snap niet dat er mensen anders hadden verwacht. Er is toch weinig positief nieuws?quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:31 schreef appelsientje het volgende:
Kijk dat is de Dow... bijna de hele dag in de plus om daarna in de min te eindigen..
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:15 schreef buachaille het volgende:
De Amerikaanse hypotheekbank Fannie Mae heeft vorig jaar een verlies geleden van 58,7 miljard dollar (46 miljard euro). Dat maakte het bedrijf donderdag bekend
quote:fanny
Noun
pl -nies Slang
1. Brit & Austral taboo the female genitals
2. Chiefly US & Canad the buttocks [origin unknown]
Maandag weer een begin van een nieuwe maand, kan een rally veroorzaken zoals in de laatste maanden.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 07:39 schreef M.Melandri het volgende:
Het lijk er wel op of nu gewoon doorknallen richting 200....aex komt ook amper nog omhoog
lijkt me prima, als ze dan eerst vet betalen voor de staatssteun, zodat de Nederlandse belastingbetaler niet opdraait voor de winsten van beleggers.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:18 schreef LXIV het volgende:
Al die banken maken ook van de gelegenheid gebruik om zoveel mogelijk rommel van de balans af te krijgen en dan volgend jaar vet te plussen. Op een paar miljard meer of minder kijkt nu toch niemand. Het liefst nog wat staatssteun.
Als je bijvoorbeeld al je bezittingen extreem afwaardeert dan kun je de komende jaren weer lekker plussen.
Het 'einde van de maand effect' dus, dat zou alleen al begonnen moeten zijn...quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Maandag weer een begin van een nieuwe maand, kan een rally veroorzaken zoals in de laatste maanden.
die vat ik niet.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:19 schreef pberends het volgende:
Nyrstar +4%, niceeee.
JE ziet die giga-verliezen vooral in de VS en in de UK. In Nederland worden verliezen nog met 8 nullen geschreven ipv 9,10 of 11quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
lijkt me prima, als ze dan eerst vet betalen voor de staatssteun, zodat de Nederlandse belastingbetaler niet opdraait voor de winsten van beleggers.
Het aandeel is van 20 naar 2,50 euro gegaan in 2 jaar, ik denk dat de apocalypse al ingeprijsd is. Bovendien zijn de lange termijn vooruitzichten van grondstoffen uiterst goed.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
die vat ik niet.
Een verlies van heb ik jou daar, teruglopende kasstromen en een zeer beperkte kaspositie. Links en rechts sluiten ze fabrieken..... en dan een plus?
Plus dat ze aangeven in ernstige problemen te komen als ze een bijprodukt van de productie van zink (zwavelzuurgas) niet meer kunnen afzetten. Hetgeen minder gevraagd is door de teruglopende chemische productie (zie BASF bijvoorbeeld)
Logo is idd mooiquote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:40 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.nyrstar.com/
Alleen al om het mooie logo zou het aandeel kopen.
Als we rond de 219 blijven en de DOW opent lager.. dan gaan we er zeker door.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:58 schreef TheRoach het volgende:
En we dalen weer 219 weer in zicht, gaan we dan vandaag nog onder de 218?
Precies alles hangt daar vanaf. Het lijkt erop dat we op "eigen kracht" er wel boven blijven voorlopig. Maar dit is bij lange na niet overtuigend genoeg om een forse daling van Wall Street op te vangen. En dat hangt weer af van de macro-economische cijfers uit de VS. Als die meevallen blijven we er waarschijnlijk wel boven (dat wil zeggen voor vandaag)quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:17 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Als we rond de 219 blijven en de DOW opent lager.. dan gaan we er zeker door.
218.01 is de laagste stand van dit jaar... Wellicht dat we daar doorheen gaan vandaag.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:19 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hoe vaak zijn we nu al onder de 218,5 geweest en daarna weer als een speer omhoog. Dit moet een keer fout gaan, ben benieuwd wat er dan gebeurt.
Nu wel ja, wacht maar tot de elektrische auto zijn intrede doet. Rijden 1 op 60 ofzo.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:56 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Logo is idd mooiMaar op die site zie ik het frame van een auto, als ze daar metaal voor leveren lijkt het me dat er zware tijden aanbreken voor Nyrstar.
Onder de 217.03 is het dacht ik de laagste stand sinds 1997, twee psychologische grenzen achter elkaar dus.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:49 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
218.01 is de laagste stand van dit jaar... Wellicht dat we daar doorheen gaan vandaag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |