Wordt het door spaties aangegeven waar het gesplitst wordt? Dus alles voor de eerste spatie en tussen de eerste spatie en de 2e?quote:Op maandag 30 maart 2009 20:47 schreef hoek21 het volgende:
Ik heb weer eens een vraagje. Hoe kan ik tekst en nummers uit 1 cel verdelen over 2 cellen? Ik heb dus bv in een cel staan (Drum 157 kg) Nu wil ik dus in een cel het woord ¨drum¨ hebben en in een andere ¨157¨. Ik weet dat het kan, maar hoe zat het ook alweer?
Al iemand het weet dan is hulp welkom
Dank alvast
GR
1 |
1 |
Nee dat werkt niet. Wil je altijd hetgene hebben dat voor KG staat misschien?quote:Op maandag 30 maart 2009 21:03 schreef hoek21 het volgende:
Het ziet er zo uit. Dit is de info uit een cel en ik wil die 157 eruit filteren. (is in het spaans vandaar)
TAMBOR A CAMBIO DE 157KG
Ik ga even proberen of je oplossing wekt
dank alvast
Gr
1 |
Mja, leuk spelen met LINKS() en RECHTS()quote:Op maandag 30 maart 2009 22:29 schreef DaFan het volgende:
Via =CEL("Bestandsnaam") kan je achterhalen in welke map het huidige bestand staat
Ik denk dat je genoeg van Excel weet om daar wat mee te kunnen.
Edit: Wel eerst een keer opslaan.
Niet bij mijquote:Op maandag 30 maart 2009 22:37 schreef DaFan het volgende:
Zo dus:
=LEFT(CELL("filename"),FIND("[",CELL("filename"))-1)
C:\Users\Sven\School\Portfolio\06 P-Project\Kwaliteitshandboek\[Inhoud.xlsx]Blad1quote:Op maandag 30 maart 2009 22:51 schreef DaFan het volgende:
Wat is je output van CEL("bestandsnaam") ?
hey, daar zit wat inquote:Op maandag 30 maart 2009 23:05 schreef DaFan het volgende:
FIND = VIND.ALLES
Niet ZOEKEN. ZOEKEN = LOOKUP.
Het wordt alleen door mij en mn pa gebruikt, en op alle pc's en laptops staat Office2007quote:Op dinsdag 31 maart 2009 07:33 schreef DaFan het volgende:
Goed werk
Weet je zeker dat je met .docx wil gaan werken? Of 2007 bestandstype in het algemeen? In bedrijven gebruikt nog bijna niemand het. Wij gebruiken zelfs nog 2002 (al heb ik stiekem 2003 Engelse versie opgezet, ik kon godverdomme geen functie vinden in het Nederlands)
werkt dit niet gewoon: =hyperlink("bestandsnaam"; "link") ??quote:Op maandag 30 maart 2009 23:20 schreef qu63 het volgende:
Ok, uiteindelijke functie:
=HYPERLINK(LINKS(CEL("bestandsnaam");VIND.ALLES("[";CEL("bestandsnaam"))-1)&$B$7&" - "&$C$7&"\"&RECHTS($B$8;1)&" - "&$C$8&"\"&RECHTS(B9;2)&" - "&C9&".docx";"Link")
Wordt:
C:\Users\Sven\School\Portfolio\06 P-Project\Kwaliteitshandboek\01 - Kwaliteitsbeleid\0 - Beleid\01 - Intentieverklaring.docx
Thanks DaFan
Kan wel, alleen ik heb er dus een hele mappenstructuur in zitten, dan moet ik iedere link handmatig aanpassen. Dit is gewoon copy-pastenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:47 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
werkt dit niet gewoon: =hyperlink("bestandsnaam"; "link") ??
ik bedoel: =HYPERLINK("01 - Intentieverklaring.docx"; "link")
Ik heb het ff geprobeerd en werkte wel
=E11quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:21 schreef Stimpy2009 het volgende:
Hoi, ik ben bezig met een sheet om stop tijden in kaart te brengen en nu ben ik al wel zover dat in een ander lijstje een top 5 komt te staan. maar nu wil ik ook graag de bijhorende text er automatisch bij hebben.. kan iemand me helpen? ik kom er niet meer uit!
groetjes Stimpy
zie voorbeeld:
http://i261.photobucket.com/albums/ii43/Tinuske2008/voorbeeld.jpg
En wat als er een andere nummer 1 is?quote:
VLOOKUP met -1 als kolom verwijzing om rechts in de array te zoeken en de waarde links van de gevonden waarde weer te geven? Als dat kan staat hier morgen een youtube linkje waarin ik mijn schoen op eet.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:11 schreef qu63 het volgende:
Je kan toch ook -1 doen? Ik geloof dat ik het zo een keer werkend heb gekregen..
En anders ben ik benieuwd naar je INDEX/MATCH script
Ik doe soms gewoon in rij G (ofzo) =A1, dan kan ik daar mee verder
*prutsen gaat*quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:54 schreef Deetch het volgende:
[..]
VLOOKUP met -1 als kolom verwijzing om rechts in de array te zoeken en de waarde links van de gevonden waarde weer te geven? Als dat kan staat hier morgen een youtube linkje waarin ik mijn schoen op eet.
Waar vul je deze waardes in en waar heb je deze opgeslagen?quote:Op woensdag 1 april 2009 12:33 schreef Swennus het volgende:
Een vraagje:
Ik heb 5 waardes (1 t/m 5) en nou zit aan elk van deze waardes een tekst
mijn vraag is nou:
Hoe kan ik er voor zorgen dat wanneer in cel x "1" staat dan de bijbehorende tekst verschijnt?
vbA B 1 DA 1 2 DB 2 3 DC 3 4 DD 4 5 DE 5
Ik heb het als volgt opgelost (2003 Engelse versie):quote:Op woensdag 1 april 2009 12:34 schreef G-Mart het volgende:
Hoi,
Ik ben bezig met een spreadsheet dat een overzicht bevat van gegevens van verschillende bedrijven waar ik mee samenwerk. Elk bedrijf is bezig met een verschillend project waar ik graag afbeeldingen van wil laten zien in mijn spreadsheet. Ik zit niet zo te wachten op grote rijen aan afbeeldingen maar wil eigenlijk een knop hebben waarmee je afbeeldingen als pop-up te zien krijgt, idealiter met een mooi kader er omheen (vergelijkbaar met hoe je hier op het forum een YouTube video kunt bekijken).
Iemand enig idee hoe dit te doen (als het uberhaupt al mogelijk is)?
P.S.: Ik gebruik de Engelse versie van Excel 2003
Alvast bedankt!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | With frmPlaatje .imgUserform.Picture = LoadPicture("path", 240, 162) .Caption = "Bedrijf A" .Show End With End Sub |
bedankt voor de snelle reactie maar heb het reeds gevonden!quote:Op woensdag 1 april 2009 13:16 schreef DaFan het volgende:
[..]
Waar vul je deze waardes in en waar heb je deze opgeslagen?
http://spreadsheets.about(...)/080428_lockcell.htmquote:Op woensdag 1 april 2009 14:25 schreef Swennus het volgende:
[..]
bedankt voor de snelle reactie maar heb het reeds gevonden!
Maar nu loop ik tegen een ander "probleem"
Hoe kan ik er voor zorgen dat er alleen nog maar in een 2tal cellen iets kan worden gewijzigd en dat men de rest van de cellen niet meer kan selecteren?
Heb je misschien "automatisch berekenen" uitgezet. Dat staat in "opties" --> "berekenen".quote:Op woensdag 1 april 2009 19:10 schreef hoek21 het volgende:
aaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh ik heb iets gedaan denk ik maar ik weet niet wat en weet ook niet hoe ik het weer tergu kan krijgen. Op de een of andere manier kan ik opeens geen formules meer copieren. Als ik knip en plak of sleep dan kopieert hij alleen de waarde maar niet de formule. Hij geeft wel de formule weer in de cel maar houd de waarde van de andere cel. aaaaaaaa wat heb ik gedaan????
Please help!!!
Dank
Euh, zo goed ben ik niet met Excel :-/quote:Op donderdag 2 april 2009 13:07 schreef DaFan het volgende:
Je kan toch een _change event maken voor de boxes?
Waar heb je die checkboxes vandaan gehaald?quote:Op donderdag 2 april 2009 13:14 schreef G-Mart het volgende:
[..]
Euh, zo goed ben ik niet met Excel :-/
Ik heb gewoon geGoogled naar een optie om checkboxes toe te voegen. x-jes zijn ook okay, alhoewel ik liever checkboxjes heb.quote:Op donderdag 2 april 2009 13:31 schreef DaFan het volgende:
[..]
Waar heb je die checkboxes vandaan gehaald?
En zou je er evt mee akkoord gaan om het met kruisjes (x) te doen in de cellen ipv boxjes? Scheelt je een hoop werk.
Hoe heb je het gedaan danquote:Op donderdag 2 april 2009 14:53 schreef G-Mart het volgende:
[..]
Ik heb gewoon geGoogled naar een optie om checkboxes toe te voegen. x-jes zijn ook okay, alhoewel ik liever checkboxjes heb.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Range("A1").Value = 1 Else Range("A1").Value = -1 End If End Sub Private Sub CheckBox2_Click() If CheckBox2.Value = True Then Range("A2").Value = 1 Else Range("A2").Value = -1 End If End Sub |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | If Not Intersect(Target, Range("A1:A4")) Is Nothing Then Rij = Target.Row If Range("A" & Rij).Value < 0 Then Rows(Rij).Interior.ColorIndex = 0 Else Rows(Rij).Interior.ColorIndex = 1 End If End If End Sub |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |