abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66598133
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:18 schreef ChrisMoneymaker het volgende:
Onder Truman en Eisenhower was er nog wel sprake van een gedisciplineerde begroting.. de uitgaven liepen pas echt op onder de zo geliefde dooie mooiboy Kennedy.
die is maar 1,5 jaar president geweest, die heeft geen tijd gehad om iets structureel te wijzigen, hij was alleen tegen een oorlog beginnen tegen de communisten in Vietnam, dat koste hem de kop

pi_66957860
LXIV, take heart: uit deze publicaties blijkt dat de kredietcrisis ook het Grijze Geteisem van de babyboom-generatie stevig getroffen heeft, en dat ze de laatste hunner dagen veelal in de bijstand zullen moeten slijten. Sommige zien zich al gedwongen om een GenX-kostganger in het overbemeten huis te nemen, of zelfs weer (zoals in hun jonge jaren) in communeverband te gaan wonen:

• Is the Future Going Down the Drain? Baby Boomers Going Bust
  • The Wealth of the Baby Boom Cohorts After the Collapse of the Housing Bubble
  •   donderdag 12 maart 2009 @ 03:21:14 #153
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_66958076
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 02:36 schreef dvr het volgende:
    LXIV, take heart: uit deze publicaties blijkt dat de kredietcrisis ook het Grijze Geteisem van de babyboom-generatie stevig getroffen heeft, en dat ze de laatste hunner dagen veelal in de bijstand zullen moeten slijten. Sommige zien zich al gedwongen om een GenX-kostganger in het overbemeten huis te nemen, of zelfs weer (zoals in hun jonge jaren) in communeverband te gaan wonen:

• HAHAHAHA , die communes, precies zoals ik al voorspeld heb. En dat kan in Nederland net zo goed. Wat nou 'woningtekort'?
    Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
    "I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
    pi_66958094
    TS heeft een punt, vee van de richel is het en altijd maar ik , ik , ik nu zitten ze weer in allerlei spirtuele shitzooi.
    ***** Kraak.....
    pi_66958152
    Ik coin hierbij overigens de uitdrukking 'Het Grijze Geteisem'. Dat kon de komende jaren nog wel eens een hit worden. Dan wordt eindelijk mijn ambitie bewaarheidt om de Van Dale te halen. Veel gebruiken dus s.v.p., deze snedige nieuwe uitdrukking.
    pi_66958156
    Die baas van dit forum komt er net achteraan wat gaat er met dat geteisem gebeuren?
    ***** Kraak.....
    pi_66958165
    Danny is kaal, dus ik voorzie van dat front geen problemen.
    pi_66958167
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 04:03 schreef dvr het volgende:
    Danny is kaal, dus ik voorzie van dat front geen problemen.
    OK dat gaat het verschil maken.
    ***** Kraak.....
    pi_66958719
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 03:59 schreef dvr het volgende:
    Ik coin hierbij overigens de uitdrukking 'Het Grijze Geteisem'. Dat kon de komende jaren nog wel eens een hit worden. Dan wordt eindelijk mijn ambitie bewaarheidt om de Van Dale te halen. Veel gebruiken dus s.v.p., deze snedige nieuwe uitdrukking.
    reken en maar op dat als jij oud bent er geen gratis electrocar en gratis taxivervoer en thuiszorg en tafeltje-dek-je en je pensioen is door het middelloon, slechts de helft van het huidige en je zult bij je kinderen moeten wonen, ook AOW zal er niet meer zijn.
    pi_66958723
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 07:49 schreef henkway het volgende:

[..]

reken en maar op dat als jij oud bent er geen gratis electrocar en gratis taxivervoer en thuiszorg en tafeltje-dek-je en je pensioen is door het middelloon, slechts de helft van het huidige en je zult bij je kinderen moeten wonen, ook AOW zal er niet meer zijn.
    Waarom dacht je dat er steeds meer crimilnele bejaarden komen?
    ***** Kraak.....
      donderdag 12 maart 2009 @ 07:56:23 #161
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_66958760
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 02:36 schreef dvr het volgende:

• Maar domineren de babyboomers in de VS ook de partijen en vakbonden? En hebben zij daar voor zichzelf ook VUT, eindloon etc geregeld? Volgens mij is dat uniek voor de Nederlandse BB'ers.
    The End Times are wild
    pi_66958885
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 07:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar domineren de babyboomers in de VS ook de partijen en vakbonden? En hebben zij daar voor zichzelf ook VUT, eindloon etc geregeld? Volgens mij is dat uniek voor de Nederlandse BB'ers.
    Babyboomers domineren wereldwijd zo'n beetje alles. Maar dat is ook logisch. Zij zijn ver in de meerderheid en hebben reeds jaren van carrière achter zich. "Wij" beginnen net.

Kijk maar eens naar de leiders van de landen en hun leeftijden. Op een aantal uitzonderingen na, zijn het stuk voor stuk de BB'ers. Daar is an sich niets mis mee, zo lang ze maar niet enkel aan hun eigen hachje denken (zoals hier in NL)
    pi_66958915
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 08:11 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Babyboomers domineren wereldwijd zo'n beetje alles. Maar dat is ook logisch.
    Democratie, de wet van de meerderheid.
    ***** Kraak.....
    pi_66958969
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 08:14 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

De dictatuur van de meerderheid, maar verder heb je gelijk.
    pi_66958975
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 08:14 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Dus de jeugd moet meer kinderen krijgen, dan lossen we zo het probleem met de vergrijzing wel op.

Ow nee toch niet de slechte demografische verdeling is juist ook een van de oorzaken van onze piramide spel instort maatschappij.
    pi_66959009
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 08:21 schreef Basp1 het volgende:

Ow nee toch niet de slechte demografische verdeling is juist ook een van de oorzaken van onze piramide spel instort maatschappij.
    Je moet net toevallig op het goede moment op de goede plek geboren worden dan is er niets aan de hand.
    ***** Kraak.....
    pi_66959019
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 08:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus de jeugd moet meer kinderen krijgen, dan lossen we zo het probleem met de vergrijzing wel op.

De demografische situatie lost zichzelf wel op hoor . Kenmerk van het in leven zijn, je gaat dood.
    pi_66959061
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 08:26 schreef RvLaak het volgende:

Kenmerk van het in leven zijn, je gaat dood.
    De wereld gaat naar de klote door al die anti rook en alcohol acties, daardoor blijft het klootjesvolk langer leven en wie betaalt dat?
    ***** Kraak.....
      donderdag 12 maart 2009 @ 08:30:10 #169
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_66959062
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 08:11 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Babyboomers domineren wereldwijd zo'n beetje alles. Maar dat is ook logisch. Zij zijn ver in de meerderheid en hebben reeds jaren van carrière achter zich. "Wij" beginnen net.

Kijk maar eens naar de leiders van de landen en hun leeftijden. Op een aantal uitzonderingen na, zijn het stuk voor stuk de BB'ers. Daar is an sich niets mis mee, zo lang ze maar niet enkel aan hun eigen hachje denken (zoals hier in NL)
    Klopt. En dat is in NL erger dan in de andere landen. Om de een of andere reden is het een bijzonder asociale, regenteske generatie geworden. Dat begon al met Provo in de jaren 60. Toen al een grote mond en doen alsof de hele wereld van hen was, met niemand rekening houden. Vervolgens als ouders vooral met zichzelf bezig geweest (sleutelkinderen). Daarna massaal geld binnengeharkt op kosten van toekomstige generaties.
    The End Times are wild
    pi_66959102
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 08:26 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De demografische situatie lost zichzelf wel op hoor . Kenmerk van het in leven zijn, je gaat dood.
    Een ander kenmerk van onze huidige maatschappij is dat de levensverwachting flink opgelopen is, maar de pensioen gerechtigde leeftijd niet opgetrokken is. En dan nog eens de christelijke moraal er over heen dat de pil van drion onbespreekbaar is zodat mensen niet aan het eind op een humane wijze een einde aan hun kasplant bestaan in het verzorgingstehuis zouden kunnen maken.

Al hoewel door onze levenstijl is de levensverwachting in nederland in ieder geval al weer iets aan het dalen. Dat zou je ook al als een daling van onze welvaart kunnen zien.
      donderdag 12 maart 2009 @ 09:05:20 #171
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_66959655
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 07:49 schreef henkway het volgende:

[..]

Ach, als de babyboomers allemaal dood zijn komt er onwijs veel ruimte weer, ook qua financien. Als het meezit is er dan weer genoeg geld om zulke dingen te betalen.
    Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
    pi_66959968
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 07:51 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Waarom dacht je dat er steeds meer crimilnele bejaarden komen?
    omdat ze zich vervelen en omdat er veel te veel los lopen / rijden
    pi_66960021
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 09:14 schreef henkway het volgende:

[..]

Aan het werk ermee.
    ***** Kraak.....
    pi_66960023
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 09:14 schreef henkway het volgende:

[..]

Net zoals in hun jeugd...

Ben benieuwd hoe onze generatie zich gaat gedragen als bejaarde en helemaal hoe de huidige jeugd zich dan gaat gedragen.
    pi_66960903
    Kijk, die babyboomers waren natuurlijk uitvreters. Maar voor 20-ers en 30-ers met hun enorme ego's heb ik ook niet zo heel veel op. Ze denken allemaal dat ze recht hebben op méér méér méér zonder er echt iets voor te willen doen. In dat opzicht verschillen ze niet zo heel veel van hun babyboomer pappies en mammies.
    pi_66961079
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 09:47 schreef HiZ het volgende:
    Kijk, die babyboomers waren natuurlijk uitvreters. Maar voor 20-ers en 30-ers met hun enorme ego's heb ik ook niet zo heel veel op. Ze denken allemaal dat ze recht hebben op méér méér méér zonder er echt iets voor te willen doen. In dat opzicht verschillen ze niet zo heel veel van hun babyboomer pappies en mammies.
    Oorzaak -> gevolg. Het hele opgroeien met het sleutelkinderen verhaal en de exploderende welvaart van onze ouders heeft ons inderdaad ernstig verwend.

Voorbeeld: ik had een computer voor mezelf, voordat de PC haar echte intrede deed in de maatschappij.

Als je opgroeit met dat soort welvaart, kun je niets anders doen dan er gewend aan raken. Het helpt als je het een tijd in je leven financieel wat "moeilijk" hebt. Voor zover dat dat überhaupt kan als student zijnde. Maar het daadwerkelijk moeten werken en sparen voor de spullen die we (willen) hebben, heeft onze generatie niet geleerd.

Het grote verschil tussen ons en onze ouders is echter dat wij nu de lasten moeten dragen van de situatie. Zij hebben een monopolie op alle regelingen en zorgen ervoor dat zij buiten alle bezuinigingen blijven (zie de loonsverlagingen bij TNT). Wij moeten bloeden. Het zal heel interessant zijn om te zien hoe onze generatie dit op zal pakken.
    pi_66961324
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 03:59 schreef dvr het volgende:
    Hm, zonder BB contekst zijn dit ook de nog ouderen. Degenen die NL wel hebben opgebouwd na WO-2 en daar niet al te rijkelijk voor beloond zijn, i.t.t. de uitvretende BBs.
    Goud kan je niet bijdrukken
      donderdag 12 maart 2009 @ 11:48:07 #178
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_66964782
    Eigenlijk moet je emigreren naar een land met een hele jonge bevolking.
    Meestal zijn dat ontwikkelende economieen die ook niet van die zware BB lasten meezeulen.
    En dan de BB-ers achterlaten in NL in hun rijtjeshuizen die ze dachten voor een half miljoen aan ons te verkopen
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
      donderdag 12 maart 2009 @ 11:57:04 #179
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_66965139
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 11:48 schreef SeLang het volgende:
    Eigenlijk moet je emigreren naar een land met een hele jonge bevolking.
    Ja, dat had ik ook al bedacht en daar ben ik al een tijdje serieus over aan het nadenken. Maarja, welk land? Er zijn er zoveel. En de landen waar ik graag zou willen wonen hebben allemaal een westerse cultuur met veelal een grote BB-populatie. Zelfs in Nieuw-Zeeland.

Zuid-Amerika komt voor mij denk ik nog het beste in de buurt van wat ik wil.
      Moderator donderdag 12 maart 2009 @ 12:00:01 #180
    236264 crew  capricia
    pi_66965258
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 11:57 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, dat had ik ook al bedacht en daar ben ik al een tijdje serieus over aan het nadenken. Maarja, welk land? Er zijn er zoveel. En de landen waar ik graag zou willen wonen hebben allemaal een westerse cultuur met veelal een grote BB-populatie. Zelfs in Nieuw-Zeeland.

Zuid-Amerika komt voor mij denk ik nog het beste in de buurt van wat ik wil.
    Landen met een jonge bevoling? Zijn vaak arme landen.
    Angola
    Marokko
    "People that use Fiat currency as a store of value.
    There is a name for it:
    We call them Poor"
      donderdag 12 maart 2009 @ 12:00:52 #181
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_66965287
    quote:
    With the nation full of worthless, ridiculously large, and mostly empty houses, why not fill them with the newly penurious and like-minded boomers in need of housing?

Better yet: why not abandon these suburban houses altogether, and find more appropriate housing arrangements closer to urban cores, or build tightly knit communities on cheap rural land?
    We gaan een veel betere en socialere samenleving krijgen
    Ik zie het helemaal zitten
    Mijn reisverslagen
      donderdag 12 maart 2009 @ 12:00:55 #182
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_66965293
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 09:47 schreef HiZ het volgende:
    Dat komt grotendeels door de babyboomers (en de generatie na hun ook) zelf. Die zagen kinderen als een verlengde van hun ego en dat ego moest ten alle tijde gestreeld worden. Helicopter parents is een direct resultaat ervan, net als ouders die om het minste of geringste meteen naar school of vereniging stapte als hun kind een onvoldoende kreeg of geen medaille won of buiten het voetbalelftal werd gezet. Hun kind was geweldig, het beste, het knapste en deed nooit iets kwaad. Dan krijg je inderdaad heel verwende kinderen met een ego waar je U tegen zegt. Je oogst wat je zaait.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
      donderdag 12 maart 2009 @ 12:03:08 #183
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_66965365
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 12:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Landen met een jonge bevoling? Zijn vaak arme landen.
    Angola
    Marokko
    Precies en daar wil ik dus echt niet naartoe. Ik zat meer te denken aan Peru, Bolivia, dat soort landen. Azië trekt me niet.
      Moderator donderdag 12 maart 2009 @ 12:08:33 #184
    236264 crew  capricia
    pi_66965556
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 12:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Precies en daar wil ik dus echt niet naartoe. Ik zat meer te denken aan Peru, Bolivia, dat soort landen. Azië trekt me niet.
    Angola heeft wel de ideale bevolkingsopbouw:

There is a name for it:
    We call them Poor"
      donderdag 12 maart 2009 @ 12:11:43 #185
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_66965656
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 12:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Angola heeft wel de ideale bevolkingsopbouw:
    [ afbeelding ]
    Hmmm, "Angola now is China's biggest supplier of oil". Misschien toch zo verkeerd nog niet, dat "Angola". Tot er weer oorlog uitbreekt... Het blijft toch Afrika.
    pi_66965774
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 12:03 schreef Lemmeb het volgende:
    Azië trekt me niet.
    Je moet je ook door een aziatische laten trekken, die hebben van die kleine handjes dan lijkt je piemel veel groter.
      donderdag 12 maart 2009 @ 12:17:12 #187
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_66965825
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 12:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je moet je ook door een aziatische laten trekken, die hebben van die kleine handjes dan lijkt je piemel veel groter.
    Been there, done that, didn't like the t-shirt.
      donderdag 12 maart 2009 @ 12:19:01 #188
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_66965902

Dit valt goed te doen
    Mijn reisverslagen
      donderdag 12 maart 2009 @ 12:21:44 #189
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_66966011
    Tja, tja, de filipijnen en Indonesië. Toch niet echt landen waarvan je denkt van nou, daar ga ik eens lekker mijn leven spenderen als gezonde Hollandse jongen/meid.
      donderdag 12 maart 2009 @ 12:22:51 #190
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_66966042
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 12:19 schreef SeLang het volgende:
    [ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dit valt goed te doen
    Waarom woon jij eigenlijk nog hier, in het westen? Alleen vanwege de belasting?
      donderdag 12 maart 2009 @ 12:24:06 #191
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_66966088
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 12:21 schreef ethiraseth het volgende:
    Tja, tja, de filipijnen en Indonesië. Toch niet echt landen waarvan je denkt van nou, daar ga ik eens lekker mijn leven spenderen als gezonde Hollandse jongen/meid.
    De Filipijnen zie ik nog wel zitten, maar Indonesië niet.
      donderdag 12 maart 2009 @ 12:24:41 #192
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_66966112
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 12:22 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Waarom woon jij eigenlijk nog hier, in het westen? Alleen vanwege de belasting?
    Ik ben me ook aan het bezinnen wat ik hier nog/ weer doe.
    Maar eigenlijk bevalt het klimaat me hier wel (geen grapje).
    Mijn reisverslagen
      donderdag 12 maart 2009 @ 12:27:15 #193
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_66966197
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 12:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben me ook aan het bezinnen wat ik hier nog doe
    Als ik jou was zou ik het wel weten, met zo'n berg centen en een voorliefde voor Aziatische meisjes. Lekker naar Thailand of Vietnam, een gezinnetje stichten met een prachtige 20 jaar jongere vrouw ofzo.
      donderdag 12 maart 2009 @ 12:30:06 #194
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_66966291
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 12:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik het wel weten, met zo'n berg centen en een voorliefde voor Aziatische meisjes. Lekker naar Thailand of Vietnam, een gezinnetje stichten met een prachtige 20 jaar jongere vrouw ofzo.
    Dat doen inderdaad bijna alle beursgoeroes (Marc Faber e.d.)
    Mijn reisverslagen
      donderdag 12 maart 2009 @ 12:31:16 #195
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_66966330
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 12:24 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

De Filipijnen zie ik nog wel zitten, maar Indonesië niet.
    Zo'n land is leuk als je nog jong bent, maar wat moet je daar als je niet meer kan werken? dan zijn er volgens mij weinig voorzieningen.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_66966366
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 12:24 schreef SeLang het volgende:

Maar eigenlijk bevalt het klimaat me hier wel (geen grapje).
    Zijn er geen noordelijke stukken in azie te vinden waar het klimaat wat meer lijkt op ons klimaat. (japan?)
      donderdag 12 maart 2009 @ 12:32:48 #197
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_66966379
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 12:31 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Zo'n land is leuk als je nog jong bent, maar wat moet je daar als je niet meer kan werken? dan zijn er volgens mij weinig voorzieningen.
    Een spaarpot doet wonderen
    Mijn reisverslagen
      Moderator donderdag 12 maart 2009 @ 12:33:09 #198
    236264 crew  capricia
    pi_66966386
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 12:31 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Als je geld hebt is de gezondheidszorg daar nog beter dan hier.
    Nieuwste van het nieuwste.
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_66966819
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 12:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Als je geld hebt is de gezondheidszorg daar nog beter dan hier.
    Nieuwste van het nieuwste.
    maar je bent dan ook snel door je geld heen.

Japan zou nog kunnen idd, of oosteuropa
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_66968724
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 12:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

maar je bent dan ook snel door je geld heen.

Japan zou nog kunnen idd, of oosteuropa
    Is alles in Japan niet duurder dan London?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')