Toko of markt iddquote:Op zondag 1 maart 2009 13:10 schreef RobinOok het volgende:
Ja, ik denk dat hoisin en steranijs tegenwoordig ook gewoon bij de betere gesorteerde supermarkt te koop is. Maar ik zou er evengoed liever voor naar een toko gaan.
Nou ik heb zojuist dit gerecht gemaakt naar komt niet in de buurt van wat ik in een wokrestaurant te eten krijgquote:Op zondag 1 maart 2009 07:06 schreef Pacmaniac het volgende:
Zelf heb ik deze: http://www.smulweb.nl/110(...)-roerbaksaus-woksaus
laatst gemaakt. Erg lekker maar wel veel werk. Ook erg pittig maar maar dat maakt het alleen maar lekkerder.
Dan heb je vast iets niet goed gedaan. Er moet niet eens roomboter door idiootquote:Op zondag 1 maart 2009 19:41 schreef kayintveen het volgende:
[..]
Nou ik heb zojuist dit gerecht gemaakt naar komt niet in de buurt van wat ik in een wokrestaurant te eten krijg. de saus bij de wok is lichter (meer gelig) en romiger.
in rotterdam heet hij ook knoflook roomboter.
Dat zal best. Maar check het recept dan. Stond echt niks van roomboter tussen de ingredienten . Roomboter in je wokquote:Op zondag 1 maart 2009 20:11 schreef missy_c het volgende:
Er zijn wokrestaurant (ik ben geen fan) die bij teppan (room)boter met knoflook gebruiken en dan wat sojasaus bij doen voor de smaak.
volgens mij kun je niet lezen. ik zei dat het niet top smaakte. of in ieder geval zeker niet zoals verwacht..quote:Op zondag 1 maart 2009 20:14 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Dat zal best. Maar check het recept dan. Stond echt niks van roomboter tussen de ingredienten . Roomboter in je wok
Dat haalde ik niet uit je eerdere post. Maar de saus die ik je gaf is basis en wordt gebruikt op (o.a.) de grote Chinese boot in Rotterdam en ook in Utrecht bij Wok 2 Be serveren ze hem.quote:Op zondag 1 maart 2009 21:38 schreef kayintveen het volgende:
[..]
volgens mij kun je niet lezen. ik zei dat het niet top smaakte. of in ieder geval zeker niet zoals verwacht..
in het wokrestaurant heet het sausje wat ik erg lekker vindt. knoflook roomboter.
ik zei niet dat ik er roomboter doorheen heb gedaan ;-)
in andere woks heet het gewoon knoflook
Huh.. roomboter in je wok? Waar heb je het over..quote:Op zondag 1 maart 2009 20:14 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Dat zal best. Maar check het recept dan. Stond echt niks van roomboter tussen de ingredienten . Roomboter in je wok
Dat dus. Snap geen reet van die onderste zin . Is volgens mij ook niet bepaald correct Nederlandsquote:Op zondag 1 maart 2009 19:41 schreef kayintveen het volgende:
[..]
Nou ik heb zojuist dit gerecht gemaakt naar komt niet in de buurt van wat ik in een wokrestaurant te eten krijg. de saus bij de wok is lichter (meer gelig) en romiger.
in rotterdam heet hij ook knoflook roomboter.
Niets mis mee, mits een goede combinatie van plantaardige olie en boter, kan het veel lekkerder smaken dan met alleen olie. Alleen de wok niet te heet verhitten, boter brandt veel sneller aan.quote:Op zondag 1 maart 2009 20:14 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Het hele principe van wokken is toch juist de pan een zo'n hoog mogelijke temperatuur laten krijgen?quote:Op zondag 1 maart 2009 23:04 schreef Ashram het volgende:
[..]
Niets mis mee, mits een goede combinatie van plantaardige olie en boter, kan het veel lekkerder smaken dan met alleen olie. Alleen de wok niet te heet verhitten, boter brandt veel sneller aan.
Je kan de wok goed verhitten, maar het hoeft niet gelijk zo heet dat alles verbrand na aanraking met de wok.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:07 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Het hele principe van wokken is toch juist de pan een zo'n hoog mogelijke temperatuur laten krijgen?
Maar is mijn eerder geposte recept niets?quote:Op zondag 1 maart 2009 21:38 schreef kayintveen het volgende:
[..]
volgens mij kun je niet lezen. ik zei dat het niet top smaakte. of in ieder geval zeker niet zoals verwacht..
in het wokrestaurant heet het sausje wat ik erg lekker vindt. knoflook roomboter.
ik zei niet dat ik er roomboter doorheen heb gedaan ;-)
in andere woks heet het gewoon knoflook
die ga ik zeker vd week even proberen!quote:Op maandag 2 maart 2009 10:48 schreef Curiosity het volgende:
Ook erg leuk om te zien dat ze in een wokrestaurant eerst het eten even in heet water dompelen voor een aantal sec/min.
Gaat ook veel sneller op die manier.
wat ben jij voor een mafketel joh.. je zit op iedereen een beetje gaar te reageren. kom is met een goed idee of hou je mond!quote:Op maandag 2 maart 2009 00:45 schreef Pacmaniac het volgende:
Van Go Tan heb je ook kant en klare woksauzen. Wel uit een potje maar misschien toch wel lekker om een keer te proberen?
Stik jij lekker in je woksaus. trutquote:Op maandag 2 maart 2009 12:08 schreef kayintveen het volgende:
[..]
die ga ik zeker vd week even proberen!
[..]
wat ben jij voor een mafketel joh.. je zit op iedereen een beetje gaar te reageren. kom is met een goed idee of hou je mond!
Ik durf die weddenschap wel aan.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:11 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Toko of markt iddHeel misschien bij de AH XL maar ik zou er niet op inzetten
Hier hebben ze het bij de XL iig niet. Maar misschien ligt het aan de locatie.Ze hebben hier een shitload aan Faja Lobi artikelen . Wonen veel surinaamse mensen.quote:
Er zit knoflook door dus mooi welquote:Op maandag 2 maart 2009 18:05 schreef kayintveen het volgende:
teriyakki is volgens mij geen knoflook saus
Sorry hoor, maar in de Japanse teriyaki saus zit dus echt geen knoflook, misschien wel de "conimex/go tan restaurants: (quote:
Hmmmquote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:11 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar in de Japanse teriyaki saus zit dus echt geen knoflook, misschien wel de "conimex/go tan restaurants: () maar de echte Japanese keuken vind je uberhaupt weinig knoflook.
Dus als er een beetje knoflook doorheen zit is het knoflooksaus, wat een grappige manier van denkenquote:
Heel toevallig niet gegoogled,quote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:22 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Hmmm
Dat recept komt toch echt af van een echte Jap hoor
Nee joh. Maar dat gezeik van die kut TS. Probeer je te helpen krijg je van die grafreacties. Ze zoekt het maar uit verder I'm out of herequote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:23 schreef Morwen het volgende:
[..]
Dus als er een beetje knoflook doorheen zit is het knoflooksaus, wat een grappige manier van denken
Wat moeten we zonder je expertisequote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:25 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Nee joh. Maar dat gezeik van die kut TS. Probeer je te helpen krijg je van die grafreacties. Ze zoekt het maar uit verder I'm out of here
Val je wel een beetje door de mand jaquote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:25 schreef Poepoog het volgende:
Heel toevallig niet gegoogled,
eerste hit op google is met toevallig al je ingredienten is http://www.smulweb.nl/997629/koken/recept/Japanse-Gehaktballetjes
"Echte Jap", google jap zul je bedoelen![]()
Trouwens sherry in de Japanse keuken, het moet niet gekker worden.
Flikker op . Ik heb het van een Jap op mn werk gekregen. Weet ik veel wat zijn bronnen zijn!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Val je wel een beetje door de mand ja![]()
Nou ja, who cares. TS moet gewoon een paar recepten voor Japanse sauzen proberen en kijken wat lijkt op welke ze zo lekker vond
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:29 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Flikker op . Ik heb het van een Jap op mn werk gekregen. Weet ik veel wat zijn bronnen zijn!
En idd mijn expertise is dusdanig superieur aan het zooitje infantielen hier dat ik weiger me nog langer te lenen voor dit zooitje culi-barbaren.
Roomboter in de wok
Internet:quote:Op maandag 2 maart 2009 12:58 schreef Pacmaniac het volgende:
OT een recept voor teriyaki saus
Ingredienten
1 el japanse sojasaus
2 el rijstwijn of sherry
2 el suiker
2 el olie
4 tl gemberpoeder
1/2 kopje kippe/runderbouillon
1 teentje knoflook, geperst
Bereiding
Combineer alle ingredienten en gebruiken als marinade, na het marineren de rest gebruiken om het vlees onder het grillen te bestrijken aan het einde van de grill tijd zodat een stroperige saus ontstaat.
Voor ongeveer 1 kopje.
De dikgedrukte woorden zijn de enige woorden die anders zijn dan jouw recept.quote:Teriyaki Saus
1 el japanse sojasaus
2 el rijstwijn of sherry
2 el suiker
2 el olie
4 tl gemberpoeder
1/2 kopje kippe/runderbouillon
1 teentje knoflook, geperst
Bereiding
Combineer alle ingredienten en gebruiken als marinade, na het marineren de rest gebruiken om het vlees onder het grillen te bestrijken. Aan het einde van de grill tijd de rest van de marinade een een pannetje doen en zachtjes inkoken, zodat een stroperige saus ontstaat.
Voor ongeveer 1 kopje marinade
Kenker op man nerdje. Ik ga wekelijks in kwaliteits restaurants eten . De Japanse keuken gebruikt idd geen sherry maar wel Mirin. Alleen dat is (als het al te krijgen is in Nederland) zeer kostbaar. Dus die sherry is een alternatief. En begin niet over je sociale werkplaats . Dat je daar werkt lijkt me niet iets om trots op te zijn. Daarnaast hoort het niet in CUL thuis. Open maar lekker je eigen topic!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:32 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Lul niet man, je valt gigantisch door de mand, eerst de t/s lopen uitschelden dat ze dom is, en wat iets meer zij. De japanse keuken gebruikt nauwelijks knofllook en zeker geen sherry, maar ach, dat zullen ze op de sociale werktplaats wel beter weten.
En daar heb je wel gelijk inquote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:36 schreef Pacmaniac het volgende:
Daarnaast hoort het niet in CUL thuis. Open maar lekker je eigen topic!
En die gast zou het niet op internet gezet kunnen hebben????of zelf van internet vandaan gehaald hebben????? Hij is een Jap dus neem ik hem serieus Jou totaal niet. Als je Teriyaki niet als woksaus bestempelt ben je sowieso epic fail. Maar ik snap het wel. Japans eten is kostbaar héquote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:36 schreef Isabeau het volgende:
Pacmaniac, maak het nou niet nog erger, er is echt niemand die je gelooft en dat je dan vervolgens gaat roepen dat de rest incompetent is en TS een trut werkt ook niet mee.
[..]
Internet:
[..]
De dikgedrukte woorden zijn de enige woorden die anders zijn dan jouw recept.
Teriyaki is geen saus het is een kooktechniek.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:43 schreef Poepoog het volgende:
Teriyaki saus is geen woksaus dude.
Echt niet.
Hahaquote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:45 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Teriyaki is geen saus het is een kooktechniek.
Een kooktechniek. Die vaak word toegepast bij het wokken. Zo je zin faalhaas?
Ja wikipedia aanhalen als bron maakt je natuurlijk een stuk geloofwaardiger. Daarnaast leven we in het westen en niet in het oosten en hier word e.e.a. wel gebruikt . Nasi in Nederland is ook niet te vergelijken met de nasi zoals ze die in China enz eten . Toch zijn er duizenden goedlopende Chinese restaurants gerund door Chinese mensen . Maakt dat die mensen meteen landverraders?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:52 schreef Morwen het volgende:
Teriyaki (Japans: 照り焼き, テリヤキ) is een Japanse kooktechniek, waarbij gesneden vis of vlees wordt gebakken (yaki) in een marinade van sojasaus, waardoor het een speciale glans (teri) krijgt.
De saus voor teriyaki wordt gemaakt van onder andere soja, suiker en rijstwijn. In het westen kun je de teriyaki-achtige saus kant-en-klaar kopen in de supermarkt of Oosterse winkel. Vaak zitten er dan niet traditionele ingrediėnten in zoals knoflook.
Bron: Wikipedia
Geen knoflook dus TS bedoelt een andere saus. Allemachtig hoelang kan je over saus doorzemelenEn waar is Twerk als je hem nodig hebt
Maar het was toch een recept van een Japanse collega van je, zeg maar die ook op internet zijn recepten post, in voor japanse begrippen wonderbaarlijk goed grammaticaal nederlands?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:58 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ja wikipedia aanhalen als bron maakt je natuurlijk een stuk geloofwaardiger. Daarnaast leven we in het westen en niet in het oosten en hier word e.e.a. wel gebruikt . Nasi in Nederland is ook niet te vergelijken met de nasi zoals ze die in China enz eten . Toch zijn er duizenden goedlopende Chinese restaurants gerund door Chinese mensen . Maakt dat die mensen meteen landverraders?
De behoefte en bereiding is hier in Nederland gewoon anders. Als je daar op tegen bent kun je ook een topic openen waarin je duidelijk aangeeft op zoek te zijn naar authentieke recepten.
Niet per definitiequote:Op dinsdag 3 maart 2009 05:01 schreef Mexxa het volgende:
Hoop dat jullie, tijdens het afzeiken van elkaar, dat jullie niet vergeten dat kikkoman de lekkerste sojasaus is?
Misschien is hij goed ingeburgerd ? Zijn ouders hebben een restaurant in Delft. Mogelijk heeft hij het aan westerse normen aangepast en zo door gegeven . Authentiek nee . Begrijpelijk ? Lijkt me wel.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 05:00 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Maar het was toch een recept van een Japanse collega van je, zeg maar die ook op internet zijn recepten post, in voor japanse begrippen wonderbaarlijk goed grammaticaal nederlands?
Wat ben je in de aanval joh, waar hebben we het nou helemaal over? Wikipedia is een bron waar Nederlanders info neerzetten geen Japanners (en misschien ook wel, ik kan niet zien welke nationaliteit erachter zit). De bereiding zal ook per restaurant verschillen, maar blijft het feit dat Teriyaki geen woksaus is en dat zoekt de TS. Dat geef je zelf al toe immers, dat het een bereidingswijze is en geen woksaus. Maar door al je gebrul heen ben je dat alweer vergeten.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:58 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ja wikipedia aanhalen als bron maakt je natuurlijk een stuk geloofwaardiger. Daarnaast leven we in het westen en niet in het oosten en hier word e.e.a. wel gebruikt . Nasi in Nederland is ook niet te vergelijken met de nasi zoals ze die in China enz eten . Toch zijn er duizenden goedlopende Chinese restaurants gerund door Chinese mensen . Maakt dat die mensen meteen landverraders?
De behoefte en bereiding is hier in Nederland gewoon anders. Als je daar op tegen bent kun je ook een topic openen waarin je duidelijk aangeeft op zoek te zijn naar authentieke recepten.
Het wordt gebruikt icm woksauzen. Triyaki an sig is geen woksaus. Dat staat er ook niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 05:05 schreef Morwen het volgende:
[..]
Wat ben je in de aanval joh, waar hebben we het nou helemaal over? Wikipedia is een bron waar Nederlanders info neerzetten geen Japanners (en misschien ook wel, ik kan niet zien welke nationaliteit erachter zit). De bereiding zal ook per restaurant verschillen, maar blijft het feit dat Teriyaki geen woksaus is en dat zoekt de TS. Dat geef je zelf al toe immers, dat het een bereidingswijze is en geen woksaus. Maar door al je gebrul heen ben je dat alweer vergeten.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 05:02 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Misschien is hij goed ingeburgerd ? Zijn ouders hebben een restaurant in Delft. Mogelijk heeft hij het aan westerse normen aangepast en zo door gegeven . Authentiek nee . Begrijpelijk ? Lijkt me wel.
Die ja. Is het smerig? Ben er nooit geweest moet ik bekennenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 05:10 schreef Poepoog het volgende:
[..]
9 tegen 10 dat de eigenaren geen Japanners zijn. Er zijn in Nederland de laatste tijd maar een beperkt aantal restaurants in Japanse handen (lees bijna helemaal niet), je bedoelt toch niet FuSha heEen keer met een groep japanners weggegaan omdat het zo smerig was
Okura (en dan het lopend buffetquote:Op dinsdag 3 maart 2009 05:13 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Die ja. Is het smerig? Ben er nooit geweest moet ik bekennenGa zelf regelmatig naar sapporo.in Amsterdam. Die is wel puik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |