abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 maart 2009 @ 02:39:41 #26
174940 W00fer
Maar echt
pi_67284697
Nice, Bath. Tevens TVP
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_67286509
tvp
pi_67287655
Kees, gaaf man! Ik ken Bath al als toeristendiamant (2 keer geweest), ben heel erg benieuwd hoe het is om er te wonen. Heb zelf nog eens met de gedachte UK MetOffice gespeeld in Exeter. Geen vergelijk qua geschiedenis, maar wel dezelfde kant van Engeland.
Ik ga zelf in mei eindelijk naar Hamburg verhuizen. Heb een beetje dezelfde ervaring als jij: Wat een onverwacht leuke stad is Hamburg! Had niemand Rotterdam eens uit kunnen leggen dat je een grote havenstad ook gezellig kan laten zijn?

@W00fer en arj1o1: Tvp's zijn OK, maar dan willen we natuurlijk wel weten wat jullie doen/gaan doen/willen doen/hebben gedaan.
pi_67334898
Hoho... Rotterdam is echt wel gezellig Leukste stad van Nederland IMHO.

Een mede-promovendus uit Rotterdam zit ook in Bath - ziet er erg mooi uit. Hoe internationaal is Bath? Veel buitenlandse postdocs?

Hier wat MIT snapshots. Dit is het Stata Center, ongeveer mijn uitzicht vanaf mijn werkplek.

En dit is de MIT Dome - vooral bekend vanwege de 'hacks' die er mee worden uitgehaald (een team studenten heeft het voor elkaar gekregen er een fullblown brandweerwagen op te krijgen, zonder opgemerkt te worden door security )

Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 18:40:03 #30
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_67365733
En als het nou echt niet lukt om te promoveren, dan haal je er gewoon iemand bij!
http://www.nieuws.leidenu(...)or-en-tegenspoed.jsp
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_67476444
Zo mensen, in mei ga ik ook als postdoc beginnen, in Essen.
  Moderator vrijdag 27 maart 2009 @ 21:32:26 #32
45833 crew  Fogel
pi_67477153
Ik heb vandaag eindelijk een contract binnen gekregen van de uni!
Nu nog even een beetje veranderen wat er in staat en dan terugsturen
Met de huidige koers is het aanbod ca 3500¤ per maand bruto en dat zonder werkplicht voor de uni (dus gewoon 3 jaar contract om promotie te gaan doen - zoals eerder aangegeven ga ik bij mijn huidige werkgever 25% aanhouden en 4 jaar over de promotie doen).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_67478294
Beiden gefeliciteerd! Thabit, Essen is dicht genoeg bij om het 2BP op te lossen? En wordt het je oude vertrouwde fundamenteel wiskundig geneuzel, of zak je af naar de grauwe toegepaste wereld?
Fogel, da's geen gek salaris, voor een aio. Ook niet voor een beginnend postdoc, trouwens.
  Moderator vrijdag 27 maart 2009 @ 22:22:01 #34
45833 crew  Fogel
pi_67479265
Het is een normaal salaris hier, ik zit er gelukkig ruim boven
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_67479844
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 21:59 schreef thijsdetweede het volgende:
Thabit, Essen is dicht genoeg bij om het 2BP op te lossen? En wordt het je oude vertrouwde fundamenteel wiskundig geneuzel, of zak je af naar de grauwe toegepaste wereld?
Uiteraard wordt het mijn oude vertrouwde geneuzel. We doen het immers wel om gelukkig te worden.
pi_67480219
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 21:32 schreef Fogel het volgende:
Ik heb vandaag eindelijk een contract binnen gekregen van de uni!
Nu nog even een beetje veranderen wat er in staat en dan terugsturen
Met de huidige koers is het aanbod ca 3500¤ per maand bruto en dat zonder werkplicht voor de uni (dus gewoon 3 jaar contract om promotie te gaan doen - zoals eerder aangegeven ga ik bij mijn huidige werkgever 25% aanhouden en 4 jaar over de promotie doen).
Felicidades!! Men, ik doe 5 maanden over 3500 als archeoloog, maar wij begraven ook alles!!!, althans ik niet heel goed!!
pi_67480387
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 22:22 schreef Fogel het volgende:
Het is een normaal salaris hier, ik zit er gelukkig ruim boven
In Noorwegen is het toch? Volgens mij is in wel meer Scandinavische landen het salaris zo ontzettend hoog! Hoeveel hou je er netto eigenlijk aan over?
  Moderator vrijdag 27 maart 2009 @ 22:58:37 #38
45833 crew  Fogel
pi_67480734
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 22:50 schreef thabit het volgende:

[..]

In Noorwegen is het toch? Volgens mij is in wel meer Scandinavische landen het salaris zo ontzettend hoog! Hoeveel hou je er netto eigenlijk aan over?
Klopt ja, dat soort loon heb je gewoon nodig om een beetje te overleven hier (OK, ik overdrijf iets).
Ik heb in 2008 slechts 17% loonbelasting afgedragen, maar rond de 30-35% is normaal.
pi_67493359
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 22:36 schreef thabit het volgende:

[..]

Uiteraard wordt het mijn oude vertrouwde geneuzel. We doen het immers wel om gelukkig te worden.
Gefeliciteerd, u heeft zojuist de reden achter all of academia samengevat.
  Moderator zaterdag 28 maart 2009 @ 14:36:39 #40
45833 crew  Fogel
pi_67493394
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 14:34 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, u heeft zojuist de reden achter all of academia samengevat.
Ik ben dus geen 'echte' volgens de eerdere definitie, want ik vind het toch wel belangrijk dat ik met mijn werk toch ook mijn gezin kan onderhouden.
pi_67602048
Ook ik heb PhD ambities, dus tvp.

Zijn er hier mensen die een PhD doen of gedaan hebben in het Verenigd Koninkrijk? Ik wil hier erg graag heen, maar het lijkt financieel zo lastig: alle beurzen die ik tot nu toe gevonden hebben dekken alleen maar het collegegeld voor studenten uit andere EU-landen, en daar kan ik niet van leven.
pi_67603129
Ik ken er mensen... Het is te doen, maar geld zoeken kost een hoop tijd daar.
Je moet het eigenlijk echt zien als een verlengde studie, in plaats van de baan die het nederland (of noorwegen ) is. Vaak kan je meerdere beursjes wel aan elkaar knopen, erbij werken als teaching assistant oid, en dan is het wel te doen. Maar een vetpot? neuh.
pi_67753608
quote:
Op woensdag 1 april 2009 09:35 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik ken er mensen... Het is te doen, maar geld zoeken kost een hoop tijd daar.
Je moet het eigenlijk echt zien als een verlengde studie, in plaats van de baan die het nederland (of noorwegen ) is. Vaak kan je meerdere beursjes wel aan elkaar knopen, erbij werken als teaching assistant oid, en dan is het wel te doen. Maar een vetpot? neuh.
Een vetpot verwacht ik ook niet; ben al lang blij als ik me niet in de schulden hoef te steken.

Heeft iemand enig idee van wat voor soort beursjes je het dan zou moeten hebben? Ik heb het een en ander bekeken, maar heb tot nu toe alleen beurzen gevonden voor inwoners van minder rijke EU-landen (Central and Eastern Europe), promotie in de bèta-wetenschappen en UK citizens.
pi_67769753
AHRC misschien? Is wel lastig om te krijgen, maar je kan het proberen.
Als je naar Oxford/Cambridge wil, hebben ze ook beurzen van de universiteit.
Sowieso is het handig, en vaak ook noodzakelijk, om eerst contact op te nemen met de uni waar je heen wil, omdat zij je moeten ondersteunen bij een beursaanvraag. En ze hebben allicht tips over beurzen enzo.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_67775136
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:37 schreef SaskiaR het volgende:
AHRC misschien? Is wel lastig om te krijgen, maar je kan het proberen.
Als je naar Oxford/Cambridge wil, hebben ze ook beurzen van de universiteit.
Sowieso is het handig, en vaak ook noodzakelijk, om eerst contact op te nemen met de uni waar je heen wil, omdat zij je moeten ondersteunen bij een beursaanvraag. En ze hebben allicht tips over beurzen enzo.
AHRC is een van de fondsen die voor EU studenten alleen het collegegeld vergoedt (voor Britse studenten hebben ze inderdaad ook een maintenance fee van 12k per jaar). Datzelfde geldt voor de beurzen die Cambridge (in Oxford ben ik niet geïnteresseerd) jaarlijks uitreikt. Op Cambridge hebben ze ook wel de Gates Cambridge Trust - maar dit fonds eist dat je erg actief bent in je community, en ik kan -vrees ik- nooit op tegen alle aanvragen van Amerikaanse studenten die al sinds hun zestiende vrijwilligerswerk doen; het is bovendien nog vele malen competitiever dan de Research Councils.

Ik denk dat ik inderdaad het beste bij de universiteiten te rade kan gaan over de mogelijkheden. Ik hoopte echter dat iemand nog ideeën had vanuit Nederland, omdat ze studenten ook vooral aanraden in eigen land op zoek te gaan naar fondsen en beurzen.
pi_67778261
Brrr, ik krijg me daar toch een stapel papierwerk binnen. Voordat ik dat heb doorgewerkt is het jaar alweer om.
pi_67778361
Nu bij mij langzaam ook het een en ander van de grond komt (externe promotie), kom ik hier ook maar eens meelezen
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_67820910
Ook ik ambieer een wetenschappelijke loopbaan (zo stond 't omschreven in het verhaaltje over mijn research master)!
Ik heb gesolliciteerd en ben uitgenodigd voor een gesprek, hoop aan het einde van de maand meer (/alles) te weten. Tot die tijd wil ik niks verklappen maar wel meelezen
TVP dus
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_67866766
Hebben de postdocs hier eigen geld (Fellowship), of worden jullie betaald door je prof? Ik heb een fellowship van het KWF, wat echt heel goed is. Naast salaris krijg ik vergoeding voor het dure leven in Boston, een ruim onderzoeksbudget en een travelbudget.
Jesus saves but death prevails.
pi_67867592
Ik heb een Newton International Fellowship (http://www.newtonfellowships.org/), erg goed.
Ik krijg een mooi bedrag elke maand als bijdrage in het levensonderhoud (i.e. een salaris, maar zo mag ik het niet noemen omdat ik geen belasting hoef te betalen). Daarnaast een fijn onderzoeksbudget, verhuiskosten, en na afloop nog gedurende 6 jaar een bedrag als bijdrage aan het onderhouden van internationale contacten.
Ik heb niks te klagen dus
Carpe diem, quam minimum credula postero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')