Persoonlijk (ik spreek even als user) vraag ik me dat al zeker een aflevering of 20-25 af, want het zijn twee kampen die steeds dezelfde dingen herhalen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:59 schreef Gia het volgende:
Waarom houden we deze topics eigenlijk in stand?
Als we nou niet meer doen dan nieuws posten en dat bespreken..... voor de rest is toch alles al wel tig keer gezegd.
ach ja, er blijken wat meer strohalemn te zijn dan we in eerste instantie hadden kunnen zien aankomen... Ik had zelf van te voren het idee dat het iddee wennen zou zijn maar dat die boetes van 2400,- wel zouden afschrikken...quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Persoonlijk (ik spreek even als user) vraag ik me dat al zeker een aflevering of 20-25 af, want het zijn twee kampen die steeds dezelfde dingen herhalen.
Maar als mods willen we de 'discussie' ook niet dwarsbomen en bovendien zijn er steeds weer actuele ontwikkelingen, zoals de rechtszaak en nieuwe cijfers. Het blijft dus actueel. Maar is ook raar om te zien dat onderwerpen als de 180 doden door bosbranden in Australië maar een paar topics krijgen, terwijl de Derde Wereldoorlog (sorry, ik bedoel de invoering van het rookverbod in de horeca) al bij topic 42 is...
Dat is het mooie van een internetforum, discussieren over allerlei onderwerpen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Persoonlijk (ik spreek even als user) vraag ik me dat al zeker een aflevering of 20-25 af, want het zijn twee kampen die steeds dezelfde dingen herhalen.
Maar als mods willen we de 'discussie' ook niet dwarsbomen en bovendien zijn er steeds weer actuele ontwikkelingen, zoals de rechtszaak en nieuwe cijfers. Het blijft dus actueel. Maar is ook raar om te zien dat onderwerpen als de 180 doden door bosbranden in Australië maar een paar topics krijgen, terwijl de Derde Wereldoorlog (sorry, ik bedoel de invoering van het rookverbod in de horeca) al bij topic 42 is...
Toch sneu hoe men zichzelf moet bevredigen door anderen dwars te ziten.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:09 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
toch sneu hoe men het zonder bepaald stofje niet gezellig kan zijn
Inclusief de mededeling dat ze geen zin hebben er verder op in te gaan, om dan later doodleuk weer overnieuw te beginnen, bij het beginpunt wel te verstaan.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:07 schreef Elfletterig het volgende:
Het zal mij een rotzorg zijn wat heel Nederland over mijn vrijetijdsbesteding denkt.quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:37 schreef Elfletterig het volgende:
Zal me een rotzorg zijn wat ze denken.
[..]
Het probleem van democratisch fascisme is veel groter en belangrijker dan die paar boetes. Maar daar kom jij pas achter als jouw vrijetijdsbesteding verboden word.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:27 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ach ja, er blijken wat meer strohalemn te zijn dan we in eerste instantie hadden kunnen zien aankomen... Ik had zelf van te voren het idee dat het iddee wennen zou zijn maar dat die boetes van 2400,- wel zouden afschrikken...
De VWA had na 1 maand al over moeten stappen op boetes uitdelen en sommige opmerkingen die ik hier hoor als "6x beboet maar telkens 300,-" hadden natuurlijk ook niet moeten voorkomen. Beide partijen hebben te lang dit laten doorslepen....
het verzet heeft bar weinig met democratisch fascisme te maken, het enige waar die kroegeigenaren zich druk om maken is geld. Als vanaf 1 juli heel astmatisch nederland zich dagelijks ging voltanken in de kroeg had je geen bareigenaar gehoord.quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het probleem van democratisch fascisme is veel groter en belangrijker dan die paar boetes. Maar daar kom jij pas achter als jouw vrijetijdsbesteding verboden word.
Nee dommie. Het rookverbod is een voorbeeld van democratisch fascismequote:Op donderdag 26 februari 2009 20:51 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
het verzet heeft bar weinig met democratisch fascisme te maken,
ja in jouw ogen, maar die kroegbazen verzetten zich niet vanwege een zgn democratisch fascisme.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee dommie. Het rookverbod is een voorbeeld van democratisch fascisme
Ze zijn het zich niet allemaal van bewust, maar dat doen ze wel. Net zoals iedereen die sex heeft tegen de regels, die drugs gebruikt tegen de regels, die een mening heeft tegen de regels die door een vermeende meerderheid "democratisch" worden opgelegd.quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:36 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ja in jouw ogen, maar die kroegbazen verzetten zich niet vanwege een zgn democratisch fascisme.
Onzin. De kroegbazen verzetten zich alleen tegen het risico van omzetdaling. Echte idealisten hoef je onder de ondernemers niet te zoeken. Ze zitten gewoon in deze handel om hun brood te verdienen, niet om iemands 'vrijheid' te verdedigen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze zijn het zich niet allemaal van bewust, maar dat doen ze wel. Net zoals iedereen die sex heeft tegen de regels, die drugs gebruikt tegen de regels, die een mening heeft tegen de regels die door een vermeende meerderheid "democratisch" worden opgelegd.
'quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:47 schreef mgerben het volgende:
[..]
Onzin. De kroegbazen verzetten zich alleen tegen het risico van omzetdaling. Echte idealisten hoef je onder de ondernemers niet te zoeken. Ze zitten gewoon in deze handel om hun brood te verdienen, niet om iemands 'vrijheid' te verdedigen.
Je komt er wel achter als jouw vrijheden aan de beurt zijn.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:47 schreef mgerben het volgende:
[..]
Onzin. De kroegbazen verzetten zich alleen tegen het risico van omzetdaling. Echte idealisten hoef je onder de ondernemers niet te zoeken. Ze zitten gewoon in deze handel om hun brood te verdienen, niet om iemands 'vrijheid' te verdedigen.
quote:Ajax ¤ 0.00 - Feyenoord ¤ 0,00
Voetbalsupporters hebben een nieuw wapen om de tegenstander een financieel oor aan te naaien: overtreed het rookverbod bij een uit-wedstrijd. Want dat kan de thuisclub op een boete van de VWA-rookpolitie komen te staan.
Het rookverbod in de horeca is sinds 1 juli vorig jaar ook van kracht in de sportsector. Dus ook in stadions. Desondanks steken supporters nog regelmatig een rokertje op tijdens de wedstrijd.
Twee voetbalclubs zochten daarom recentelijk de publiciteit. Ajax kondigde onlangs harde sancties aan tegen rokende supporters. Wie rookt in de Amsterdam Arena kan zijn of haar seizoenskaart kwijtraken, of krijgt tenminste een schorsing voor één wedstrijd.
Feyenoord slaat deze week een vriendelijker toon aan. Op de website van de club wordt bezoekers van de Kuip dringend verzocht om het rookverbod te respecteren. De club zegt inmiddels te zijn gewaarschuwd door de VWA.
Hoe het ook zij, de Nederlandse voetbalcompetitie heeft er een leuke ranglijst bij. Die met boetes van de rookpolitie. De stand in de rook-klassieker Ajax-Feyenoord is vooralsnog onbeslist: ¤ 0.00 - ¤ 0.00.
Ik wist het, lees maar een paar topics terug.quote:
dan staan die kroegbazen ook niet op de barricades voor mequote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je komt er wel achter als jouw vrijheden aan de beurt zijn.
Ligt er een beetje aan welke vrijheden worden afgenomen. Als jij straks verplicht een handdoek moet dragen in de sauna, en jij baalt daarvan, dan zul je de kroegbazen idd niet horen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:00 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dan staan die kroegbazen ook niet op de barricades voor me
Dan zou je willen dat het verbieden van alles voor het rookverbod gestopt was.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:00 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dan staan die kroegbazen ook niet op de barricades voor me
Ze verzetten zich tegen hun vrijheidsbeperking om te bepalen of er wel of niet gerookt mag worden. Uiteraard speelt omzetdaling daarbij een grote rol. Z'n klanten willen namelijk graag roken!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:47 schreef mgerben het volgende:
Mijn vrijheden zijn net vergroot en meer waard geworden.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je komt er wel achter als jouw vrijheden aan de beurt zijn.
Ach wat ben je kortzichtig. Heb ik niet aangetoond dat met de argumenten van de anti-rokers alles verboden kan worden?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:14 schreef mgerben het volgende:
[..]
Mijn vrijheden zijn net vergroot en meer waard geworden.
Nee, het is helaas het mechanisme van wat het domme plebs onder democratie verstaat en wat machthebbers er mee doen.quote:Er is geen geheime wereldregering die niets beters te doen heeft dan mensjes pesten en hun pleziertjes af te pakken.
Wat je zegt ben je zelf,quote:De wereld draait niet om jou. Zo belangrijk ben je niet.
Die anderen moeten dus gewoon niet in mijn kroeg komen, waar tot ieders tevredenheid nog steeds gerookt word. Deal with it.quote:Het rookverbod is ingesteld voor anderen. Niet voor jou. Deal with it.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |