Ik neem aan dat er specialisten voor nodig zijn om er voor te zorgen dat die dingen niet kapot gaan, daarnaast is het al 5 uur geweestquote:
Moet door een speciaal instituut worden gedaan, ook is het nogal een precies werk. Het is soort van grote taperecorder.quote:
Over urenquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er specialisten voor nodig zijn om er voor te zorgen dat die dingen niet kapot gaan, daarnaast is het al 5 uur geweest![]()
De rechten waren verkocht aan Noord Holland TV... tis net als bij het voetbal denk ikquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
Gelukkig zendt CNN de persconferentie wèl uit. 't Is ook niet zo belangrijk, hè RTL4....
quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De rechten waren verkocht aan Noord Holland TV... tis net als bij het voetbal denk ik
Ah okay.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:16 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Moet door een speciaal instituut worden gedaan, ook is het nogal een precies werk. Het is soort van grote taperecorder.
En als het nou een KLM toestel was geweestquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er specialisten voor nodig zijn om er voor te zorgen dat die dingen niet kapot gaan, daarnaast is het al 5 uur geweest![]()
Rood:quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:18 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ah okay.
Ik dacht eerst ook altijd dat dat ding zwart wasmaar hij is roze ofzo, logisch ook.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:18 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ah okay.
Ik dacht eerst ook altijd dat dat ding zwart wasmaar hij is roze ofzo, logisch ook.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:18 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ah okay.
Ik dacht eerst ook altijd dat dat ding zwart wasmaar hij is roze ofzo, logisch ook.
Ik dacht altijd dat die recorders voorin het vliegtuig zatenquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:25 schreef Magere_Gein het volgende:
Ik snap nu wel dat er gevraagd werd door de pers of ze gevonden waren, gezien de locatie...
[ afbeelding ]
Meestal rood of oranje.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:25 schreef Bullebak het volgende:
Welke kleur is het nou echt? Het is me niet duidelijk.
Van wat? Zit nog op me werk.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:29 schreef nils7 het volgende:
netwerk heeft duidelijke beelden op NL2
De ene recorder neemt opnamen op vanuit de cockpit, de Flight Data Recorder registreert vluchtgegevens: hoogtewijzigingen, snelheid e.d. Het staartstuk blijft vaak in betere staat.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat die recorders voorin het vliegtuig zaten
Nope, staartstuk krijg het bij een crash over het algemeen het minst te verdurenquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat die recorders voorin het vliegtuig zaten
Wanneer komt er een satellietverbinding die gewoon alle gegevens opvangt en direct doorstuurt naar de grond ipv van deze black-boxes? (Want die dingen willen nogal eens er beschadigd raken)quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:34 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nope, staartstuk krijg het bij een crash over het algemeen het minst te verduren
Ik vermoed het eerste. Ik denk niet dat die nieuwszenders er echt werkelijk zoveel van aantrekken, dat het invloed heeft op wat het voor hun betekent. Carriere = belangrijker...quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:13 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ligt dat aan het sensationele filmen van hun, of dat het wat later echt binnenkomt wat het nu betekent.
Omdat auto ongelukken dagelijks voorkomen inderdaad. Laatste grote vliegtuigongeluk is alweer uit 1992 dus ik snap wel dat het grote impact heeft. En bovendien is een neergestort vliegtuig natuurlijk ook veel spectaculairder.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:39 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Als je dit nieuwsbericht leest:
9 doden in weekendverkeer
realiseer je je hoe "gewoon" dodelijke auto-ongelukken worden gevonden. Althans, het gebrek aan impact in de media.
Met de huidige kredietcrisis voorlopig nog niet gok ik zoquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:51 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Wanneer komt er een satellietverbinding die gewoon alle gegevens opvangt en direct doorstuurt naar de grond ipv van deze black-boxes? (Want die dingen willen nogal eens er beschadigd raken)
Tuurlijk, ik kan het ook wel uitleggen, maar het gaat me eigenlijk even om de ironie. Zovéél doden in het verkeer...quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:55 schreef Flyduck het volgende:
[..]
Omdat auto ongelukken dagelijks voorkomen inderdaad. Laatste grote vliegtuigongeluk is alweer uit 1992 dus ik snap wel dat het grote impact heeft. En bovendien is een neergestort vliegtuig natuurlijk ook veel spectaculairder.
Ehm ze hebben verschillende mensen gevolgd ook iemand die zeer licht gewond was en in de middag al weer thuis was.quote:
Blackbox is prima maar ze zien er zo kwetsbaar uit.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:51 schreef Stupendous76 het volgende:
Wanneer komt er een satellietverbinding die gewoon alle gegevens opvangt en direct doorstuurt naar de grond ipv van deze black-boxes? (Want die dingen willen nogal eens er beschadigd raken)
Zijn ze nietquote:Op woensdag 25 februari 2009 21:04 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Blackbox is prima maar ze zien er zo kwetsbaar uit.
En ook satellieten zelfs krijgen black boxes....quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:04 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Blackbox is prima maar ze zien er zo kwetsbaar uit.
Op het journaal zeiden ze er ook bij dat er vaak verschillende zaten tussen de lijst bij vertrek en aankomst (hoe raar ik dat ook vind eigenlijk).quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:05 schreef m-niki het volgende:
zag net een bericht op nu.nl en daar hadden ze het over een passagierslijst die openbaar gemaakt was door de vliegtuigmaatschappij. Terwijl die aan het laden is, zag ik een herhaling van het 20:00u. nieuws en daarin werd op het eind gezegd dat die lijst absoluut nog niet openbaar gemaakt gaat worden omdat er foutjes in kunnen zitten..
wat is nu waar?
Die twee neven die de hele tijd aan het woord waren over heldendaden, die staan volgens mij al niet op deze lijst (als ik het zo gauw begrepen heb)
voor het geval niemand de link naar die lijst had geplaatst:
de passagierslijst
Nee dat weet ik, heb weleens specificaties gezien maar dan nog, ze worden volgens mij per eigenschap getest maar wat als meerdere eigenschappen irl tegelijk of heel vlak na elkaar op de proef gesteld worden? (direct impact met de grond, hoge temperatuur en een nabije explosie oid) Ben benieuwd hoe die dingen zich dan houden.quote:
De reden daarvoor heb je vandaag kunnen zienquote:Op woensdag 25 februari 2009 21:09 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Op het journaal zeiden ze er ook bij dat er vaak verschillende zaten tussen de lijst bij vertrek en aankomst
Zoiets ja. Bij dit ongeval is er alleen sprake van een grote klap, maar meestal ontstaat er ook nog brand (of is de klap 10x zo hard...) Met de huidige techniek is het goed mogelijk om dit systeem te vervangen of aan te vangen (want zo heel erg modern hoeft het niet te zijn, gewoon signalen laten uitzenden en die ergens opvangen en opslaan)quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:10 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Nee dat weet ik, heb weleens specificaties gezien maar dan nog, ze worden volgens mij per eigenschap getest maar wat als meerdere eigenschappen irl tegelijk of heel vlak na elkaar op de proef gesteld worden? (direct impact met de grond, hoge temperatuur en een nabije explosie oid) Ben benieuwd hoe die dingen zich dan houden.
Brainiac heeft dat weleens getest, elke aflevering gingen ze er dan andere dingen tegenaan gooien.quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:10 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Nee dat weet ik, heb weleens specificaties gezien maar dan nog, ze worden volgens mij per eigenschap getest maar wat als meerdere eigenschappen irl tegelijk of heel vlak na elkaar op de proef gesteld worden? (direct impact met de grond, hoge temperatuur en een nabije explosie oid) Ben benieuwd hoe die dingen zich dan houden.
Shit ik moest lachenquote:Op woensdag 25 februari 2009 21:13 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
De reden daarvoor heb je vandaag kunnen zien
Dat moest idd weleens uitgetest zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:17 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Brainiac heeft dat weleens getest, elke aflevering gingen ze er dan andere dingen tegenaan gooien.
Kan er niet zo snel iets over vinden.
http://www.tv.com/brainia(...)720-479916/msgs.html
"The Yellow Blackboxquote:Op woensdag 25 februari 2009 21:17 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Brainiac heeft dat weleens getest, elke aflevering gingen ze er dan andere dingen tegenaan gooien.
Kan er niet zo snel iets over vinden.
http://www.tv.com/brainia(...)720-479916/msgs.html
De piloten hadden moeilijk weg kunnen rennen uit de cockpit.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:49 schreef Hondenfluitje het volgende:
Misschien wel een fout van de piloot, maar hij (of ze) heeft wel zijn leven opgeofferd voor meer dan honderd mensen, wat dat betreft mogen ze misschien wel trots zijn?
Nogmaals, het is niet dat je als piloot een keus hebt tussen zelf in leven blijven, maar de levens van jouw passagiers opofferen enerzijds, of zelf sterven, en daarmee de levens van jouw passagiers sparen anderzijds.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:58 schreef bentham het volgende:
[..]
Kom op man! alsof we het hebben over mensen die zichzelf moedwillig naar de dood hebben gestuurd. Ook al zijn het Turken...het zijn zeker geen terroristen!
Een menselijk fout tijdens je beroepsuitoefening kan altijd! Dat neemt niet weg dat deze piloten hun best hebben gedaan om veel mensen nog in leven te kunnen houden, wat de toedracht ook mag zijn.
Nog steeds...respect...en RIP..
da's mooi voor Curry, dit vliegtuig had nogal wat meer bij zich dan nodig. Dus hoe Curry erbij komt dat er dan een gebrek is terwijl dit vliegtuig bijv. Londen makkelijk had kunnen halen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:36 schreef Niek. het volgende:
Adam Curry verteld dat het komt door gebrek aan brandstof
http://curry.mevio.com/?p=1534
Ze hebben nog wel geprobeerd die zo lang mogelijk in de lucht te houden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:04 schreef KreKkeR het volgende:
De piloten hadden moeilijk weg kunnen rennen uit de cockpit.
Ik zat daar vanmiddag over na te denken. Als piloot weet je genoeg als je merkt dat je als een baksteen naar beneden valt. Een piloot kan wellicht ook de inschatting maken dat het vliegtuig eerst op de staart knalt en dan op de kop en dat het midden dan nog het meest veilig is. Als je toch al als een baksteen naar beneden valt en niks meer kunt doen om te voorkomen dat je neerstort, waarom dan niet de cockpit verlaten en snel naar het midden rennen?quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De piloten hadden moeilijk weg kunnen rennen uit de cockpit.
[..]-knip-
Misschien om de kist tot het laatste moment toe overeind te trekken en zo het aantal doden enigzins te beperken? Ja, helden bestaan nog hoor.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:17 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik zat daar vanmiddag over na te denken. Als piloot weet je genoeg als je merkt dat je als een baksteen naar beneden valt. Een piloot kan wellicht ook de inschatting maken dat het vliegtuig eerst op de staart knalt en dan op de kop en dat het midden dan nog het meest veilig is. Als je toch al als een baksteen naar beneden valt en niks meer kunt doen om te voorkomen dat je neerstort, waarom dan niet de cockpit verlaten en snel naar het midden rennen?
Zou jij wegrennen uit de cockpit als je VERANTWOORDING hebt over meer dan 100 passagiers?quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:17 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik zat daar vanmiddag over na te denken. Als piloot weet je genoeg als je merkt dat je als een baksteen naar beneden valt. Een piloot kan wellicht ook de inschatting maken dat het vliegtuig eerst op de staart knalt en dan op de kop en dat het midden dan nog het meest veilig is. Als je toch al als een baksteen naar beneden valt en niks meer kunt doen om te voorkomen dat je neerstort, waarom dan niet de cockpit verlaten en snel naar het midden rennen?
Ik heb geen idee, misschien wel inderdaad. En ja helden bestaan nog.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:20 schreef Dibble het volgende:
[..]
Misschien om de kist tot het laatste moment toe overeind te trekken en zo het aantal doden enigzins te beperken? Ja, helden bestaan nog hoor.
Als je dat overeind trekken goed doet dan zit je voorin het veiligst.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:24 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, misschien wel inderdaad. En ja helden bestaan nog.
Geen idee. Als ik in die cockpit niks (!) meer zou kunnen doen misschien wel? Nogmaals, ik heb echt geen idee.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zou jij wegrennen uit de cockpit als je VERANTWOORDING hebt over meer dan 100 passagiers?
denk nog even verder.. als een piloot al tijd had om een afweging te maken in eigen voordeel : 1. gezien het tijdbestek van seconden de cockpit verlaten..2. op het moment dat je opstaat ben je een ongeleid projectiel.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:17 schreef Marrije het volgende:
[..]
waarom dan niet de cockpit verlaten en snel naar het midden rennen?
Blijkbaar woog het niet op tegen de zwartekracht. En is dat dan een verkeerde inschatting of gewoon een laatste strohalm? Indien dat laatste, dan blijf ik me dus afvragen waarom naar het midden rennen niet de laatste strohalm was. Misschien inderdaad dat er met een succesvol overeind trekken meer levens te redden zou zijn geweest?quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:26 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Als je dat overeind trekken goed doet dan zit je voorin het veiligst.
Teveel omhoog met te weinig vaart is: Staart op de grond en de rest van het viegtuig, plof als een baksteen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:25 schreef Marrije het volgende:
Ik ging er dus vanuit dat als je als een baksteen naar beneden valt dat je dan dus niks meer kunt doen als piloot zijnde.
please...quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
Blijkbaar woog het niet op tegen de zwartekracht. En is dat dan een verkeerde inschatting of gewoon een laatste strohalm? Indien dat laatste, dan blijf ik me dus afvragen waarom naar het midden rennen niet de laatste strohalm was. Misschien inderdaad dat er met een succesvol overeind trekken meer levens te redden zou zijn geweest?
Het probleem is je woordje 'niks'quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:27 schreef Marrije het volgende:
[..]
Geen idee. Als ik in die cockpit niks (!) meer zou kunnen doen misschien wel? Nogmaals, ik heb echt geen idee.
eigenlijk zouden de stoelen in de cockpit schietstoelen moeten zijnquote:Op woensdag 25 februari 2009 22:27 schreef kawotski het volgende:
[..]
denk nog even verder.. als een piloot al tijd had om een afweging te maken in eigen voordeel : 1. gezien het tijdbestek van seconden de cockpit verlaten..2. op het moment dat je opstaat ben je een ongeleid projectiel.
ja, en die 150 daarachter ook.. Waarom schieten we niet iedereen met een groot kanon van A naar B..quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:31 schreef Marrije het volgende:
[..]
eigenlijk zouden de stoelen in de cockpit schietstoelen moeten zijn
blijkbaar hebben ze daar dus nog meer invloed op dan ik voor mogelijk heb gehoudenquote:Op woensdag 25 februari 2009 22:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het probleem is je woordje 'niks'
Ik denk dat een piloot, ook al valt hij als een baksteen uit de lucht, alles zal doen om het vliegtuig op een zo min mogelijk schadelijke manier zal laten crashen. Het maakt alsnog een verschil of iedereen omkomt in het vliegtuig of dat er 'slechts' 5% doden zijn.
Zoals de crash van vandaag. De piloten hebben nog geprobeerd om het vliegtuig op een zo min mogelijk schadelijke manier te laten 'landen' (althans je probeert het ernstigste te voorkomen in de weinige seconden tijd dat je hebt om te beslissen wat je gaat doen). Helaas zijn de piloten zelf wel omgekomen.
Dan worden de vliegtuigen te duur.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:31 schreef Marrije het volgende:
[..]
eigenlijk zouden de stoelen in de cockpit schietstoelen moeten zijn
Ja.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:34 schreef Dibble het volgende:
Uiteindelijk kunnen we tot de conclusie komen dat zulke zaken gewoon gebeuren. Boten kapseizen, auto's vliegen uit de bocht, treinen ontsporen etcetc en af en toe dondert zo'n ding uit de lucht. D'r gaan meer mensen dood aan auto ongelukken dan hieraan.
Belangerijkste is wel dat men hier een belangerijke les uit leert en de kans op ongelukken probeert te verminderen, want uitsluiten kan natuurlijk nooit. Die dingen worden nog altijd gevlogen en gemaakt door mensen.
De tijdschaal van het vallen is verwaarloosbaar klein. Een piloot doet alles om zo lang mogelijk te vliegen. Als ineens de liftkracht wegvalt is het boem klaar.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:34 schreef Marrije het volgende:
[..]
blijkbaar hebben ze daar dus nog meer invloed op dan ik voor mogelijk heb gehouden
OP basis waarvan doe je deze conclusie. Van een aantal opzichzelfstaande ongelukken?quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja.
Alleen is bij fabrikanten en vliegtuigmaatschappijen is de balans "kosten minimaliseren - veiligheid" iets meer gericht op kosten minimaliseren. Pasagiers zouden het liefste zien dat de balans meer richting veiligheid zou gaan
ik vraag nooit om een bron maar bij zo'n uitspraak zou ik toch graag zien waar je deze informatie vandaan haaltquote:Op woensdag 25 februari 2009 22:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja.
Alleen is bij fabrikanten en vliegtuigmaatschappijen is de balans "kosten minimaliseren - veiligheid" iets meer gericht op kosten minimaliseren.
wat bedoel je daarmee?quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:41 schreef Creepy_Bastard het volgende:
Ze moeten gewoon remote detonators in de vliegtuigen monteren, dan is het probleem voorbij.
Nee want ze willen nog steeds voor heel weinig naar de Costa's en de turkse riviera.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:38 schreef Zienswijze het volgende:
Pasagiers zouden het liefste zien dat de balans meer richting veiligheid zou gaan
Tuurlijk letten vliegtuigmaatschappijen ook op veiligheidquote:Op woensdag 25 februari 2009 22:41 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
OP basis waarvan doe je deze conclusie. Van een aantal opzichzelfstaande ongelukken?
Ik vermoed, maar correct me if i'm wrong, dat hij het volgende bedoelt:quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:41 schreef Creepy_Bastard het volgende:
Ze moeten gewoon remote detonators in de vliegtuigen monteren, dan is het probleem voorbij.
Wat ik eigenlijk bedoelde is remote detonation, dat is een systeem waarbij je van een afstand een explosief tot ontploffing brengt, zo kan het brokstukken probleem efficiënt opgelost worden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:49 schreef 456 het volgende:
Overigens wat ik vermoed waarom die motoren ver van de romp liggen, kan misschien zijn omdat de motoren toch WEL aanstonden, en door de impact los zijn gekomen maar door hun eigen thrust nog enkele meters kunnen door'vliegen'.
Dit is speculatie.
Hoe zie je dat voor je dan?quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:54 schreef Creepy_Bastard het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk bedoelde is remote detonation, dat is een systeem waarbij je van een afstand een explosief tot ontploffing brengt, zo kan het brokstukken probleem efficiënt opgelost worden.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:54 schreef Creepy_Bastard het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk bedoelde is remote detonation, dat is een systeem waarbij je van een afstand een explosief tot ontploffing brengt, zo kan het brokstukken probleem efficiënt opgelost worden.
Juist daarom wordt er een explosief gebruikt die vrijwel alles tot metaalsplinters vergruist.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:59 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je dan?Bij vrijwel elk soort explosief krijg je fragmentatie die zich over een groter gebied uit spreid.
- misschien is er onderzoek naar de toedracht nodig.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:05 schreef Creepy_Bastard het volgende:
[..]
Juist daarom wordt er een explosief gebruikt die vrijwel alles tot metaalsplinters vergruist.
Schietstoel taks invoerenquote:Op woensdag 25 februari 2009 22:34 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Dan worden de vliegtuigen te duur.
Die kunnen in de lucht niet worden deployedquote:Op woensdag 25 februari 2009 23:16 schreef Quyxz_ het volgende:
He dat met die reverse thrust is trouwens het meest aannemeljike scenario nu hoor![]()
Dat dus.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:09 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
- misschien is er onderzoek naar de toedracht nodig.
- misschien weet je niet de positie van mens en explosief. Explosief blaast overlevenden ramp op. Fijne nieuwskop.
- wat zijn de gevolgen van metalen deeltjes die met een kracht alle kanten op schieten?
- Je weet niet wat, waar en wanneer afbreekt, dus heeft elk stukje brok voldoende explosief om alles te vergruizen.
- is vergruist metaal wel een optie om achter te laten
dat ik er uberhaupt op in ga..
Heb je er wel over nagedacht. Zo ja, nog erger..
Het laatste restje na het omhoogtrekken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:12 schreef Palomar het volgende:
Nu bij pauw en witteman een passagier die beweert dat de motoren gewoon voluit werkten. Misschien dan toch iets anders dan geen brandstof
Lijkt me sterk dat de snelheid dan ineens zo direct omlaag gaat dat de liftkracht compleet is verdwenen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:18 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Het laatste restje na het omhoogtrekken.
Mwa,quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:19 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat de snelheid dan ineens zo direct omlaag gaat dat de liftkracht compleet is verdwenen.
Motoren krijgen te weinig peut, stuwvermogen neemt af en vliegtuig daalt te snel, piloot trekt kist omhoog en geeft nog 1 keer vol gas.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:19 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat de snelheid dan ineens zo direct omlaag gaat dat de liftkracht compleet is verdwenen.
quote:Het hele zaakje stinkt. Dit ruikt naar een mislukte false-flag-aanslag a la 11 september. Het vliegtuig moest een belangrijk gebouw in Nederland raken, en Iran zou daarvan de schuld moeten krijgen. Net zoals in 2001, toen Afghanistan en Irak de dupe werden van de vernietiging van die twee lelijke torens. Met andere woorden, dit zou een opstapje zijn naar een Derde Wereldoorlog. Stel dat het vliegtuig richting Den Haag vloog en het Binnenhof had geraakt en iedere krant/tv-zender ineens ''Iran'' zou gaan verdenken ? Geloof me, zo'n moment wil niemand meemaken.
Enkele hele opmerkelijke gebeurtenissen:
1. Kijk eventjes naar de datum. Het is vandaag 25-02-2009. 2+5+0+2 = 9. En dan 2+0+0+9 = 11. Dat is bijelkaar 911, oftewel 11 september. Vergeet niet dat Theo van Gogh precies 911 dagen later is vermoord na de moord op Pim Fortuyn. En de bomaanslagen in de metro van Madrid vonden ook precies 911 dagen later plaats na de aanslagen op het WTC en Pentagon in 2001. De NWO-elite is gek op symbolisme.
2. Het toestel probeerde te landen, maar op het allerlaatste moment bedacht de piloot zich, leek het wel. Hij probeerde weer te stijgen, maar was vergeten dat ie de motoren al had uitgeschakeld waardoor de snelheid drastisch was afgenomen. Het toestel was daardoor veel te zwaar om in de lucht te blijven zweven en plofte daardoor neer. Heel opvallend. Sinds 1998 worden Boeings volledig automatisch bestuurd. Alleen het stijgen en landen doet de piloot zelf. Er is dus iets misgegaan.
3. Direct na het ongeluk was er een Terrorisme-Onderzoeksteam ter plekke, nog eerder dan de ambulances. Waarom zo snel? En waarom bij deze vliegmaatschappij? Turkish Arlines is de duurste, grootste en meest luxeuze maatschappij van Turkije. Het is geen waardeloze Onur Airlines die om de haverklap uit de lucht kiepert. Dit doet me denken aan 9/11. Daar waren er ook direct FBI-agenten ter plaatste om alle bewijsstukken te vernietigen.
4. Opvallende namen op de passagierslijst: Sipke Dawid, Shapid Mir, John Falmann, Jakabuz Shinkel, Atanaz Stiljan. Dit lijken me Israelisch-achtige namen. Misschien een Mossad-hitteam aan boord ?
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat iemand zo'n onlogische keus zou maken. (Onlogisch bekeken op het moment zelf, dit op basis van een persoonlijke risico-inschatting. En dus niet gebaseerd op werkelijke overlevingskansen, achteraf met een of ander supercomputer berekendquote:Op woensdag 25 februari 2009 22:17 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik zat daar vanmiddag over na te denken. Als piloot weet je genoeg als je merkt dat je als een baksteen naar beneden valt. Een piloot kan wellicht ook de inschatting maken dat het vliegtuig eerst op de staart knalt en dan op de kop en dat het midden dan nog het meest veilig is. Als je toch al als een baksteen naar beneden valt en niks meer kunt doen om te voorkomen dat je neerstort, waarom dan niet de cockpit verlaten en snel naar het midden rennen?
Ik begrijp je verhaal wel.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:21 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Motoren krijgen te weinig peut, stuwvermogen neemt af en vliegtuig daalt te snel, piloot trekt kist omhoog en geeft nog 1 keer vol gas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |