Maar het was toch een recept van een Japanse collega van je, zeg maar die ook op internet zijn recepten post, in voor japanse begrippen wonderbaarlijk goed grammaticaal nederlands?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:58 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ja wikipedia aanhalen als bron maakt je natuurlijk een stuk geloofwaardiger. Daarnaast leven we in het westen en niet in het oosten en hier word e.e.a. wel gebruikt . Nasi in Nederland is ook niet te vergelijken met de nasi zoals ze die in China enz eten . Toch zijn er duizenden goedlopende Chinese restaurants gerund door Chinese mensen . Maakt dat die mensen meteen landverraders?
De behoefte en bereiding is hier in Nederland gewoon anders. Als je daar op tegen bent kun je ook een topic openen waarin je duidelijk aangeeft op zoek te zijn naar authentieke recepten.
Niet per definitiequote:Op dinsdag 3 maart 2009 05:01 schreef Mexxa het volgende:
Hoop dat jullie, tijdens het afzeiken van elkaar, dat jullie niet vergeten dat kikkoman de lekkerste sojasaus is?
Misschien is hij goed ingeburgerd ? Zijn ouders hebben een restaurant in Delft. Mogelijk heeft hij het aan westerse normen aangepast en zo door gegeven . Authentiek nee . Begrijpelijk ? Lijkt me wel.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 05:00 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Maar het was toch een recept van een Japanse collega van je, zeg maar die ook op internet zijn recepten post, in voor japanse begrippen wonderbaarlijk goed grammaticaal nederlands?
Wat ben je in de aanval joh, waar hebben we het nou helemaal over? Wikipedia is een bron waar Nederlanders info neerzetten geen Japanners (en misschien ook wel, ik kan niet zien welke nationaliteit erachter zit). De bereiding zal ook per restaurant verschillen, maar blijft het feit dat Teriyaki geen woksaus is en dat zoekt de TS. Dat geef je zelf al toe immers, dat het een bereidingswijze is en geen woksaus. Maar door al je gebrul heen ben je dat alweer vergeten.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:58 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ja wikipedia aanhalen als bron maakt je natuurlijk een stuk geloofwaardiger. Daarnaast leven we in het westen en niet in het oosten en hier word e.e.a. wel gebruikt . Nasi in Nederland is ook niet te vergelijken met de nasi zoals ze die in China enz eten . Toch zijn er duizenden goedlopende Chinese restaurants gerund door Chinese mensen . Maakt dat die mensen meteen landverraders?
De behoefte en bereiding is hier in Nederland gewoon anders. Als je daar op tegen bent kun je ook een topic openen waarin je duidelijk aangeeft op zoek te zijn naar authentieke recepten.
Het wordt gebruikt icm woksauzen. Triyaki an sig is geen woksaus. Dat staat er ook niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 05:05 schreef Morwen het volgende:
[..]
Wat ben je in de aanval joh, waar hebben we het nou helemaal over? Wikipedia is een bron waar Nederlanders info neerzetten geen Japanners (en misschien ook wel, ik kan niet zien welke nationaliteit erachter zit). De bereiding zal ook per restaurant verschillen, maar blijft het feit dat Teriyaki geen woksaus is en dat zoekt de TS. Dat geef je zelf al toe immers, dat het een bereidingswijze is en geen woksaus. Maar door al je gebrul heen ben je dat alweer vergeten.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 05:02 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Misschien is hij goed ingeburgerd ? Zijn ouders hebben een restaurant in Delft. Mogelijk heeft hij het aan westerse normen aangepast en zo door gegeven . Authentiek nee . Begrijpelijk ? Lijkt me wel.
Die ja. Is het smerig? Ben er nooit geweest moet ik bekennenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 05:10 schreef Poepoog het volgende:
[..]
9 tegen 10 dat de eigenaren geen Japanners zijn. Er zijn in Nederland de laatste tijd maar een beperkt aantal restaurants in Japanse handen (lees bijna helemaal niet), je bedoelt toch niet FuSha heEen keer met een groep japanners weggegaan omdat het zo smerig was
Okura (en dan het lopend buffetquote:Op dinsdag 3 maart 2009 05:13 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Die ja. Is het smerig? Ben er nooit geweest moet ik bekennenGa zelf regelmatig naar sapporo.in Amsterdam. Die is wel puik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |