Heh ja, toch aardig van Heerkesquote:Op zondag 1 maart 2009 18:04 schreef Blawh het volgende:
Viel je precies met de neus in de boter C.D! Overtoom fanclub had ook geluk dat Willie nog even mocht meedoen, zou lullig geweest zijn als ze voor niets waren gekomen.
boca? Brazilië?quote:Op maandag 2 maart 2009 01:57 schreef Apoc2003 het volgende:
Mooi resultaat! Ik heb er vertrouwen in de komende weken.
Kom trouwens net terug van Boca, en dat is toch wel net ff iets anders dan in het Polmanstadion![]()
Lijpe shitquote:Op maandag 2 maart 2009 01:57 schreef Apoc2003 het volgende:
Mooi resultaat! Ik heb er vertrouwen in de komende weken.
Kom trouwens net terug van Boca, en dat is toch wel net ff iets anders dan in het Polmanstadion![]()
quote:Kunstgras voor Oranje Nassau
dinsdag 03 maart 2009 | 22:33 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 03 maart 2009 | 22:35
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
ALMELO - Voetbalvereniging Oranje Nassau krijgt voor aanvang van het seizoen 2009/2010 kunstgras om de ruimteproblematiek van de club op te lossen.
De gemeente Almelo is bereid daarvoor ruim 400.000 euro uit te trekken. De aanleg van het kunstgrasveld staat los van de gevolgen van een eventuele verbouwing van het stadion van buurman Heracles.
Het kunstgrasveld kan ook gebruikt worden door de clubs La Première en SV Almelo, die eveneens op het sportpark Ossenkoppelerhoek zijn gevestigd. Oranje Nassau speelt immers haar wedstrijden op zaterdag, La Première en SV Almelo spelen wedstrijden (ook) op de zondag.
Na de geplande verplaatsing van Oranje Nassau naar de zogenoemde 'flexlocatie', nabij de rioolwaterzuivering verderop aan de Weezebeeksingel, kan het kunstgras geheel in gebruik worden genomen door 'LAP' en SV Almelo. Het kunstgrasveld komt te liggen op de plek van het huidige wedstrijd/trainingsveld (veld 3).
Naast de aanleg van een kunstgrasveld neemt de gemeente nog meer maatregelen om de ruimteproblematiek van ON aan te pakken. Zo is het de bedoeling het veld 7 uit te breiden, zodat er vier pupillenvelden gerealiseerd kunnen worden. Er ontstaat zo een totaaloppervlak van 162 bij 53 meter. Tenslotte wordt een keepershoek gerealiseerd van 20 bij 25 meter.
Het is daarnaast nodig de verlichting rond de velden aan te passen aan de nieuwe situatie. Daarvan moet ON de helft van de kosten zelf betalen. De gemeente neemt de kosten van ballenvangers en doelen voor haar rekening. Al met al wordt op het sportpark een bedrag van iets meer dan een half miljoen geïnvesteerd.
De situatie voor ON wordt weer anders op het moment dat besloten zou worden tot een verbouwing van het stadion van Heracles. Zoals eerder gemeld is nieuwbouw voor voorzitter Jan Smit van Heracles nu de eerste optie. Voor sportwethouder Reinier van Broekhoven is de verbouwoptie zeker nog niet van tafel. Van Broekhoven wil eerst uitgezocht hebben of het verbouwplan niet goedkoper kan. Wel geeft de wethouder aan dat tegelijkertijd nieuwbouw wel degelijk weer onderwerp van onderzoek is, waaronder nieuwbouw op de huidige plek aan de Weezebeeksingel.
Mooi kut, als Heracles geen mogelijkheden krijgt om het stadion uit te bereiden dan gaat het snel nacompetitie/degradatie worden vrees is.quote:
Niet overdrijven. Heracles is een financieel stabiele ploeg in een tijd waarin vele (ere en eerste) divisieploegen in zwaar financieel weer verkeren. We draaien al jaren goed mee met onze "matige" begroging. Uitbreiding is zeker belangrijk op de lange termijn en Smit zal hard zijn best moeten blijven doen om het voor elkaar te krijgen maar er is zeker nog wel een basis om erin te blijven.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Mooi kut, als Heracles geen mogelijkheden krijgt om het stadion uit te bereiden dan gaat het snel nacompetitie/degradatie worden vrees is.
Mwoah, we redden ons al 4 jaar zo, en horen met een complete selectie als deze gewoon op de 12/13/14e plaats thuis. Er zijn clubs die het véél slechter doen, vooral omdat ze minimaal gebruik maken van hun middelen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Mooi kut, als Heracles geen mogelijkheden krijgt om het stadion uit te bereiden dan gaat het snel nacompetitie/degradatie worden vrees is.
Met Ten Cate zitten we denk ik nog wel even goed als hoofdsponsor.quote:TenCate realiseert meer dan 1 miljard omzet en een winstgroei van 35%
· Omzet 2008: 1.033 miljoen (+17%; +5% autonoom)
· EBITA 2008: 95,4 miljoen (+ 31%)
· EBITA-marge 2008: 9,2% (2007: 8,2%)
· Nettoresultaat vóór amortisatie en exclusief resultaat op verkochte activiteiten en bijzondere posten (cash earnings) 2008: 62,7 miljoen (+35%)
· Nettoresultaat 2008: 51,1 miljoen (2007: 46,4 miljoen)
· Omzet vierde kwartaal 2008: 251 miljoen (+11%)
· EBITA vierde kwartaal 2008: 24,3 miljoen (+9%)
quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:23 schreef Charles.Darwin het volgende:
Ik was vooral onder de indruk van Maertens afgelopen zaterdag. Zo'n verdediger, daar heb je pas wat aan!
Eens, Looms is achterin helaas de zwakste schakel.quote:Op woensdag 4 maart 2009 15:37 schreef Damzkieee het volgende:
Ik zou toch stiekem een vervanger willen zien voor Looms volgend seizoen.
Wat mij trouwens zorgen baart is dat het bestuur zo lang wacht met het verlengen van de contracten van Wuytens en Boakye bijvoorbeeld.
quote:Jan Wuytens ontbrak als enige op de training vanwege een blessure. De verdediger is tevens geschorst voor de wedstrijd in Doetinchem.
quote:Bij het afwerken op het doel kreeg Ricky van den Bergh last van zijn hamstring en verliet de training voortijdig. Hopelijk valt het mee..
en hopen dat die sahar en wuytens geblesseerd zijnquote:Op woensdag 4 maart 2009 22:32 schreef Damzkieee het volgende:
Gunstig zeg dat de Graafschap 120 minuten moest buffelen
Alsof die al wat hebben laten zienquote:Op donderdag 5 maart 2009 00:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
en hopen dat die sahar en wuytens geblesseerd zijn
quote:TenCate breekt met FC Twente om kunstgras
door Bert Hellegers. donderdag 05 maart 2009 | 03:19
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
ENSCHEDE - De skybox van TenCate in De Grolsch Veste is zaterdag bij de wedstrijd FC Twente - PSV leeg.
Het Almelose textieltechnologieconcern zette per direct het sponsorcontract stop. De directe aanleiding is de opmerking van FC Twente-voorzitter Joop Munsterman over kunstgras. In De Grolsch Veste wordt de grasmat vervangen. Munsterman verklaarde daarover eerder 'dat alles beter is dan kunstgras'.
Die opmerking schoot topman Loek de Vries van TenCate in het verkeerde keelgat. Het leidde ertoe dat de Twentse kunstgrasproducent en hoofdsponsor van SC He-
racles alle zakelijke banden met FC Twente heeft beëindigd. "We vinden dat een club zich op een genuanceerde manier over een product van een sponsor moet uitlaten", aldus woordvoerder Jaap de Carpentier Wolf van TenCate.
Zie verder pagina's 23 en 35
'FC Twente niet meer interessant' In één dag een nieuwe grasmat
De een geblesseerd lijkt het, de ander geschorst...Als dat nog even zo blijft kunnen ze mooi samen op de tribune zittenquote:Op donderdag 5 maart 2009 09:38 schreef Damzkieee het volgende:
Jammer dat Stijn en Jan elkaar niet treffen trouwens
Busje 2quote:Op vrijdag 6 maart 2009 08:25 schreef Damzkieee het volgende:
Jan doet sowieso niet mee
Hopen dat de Vries het weer zo oppakt als tegen Ajax.
12 bussen vol trouwens zaterdag
Jup is wel optijd! Ik snap het niet waarom iedereen om 17:00 aanwezig moet zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:47 schreef Damzkieee het volgende:
Busje 5!!!
17.15 aanwezig lijkt me ruim op tijd toch Marko? 17.30 vertrek, maar op de site staat 17:00 iedereen aanwezig...
quote:Tegen Heracles moet de trainer het dit weekeinde mogelijk stellen zonder een flink aantal geblesseerden. Stephan Keller liep vorige week een voetblessure op en is enkele weken uitgeschakeld. Daarnaast kent de selectie van de Doetinchemmers vijf twijfelgevallen.
Ben Sahar heeft last van een kneuzing in zijn knie, Stijn Wuytens kampt met een kneuzing in zijn bekken, doelman Erik Heijblok is herstellende van een griepaanval, Joost Volmer heeft vocht in zijn knie en Jordy Buijs heeft last van zijn hamstring. Of zij beschikbaar zijn voor het duel met Heracles is nog niet duidelijk.
quote:"De Graafschap is in eigen huis een erg lastige tegenstander'
Heracles Almelo speelt morgen de uitwedstrijd tegen De Graafschap. Trainer Gert Heerkes blikt vooruit op het treffen op De Vijverberg. "Bij ons is Jan Wuytens geschorst en zijn Karim Bridji (knie) en Sebastiaan Steur geblesseerd. De rest is fit, we hebben dus een redelijk complete groep. Bij De Graafschap is het nog een beetje onduidelijk hoe ze de eventuele personele problemen gaan opvangen. De Graafschap is in eigen huis een erg lastige tegenstander. Het wordt een zware wedstrijd, want ze zijn als team sterk. Van de week hadden ze tegen Twente een goede verdedigende organisatie staan. Het zal moeilijk worden om veel kansen te creëren. Het speelveld zal ook zwaar zijn, mooi voetbal zal gezien de omstandigheden lastig worden. De Graafschap speelt thuis voor een vol stadion, het kan dus zijn dat ze ons meteen bij de kladden willen pakken. Het kan echter ook zijn dat ze wat afwachtender spelen, op beide scenarios moeten we voorbereid zijn. We hebben veel vertrouwen gehaald uit de wedstrijd bij Willem II, we proberen dezelfde speelwijze te hanteren. Ik verwacht een wedstrijd met veel strijd, waarbij mooi voetbal wat naar de achtergrond zal verdwijnen."
Tja, als je met 11 man achter de bal gaat staan, en dan gaan ze echt niet doen morgen. En De Graafschap zal ook op vol op de aanval gaan spelen, aangezien zei de punten nog harder nodig hebben dan ons.quote:Van de week hadden ze tegen Twente een goede verdedigende organisatie staan
De Pool morgen dus debutant, ben benieuwd.quote:Pacuszka debuteert bij Heracles
Bartek Pacuszka maakt zaterdagavond in de uitwedstrijd tegen De Graafschap zijn debuut voor Heracles Almelo.
De huurling van FC Twente start in de basis. Hij vervangt de geschorste Jan Wuytens in het centrum van de defensie. Verder is iedereen fit bij Heracles, op de langdurig geblesseerden Bridji en Steur na.
Tegenstander De Graafschap pakte in de laatste zeven competitieduels slechts één punt en werd woensdagavond door FC Twente uitgeschakeld in het bekertoernooi na verlenging, 1-0.
Hier ookquote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik kan niet wachtende zenuwen gieren nu al door me lichaam
Nou, ik zal niet verbaast zijn als De Graafschap de kat uit de boom gaat kijken en lekker gaat verdedigenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Tja, als je met 11 man achter de bal gaat staan, en dan gaan ze echt niet doen morgen. En De Graafschap zal ook op vol op de aanval gaan spelen, aangezien zei de punten nog harder nodig hebben dan ons.
Zaterdag mooi bomvol uit vakIk heb dr zin in.
12 bussen, en uitverkocht volgens Heracles.nlquote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:27 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Nou, ik zal niet verbaast zijn als De Graafschap de kat uit de boom gaat kijken en lekker gaat verdedigen![]()
Overigens weet ik niet met hoeveel man jullie per bus reizen, maar Vitesse had vorig jaar 14 of 15 bussen geloof ik, toen ze nog uitpubliek hadden
Vorig jaar gingen we met 13 toch?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
12 bussen, en uitverkocht volgens Heracles.nl
Al sla je me dood. Laatste keer dat ik er geweest ben, was tijdens de nacompetitie 5 seizoenen terug ofzo. En toen was het ook volquote:
Vorig jaar was het in ieder geval ook uitverkocht. En die nacompetitie wedstrijd, begin van het drama.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Al sla je me dood. Laatste keer dat ik er geweest ben, was tijdens de nacompetitie 5 seizoenen terug ofzo
Haha. En toen bij Volendam, wat een ramp.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:48 schreef Blawh het volgende:
[..]
Vorig jaar was het in ieder geval ook uitverkocht. En die nacompetitie wedstrijd, begin van het drama.Die snikhete bus was ook geen pretje.
Sinds iedereen weer fit is moeten we inderdaad stabiel genoeg zijn om directe concurrenten onder ons te laten, alleen zullen we voorin wel nog wat daadkrachtiger mogen worden. Vorige week bij Willem II was je de 1e helft weer heer en meester, maar doe je jezelf tekort.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:17 schreef Charles.Darwin het volgende:
Ik denk dat het allemaal vrij simpel is. De komende twee wedstrijden winnen == veilig. Win je dan ook nog van Sparta dan is het helemaal zeker. Verliezen we de komende weken teveel punten tegen onze directe concurrenten, dan gaat het heel erg lastig worden en is zelfs de laatste plaats nog mogelijk.
Persoonlijk denk ik dat Heracles een stuk beter en vooral stabieler is dan de ploegen waar we tegen strijden. Maar voetbal blijft een raar spel, dus ik ben pas echt happy als we straks netjes op 32-35 punten staan.
Zeker, maar er moet wel aanvoer zijn natuurlijk. Douglas op de vleugel werkt gewoon niet, en Everton aan de zijkant levert ook geen rendement op. Als er iemand in het centrum moet is hij het wel.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:22 schreef Blawh het volgende:
[..]
Sinds iedereen weer fit is moeten we inderdaad stabiel genoeg zijn om directe concurrenten onder ons te laten, alleen zullen we voorin wel nog wat daadkrachtiger mogen worden. Vorige week bij Willem II was je de 1e helft weer heer en meester, maar doe je jezelf tekort.
En hopen dat Ricky geen kaart pakt, die kunnen we volgende week ook goed gebruiken.
Eens. Of Paddy.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:32 schreef Charles.Darwin het volgende:
Zeker, maar er moet wel aanvoer zijn natuurlijk. Douglas op de vleugel werkt gewoon niet, en Everton aan de zijkant levert ook geen rendement op. Als er iemand in het centrum moet is hij het wel.
Waarom was Looms in de tweede helft de meest gevaarlijke man op de flanken? Dat is toch schandalig als je 4-3-3 speelt? Ik wil Hakola in de basis of een solide 4-4-2 met Schullmeister en Everton.
Heh, kritiek op je team als er gewonnen wordt, ik voel me net een oude zeur. Maar van een beetje zelfreflectie is nog nooit iemand slechter geworden
Ja joh die Sahar en De Jong zijn echte koekebakkers.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:08 schreef Charles.Darwin het volgende:
Pff, die nacompetitie, praat me er niet van. Zo beginnen en dan ... nee. Ik hou er over op :/
Tevens, die Pool, of De Pool, leuk dat hij mag spelen maar het is een huurling, Smit niet. Als Heerkes er echt wat in ziet, en er voor wil zorgen dat hij bij Heracles wil blijven snap ik zijn gedachte. Nog nooit gespeeld, en dan in de basis - boven Smit - toch raar. Het is dat ik niet verwacht dat we hem nodig hebben tegen al die superspitsen van De Graafschap, maar ben blij dat Wuytens volgende week weer terug is. Volendam is aanvallend een stuk gevaarlijker.
Nee, toch al twee goals gescoort met z'n tweeën. Ik hoop serieus dat De Graafschap volgend jaar weer in de eredivisie speelt maar ga me nou niet vertellen dat we bang moeten zijn voor jullie geniale productiviteit?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:48 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Ja joh die Sahar en De Jong zijn echte koekebakkers.
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:22 schreef Blawh het volgende:
En hopen dat Ricky geen kaart paal/lat pakt,
Dat heeft met de aanvoer te maken, doordat we achteruit leunen tegen betere tegenstanders. Tegen Heracles zou dit anders kunnen zijn. Sahar en De Jong zouden het zeker weten beter doen bij Heracles dan Everton, Drost of Schulmeister. Wellicht dat wij een type Van den Bergh missen?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 00:26 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Nee, toch al twee goals gescoort met z'n tweeën. Ik hoop serieus dat De Graafschap volgend jaar weer in de eredivisie speelt maar ga me nou niet vertellen dat we bang moeten zijn voor jullie geniale productiviteit?
Maar van mij mag het vanaf volgende week weer helemaal los bij jullie
Belangrijke pot. Deze MOET gewoon gewonnen worden.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 01:38 schreef Elwood1802 het volgende:
Paddy erin voor Douglas me dunkt, morgen 3 punten en volgende week 3 punten = weer een jaar eredivisie
Laat Sahar en de Jong eerst maar eens tien keer scoren, dan gaan we vergelijken met Everton en Schulmeister.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 01:36 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Dat heeft met de aanvoer te maken, doordat we achteruit leunen tegen betere tegenstanders. Tegen Heracles zou dit anders kunnen zijn. Sahar en De Jong zouden het zeker weten beter doen bij Heracles dan Everton, Drost of Schulmeister. Wellicht dat wij een type Van den Bergh missen?
We zullen het vanavond allemaal zien. Bij ons heeft het trouwens ook met de aanvoer te maken, daar er nu 2 slechte buitenspelers opgesteld staan. Everton is een spits, en Douglas brengt niet wat hij kan. Als je daar 2 pure flankspelers hebt staan, schiet Schulmeister of Dost of Everton er ook wel met gemak 15 in een seizoen in.quote:Sahar: 7 goals in 44 wedstrijden, waaronder 21 in het Championship
de Jong: 1 goal in 11 wedstrijden.
Everton: 22 goals in 79 wedstrijden, allemaal Eredvisie
Schulmeister: 08/09: 5 goals in 15 wedstrijden.
Hoeveel assists heeft die gegeven? Ricky is voor Heracles een nuttige en goede speler, maar het is niet een speler a la Garcia die echt voor een goede aanvoer (met steekpasses) zorgt. Ricky gaat in teveel situaties nog voor eigen succes, vaak is zijn drang naar de goal zo groot dat hij medespelers over het hoofd ziet waardoor hij in plaats van een steekpass een schot van afstand probeert.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 01:36 schreef Roberto258 het volgende:
Wellicht dat wij een type Van den Bergh missen?
Geen flauw idee. Ongelooflijk, Overtoom en Douglas zijn echt niet beter.quote:
Nee precies. Hoewel Bajer geen buitenspeler is zou hij in plaats van Douglas wel die bal vasthouden en eventueel steekpassjes en dergelijke kunnen geven. Veel meer voetballend vermogen in ieder geval. Na 25 minuten kon je wel weten dat Douglas vandaag niets zou betekenen. Dat heb je met zijn type speler, erg wisselvallig.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 21:38 schreef Blawh het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Ongelooflijk, Overtoom en Douglas zijn echt niet beter.
What else is new. Altijd als we het af kunnen maken laten we het liggen, was in de eerste divisie al zo. Enige verschil is dat we in de eredivisie, tot nu toe, wel altijd later alles recht wisten te zetten.quote:Op zondag 8 maart 2009 03:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Op deze manier gaat Heracles het zichzelf wel heel moeilijk maken.
quote:Op zondag 8 maart 2009 22:31 schreef Damzkieee het volgende:
Veel te veel wedstrijden gemist dit seizoen
Zit op de Canarische Weilandenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
quote:Op maandag 9 maart 2009 08:48 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Zit op de Canarische WeilandenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat vertelde je laatst inderdaad. Ook niet verkeerd.
Inderdaad, geen Douglas meer, geen Breukers meerquote:Op maandag 9 maart 2009 19:53 schreef Blawh het volgende:
Ik ben wel tevreden met Heerkes, al had ik bepaalde dingen graag anders gezien.
No shit!?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 08:43 schreef Robinhoo het volgende:
Als jullie zaterdag niet winnen krijgen jullie het lastig.
Ik ben er ook niet bang voor dat Heracles het niet gaat halen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 08:45 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
No shit!?
Inderdaad. We MOETEN zaterdag winnen. En gezien de historie in belangrijke wedstrijden gaat dat ook gebeuren, we willen het alleen even spannend houden
Wat lul je nou weer dom? Helemaal aanpassen? Hun hebben ook kunstgras?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:44 schreef Dos37 het volgende:
natuurlijk winnen ze ze spelen op kunstgras thuis, competitievervalsing!
Volendam moet zich helemaal aanpassen
Niet happen Markoquote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wat lul je nou weer dom? Helemaal aanpassen? Hun hebben ook kunstgras?
Paddy gisteren trouwens weer een schot in de kruising + een assist op Dost. Hoop dat hij tegen Volendam een keer een kans krijgt. Zijn invalbeurten waren tot nu toe niet verkeerd, zeker niet minder dan Overtoom die de laatste weken weer 1e invaller lijkt te zijn.quote:John gaat mogelijk conditie op peil houden bij Heracles
Collins John gaat eind deze week met Heracles in gesprek om te kijken of hij in Almelo zijn conditie op peil kan houden. In de regionale media verscheen het bericht dat de gewezen huurling van NEC al meetrainde bij de eredivisionist, maar dat klopt niet.
"Ik heb het ook gelezen", zegt trainer Gert Heerkes over het verhaal dat John nu al zou meetrainen bij Heracles. "Ik weet niet hoe ze daar bij zijn gekomen, maar het is nog niet zo. We hebben wel contact gehad en hebben hem eerst uitgenodigd voor een gesprek. Eind deze week gaan we om de tafel."
Heerkes klinkt wat terughoudend als het gaat om John. Hij kent natuurlijk ook de verhalen over de problemen die de spits van Fulham had toen hij op huurbasis speelde bij NEC. Daar stuurde Mario Been John van de training en zette hem buiten de selectie. "Ik wil daar nu nog niet te veel over kwijt", zegt Heerkes hierover tegen ELF Voetbal. "Tijdens het gesprek moet eerst duidelijk worden wat we van elkaar verwachten."
quote:Van den Bergh traint niet nog voluit
ALMELO - Ricky van den Bergh van Heracles Almelo hoopt fit te zijn voor de belangrijke wedstrijd tegen Volendam.
De aanvallende middenvelder, clubtopscorer met zes doelpunten, viel tegen De Graafschap geblesseerd uit en kon deze week nog niet voluit trainen. ‘Maar tegen Volendam moet en zal ik er bij zijn’, zegt hij. ‘Er staat veel op het spel. We moeten winnen, en daar wil ik graag een aandeel in hebben. Ik ga er alles aan doen om op tijd fit zijn.’
Primaquote:Op woensdag 11 maart 2009 17:14 schreef Blawh het volgende:
VI:
Pieckenhagen blijft zo goed als zeker nog een seizoen. Als hij 30 wedstrijden speelt dit seizoen dan wordt z'n contract automatisch verlengd (hij staat nu al op 26).
Met Ricky van den Bergh gaan ze aan het einde van de maand rond de tafel.
Staat ook nog een verhaal met Douglas is, niet echt boeiend.
Bespaar je de fietsrit heen dan maar, wordt em toch nietquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:06 schreef Zapper het volgende:
Hakola - Everton - John
met deze aanval win je van Volendam. Als Douglas weer mag beginnen fiets ik weer naar huis
quote:Ook Willie Overtoom heeft een aflopend contract, maar de aanvaller heeft door een clausule in zijn contract al een verlenging met nog een seizoen afgedwongen.
Wel een contract tekenen, maar niet reservedoelman willen zijn? Bok dan maar snel op, alsof hij het niveau van de eredivisie aankan.quote:Pasveer niet terug naar Heracles
Go Ahead Eagles kan ook volgend seizoen wellicht een beroep doen op Remko Pasveer. De doelman wordt dit seizoen gehuurd van Heracles Almelo en miste geen duel onder de lat. Donderdag had Pasveer een gesprek bij de Eredivisionist, waar hij nog tot medio 2010 onder contract staat, over zijn toekomst.
Heracles maakte Pasveer volgens De Stentor duidelijk dat het contract met Martin Pieckenhagen met een seizoen verlengd wordt. Pasveer gaf eerder al aan dat hij in geen geval teruggaat naar Heracles zolang de Duitser daar nog eerste keus is. Pasveer zou in dat geval genoegen moeten nemen met een rol als reserve.
GA Eagles heeft nog niet met Heracles Almelo gesproken over het verlengen van het huurcontract van Pasveer. Ook met FC Twente volgt nog een gesprek over de toekomst van de drie huurlingen Halil Çolak, Wout Droste en Jules Reimerink. GA Eagles-trainer Andries Ulderink wil volgend seizoen gaan werken drie keepers in de selectie van 24 tot 26 spelers.
Haha kloptquote:
Verkopen voor een ton, hij is toch niet meer nodig, koekenbakkerquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:58 schreef Blawh het volgende:
[..]
Wel een contract tekenen, maar niet reservedoelman willen zijn? Bok dan maar snel op, alsof hij het niveau van de eredivisie aankan.Mooie prutser.
Van de Vries vind ik wel jammer. Ideale speler om erbij te hebben, maar basisspeler is hij tegenwoordig niet meer.
quote:Van den Bergh fit voor FC Volendam
Heracles Almelo kan zaterdagavond met Ricky van den Bergh aantreden tegen FC Volendam.
De middenvelder viel vorige week tegen De Graafschap uit met een hamstringblessure, maar is daar volledig van hersteld. Ook Jan Wuytens, die kampte met lichte knieklachten, is weer fit.
Het duel met Volendam is een sleutelwedstrijd voor Heracles. Bij winst groeit het verschil met de hekken- sluiter tot 10 punten. Bij verlies kan Heracles nog in serieus degradatiegevaar komen.
www.rtvoost.nl
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:19 schreef Elwood1802 het volgende:
Lol, lees net op hndb dat smit ook weg moet
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:05 schreef Blawh het volgende:
Marnix dus ook moven na dit seizoen. Begrijpelijk, net niet goed genoeg meer.
Die Hoogma valt toch ook niet meer serieus te nemen?quote:De 22-jarige aanvaller kwam bij aanvang van het seizoen over van de amateurs van Hollandia. Daarvoor speelde hij betaald voetbal bij Stormvogels Telstar. 'We zijn blij met een langer verblijf van Overtoom. Hij heeft het dit seizoen goed gedaan', stelt Hoogma.
quote:Vermoedelijke opstelling: Pieckenhagen; Boakye, Maertens, Wuytens, Looms; Quansah, Van den Bergh, Fledderus; Everton, Schulmeister, Douglas
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:54 schreef Zapper het volgende:
[..]
Die Hoogma valt toch ook niet meer serieus te nemen?
Komop Zapper!! Ben je in een vat azijn gevallen ofzo?!quote:
Ben het hele seizoen positief geweest en altijd op een overwinning gegokt maar ik ben klaar met het wanbeleid en het gebrek aan tactisch vermogen bij de heren trainers. Ik verwacht morgenavond een kutwedstrijd waarin Volendam de lijn omhoog doortrekt en waarbij Everton al het werk voorin weer in z'n eentje moet verrichten. Ik zie het gewoon niet meer zitten in dit Heracles.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:02 schreef Damzkieee het volgende:
Komop Zapper!! Ben je in een vat azijn gevallen ofzo?!
Waar is die Almelose bluf!?
En mocht je onverhoopt degraderen is Overtoom een leuke om er bij te hebben. Dan zal Heracles vermoedelijk vaak favoriet zijn en op voorsprong komen, kan je met Overtoom mooi counteren als invaller, wanneer de opponent gaat aanvallen. Maar goed, dat lijkt me niet de intentie om hem te houden.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 01:59 schreef Charles.Darwin het volgende:
Douglas -_-
En wat betreft Willie, ik vind dat hij VEEL te vaak speelt, maar denk aan ons budget, hij kost niets en kan hard rennen. Prima bankvulling. Je moet wel realistisch blijven ...
Overtoom komt ook tekort om bij Heracles op de bank te zitten.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 01:59 schreef Charles.Darwin het volgende:
En wat betreft Willie, ik vind dat hij VEEL te vaak speelt, maar denk aan ons budget, hij kost niets en kan hard rennen. Prima bankvulling. Je moet wel realistisch blijven ...
Wie moet er dan zitten? We kunnen het ook met 14 spelers proberen, zoals Feyenoord doet. Maar je ziet waar dat toe leidt ...quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:41 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Overtoom komt ook tekort om bij Heracles op de bank te zitten.
Hoe voorspelbaar.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:02 schreef Blawh het volgende:
Nu ben ik niet bang voor Volendam aangezien zo goed als iedereen fit is, ik ben alleen bang voor het falen van de eigen voorhoede. Vaak hebben we teveel kansen nodig, als je ze zelf niet maakt en Volendam komt er 1 keer goed uit dan heb je een probleem.
Everton moest zich ook wel heel vaak als aanspeelpunt laten inzakken omdat met name Douglas niet vrij liep, daardoor ontbrak hij vaak op de positie waar hij het gevaarlijkst is, dicht bij de goal.quote:Op zondag 15 maart 2009 10:10 schreef Incolumis het volgende:
het probleem is dat 80% van de spelers niet boven de 1 meter 70 uitkomen.
Gelukkig wordt die waarschijnlijk nooit 1e keeper in Almelo.quote:Pasveer onaangenaam verrast met clausule Pieckenhagen
De door Heracles Almelo verhuurde doelman Remko Pasveer was niet bekend met een clausule in het contract van Martin Pieckenhagen, die daardoor waarschijnlijk een jaar langer bij Heracles blijft.
De Duitse doelman had een clausule in zijn aflopende verbintenis, waarin stond dat deze met één jaar verlengd zou worden als hij dertig duels haalt. Pieckenhagen lijkt dit aantal te gaan halen.
Zo weet ook Pasveer, die dit seizoen werd verhuurd aan Go Ahead Eagles. "Piecke is nog hartstikke fit en haalt die dertig wedstrijden makkelijk", aldus de keeper tegen RTV Oost.
Pasveer tekende afgelopen zomer voor twee seizoenen bij, in de veronderstelling dat hij komend jaar eerste doelman zou worden. De oud-keeper van FC Twente beraadt zich nu op zijn nabije toekomst.
Uit een post van BliksemSchigt:quote:Op woensdag 18 maart 2009 08:52 schreef ElYefe het volgende:
Van den Bergh heeft zelf wel oren naar Sparta
Leuk zo'n speler die openlijk solliciteert bij een rechtstreekse concurrent..
Komt er in principe op neer dat hij alle opties open houdt. Vind het geen schokkende uitspraak.quote:Waar speel je volgend seizoen?
,, Ik heb een aflopend contract, maar de club heeft mij nog geen nieuwe aanbieding gedaan. Vreemd? Ja, ik heb zes keer gescoord. Daarnaast raakte ik acht keer de paal en de lat. Tot op heden is er volgens mij alleen met spelers van Jong Heracles gesproken. Misschien ben ik als laatste aan de beurt.’’
En als Sparta je polst voor een terugkeer naar Rotterdam West?
,,Daar valt altijd over te praten. Ik weet dat de supporters mij verwijten dat ik enthousiast juich als ik tegen Sparta scoor. En dat ik een keer in het uitvak tussen de fans van ADO heb gezeten. Maar ze zijn vast ook de mooie jaren niet vergeten. Sparta is een mooie club, maar ik heb nog niks gehoord.’’
In juni word je vader. Je wil daarom graag terugkeren naar de randstad?
,,Als ik mijn contract in Almelo zou verlengen, dan wil ik dat de club zorgt voor goed huisvesting. Dan kunnen mijn vriendin en kind daar komen wonen. Want ik wil mijn kind graag meer zien dan eenmaal per week. Een avontuur in het buitenland zie ik niet zitten. ADO? Hetzelfde verhaal als Sparta. Als er interesse is, hoor ik het wel.’’
Aah kijk, dan lees je het alweer op een heel andere manierquote:Op woensdag 18 maart 2009 10:29 schreef Blawh het volgende:
[..]
Uit een post van BliksemSchigt:
[..]
Komt er in principe op neer dat hij alle opties open houdt. Vind het geen schokkende uitspraak.
Ook dat hij zichzelf wel kansen toedicht. Hij mag al blij zijn dat Go Ahead hem opstelt.quote:Op maandag 16 maart 2009 17:43 schreef Zapper het volgende:
Wel sneu voor Pasveer eigenlijk.
quote:Heracles Almelo oefent tegen Borussia Mönchengladbach
Heracles Almelo speelt op vrijdag 27 maart tegen Borussia Mönchengladbach. De wedstrijd tegen het team uit de Bundesliga begint om 16.30 uur in Alstätte (terrein VfB Alstätte, Am Bahnhof, 48683 Alstätte - Ahaus). Vanwege interlands liggen de competities in Europa volgende week stil. Het treffen met de Duitsers betekent een weerzien met Rob Friend, die in het seizoen 2006-2007 voor Heracles Almelo speelde. Overigens speelt het team van trainer Gert Heerkes nog een oefenwedstrijd, op woensdag 25 maart (aanvang 19.00 uur) is La Premiere de tegenstander. Van beide duels is volgende week een samenvatting te zien op Heracles TV.
Ligt eraan wat er volgend jaar bij gaat komen. Want juist dit seizoen hebben we wel wat 'gif' nodig, dat is dit seizoen vaak genoeg gebleken. Met alleen voetbal komen we er niet als we zulke vleugelspelers blijven opstellen, dan heb je ook power van het middenveld nodig.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:28 schreef -Vaduz- het volgende:
Ricky kun je wel missen trouwens, kun je een stabieler persoon voor halen die dit ook wel kan.
Twee keer dikke bullshit in één post. Knap van jequote:Op woensdag 18 maart 2009 12:28 schreef -Vaduz- het volgende:
Ook dat hij zichzelf wel kansen toedicht. Hij mag al blij zijn dat Go Ahead hem opstelt.
Ricky kun je wel missen trouwens, kun je een stabieler persoon voor halen die dit ook wel kan.
Wat betreft Pasveer ben ik het met hem eens, die prutser mag al blij zijn met een contract bij Heracles. Bij Twente werd altijd gezegd dat hij op de trainingen zou goed zou zijn, bij Heracles faalde hij ook constant op de trainingen en liep hij met een lang gezicht rond.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:27 schreef Zapper het volgende:
[..]
Twee keer dikke bullshit in één post. Knap van je
quote:Blog: Fluitconcert na remise tegen Volendam totaal ongepast!
Heracles Almelo staat in den lande bekend als dat vriendelijke, kleine clubje in Twente dat met een prettig positief ingesteld publiek wekelijks knokt voor lijfsbehoud in de eredivisie. Maar zaterdagavond werd dat imago even beschadigd.
In het vaderlandse voetbalwereldje is er sympathie voor de wijze waarop spelers, trainers, bestuursleden en supporters in het Polman Stadion al vier seizoenen lang het hoofd boven water houden op het hoogste voetbalplatform in Nederland. Met een minimale begroting het maximale presteren. Ze doen het toch maar in Almelo. En het trotse publiek vindt het allemaal prachtig, zo lang er maar geknokt wordt voor de punten.
Groot was de verbazing dan ook toen zaterdagavond na afloop van Heracles Almelo-Volendam (1-1) een fluitconcert klonk in het Polman Stadion. De luisteraars van NOS Langs de lijn geloofden hun oren niet. Wat was dit? Werd de ploeg van Gert Heerkes uitgefloten? Dat kon niet waar zijn.
De spelers hadden immers opnieuw alles gegeven in een ultieme poging het verschil te maken met de ''Palingboeren" uit Noord-Holland, die halverwege de tweede helft totaal onverdiend op voorsprong waren gekomen dankzij een overigens schitterend doelpunt van supersub Melvin Platje. Heracles was veel beter, kreeg genoeg kansen maar slaagde er slechts een keer in het net te vinden. Jan Wuytens redde kort voor tijd een punt voor de Almeloers.
Daar hoort dus geen fluitconcert bij! Totaal ongepast! Het Almelose publiek, dat zaterdagavond ook gedurende de wedstrijd opmerkelijk stil was, dient de ploeg te steunen in deze beslissende fase van de competitie waarin Heracles inderdaad puntje voor puntje richting de veilige zone kruipt. Daar hoort onvoorwaardelijke steun bij van de fans.
Fluitconcerten horen bij spelers die er met de pet naar gooien. Die heb ik zaterdagavond niet gezien. De fluiters hebben hun club een hele slechte dienst bewezen.
www.tctubantia.nl
Groot gelijk.quote:John mag toch niet meetrainen bij Heracles
Collins John krijgt van Heracles Almelo niet de mogelijkheid om tot aan het eind van dit seizoen zijn conditie op peil te houden. In eerste instantie leken de Tukkers er geen problemen mee te hebben om de 23-jarige aanvaller tijdelijk onder de hoede te nemen, maar toen bleek dat hij niet de intentie heeft om na dit seizoen in Nederland te blijven, verkocht de club alsnog een ‘nee’.
De bonkige spits werd dit seizoen door NEC gehuurd van Fulham en de club uit Nijmegen had een eenzijdige optie om daarna een arbeidsovereenkomst met de speler aan te gaan. Enkel weken terug lieten de Gelderlanders echter weten dat zij niet van plan waren om deze optie te lichten. Vervolgens klopte John aan bij Heracles.
“Wij wilden graag dat als de periode goed zou bevallen de mogelijkheid hebben om hem voor volgend seizoen aan ons te binden”, zegt algemeen directeur Nico Jan Hoogma op de website van de Almeloërs. John wil echter komende zomer terug naar Engeland. “Daarmee vervalt voor ons de meerwaarde van een aantal maanden meetrainen.”
Paddy.quote:John vervangt Douglas bij Heracles
Bij Heracles Almelo maakt zaterdag voor de derde keer op rij een speler zijn debuut in de basis. Paddy John krijgt in het duel met Sparta de voorkeur boven Darl Douglas.
In de afgelopen twee duels debuteerden ook Bartek Pacuszka en Qays Shayesteh al in de basis. Shayesteh start ook tegen Sparta; hij vervangt de geschorste Ricky van den Bergh.
Trainer Gert Heerkes hoopt dat Heracles hierdoor wat makkelijker gaat scoren: "Dat is het enige wat ontbrak in de laatste twee wedstrijden."
Bij Heracles is middenvelder Mark-Jan Fledderus hersteld van zijn liesblessure. Kwame Quansah en Emmanuel Boakye verlieten vrijdag vroegtijdig de training, maar de verwachting is dat ze zaterdag gewoon kunnen spelen.
Veel plezier alvast.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:01 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit momenteel in de bus naar r'dam
Oke!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:01 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit momenteel in de bus naar r'dam
quote:
Dommigheid en onbezonnenheid, daar mag je van mij best geel voor geven. Bekant in de zestien van de tegenstander menquote:Op zondag 22 maart 2009 10:57 schreef pfaf het volgende:
Overigens heb ik de wedstrijd in de kroeg gezien en verder nog geen commentaren gehoord, maar de eerste rode kaart sloeg toch nergens op?
Wat Piecke zei zegt eigenlijk al genoeg: ''Misschien dachten we voor deze wedstrijd al teveel wat er zou gebeuren als er gewonnen zou worden.''quote:Op zondag 22 maart 2009 08:34 schreef Damzkieee het volgende:
Volgens mij denken de spelers dat ze zich na Willem II al veilig hebben gespeeld. Ik heb nieuws voor ze: NIET DUS. Als dit zo doorgaat (volgende week zullen we niet van H'veen winnen zonder verdediging), dan wordt het nog een lang seizoen.
Gezellig op vrijdagavond, een elftal met: Pasveer, Breukers, Willie, Looms, Gökkaya, Rosink, Lubbers, etc. Wat wil je nog meer?quote:Op zondag 22 maart 2009 11:15 schreef Zapper het volgende:
Zie Roda en Volendam vanmiddag nog wel winnen, dan kan het na de volgende speelronde al ernstig zijn
Ik wil niet op vrijdagavondquote:Op zondag 22 maart 2009 12:54 schreef Zapper het volgende:
Ik wil het latje-schieten terug in de rust, mag dat ook?
Ze kunnen beter Wijnands in de spits zetten, die wil wel lopen tot hij erbij neervalt.quote:Op zondag 22 maart 2009 13:18 schreef Zapper het volgende:
Zijn er niet wat clubloze spelers die we tussentijds aan kunnen trekken?
Nou hij komt geen stadion meer in (na gisteravondquote:Op zondag 22 maart 2009 13:23 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ze kunnen beter Wijnands in de spits zetten, die wil wel lopen tot hij erbij neervalt.
Vertelquote:Op zondag 22 maart 2009 13:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Nou hij komt geen stadion meer in (na gisteravond)
Klein knokpartij met poedel volgens mij! Maja hij mag op proef weer mee. Dat heeft hij nu verspeeld. Dus ik denk niet dat je tegen Heerenveen hem ziet...quote:
Whehe.quote:Op zondag 22 maart 2009 13:36 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Klein knokpartij met poedel volgens mij! Maja hij mag op proef weer mee. Dat heeft hij nu verspeeld. Dus ik denk niet dat je tegen Heerenveen hem ziet...
Dat is een paar jaar zo (onderling vechten in uitvak), bepaalde groepen voelen zich boven andere supporters verheven heb ik het idee.quote:Op zondag 22 maart 2009 13:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ook met die BTE & AT die half met elkaar knokken
Als ze verstandig zijn doen ze dat niet, maar Heracles kennende moet je 10 euri per wedstrijd betalen.quote:Op zondag 22 maart 2009 13:53 schreef Zapper het volgende:
Gaat Heracles geld vragen voor kaarten in de nacompetitie?
Gaan wij geld betalen voor kaarten in de nacompetitie?quote:Op zondag 22 maart 2009 13:53 schreef Zapper het volgende:
Gaat Heracles geld vragen voor kaarten in de nacompetitie?
* Blawh wel.quote:Op zondag 22 maart 2009 13:59 schreef Zapper het volgende:
[..]
Gaan wij geld betalen voor kaarten in de nacompetitie?
Ben je niet van mening dat Heracles de seizoenkaarthouders gratis naar binnen moet laten, mocht het zover komen?quote:
Tuurlijk wel, maar als ze anders beslissen ga ik niet zulke cruciale wedstrijden boycotten.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:02 schreef Zapper het volgende:
Ben je niet van mening dat Heracles de seizoenkaarthouders gratis naar binnen moet laten, mocht het zover komen?
Niet meer in het uitvak zelf?quote:Op zondag 22 maart 2009 14:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Elke keer met een tussenstop, zie je ze buiten half elkaar (grappig?) met elkaar knokken. Ik schaam me rot. Stelletje mafketels.![]()
Ik schaam me echt rot...
Ik ga sowieso.quote:Op zondag 22 maart 2009 13:59 schreef Zapper het volgende:
[..]
Gaan wij geld betalen voor kaarten in de nacompetitie?
Dat dus.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:04 schreef Blawh het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar als ze anders beslissen ga ik niet zulke cruciale wedstrijden boycotten.
Leuk trouwens dat AT wat wil betekenen, maar die sfeeracties van ze lijken toch helemaal nergens op? Totaal geen creativiteit en afwisseling, iedere keer dat Almelo doek (en een paar vlaggen).quote:
Er is toch reden genoeg voor discussies?quote:Op zondag 22 maart 2009 14:08 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Dat dus.
En waarom gaat dit topic ineens zo snel
Jup inderdaad. BTE was stukken beter. En stukken volwassener.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:13 schreef Blawh het volgende:
[..]
Leuk trouwens dat AT wat wil betekenen, maar die sfeeracties van ze lijken toch helemaal nergens op? Totaal geen creativiteit en afwisseling, iedere keer dat Almelo doek (en een paar vlaggen).
Dan was de B.T.E. stukken beter.
Wuytens gaat er tenminste nog voor, die krijgt een kaart uit emotie. Veel anderen lopen als lammetjes over het veld, stralen helemaal niets uit en laten alles gelaten over zich heenkomen.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:28 schreef Elwood1802 het volgende:
Wuytens ook slim om heel het veld over te rennen en te zeggen dat de scheids fout zit![]()
Smit.quote:Actie Jan Smit totaal ongepast
Jan Smit is voorzitter en supporter van Heracles tegelijk en die twee dingen komen wel eens samen. Soms levert dat grappige situaties op, soms is het ook stuitend irritant. Zo vindt Smit het heel normaal dat hij de spelers direct na een wedstrijd in de kleedkamer schoffeert als ze in zijn ogen een wanprestatie hebben geleverd. Zaterdagavond na de 1-0 nederlaag bij Sparta kwam het stoom bij Smit uit de oren en riep hij in de kleedkamer onder meer dat de prestatie ‘Heracles onwaardig was’. Je vraagt je af wat voor doel Smit dient om zich zo te laten gaan.
Het is heel normaal dat voorzitters na een wedstrijd hun gezicht in de kleedkamer laten zien, maar ze dienen wel hun plek te weten. De kleedkamer is het terrein en domein van de trainers en de spelers, die vlak na een duel allemaal nog in hun eigen emotie zitten. Als er al iets bestraffends gezegd moet worden, is dat de taak van de trainer. En als de voorzitter het dan nog nodig vindt om wat te roepen, moet hij dat maar een paar dagen later doen.
Fritz Korbach vertelde onlangs dat hij Smit wel eens op de kop’ de kleedkamer heeft uitgegooid, omdat hij zich als trainer voor schut gezet voelde toen Smit zich verbaal liet gaan. Eigenlijk zouden alle trainers dat moeten doen.
Zaterdagavond speelde Heracles slecht, maar je kunt niet stellen dat de spelers er opzettelijk met de pet naar gooiden. De actie van Smit was dan ook ongepast. Hij raakte zijn frustraties kwijt, maar zadelde zijn selectie met een extra kater op. Denkt hij nou echt dat voetballers over twee weken harder gaan lopen omdat hij zo tekeerging? Als een van de langst zittende voorzitters in het betaalde voetbal moet hij onderhand toch weten dat het zo niet werkt. Smit dient te beseffen dat het nu niet om hem en zijn gevoel draait. Heracles is in deze fase gebaat bij rust, stabiliteit en eenheid. Een voorzitter die zijn emoties niet de baas is en allerleionzin roept, bereikt alleen maar het tegenovergestelde in een spelersgroep.
www.tctubantia.nl
Vrijheid van meningsuiting.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:15 schreef Zapper het volgende:
Ik mag nog steeds het woord "wanbeleid" niet gebruiken?
Afscheid Ex-Heraclied:quote:Op maandag 23 maart 2009 20:13 schreef Zapper het volgende:
In mijn ogen bij het bestuur en technische staf, maar dat klinkt ook wel logisch geloof ik. Ben daar geloof ik in een vorig topic al heel duidelijk over geweest. Vind Heracles naar buiten toe vaak erg amateuristisch overkomen, waar ik na de jaren Eredivisie toch gehoopt had op groei, ook door de komst van Hoogma. Maar daar verneem ik ook alleen maar onzin van. Denk aan het aankoopbeleid, aan het niet tijdig starten van onderhandelingen met bepalende spelers, aan het schandalige afscheid van ex-Heraclieden.
1 2 3 4 5 6 7 8 | Boakye Maertens Wuytens Klavan Quansah Fledderus vd Bergh Douglas Everton Steur |
Ik snap ook niet waarom ze eerst Bridji en nu weer Overtoom keer op keer blijven opstellen. De Vries had ik, zeker in het begin van het seizoen, hoger in de pikorde gezet dan Breukers.quote:Verder vind ik - en ik geloof met mij velen - Heerkes en óók Krüzen niet geschikt als trainersduo. Keer op keer falen in tactisch opzicht, spelers die iedere wedstrijd door de mand vallen op blijven stellen maar andere spelers na één of twee mindere beurten weer uit het elftal kieperen. Late en onbegrijpelijke wissels...
De 18e is voorlopig nog ver weg gelukkig. Ons doelsaldo is veel beter dan Volendam en we hebben 6 punten meer, ik zie Volendam niet minimaal 7 punten meer pakken dan Heracles. Nacompetitie gaat het helaas wel worden vrees ik.quote:En ik vrees dat het nu te laat is, je mag gaan bidden dat je niet als 18e eindigt.
quote:Irritatie na donderpreek preses Smit
Door Eddy van der Ley
ALMELO - Nu de resultaten tegenvallen en het degradatiespook naderbij komt, neemt bij Heracles de stress toe. Na de verloren wedstrijd tegen Sparta (1-0) hield voorzitter Jan Smit in de kleedkamer een donderpreek, tot irritatie en boosheid van een aantal spelers.
Het ritueel is bijkans zo oud als de weg naar Rome: voorzitter annex supporter Jan Smit die de kleedkamer van Heracles binnenstapt voor het uitdelen van schouderklopjes danwel kritische opmerkingen. Gepast of niet, het tafereel hoort bij de clubcultuur en zegt veel over de emotionele betrokkenheid van de preses, die ziel en zaligheid in de club steekt. Niemand bij Heracles die doorgaans een punt maakt van Smits nadrukkelijke inmenging.
Tot zaterdagavond, Rotterdam. In de cruciale wedstrijd tegen Sparta loopt Heracles twee rode kaarten en een kostbare nederlaag op. Tot razernij van Smit, die de kloof met de nummer zestien tot twee punten ziet slinken. Na afloop meldt hij zich met vuurspuwende ogen en verheven stem in de kleedkamer. Smit vertelt zijn spelers op niet mis te verstane wijze de waarheid en rept van een 'Heracles-onwaardige prestatie'.
De preek valt niet bij iedereen in goede aarde. Off the record reageren sommige spelers ontstemd en beledigd. Zij betitelen de actie van de voorzitter als ongepast. ,,Alsof we hierdoor beter gaan spelen,'' luidt de teneur.
Smit is niet onder de indruk van de anonieme kritiek. ,,Als spelers problemen hebben met mijn manier van optreden, kunnen ze zich bij me melden,'' zegt de voorzitter. ,,Als ze geschrokken zijn van mijn woorden, heb ik nieuws voor ze: ik ben heel erg geschrokken van het spel tegen Sparta. Het was niet om aan te zien, en dan pakken we nog twee rode kaarten ook, waardoor we tegen Heerenveen drie van onze vier verdedigers missen.''
Reageert u niet te veel vanuit de emotie?
,,Niets emotie! Ik baseer me gewoon op de feiten. We hadden in de vier wedstrijden tegen mededegradatiekandidaten op zeven punten gerekend, we hebben er maar vier gehaald. We verliezen onnodig van De Graafschap, pakken op het nippertje een punt tegen Volendam en leveren een wanprestatie tegen Sparta. Mag ik daar niets van zeggen? Als ik ze niet meer op prestaties mag aanspreken, wie moet het dan doen?''
De trainer, Gert Heerkes.,,Dat doet hij ook wel, maar als bestuur en directie betalen wij het salaris van de spelers, in die zin sta ik in mijn recht. Spelers moeten niet denken dat ik alleen in de kleedkamer kom om premies uit te delen, dat zou wel heel gemakkelijk zijn. Ik meld me ook als het slecht gaat. Dan wijs ik ze op hun verantwoordelijkheden. Overigens zonder dat ik onwelvoeglijke taal gebruik. Dat wil ik benadrukken.''
Kennelijk hebben spelers toch problemen met de manier waarop u dingen zegt.
,,In de ruim tien jaar dat ik voorzitter ben van Heracles Almelo, heb ik me altijd in de kleedkamer gemeld. Niemand heeft dat als vervelend ervaren, ook de trainers niet. Gertjan Verbeek niet, Peter Bosz niet. Dat zijn toch niet de minsten.''
Trainer Gert Heerkes zegt geen probleem te hebben met de bemoeienis van zijn voorzitter. ,,Als we winnen, ook al is het onverdiend, is hij de eerste om de spelers te feliciteren,'' weet hij. ,,Ik stoor me er niet aan. Na de wedstrijd tegen Sparta vond hij dat de spelers niet alles gegeven hadden om de club op een goede wijze te representeren. Dat mag.''
Niettemin heeft Heerkes moeten praten als Brugman om de actie van Smit te vergoelijken. ,,Ik heb de woede bij een paar jongens moeten sussen. 'Als je er niet mee kunt leven, moet je in gesprek gaan met Smit', heb ik ze geadviseerd. Geen idee of dat gebeuren gaat.''
was ook al geplaatst in Jan Smit topic zag ik te laat.quote:
quote:Blessure Everton Ramos da Silva valt mee
ALMELO - De blessure die Everton Ramos Da Silva afgelopen zaterdag opliep in het duel van Heracles tegen Sparta lijkt mee te vallen. Onderzoek in het ziekenhuis heeft uitgewezen dat er geen sprake is van een gebroken middenvoetsbeentje. Daar werd vooraf wel voor gevreesd. De aanvaller is vrijwel zeker beschikbaar voor het eerstvolgende competitieduel van Heracles thuis tegen Heerenveen op 4 april.
NAC of Utrecht thuis winnen. Plus 2 punten ergens anders vandaan halenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:46 schreef Roberto258 het volgende:
Ziek programma, waar wou je die 5 punten in godsnaam tegen halen? Alleen NAC en Utrecht is te doen, maar die zijn zo stug.
Tuurlijk joh, laten we hem naar onze directe concurrent vertrekken. Topbeleid, echt.quote:André Wetzel zit komende vrijdag met Ricky van den Bergh om de tafel. De coach van ADO Den Haag gaf eerder dit seizoen reeds aan 'eens een kop koffie te willen drinken' met de middenvelder van Heracles Almelo. Van den Bergh heeft een aflopend contract in Almelo en staat open voor aanbiedingen uit Zuid-Holland.
"Geen idee waar het op uitdraait", houdt Wetzel zich woensdag op de vlakte in AD/Sportwereld. "Soms leidt het tot iets, een andere keer heeft het geen enkele zin. We zien wel." Van den Bergh, geboren in de Hofstad, heeft er nooit een geheim van gemaakt graag bij ADO Den Haag te willen voetballen.
Van den Bergh heeft nog geen contact gehad met het clubbestuur van Heracles over verlenging van de aflopende overeenkomst. Mocht de Haagse belangstelling serieus worden, dan krijgen de Hofstedelingen concurrentie van NAC Breda en FC Utrecht. Met de Bredanaars voerde Van den Bergh al een oriënterend gesprek, uit Utrecht is eveneens voorzichtig geïnformeerd naar de 28-jarige middenvelder.
Heracles zou in principe geïnteresseerd zijn in een langer dienstverband van Van den Bergh in Almelo. "Als ik mijn contract in Almelo zou verlengen, dan wil ik dat de club zorgt voor goede huisvesting", stelde Van den Bergh echter eerder als eis. Ook een terugkeer bij Rotterdam ziet de markante middenvelder zitten. In Rotterdam-West speelde hij in vier seizoenen 110 competitieduels en trof daarin 54 keer doel.
Waar speelt die? Kan die een beetje voetballen?quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:47 schreef sjimz het volgende:
Heracles krijgt Pech.
quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:52 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Waar speelt die? Kan die een beetje voetballen?Hertha BSC.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder weet ik niets over hem.
Zie ook edit..quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:54 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hertha BSC.
Verder weet ik niets over hem.
En anders is het pech voor hem.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:57 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Zie ook edit..
Meer stond er inderdaad ook niet bij... Ach, als 't wat is lezen we er vast nog wel eens wat over
quote:0-19, 74e minuut, Schulmeister
0-20, 77e minuut, Schulmeister
0-21, 80e minuut, Schulmeister
0-22, 82e minuut, Schulmeister
0-23, 83e minuut, Schulmeister
0-24, 85e minuut, Schulmeister
Afwachten maar.quote:“Elias is een zeer technische voetballer die met name op de tien uit de voeten kan.” aldus Gert Heerkes. Pech speelde een helft mee tegen La Premiere en liet volgens de trainer een redelijke indruk achter.
We hebben al genoeg pech dit seizoenquote:Op woensdag 25 maart 2009 20:47 schreef sjimz het volgende:
Heracles krijgt Pech.
quote:Talent Paddy John bleek op de training een scheurtje op te hebben gelopen in een bovenbeenspier.
Klein akkefietje. Staat wel ong 10 berichten hierboven.quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:42 schreef Elwood1802 het volgende:
Wat was er eigenlijk gebeurt zaterdag in het uitvak?
Tijd voor grote stoere kerels in ons teamquote:Op donderdag 26 maart 2009 11:14 schreef Elwood1802 het volgende:
Ja Paddy moest gister met Lampje even langs het ziekenhuis had ik gelezen
Tijd voor Hakola dus.
quote:Daarnaast heeft Gert Heerkes nog een aantal blessuregevalletjes erbij. Remon de Vries (lichte spierblessure in het bovenbeen), Darl Douglas (voetblessure) en Emmanuel Boakye(bovenbeen). Remon de Vries en Emmanuel Boakye kunnen wellicht volgende week weer aansluiten bij de groepstraining en Darl Douglas zal morgen de training hervatten.
Hangt er van af of BMG met een volwaardig elftal aan treedt. Als ze dat doen, reken dan maar op een nederlaag met een 3-4 doelpunten verschilquote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Vanmiddag naar Borussia Mönchengladbach - Heracles Almelo![]()
Denk wel gelijkwaardig
Heb gek genoeg een, nergens op gebaseerd gevoel, dat we ondanks al die schorsingen een punt gaan pakken tegen Heerenveen.quote:Ricky van den Bergh heeft geen zin om te wachten op Heracles
ALMELO - De kans dat Ricky van den Bergh volgend seizoen nog bij Heracles Almelo speelt, schat de voetballer op dit moment op nul procent. Niet omdat de Hagenaar dat zelf niet wil, maar omdat de club hem drie dagen voor het sluiten van de termijn van 1 april nog altijd geen concrete aanbieding heeft gedaan om zijn aflopende contract te verlengen.
En dat steekt de topscorer van de club. Want Van den Bergh voelt zich belangrijk voor Heracles en dacht dat de liefde wederzijds was. „Ik begrijp het echt niet. Kijk, vorig seizoen was het niet goed van mijn kant, zo eerlijk ben ik wel. Maar dit seizoen ben ik belangrijk voor de ploeg. Ik ben topfit, train altijd 100 procent en in de wedstrijden geef ik alles. Dat de clubleiding nu aankomt met het argument dat ze willen wachten tot duidelijk is of we er in blijven, vind ik een zwaktebod”, zegt Van den Bergh. Hij voegt er aan toe: „Kom op zeg, we zijn geen kleine kinderen meer. Er worden zoveel contracten afgesloten met clausules er in. Niemand weet hoe de situatie over vier weken is. Je wilt iemand graag houden of je wilt het niet, maar dan moeten ze dat gewoon tegen mij zeggen.”
Zijn naam zingt inmiddels rond bij diverse clubs, waarbij vooral NAC Breda en ADO Den Haag concreet zijn. „Ik heb met beide clubs gesproken en dat waren uitstekende gesprekken. Maar laat een ding duidelijk zijn, ik hoef niet zo nodig weer te verkassen. Ik heb het in Almelo prima naar mijn zin en heb met veel mensen een goede band. Ook met de supporters. Dat zij nu overal horen dat ik een geldwolf zou zijn die alleen maar bezig is om weg te komen, vind ik vervelend, want zo zit het verhaal niet in elkaar. Ik ben voetballer en als mijn werkgever wil wachten dan ben ik vrij om te gaan praten met geïnteresseerde clubs. Ik mis nu de waardering, want met iedereen is al gesproken en met mij willen ze wachten. Alsof ik een paar miljoen zou willen verdienen of zo.”
Het onbegrip voert de boventoon, want kwaad wordt Van den Bergh er niet eens meer om. „De club heeft het recht om niet te handelen, dat snap ik ook wel. Ik sta tot 1 juli onder contract en zal tot die tijd mijn stinkende best doen om met Heracles in de eredivisie te blijven. Daar hoeft niemand aan te twijfelen want ik speel bij een prachtige club die enorm leeft. Maar ik moet ook verder kijken dan 1 juli en als er vanuit de directie hier niets komt, dan ga ik verder kijken. Mijn carrière duurt nog een paar jaar en daar wil ik het maximale uithalen. En als dat niet bij Heracles kan, dan pakken we ons boeltje in en vertrekken we.”
Doh.quote:Op maandag 30 maart 2009 11:50 schreef Damzkieee het volgende:
Trouwens, Blawh, fix jij nog effe mijn seizoenskaarten!
quote:Interesse Heracles voor Cziommer
Heracles Almelo heeft belangstelling voor Simon Cziommer. Algemeen directeur Nico Jan Hoogma heeft onlangs met de middenvelder gesproken over een mogelijke overgang naar Heracles.
Cziommer staat nog onder contract bij AZ, maar is dit seizoen uitgeleend aan FC Utrecht. Voor volgend seizoen houdt de 28-jarige Duitser alle opties nog open. Cziommer begon zijn loopbaan bij FC Twente en speelde later ook voor Schalke 04, Roda JC en AZ.
Bij FC Utrecht kwam Cziommer dit jaar 23 keer in actie en maakte twee goals.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |