Nou en? Ik weet zelf ook wel dat als je een huidig derivaat in handen blijft houden hij steeds minder waard word, er gaat immers geld vanaf wat naar 'de bank' gaat. No wonder dat ik deze dingen dan ook nooit lang in mn bezit houdt. Komt nog een keer bij dat het vrij slechte derivaten zijn, het zou me niks verbazen dan 95 van de 100 op constructieve basis met turbo's/sprinters/speeders de CFD's geld verliest.quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik moet so wie so niks hebben van die rare synthetische eigenbouw producten van ING, ABN of Rabo. Ik heb eens voor de dealing van 1 van deze banken gewerkt (ik laat maar fijn in het midden welke), en die jongens hebben me toen uitgelegd hoe het werkte, en vooral hoe het werkte voor de bank zelf. Sindsdien blijf ik ver weg van dit soort frobel producten waarbij de uitgever zelf de markt onderhoudt.

Dan ben ik toch wel benieuwd op welke sneaky manier zij er dan slapend rijk van worden, behalve dat ze flink verdienen op de spread.quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik moet so wie so niks hebben van die rare synthetische eigenbouw producten van ING, ABN of Rabo. Ik heb eens voor de dealing van 1 van deze banken gewerkt (ik laat maar fijn in het midden welke), en die jongens hebben me toen uitgelegd hoe het werkte, en vooral hoe het werkte voor de bank zelf. Sindsdien blijf ik ver weg van dit soort frobel producten waarbij de uitgever zelf de markt onderhoudt.

(daytraden met Binck is sowieso een slecht idee
 (daytraden met Binck is sowieso een slecht idee  )
 ) 

Mandje aandelen, me dunktquote:Op donderdag 26 februari 2009 20:37 schreef TeringHenkie het volgende:
Weet iemand wat trouwens de onderliggende waarde is van de index-sprinters/-turbos/-speeders? Futures?

Is dat niet een beetje lastig als je bijv. in commodities wilt beleggen?quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:52 schreef LXIV het volgende:
Daarom beleg ik ook niet in beleggingsfondsen. Hoeveel geld daar voor beheer gerekend wordt terwijl het eigenlijk helemaal niks voorstelt is niet normaal. Kun je net zo goed zelf je pakketje samenstellen.

Mee eens, maar ik kijk er toch altijd naar en heb een simulatie portefeuille lopen. Ik vind het totaal niet transparant en het is nog duur ook, al heb ik begrepen dat de beheerskosten zijn gereduceerd (?). Het enige handige vind ik dat je niet overal op hoeft te letten en toch gespreid in de juiste hoek kunt zitten. Althans zo willen ze het laten lijken, dus ik pas nog even.quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:52 schreef LXIV het volgende:
Daarom beleg ik ook niet in beleggingsfondsen. Hoeveel geld daar voor beheer gerekend wordt terwijl het eigenlijk helemaal niks voorstelt is niet normaal. Kun je net zo goed zelf je pakketje samenstellen.

Daar heb je dan weer de Jim Rogers Commodity Index voor (verhandelbaar via ABN geloof ik). Maar goed, ook dat komt op hetzelfde neer, bovendien is dat fonds in US $'s, dat is ook weer een extra risico.quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:57 schreef star_gazer het volgende:
Is dat niet een beetje lastig als je bijv. in commodities wilt beleggen?

1,5% lager vind ik nog geen duikvluchtquote:Op donderdag 26 februari 2009 20:58 schreef star_gazer het volgende:
WOW duikvluchtje op de dow. Is ome Warren aan het verkopen ofzo?
 .
.

Nog niet, maar tis toch leuk om eens een omgekeerde PPT grafiek te zien. Meestal dalen de beurzen wat geleidelijkerquote:Op donderdag 26 februari 2009 21:07 schreef pberends het volgende:
[..]
1,5% lager vind ik nog geen duikvlucht.

Daar wil de regering nog wel een rechtzaak over starten als hij hier niet vrijwillig afstand van doet. Dit gaat echt niet gebeurenquote:
 Maar het toont wel wederom aan wat voor eikels er werken op dat soort niveaus bij die bedrijven
 Maar het toont wel wederom aan wat voor eikels er werken op dat soort niveaus bij die bedrijven   

Nasdaq staat ook aardig hoger dan de Dow en S&P vergeleken met de november low.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:00 schreef star_gazer het volgende:
Nasdaq gaat ook aardig op z'n plaat vandaag.

Dow 7,182.08 -88.81 (-1.22%)quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:00 schreef pberends het volgende:
Dow 7,179.06 -91.83 (-1.26%)
S&P 500 752.44 -12.46 (-1.63%)
Nasdaq 1,391.47 -33.96 (-2.38%)
Oei, oei das niet best.

quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:03 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dow 7,182.08 -88.81 (-1.22%)
S&P 500 752.82 -12.08 (-1.58%)
Nasdaq 1,391.47 -33.96 (-2.38%)

.
.

vergeet het maar met die rally naar 240, dit wordt helemaal niks meer volgens mij we blijven tussen bandbreedte 220 -230 komende week denk ikquote:Op vrijdag 27 februari 2009 07:39 schreef M.Melandri het volgende:
Het lijk er wel op of nu gewoon doorknallen richting 200....aex komt ook amper nog omhoog

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |