De strekking van mijn post is nou juist dat we met dit rookverbod zitten omdat veel mensen de slechte karaktereigenschap of zelfs ziekelijke aandrang hebben om voor anderen te willen bepalen wat goed voor hen is.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:59 schreef Pacmaniac het volgende:
We moeten steeds meer en mogen steeds minder in dit land. Maar jij staat daar achter? Vroeger was het vrijheid blijheid en nu moet alles opeens helemaal anders?
Dat jij en 11 geen idee hebben wat vrijheid nu precies inhoudt is eigenlijk best een kwalijke zaak.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:13 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is uiterst zinvol voor de discussie om regelmatig te constateren dat een hoop mensen een vieze ongezonde en opdringerige gewoonte verwarren met vrijheid.
Dan ga jij vanaf morgen ook maar op de fiets naar je werk.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:13 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is uiterst zinvol voor de discussie om regelmatig te constateren dat een hoop mensen een vieze ongezonde en opdringerige gewoonte verwarren met vrijheid.
Jij hebt inderdaad een kop vol zaagsel. Wat kan jullie het schelen als ik een paar jaar eerder sterf? Moeten alle rokers zich maar conformeren naar de norm? Moet iedereen leven volgens de tien gezondheidsboden?quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:13 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Idd . Eng wijf met dr belerende uitsprakenquote:Op donderdag 26 februari 2009 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij hebt inderdaad een kop vol zaagsel. Wat kan jullie het schelen als ik een paar jaar eerder sterf? Moeten alle rokers zich maar conformeren naar de norm? Moet iedereen leven volgens de tien gezondheidsboden?
Dat jullie meeroken onprettig vinden, dat is een ding. Maar bemoei je verder anders effe lekker met je eigen zaken. Het zielige is nog dat jullie denken dat jullie het eeuwige leven bezitten enkel omdat je niet rookt.
Je slaat de spijker op de kop. Tegenover asociaal volk moet je je vrijheid inderdaad opeisen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat jij en 11 geen idee hebben wat vrijheid nu precies inhoudt is eigenlijk best een kwalijke zaak
... terwijl jij en al die andere anti-rook fanatici hun eigen vrijheid opeisen...
Doe ik al dagelijks.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:19 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Dan ga jij vanaf morgen ook maar op de fiets naar je werk.
Dit zijn mijn eigen zaken.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij hebt inderdaad een kop vol zaagsel. Wat kan jullie het schelen als ik een paar jaar eerder sterf? Moeten alle rokers zich maar conformeren naar de norm? Moet iedereen leven volgens de tien gezondheidsboden?
Dat jullie meeroken onprettig vinden, dat is een ding. Maar bemoei je verder anders effe lekker met je eigen zaken. Het zielige is nog dat jullie denken dat jullie het eeuwige leven bezitten enkel omdat je niet rookt.
Bedankt voor het bewijzen van mijn stelling dat vrijheid niet aan jou besteed isquote:Op donderdag 26 februari 2009 13:25 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je slaat de spijker op de kop. Tegenover asociaal volk moet je je vrijheid inderdaad opeisen.
Roken: daar komen we samen wel uit.
En ik ben van mening dat je maar een keer leeft, daarom probeer ik er zoveel mogelijk van te genieten. Daarbij maak ik mij niet al te druk om eventuele consequenties van slecht eten, roken of drankgebruik.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:27 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dit zijn mijn eigen zaken.
Ik denk overigens helemaal niet dat ik het eeuwige leven heb, daarom rook ik ook niet. Het leven is wat je er van maakt dus kies ik voor kwaliteit.
quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:30 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bedankt voor het bewijzen van mijn stelling dat vrijheid niet aan jou besteed is![]()
Vrijheid opeisen is altijd nog wat anders dan anderen in hun vrijheid beperken maar dat is waarschijnlijk te hoog voor je gegrepen
En zolang je mijn gezondheid niet schaadt gun ik je die keuze ook in alle vrijheid.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En ik ben van mening dat je maar een keer leeft, daarom probeer ik er zoveel mogelijk van te genieten. Daarbij maak ik mij niet al te druk om eventuele consequenties van slecht eten, roken of drankgebruik.
Kwaliteit ja mevrouw Halsema?quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:27 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dit zijn mijn eigen zaken.
Ik denk overigens helemaal niet dat ik het eeuwige leven heb, daarom rook ik ook niet. Het leven is wat je er van maakt dus kies ik voor kwaliteit.
Lul dan ook niet zo belerend over de schadelijkheid van roken.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:33 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
En zolang je mijn gezondheid niet schaadt gun ik je die keuze ook in alle vrijheid.
Als jij rookt in mijn bijzijn is dat wel degelijk mijn zaak. Dat is de kern van zaak.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:33 schreef Pacmaniac het volgende:
Dat zijn UW zaken. Als ik wil roken is dat dus MIJN zaak. Niet de UWE capice?
Ik heb de vrijheid om over roken te praten zoals het mij goeddunkt.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lul dan ook niet zo belerend over de schadelijkheid van roken.
En wie zegt dat ik dat doe?quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:36 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Als jij rookt in mijn bijzijn is dat wel degelijk mijn zaak. Dat is de kern van zaak.
Je schrijft net dat het volgens jou mijn zaak is of ik rook of niet. Als jij dat werkelijk vindt, bemoei je dan ook met je eigen zaken. De schadelijkheid van roken is immers mijn probleem, niet die van jou.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:37 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik heb de vrijheid om over roken te praten zoals het mij goeddunkt.
Of is vrijheid alleen je stokpaardje als je er profijt bij hebt?
Ik huldig de opvatting dat jouw vrijheid ophoudt waar die van anderen wordt aangetast. Misschien past dat bij sociaal-liberaal zijn, maar wat mij betreft hoeft die link echt niet te worden gelegd. In dit geval praten we over een vorm van overlastgevend gedrag (stank, prikkende ogen, slechte lucht, etc) dat zeer waarschijnlijk ook nog slecht is voor de gezondheid.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:39 schreef Chewie het volgende:
Het probleem is dat je dit niet kunt stellen met deze cijfers, het rookverbod treft namelijk niet de hele horeca even zwaar. Daarbij is dit natuurlijk geen argument voor een rookverbod in de horeca maar goed dat geldt ook voor het gezondheidsaspect aangezien die niet in het geding is als men vrijwillig ervoor kiest om zo'n gelegenheid te betreden. Het enige argument is vrijheid en dan is het helemaal triest om te zien dat een zichzelf sociaal-liberaal noemend voor zo'n rookverbod kan zijn.
En ja vrijheid betekend ook het recht op rookvrije horeca en nee vrijheid betekend niet dat rookvrije horeca zal verdwijnen, dat gebeurt pas als ondernemers er geen geld mee kunnen verdienen en dat heb je dus als klant zelf in de hand.
En het bijzijn van rokers opzoeken is jouw zaak. Het staat je volledig vrij dat te doen of te laten.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:36 schreef Schanulleke het volgende:
Als jij rookt in mijn bijzijn is dat wel degelijk mijn zaak. Dat is de kern van zaak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |