abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66477732
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:59 schreef Pacmaniac het volgende:
We moeten steeds meer en mogen steeds minder in dit land. Maar jij staat daar achter? Vroeger was het vrijheid blijheid en nu moet alles opeens helemaal anders?
De strekking van mijn post is nou juist dat we met dit rookverbod zitten omdat veel mensen de slechte karaktereigenschap of zelfs ziekelijke aandrang hebben om voor anderen te willen bepalen wat goed voor hen is.

Minister Klink en zijn medekruisvaarders zijn daar natuurlijk niet uniek in. Daarom zeg ik dat we niet raar op moeten kijken als figuren als Elfletterig, MGerben, Gia en MM hier met enige regelmaat hier wat komen uitbraken wat bij bestudering inzicht geeft in de naargeestige kanten van hun karakter.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_66477865
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:13 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is uiterst zinvol voor de discussie om regelmatig te constateren dat een hoop mensen een vieze ongezonde en opdringerige gewoonte verwarren met vrijheid.
Dat jij en 11 geen idee hebben wat vrijheid nu precies inhoudt is eigenlijk best een kwalijke zaak.

Vrijheid houdt namelijk ook in dat mensen het recht hebben op domme en ongezonde keuzes. Ook wel grappig om te lezen dat jij rokers een opdringerige gewoonte vind hebben terwijl jij en al die andere anti-rook fanatici hun eigen vrijheid opeisen door anderen een verbod op te dringen die juist hun vrijheid beperkt. Hoop dat je zelf ook ziet hoe hypocriet je bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2009 13:19:57 ]
pi_66477875
quote:

[..]

Inderdaad. Het is uiterst zinvol voor de discussie om regelmatig te constateren dat een hoop mensen een vieze ongezonde en opdringerige gewoonte verwarren met vrijheid.
Dan ga jij vanaf morgen ook maar op de fiets naar je werk.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66477942
quote:

[..]

Jij hebt inderdaad een kop vol zaagsel. Wat kan jullie het schelen als ik een paar jaar eerder sterf? Moeten alle rokers zich maar conformeren naar de norm? Moet iedereen leven volgens de tien gezondheidsboden?

Dat jullie meeroken onprettig vinden, dat is een ding. Maar bemoei je verder anders effe lekker met je eigen zaken. Het zielige is nog dat jullie denken dat jullie het eeuwige leven bezitten enkel omdat je niet rookt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_66477996
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij hebt inderdaad een kop vol zaagsel. Wat kan jullie het schelen als ik een paar jaar eerder sterf? Moeten alle rokers zich maar conformeren naar de norm? Moet iedereen leven volgens de tien gezondheidsboden?

Dat jullie meeroken onprettig vinden, dat is een ding. Maar bemoei je verder anders effe lekker met je eigen zaken. Het zielige is nog dat jullie denken dat jullie het eeuwige leven bezitten enkel omdat je niet rookt.
Idd . Eng wijf met dr belerende uitspraken
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:25:17 #46
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_66478062
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat jij en 11 geen idee hebben wat vrijheid nu precies inhoudt is eigenlijk best een kwalijke zaak

... terwijl jij en al die andere anti-rook fanatici hun eigen vrijheid opeisen...
Je slaat de spijker op de kop. Tegenover asociaal volk moet je je vrijheid inderdaad opeisen.
Roken: daar komen we samen wel uit.
Life is what you make it.
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:25:56 #47
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_66478085
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:19 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Dan ga jij vanaf morgen ook maar op de fiets naar je werk.
Doe ik al dagelijks.
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:27:01 #48
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_66478133
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit zijn mijn eigen zaken.
Ik denk overigens helemaal niet dat ik het eeuwige leven heb, daarom rook ik ook niet. Het leven is wat je er van maakt dus kies ik voor kwaliteit.
pi_66478261
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:25 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Je slaat de spijker op de kop. Tegenover asociaal volk moet je je vrijheid inderdaad opeisen.
Roken: daar komen we samen wel uit.
Bedankt voor het bewijzen van mijn stelling dat vrijheid niet aan jou besteed is

Vrijheid opeisen is altijd nog wat anders dan anderen in hun vrijheid beperken maar dat is waarschijnlijk te hoog voor je gegrepen
pi_66478311
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:27 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik denk overigens helemaal niet dat ik het eeuwige leven heb, daarom rook ik ook niet. Het leven is wat je er van maakt dus kies ik voor kwaliteit.
En ik ben van mening dat je maar een keer leeft, daarom probeer ik er zoveel mogelijk van te genieten. Daarbij maak ik mij niet al te druk om eventuele consequenties van slecht eten, roken of drankgebruik.
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:31:48 #51
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_66478321
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:30 schreef Chewie het volgende:

[..]

Bedankt voor het bewijzen van mijn stelling dat vrijheid niet aan jou besteed is

Vrijheid opeisen is altijd nog wat anders dan anderen in hun vrijheid beperken maar dat is waarschijnlijk te hoog voor je gegrepen
Meer vrijheid voor meer mensen!
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:33:10 #52
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_66478382
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En ik ben van mening dat je maar een keer leeft, daarom probeer ik er zoveel mogelijk van te genieten. Daarbij maak ik mij niet al te druk om eventuele consequenties van slecht eten, roken of drankgebruik.
En zolang je mijn gezondheid niet schaadt gun ik je die keuze ook in alle vrijheid.
pi_66478421
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:27 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Kwaliteit ja mevrouw Halsema?

Misschien heeft u wel een enorm dik achterwerk . Kom ik langsrijden in mijn pooierbak en zie ik u op uw driewieler naar de FEBO gaan om kroket nummer 20 van deze week te scoren.
Ga ik toch ook niet zeggen mevrouw uw reet is nu dik genoeg ik kies graag voor kwaliteit dus frituren doet u maar lekker thuis?

Dat zijn UW zaken. Als ik wil roken is dat dus MIJN zaak. Niet de UWE capice?
pi_66478455
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:33 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

En zolang je mijn gezondheid niet schaadt gun ik je die keuze ook in alle vrijheid.
Lul dan ook niet zo belerend over de schadelijkheid van roken.
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:36:28 #55
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_66478515
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:33 schreef Pacmaniac het volgende:

Dat zijn UW zaken. Als ik wil roken is dat dus MIJN zaak. Niet de UWE capice?
Als jij rookt in mijn bijzijn is dat wel degelijk mijn zaak. Dat is de kern van zaak.
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:37:25 #56
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_66478551
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lul dan ook niet zo belerend over de schadelijkheid van roken.
Ik heb de vrijheid om over roken te praten zoals het mij goeddunkt.
Of is vrijheid alleen je stokpaardje als je er profijt bij hebt?
pi_66478570
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:36 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Als jij rookt in mijn bijzijn is dat wel degelijk mijn zaak. Dat is de kern van zaak.
En wie zegt dat ik dat doe?
pi_66478627
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:37 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik heb de vrijheid om over roken te praten zoals het mij goeddunkt.
Of is vrijheid alleen je stokpaardje als je er profijt bij hebt?
Je schrijft net dat het volgens jou mijn zaak is of ik rook of niet. Als jij dat werkelijk vindt, bemoei je dan ook met je eigen zaken. De schadelijkheid van roken is immers mijn probleem, niet die van jou.
pi_66478650
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:39 schreef Chewie het volgende:
Het probleem is dat je dit niet kunt stellen met deze cijfers, het rookverbod treft namelijk niet de hele horeca even zwaar. Daarbij is dit natuurlijk geen argument voor een rookverbod in de horeca maar goed dat geldt ook voor het gezondheidsaspect aangezien die niet in het geding is als men vrijwillig ervoor kiest om zo'n gelegenheid te betreden. Het enige argument is vrijheid en dan is het helemaal triest om te zien dat een zichzelf sociaal-liberaal noemend voor zo'n rookverbod kan zijn.

En ja vrijheid betekend ook het recht op rookvrije horeca en nee vrijheid betekend niet dat rookvrije horeca zal verdwijnen, dat gebeurt pas als ondernemers er geen geld mee kunnen verdienen en dat heb je dus als klant zelf in de hand.
Ik huldig de opvatting dat jouw vrijheid ophoudt waar die van anderen wordt aangetast. Misschien past dat bij sociaal-liberaal zijn, maar wat mij betreft hoeft die link echt niet te worden gelegd. In dit geval praten we over een vorm van overlastgevend gedrag (stank, prikkende ogen, slechte lucht, etc) dat zeer waarschijnlijk ook nog slecht is voor de gezondheid.

Verder snap ik natuurlijk ook wel dat de genoemde omzetdaling een gemiddeld cijfers is en dat er ongetwijfeld kroegen zijn die harder worden getroffen. Maar ondernemen houdt onder meer in dat je tijdig inspeelt op veranderingen. De kroegbazen die nu het hardst klagen zijn diegenen die de poot stijf hielden en de wet aan hun laars lapten, in plaats van tijdig in te spelen op veranderingen.
pi_66478660
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:36 schreef Schanulleke het volgende:
En het bijzijn van rokers opzoeken is jouw zaak. Het staat je volledig vrij dat te doen of te laten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')