abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66462164
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:17 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik zat daar vanmiddag over na te denken. Als piloot weet je genoeg als je merkt dat je als een baksteen naar beneden valt. Een piloot kan wellicht ook de inschatting maken dat het vliegtuig eerst op de staart knalt en dan op de kop en dat het midden dan nog het meest veilig is. Als je toch al als een baksteen naar beneden valt en niks meer kunt doen om te voorkomen dat je neerstort, waarom dan niet de cockpit verlaten en snel naar het midden rennen?
Zou jij wegrennen uit de cockpit als je VERANTWOORDING hebt over meer dan 100 passagiers?
pi_66462192
Een piloot verlaat niet zijn cockpit om naar het midden te rennen! Never!
geniet nooit met mate
pi_66462198
Het midden is niet zo veilig. De hele middelste rij stoelen lag voor in het vliegtuig in dit geval en vergeet niet: "fasten your seatbelts please,we are going down"
***** Kraak.....
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:24:28 #254
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_66462321
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:20 schreef Dibble het volgende:

[..]

Misschien om de kist tot het laatste moment toe overeind te trekken en zo het aantal doden enigzins te beperken? Ja, helden bestaan nog hoor.
Ik heb geen idee, misschien wel inderdaad. En ja helden bestaan nog.
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:25:45 #255
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_66462372
Ik ging er dus vanuit dat als je als een baksteen naar beneden valt dat je dan dus niks meer kunt doen als piloot zijnde.
pi_66462416
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:24 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, misschien wel inderdaad. En ja helden bestaan nog.
Als je dat overeind trekken goed doet dan zit je voorin het veiligst.
***** Kraak.....
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:27:09 #257
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_66462434
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zou jij wegrennen uit de cockpit als je VERANTWOORDING hebt over meer dan 100 passagiers?
Geen idee. Als ik in die cockpit niks (!) meer zou kunnen doen misschien wel? Nogmaals, ik heb echt geen idee.
pi_66462450
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:17 schreef Marrije het volgende:

[..]

waarom dan niet de cockpit verlaten en snel naar het midden rennen?
denk nog even verder.. als een piloot al tijd had om een afweging te maken in eigen voordeel : 1. gezien het tijdbestek van seconden de cockpit verlaten..2. op het moment dat je opstaat ben je een ongeleid projectiel.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_66462484
9 doden valt mee als je ziet hoe het eruit ziet. Wel erg triest
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:29:14 #260
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_66462511
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:26 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Als je dat overeind trekken goed doet dan zit je voorin het veiligst.
Blijkbaar woog het niet op tegen de zwartekracht. En is dat dan een verkeerde inschatting of gewoon een laatste strohalm? Indien dat laatste, dan blijf ik me dus afvragen waarom naar het midden rennen niet de laatste strohalm was. Misschien inderdaad dat er met een succesvol overeind trekken meer levens te redden zou zijn geweest?
pi_66462516
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:25 schreef Marrije het volgende:
Ik ging er dus vanuit dat als je als een baksteen naar beneden valt dat je dan dus niks meer kunt doen als piloot zijnde.
Teveel omhoog met te weinig vaart is: Staart op de grond en de rest van het viegtuig, plof als een baksteen.
***** Kraak.....
pi_66462527
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:29 schreef Marrije het volgende:

[..]

Blijkbaar woog het niet op tegen de zwartekracht. En is dat dan een verkeerde inschatting of gewoon een laatste strohalm? Indien dat laatste, dan blijf ik me dus afvragen waarom naar het midden rennen niet de laatste strohalm was. Misschien inderdaad dat er met een succesvol overeind trekken meer levens te redden zou zijn geweest?
please...
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_66462579
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:27 schreef Marrije het volgende:

[..]

Geen idee. Als ik in die cockpit niks (!) meer zou kunnen doen misschien wel? Nogmaals, ik heb echt geen idee.
Het probleem is je woordje 'niks'
Ik denk dat een piloot, ook al valt hij als een baksteen uit de lucht, alles zal doen om het vliegtuig op een zo min mogelijk schadelijke manier zal laten crashen. Het maakt alsnog een verschil of iedereen omkomt in het vliegtuig of dat er 'slechts' 5% doden zijn.
Zoals de crash van vandaag. De piloten hebben nog geprobeerd om het vliegtuig op een zo min mogelijk schadelijke manier te laten 'landen' (althans je probeert het ernstigste te voorkomen in de weinige seconden tijd dat je hebt om te beslissen wat je gaat doen). Helaas zijn de piloten zelf wel omgekomen.
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:31:33 #264
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_66462619
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:27 schreef kawotski het volgende:

[..]

denk nog even verder.. als een piloot al tijd had om een afweging te maken in eigen voordeel : 1. gezien het tijdbestek van seconden de cockpit verlaten..2. op het moment dat je opstaat ben je een ongeleid projectiel.
eigenlijk zouden de stoelen in de cockpit schietstoelen moeten zijn
pi_66462721
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:31 schreef Marrije het volgende:

[..]

eigenlijk zouden de stoelen in de cockpit schietstoelen moeten zijn
ja, en die 150 daarachter ook.. Waarom schieten we niet iedereen met een groot kanon van A naar B..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:34:05 #266
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_66462724
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:30 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het probleem is je woordje 'niks'
Ik denk dat een piloot, ook al valt hij als een baksteen uit de lucht, alles zal doen om het vliegtuig op een zo min mogelijk schadelijke manier zal laten crashen. Het maakt alsnog een verschil of iedereen omkomt in het vliegtuig of dat er 'slechts' 5% doden zijn.
Zoals de crash van vandaag. De piloten hebben nog geprobeerd om het vliegtuig op een zo min mogelijk schadelijke manier te laten 'landen' (althans je probeert het ernstigste te voorkomen in de weinige seconden tijd dat je hebt om te beslissen wat je gaat doen). Helaas zijn de piloten zelf wel omgekomen.
blijkbaar hebben ze daar dus nog meer invloed op dan ik voor mogelijk heb gehouden
pi_66462728
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:31 schreef Marrije het volgende:

[..]

eigenlijk zouden de stoelen in de cockpit schietstoelen moeten zijn
Dan worden de vliegtuigen te duur.
***** Kraak.....
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:34:24 #268
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_66462736
Uiteindelijk kunnen we tot de conclusie komen dat zulke zaken gewoon gebeuren. Boten kapseizen, auto's vliegen uit de bocht, treinen ontsporen etcetc en af en toe dondert zo'n ding uit de lucht. D'r gaan meer mensen dood aan auto ongelukken dan hieraan.
Belangerijkste is wel dat men hier een belangerijke les uit leert en de kans op ongelukken probeert te verminderen, want uitsluiten kan natuurlijk nooit. Die dingen worden nog altijd gevlogen en gemaakt door mensen.

Mensen gaan er altijd maar vanuit dat dingen wel goed zitten en als het dan mis gaat zijn ze verbaast. Ik zeg; Weet waar je aan begint dan word je ook niet teleur gesteld.
*Hosselcopter*
pi_66462881
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:34 schreef Dibble het volgende:
Uiteindelijk kunnen we tot de conclusie komen dat zulke zaken gewoon gebeuren. Boten kapseizen, auto's vliegen uit de bocht, treinen ontsporen etcetc en af en toe dondert zo'n ding uit de lucht. D'r gaan meer mensen dood aan auto ongelukken dan hieraan.
Belangerijkste is wel dat men hier een belangerijke les uit leert en de kans op ongelukken probeert te verminderen, want uitsluiten kan natuurlijk nooit. Die dingen worden nog altijd gevlogen en gemaakt door mensen.
Ja.
Alleen is bij fabrikanten en vliegtuigmaatschappijen is de balans "kosten minimaliseren - veiligheid" iets meer gericht op kosten minimaliseren. Pasagiers zouden het liefste zien dat de balans meer richting veiligheid zou gaan
pi_66462937
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:34 schreef Marrije het volgende:

[..]

blijkbaar hebben ze daar dus nog meer invloed op dan ik voor mogelijk heb gehouden
De tijdschaal van het vallen is verwaarloosbaar klein. Een piloot doet alles om zo lang mogelijk te vliegen. Als ineens de liftkracht wegvalt is het boem klaar.

Je weet niet of dat moment komt en wanneer dat moment komt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_66462987
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja.
Alleen is bij fabrikanten en vliegtuigmaatschappijen is de balans "kosten minimaliseren - veiligheid" iets meer gericht op kosten minimaliseren. Pasagiers zouden het liefste zien dat de balans meer richting veiligheid zou gaan
OP basis waarvan doe je deze conclusie. Van een aantal opzichzelfstaande ongelukken?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_66463001
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja.
Alleen is bij fabrikanten en vliegtuigmaatschappijen is de balans "kosten minimaliseren - veiligheid" iets meer gericht op kosten minimaliseren.
ik vraag nooit om een bron maar bij zo'n uitspraak zou ik toch graag zien waar je deze informatie vandaan haalt
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_66463012
Ze moeten gewoon remote detonators in de vliegtuigen monteren, dan is het probleem voorbij.
If you speak about the evil that the government does. The Patriot Act'll track you to the type of your blood.
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:44:27 #274
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_66463110
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:41 schreef Creepy_Bastard het volgende:
Ze moeten gewoon remote detonators in de vliegtuigen monteren, dan is het probleem voorbij.
wat bedoel je daarmee?
*Hosselcopter*
pi_66463146
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:38 schreef Zienswijze het volgende:
Pasagiers zouden het liefste zien dat de balans meer richting veiligheid zou gaan
Nee want ze willen nog steeds voor heel weinig naar de Costa's en de turkse riviera.
De vraag naar veiligheid zal eerder bij de fabrikant liggen omdat een schadeclaim vele malen meer kost dan wat aanpassingen hier en daar, jan met de pet zal het een rotzorg zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')