abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 maart 2009 @ 12:51:42 #26
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_66613431
knoflook met zwarte bonensaus
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_66613630
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:49 schreef vaagsel het volgende:

[..]

Ik durf die weddenschap wel aan.
Hier hebben ze het bij de XL iig niet. Maar misschien ligt het aan de locatie.Ze hebben hier een shitload aan Faja Lobi artikelen . Wonen veel surinaamse mensen.

OT een recept voor teriyaki saus

Ingredienten
1 el japanse sojasaus
2 el rijstwijn of sherry
2 el suiker
2 el olie
4 tl gemberpoeder
1/2 kopje kippe/runderbouillon
1 teentje knoflook, geperst

Bereiding
Combineer alle ingredienten en gebruiken als marinade, na het marineren de rest gebruiken om het vlees onder het grillen te bestrijken aan het einde van de grill tijd zodat een stroperige saus ontstaat.

Voor ongeveer 1 kopje.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  maandag 2 maart 2009 @ 18:05:53 #28
204276 kayintveen
kayintveen.com
pi_66624727
teriyakki is volgens mij geen knoflook saus
pi_66640751
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:05 schreef kayintveen het volgende:
teriyakki is volgens mij geen knoflook saus
Er zit knoflook door dus mooi wel
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66640878
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:22 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar in de Japanse teriyaki saus zit dus echt geen knoflook, misschien wel de "conimex/go tan restaurants: ( ) maar de echte Japanese keuken vind je uberhaupt weinig knoflook.
pi_66640896
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:11 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar in de Japanse teriyaki saus zit dus echt geen knoflook, misschien wel de "conimex/go tan restaurants: ( ) maar de echte Japanese keuken vind je uberhaupt weinig knoflook.
Hmmm

Dat recept komt toch echt af van een echte Jap hoor
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:23:09 #32
84524 Morwen
I got life
pi_66640898
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:22 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Dus als er een beetje knoflook doorheen zit is het knoflooksaus, wat een grappige manier van denken
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_66640900
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:22 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Hmmm

Dat recept komt toch echt af van een echte Jap hoor
Heel toevallig niet gegoogled,
eerste hit op google is met toevallig al je ingredienten is http://www.smulweb.nl/997629/koken/recept/Japanse-Gehaktballetjes

"Echte Jap", google jap zul je bedoelen

Trouwens sherry in de Japanse keuken, het moet niet gekker worden.
pi_66640902
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:23 schreef Morwen het volgende:

[..]

Dus als er een beetje knoflook doorheen zit is het knoflooksaus, wat een grappige manier van denken
Nee joh. Maar dat gezeik van die kut TS. Probeer je te helpen krijg je van die grafreacties. Ze zoekt het maar uit verder I'm out of here
pi_66640903
Het lijkt mij dat knoflook een hoofdingrediėnt moet zijn wil je het knoflooksaus noemen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66640905
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:25 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Nee joh. Maar dat gezeik van die kut TS. Probeer je te helpen krijg je van die grafreacties. Ze zoekt het maar uit verder I'm out of here
Wat moeten we zonder je expertise
pi_66640906
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:25 schreef Poepoog het volgende:

Heel toevallig niet gegoogled,
eerste hit op google is met toevallig al je ingredienten is http://www.smulweb.nl/997629/koken/recept/Japanse-Gehaktballetjes

"Echte Jap", google jap zul je bedoelen

Trouwens sherry in de Japanse keuken, het moet niet gekker worden.
Val je wel een beetje door de mand ja

Nou ja, who cares. TS moet gewoon een paar recepten voor Japanse sauzen proberen en kijken wat lijkt op welke ze zo lekker vond
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66640910
Teriyaki is btw veel te zoet, en kan me niet voorstellen dat het in Wokrestaurants wordt gebruikt. Is ook niet echt geschikt om mee te wokken...
pi_66640913
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Val je wel een beetje door de mand ja

Nou ja, who cares. TS moet gewoon een paar recepten voor Japanse sauzen proberen en kijken wat lijkt op welke ze zo lekker vond
Flikker op . Ik heb het van een Jap op mn werk gekregen. Weet ik veel wat zijn bronnen zijn!
En idd mijn expertise is dusdanig superieur aan het zooitje infantielen hier dat ik weiger me nog langer te lenen voor dit zooitje culi-barbaren.

Roomboter in de wok
pi_66640917
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:29 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Flikker op . Ik heb het van een Jap op mn werk gekregen. Weet ik veel wat zijn bronnen zijn!
En idd mijn expertise is dusdanig superieur aan het zooitje infantielen hier dat ik weiger me nog langer te lenen voor dit zooitje culi-barbaren.

Roomboter in de wok

Lul niet man, je valt gigantisch door de mand, eerst de t/s lopen uitschelden dat ze dom is, en wat iets meer zij. De japanse keuken gebruikt nauwelijks knofllook en zeker geen sherry, maar ach, dat zullen ze op de sociale werktplaats wel beter weten.
pi_66640923
Pacmaniac, maak het nou niet nog erger, er is echt niemand die je gelooft en dat je dan vervolgens gaat roepen dat de rest incompetent is en TS een trut werkt ook niet mee.
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:58 schreef Pacmaniac het volgende:
OT een recept voor teriyaki saus

Ingredienten
1 el japanse sojasaus
2 el rijstwijn of sherry
2 el suiker
2 el olie
4 tl gemberpoeder

Bereiding
Combineer alle ingredienten en gebruiken als marinade, na het marineren de rest gebruiken om het vlees onder het grillen te bestrijken aan het einde van de grill tijd zodat een stroperige saus ontstaat.

Voor ongeveer 1 kopje.
Internet:
quote:
Teriyaki Saus
1 el japanse sojasaus
2 el rijstwijn of sherry
2 el suiker
2 el olie
4 tl gemberpoeder

Bereiding
Combineer alle ingredienten en gebruiken als marinade, na het marineren de rest gebruiken om het vlees onder het grillen te bestrijken. Aan het einde van de grill tijd de rest van de marinade een een pannetje doen en zachtjes inkoken, zodat een stroperige saus ontstaat.

Voor ongeveer 1 kopje marinade
De dikgedrukte woorden zijn de enige woorden die anders zijn dan jouw recept.
pi_66640924
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:32 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Lul niet man, je valt gigantisch door de mand, eerst de t/s lopen uitschelden dat ze dom is, en wat iets meer zij. De japanse keuken gebruikt nauwelijks knofllook en zeker geen sherry, maar ach, dat zullen ze op de sociale werktplaats wel beter weten.
Kenker op man nerdje. Ik ga wekelijks in kwaliteits restaurants eten . De Japanse keuken gebruikt idd geen sherry maar wel Mirin. Alleen dat is (als het al te krijgen is in Nederland) zeer kostbaar. Dus die sherry is een alternatief. En begin niet over je sociale werkplaats . Dat je daar werkt lijkt me niet iets om trots op te zijn. Daarnaast hoort het niet in CUL thuis. Open maar lekker je eigen topic!
pi_66640926
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:36 schreef Pacmaniac het volgende:

Daarnaast hoort het niet in CUL thuis. Open maar lekker je eigen topic!
En daar heb je wel gelijk in Laten we er maar over ophouden en kijken of TS uiteindelijk de lekkere saus kan vinden die ze zoekt.
pi_66640927
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:36 schreef Isabeau het volgende:
Pacmaniac, maak het nou niet nog erger, er is echt niemand die je gelooft en dat je dan vervolgens gaat roepen dat de rest incompetent is en TS een trut werkt ook niet mee.
[..]

Internet:
[..]

De dikgedrukte woorden zijn de enige woorden die anders zijn dan jouw recept.
En die gast zou het niet op internet gezet kunnen hebben????of zelf van internet vandaan gehaald hebben????? Hij is een Jap dus neem ik hem serieus Jou totaal niet. Als je Teriyaki niet als woksaus bestempelt ben je sowieso epic fail. Maar ik snap het wel. Japans eten is kostbaar hé . Beperk je liever tot spareribs en laat culinaire klasse over aan de mensen die dat kunnen beoordelen/betalen stom grietje
pi_66640932
Teriyaki saus is geen woksaus dude.

Echt niet.

pi_66640934
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:43 schreef Poepoog het volgende:
Teriyaki saus is geen woksaus dude.

Echt niet.

Teriyaki is geen saus het is een kooktechniek.
Een kooktechniek. Die vaak word toegepast bij het wokken. Zo je zin faalhaas?
pi_66640938
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:45 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Teriyaki is geen saus het is een kooktechniek.
Een kooktechniek. Die vaak word toegepast bij het wokken. Zo je zin faalhaas?
Haha

Wokken is een kooktechniek, en teriyaki zou je ook een kooktechniek kunnen noemen, maar je hebt ze nooit bij elkaar, immers knappe jongen als jij je vlees in teriyaki saus gaat wokken.

Je blijft me verbazen... Je kan ook gewoon een keer zeggen, tja ik had het fout, maar toegegeven, dit houdt mij wel wakker bij het studeren.
pi_66640941
Pacmaniac.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:52:52 #49
84524 Morwen
I got life
pi_66640943
Teriyaki (Japans: 照り焼き, テリヤキ) is een Japanse kooktechniek, waarbij gesneden vis of vlees wordt gebakken (yaki) in een marinade van sojasaus, waardoor het een speciale glans (teri) krijgt.

De saus voor teriyaki wordt gemaakt van onder andere soja, suiker en rijstwijn. In het westen kun je de teriyaki-achtige saus kant-en-klaar kopen in de supermarkt of Oosterse winkel. Vaak zitten er dan niet traditionele ingrediėnten in zoals knoflook.

Bron: Wikipedia

Geen knoflook dus TS bedoelt een andere saus. Allemachtig hoelang kan je over saus doorzemelen En waar is Twerk als je hem nodig hebt
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_66640947
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:52 schreef Morwen het volgende:
Teriyaki (Japans: 照り焼き, テリヤキ) is een Japanse kooktechniek, waarbij gesneden vis of vlees wordt gebakken (yaki) in een marinade van sojasaus, waardoor het een speciale glans (teri) krijgt.

De saus voor teriyaki wordt gemaakt van onder andere soja, suiker en rijstwijn. In het westen kun je de teriyaki-achtige saus kant-en-klaar kopen in de supermarkt of Oosterse winkel. Vaak zitten er dan niet traditionele ingrediėnten in zoals knoflook.

Bron: Wikipedia

Geen knoflook dus TS bedoelt een andere saus. Allemachtig hoelang kan je over saus doorzemelen En waar is Twerk als je hem nodig hebt
Ja wikipedia aanhalen als bron maakt je natuurlijk een stuk geloofwaardiger. Daarnaast leven we in het westen en niet in het oosten en hier word e.e.a. wel gebruikt . Nasi in Nederland is ook niet te vergelijken met de nasi zoals ze die in China enz eten . Toch zijn er duizenden goedlopende Chinese restaurants gerund door Chinese mensen . Maakt dat die mensen meteen landverraders?

De behoefte en bereiding is hier in Nederland gewoon anders. Als je daar op tegen bent kun je ook een topic openen waarin je duidelijk aangeeft op zoek te zijn naar authentieke recepten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')