Dat wordt doodgezwegen maar veel huizen in het westen krigen daarmee te maken, het komt hoe vreemd 't ook mag klinken door een dalende grondwaterstand.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, dat zijn die krotten die nu in sommige steden vanzelf in elkaar donderen vanwege paalrot.
Dat klopt. Maar het speelt niet bij nieuwbouw, alleen bij ouwe troep die op houten palen staat.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:34 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Dat wordt doodgezwegen maar veel huizen in het westen krigen daarmee te maken, het komt hoe vreemd 't ook mag klinken door een dalende grondwaterstand.
Nieuwbouw begint al eerder te verzakken daar.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:36 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar het speelt niet bij nieuwbouw, alleen bij ouwe troep die op houten palen staat.
Nou... nee hoor. Wel je oude LELIJKE comtoise klok.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:33 schreef Lemmeb het volgende:
Maar je oude Comtoise-klok kun je tegenwoordig ook wel bij het grof vuil zetten, want daar krijg je niks meer voor.
Op nieuwbouw heb je jaren garantie..Op oude woningen niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:40 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Nieuwbouw begint al eerder te verzakken daar.
In de randstad wel, maar Nederland is groter.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:47 schreef kraaksandaal het volgende:
Als starter een 2 onder 1 kap kopen met eigen oprit, grote schuur en flinke tuin op stevige zandgrond, daar kun je nu alleen nog van dromen.
Moet je wel weten waar de garantie te halen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Op nieuwbouw heb je jaren garantie..Op oude woningen niet.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:48 schreef capricia het volgende:
[..]
In de randstad wel, maar Nederland is groter.
Hoe halen starters het in hun botte kop dat zoiets tot de mogelijkheden zou moeten behorenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:47 schreef kraaksandaal het volgende:
Als starter een 2 onder 1 kap kopen met eigen oprit, grote schuur en flinke tuin op stevige zandgrond, daar kun je nu alleen nog van dromen.
Eind jaren 80 was dat goed mogelijk met de prijzen nog in guldens en rente rond 6% op 1 salaris.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:53 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoe halen starters het in hun botte kop dat zoiets tot de mogelijkheden zou moeten behoren.
Het is echt nooit en te nimmer geweest dat zoiets makkelijk bereikbaar zou moeten zijn.
Oké, je krijgt er nog wel wat voor als die in goede staat is, maar lang niet zoveel als dat je er destijds gedurende de hype voor betaald hebt. Er is simpelweg geen markt meer voor, mensen willen die rommel niet meer in hun huis.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou... nee hoor. Wel je oude LELIJKE comtoise klok.
Wat een klets zegquote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:56 schreef capricia het volgende:
Een normale woning hoort in 30 jaar afgeschreven te worden.
Het fiet dat dat niet gebeurt is met een jaren 30 woning, en deze alleen maar duurder geworden is, geeft toch al aan hoeveel lucht er in zit.
Ook trends waaien wel weer over, al gaat dat sluipender dan bij hypes. Ik zou persoonlijk nog niet dood gevonden willen worden in zo'n donker jaren '30 hol.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:06 schreef bleiblei het volgende:
Er zit wellicht wat hype-achtigs in. Al zie ik het meer als trend. Dat is wat houdbaarder dan een hype.
Maar om nu te zeggen dat er veel lucht in zit omdat het afgeschreven is slaat werkelijkwaar nergens op.
Dan schud ik hierbij je hand, ik zou voor geen geld in een massale doorzonwoningwijk gaan wonenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ook trends waaien wel weer over, al gaat dat sluipender dan bij hypes. Ik zou persoonlijk nog niet dood gevonden willen worden in zo'n donker jaren '30 hol.
Dat soort panden zijn monumenten.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:06 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat een klets zeg.
Dus een willekeurig pand uit 1700 aan de Amsterdamse gracht is al helemaal een desinvestering omdat die allang en breed afgeschreven is? Zolang je blijft investeren in een pand (onderhoud), het pand bezit een bepaalde emotionele/ gevoelsmatige waarde en de staat van het object is uitstekend. Kan je zoiets geen luchtbel noemen. Dat is zoiets als een Jaguar E-Type, een schilderij van Vermeer of een ander object wat alleen beoordeeld kan worden op sentiment een luchtbel noemen die gaat klappen.
Er zit wellicht wat hype-achtigs in. Al zie ik het meer als trend. Dat is wat houdbaarder dan een hype.
Maar om nu te zeggen dat er veel lucht in zit omdat het afgeschreven is slaat werkelijkwaar nergens op.
Dan mag je me inderdaad de hand schudden, want ik woon niet in zo'n wijk en heb daar ook geen plannen toe.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dan schud ik hierbij je hand, ik zou voor geen geld in een massale doorzonwoningwijk gaan wonen.
Bij ons in de buurt is een hele jaren 30 wijk een monument. Dus tja, what's your point?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat soort panden zijn monumenten.
Woningen kun je in 30 jaar afschrijven:
Link 1 en 2. Of google anders zelf even.
Ah, het pand bezit voor jou een emotionele waarde...tja, dan hoop ik voor je dat de markt dat ook zo blijft zien...
Nou ben ik klokkenmaker geweest en weet dat daar ALTIJD markt voor is.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Oké, je krijgt er nog wel wat voor als die in goede staat is, maar lang niet zoveel als dat je er destijds gedurende de hype voor betaald hebt. Er is simpelweg geen markt meer voor, mensen willen die rommel niet meer in hun huis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |