volgende:
lijkt me fantastisch! zijn er al systeemeisen bekend?
quote:The waves look and behave realistically as the ship moves through them and we're told that if you were to throw your cargo overboard, it would react realistically as well. It's an entirely new engine powering the game, built from the ground up to do exactly what the developers want it to. One of those things, incidentally, is for the engine to be scalable. That means even a low-end PC will be able to run Anno 1404, though if you have a high-end setup you'll get the best looking game.
25 juni is de meest recente releasedate die ik zo snel even kan vinden.quote:
Kunnen dit soort posts niet gewoon meteen een ban opleveren?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:38 schreef Salt_Seafood het volgende:
Zijn er vette online opties? Als die ontbreken ga ik um wel gewoon downloaden!
Waarom?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:40 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Kunnen dit soort posts niet gewoon meteen een ban opleveren?
omdat hij ronduit zegt het te gaan downloaden? Lijkt me niet dat zulk gedrag wenselijk is? Als je het zo nodig doet hou het dan in elk geval voor je.quote:
lekker boeiend, jij hebt zeker niks anders om je druk over te makenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:13 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
omdat hij ronduit zegt het te gaan downloaden? Lijkt me niet dat zulk gedrag wenselijk is? Als je het zo nodig doet hou het dan in elk geval voor je.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
1503 zag er gewoon voor geen ruk uit, en het was net alsof je een slecht 1602 zat te spelenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:28 schreef ganzenherder het volgende:
Anno 1602 vond ik helemaal geweldig, lekker simpel en toch heel uitdagend. Anno 1503 is me nooit echt goed bevallen, ik weet eigenlijk niet precies waarom. Anno 1701 heb ik nooit gespeeld helaas...
Ik ben dus wel benieuwd naar deel 4 in de serie
Had je um toch beter bij 12game.com of dimplus.nl kunnen bestellen; evensnelle levering, zelfde spel, maar 25% goedkoper!quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:37 schreef BaraCuda het volgende:
Net besteld bij bol.com![]()
Demo was ik wel positief over
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:38 schreef Salt_Seafood het volgende:
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:38 schreef Salt_Seafood het volgende:
wat ben jij een faalhaasquote:
Wat een leijke wallpaperquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:46 schreef Heil-Schnitzel het volgende:
[..]
wat ben jij een faalhaas
als je het niet gelooft, i dont realy care.
maar goed, hier dan:
[ afbeelding ]
tevreden?
negerquote:
Ik vind het een goede game, veel uitgebreider dan 1701, je moet ook veel meer goederen verbouwen om je inwoners tevreden te houden en ik vind het ook een moeilijker spel.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:58 schreef CantFazeMe het volgende:
Maar bevalt het spel een beetje? Je moet toch gewoon een economie opbouwen enzovoort?
Ja, ENORM iddquote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:01 schreef Rxmundi het volgende:
Auw, pijnlijke pwn Lockon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vigilante +1 The Coon strikes again!
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
TS is met z'n çollega's lunchtsverkeersleider op de comodoren.
Oke, thanks zal eens kijken of ik hem kan aanschaffen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:01 schreef Heil-Schnitzel het volgende:
[..]
Ik vind het een goede game, veel uitgebreider dan 1701, je moet ook veel meer goederen verbouwen om je inwoners tevreden te houden en ik vind het ook een moeilijker spel.
Maar al met al, erg tof!
Bij "Noblemans" moet je al 5 soorten voedsel leveren en dan heb ik het nog niet over de overige zaken zoals tevredenheid: Boeken, Brillen, Kaarsen
En ga zo maar door.
Ook kan je "gems" verdienen door archievments te halen en met die gems kan je weer portraits losspelen en nieuwe gebouwen en nog veel meer.
Bij bol.com hoefde ik in elk geval geen account meer aan te maken enzoquote:Op donderdag 25 juni 2009 21:47 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Had je um toch beter bij 12game.com of dimplus.nl kunnen bestellen; evensnelle levering, zelfde spel, maar 25% goedkoper!
X4 840 @ 3.9GHZ 8GB DDR2 1200MHz GTX260quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:02 schreef LockonStratos het volgende:
Ik draai hem lekker op high, op 1920x1080.
i7, 6 gb ddr3 en 4650 gt...
Je hebt serial én internetverbinding nodig om het spel te spelen. Verder weurt je serial online gecheckt (volgensmij zelfs elke keer bij opstarten) en wanneer je over lan wilt spelen heb je ook nog een online profile nodig.quote:
En je kunt elke serial 3x gebruiken, toch?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 12:00 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Je hebt serial én internetverbinding nodig om het spel te spelen. Verder weurt je serial online gecheckt (volgensmij zelfs elke keer bij opstarten) en wanneer je over lan wilt spelen heb je ook nog een online profile nodig.
(We wilden hier thuis met z'n 3en met 1 cd over Lan spelen maar dat kan dus niet. Vroeger kon je spel opstarten en dan uit de drive halen en naar de andere pc's.) Hopelijk komt er snel een crack maar dat kan nog best lang gaan duren.
Is bij company of heroes ook zo. Daar was binnen een paar dagen een nieuwe exe voor. Internet even uitschakelen en je kon spelenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 12:00 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Je hebt serial én internetverbinding nodig om het spel te spelen. Verder weurt je serial online gecheckt (volgensmij zelfs elke keer bij opstarten) en wanneer je over lan wilt spelen heb je ook nog een online profile nodig.
(We wilden hier thuis met z'n 3en met 1 cd over Lan spelen maar dat kan dus niet. Vroeger kon je spel opstarten en dan uit de drive halen en naar de andere pc's.) Hopelijk komt er snel een crack maar dat kan nog best lang gaan duren.
Is het zo ontzettend anders dan de vorige delen dan?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:35 schreef LockonStratos het volgende:
Ik snap het spel nog niet zo goedWaarom is er geen tutorial?
Heb alleen die hele oude gespeeld toen ik nog jong was, weet het niet meerquote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:43 schreef Bart het volgende:
[..]
Is het zo ontzettend anders dan de vorige delen dan?
Lees dan de handleiding eens door, kan me niet voorstellen dat je er dan niet uitkomt.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:03 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Heb alleen die hele oude gespeeld toen ik nog jong was, weet het niet meer
Staat dus niks in hequote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:14 schreef Bart het volgende:
[..]
Lees dan de handleiding eens door, kan me niet voorstellen dat je er dan niet uitkomt.
Er zat geen .nfo bijquote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:14 schreef Bart het volgende:
[..]
Lees dan de handleiding eens door, kan me niet voorstellen dat je er dan niet uitkomt.
Het spel is 4.1 giga.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:39 schreef DirkZz het volgende:
Hoe groot is dit spel, hoeveel giga?
En kan je in dit spel ook oorlog voeren?
\quote:Op zaterdag 27 juni 2009 21:06 schreef Orealo het volgende:
Hoe voorkom ik dat villagers al mijn tools jatten om hun huizen up te graden? In de vorige delen was daar een optie voor, maar die kan ik nu niet vinden..
Die screenshots zijn 1080p, consoles kunnen net de helft van die resolutie renderenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:45 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Mooie graphics, komt ie ook op de consoles?
Welke DRM is dat? Want ik stond op het punt om hem te kopen?quote:En dan de DRM die in deze game zit, volgens mij willen de makers gewoon dat dit voor geen kut verkoopt.
maximaal 3 keer instalerenquote:Op zondag 28 juni 2009 10:44 schreef Morri het volgende:
[..]
Welke DRM is dat? Want ik stond op het punt om hem te kopen?
maximaal op 3 verschillende pc's tegelijkquote:Op zondag 28 juni 2009 14:46 schreef waveline het volgende:
maar 3 keer ka je het spel opnieuw instaleren? ik heb de dvd gekocht, maar dan trek ik het spel nog is binnen.
Idem. Ik doe aan die onzin gewoon ECHT niet mee. Ze verzinnen maar iets anders om 'piraterij tegen te gaan', of welk excuus het dan ook is waar we geacht worden geld aan uit te geven.quote:
Wat voor KUTsmoes is dat nou weer? Je koopt één spel en je mag dat gelijktijdig op 3 pc's installeren. Dat is toch al enorm relaxted? Wil je anders de hele buurt laten meespelen op jouw licentie ofzo?quote:Op zondag 28 juni 2009 19:39 schreef Morri het volgende:
[..]
Idem. Ik doe aan die onzin gewoon ECHT niet mee. Ze verzinnen maar iets anders om 'piraterij tegen te gaan', of welk excuus het dan ook is waar we geacht worden geld aan uit te geven.
Het gaat erom dat je iets koopt maar niet de zekerheid hebt dat je het altijd kan spelen op je pc.quote:Op zondag 28 juni 2009 19:53 schreef Flurry het volgende:
[..]
Wat voor KUTsmoes is dat nou weer? Je koopt één spel en je mag dat gelijktijdig op 3 pc's installeren. Dat is toch al enorm relaxted? Wil je anders de hele buurt laten meespelen op jouw licentie ofzo?
Is het niet zo dat het spel 3 keer tegelijkertijd geinstalleerd mag zijn?quote:Op zondag 28 juni 2009 21:02 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je iets koopt maar niet de zekerheid hebt dat je het altijd kan spelen op je pc.
Stel je vernieuwd vaak je pc dan kan je het over 2 jaar niet meer spelen want je hebt het te vaak geinstalleerd
Contractjes kopen met je punten bij de handelaarquote:Op zondag 28 juni 2009 21:53 schreef Jump het volgende:
Hmm, ik hem een "Visitor from the Orient" nodig, maar geen idee waar ik die kan vinden! En hoe krijg je meer prestige van de Orient?
Verder is de achtergrond muziek weer zéér goed
Had het vlak na ik de vraag stelde al gevonden, want ik had het al eerder moeten doenquote:Op zondag 28 juni 2009 22:19 schreef Heil-Schnitzel het volgende:
[..]
Contractjes kopen met je punten bij de handelaar
Als je uninstallt krijg je volgens mij gewoon weer een licentie terug. En als je niet kunt uninstallen hoef je alleen maar ff te bellen. Zou me niets verbazen als er over een tijdje zelfs een tooltje komt waarmee je via internet een pc kunt deactiveren, hebben ze volgens mij met Spore ook gedaan. Dus wat is nou je probleem? Of maak je er een gewoonte van om je games op meer dan 3 pc's tegelijk te installeren?quote:Op zondag 28 juni 2009 21:02 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je iets koopt maar niet de zekerheid hebt dat je het altijd kan spelen op je pc.
Stel je vernieuwd vaak je pc dan kan je het over 2 jaar niet meer spelen want je hebt het te vaak geinstalleerd
Pc, laptop en om het jaar wel een vervanging.quote:Op maandag 29 juni 2009 08:19 schreef Bart het volgende:
[..]
Als je uninstallt krijg je volgens mij gewoon weer een licentie terug. En als je niet kunt uninstallen hoef je alleen maar ff te bellen. Zou me niets verbazen als er over een tijdje zelfs een tooltje komt waarmee je via internet een pc kunt deactiveren, hebben ze volgens mij met Spore ook gedaan. Dus wat is nou je probleem? Of maak je er een gewoonte van om je games op meer dan 3 pc's tegelijk te installeren?
PC + laptop = 2 licenties. Vervanging vervangt normaalgesproken een oud exemplaar, die vervalt dus. Je hebt dus continu maar 2 licenties in gebruik, eventueel 3 in een overlapperiode. Nog steeds geen overschrijding van het maximum aantal licenties, dus ik herhaal: wat is het probleem?quote:Op maandag 29 juni 2009 10:15 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Pc, laptop en om het jaar wel een vervanging.
Dus tjah dan kom je al snel aan je max
Dat ik er op moet letten.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:52 schreef Bart het volgende:
[..]
PC + laptop = 2 licenties. Vervanging vervangt normaalgesproken een oud exemplaar, die vervalt dus. Je hebt dus continu maar 2 licenties in gebruik, eventueel 3 in een overlapperiode. Nog steeds geen overschrijding van het maximum aantal licenties, dus ik herhaal: wat is het probleem?
Doe nou niet zo ignorant, je kunt hem zo vaak herinstalleren als je wilt! Hooguit dat je een keer moet bellen naar een gratis nummer na 3x installeren op 3 verschillende pc's.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:31 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Dat ik er op moet letten.
Stel me pc crasht en ik herinstalleer hem. Ben ik dan ook een licentie kwijt?
Morrowind heb ik nu al een jaren en dat spel heeft heel veel pc's meegemaakt en nog steeds kan ik het spelen.
Precies. Bovendien is het is m'n goed recht om zelf uit te maken waar ik geld aan besteed. Als ik 50 Euro uitgeef, dan wil ik een spel niet tijdelijk huren. Waar slaat dat 'smoes' eigenlijk op? Of ben je er zo een die er maar meteen vanuit gaat dat ik een excuus zoek om spellen illegaal te downloaden? Ik heb niks illegaals hier. Alles gekocht. Anno 1404 komt HELEMAAL niet op m'n PC, om het nog eens extra duidelik te maken.quote:Op zondag 28 juni 2009 21:02 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Als het goed is niet. Je pc wordt namelijk aan je serial gehangen op de servers van de makers. Die pc is na een crash nog hetzelfde, dus het spel weet tijdens het checken van je licentie zodra je na je nieuwe install weer online gaat, nog gewoon je serial aan je pc te koppelen.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:31 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Dat ik er op moet letten.
Stel me pc crasht en ik herinstalleer hem. Ben ik dan ook een licentie kwijt?
Dan blijf je toch lekker Morrowind spelen?quote:Morrowind heb ik nu al een jaren en dat spel heeft heel veel pc's meegemaakt en nog steeds kan ik het spelen.
Klopt, je hebt 3 licenties, die worden gekoppelt aan je unieke hardware, dus als je je pc opnieuw installeert maakt dit niks uit, maar als je andere hardware plaatst ben je m wel kwijt.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:56 schreef Bart het volgende:
[..]
Als het goed is niet. Je pc wordt namelijk aan je serial gehangen op de servers van de makers. Die pc is na een crash nog hetzelfde, dus het spel weet tijdens het checken van je licentie zodra je na je nieuwe install weer online gaat, nog gewoon je serial aan je pc te koppelen.
[..]
Dan blijf je toch lekker Morrowind spelen?
Het is ook echt niet zo dat als je een nieuwe videokaart plaatst, dat je dan je licentie kwijt bent, dat wordt nog steeds herkend als dezelfde pc.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:05 schreef Quizz het volgende:
[..]
Klopt, je hebt 3 licenties, die worden gekoppelt aan je unieke hardware, dus als je je pc opnieuw installeert maakt dit niks uit, maar als je andere hardware plaatst ben je m wel kwijt.
Maar het schijnt dat je als je door je 3 licenties heen bent nieuwe kunt krijgen door ubisoft te bellen.
een videokaart misschien niet nee, maar als je je moederbord vervangt is het een heel ander verhaalquote:Op maandag 29 juni 2009 12:07 schreef Bart het volgende:
[..]
Het is ook echt niet zo dat als je een nieuwe videokaart plaatst, dat je dan je licentie kwijt bent, dat wordt nog steeds herkend als dezelfde pc.
Je snapt me punt niet.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:56 schreef Bart het volgende:
[..]
Als het goed is niet. Je pc wordt namelijk aan je serial gehangen op de servers van de makers. Die pc is na een crash nog hetzelfde, dus het spel weet tijdens het checken van je licentie zodra je na je nieuwe install weer online gaat, nog gewoon je serial aan je pc te koppelen.
[..]
Dan blijf je toch lekker Morrowind spelen?
Klopt, maar tegen de tijd dat je 3x je moederbord hebt vervangen ben je denk ik wel uitgekeken op het spelquote:Op maandag 29 juni 2009 12:11 schreef Quizz het volgende:
[..]
een videokaart misschien niet nee, maar als je je moederbord vervangt is het een heel ander verhaal
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik vind het zelf ook onzin dat ze deze vorm van DRM hebben gebruikt, maar ik vind het ook onzin om daarom het spel niet te kopen, het is gewoon niet dat je er last van hebt ofzo.quote:Het is wel heel stom van ze, want ze snijden alleen zichzelf ermee in de vingers.
De kans dat het gekraakt wordt is groot, dus de mensen die m downloaden spelen m toch wel zonder DRM, uiteindelijk naaien ze dus alleen maar de mensen die het spel eerlijk kopen.
Ik heb er dus WEL last van! Niet nu meteen, maar op termijn wel. Daarom hoef ik het ook niet.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:20 schreef Bart het volgende:
[..]
Klopt, maar tegen de tijd dat je 3x je moederbord hebt vervangen ben je denk ik wel uitgekeken op het spel
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik vind het zelf ook onzin dat ze deze vorm van DRM hebben gebruikt, maar ik vind het ook onzin om daarom het spel niet te kopen, het is gewoon niet dat je er last van hebt ofzo.
Ik snap wat je bedoelt, maar die DRM is helaas onderdeel van het spel. Ik ben in ieder geval blij dat ik het hier vermeld zag, anders had ik het nog gekocht ook. Ik hoop dat in ieder geval de vermelding van de '3 activaties DRM' blijft staan, mochten ze het topic opschonen.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:17 schreef Orealo het volgende:
Ik ben geen mod, maar zullen we het hier bij het spel houden, en discussie over DRM methodes achterwege laten?
op langere termijn is de game voor een bedrag in de winkel/op het net te verkrijgen waarvoor je de moeite niet zal nemen om Ubi te bellen(tenzij je om de drie maanden je moederbord verwisselt)quote:Op maandag 29 juni 2009 12:30 schreef Morri het volgende:
[..]
Ik heb er dus WEL last van! Niet nu meteen, maar op termijn wel. Daarom hoef ik het ook niet.
en bij iedere keer dat ik mijn PC start komt die social club ook -_-quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:21 schreef CantFazeMe het volgende:
Vroegah was alles beter. Je kon gelijk de CD in stoppen, installeren zonder CD/DVD key gedoe. Vroegah kon je lekkah knallen zonder moeite.
Nu tegenwoordig moet je 10 andere componenten installeren om een spel te spelen. GTA4 voor de PC is daar een goed voorbeeld van.
GTA4 Installeren > Microsoft Netframework, drivers en visual? > Rockstar Social Club > Games for Windows Live > DirectX > Compleet > Account maken op Rockstar Social Club > Account maken op Games for Windows Live > Beide account koppelen > Online DVD key activeren.
en nog niet tevreden?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:10 schreef Etcetera het volgende:
M'n vriend heeft 'm gekocht en het spel is nu 3x geinstalleerd (1x bij hem, 1x bij mij op m'n pc en 1x op een andere pc) maar dat kan dus niet nog een keerEikels
![]()
En verder is het een gaaf spel
nee het is vooral het punt je dan idd beter kunt downloadenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:21 schreef Heil-Schnitzel het volgende:
[..]
en nog niet tevreden?
pff je kan niet op alle PC's tegelijk spelen
Kan je die depth of field uitschakelen in de opties?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:30 schreef Jump het volgende:
Zo, enkele screens van mijn spelletje:
Een mooie plaats om mensen op te hangen en piraten af te schrikken
[ afbeelding ]
Drenkelingen:
[ afbeelding ]
Het centrum van mijn huidige stad:
[ afbeelding ]
De grote haven in het zuiden:
[ afbeelding ]
En de haven in het noorden:
[ afbeelding ]
En nog geen haven hier, maar zal wel komen:
[ afbeelding ]
De nonnen en hun 'epiphanies' zijn wel goed, telkens 200 honour:
[ afbeelding ]
De kleinere nomaden stad:
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk wel. Maar alle behalve 1 screenshot is gemaakt in de speciale screenshot modus.quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:21 schreef Bart het volgende:
[..]
Kan je die depth of field uitschakelen in de opties?
Gewoon deinstalleren dus..ik heb alles verwijderd van GTA4. Begon me echt de strot uit te komen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:44 schreef Heil-Schnitzel het volgende:
[..]
en bij iedere keer dat ik mijn PC start komt die social club ook -_-
Ik heb de gewone versie gekocht voor 38.99¤ hier in de winkel in het stadquote:Op woensdag 1 juli 2009 14:38 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik heb ook maar even het spel gekocht. Ben nu bezig met installeren.![]()
Ziet er goed uit.(was 45 EUR).
De collectersitem heb ik maar niet gehaald..vond ik een beetje duur.
Wanneer kan je deze bouwen en wat zijn de eigenschappen er van? Want dat gebouw ben ik nog niet tegengekomen, ik kan het althans nog niet bouwen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:16 schreef Orealo het volgende:
Wat duurt het ontzettend lang om een historic warehouse te maken zeg. Pfoe.
Je hebt (zeg ik uit mijn hoofd) 1200 noblemen nodig om hem te bouwen. Je bouwt hem in 3 fases met de volgende kosten:quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:24 schreef Jump het volgende:
[..]
Wanneer kan je deze bouwen en wat zijn de eigenschappen er van? Want dat gebouw ben ik nog niet tegengekomen, ik kan het althans nog niet bouwen.
Handigquote:Op donderdag 2 juli 2009 10:49 schreef Bart het volgende:
http://www.anno1404-rechner.de/
Mooie site waar je kan uitrekenen hoeveel grondstoffen je nodig hebt voor hoeveel inwoners
Hij is inderdaad nog niet compleet, maar misschien komt dat nog. Het is in ieder geval een mooie basisquote:Op donderdag 2 juli 2009 12:14 schreef Jump het volgende:
[..]
Handig
Maar spijtig staat er niet bij wat een toolmaker nodig heeft en hoeveel, om maar iets te zeggen.
Oeh, dat is wel handig.quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:49 schreef Bart het volgende:
Mooie site waar je kan uitrekenen hoeveel grondstoffen je nodig hebt voor hoeveel inwoners
Ik hoef maar 150 upkeep te betalen, terwijl er in game stond dat het 200 ging zijn. Maar ik heb nog zoiets gezien, bij de 'requirements' stond er 26 steen, maar als ik het wou bouwen stond er bovenaan dat er maar 20 steen afging. En het was ook effectief maar 20 steenquote:Op woensdag 1 juli 2009 21:54 schreef Orealo het volgende:
[..]
Je betaald 200 upkeep, als je hem klaar hebt krijg je wel ontzettend toffe dingen:
+ 300 opslag capaciteit op je eiland.
En het geeft je schepen meer opslagruimte en maakt ze sneller.
Ook staat er 'first part of the monument'. Maar wat dat inhoud, weet ik nog niet.
En een screenshot van hou hij er nu uit ziet:
[ afbeelding ]
Even mezelf quoten aangezien ik er nog geen antwoord op heb gekregenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:35 schreef GilaMonyet het volgende:
Weet iemand of de Windows versie ook de zelfde is als voor een Mac?
Of is daar een speciale versie voor uit..?
Helpt dit topic je iets verder?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:48 schreef GilaMonyet het volgende:
[..]
Even mezelf quoten aangezien ik er nog geen antwoord op heb gekregen
De groene ondergrond is goed. Alleen kun je op dat eiland waarschijnlijk geen dadels verbouwen. Bovenin zie je welke grondstoffen je op een eiland kunt verbouwen, als daar geen dadels bij staan, moet je die verbouwen op een ander eiland.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:58 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik zit trouwens met een probleem nu. Ik wil graag nu "Date fields" verbouwen van de Orienton ofzo. Maar elke keer als ik het grond groener maakt door een ander gebouw zegt dat de "Date fields" nog niet de goede ondergrond heeft. Wat voor grond heb je voor Date fields nodig?
Ik had het pas later door toen de helft van de mensen al de stad zaten plat te branden omdat ze niets te eten hadden.
Enig idee?
Ooooh! Ik dacht dat ik gewoon op een droog eiland moest neer knetteren en verbouwen maar.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 06:26 schreef Orealo het volgende:
Ik speel overigens een continous game, maar ik vind het wel jammer dat dan niet alle grondstoffen aan bod komen. Honing bijvoorbeeld, of rozen. Ik vind het micromanagen leuk, trade routes, zorgen dat iedereen tevreden is, warehouses niet overstromen, e.d.
[..]
Helpt dit topic je iets verder?
[..]
De groene ondergrond is goed. Alleen kun je op dat eiland waarschijnlijk geen dadels verbouwen. Bovenin zie je welke grondstoffen je op een eiland kunt verbouwen, als daar geen dadels bij staan, moet je die verbouwen op een ander eiland.
Zoek in het begin een groot eiland waar je zeker grondstoffen vind voor het "basisvoedsel", zodat je zeker al geen twee eilanden nodig hebt voor te beginnen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:30 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ooooh! Ik dacht dat ik gewoon op een droog eiland moest neer knetteren en verbouwen maar.
Dank je wel.
Ok.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:24 schreef Jump het volgende:
[..]
Zoek in het begin een groot eiland waar je zeker grondstoffen vind voor het "basisvoedsel", zodat je zeker al geen twee eilanden nodig hebt voor te beginnen.
Nee, je kan bij de Orient of de andere lokale haven op je kaart zaden kopen (kost je Honour). Die zaden kan je dan planten op dat eiland. Je kan dus op elk eiland 1 extra grondstof planten die er oorspronkellijk niet staat.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:06 schreef WobbelWokkel het volgende:
Dat vraagteken wat bij je vruchtbaarheids dingetjes staat, betekend dat dat je in princiepe alles kan verbouwen?
Hoezo dat dan?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:33 schreef Jorwol het volgende:
Godver, heb ik een key gekocht, installeer ik de Duitse versie :S
Veel traden met de orient en occident. Ook kun je in het 'diplomacy' scherm geld inruilen voor honour.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:19 schreef CantFazeMe het volgende:
Hoe kan ik trouwens snel honor verdienen? Ik heb geen "quests" aangevinkt bij continuous game.
Yes hartelijk dank!quote:
Lijkt me best logisch dat het met bootcamp werkt, want dan boot je gewoon windows, dit werkt natuurlijk alleen op intel macs.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:15 schreef GilaMonyet het volgende:
[..]
Yes hartelijk dank!
Blijkbaar is het dus te runnen op een Mac
Maar dan moet je bootcamp op je Mac hebben hehe..
(Heb zelf geen Mac, dus zou niet weten hoe dat zit)
Maar nogmaals bedankt!
De map is te vinden als je uitgebreid zoekt incl. zoeken op verborgen mappenquote:You will need to delete the following directory:
- If you are using Vista, XX:\ProgramData\Tages\100663909
- Prior Vista, XX:\All Users\Application Data\Tages\100663909
Where XX is the drive letter where Windows is installed (on most PCs, the letter is 'C')
hmmmm ik heb wel veel advanced houses en alle civillians zijn tevreden (100%) met producten uit andere landen. En toch krijg ik nog geen patricians. Wel beggars en stuff.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:17 schreef Etcetera het volgende:
Dat is toch gewoon het 2de level mensen?
Zorg voor een kerk, zorg dat iedereen in de straal van die kerk zit, en zorg dat ze cider hebben
Weet iemand hoe je aan koffie komt
Al geprobeerd wat nieuwe huizen te bouwen? Bij mij hielp een nieuwe stroom van mensen nog wel eens om bijvoorbeeld Patricians te krijgen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:22 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
hmmmm ik heb wel veel advanced houses en alle civillians zijn tevreden (100%) met producten uit andere landen. En toch krijg ik nog geen patricians. Wel beggars en stuff.
Enig idee?
Meh, nog meer honor en meer "scrolls" kopen dus. Oke, bedankt!quote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:07 schreef Orealo het volgende:
Je moet 'ascension rights' hebben. Die krijg je inderdaad door te voldoen aan wensen van je inwoners, nieuwe inwoners te genereren, of bedelaars toe te laten (bouw dan wel een alms house!). Let wel op dat ze alleen overgaan naar de volgende stap als ze 'euphoric' of 'happy' zijn.
Ik heb een quest waar ik de achievement 'Court Architecture' moet halen.. weet iemand wat ik daarvoor moet doen?
Waar dan? Ik wil hem toch ook wel 'legaal'quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:33 schreef Jorwol het volgende:
Godver, heb ik een key gekocht, installeer ik de Duitse versie :S
Scrolls heb je hier niet voor nodig, dat is alleen om 'prestige' te kweken bij de Grand Vizier, zodat hij je toegang geeft tot hun (oriental) gebouwen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 11:54 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Meh, nog meer honor en meer "scrolls" kopen dus. Oke, bedankt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij is alleen gigantisch. 1 vakje breder dan een grote kerk, en 4x zo lang als een grote kerk.
[ Bericht 6% gewijzigd door Orealo op 05-07-2009 17:03:46 ]
quote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:40 schreef Orealo het volgende:
Ik ben trouwens begonnen met het bouwen van een nieuw monument, de 'imperial cathedral foundation'.
Kost me weer een hoop grondstoffen, maar de effecten mogen er wezen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij is alleen gigantisch. 1 vakje breder dan een grote kerk, en 4x zo lang als een grote kerk.
[ afbeelding ]
Very nice!Dank je btw.
Zal proberen om verder te komen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
De dag is nog niet omquote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:46 schreef Ge4ce het volgende:
Ik wil spelen!
Het zou gebracht moeten zijn in 1-2 dagen met de TNT post! Waarom is hij er dan nog niet op de derde dag!(Heb ook al andere post binnen gehad!)
Heb net bericht gehad dat ik hem pas woensdag binnen krijg! Dat is wel iets meer dan 1-2 dagen!quote:
Ik heb nog steeds geen patricians.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:24 schreef Orealo het volgende:
Je kunt inderdaad niet even een kwartiertje gaan zitten om veel verder te komen inderdaad. Liefst minimaal een uur!
Koop het dan ook gewoon in de winkel.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:46 schreef Ge4ce het volgende:
Ik wil spelen!
Het zou gebracht moeten zijn in 1-2 dagen met de TNT post! Waarom is hij er dan nog niet op de derde dag!(Heb ook al andere post binnen gehad!)
Ik speel nu alleen Continous gameplay (custom)quote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:16 schreef Etcetera het volgende:Ben nu ongeveer voor de 3de keer opnieuw met de campaign begonnen
Eerst dat gezeur met die key: 2x begonnen
En toen had ik me vergist met m'n online profiel: 1x begonnen
Voordeel is wel dat ik in de eerste hoofdstukken vrij veel punten scoor
Ja, ik vind hem zeker de moeite waard. Maar goed dit is ook mijn eerste keer dat ik één van de Anno series speel.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 19:22 schreef DjNivek het volgende:
Het spel is de moeite wel waard? Vond vroeger 1602 altijd wel tof, de Anno's ertussen heb ik alleen niet gespeeld.
Bij de Mediamarkt hier 35quote:
Daarvoor moeten de occident tevreden zijn.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:04 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen patricians.Wel nieuwe gebouwen kan ik alvast bouwen door die scrolls. Hopelijk komen patricians dan snel zodra de Orient (ofzo?) tevreden zijn.
Ik heb de eerste patricians. Na een hele tijd gepruts.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:59 schreef Orealo het volgende:
[..]
Daarvoor moeten de occident tevreden zijn.
Je hebt nodig:
euphoric (of 'ready to advance') citizens (die al hun wensen vervuld hebben)
tools, stenen, glass (uit mijn hoofd)
Ascension rights (check je marketplace)
Ik kijk daar liever niet naar.quote:Op zondag 5 juli 2009 17:05 schreef Jump het volgende:
Er staat n ook bij wat je nodig hebt voor wat te produceren, maar het is nog in opbouw.
Ik heb van alles toch meestal teveel, maar het is wel eens handig om eens te wetenquote:Op zondag 5 juli 2009 17:31 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik kijk daar liever niet naar.![]()
Ik hou wel van uitdagingen (behalve dat patrician, daar kwam ik ff niet verder.)
Toch bedankt.
Prima guides zijn over het algemeen heel erg goed! Heb zelf er ook eentje gehad alleen de versie was al vlug niet meer up-to-date. (MMO Prima Guide.quote:Op zondag 5 juli 2009 19:23 schreef Orealo het volgende:
Deze Prima Official guide zou ik wel willen hebben hoor! Ontzettend goed naslagwerk. Maar ik ga er geen 2 tientjes voor neerleggen.
De game is pas net uit en nu al een guide voor alle singleplayer missies etc.......quote:Op zondag 5 juli 2009 19:30 schreef Ge4ce het volgende:
[..]
Prima guides zijn over het algemeen heel erg goed! Heb zelf er ook eentje gehad alleen de versie was al vlug niet meer up-to-date. (MMO Prima Guide.)
Heb er heel veel informatie uit kunnen halen en hulp gehad aan de guides voor quests!
Ik kwam er pas achter toen die missie niet werd 'weggeschreven' zeg maar. Was een beetje laat, maar heb het kunnen fiksenquote:
quote:Ik zou net voor een quest 2 large trading ships krijgen.. quest gedaan, geen schepen gekregen...
Nee, hij stond gewoon nog bij mijn quests.. kreeg wel de eer. Maar daar zal ik het ook mee moeten doenquote:
Ubisoft heeft zelf geen guide uitgebracht, misschien hebben ze dat geoutsourced of iets dergelijks.. Ik weet het niet.quote:Op zondag 5 juli 2009 20:28 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
De game is pas net uit en nu al een guide voor alle singleplayer missies etc.......
Hoe kan dat
Dat hb ik regelmatig, brengt 20 ton goederen naar daar. Laad je ze in het scip, maar vergeet je het schip naar de plaats te sturenquote:Op zondag 5 juli 2009 20:20 schreef Orealo het volgende:
Oei! Maar geen nood, toch?.
Ik zou net voor een quest 2 large trading ships krijgen.. quest gedaan, geen schepen gekregen...
Haha. Ik kom amper de 10.000 boven.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:36 schreef Jump het volgende:
Ik ben deze middag tot de conclusie gekomen dat ik niet genoeg plaats heb om mijn eiland om genoeg Noblemen te hebben om de laatste stage van de grote kathedraal af te werken
Dus daarna maar een nieuw spelletje gespeeld, en gelijk eerst zoveel mogelijk 'peasents'-huizen gezet. Die vragen niet veel en brengen toch een hoop geld op. Dus ik heb nu een groot eiland met 2455 peasents (311 huizen, en counting), 1080 citizens (72 huizen) en op een ander eiland momenteel 870 nomaden (58 huizen).
Ik wil eerst een groot deel van het eiland vol zetten met peasent huizen, en daarbij heb ik plaats gelaten voor drie grote kathedralenIn die orient ga ik ook eerst proberen zoveel mogelijk nomaden er op te zetten.
De cashflow bedraagt nu iets van een +1300, en ongeveer 130.000 in cash na een uurtje of drie
De 10 000 wat? Gold in stock?quote:
'Building materials are locked'. Zo gaan ze niet uit zichzelf gaan upgraden vanaf ze kunnenquote:Op zondag 5 juli 2009 23:19 schreef CantFazeMe het volgende:
Wat zijn die scrolls boven je markets? Trouwens je hebt een hele mooie stad. Die van mij is nogal rommelig!
Tot over drie dagenquote:
Dat is denk ik wel 100% zeker te weten. Anno 1404 is op 23 of 25 juni uitgekomen en de prima guide zelf op 23 juni. Lijkt mij haast wel zeker dat Prima Games (Random Huis) al een deal heeft kunnen sluiten met Ubisoft. Ik zou zelfs stiekem kunnen beweren dat Ubisoft over het algemeen al zijn nieuwste games een speciale guide laat maken bij Prima Games.quote:Op zondag 5 juli 2009 20:35 schreef Orealo het volgende:
Ubisoft heeft zelf geen guide uitgebracht, misschien hebben ze dat geoutsourced of iets dergelijks.. Ik weet het niet.
Ik hoop het voor je.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:49 schreef Ge4ce het volgende:
[..]
Dat is denk ik wel 100% zeker te weten. Anno 1404 is op 23 of 25 juni uitgekomen en de prima guide zelf op 23 juni. Lijkt mij haast wel zeker dat Prima Games (Random Huis) al een deal heeft kunnen sluiten met Ubisoft. Ik zou zelfs stiekem kunnen beweren dat Ubisoft over het algemeen al zijn nieuwste games een speciale guide laat maken bij Prima Games.![]()
Hopelijk krijg ik Anno 1404 morgen binnen!
Verklaren ze mij de oorlog de fuckersquote:
Zodra je een kleine shipyard hebt, kun je kleine warships bouwenquote:Op maandag 6 juli 2009 22:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Verklaren ze mij de oorlog de fuckerswas net zo lekker bezig
wanneer kan je een legertje bouwen?
Nog geen enkel probleen ondervonden met de TAGES beveiliging hier.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:58 schreef SocialDisorder het volgende:
Van het weekend de game te leen gekregen, nieuw gesealed in doos, schoonvader wilde hem hebben, maar z'n PC trekt de game niet. Spul geïnstalleerd, geactiveerd, en gespeeld. Heerlijke game, echt super.
Maar nu. Ik denk "goh, tijd om wat piraten op hun flikker te geven, laat ik Anno 1404 gaan spelen.", helaas was TAGES het daar niet mee eens en geeft me een error "Access denied". DVD zit in de drive, serial klopt, alles staat klaar om te draaien, alleen dat ^#$*(!-TAGES loopt te kutten
Ik heb ze al gemaild dat ze dit op moeten lossen, maar so far nog geen antwoord. Iemand hier ook deze problemen gehad en opgelost?
Jaquote:Op maandag 6 juli 2009 23:01 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Zodra je een kleine shipyard hebt, kun je kleine warships bouwen
hoe krijg je die dingen allemaal in beeld?quote:Op maandag 6 juli 2009 23:02 schreef Jump het volgende:
[..]
Nog geen enkel probleen ondervonden met de TAGES beveiliging hier.
Even een klein haventje gebouwd, ik verwacht een groot aan schepen binnenkort
[ afbeelding ]
Tevens heb ik ook wat eilanden "gekaapt" die mij later wel handig gaan lijkenHelaas kost het wel een fortuin aan 'upkeep' kosten omdat al die warehouses ook moet onderhouden.
Wel eerst die optie aanzetten. Je kan kiezen voor geen balk, een balk of twee balken onderaan.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:07 schreef Etcetera het volgende:
Als je een gebouwtje dat je wilt bouwen oppakt en naar onderin je beeld sleept, krijg je wat vakjes te zien waar je ze in kunt gooien
zover was ik wel al![]()
Uitzoomen?quote:Op maandag 6 juli 2009 23:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
hoe krijg je die dingen allemaal in beeld?
Zo heb ik het ook gedaan. Op een gegeven moment had ik voor 1 inwoner eiland 3 andere (2 occidental, 1 orient) eilanden nodig.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 01:17 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik probeer het nu op een andere manier.![]()
Ik heb nu één eiland waarmee ik alleen inwoners ga doen en op een ander eiland alleen maar supplies. (drinken, eten, kleding enzovoort.) En ik probeer een grote scheepvaart op te zetten zodat de inwoners van mijn eigen land continue te bevoorraad worden door mijn schepen.![]()
Ik kwam hiervoor elke keer land te kort om meer inwoners te krijgen en moest ik elke keer op zoek naar een nieuw eiland.
Hopen dat het goed gaat/lukt.
Als je een groot volk wilt, kan je niet anders dan alles op andere eiland te plaatsen. En met drie eilanden ga je niet toekomenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 06:32 schreef Orealo het volgende:
Dat zijn wel heel veel eilanden, Jump! Voorkom je in ieder geval mee dat een tegenstander ze gaan in nemen!
[..]
Zo heb ik het ook gedaan. Op een gegeven moment had ik voor 1 inwoner eiland 3 andere (2 occidental, 1 orient) eilanden nodig.
Maar het werkt prima!
Wel een uitdaging.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:30 schreef Jump het volgende:
[..]
Als je een groot volk wilt, kan je niet anders dan alles op andere eiland te plaatsen. En met drie eilanden ga je niet toekomen
Zeker:) Maar nu terug verder gaan werkenquote:
Vast wel.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:49 schreef Ge4ce het volgende:
Ik heb hem binnen!
Nou, het was een leuk topic enzo... Misschien spreken we elkaar nog wel~!![]()
Okeej dan. verkeerde modus opgestart dusquote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:48 schreef Jump het volgende:
Ik denk dat je beter eens de easy scenaries of campaign kan spelen, daar wordt je er door geloods dor het bouwen van huisjes en verzamelen van grondstoffen en dergelijke.
Pfoe..quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:40 schreef Etcetera het volgende:
Ik zit vastBen bezig met de campaign en zit in het hoofdstuk dat je 3 warships moet hebben om een van die zuidelijke gastjes te bewaken. Daar krijg je zo'n token voor om aan de sjeik af te leveren dat je weer meer mag bouwen.
Tegelijkertijd moet ik glas gaan maken, maar daar heb je dus die token voor nodig voor je quartz kunt gaan mijnen.
In de omschrijving van de opdracht om met 3 warships dat mannetje te beschermen, staat dat je 3 aanvallen moet afslaan. In zijn haven liggen 2 schepen die je niet kunt aanvallen, maar als je wegvaart vallen ze hem aan. Je kunt verder echt niks met die schepen, en je ligt een beetje te dobberen. Geen aanval gezien (behalve toen ik dus wegvoer)
Ik snap er niks meer van, denk dat ik de map overnieuw ga starten
En je hebt er 3500 nodig voor stage 3!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:23 schreef Orealo het volgende:
Oh, je hebt 2500 noblemen nodig voor stage 2 van de historische kathedraal.. op je eiland. Ik heb er nu in totaal 2600 (verdeeld over 2 eilanden) maar dat telt niet.. Dat is een logistiek probleem!
Wow. Dat wordt een weekend project..quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:24 schreef Jump het volgende:
[..]
En je hebt er 3500 nodig voor stage 3!Succes!!
Welk hoofdstuk? Heb zelf net IV afgerond. En zit nu bij V waar die orient word aangevallen door Jeanne d'Arc. (Zoals ze word afgebeeld.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:40 schreef Etcetera het volgende:
[ tekst ]
Volgens mij is het Vquote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:37 schreef Ge4ce het volgende:
[..]
Welk hoofdstuk? Heb zelf net IV afgerond. En zit nu bij V waar die orient word aangevallen door Jeanne d'Arc. (Zoals ze word afgebeeld.![]()
)
Market Place --> Boven die 'level' plaatjes --> Ascension Rights toegeven/blokkeren.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:13 schreef Moozzie het volgende:
Hoe block ik acces naar goederen?
Quartz kun je kopen bij de Orient! Zijn eiland --> Patricians.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:40 schreef Etcetera het volgende:
Tegelijkertijd moet ik glas gaan maken, maar daar heb je dus die token voor nodig voor je quartz kunt gaan mijnen.
Je moet hem wel online activeren hé. Kweet niet of er een manier is om het te "omzeilen"?quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:32 schreef Armageddon het volgende:
Razor heeft hem op usenet gezet. Vanavond even downloaden. Als ie echt zo leuk is dan ga ik hem kopen.
Dat is eruit gesloopt.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:00 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Je moet hem wel online activeren hé. Kweet niet of er een manier is om het te "omzeilen"?
Nou, ik krijg het echt niet voor elkaar.. dat stomme visitor from the orient. Hoe heb je dat nou precies gedaan?quote:Op zondag 28 juni 2009 21:53 schreef Jump het volgende:
Hmm, ik hem een "Visitor from the Orient" nodig, maar geen idee waar ik die kan vinden! En hoe krijg je meer prestige van de Orient?
Verder is de achtergrond muziek weer zéér goed
Je kan die papieren daarvoor kopen bij die Lord nogwattes (geen idee wat zijn naam is). Die papieren moet je dan naar de Grand Vizier brengen en zo stijgt langzamerhand je prestige bij hem.quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:14 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Nou, ik krijg het echt niet voor elkaar.. dat stomme visitor from the orient. Hoe heb je dat nou precies gedaan?
Ik heb dat nodig, om spices te kunnen verbouwen op mijn eiland
Je koopt dus de scrolls van 50 honor bij Kingport daarna laad je ze in je schip. Daarna ga je naar de Sheik en vraagt hij of je een gift voor hem hebt dan druk je op de "V" en zo ga je door todat je de maximale rank heb.quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:14 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Nou, ik krijg het echt niet voor elkaar.. dat stomme visitor from the orient. Hoe heb je dat nou precies gedaan?
Ik heb dat nodig, om spices te kunnen verbouwen op mijn eiland
Dus je hoeft niet zelf te gaan mijnenquote:Op woensdag 8 juli 2009 12:18 schreef Ge4ce het volgende:
[..]
Quartz kun je kopen bij de Orient! Zijn eiland --> Patricians.
Dan kun je vast geen online profiel aanmakenquote:
Ik heb dezelfde processor maar dan 2,70 Ghz, 64x Windows Vista en een GeForce 9400 en het draait hier zonder problemen?quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:56 schreef GeneraalUli het volgende:
Bah, hij crasht hier constant. Dan staat in de system tray dat de beeldschermadapter hersteld moest worden. (Iets van atimkdag?) Niemand anders last van deze problemen?
----
Vista 32Bit
4GB RAM
AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5200+ (2,61GHz)
ATI Radeon HD 2900 Pro.
Lees op de duitse Ubisoft fora dat er veel meer zijn met hetzelfde probleem.
(Andere spellen: Prototype, GTA 4 o.a. kan ik wel zonder al teveel problemen spelen)
Mjah, als een spel echt leuk is dan koop ik het, maar ik download ook veel. Een goede manier om te testen of het echt leuk is. Sims 3 heb ik bijvoorbeeld gedownload, maar ga ik niet kopen want heb het al een paar weken niet meer gespeeldquote:
Op een gegeven moment kun je het wel doen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:08 schreef Etcetera het volgende:
Dus je hoeft niet zelf te gaan mijnenWant daar ging ik vanuit
Zou een hoop schelen
Mensen hebben ook hout en tools nodig om te kunnen "advancen" vandaar misschien.quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:43 schreef sander-3 het volgende:
Ik snap dit niet.. bijvoorbeeld:
ik wil een ijzermijn bouwen. Die heeft dan 9t tools nodig. Als ik die dan precies heb, en ik wil het bouwen (alles is groen als ik mijn muis eroverheen houd), dan zegt hij ineens dat ik 0t tools heb. Pas als ik het dubbele aantal heb, laat het spel me pas bouwen..
kon m'n laptop het maar aan op die settingsquote:Op woensdag 8 juli 2009 23:37 schreef Jump het volgende:
Mexicaanse griep in mijn dorp!!!
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:02 schreef Jump het volgende:
Mijn schip heeft zojuist de kortste route genomen naar de andere kant van het eiland, over (of bter: door) het land
http://images.internix.be/files/Anno%201404/screenshot0093.jpg
Niet, maar je kan bij de Attainments (rechtsonder, tweede knopje van rechts) wel enkele attainments kopen bij de Orient. Eerst 500 meer water erin, dan 1000 en dan 2500 of zo. Een kleine Noria heeft bij mij nu 2500 water ipv de standaard 500. Gaat net iets langer mee. Het kost je wel wat honour.quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:11 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]Haha nog niet meegemaakt.
Ik heb nu gelukkig veel gold gespaard. 310.000+ en 3000+ honor.![]()
Komt allemaal later goed van pas als ze naar de patricians gaan.
Trouwens weet iemand hoe ik die waterrads/gebouwen kan automatisch laten bijvullen? Elke keer moet ik steeds zon verdomde ding aanklikken en handmatig op bijvullen klikken.![]()
Ah oke, thanks.quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:19 schreef Jump het volgende:
[..]
Niet, maar je kan bij de Attainments (rechtsonder, tweede knopje van rechts) wel enkele attainments kopen bij de Orient. Eerst 500 meer water erin, dan 1000 en dan 2500 of zo. Een kleine Noria heeft bij mij nu 2500 water ipv de standaard 500. Gaat net iets langer mee. Het kost je wel wat honour.
Heb je glas? Probeer eens ascension rights uit te zetten, dan kun je ze handmatig upgraden en dus zien wat voor bouwmaterialen ze missen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 03:13 schreef koffiegast het volgende:
gister gekocht, druk aan het spelen, maar het wilt niet vlotten met die stomme patricians. Ik heb er zo'n 900 en ik heb geprobeerd me hele eiland vol te bouwen met huizen maar zelfs dan krijg ik situaties als 0/-40 available enzo. Ik heb alles verder compleet supplied en loop zelf vol (4 large ships die naar andere landen stuff wegtraden). Verder loop ik continu naar de -1000 inkomen. Ik red het enkel vanwege de grote hoeveelheden die ik naar andere landen wegtrade.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:19 schreef Ge4ce het volgende:
Er klopt dus echt niets van de VIde missie. Echt geheel niets. Zij zit ondertussen voor haar eigen goederen te betalen (*** wijf), die gast valt me constant aan en dan verwacht ze me dat ik oorlogswapens maak?!
Naast dat begin je met een visserij die direct op non-actief word gegooit door zijn inval. --> Opnieuw maken. Begin je met een slechte gebouwde bierchain. Komt je Cider ook nog eens in problemen. En heb je haast niet genoeg steen in het begin om iets te beginnen.
Edit:
Nu snap ik wel waarom ze zegt: "Val zijn kasteel niet aan! Die is te sterk!" Dat is omdat het systeemmatisch health points erbij krijgt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!!!!!!!!!!!!!!!
Dus in het kort moet ik direct in het begin de volgende punten doen:3x Visserij huizen verplaatsen++ 4x Cider plantages verplaatsen++ Mijn legers op veilige afstand van zijn kasteel zetten. (Constante schade oplopen door kasteel = niet efficient) Bierbrouwerij goed opgang brengen Beetje... Harbor verdediging plaatsen Zwaarwapentuig maken. (niet te veel) Zorgen dat ik genoeg pakketen heb om mijn legers op tijd te genezen.
Edit 2:
Als iemand tips heeft... graag. Mijn geld word weggezogen door de trut, mijn mensen gaan rampagen omdat de goederen niet binnen komen terwijl de vizir komt, ik kan geen goederen verkopen en mijn laatste kampen leggen het loodje. Naast dat heb ik al het overbodige uitgezet, probeer ik tenminste een 5-tal pakketen te maken voor mijn kampen. (goedkoopste, geen kans voor overigens... :/)
Edit 3:
Ik heb hem gehaald.![]()
![]()
![]()
![]()
me supplies staan continu overvol en ik had dat eerst uitgezet en vond toen uit dat ik naar patricians kon gaan, vervolgens deed ik niet veel want anders zou ik onder de vraag lijden dus heb ik weer aangezet, vervolgens willen ze niks ofzo :/ . Ik krijg niet eens de optie om het te increasen. Ik denk dat ik maar gewoon de builder selector ipv Elector ga doen. Verder leveren enkel inwoners en wegtraden cash op? Ik ben nogal benieuwd hoe ik in de plus kan komen en hoe dat met maintenance zit hoe ik dat kan decreasen of wat het veroorzaaktquote:Op donderdag 9 juli 2009 06:46 schreef Orealo het volgende:
[..]
Heb je glas? Probeer eens ascension rights uit te zetten, dan kun je ze handmatig upgraden en dus zien wat voor bouwmaterialen ze missen.
Je moet hem op een stone deposit zettenquote:Op donderdag 9 juli 2009 14:51 schreef Jegorex het volgende:
Ik heb een stonemans hut naast een berg gezet, maar hij wil geen steen houwen.
In anno 1602 moest je dan nog een steen hoeve maken, hoe moet dit in 1404?
Elke inwoner levert geld op, per ascension kunnen er meer inwoners per huis, en leveren dus meer geld op.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:23 schreef koffiegast het volgende:
[..]
me supplies staan continu overvol en ik had dat eerst uitgezet en vond toen uit dat ik naar patricians kon gaan, vervolgens deed ik niet veel want anders zou ik onder de vraag lijden dus heb ik weer aangezet, vervolgens willen ze niks ofzo :/ . Ik krijg niet eens de optie om het te increasen. Ik denk dat ik maar gewoon de builder selector ipv Elector ga doen. Verder leveren enkel inwoners en wegtraden cash op? Ik ben nogal benieuwd hoe ik in de plus kan komen en hoe dat met maintenance zit hoe ik dat kan decreasen of wat het veroorzaakt
Vaste chatters in Anno topic?quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:46 schreef Orealo het volgende:
Idee voor een OP:
[ afbeelding ]
Anno 1404 is een simulatie en real-time strategy computerspel ontwikkeld door Related Designs en Ubisoft. Het is uitgegeven door Ubisoft. De game engine is ontwikkeld door Blue Byte. Het spel werd in Europa gelanceerd op 25 juni 2009. Het is het vervolg op Anno 1701 en het vierde deel uit de Anno serie. Het spel speelt zich niet af in de Nieuwe Wereld zoals voorgaande delen maar in het Midden-Oosten.
De opzet van het spel is vergelijkbaar met de voorgaande delen: de speler sticht nederzettingen op eilanden en tracht deze te laten bloeien door grondstoffen te verhandelen en te verdedigen in tijden van oorlog. De eilanden zijn groter dan in voorgaande delen en realistischer van vorm. De huizen van de inwoners.... [meer]
Delen:
Deel 1
Handige links:
Anno 1404 Warenrechner Wat heb je nodig om wat te bouwen en te onderhouden? (in opbouw)
Nu.nl Review
Game on!
Probeer anders een warenhuis bijna pal naast de ingang te zetten en de weg van zijn ingang naar je warehuis te doen?quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:10 schreef stFz het volgende:
[...]
Er loopt toch gewoon een weg van dat monestary naar mn haven? En ook bij die Canavaserai ofzo is zn monestary gewoon bereikbaar...
Wat zie ik over t hoofd?
Dat dus. Je kunt niet alle huizen naar 1 bepaald level doen. Er zullen altijd, of pre-set vanwege scenario/campagne, starters huisjes zijn. Dit hebben ze bij Related Design expres gedaan om een realistisch dorp te kunnen krijgen. Vandaar ook dat je huizen in 2x0, 2x2, 2x* kunt zetten, omdat elk huis echt een weg nodig heeft naar je marktplein, kerk en andere gebouwen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:36 schreef Orealo het volgende:
[..]
Elke inwoner levert geld op, per ascension kunnen er meer inwoners per huis, en leveren dus meer geld op.
Waarom ze niet upgraden is voor mij een raadsel. Je voldoet echt aan alle wensen en eisen om up te graden? Hoeveel ascension rights zijn er beschikbaar?
Al moet je dat upgraden wel voorzichtig doen. In het begin leveren ze net wat minder geld op. Dus je kan er beter eerst een paar doen, even laten vollopen en verder gaan met upgraden.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:36 schreef Orealo het volgende:
[..]
Elke inwoner levert geld op, per ascension kunnen er meer inwoners per huis, en leveren dus meer geld op.
Waarom ze niet upgraden is voor mij een raadsel. Je voldoet echt aan alle wensen en eisen om up te graden? Hoeveel ascension rights zijn er beschikbaar?
Ik wil er ook graag nog bij.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:04 schreef Orealo het volgende:
Leuk idee, toegevoegd. Hopelijk ben ik niemand vergeten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |