Kijk, zo zou ik het ook willen doen!quote:Op zondag 1 maart 2009 17:43 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Interessant topic! Zelf ben ik extern PhD archeologie. Mijn projectje gaat over het vergelijken van staten in prehistorisch Griekenland en de Maya's (klassieke periode in noordelijke laaglanden Yucatan voor de liefhebbers), hoe dat te doen is qua gegevens en wat er dan te zeggen valt over vroege staten in het algemeen. Boeiend, maar ook erg lastig om grip op te krijgen omdat het theoretische begrip 'staat' moeilijk ligt tov de diversiteit en lacunes van de archeologische gegevens. Soms denk ik meer theoretisch, maar dan ben ik bang essentiele gegevens weg te laten, soms meer praktisch, maar dan wordt het onhaalbaar een/meerdere coherent(e) model(len) te maken.
Geen enkele financiering helaas. Aan de andere kant ben ik extern gegaan en heb ik lekker de vrijheid om te doen wat ik wil. Net vijf maanden rondgereisd, alle archeologische sites in Yucatan bekeken en gerelaxed. Ook ben ik blij zo geen two body probleem meer te hebben, kan gaan en staan waar ik wil (altijd wel lullig noncareer baantje te vinden, wat ik toch wel gehad zou hebben als archeologie MA).
Het probleem is dat dat moderne begrippen zijn, dat geldt zeker voor natie. Die kun je niet zomaar terugprojecteren. En dat je lacunes hebt wil nog niet zeggen dat je onzorgvuldig moet gaan zijn. Wij vinden het gewoon om in die termen te denken en onszelf daarin te categoriseren, maar voor volkeren uit andere tijden ligt dat heel anders.quote:Op zondag 1 maart 2009 17:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Kijk, zo zou ik het ook willen doen!
Hoe heb je dit onderzoek opgestart? Hoe is het contact met de universiteit geregeld?
Ik snap trouwens niet wat het probleem is van het begrip 'staat', lacunes heb je toch altijd met archeologie?
Is anders het begrip 'natie' dan niet iets? Da's veel meer cultureel bepaald en dan kun je makkelijker een link leggen met de vondsten..
Ben als intern begonnen eind 2006, met een ander onderwerp en uitzicht op enige financiering. Dat kwam om verschillende redenen niet van de grond en toen heb ik het onderwerp gewijzigd. Dat kostte wat tijd voor mijn promotor, maar uiteindelijk steunde hij me wel hierin en ook overtuigd dat extern beter was. Contact gaat via de promotor, eens in paar maanden als ik iets nieuws heb of tegen problemen aanloop.quote:Op zondag 1 maart 2009 17:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Kijk, zo zou ik het ook willen doen!
Hoe heb je dit onderzoek opgestart? Hoe is het contact met de universiteit geregeld?
Ik snap trouwens niet wat het probleem is van het begrip 'staat', lacunes heb je toch altijd met archeologie?
Is anders het begrip 'natie' dan niet iets? Da's veel meer cultureel bepaald en dan kun je makkelijker een link leggen met de vondsten..
Precies dat dus ja!quote:Op zondag 1 maart 2009 19:45 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Het probleem is dat dat moderne begrippen zijn, dat geldt zeker voor natie. Die kun je niet zomaar terugprojecteren. En dat je lacunes hebt wil nog niet zeggen dat je onzorgvuldig moet gaan zijn. Wij vinden het gewoon om in die termen te denken en onszelf daarin te categoriseren, maar voor volkeren uit andere tijden ligt dat heel anders.
Goed dat je me hier aan herinnerd, ik moet nog even een projectvoorstel afmaken om twee slaven Masterstudenten aan mijn project te laten werkenquote:Op woensdag 11 maart 2009 20:29 schreef Grumpey het volgende:
of een masterstudent die aan zijn scriptie werkt.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:46 schreef Grumpey het volgende:
PhdComics, daar kom je de middagwel mee door
Uiteraard wordt het mijn oude vertrouwde geneuzel. We doen het immers wel om gelukkig te worden.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 21:59 schreef thijsdetweede het volgende:
Thabit, Essen is dicht genoeg bij om het 2BP op te lossen? En wordt het je oude vertrouwde fundamenteel wiskundig geneuzel, of zak je af naar de grauwe toegepaste wereld?
Felicidades!! Men, ik doe 5 maanden over 3500 als archeoloog, maar wij begraven ook alles!!!, althans ik niet heel goed!!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 21:32 schreef Fogel het volgende:
Ik heb vandaag eindelijk een contract binnen gekregen van de uni!
Nu nog even een beetje veranderen wat er in staat en dan terugsturen
Met de huidige koers is het aanbod ca 3500¤ per maand bruto en dat zonder werkplicht voor de uni (dus gewoon 3 jaar contract om promotie te gaan doen - zoals eerder aangegeven ga ik bij mijn huidige werkgever 25% aanhouden en 4 jaar over de promotie doen).
In Noorwegen is het toch? Volgens mij is in wel meer Scandinavische landen het salaris zo ontzettend hoog! Hoeveel hou je er netto eigenlijk aan over?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 22:22 schreef Fogel het volgende:
Het is een normaal salaris hier, ik zit er gelukkig ruim boven
Klopt ja, dat soort loon heb je gewoon nodig om een beetje te overleven hier (OK, ik overdrijf iets).quote:Op vrijdag 27 maart 2009 22:50 schreef thabit het volgende:
[..]
In Noorwegen is het toch? Volgens mij is in wel meer Scandinavische landen het salaris zo ontzettend hoog! Hoeveel hou je er netto eigenlijk aan over?
Gefeliciteerd, u heeft zojuist de reden achter all of academia samengevat.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 22:36 schreef thabit het volgende:
[..]
Uiteraard wordt het mijn oude vertrouwde geneuzel. We doen het immers wel om gelukkig te worden.
Ik ben dus geen 'echte' volgens de eerdere definitie, want ik vind het toch wel belangrijk dat ik met mijn werk toch ook mijn gezin kan onderhouden.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 14:34 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, u heeft zojuist de reden achter all of academia samengevat.
Een vetpot verwacht ik ook niet; ben al lang blij als ik me niet in de schulden hoef te steken.quote:Op woensdag 1 april 2009 09:35 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik ken er mensen... Het is te doen, maar geld zoeken kost een hoop tijd daar.
Je moet het eigenlijk echt zien als een verlengde studie, in plaats van de baan die het nederland (of noorwegen) is. Vaak kan je meerdere beursjes wel aan elkaar knopen, erbij werken als teaching assistant oid, en dan is het wel te doen. Maar een vetpot? neuh.
AHRC is een van de fondsen die voor EU studenten alleen het collegegeld vergoedt (voor Britse studenten hebben ze inderdaad ook een maintenance fee van 12k per jaar). Datzelfde geldt voor de beurzen die Cambridge (in Oxford ben ik niet geïnteresseerd) jaarlijks uitreikt. Op Cambridge hebben ze ook wel de Gates Cambridge Trust - maar dit fonds eist dat je erg actief bent in je community, en ik kan -vrees ik- nooit op tegen alle aanvragen van Amerikaanse studenten die al sinds hun zestiende vrijwilligerswerk doen; het is bovendien nog vele malen competitiever dan de Research Councils.quote:Op maandag 6 april 2009 19:37 schreef SaskiaR het volgende:
AHRC misschien? Is wel lastig om te krijgen, maar je kan het proberen.
Als je naar Oxford/Cambridge wil, hebben ze ook beurzen van de universiteit.
Sowieso is het handig, en vaak ook noodzakelijk, om eerst contact op te nemen met de uni waar je heen wil, omdat zij je moeten ondersteunen bij een beursaanvraag. En ze hebben allicht tips over beurzen enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |