quote:
Gudjohnsen zou graag nog eens voor PSV spelen
EXCLUSIEF - Eidur Gudjohnsen hoopt ooit nog eens voor PSV te spelen. De IJslander heeft het heel erg naar z'n zin bij Barcelona, maar kijkt met veel plezier terug op zijn tijd in Eindhoven. "Het is een mooie club, die goed met z'n spelers omgaat. Ik heb er veel geleerd."
Media mijden
Barcelona kent een matige reeks en ziet aartsrivaal Real Madrid met de week dichterbij komen. Gudjohnsen zegt echter geen extra druk te voelen na vijf wedstrijden zonder winst.
"Wat iedereen ook zegt, het maakt mij niet uit. Ik lees de kranten niet", vertelt de IJslander aan Goal.com. "Natuurlijk merk je wel wat er speelt omdat mensen om je heen wél de kranten lezen en de tv aanzetten. Maar ik heb geen mensen nodig die mij vertellen hoe ik heb gespeeld. Niemand bij Barcelona heeft dat."
De druk uit Madrid
"Als je het veld afloopt weet je of je goed of slecht hebt gespeeld", vervolgt de aanvaller, bij Barça vooral spelend als aanvallende middenvelder. "Madrid is druk met ons en probeert extra druk neer te leggen, maar dat heeft geen effect op mij. Waarschijnlijk zou ik hetzelfde doen als het anders was gelopen. Ik heb drie kinderen. Dat is genoeg om me op te focussen."
"Als je voor een club als Barcelona speelt, maak je je niet druk om andere teams. Je kijkt puur naar jezelf", aldus Gudjohnsen, die het naar z'n zin heeft in het Catalaanse. "Afgelopen zomer heb ik met de trainer gesproken en hij vertelde mij dat hij me wilde behouden. Dat gaf veel vertrouwen. Ik speel ook beter dit seizoen dan voorgaande jaren. Ik heb veel meer plezier dit seizoen."
Terug naar PSV?
Geruchten over een terugkeer naar PSV zijn dan ook niet aan de orde voor de IJslander, die vanaf 1994 twee jaar voor de club speelde. "Ik zou het heel mooi vinden om daar nog eens te spelen. Ik denk dat het een mooie club is, die goed met je omgaat. Hoewel ik er lang geblesseerd was heb ik er veel geleerd. Maar ik wil nu niet weg hier, want ik wil prijzen winnen met Barça."
(Lucas Brown / Goal.com)