Ik zou ook wachten tot de hyperinflatie ver gevorderd is...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
gewoon iets huren en afwachten tot de prijzen inzakken. Hou je spaargeld vooral op de bank.
Waarna de hyperinflatie kan beginnen...quote:
Huren daarvoor moet je hier 4 jaar op de wachtlijst staan, en particulier huren is niet te betalen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
gewoon iets huren en afwachten tot de prijzen inzakken. Hou je spaargeld vooral op de bank.
en voor kopen moet je een jaartje wachten, dat scheelt je 50.000 euroquote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:43 schreef Devz het volgende:
[..]
Huren daarvoor moet je hier 4 jaar op de wachtlijst staan, en particulier huren is niet te betalen.
Arme mensen die met subsidie een huis gekocht hebben wat over een jaar nog maar de helft waard is of zo...quote:Meer huizen met subsidie gekocht Uitgegeven: 3 maart 2009 19:22
DEN HAAG - De verruiming van de subsidie waarmee mensen met een laag inkomen een huis kunnen kopen, blijkt te werken. Dat heeft minister Eberhard van der Laan voor Wonen en Wijken dinsdag gezegd.
Sinds begin 2001 kunnen mensen onder bepaalde voorwaarden tijdelijk steun krijgen als zij een woning aanschaffen. Tot en met 2006 maakten echter weinig mensen gebruik van de regeling, in totaal ongeveer achthonderd huishoudens.
De regeling om het eigen bezit van woningen te verhogen, is begin 2007 verruimd. Dit heeft ervoor gezorgd dat alleen al in dat jaar meer dan 3600 mensen subsidie kregen.
Van der Laan verwacht een verdere toename omdat de regeling sinds september 2008 verder is versoepeld.
Tsja, van de overheid moet je het maar hebben he.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:58 schreef capricia het volgende:
Arme mensen die met subsidie een huis gekocht hebben wat over een jaar nog maar de helft waard is of zo...
In tegenstellig tot de FED, is het de enige taak van de ECB om de inflatie laag te houden. Als de inflatie uit de hand loopt zal men de rente fors op moeten laten lopen, waardoor de huizenprijzen nog meer onder druk komen te staan omdat niemand meer een lening krijgt. Als je dan spaargeld hebt, ben je juist spekkkoper.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarna de hyperinflatie kan beginnen...
Serieus, dat is echt het rampscenario waar rekening mee gehouden wordt.
Zie ook dit topic:
Faber: VS op weg naar hyperinflatie
Ja en die subsidieregeling kan ook zo weer van tafel worden geveegd in de nieuwe noodbezuinigingen van Balk & Bos.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Arme mensen die met subsidie een huis gekocht hebben wat over een jaar nog maar de helft waard is of zo...
Subsidie voor het kopen van een huis is sws al wel bedenkelijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:02 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ja en die subsidieregeling kan ook zo weer van tafel worden geveegd in de nieuwe noodbezuinigingen van Balk & Bos.
Als je me dat zwart op wit kon garanderen zou ik particulier huren mogelijk overwegen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:44 schreef henkway het volgende:
[..]
en voor kopen moet je een jaartje wachten, dat scheelt je 50.000 euro
Onder welke voorwaarden geldt die subsidie eigenlijk?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:58 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:bron De met geleend geld opgeblazen financiering die tussen 2004 tot 2007 in het vastgoed ontstond, is steeds verder opgepompt en spatte eind 2007 deels uiteen, kort na het begin van de kredietcrisis. Tostrams: „In Spanje is de waarde van vastgoed naar een derde gezakt. In Nederland gaat het die kant op.”
De voor donderdag verwachte renteverlaging van de Europese Centrale Bank naar 1,5% „zal niet veel uithalen”, stelt hoogleraar De Vries. „Omdat niemand ziet waar je nu je geld nuttig en met rendement kunt investeren. Er is geen vraag meer. Daarom moeten overheden blijven besteden.
Bron?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
laatste cijfers geven aan dat het aantal voorlopig koopcontracten in februarti weer met 8% gedaald is. Het gaat niet lang meer duren of de prijzen zakken in.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:10 schreef dutch_renter het volgende:
@Devz,
Ik garandeer jou zwart op wit dat de huizenprijzen de komende jaren flink zullen dalen. Ik schat zelf tussen de 50 en 60 procent de komende 5 jaar. Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar dan ben ik eerder te optimisties dan te pessimisties. Ook verwacht ik dat over 20 jaar de huizenprijzen een stuk lager zullen liggen dan nu!
Huren lijkt misschien weggegooid geld, maar als je risico meeneemt in de afweging is huren verrassend voordelig. De kans dat huizenprijzen nog een keer doordubbelen de komende vijf jaar is nagenoeg nul, maar de kans dat ze halveren is groot. Als huurder kan je gewoon rustig de ontwikkelingen afwachten, zonder enig risico....
Ik zou het prettig vinden als je wat meer met onderbouwingen kwam, bronnen enzo.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
baggataliseer het maar. Ik zeg je hier dat de voor ons vanzelfsprekende welvaart straks is afgelopen. Steekwoorden voor de komende 10-20 jaar? Oproer, Revolutie,oorlog,armoede, vluchtelingenstromen en gaarkeukens. Bookmark deze post maar, mocht fok in de lucht blijven.
Want als iemand anders in een 'officiële' bron (de krant of youtube of whatever) precies hetzelfde voorspelt, dan geloof je het ineens wel?quote:Op woensdag 4 maart 2009 00:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou het prettig vinden als je wat meer met onderbouwingen kwam, bronnen enzo.
moet je er ook even bijzetten dat deze quote over commercieel vastgoed gaat, winkels en kantoren, niet woningen dus. Maakt wel een subtiel verschil (qua elasticiteit)quote:
Waar staat dat? Volgens mij staat in het bericht gewoon 'vastgoed'. Kan van alles zijn dus.quote:Op woensdag 4 maart 2009 08:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
moet je er ook even bijzetten dat deze quote over commercieel vastgoed gaat, winkels en kantoren, niet woningen dus. Maakt wel een subtiel verschil (qua elasticiteit)
er wordt verwezen naar afboekingen van specifieke fondsen. Ga maar zoeken hoe hun beleggingen verdeeld zijn. Geen woningen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 08:18 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waar staat dat? Volgens mij staat in het bericht gewoon 'vastgoed'. Kan van alles zijn dus.
Is die info openbaar dan?quote:Op woensdag 4 maart 2009 08:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ga maar zoeken hoe hun beleggingen verdeeld zijn.
ik mag het wel hopen als het beursgenoteerde beleggingsfondsen zijn: ja dus.quote:
Oké. Nouja, kan best. Ik kan zelf ook nadenken (jahaaaquote:Op woensdag 4 maart 2009 08:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik mag het wel hopen als het beursgenoteerde beleggingsfondsen zijn: ja dus.
Hey, het zijn geen banken
Dus als devz nu gaat huren en de huizenprijzen zakken niet met 50%, dan pas jij het verschil voor 'm bij?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:10 schreef dutch_renter het volgende:
@Devz,
Ik garandeer jou zwart op wit dat de huizenprijzen de komende jaren flink zullen dalen. Ik schat zelf tussen de 50 en 60 procent de komende 5 jaar. Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar dan ben ik eerder te optimisties dan te pessimisties. Ook verwacht ik dat over 20 jaar de huizenprijzen een stuk lager zullen liggen dan nu!
Huren lijkt misschien weggegooid geld, maar als je risico meeneemt in de afweging is huren verrassend voordelig. De kans dat huizenprijzen nog een keer doordubbelen de komende vijf jaar is nagenoeg nul, maar de kans dat ze halveren is groot. Als huurder kan je gewoon rustig de ontwikkelingen afwachten, zonder enig risico....
BHFH, leuk idee, maar totaal NIET realistisch!quote:Op maandag 2 maart 2009 22:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
het stimuleren van mensen om particulier te verhuren door de absurde huurbescherming in Nederland op te heffen. Hierdoor zullen veel meer mensen genegen zijn woningen te verhuren. Rechten van de huurder zijn verder in Belgie ook nog eens netjes beschreven (mbt bijvoorbeeld huurwaarborg en huurverhogingen) zowel fijner voor huurders , als voor verhuurders. Resultaat: groot aanbod, redelijke prijzen voor erg leuke woningen zonder dat je jarenlang op wachtlijsten hoeft te staan, of voor woekerprijzen naar een huisjesmelker, of louche tussenpersoon/bureau.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |