Hier hebben ze het bij de XL iig niet. Maar misschien ligt het aan de locatie.Ze hebben hier een shitload aan Faja Lobi artikelen . Wonen veel surinaamse mensen.quote:
Er zit knoflook door dus mooi welquote:Op maandag 2 maart 2009 18:05 schreef kayintveen het volgende:
teriyakki is volgens mij geen knoflook saus
Sorry hoor, maar in de Japanse teriyaki saus zit dus echt geen knoflook, misschien wel de "conimex/go tan restaurants: (quote:
Hmmmquote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:11 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar in de Japanse teriyaki saus zit dus echt geen knoflook, misschien wel de "conimex/go tan restaurants: () maar de echte Japanese keuken vind je uberhaupt weinig knoflook.
Dus als er een beetje knoflook doorheen zit is het knoflooksaus, wat een grappige manier van denkenquote:
Heel toevallig niet gegoogled,quote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:22 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Hmmm
Dat recept komt toch echt af van een echte Jap hoor
Nee joh. Maar dat gezeik van die kut TS. Probeer je te helpen krijg je van die grafreacties. Ze zoekt het maar uit verder I'm out of herequote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:23 schreef Morwen het volgende:
[..]
Dus als er een beetje knoflook doorheen zit is het knoflooksaus, wat een grappige manier van denken
Wat moeten we zonder je expertisequote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:25 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Nee joh. Maar dat gezeik van die kut TS. Probeer je te helpen krijg je van die grafreacties. Ze zoekt het maar uit verder I'm out of here
Val je wel een beetje door de mand jaquote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:25 schreef Poepoog het volgende:
Heel toevallig niet gegoogled,
eerste hit op google is met toevallig al je ingredienten is http://www.smulweb.nl/997629/koken/recept/Japanse-Gehaktballetjes
"Echte Jap", google jap zul je bedoelen![]()
Trouwens sherry in de Japanse keuken, het moet niet gekker worden.
Flikker op . Ik heb het van een Jap op mn werk gekregen. Weet ik veel wat zijn bronnen zijn!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Val je wel een beetje door de mand ja![]()
Nou ja, who cares. TS moet gewoon een paar recepten voor Japanse sauzen proberen en kijken wat lijkt op welke ze zo lekker vond
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:29 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Flikker op . Ik heb het van een Jap op mn werk gekregen. Weet ik veel wat zijn bronnen zijn!
En idd mijn expertise is dusdanig superieur aan het zooitje infantielen hier dat ik weiger me nog langer te lenen voor dit zooitje culi-barbaren.
Roomboter in de wok
Internet:quote:Op maandag 2 maart 2009 12:58 schreef Pacmaniac het volgende:
OT een recept voor teriyaki saus
Ingredienten
1 el japanse sojasaus
2 el rijstwijn of sherry
2 el suiker
2 el olie
4 tl gemberpoeder
1/2 kopje kippe/runderbouillon
1 teentje knoflook, geperst
Bereiding
Combineer alle ingredienten en gebruiken als marinade, na het marineren de rest gebruiken om het vlees onder het grillen te bestrijken aan het einde van de grill tijd zodat een stroperige saus ontstaat.
Voor ongeveer 1 kopje.
De dikgedrukte woorden zijn de enige woorden die anders zijn dan jouw recept.quote:Teriyaki Saus
1 el japanse sojasaus
2 el rijstwijn of sherry
2 el suiker
2 el olie
4 tl gemberpoeder
1/2 kopje kippe/runderbouillon
1 teentje knoflook, geperst
Bereiding
Combineer alle ingredienten en gebruiken als marinade, na het marineren de rest gebruiken om het vlees onder het grillen te bestrijken. Aan het einde van de grill tijd de rest van de marinade een een pannetje doen en zachtjes inkoken, zodat een stroperige saus ontstaat.
Voor ongeveer 1 kopje marinade
Kenker op man nerdje. Ik ga wekelijks in kwaliteits restaurants eten . De Japanse keuken gebruikt idd geen sherry maar wel Mirin. Alleen dat is (als het al te krijgen is in Nederland) zeer kostbaar. Dus die sherry is een alternatief. En begin niet over je sociale werkplaats . Dat je daar werkt lijkt me niet iets om trots op te zijn. Daarnaast hoort het niet in CUL thuis. Open maar lekker je eigen topic!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:32 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Lul niet man, je valt gigantisch door de mand, eerst de t/s lopen uitschelden dat ze dom is, en wat iets meer zij. De japanse keuken gebruikt nauwelijks knofllook en zeker geen sherry, maar ach, dat zullen ze op de sociale werktplaats wel beter weten.
En daar heb je wel gelijk inquote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:36 schreef Pacmaniac het volgende:
Daarnaast hoort het niet in CUL thuis. Open maar lekker je eigen topic!
En die gast zou het niet op internet gezet kunnen hebben????of zelf van internet vandaan gehaald hebben????? Hij is een Jap dus neem ik hem serieus Jou totaal niet. Als je Teriyaki niet als woksaus bestempelt ben je sowieso epic fail. Maar ik snap het wel. Japans eten is kostbaar héquote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:36 schreef Isabeau het volgende:
Pacmaniac, maak het nou niet nog erger, er is echt niemand die je gelooft en dat je dan vervolgens gaat roepen dat de rest incompetent is en TS een trut werkt ook niet mee.
[..]
Internet:
[..]
De dikgedrukte woorden zijn de enige woorden die anders zijn dan jouw recept.
Teriyaki is geen saus het is een kooktechniek.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:43 schreef Poepoog het volgende:
Teriyaki saus is geen woksaus dude.
Echt niet.
Hahaquote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:45 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Teriyaki is geen saus het is een kooktechniek.
Een kooktechniek. Die vaak word toegepast bij het wokken. Zo je zin faalhaas?
Ja wikipedia aanhalen als bron maakt je natuurlijk een stuk geloofwaardiger. Daarnaast leven we in het westen en niet in het oosten en hier word e.e.a. wel gebruikt . Nasi in Nederland is ook niet te vergelijken met de nasi zoals ze die in China enz eten . Toch zijn er duizenden goedlopende Chinese restaurants gerund door Chinese mensen . Maakt dat die mensen meteen landverraders?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:52 schreef Morwen het volgende:
Teriyaki (Japans: 照り焼き, テリヤキ) is een Japanse kooktechniek, waarbij gesneden vis of vlees wordt gebakken (yaki) in een marinade van sojasaus, waardoor het een speciale glans (teri) krijgt.
De saus voor teriyaki wordt gemaakt van onder andere soja, suiker en rijstwijn. In het westen kun je de teriyaki-achtige saus kant-en-klaar kopen in de supermarkt of Oosterse winkel. Vaak zitten er dan niet traditionele ingrediėnten in zoals knoflook.
Bron: Wikipedia
Geen knoflook dus TS bedoelt een andere saus. Allemachtig hoelang kan je over saus doorzemelenEn waar is Twerk als je hem nodig hebt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |