Bron: http://www.nu.nl/opmerkel(...)ikt-kinderen-af.htmlquote:'Eenarmige presentatrice schrikt kinderen af'
AMSTERDAM - De Britse presentatrice van kinderprogramma’s Cerrie Burnell verdwijnt van de televisie na klachten van bezorgde ouders. Ze werd geboren met slechts één arm en dat zou kinderen afschrikken.
Burnell was nog geen maand op het digitale kinderkanaal van de BBC te zien, aldus diverse Britse media. Op de website van het programma CBeebies verschenen vijandige reacties. Sommige ouders vrezen dat hun kinderen er nachtmerries aan overhouden. Ook krijgt de BBC het verwijt dat ze de vrouw enkel hebben aangenomen om politiek correct te zijn.
Burnell zelf is teleurgesteld in door de reacties. “Ouders kunnen mij juist gebruiken om een handicap bespreekbaar te maken met hun kinderen.”
Geld.quote:Op maandag 23 februari 2009 16:42 schreef Frollo het volgende:
Volledig eens met TS.
Beetje zwak van de BBC. Kennelijk wilden ze een statement maken, maar zodra er iemand begint te piepen trekken ze het weer in.
Doe normaalquote:
Dat zal best, maar dat hadden ze ook wel kunnen bedenken vóórdat ze haar op de buis slingerden. Ze wilden blijkbaar een gehandicapte vrouw een kans geven op televisie, wat helemaal niet verkeerd is, maar dan moet je niet na een maandje al terugkrabbelen. Hou het dan minstens een jaar vol, dan kun je daarna altijd nog kijken hoe de publieke opinie is.quote:
quote:Op maandag 23 februari 2009 16:44 schreef Quyxz_ het volgende:
rotten.com plaatje!!!!
plaats dat onder een spoiler gast
Dan zet je de tv toch uitquote:Op maandag 23 februari 2009 16:48 schreef ikJur het volgende:bah mismaakte mensen hoef ik inderdaad niet op tv te zien, goeie zaak
Tja, als je zo redeneert kunnen we het Journaal het beste laten presenteren door een brandwonden-slachtoffer...quote:Op maandag 23 februari 2009 16:52 schreef zwitsalbaby00 het volgende:
Leuk voorbeeld als je kindje ook gehandicapt is. Kijk kind, je zal nooit worden geaccepteerd...
Schandalig, wat maakt het nou uit.
PPPPFFFquote:Op maandag 23 februari 2009 16:57 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Tja, als je zo redeneert kunnen we het Journaal het beste laten presenteren door een brandwonden-slachtoffer...
Nee, die kan goed bier drinken.quote:
Dat truukje kan ze dan 2x per jaar bij Jensen laten zien.quote:Op maandag 23 februari 2009 17:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, die kan goed bier drinken.
Helaas bestaat Jensen niet meer!quote:Op maandag 23 februari 2009 19:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat truukje kan ze dan 2x per jaar bij Jensen laten zien.
quote:Op maandag 23 februari 2009 20:02 schreef Hyperdude het volgende:
Dat de TV hun quotum geestelijk gehandicapten wel met liefde en toewijding vult; daar hoor je dan weer niemand over.
Als je dit al schokkend vindt en er niet naar kunt kijken is het wel triest met je gesteldquote:Op maandag 23 februari 2009 16:44 schreef Quyxz_ het volgende:
rotten.com plaatje!!!!
plaats dat onder een spoiler gast
jammer van die hand, maar ze heeft wel een mooie kop laten we eerlijk zijnquote:Op maandag 23 februari 2009 16:46 schreef donroyco het volgende:
[..]
Doe normaal
[ afbeelding ]
Echt sneu dat ze van de buis afmoet..
sarcasme is leukquote:Op maandag 23 februari 2009 20:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als je dit al schokkend vindt en er niet naar kunt kijken is het wel triest met je gesteld![]()
Wat een aanstellerij zeg
Patty Brard is ook gehandicapt. Die heeft maar één hersencel. Oh wacht nee, die is net opgelost in de alcohol.quote:Op maandag 23 februari 2009 17:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ooooh nee iemand met maar één arm. Dat is altijd nog beter dan patty brard. Can we make a deal?
Ik denk dat je daarmee ook niet mag showen in een kinderprogrammaquote:
Je zal ook geen presentator zien met een verrot gebit of andere rare dingen.quote:Op maandag 23 februari 2009 23:37 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Ik denk dat je daarmee ook niet mag showen in een kinderprogramma
Volgens mij is deze hele discussie gebaseerd op een onzin bericht van nu.nl (sowieso niet echt een serieuze bron in mijn ogen). De BBC is helemaal niet gezwicht en er is niemand ontslagen. Er is op forums wat discussie geweest en er zijn wat gestoorde ouders, maar ze werkt volgens mij nog gewoon voor de BBC. Geen idee hoe nu.nl bij dit bericht komt.quote:Op maandag 23 februari 2009 16:40 schreef Elfletterig het volgende:
Jeez... hoe bekrompen kunnen sommige mensen zijn:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/opmerkel(...)ikt-kinderen-af.html
Redelijk verbijsterend dat de BBC zwicht voor wat druk van intolerante, bekrompen ouders. Wat is de volgende die ontslagen wordt? Een presentator die zwart is en daarom kinderen een trauma bezorgt?
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie gemiddeld meer mooie mensen op straat dan de bekende gezichten op televisie.quote:Op maandag 23 februari 2009 16:48 schreef Hephaistos. het volgende:
Ach ja, televisie is nu eenmaal een podium voor mooie mensen. Het is ook al jaren zo dat oudere vrouwen niet meer aan een baan komen, puur omdat ze niet mooi genoeg meer zijn...
Maar als je dan besluit om zo iemand aan te nemen, blijf er dan ook achter staan
Als het ze te doen was om een statement te maken dan vind ik dat net zo zwak. Die vrouw met met één arm is een volwaardig mens met haar eigen kwaliteiten. Je moet haar om die reden voor de buis zetten en niet omdat je een statement wilt makenquote:Op maandag 23 februari 2009 16:42 schreef Frollo het volgende:
Beetje zwak van de BBC. Kennelijk wilden ze een statement maken, maar zodra er iemand begint te piepen trekken ze het weer in.
Dat zul je altijd hebben.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:28 schreef Gracefulkitty het volgende:
[..]
Als het ze te doen was om een statement te maken dan vind ik dat net zo zwak. Die vrouw met met één arm is een volwaardig mens met haar eigen kwaliteiten. Je moet haar om die reden voor de buis zetten en niet omdat je een statement wilt maken
Nee.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:19 schreef Gracefulkitty het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie gemiddeld meer mooie mensen op straat dan de bekende gezichten op televisie.
Ik denk dat zij wat moeite hebben met vertalen .. ze zullen ditquote:Op dinsdag 24 februari 2009 07:20 schreef voyeur het volgende:
[..]
Volgens mij is deze hele discussie gebaseerd op een onzin bericht van nu.nl (sowieso niet echt een serieuze bron in mijn ogen). De BBC is helemaal niet gezwicht en er is niemand ontslagen. Er is op forums wat discussie geweest en er zijn wat gestoorde ouders, maar ze werkt volgens mij nog gewoon voor de BBC. Geen idee hoe nu.nl bij dit bericht komt.
wel gelezen hebben als : zij is op non-actief gesteld, disabledquote:A disabled CBeebies presenter has been the victim of a disturbing campaign after parents complained that she was scaring toddlers.
Ik kan niet voor jou spreken, maar dat laatste heb ik echt mijn twijfels bij. Maar misschien ga jij vooral met mensen om die de televisie zien als een ideale weergave van de wereld?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:33 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik niet. En het gemiddelde tv-publiek ook niet denk ik.
disabled = gehandicaptquote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:37 schreef moussie het volgende:
[..]
[..]
wel gelezen hebben als : zij is op non-actief gesteld, disabled
Denk je nou echt dat die lijntjes niet andersom lopen? De samenleving heeft bepaalde schoonheidsidealen en die zie je vervolgens terug op tv. Niet andersom hoorquote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:43 schreef Gracefulkitty het volgende:
[..]
Ik kan niet voor jou spreken, maar dat laatste heb ik echt mijn twijfels bij. Maar misschien ga jij vooral met mensen om die de televisie zien als een ideale weergave van de wereld?
En die zie ik dus niet terug op tv met uitzondering van een enkele. Je moet niet alleen kijken naar zenders en programma's die alleen gericht zijn op jongeren natuurlijk, want dat is geen goede afspiegeling van de Nederlandse televisie in het algemeen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:17 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat die lijntjes niet andersom lopen? De samenleving heeft bepaalde schoonheidsidealen en die zie je vervolgens terug op tv. Niet andersom hoor
I know, maar diegene die dit presenteert als 'van de buis gehaald' blijkbaar niet, die denkt dat ze haar disabled hebben, op non-actief gezet of zo ?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
disabled = gehandicapt
van de ouders of van de BBC?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:17 schreef Lemmeb het volgende:
Erg sneu voor dat meisje. Maar ik snap het wel.
juist wel, omdat dat de televisie is die jongeren vooral zien.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:22 schreef Gracefulkitty het volgende:
[..]
En die zie ik dus niet terug op tv met uitzondering van een enkele. Je moet niet alleen kijken naar zenders en programma's die alleen gericht zijn op jongeren natuurlijk, want dat is geen goede afspiegeling van de Nederlandse televisie in het algemeen.
Sinds wanneer is de televisie hoofdzakelijk bedoeld voor jongeren?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:31 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
juist wel, omdat dat de televisie is die jongeren vooral zien.
Beide.quote:
Heb je hier ook pedagogisch-wetenschappelijk bewijs voor? Want volgens mij zijn kinderen niet zo snel bang, tenzij hen wordt wijsgemaakt dat ze er bang voor moeten zijn.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:16 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Voor welke leeftijdscategorie was het programma eigenlijk?
Ik kan me eerlijk gezegd wel voorstellen dat ze kinderen van 2 de stuipen op het lijf jaagt. Die kunnen het nog niet duiden en denken dat ze als ze stout zijn geweest ook zo wakker worden. Die leren er ook niets van.
Maar voor 4 jarigen is het weer heel anders. Dan is het heel goed voor ze dat ze met iemand met een 'foutje' kennis leren maken.
De oplossing in dit geval dus :een kleuter programma presenteren.
Of nee, eigenlijk vooral van de BBC. Die ouders zijn gewoon luie verwende krengen die de hele dag naar "make me beautiful" en andere hersenziektes creërende baggerzooi zitten te kijken, en verdienen eigenlijk een nekschot.quote:
Neuh dat heb ik zo in bed liggen bedenken. Maar ik ben er ook voor dat ze op de buis blijft!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:41 schreef Gracefulkitty het volgende:
[..]
Heb je hier ook pedagogisch-wetenschappelijk bewijs voor? Want volgens mij zijn kinderen niet zo snel bang, tenzij hen wordt wijsgemaakt dat ze er bang voor moeten zijn.
Ik niet. Dat je als ouders niet capabel genoeg bent om aan je kinderen uit te leggen dat niet iedereen gelijk is hoef je toch niet op de BBC af te schuiven?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:17 schreef Lemmeb het volgende:
Erg sneu voor dat meisje. Maar ik snap het wel.
kinderen zien het eerst als anders.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:45 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Neuh dat heb ik zo in bed liggen bedenken. Maar ik ben er ook voor dat ze op de buis blijft!
"Mensen op tv moeten" helemaal niks.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:58 schreef Regina7 het volgende:
Mensen op tv moeten een afspiegeling van de samenleving zijn.
Ik hoop dat ze weer op TV komt en extra uitdrukkelijk met haar arm gaat staan zwaaien en in beeld komt.
Stelletje zielige bekrompen amoebes.
Niet iedereen heeft zin in een freakshow.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik niet. Dat je als ouders niet capabel genoeg bent om aan je kinderen uit te leggen dat niet iedereen gelijk is hoef je toch niet op de BBC af te schuiven?
En als BBC kun je toch gewoon duidelijk maken dat de dame in kwestie haar werk goed en dat je daarom geen reden ziet haar van de buis te halen?
geeft al een beetje aan hoe jij over gehandicapten denktquote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:39 schreef huhggh het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft zin in een freakshow.
"zelfs" niet eens?quote:Zelfs tegenwoordig op onze nederlandse buis zie je dit zelfs niet eens.
Misschien een ideetje voor de politiek correcte goegemeente publieke omroep?
Freakshow? Doe normaal anders.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:39 schreef huhggh het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft zin in een freakshow.
En alsof we vroeger wel dit soort dingen op tv hadden.
Zelfs tegenwoordig op onze nederlandse buis zie je dit zelfs niet eens.
Misschien een ideetje voor de politiek correcte goegemeente publieke omroep?
Patty Brard presenteert dan gelukkig ook geen kinder-programma.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:32 schreef McKillem het volgende:
[..]
Freakshow? Doe normaal anders.Er zit een harstikke lief koppie op dat mens.
Als we het over freakshows gaan hebben komen we zoals al eerder aangegeven terug op patty brard en consorten. Als je toch iemand om die reden van de buis af wil flikkeren, begin daar eens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |