Meer kleuren kan toch niet, heb ik hier pas geleerd?quote:Op maandag 23 maart 2009 23:40 schreef DaFan het volgende:
BOEM!
Toffe macro vraag, Hoek.
Je gebruikt alleen de 'basis' 56 kleuren uit Excel neem ik aan?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Range("B" & i).Value = Range("B" & i).Interior.ColorIndex Next i Columns("B:B").Select Selection.Sort Key1:=Range("B1"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _ OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _ DataOption1:=xlSortNormal Columns("B:B").ClearContents |
Te lang argument voor de functie HYPERLINK wellicht??quote:Op maandag 23 maart 2009 22:06 schreef McGilles het volgende:
Ik zit met het volgende probleem.
Ik ben bezig voor werk een mooi hyperlinkje te maken dat ervoor zorgt dat bepaalde gegevens uit cellen in een automatisch mailtje worden ingevuld.
Nu heb ik alles voor elkaar en alles werkt perfect. Echter als ik teveel tekens in de cellen zet die naar het mailtje worden overgezet, kan excel het allemaal niet meer aan.
Ik heb al geprobeerd de formule op te splitsen vanuit 2 cellen maar om 1 of andere reden pakt hij het dan niet en werkt de formule ook niet.
Het gaat om de volgende formule:
=HYPERLINK("mailto:"&D5&"?subject=Wijziging afspraak&body=Datum: "&TEKST(C6,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Tijd:"&TEKST(C7," hh:mm")&TEKEN(11)&"Geboorte: "&TEKST(C8,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Achternaam: "&C9&TEKEN(11)&"Reden: "&C10&TEKEN(11)&"Nieuwe afspraak: "&TEKST(C11,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Tijd nieuwe afspraak: "&TEKST(C12," hh:mm")&TEKEN(11)&"Overig: "&C13&TEKEN(11)&""&TEKEN(11)&"Met vriendelijke groet"&TEKEN(11)&"Afsprakenbalie","@")
De cellen C6 t/m C13 vult iemand dus zelf in en die info wordt dan automatisch in het mailtje netjes neergezet. Echter als ik bijvoorbeeld bij 'overig' een heel verhaal ga typen, werkt de formule al niet meer. Iemand hier een oplossing?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | "mailto:"&D5&"?subject=Wijziging afspraak&body=Datum: " _ &TEKST(C6,"d/m/yyyy")&TEKEN(11) _ &"Tijd:"&TEKST(C7," hh:mm")&TEKEN(11)&"Geboorte: " _ &TEKST(C8,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Achternaam: "&C9& _ TEKEN(11)&"Reden: "&C10&TEKEN(11)& _ "Nieuwe afspraak: "&TEKST(C11,"d/m/yyyy") _ &TEKEN(11)&"Tijd nieuwe _ afspraak: "&TEKST(C12," hh:mm")&TEKEN(11)& _ "Overig: "&C13&TEKEN(11)&""&TEKEN(11)&"Met vriendelijke _ groet"&TEKEN(11)&"Afsprakenbalie","@" HYPERLINK(RANGE("A1").VALUE) 'eventueel 'RANGE("A1").VALUE = "" |
dat doe je het makkelijkste met Microsoft Excel, een onderdeel van de Microsoft Office Suite.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:44 schreef roelmaster18 het volgende:
Ik heb een vraag .
Ik heb 2 Exel documenten
1 met namen en personeelsnummers van alle medewerker zon 2500
1 met namen van alle BHV-ers (ook hier staan de personeelnummers bij.
Nu wil ik graag dat de lijst met BHV-ers geimporteerd worden in de totaallijst, dus iets met find and replace, maar wil geen 700 namen in voeren....Iemand een idee met welk programma en hoe ik dat kan doen.
!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:26 schreef ralfie het volgende:
[..]
dat doe je het makkelijkste met Microsoft Excel, een onderdeel van de Microsoft Office Suite.
Plaats gewoon een button en laat die verwijzen naar onderstaande sub. (Niet helemaal van mezelf). De body moet je dan zelf even aanpassen, maar dat zal wel lukken.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:06 schreef McGilles het volgende:
Ik zit met het volgende probleem.
Ik ben bezig voor werk een mooi hyperlinkje te maken dat ervoor zorgt dat bepaalde gegevens uit cellen in een automatisch mailtje worden ingevuld.
Nu heb ik alles voor elkaar en alles werkt perfect. Echter als ik teveel tekens in de cellen zet die naar het mailtje worden overgezet, kan excel het allemaal niet meer aan.
Ik heb al geprobeerd de formule op te splitsen vanuit 2 cellen maar om 1 of andere reden pakt hij het dan niet en werkt de formule ook niet.
Het gaat om de volgende formule:
=HYPERLINK("mailto:"&D5&"?subject=Wijziging afspraak&body=Datum: "&TEKST(C6,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Tijd:"&TEKST(C7," hh:mm")&TEKEN(11)&"Geboorte: "&TEKST(C8,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Achternaam: "&C9&TEKEN(11)&"Reden: "&C10&TEKEN(11)&"Nieuwe afspraak: "&TEKST(C11,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Tijd nieuwe afspraak: "&TEKST(C12," hh:mm")&TEKEN(11)&"Overig: "&C13&TEKEN(11)&""&TEKEN(11)&"Met vriendelijke groet"&TEKEN(11)&"Afsprakenbalie","@")
De cellen C6 t/m C13 vult iemand dus zelf in en die info wordt dan automatisch in het mailtje netjes neergezet. Echter als ik bijvoorbeeld bij 'overig' een heel verhaal ga typen, werkt de formule al niet meer. Iemand hier een oplossing?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | Dim OutApp As Object Dim OutMail As Object Dim strbody As String Dim FilenameStr As String Dim address As String Dim name As String name = Range("D5") address = Range("D5") 'MsgBox address Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application") OutApp.Session.Logon Set OutMail = OutApp.CreateItem(0) strbody = "Hi technician," & vbNewLine & vbNewLine & _ "Can you do an Aster run as described in " & location & vbNewLine & _ vbNewLine & "Regards " & name On Error Resume Next With OutMail .to = address .CC = "iemand1@uu.nl" .BCC = "iemand2@uu.nl" .Subject = "Wijziging afspraak" .Body = strbody .Send End With On Error GoTo 0 MsgBox "Email sent to iemand1, iemand2 and " & name & "!" Set OutMail = Nothing Set OutApp = Nothing End Sub |
Als ik je goed begrijp wil je de BHV'ers tussen het overige personeel zetten?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:44 schreef roelmaster18 het volgende:
Ik heb een vraag .
Ik heb 2 Exel documenten
1 met namen en personeelsnummers van alle medewerker zon 2500
1 met namen van alle BHV-ers (ook hier staan de personeelnummers bij.
Nu wil ik graag dat de lijst met BHV-ers geimporteerd worden in de totaallijst, dus iets met find and replace, maar wil geen 700 namen in voeren....Iemand een idee met welk programma en hoe ik dat kan doen.
Het gaat fout vanaf deze code:quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:01 schreef DaFan het volgende:
Jaheur als je nou ff een nep variable aanmaakt, zeg i = 1 en deze plaatst aan het begin van je macro. Ga dan in de Editor en doe rechtermuisknop -> Add watch (Controle toevoegen) -> Break when value changes (Onderbreken indien waarde is gewijzigd).
Dan ga je de code ín en kan je met F8 naar de volgende stap. Je kan dan zien waar het evt fout gaat. Ik kan zo niks vinden.
1 2 3 4 | "Bevindingen!R1K1:R111K16", Version:=xlPivotTableVersion10).CreatePivotTable _ TableDestination:="Data!R16K13", TableName:="Draaitabel1", DefaultVersion _ :=xlPivotTableVersion10 |
Ik heb het ook ff "opgenomen" en bij mij zag het maken van een pivot er anders uit. Hieronder staat het, met jouw ranges erin.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:21 schreef Jaheur het volgende:
[..]
Het gaat fout vanaf deze code:
[ code verwijderd ]
1 2 3 | "Bevindingen!R1K1:R111K16").CreatePivotTable TableDestination:="Data!R16K13", TableName:= _ "Draaitabel1", DefaultVersion:=xlPivotTableVersion10 |
Die van jou werkt, maar niet op mijn manier. Het moet in een bestaande werkblad en niet in een nieuwe en als ik de code ActiveWorkbook.PivotCaches.Add aanpas naar ActiveWorkbook.PivotCaches.Create werkt het weer niet :/quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:39 schreef Metal_Jag het volgende:
[..]
Ik heb het ook ff "opgenomen" en bij mij zag het maken van een pivot er anders uit. Hieronder staat het, met jouw ranges erin.
Misschien dat dat wel werkt?
[ code verwijderd ]
ps/ TableDestination stond bij mij op "". Mocht het bovenstaande nog fout gaan verander dat dan eerst ff in ""
Maar in TableDestination kun je toch aangeven waar je de draaittabel wilt hebben? Als je daar je bestaande werkblad met celverwijzing neerzet, ben je toch klaar? (Precies die code uit mijn vorige post, dus met de TableDestination = "JOUWRANGE")quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:06 schreef Jaheur het volgende:
[..]
Die van jou werkt, maar niet op mijn manier. Het moet in een bestaande werkblad en niet in een nieuwe en als ik de code ActiveWorkbook.PivotCaches.Add aanpas naar ActiveWorkbook.PivotCaches.Create werkt het weer niet :/
Ik hou wel van simpele macro'tjes:quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:43 schreef RayMania het volgende:
Wederom een vraagje, zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.
Ik heb sheet1 en in de cellen A1 t/m A10 staat de naam van een voetbalspeler. In de cellen B1 t/m B10 staat de club waar die voetbalspeler op dit moment speelt. In kolom B kunnen dus verschillende clubs staan.
Nu heb ik bijvoorbeeld sheet2 en ik wil daar een overzicht maken van alle spelers van één bepaalde club (zeg Ajax). De informatie moet gehaald worden uit sheet1. Ik wil dus dat sheet1 gecontroleerd wordt op een bepaalde club en als er een speler van bijvoorbeeld Ajax tussen staat, moet dat getransfert worden naar sheet2 (waar alle Ajacieden komen te staan). Hoe doe ik dat?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Columns("B:B").Clear Club = Range("A1").Value i = 0 j = 0 Do i = i + 1 If Worksheets("Blad1").Cells(i, 2).Value = Club Then j = j + 1 Worksheets("Blad2").Cells(j, 2).Value = Worksheets("Blad1").Cells(i, 1).Value End If Loop Until Worksheets("Blad1").Cells(i, 1).Value = "" End Sub |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | For each ws in Worksheets Club = ws.Name <jouw code> Next |
Dan krijg ik de melding ongeldige procedure aanroep of ongeldig argumentquote:Op woensdag 25 maart 2009 18:43 schreef Metal_Jag het volgende:
[..]
Maar in TableDestination kun je toch aangeven waar je de draaittabel wilt hebben? Als je daar je bestaande werkblad met celverwijzing neerzet, ben je toch klaar? (Precies die code uit mijn vorige post, dus met de TableDestination = "JOUWRANGE")
Heb je dan misschien geen passende range? Wat als je het bij 1 cell houdt?quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:13 schreef Jaheur het volgende:
[..]
Dan krijg ik de melding ongeldige procedure aanroep of ongeldig argument
Ik benader de sheet en range op een andere manier en dan werkt het wel:quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:35 schreef Metal_Jag het volgende:
[..]
Heb je dan misschien geen passende range? Wat als je het bij 1 cell houdt?
Ik heb het nl. geprobeerd en het werkte bij mij wel...
Ha, je hebt gelijk. Ik had blijkbaar de post niet helemaal goed gelezen, want ik dacht dat hij het zo wou hebben. Maar ik heb je voorstel er even in verwerkt. Nu met 1 knop op de eerste sheet om de gegevens te verwerken. Dit zou nog in een EventChange kunnen, maar goed.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:22 schreef DaFan het volgende:
Jopi kan je er niet nog zoiets om heen bouwen, dan hoeft RM alleen nog maar 18 Worksheets aan te maken met de naam van de clubs (neem aan Eredivisie )
[ code verwijderd ]
Hoef je ten eerste A1 niet te 'vervuilen' met de clubnaam, ten tweede hoef je geen 18 buttons te maken en de macro aan te passen qua worksheetnaam (Blad2 in jouw voorbeeld).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | For Each ws In Worksheets If ws.Name <> Worksheets(1).Name Then 'zo sla je de eerste worksheet over Club = ws.Name Worksheets(Club).Columns("A:A").Clear i = 0 j = 0 Do i = i + 1 If Worksheets(1).Cells(i, 2).Value = Club Then j = j + 1 Worksheets(Club).Cells(j, 1).Value = Worksheets(1).Cells(i, 1).Value End If Loop Until Worksheets(1).Cells(i, 1).Value = "" End If Next End Sub |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |