abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 mei 2009 @ 14:03:30 #161
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69116489
quote:
Op zondag 17 mei 2009 13:47 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dat heb je snel genoeg door en de sauna is totaal niet de plek waar een ransbak er mee weg komt. Die is zo verwijdert.
precies, ze kunnen je daar niet ongestraft bespringen, de sauna is w.d.b. redelijk veilig.

alhoewel ik er wel meerdere malen ben lastig gevallen door volslagen vreemden, van die vieze mannen die denken dat iedere gelegenheid waar een vrouw naakt rondloopt, sex betekent
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 17 mei 2009 @ 15:16:37 #162
52003 nielsgeode
buckyball!
pi_69118924
quote:
Op zondag 17 mei 2009 14:03 schreef Mirjam het volgende:

[..]

precies, ze kunnen je daar niet ongestraft bespringen, de sauna is w.d.b. redelijk veilig.

alhoewel ik er wel meerdere malen ben lastig gevallen door volslagen vreemden, van die vieze mannen die denken dat iedere gelegenheid waar een vrouw naakt rondloopt, sex betekent
Op internet hoor je vaker dat vrouwen lastiggevallen worden. Ik heb de laatste keer het personeel eens gevraagd hoe vaak dat soort viezerikken nou in een sauna komen. In de 15 jaar dat ze er werkt is het haar nog maar een paar keer gebeurd dat ze mensen naar buiten heeft moeten schoppen omdat ze zich niet konden gedragen. Zouden de vrouwen die het overkomt gewoon pech hebben of zou het personeel bezoekers niet teveel de waarheid willen zeggen omdat dat afschrikt?
blub blub
  zondag 17 mei 2009 @ 16:21:20 #163
63722 z80
I fink you freaky
pi_69120878
in de meeste sauna's sta je zo buiten als je je handen niet kunt thuis houden.
geld zowel voor de mannen als voor de vrouwen.
dubbelzinnige opmerkingen worden meestal ook niet gewaardeerd en levert een waarschuwing dan wel verwijdering op.
en een meet in de sauna? geen probleem
en vreemde mensen ontmoeten? je doet niet anders in een sauna
mocht het om wat voor reden niet klikken dan zijn de meeste sauna's groot genoeg om niet bij elkaar in het zelfde hok te hoeven zitten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 17 mei 2009 @ 16:27:20 #164
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_69121046
Ik ben echt heel nuchter op dit punt. Het doet me echtniets om mensen naakt te zien, ik heb daar geen enkele gedachte bij. Misschien komt het door een naturistische opvoeding ofzo, ik kan er ook moeilijk inkomen dat mensen zo panisch over naaktheid doen.
pi_69126072
quote:
Op zondag 17 mei 2009 13:19 schreef karoltje het volgende:
Alleen zie je elkaar meteen naakt en zit je de hele dag aan elkaar vast . En bij vrouwen snap ik het al helemaal niet, voor hetzelfde geld is het een gore ransbak die wat van je wil?
Ik ben alleen nog met (vreemde) vrouwen naar sauna's geweest

...

En 1 keer met een mannelijke fokker waar ik geen relatie mee had, maar die ik al wel kende.
Oh wacht, al 2x met een mannelijke fokker, maar die 2e keer was incl z'n vriendin
...
Dan wordt het al 3x met een mannelijke fokker, want die 3e was ook met zijn vriendin (en hij was tevens mijn beste vriend, dus niet echt het type gore ransbak)
Ik hou op met te roepen dat ik alleen met vrouwen ben geweest

No problemos. Ik ben niet zo preuts aangelegd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_69126101
quote:
Op zondag 17 mei 2009 16:27 schreef Grumpey het volgende:
Ik ben echt heel nuchter op dit punt. Het doet me echtniets om mensen naakt te zien, ik heb daar geen enkele gedachte bij. Misschien komt het door een naturistische opvoeding ofzo, ik kan er ook moeilijk inkomen dat mensen zo panisch over naaktheid doen.
en dat dus
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_69131983
ik ga regelmatig met me pa hoor ook me pa en mijn geregistreerd partner samen of een vriendin.
heel raar. voor mijn zwangerschap was ik zo preuts als wat. toen had ik bedacht dat dat niet handig was en dat sauna dan een goede oefening voor antipreuts is (op een leuke manier). maar ik kende geen sauna's, dus naar badpakdag (ik mag graag voorzichtig wezen in nieuwe ervaringen ) om te proberen. idee fijn, badopak niet. dus toen gewoon maar gewoon gegaan in toen was ik binnen 10 minuten om nu boeit het me geen donder behalve dat ik het fijn vind om een dag niks knellends of resitricterends te voelen.

binnenkort onbekende fokkerds dus.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 17 mei 2009 @ 21:44:36 #168
52003 nielsgeode
buckyball!
pi_69132405
quote:
Op zondag 17 mei 2009 21:33 schreef simmu het volgende:
binnenkort onbekende fokkerds dus.
Bedoel je dat we met z'n 3en / 4en zijn?
blub blub
  zondag 17 mei 2009 @ 21:47:39 #169
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69132529
quote:
Op zondag 17 mei 2009 15:16 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Op internet hoor je vaker dat vrouwen lastiggevallen worden. Ik heb de laatste keer het personeel eens gevraagd hoe vaak dat soort viezerikken nou in een sauna komen. In de 15 jaar dat ze er werkt is het haar nog maar een paar keer gebeurd dat ze mensen naar buiten heeft moeten schoppen omdat ze zich niet konden gedragen. Zouden de vrouwen die het overkomt gewoon pech hebben of zou het personeel bezoekers niet teveel de waarheid willen zeggen omdat dat afschrikt?
ik geef het niet altijd aan, behalve als ze m.i echt te ver gaan, van de, laten we zeggen 6 keer dat het gebeurd is, heb ik het 1 keer aangegeven.
het ergstie vond ik nog wel de man die een tree lager voor me kwam zitten, (ik lag op de bovenste verdieping), zodat hij precies tussen mijn benen kon kijken (die heb ik niet 'aangegeven' trouwens)
pi_69137816
quote:
Op zondag 17 mei 2009 21:47 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik geef het niet altijd aan, behalve als ze m.i echt te ver gaan, van de, laten we zeggen 6 keer dat het gebeurd is, heb ik het 1 keer aangegeven.
het ergstie vond ik nog wel de man die een tree lager voor me kwam zitten, (ik lag op de bovenste verdieping), zodat hij precies tussen mijn benen kon kijken (die heb ik niet 'aangegeven' trouwens)
Als ik al op een plek zit dat ik het zou kunnen zien (en dan is het ook nog eens, of een foutje van mij, of de vrouw die pas na mij binnen is gekomen), dan gaan mijn ogen dicht of ga ik eens goed de vloer bekijken. Ik wil niet eens dat het idee op komt bij een vrouw dat ik zit te gluren. Ook al zou ik het nooit doen.
  maandag 18 mei 2009 @ 00:50:16 #171
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69138498
quote:
Op maandag 18 mei 2009 00:15 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Als ik al op een plek zit dat ik het zou kunnen zien (en dan is het ook nog eens, of een foutje van mij, of de vrouw die pas na mij binnen is gekomen), dan gaan mijn ogen dicht of ga ik eens goed de vloer bekijken. Ik wil niet eens dat het idee op komt bij een vrouw dat ik zit te gluren. Ook al zou ik het nooit doen.
hij kon niet nóg duidelijker naar m'n muts staren
pi_69140876
quote:
Op maandag 18 mei 2009 00:50 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Dan had ik er wel van gezegd.
  maandag 18 mei 2009 @ 09:22:24 #173
52003 nielsgeode
buckyball!
pi_69141549
quote:
Op maandag 18 mei 2009 08:47 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dan had ik er wel van gezegd.
Ik vraag me af of het helpt. De persoon zal hooguit een waarschuwing krijgen. Ik denk dat het effectiever is hem zelf gewoon vriendelijk te vragen de andere kant op te kijken.
blub blub
pi_69142250
ik ga al 2 jaar ofzo minstens eens per 2 maanden (maar meestal vaker) naar de sauna en ik heb nog nooit iets naars meegemaakt. ik denk dat een sauna nu juist een plek is waar mensen weinig naars kunnen doen behalve vervelend gedrag vertonen waar je direct ook wat aan kan doen. het is niet leuk als het gebeurt maar het zal minder snel uit de hand lopen dan zeg, in een kroeg.
pi_69142269
quote:
Op zondag 17 mei 2009 21:44 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Bedoel je dat we met z'n 3en / 4en zijn?
misschien zie de vorige pagina
  maandag 18 mei 2009 @ 10:08:15 #176
52003 nielsgeode
buckyball!
pi_69142646
quote:
Op maandag 18 mei 2009 09:52 schreef simmu het volgende:

[..]

misschien zie de vorige pagina
Isabeau gaat mee Dan hebben we een inimini-fok-sauna-meet met een echte moderator
blub blub
  maandag 18 mei 2009 @ 11:16:04 #177
63722 z80
I fink you freaky
pi_69144589
ik twijfel nog om ook te komen.
het is voor mij bijna 2 uur rijden,
en ik moet dan een dienst verschuiven.

en als iemand de behoefte heeft om mij te bekijken dan wel naar bepaalde lichaams delen te staren
dan gaat hij/zij zijn gang maar.
kan er niet warm of koud van worden.
zolang die persoon er geen opmerkingen over maakt vind ik het best.
pi_69144795
eerlijk gezegd ben ik eerder gevleid dan wat anders als iemand naar me koekeloert (of de puberbuurjongens als ik zon in de achtertuin)

komop zeg, ik ben inmiddels dik over de 30, kindje gehad, nooit de slankste geweest. whehe! iemand gluurt naar mij! zie je wel! het valt allemaal wel mee
  maandag 18 mei 2009 @ 11:35:33 #179
52003 nielsgeode
buckyball!
pi_69145294
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:16 schreef z80 het volgende:
ik twijfel nog om ook te komen.
het is voor mij bijna 2 uur rijden,
en ik moet dan een dienst verschuiven.

en als iemand de behoefte heeft om mij te bekijken dan wel naar bepaalde lichaams delen te staren
dan gaat hij/zij zijn gang maar.
kan er niet warm of koud van worden.
zolang die persoon er geen opmerkingen over maakt vind ik het best.
Je bent wat mij betreft welkom

Dan is het geen inimini-sauna-meet meer maar een mini-sauna-meet
blub blub
pi_69148683
quote:
Op zondag 17 mei 2009 21:47 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Wat een zieke geest dat hij inderdaad bij jou tussen je benen kijkt.

Iemand al naar Devarana in Den Bosch geweest?
Live out of your imagination, not your history.
pi_69150718
Er is natuurlijk wel een verschil tussen even kijken (wat natuurlijk best eens gebeurt in de sauna), en jezelf ergens zo positioneren en dan minutenlang te gaan staren dat laatste is echt onbeschoft natuurlijk.

Maar ik heb ook wel eens andersom meegemaakt. Dat ik op een bankje zat een een vrouw plaatsnam op een bankje lager en dan dwars tegen de mijne, met haar voeten naar mee toe. Dat was dan nog wel normaal, maar ze ging allerlei oefeningen doen, met haar benen omhoog en optrekken naar haar schouders enzo... ja, daar kun je dan ook moeilijk omheen kijken als man.....
  maandag 18 mei 2009 @ 17:42:42 #182
52003 nielsgeode
buckyball!
pi_69157531
Zijn er nog mensen hier die optimelzegels overhebben?
blub blub
pi_69158498
quote:
Op maandag 18 mei 2009 17:42 schreef nielsgeode het volgende:
Zijn er nog mensen hier die optimelzegels overhebben?
Ik niet, maar ik hou me nu ook aanbevolen

Ik heb voor de sauna in Zuidwolde wel kortingsbonnen, maar pas geldig in juni, juli en augustus.
pi_69158656
Binnenkort maar weer naar de woudfennen mn 10 badenkaart is bijna op dus gelijk een nieuwe kopen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_69159969
Ik kom hier even namens mijn schoonzusje en newbie-medeFok!ster haar sauna spammen: http://www.saunahotstones.nl/

Ga vooral eens langs om te reviewen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_69160242
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:19 schreef bigfoot1972 het volgende:
Maar ik heb ook wel eens andersom meegemaakt. Dat ik op een bankje zat een een vrouw plaatsnam op een bankje lager en dan dwars tegen de mijne, met haar voeten naar mee toe. Dat was dan nog wel normaal, maar ze ging allerlei oefeningen doen, met haar benen omhoog en optrekken naar haar schouders enzo... ja, daar kun je dan ook moeilijk omheen kijken als man.....
Dude Wie gaat er nou oefeningen zitten doen in een sauna van 80 graden!! Dan klop je sowieso al niet helemaal....en dan ook nog in vol ornaat in het zichtveld van anderen!
(:
pi_69169499
Ik weet niet of het al genoemd is, maar bij de Santé van deze maand krijg je een gratis entreekaart voor de Zwaluwhoeve (niet geldig in de weekenden).
  dinsdag 19 mei 2009 @ 01:22:40 #188
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69176359
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:09 schreef nein het volgende:

[..]

Dude Wie gaat er nou oefeningen zitten doen in een sauna van 80 graden!! Dan klop je sowieso al niet helemaal....en dan ook nog in vol ornaat in het zichtveld van anderen!
ik heb het ook wel eens gezien, verschrikkelijk
zó vreselijk, met je benen wijd enzo, om je kapot te schamen
  dinsdag 19 mei 2009 @ 07:41:35 #189
52003 nielsgeode
buckyball!
pi_69177521
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 01:22 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik heb het ook wel eens gezien, verschrikkelijk
zó vreselijk, met je benen wijd enzo, om je kapot te schamen
Wat is de reden om in een sauna oefeningen te gaan doen?
blub blub
pi_69179850
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 07:41 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Wat is de reden om in een sauna oefeningen te gaan doen?
Het was in Duitsland, misschien is het populair daar?
pi_69179894
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:00 schreef heiden6 het volgende:
Ik kom hier even namens mijn schoonzusje en newbie-medeFok!ster haar sauna spammen: http://www.saunahotstones.nl/

Ga vooral eens langs om te reviewen.
Is dat van haar ?

WOW

Ik ben er wel is gweest , superfijn
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 10:42:02 #192
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_69181500
vrijdag weer naar Bussloo , heb er zin in.....wordt mooi weer geloof ik
  dinsdag 19 mei 2009 @ 21:01:29 #193
63722 z80
I fink you freaky
pi_69203154
ik ben er zondag niet bij.
ga ik niet redden om alles geregeld te krijgen.
pi_69204438
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:01 schreef z80 het volgende:
jammer
pi_69206110
quote:
Op maandag 18 mei 2009 00:50 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Dan draai je toch om ........ dan zie je het niet meer en een kont zien ze meestal niet zo graag hoor
  dinsdag 19 mei 2009 @ 22:26:46 #196
52003 nielsgeode
buckyball!
pi_69206891
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:01 schreef z80 het volgende:
Jammer! Misschien een eventuele volgende keer?
blub blub
pi_69215263
heh! sangrdax drukte het gisteravond in bed psies goed uit toen ik hem over het gesprek hier vertelde over afspreken met onbekenden. "zodra je in de kleedkamer stapt kleed je je toch ook al uit en sta je toch al bloot tussen onbekende mensen?"
pi_69220900
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 22:10 schreef kluivie het volgende:

[..]

Dan draai je toch om ........ dan zie je het niet meer en een kont zien ze meestal niet zo graag hoor

Hangt ervan af hoor.....
pi_69333273
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 17:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Eventueel, maar dat laat ik tegen die tijd dan wel weten (ik woon zelf in Hoogeveen)
kom je nog?
  zondag 24 mei 2009 @ 17:48:39 #200
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_69356363
Was naar Bussloo geweest. Het was iets tegengevallen qua drukte (ze laten meer mensen toe sinds verbouwing lijkt het wel), en het begint wat meer richting Elysium te gaan. Eerlijk gezegd denk ik dat ik om die reden niet snel nog eens terug zal keren, al waren de opgietingen erg goed en is de lounge echt fantastisch.
Begrijp me niet verkeerd, Bussloo is nog steeds een topper voor nederlandse begrippen, maar de populariteit is er aan af te lezen (in de rij voor de kassa, in de rij voor de opgieting, in de rij voor ligstoelen, in de rij voor stoelen bij open haard, etc.) en dat komt de relaxheid niet ten goede. Volgende keer eerst Spa Zuiver (nieuwe vanaf juni in Amsterdamse Bos) uit proberen, en daarna maar weer eens terug naar mijn favoriet Ridderrhode.
  zondag 24 mei 2009 @ 22:52:24 #201
52003 nielsgeode
buckyball!
pi_69367075
Vandaag met Simmu naar Zuidwolde geweest. De sauna was erg prettig (net als die 2 opgietingen die ik voor het eerst van mn leven deed) en het was gezellig met Simmu Dit gaan we vaker doen

[ Bericht 1% gewijzigd door Mirjam op 25-05-2009 09:16:45 ]
blub blub
pi_69371718
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 09:51 schreef Joene het volgende:

[..]

Is dat van haar ?

WOW

Ik ben er wel is gweest , superfijn
Goed om te horen! Is van haar, inderdaad.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_69373150
quote:
Op zondag 24 mei 2009 22:52 schreef nielsgeode het volgende:
Vandaag met Simmu naar Zuidwolde geweest. De sauna was erg prettig (net als die 2 opgietingen die ik voor het eerst van mn leven deed) en het was gezellig met *wegweg svp* Dit gaan we vaker doen
doe es edit lieverd

maar we hebben het reuze naar ons zin gehad
  maandag 25 mei 2009 @ 09:17:02 #204
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69373174
pi_69373286
dank je Mirjam
pi_69373424
Leuk dat jullie het naar je zin hebben gehad
  maandag 25 mei 2009 @ 09:28:16 #207
52003 nielsgeode
buckyball!
pi_69373437
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:17 schreef Mirjam het volgende:

Weet jij al wat je wilt?
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:21 schreef simmu het volgende:
dank je Mirjam
Sorry
blub blub
  maandag 25 mei 2009 @ 09:49:50 #208
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69374033
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:28 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Weet jij al wat je wilt?
[..]

Sorry
voorlopig nog even niks, ivm verhuisstress en gezondheid
  maandag 25 mei 2009 @ 09:58:38 #209
52003 nielsgeode
buckyball!
pi_69374272
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:49 schreef Mirjam het volgende:

[..]

voorlopig nog even niks, ivm verhuisstress en gezondheid
Oke. Sterkte!
blub blub
pi_69394963
Via Fok heb ik een Optimel kaartje gekregen dus ik ben jullie ook een recensie verschuldigd:

Vandaag naar de Thermen in Rosmalen geweest met de Optimel actie.

Prettige sauna, door het goede weer was het niet druk, dus vaak had je de cabines voor je alleen.
Je hebt keuze uit diverse soorten sauna's, waarvan het bad met kruidennevel voor mij nieuw was. De infrarood sauna vond ik maar raar: je zit naast elkaar op een krukje en wordt van voor en achter 'gebakken' door de infrarood terwijl je naar de lamp voor je staart. Ik voelde me net een tostie. Doe mij dan maar de versie waar de infrarood lampen in een kringetje in het midden zitten en je er omheen kan zitten.

Er waren diverse soorten opgietingen (mijn eerste keer!). Ik ben naar een opgieting geweest met drie soorten aroma's: appelbloesem, iets kruidigs en sandelhout. Tussendoor kregen we ieder 3 schijfjes appel, ze had er wat teveel gesneden. Mijn vriendin is nog naar een tweede opgieting geweest, ik vond de 95 graden sauna waar die plaatsvond wat te heet. Twee aroma's, en ze kon zichzelf met honing en vervolgens met ijs insmeren. Fruit was een schijfje sinaasappel en een schijfje grapefruit. Erg prettig, vond ze.

Fijn was de buitenruimte: verschillende velden waar je kunt zitten of liggen op de verstelbare ligstoelen. Wel vlak aan het spoor, dus vooral mensen uit dubbeldekstreinen kunnen glimpen van je opvangen. Ah well.

Algehele indruk: prettig, maar de layout was wel wat ingewikkeld, je mist makkelijk een sauna. Het geheel deed wat zwembad-achtig aan, waarschijnlijk door de tegelkeuze (wit) alhoewel er met plantjes en beelden wel is geprobeerd sfeer te creeëren.

Ons Optimel arrangement omvatte een welkomstdrankje, lunch, massage (keuze) en zonnebank.
Het was allemaal wat 'volgens de letter'.
Welkomstdrankje: koffie of thee, geen fris.
Lunch: apart kaartje met keuze uit broodje ham of kaas, gezond of tostie.

De service was verder wel goed en de massage was heerlijk. We zijn er van 11 tot 19 uur geweest, hebben ons goed geamuseerd en hebben uiteindelijk in totaal 95 euro afgerekend.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 25 mei 2009 @ 22:07:06 #211
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69399101
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:20 schreef Sj0rs het volgende:

Iemand al naar Devarana in Den Bosch geweest?
Yup.
Het is een enorme verbetering tov. Deshima.
Heeeeel, maar dan ook heeeel erg groot! Je krijgt bij de entree een plattegrond. Mijn vriendin en ik hebben eerst maar eens rondgelopen om te zien wat er zoal was/is. Dat duurde al zo'n 3 kwartier. Er zijn een stuk of 9 sauna's geloof ik, allemaal verschillend qua sfeer. Een heel groot zoutbad in Tunesische sfeer, in de open lucht. Speciale ruimten met prachtig gemozaïekte 'nisjes' in het rond om iets te doen (weet niet meer wat, was toen gesloten...). Een grote ondergrondse, zeer sfeervolle kruidenruimte. Mensen lagen/zaten relaxed te kletsen, ik had een beetje het idee alsof je bij de Romeinen in een badhuis zat. Een fijn groot zwembad. Erg grote tuin, met zorg aangelegd (bruggetjes, waterpartijen). Lounge in 'moderne' stijl, beetje space, veel wit. Pff, ik weet het niet meer zo. Is al een poos geleden. Keuken was redelijk staat me bij, maar niet echt geweldig. Ik miste alleen een leesmap en banken waar je lekker op kunt hangen.

Wat het meeste indruk op me heeft gemaakt is het oog voor detail. Het was zeker niet per sé mijn smaak, maar manman, wat is daar een aandacht aan besteed! Een rustruimte in Afrikaanse stijl, compleet met allerlei beestenkoppen aan de muur. Douches met gedimd licht en verschillende soorten tegels. kleedruimten waarvan de muren met diverse materialen (o.a. strookjes hout) zijn bekleed. Gigantische metalen Boeddhabeelden, niet één of twee, nee, wel 15.

Nou ja, al met al, alleen voor het oog al een keertje de moeite waard.

[ Bericht 7% gewijzigd door Moonah op 25-05-2009 22:12:35 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 25 mei 2009 @ 23:21:05 #212
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69402553
Vandaag weer in De Zwaluwhoeve vertoeft. Het weer was heerlijk dus zowaar een kleurtje gekregen

Iemand al foto's OID van Spa Amsterdam Zuiver? Een lekkere sauna in de buurt van Amsterdam zou werelds zijn
  maandag 25 mei 2009 @ 23:23:01 #213
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_69402617
Devarana ziet er op de site prachtig uit, ben alleen bang dat het daar net zo'n jammerlijke drukte is als Zwaluwhoeve, Elysium en sinds kort Bussloo. Is het daar druk?
pi_69408082
Ik ben afgelopen vrijdag in "De Veluwse Bron" geweest. Ziet er allemaal erg mooi uit, maar de echte sfeer zoals bv bij Elysium miste ik toch wel.
Verder is de bediening uiterlijk traag: 1 uur wachten op een broodje kroket, en dat terwijl er maar 3 van de 8 tafels bezet waren in het buitenhuys.... En dan van dat uur ook nog eens 50 min met een vieze volle tafel gezeten... (Bewust die tafel gekozen ivm de schaduw die we dan hadden.) Verder is alles best duur geprijst naar mate de hoeveelheid die je ervoor terug krijgt.

Voor ons de volgende keer weer gewoon Elysium!!
It's nice to be important but it's important to be nice!!!
  dinsdag 26 mei 2009 @ 09:45:23 #215
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_69409392
Wel grappig hoe je zo'n verschillende smaak soms kunt hebben: voor ons was Elysium het schrikbeeld van lopende-band saunacomplexen, hutje-mutje van het een naar het ander
pi_69518899
Vanmiddag weer naar de Saunadrome, het is heerlijk weer dus kan ook nog lekker in de zonneweide een kleurtje pakken denk ik....
  zondag 31 mei 2009 @ 10:16:52 #217
52003 nielsgeode
buckyball!
pi_69569410
Gisteren in Burgum mijn tweede opgieting gedaan. Deze bestond uit 2 emmers met water met daartussenin slechts een paar minuten pauze waarin je in de cabine blijft maar wel wat ijsblokjes krijgt.

In Zuidwolde zat er tussen de 2 opgietingen (van elk 2 emmers) echt een minuut of 10 waarin iedereen naar buiten ging om goed af te koelen. Ik heb me laten vertellen dat het eigenlijk niet goed is om zo snel na het afkoelen direct weer de cabine in te gaan. Weet iemand hier meer van?
blub blub
  zondag 31 mei 2009 @ 14:39:38 #218
63722 z80
I fink you freaky
pi_69574709
voor het opgieten zijn er verschillende "programma's".
afhankelijk van de temp. en vochtigheid in de sauna is dit met of zonder pauze.
wat wel belangrijk is dat je na de opgiet sessie goed en wat langer afkoelt.
door het vocht en de lucht verplaatsing wordt je lichaam (en belangrijker de core temp.) sneller verwarmt.

het doel hiervan is het lichaam te laten denken dat het ziek is, en hierdoor geactiveerd wordt om de "ziekte" te bestrijden.
doe je een aantal opgietingen vlak achter elkaar zul je merken dat je de volgende dag totaal geen energie meer hebt.
pi_69584350
Zo de sauna in Den Bosch is echt super veranderd, zo te zien aan de foto's op de site.
Wij zijn er voor de verbouwing geweest en ik vond het toen erg tegenvallen.
Ouderwets, oud en saai.
Maar dit ziet er nu echt goed uit!
Ik zal mijn sauna maatje eens porren voor een bezoekje Devarana.
  maandag 1 juni 2009 @ 00:08:16 #220
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69590498
quote:
Op zondag 31 mei 2009 14:39 schreef z80 het volgende:
het doel hiervan is het lichaam te laten denken dat het ziek is, en hierdoor geactiveerd wordt om de "ziekte" te bestrijden.
Bij een goede opgieting krijg je lekker kippenvel en een gevoel als bij een goede koortsaanval
pi_69592392
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:07 schreef leukerdje het volgende:
Zo de sauna in Den Bosch is echt super veranderd, zo te zien aan de foto's op de site.
Wij zijn er voor de verbouwing geweest en ik vond het toen erg tegenvallen.
Ouderwets, oud en saai.
Maar dit ziet er nu echt goed uit!
Ik zal mijn sauna maatje eens porren voor een bezoekje Devarana.
Dat zal wel lukken!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_69734444
Weet iemand hoe het precies zit met Vitalizee? M'n zus wil daar binnenkort met mij naar toe, maar meestal ga ik tegenwoordig naar Centre du Lac. Ik hoorde dat ze in de problemen zaten, maar op de website is niets te zien... iemand anders wat gehoord?
pi_69734928
geen idee. maar ik ging eerst een keertje naar vitalizee en erna naar centr du lac en ervaarde centre du lac als veeeeeeeel fijner en leuker.
pi_69745553
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:23 schreef simmu het volgende:
geen idee. maar ik ging eerst een keertje naar vitalizee en erna naar centr du lac en ervaarde centre du lac als veeeeeeeel fijner en leuker.
Ik ook en het is dichterbij, dus ik ga daar altijd heen met m'n partner. Mijn zus heeft echter alleen Vitalizee eens meegemaakt en daarom wil ze daarheen. In het AD staat dat alles tot 6 Juni in ieder geval doorgaat, maar we zouden pas over 2-3 weekjes kunnen. Vandaar dat ik me afvroeg of andere mensen misschien concretere informatie hadden.

Anders ga ik haar gewoon overtuigen om naar Centre Du Lac te gaan.
pi_69755291
Hoi allemaal!
Het eerste berichtje van een newbee op dit forum.

Ik heb direct ook een vraag. Het betreft jullie ervaring met en mening over:
  • Elysium in Bleiswijk
  • Thermen Holiday Schiedam

De eerste is voor mij bijna 'om de hoek' en ziet er op de site heel mooi uit. Ik las laatst echter een aantal negatieve recensies over teruglopende kwaliteit en service. En op de site van 'Sauna Checken' staan ze ergens in de middenmoot.
    Voor Thermen Holiday geldt eigenlijk hetzelfde voor wat betreft de service en kwaliteit. Ook deze staat in de middenmoot op 'Sauna Checken'.

Om een teleurstelling te voorkomen ga ik voor de zekerheid naar Centre du Lac in Pijnacker. Iets verder 'om de hoek' dan Elysium, maar niet meer dan 20 minuten met de auto.
    Een verslag van dit bezoek volgt zodra ik ben geweest.

Aanbevelingen van sauna' s in mijn regio (Gouda, Zoetermeer) zijn ook welkom.
    Ik lees graag van jullie.
  • Beschuitjes.
    pi_69759660
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 22:08 schreef Eelco-tjuh het volgende:
    Hoi allemaal!

• Elysium in Bleiswijk

• Beiden ben ik niet geweest, sorry. Ik denk dat het belangrijk is dat je beslist waarvoor je precies naar de sauna gaat. Als je voor rust gaat, een grote buitentuin om in te relaxen, een goede catering om lekker te eten en verder af en toe de sauna in te duiken, dan zit je met Centre du Lac perfect!

Ik ga echt voor mijn rust en Centre du Lac is daar uitstekend voor geschikt. Misschien geen 15 verschillende sauna's, maar ik vind de 6 die ze hebben voldoende. Daar zit ik op een dag nog niet eens in... wel vind ik het jammer dat ze geen kruidenbaden hebben... maar de meeste mensen zwemmen eigenlijk weinig tijdens het sauna bezoek.
      maandag 8 juni 2009 @ 08:20:25 #227
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_69816754
    Elysium staat in de middenmoot omdat het misschien wel mag uitblinken in hoeveelheid faciliteiten, maar zeker niet uitblinkt in rust en aankleding. Soms overvalt je het pretpark-gevoel een beetje, en de inrichting is vrij makkelijk en wat goedkoop. Thermen Holiday is echter weer het andere uiterste waarbij alles wat claustrofobisch aandoet, en er geen echte buitenruimte aanwezig is op een lullig binnenpleintje en een dakterras na. (als ik de goede sauna voor heb hoor, weet ik niet zeker).

Beide sauna's horen niet tot mijn favorieten. Elysium niet omdat het gewoon echt net center parcs is, en thermen holiday niet omdat het niet in de buurt is en goede buitenruimte mist. Weliswaar vond ik thermen holiday al wel een stuk fijner dan elysium.
    pi_69816777
    Vanavond met een vriend naar de Bron
      maandag 8 juni 2009 @ 08:31:56 #229
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_69816876
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 08:20 schreef Grumpey het volgende:
    Elysium staat in de middenmoot omdat het misschien wel mag uitblinken in hoeveelheid faciliteiten, maar zeker niet uitblinkt in rust en aankleding. Soms overvalt je het pretpark-gevoel een beetje, en de inrichting is vrij makkelijk en wat goedkoop. Thermen Holiday is echter weer het andere uiterste waarbij alles wat claustrofobisch aandoet, en er geen echte buitenruimte aanwezig is op een lullig binnenpleintje en een dakterras na. (als ik de goede sauna voor heb hoor, weet ik niet zeker).

Beide sauna's horen niet tot mijn favorieten. Elysium niet omdat het gewoon echt net center parcs is, en thermen holiday niet omdat het niet in de buurt is en goede buitenruimte mist. Weliswaar vond ik thermen holiday al wel een stuk fijner dan elysium.
    Volgens mij bedoel je Ridderkerk. Daar was ik zelf ook niet zo weg van.
    Vond het erg krap en benauwend daar.

Thermen Holiday in Schiedam vond ik zelf wel erg prettig. Veel buitenruimte, mooie sauna's, lekker eten en niet te belachelijk druk op de keren dat ik er was.
      maandag 8 juni 2009 @ 10:01:38 #230
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_69818416
    ah, ridderkerk zou heel goed kunnen idd
      maandag 8 juni 2009 @ 11:43:27 #231
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_69821228
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 22:08 schreef Eelco-tjuh het volgende:
    Hoi allemaal!

• Elysium in Bleiswijk

De eerste is voor mij bijna 'om de hoek' en ziet er op de site heel mooi uit. Ik las laatst echter een aantal negatieve recensies over teruglopende kwaliteit en service. En op de site van 'Sauna Checken' staan ze ergens in de middenmoot.
    Voor Thermen Holiday geldt eigenlijk hetzelfde voor wat betreft de service en kwaliteit. Ook deze staat in de middenmoot op 'Sauna Checken'.

Om een teleurstelling te voorkomen ga ik voor de zekerheid naar Centre du Lac in Pijnacker. Iets verder 'om de hoek' dan Elysium, maar niet meer dan 20 minuten met de auto.
    Een verslag van dit bezoek volgt zodra ik ben geweest.

Aanbevelingen van sauna' s in mijn regio (Gouda, Zoetermeer) zijn ook welkom.
    Ik lees graag van jullie.
  • Elysium is best mooi hoor maar erg groot. Centre du lac is zo ongeveer het tegenovergestelde. Erg klein maar ook wel leuk en knus
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
    pi_69827385
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 08:20 schreef Grumpey het volgende:

Je beschrijving van Thermen Holiday past absoluut beter bij Ridderkerk (zoals Liejannuh al aangaf). Thermen Holiday vond ik een erg prettige ruim opgezette sauna, met als enige nadeel dat je de snelweg hoort als je buiten bent (en ik vond de horeca wat prijzig).
      maandag 8 juni 2009 @ 16:42:18 #233
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_69829763
    het was ridderkerk inderdaad
    pi_69848436
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 08:22 schreef stbabylon het volgende:
    Vanavond met een vriend naar de Bron
    Vertel!
    Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
    pi_69850881
    Het was heerlijk!

Lekker rustig *ahem* begonnen met een 90 graden houtsauna. Na het koelen buiten zwemmen. 20 minuten in de zoutmijn gelegen met het zwemmen daarna in het zoutzwembad (zoutoverkill?). De opgieting was weer super. Veel beter eigenlijk dan in de Zwaluwhoeve vind ik. Bij de bron zwaaien ze met twee personen tegelijk. Dat is wel lekker. Het koelen hield in dat we met z'n allen het meer in wandelden. Verder die avond nog de Goed Gesprek sauna gedaan. Nou is het zo dat ik bij de Bron praktisch nooit met andere in een sauna heb gezeten, dus voor het goede gesprek hoef je het niet te doen (alle andere sauna's zijn stilte sauna's). Maar, die sauna staat wel op 95 graden, en das best leuk.
    pi_69879118
    @Kahlie
    Dank voor je reactie en de typering van Centre du Lac. Deze spreekt mij ' op papier' wel aan.

@Grumpey
    Je vergelijking met Center parcs is treffend. Drukte, dat is het laatste wat ik wil meemaken als ik wil relaxen en ontspannen. Genoeg drukte en dringen in het dagelijks leven. Dan maar een minder bekende sauna iets verder weg die wel aan mijn wensen voldoet.

@Liejannuh
    Dank voor de tip over Ridderkerk (krap en benauwend).
    Op welke dagen cq tijden ben je naar Thermen Holiday in Schiedam geweest?
    Ik ga waarschijnlijk op de dagen en tijden dat de meeste mensen vrij zijn. Vrijdagavond, zaterdagmiddag en/of avond.

@Metro2005
    Dank voor je reactie. Volgens mij heeft Centre du Lac ook jouw voorkeur.

@Isabeau
    Ik hoor bij jou geen geluiden over drukte bij Thermen Holiday Schiedam. Voor mij een belangrijk punt. Als de snelweg geluiden redelijk op de achtergrond blijven, heb ik er niet zo'n probleem mee. Wat je uitgeeft aan eten en drinken heb je zelf in de hand.

Conclusie:
    Ik ga sowieso naar Centre du Lac en wil Thermen Holiday Schiedam ook een keer bezoeken.
    Beschuitjes.
    pi_69886505
    Ga donderdag weer eens naar thermen son. Heb zin er in
    http://martijnnb.mybrute.com
    Leuk gratis spelletje
    pi_69898618
    Ik herinner me Thermen Holiday Schiedam niet als druk, dit in tegenstelling tot Elysium dus.
    pi_69906564
    Binnenkort met mijn moeder naar de Zwaluwhoeve. We hebben allemaal beautybehandelingen (hammam, pakking en massage) erbij geboekt en laten ons eens lekker verwennen
    Ga toch niet op vakantie deze zomer, dus een beetje uit de band springen kan
      woensdag 10 juni 2009 @ 20:25:37 #240
    251438 Mertofzo
    ffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuu
    pi_69910839
    Wat vinden jullie zo lekker aan een sauna? We hebben thuis zelf een sauna maar zit er hoogstens 1 keer per jaar in als ik me ziek voel.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')