quote:Samenvatting:
Toestel Turkish Airways, vertrokken uit Istanbul, 135 mensen aan boord. Rond 10.30 uur neergestort nabij de landingsbaan van Schiphol, bij de A9. Persconferentie: 9 doden, 50 gewonden, van wie minimaal 25 zwaar gewond.
Bron, ook voor actuele updates: [Update] Vliegtuig neergestort bij Schipholquote:[Update] Vliegtuig neergestort op Schiphol
Update 12.03
Een ooggetuige meldt tegenover de NOS: "Ik ben net getuige geweest van het neerstorten van het toestel. Dat was omstreeks 10.30 uur. Ik reed onder de aanvliegroute op de N232 vanaf Boesingeliede naar de N205. Het trok mijn aandacht, omdat het toestel zo raar in de lucht hing. Hij leek op z'n staart te gaan landen. Daarna volgde een, voor mijn gevoel, een te sterke correctie. De neus ging richting grond en het toestel verdween toen, voor mij achter het talud van de A9. Ik heb de auto nog even aan de kant gehad. Er was niets te horen of zien."
Update 12.29
Henk Westbroek zou eigenlijk in dit vliegtuig moeten zitten, maar hij had de vlucht op het laatste moment gecanceld. Hij heeft een vlucht later geboekt, zodat hij kon uitslapen. Twee meiden van Halal waren aan boord van het toestel, zij hebben het ongeluk overleefd.
Update 12:42
Er zijn zo goed als zeker zeven doden gevallen. De NOS liet beelden zien waarop bodybags te zien waren. Ook wordt er gesproken over 85 gewonden.
Update 13:11
De NOS meldt dat er tot nu toe negen doden zijn. Zes pasagiers en drie doden in de cockpit. Vermoedelijk de twee piloten en de boordwerktuigkundige.
Update 13:35
Een woordvoerder heeft zojuist bevestigd dat er negen doden zijn gevallen en dat er zeker 50 gewonden zijn.
Ze hadden beter niets kunnen vragenquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:43 schreef F04 het volgende:
Ze hadden beter kunnen vragen wat er allemaal via de ATC is besproken voor de problemen.
http://www.ntvmsnbc.com/id/24940291/#storyContinuedquote:Bekir Kaya, Ahmet Arıkan, Ferruh Koral, Hakan Vercan, Sıpke Daivid, Nuri Taş, Ahmet Pekgöz,
Mustafa Gümüş, Mustafa Atman, Mustafa Bahçeci, Janneke Vantil, Kenan Öztürk, Frederich Gimpel, Gerrarda Gimtelve, Hasan Hüseyin Sümer, Mustafa Mermer, Selçuk Arda, Mehmet Gözükara, Saniye Albostan, Büşra Albostan, Erdem Recep Albostan, Atanas Skilijan,
Lucia Geijtemal, Jacobus Schinkel, Leendce Vanharbel, Marinus Vansstron, Ronald Ledford, George Anichuk, İlhan Gücüyener, Muhsin Cesur, Kenan Demir, Bora İnan, Kamile Banu Özcan, Volkan Dağasan, Cem Mert, Kerem Uzel, Ahmet Peynirci, Vedat Demir, Gülşen Yıldırım, Yavuz Yıldırım, Gökmen Yıldırım, Jacobus Labeyij, Sofia Labeyij, Lisa Labeyij, Suzan Lord, Orhan Kaya, Ali Yıldırım, Mayanil Kaya, Yurdanur Kaya, Bülent İçgören, Mert İçgören, Henk Heijlod, Ozan Duman, Can Türk Aydın, Patrick Boots, Mustafa Komut, Şeref Küçüker, Michel Hemmer, John Falman, Rici Wilson, Ronaldo Richey, Çağrı Kaya, Aslıhan Küçüker, Ramacenk Erözer, Kenan Eke, Sefer Barış, Cüneyt Er, Osman Bedri Başlılar, Ramazan İz, Emre Alkan, Oscar Valdalsu, Ahmet Berisha, Maria Rowers, İris Steneol, Petrus Steneol, Shahıd Mir, Sabina Mir, Kewlavatie Moennasık, Enayad Ahmadzai, Rana Musajeva, Muhammad Mirzaik, Yousha Rabtarva, Ahmad Sulayiman, Suzan Yango, Hajar Aleriaj, Jihad Aleriaj, Saftarali Tırmazi, Salih Yıldız, Yusuf Ekinci, Uğur Bayat, Sevgi Kalansun, Mustafa Kemal Yaşar, Ali Yardım, Yaşar Tufan, Onur Ünal, Mustafa Asal, Ronald Duywest, Döndü Kalantur, Tuba Kalan, Murat Göçmüş
quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:40 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
dat was die miep van het jeugdjournaal toch?
Vertel, wat had jij gevraagd?quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:44 schreef zomgmoz het volgende:
lekker nuttige vragen van de pers ook
Waar haal je dat vandaan?quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:44 schreef Asskicker14 het volgende:
De passagierslijst van het verongelukte toestel van Turkish Airlines:
Sipke Dawid
Janneke Vantil
Fred Crongnale
Lucio Basso
Jakavus Labeij
Sofia Labeij
Lisa Labeij
Lucia Geijtema
Leentje Vanherbe
Marinus Vansipron
Ronalda Redford
Susan Lord
Henk Heijlod
Patrick Boots
Passagierslijst niet-Turken.
Waren er dieren aan boord?quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:45 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Vertel, wat had jij gevraagd?
Moet je dan per se iets vragen?quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:45 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Vertel, wat had jij gevraagd?
het was een prima persconferentie hoor, we weten nu iig zeker dat er minimaal 9 doden zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:41 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Idd. We weten net zo veel als vóór de persconferentie.
|"Kan het toestel nog gerepareerd worden?"quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:45 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Vertel, wat had jij gevraagd?
Wat heeft u een leuk jasje aan. Nieuw?quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:45 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Vertel, wat had jij gevraagd?
Als ik geen goede vragen weet, vraag ik gewoon niks. Die burgemeester maakt zn statement, en klaar.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:45 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Vertel, wat had jij gevraagd?
In ieder geval draaien ze niet graag op voor de kosten van een koffer die ze kwijt makenquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:45 schreef attila_de_hun het volgende:
is dit zo een bedrijf waar vooral wordt bezuinigd op veiligheid en andere onbelangrijkde dingen terwijl de toplaag waarschijnlijk ieder jaar een nieuwe villa laat neerzetten? zoja, dan hoop ik dat de top keihard aangepakt kan worden
MIsschien hadden ze geen gordel om.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:47 schreef TheVulture het volgende:
Is nou officieel bevestigd dat het om 6 dodelijke slachtoffers bij de passagiers gaat en 3 doden in de cockpit?
Op zich wel vreemd dat de piloten het dan niet overleefd hebben, die cockpit ziet er redelijk ongehavend uit op de foto's
Ja het waren inderdaad totaal overbodige vragenquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Moet je dan per se iets vragen?
Soms spreken de beelden voor zich en zijn domme vragen overbodig.
Inderdaad.. Er was toch niet meer info dan hij verteld had.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:45 schreef m3nster het volgende:
Die persconferentie had ook geen mogelijkheid tot vragen moeten krijgen.
*zucht*
quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:47 schreef Disorder het volgende:
[..]
|"Kan het toestel nog gerepareerd worden?"
neequote:Op woensdag 25 februari 2009 13:47 schreef TheVulture het volgende:
Is nou officieel bevestigd dat het om 6 dodelijke slachtoffers bij de passagiers gaat en 3 doden in de cockpit?
Op zich wel vreemd dat de piloten het dan niet overleefd hebben, die cockpit ziet er redelijk ongehavend uit op de foto's
Ze hebben waarschijnlijk de grootste klap gekregen. En misschien dood vanwege losvliegende materialenquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:47 schreef TheVulture het volgende:
Is nou officieel bevestigd dat het om 6 dodelijke slachtoffers bij de passagiers gaat en 3 doden in de cockpit?
Op zich wel vreemd dat de piloten het dan niet overleefd hebben, die cockpit ziet er redelijk ongehavend uit op de foto's
quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Telkens wanneer Astrid Kerseboom of een verslaggever van de NOS in beeld komt switcht CNN snel over naar een bandje met beelden die we 3 uur geleden al gezien hebben.
Inderdaad.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:47 schreef __Saviour__ het volgende:
wat een gelul over die halaltrutten. wat boeit dat nou.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:48 schreef Falco het volgende:
[..]
MIsschien hadden ze geen gordel om.
Ik denk dat het om stewardessen gaat die (nog) niet ingesnoerd warenquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:47 schreef TheVulture het volgende:
Is nou officieel bevestigd dat het om 6 dodelijke slachtoffers bij de passagiers gaat en 3 doden in de cockpit?
Op zich wel vreemd dat de piloten het dan niet overleefd hebben, die cockpit ziet er redelijk ongehavend uit op de foto's
Juist! En als zij geen persconferentie hadden verzorgt dan kreeg je overal te horen dat niemand op de hoogte werd gehouden en hadden ze daar wel iets over te zeiken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:46 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
het was een prima persconferentie hoor, we weten nu iig zeker dat er minimaal 9 doden zijn.
en verder..
Nooit uitspraken doen over dingen die je niet zeker weet.
niks mis mee dus
Bizar inderdaadquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:48 schreef Prosac het volgende:
Bizar om die toren te horen eigenlijk.
"continue to wait, we have a major emergency"
"tower, can ik make an approach"
"no continue to wait, it looks like we lost an aircraft"
Misschien bellen ze straks Hans Teeuwen voor zijn reactie op de Meiden van Halal?quote:
Nee, Turkish Airlines (zeg maar de KLM van Turkije) heeft een redelijke reputatie en het is een best betrouwbare maatschappij. Ze zijn overigens ook lid van Star Alliance, waar alle grote maatschappijen lid van zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:45 schreef attila_de_hun het volgende:
is dit zo een bedrijf waar vooral wordt bezuinigd op veiligheid en andere onbelangrijkde dingen terwijl de toplaag waarschijnlijk ieder jaar een nieuwe villa laat neerzetten? zoja, dan hoop ik dat de top keihard aangepakt kan worden
Normaal werken die al onder druk, als er zulke onvoorziene situaties zijn dan is het nog wat ingewikkelder allemaal.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:48 schreef Prosac het volgende:
Bizar om die toren te horen eigenlijk.
"continue to wait, we have a major emergency"
"tower, can ik make an approach"
"no continue to wait, it looks like we lost an aircraft"
Welke deo gebruikt u, en voldoet die onder deze stressvolle omstandigheden?quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:45 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Vertel, wat had jij gevraagd?
ja gek hequote:Op woensdag 25 februari 2009 13:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Telkens wanneer Astrid Kerseboom of een verslaggever van de NOS in beeld komt switcht CNN snel over naar een bandje met beelden die we 3 uur geleden al gezien hebben.
wat is daar zo bizar aan ?quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:48 schreef Prosac het volgende:
Bizar om die toren te horen eigenlijk.
"continue to wait, we have a major emergency"
"tower, can ik make an approach"
"no continue to wait, it looks like we lost an aircraft"
quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:49 schreef Tjabbo het volgende:
"vliegtuig uit de lucht gevallen"
"commentaar door benno baksteen"
Die gasten moeten 30 andere vliegtuigen begeleiden, het is hard maar ze moeten door.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:48 schreef Prosac het volgende:
Bizar om die toren te horen eigenlijk.
"continue to wait, we have a major emergency"
"tower, can ik make an approach"
"no continue to wait, it looks like we lost an aircraft"
Ik bedoelde met bizar dat men zo relaxed aan het praten is. Stressvolle baan is het sowieso al, ook zonder crashes.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:49 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Normaal werken die al onder druk, als er zulke onvoorziene situaties zijn dan is het nog wat ingewikkelder allemaal.
Ik blijf om die naam lachen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:49 schreef Tjabbo het volgende:
"vliegtuig uit de lucht gevallen"
"commentaar door benno baksteen"
DOOFPOT AFFAIRE CRASH TURKS TOESTEL: VERRIJKT URANIUM AAN BOORD?!!!quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vragen stellen bij zo'n persconferentie... totaal zinloos. En dan zul je zien dat zo'n kutkrant als de Telegraaf van de opmerking 'daar kan ik niks over zeggen' nog een schitterend verhaal weer te maken.
Ja, er is ook helemaal niks aan de hand natuurlijkquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:50 schreef Wheelgunner het volgende:
Dat jullie binnen een paar uur 7 topics volkrijgen over zoiets..
quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:50 schreef Xzelicon het volgende:
Videos, fotos, passagierslijst en meer staan nu op www.waltersmulders.com
Kudos voor de heldhaftige Internetcommunityquote:Just this morning a plain from Turkish Airlines crashed on the “Polderbaan” at the Shiphol Airport in Holland, and broke in three pieces.
waar?quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:48 schreef Prosac het volgende:
Bizar om die toren te horen eigenlijk.
"continue to wait, we have a major emergency"
"tower, can ik make an approach"
"no continue to wait, it looks like we lost an aircraft"
Ik moest ook al aan hem denken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:49 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Misschien bellen ze straks Hans Teeuwen voor zijn reactie op de Meiden van Halal?
Zoiets ja. Kansloos met een hoofdletter K.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:51 schreef Rahl het volgende:
[..]
DOOFPOT AFFAIRE CRASH TURKS TOESTEL: VERRIJKT URANIUM AAN BOORD?!!!
middaglunch bezorger belde net aan, ze moesten hun portemonnee pakkenquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:50 schreef Joesse het volgende:
die rennende mensen op de redactie van de NOSvolgens mij allemaal voor de show
Bij het journaal online iig al een paar keer voorbij gekomen.quote:
De mensen die zo'n werk doen die moeten echt stressbestendig zijn en in zo'n situaties zijn die gewoon zo geconcentreerd met hun werk bezig.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:50 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik bedoelde met bizar dat men zo relaxed aan het praten is. Stressvolle baan is het sowieso al, ook zonder crashes.
ik zal niet zeggen dat dat de krenten uit de pap zijn![]()
quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:52 schreef Prosac het volgende:
[..]
middaglunch bezorger belde net aan, ze moesten hun portemonnee pakken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |