Precies. Bovendien is het is m'n goed recht om zelf uit te maken waar ik geld aan besteed. Als ik 50 Euro uitgeef, dan wil ik een spel niet tijdelijk huren. Waar slaat dat 'smoes' eigenlijk op? Of ben je er zo een die er maar meteen vanuit gaat dat ik een excuus zoek om spellen illegaal te downloaden? Ik heb niks illegaals hier. Alles gekocht. Anno 1404 komt HELEMAAL niet op m'n PC, om het nog eens extra duidelik te maken.quote:Op zondag 28 juni 2009 21:02 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je iets koopt maar niet de zekerheid hebt dat je het altijd kan spelen op je pc.
Stel je vernieuwd vaak je pc dan kan je het over 2 jaar niet meer spelen want je hebt het te vaak geinstalleerd
Als het goed is niet. Je pc wordt namelijk aan je serial gehangen op de servers van de makers. Die pc is na een crash nog hetzelfde, dus het spel weet tijdens het checken van je licentie zodra je na je nieuwe install weer online gaat, nog gewoon je serial aan je pc te koppelen.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:31 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Dat ik er op moet letten.
Stel me pc crasht en ik herinstalleer hem. Ben ik dan ook een licentie kwijt?
Dan blijf je toch lekker Morrowind spelen?quote:Morrowind heb ik nu al een jaren en dat spel heeft heel veel pc's meegemaakt en nog steeds kan ik het spelen.
Klopt, je hebt 3 licenties, die worden gekoppelt aan je unieke hardware, dus als je je pc opnieuw installeert maakt dit niks uit, maar als je andere hardware plaatst ben je m wel kwijt.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:56 schreef Bart het volgende:
[..]
Als het goed is niet. Je pc wordt namelijk aan je serial gehangen op de servers van de makers. Die pc is na een crash nog hetzelfde, dus het spel weet tijdens het checken van je licentie zodra je na je nieuwe install weer online gaat, nog gewoon je serial aan je pc te koppelen.
[..]
Dan blijf je toch lekker Morrowind spelen?
Het is ook echt niet zo dat als je een nieuwe videokaart plaatst, dat je dan je licentie kwijt bent, dat wordt nog steeds herkend als dezelfde pc.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:05 schreef Quizz het volgende:
[..]
Klopt, je hebt 3 licenties, die worden gekoppelt aan je unieke hardware, dus als je je pc opnieuw installeert maakt dit niks uit, maar als je andere hardware plaatst ben je m wel kwijt.
Maar het schijnt dat je als je door je 3 licenties heen bent nieuwe kunt krijgen door ubisoft te bellen.
een videokaart misschien niet nee, maar als je je moederbord vervangt is het een heel ander verhaalquote:Op maandag 29 juni 2009 12:07 schreef Bart het volgende:
[..]
Het is ook echt niet zo dat als je een nieuwe videokaart plaatst, dat je dan je licentie kwijt bent, dat wordt nog steeds herkend als dezelfde pc.
Je snapt me punt niet.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:56 schreef Bart het volgende:
[..]
Als het goed is niet. Je pc wordt namelijk aan je serial gehangen op de servers van de makers. Die pc is na een crash nog hetzelfde, dus het spel weet tijdens het checken van je licentie zodra je na je nieuwe install weer online gaat, nog gewoon je serial aan je pc te koppelen.
[..]
Dan blijf je toch lekker Morrowind spelen?
Klopt, maar tegen de tijd dat je 3x je moederbord hebt vervangen ben je denk ik wel uitgekeken op het spelquote:Op maandag 29 juni 2009 12:11 schreef Quizz het volgende:
[..]
een videokaart misschien niet nee, maar als je je moederbord vervangt is het een heel ander verhaal
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik vind het zelf ook onzin dat ze deze vorm van DRM hebben gebruikt, maar ik vind het ook onzin om daarom het spel niet te kopen, het is gewoon niet dat je er last van hebt ofzo.quote:Het is wel heel stom van ze, want ze snijden alleen zichzelf ermee in de vingers.
De kans dat het gekraakt wordt is groot, dus de mensen die m downloaden spelen m toch wel zonder DRM, uiteindelijk naaien ze dus alleen maar de mensen die het spel eerlijk kopen.
Ik heb er dus WEL last van! Niet nu meteen, maar op termijn wel. Daarom hoef ik het ook niet.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:20 schreef Bart het volgende:
[..]
Klopt, maar tegen de tijd dat je 3x je moederbord hebt vervangen ben je denk ik wel uitgekeken op het spel
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik vind het zelf ook onzin dat ze deze vorm van DRM hebben gebruikt, maar ik vind het ook onzin om daarom het spel niet te kopen, het is gewoon niet dat je er last van hebt ofzo.
Ik snap wat je bedoelt, maar die DRM is helaas onderdeel van het spel. Ik ben in ieder geval blij dat ik het hier vermeld zag, anders had ik het nog gekocht ook. Ik hoop dat in ieder geval de vermelding van de '3 activaties DRM' blijft staan, mochten ze het topic opschonen.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:17 schreef Orealo het volgende:
Ik ben geen mod, maar zullen we het hier bij het spel houden, en discussie over DRM methodes achterwege laten?
op langere termijn is de game voor een bedrag in de winkel/op het net te verkrijgen waarvoor je de moeite niet zal nemen om Ubi te bellen(tenzij je om de drie maanden je moederbord verwisselt)quote:Op maandag 29 juni 2009 12:30 schreef Morri het volgende:
[..]
Ik heb er dus WEL last van! Niet nu meteen, maar op termijn wel. Daarom hoef ik het ook niet.
en bij iedere keer dat ik mijn PC start komt die social club ook -_-quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:21 schreef CantFazeMe het volgende:
Vroegah was alles beter. Je kon gelijk de CD in stoppen, installeren zonder CD/DVD key gedoe. Vroegah kon je lekkah knallen zonder moeite.
Nu tegenwoordig moet je 10 andere componenten installeren om een spel te spelen. GTA4 voor de PC is daar een goed voorbeeld van.
GTA4 Installeren > Microsoft Netframework, drivers en visual? > Rockstar Social Club > Games for Windows Live > DirectX > Compleet > Account maken op Rockstar Social Club > Account maken op Games for Windows Live > Beide account koppelen > Online DVD key activeren.
en nog niet tevreden?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:10 schreef Etcetera het volgende:
M'n vriend heeft 'm gekocht en het spel is nu 3x geinstalleerd (1x bij hem, 1x bij mij op m'n pc en 1x op een andere pc) maar dat kan dus niet nog een keerEikels
![]()
En verder is het een gaaf spel
nee het is vooral het punt je dan idd beter kunt downloadenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:21 schreef Heil-Schnitzel het volgende:
[..]
en nog niet tevreden?
pff je kan niet op alle PC's tegelijk spelen
Kan je die depth of field uitschakelen in de opties?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:30 schreef Jump het volgende:
Zo, enkele screens van mijn spelletje:
Een mooie plaats om mensen op te hangen en piraten af te schrikken
[ afbeelding ]
Drenkelingen:
[ afbeelding ]
Het centrum van mijn huidige stad:
[ afbeelding ]
De grote haven in het zuiden:
[ afbeelding ]
En de haven in het noorden:
[ afbeelding ]
En nog geen haven hier, maar zal wel komen:
[ afbeelding ]
De nonnen en hun 'epiphanies' zijn wel goed, telkens 200 honour:
[ afbeelding ]
De kleinere nomaden stad:
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk wel. Maar alle behalve 1 screenshot is gemaakt in de speciale screenshot modus.quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:21 schreef Bart het volgende:
[..]
Kan je die depth of field uitschakelen in de opties?
Gewoon deinstalleren dus..ik heb alles verwijderd van GTA4. Begon me echt de strot uit te komen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:44 schreef Heil-Schnitzel het volgende:
[..]
en bij iedere keer dat ik mijn PC start komt die social club ook -_-
Ik heb de gewone versie gekocht voor 38.99¤ hier in de winkel in het stadquote:Op woensdag 1 juli 2009 14:38 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik heb ook maar even het spel gekocht. Ben nu bezig met installeren.![]()
Ziet er goed uit.(was 45 EUR).
De collectersitem heb ik maar niet gehaald..vond ik een beetje duur.
Wanneer kan je deze bouwen en wat zijn de eigenschappen er van? Want dat gebouw ben ik nog niet tegengekomen, ik kan het althans nog niet bouwen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:16 schreef Orealo het volgende:
Wat duurt het ontzettend lang om een historic warehouse te maken zeg. Pfoe.
Je hebt (zeg ik uit mijn hoofd) 1200 noblemen nodig om hem te bouwen. Je bouwt hem in 3 fases met de volgende kosten:quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:24 schreef Jump het volgende:
[..]
Wanneer kan je deze bouwen en wat zijn de eigenschappen er van? Want dat gebouw ben ik nog niet tegengekomen, ik kan het althans nog niet bouwen.
Handigquote:Op donderdag 2 juli 2009 10:49 schreef Bart het volgende:
http://www.anno1404-rechner.de/
Mooie site waar je kan uitrekenen hoeveel grondstoffen je nodig hebt voor hoeveel inwoners
Hij is inderdaad nog niet compleet, maar misschien komt dat nog. Het is in ieder geval een mooie basisquote:Op donderdag 2 juli 2009 12:14 schreef Jump het volgende:
[..]
Handig
Maar spijtig staat er niet bij wat een toolmaker nodig heeft en hoeveel, om maar iets te zeggen.
Oeh, dat is wel handig.quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:49 schreef Bart het volgende:
http://www.anno1404-rechner.de/
Mooie site waar je kan uitrekenen hoeveel grondstoffen je nodig hebt voor hoeveel inwoners
Ik hoef maar 150 upkeep te betalen, terwijl er in game stond dat het 200 ging zijn. Maar ik heb nog zoiets gezien, bij de 'requirements' stond er 26 steen, maar als ik het wou bouwen stond er bovenaan dat er maar 20 steen afging. En het was ook effectief maar 20 steenquote:Op woensdag 1 juli 2009 21:54 schreef Orealo het volgende:
[..]
Je betaald 200 upkeep, als je hem klaar hebt krijg je wel ontzettend toffe dingen:
+ 300 opslag capaciteit op je eiland.
En het geeft je schepen meer opslagruimte en maakt ze sneller.
Ook staat er 'first part of the monument'. Maar wat dat inhoud, weet ik nog niet.
En een screenshot van hou hij er nu uit ziet:
[ afbeelding ]
Even mezelf quoten aangezien ik er nog geen antwoord op heb gekregenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:35 schreef GilaMonyet het volgende:
Weet iemand of de Windows versie ook de zelfde is als voor een Mac?
Of is daar een speciale versie voor uit..?
Helpt dit topic je iets verder?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:48 schreef GilaMonyet het volgende:
[..]
Even mezelf quoten aangezien ik er nog geen antwoord op heb gekregen
De groene ondergrond is goed. Alleen kun je op dat eiland waarschijnlijk geen dadels verbouwen. Bovenin zie je welke grondstoffen je op een eiland kunt verbouwen, als daar geen dadels bij staan, moet je die verbouwen op een ander eiland.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:58 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik zit trouwens met een probleem nu. Ik wil graag nu "Date fields" verbouwen van de Orienton ofzo. Maar elke keer als ik het grond groener maakt door een ander gebouw zegt dat de "Date fields" nog niet de goede ondergrond heeft. Wat voor grond heb je voor Date fields nodig?
Ik had het pas later door toen de helft van de mensen al de stad zaten plat te branden omdat ze niets te eten hadden.
Enig idee?
Ooooh! Ik dacht dat ik gewoon op een droog eiland moest neer knetteren en verbouwen maar.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 06:26 schreef Orealo het volgende:
Ik speel overigens een continous game, maar ik vind het wel jammer dat dan niet alle grondstoffen aan bod komen. Honing bijvoorbeeld, of rozen. Ik vind het micromanagen leuk, trade routes, zorgen dat iedereen tevreden is, warehouses niet overstromen, e.d.
[..]
Helpt dit topic je iets verder?
[..]
De groene ondergrond is goed. Alleen kun je op dat eiland waarschijnlijk geen dadels verbouwen. Bovenin zie je welke grondstoffen je op een eiland kunt verbouwen, als daar geen dadels bij staan, moet je die verbouwen op een ander eiland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |