abonnement Unibet Coolblue
pi_66369492
Ik zit met het volgende;

Een vriendin van mij is getrouwd en wordt stelselmatig mishandeld door haar man.
Nu heeft ze wel aangifte er van gedaan en ook een tijdje uit huis geweest daar.
Maar hij slaagd er altijd weer in dat hij haar weer mee terug krijgt en dan begint het verhaal weer van voren af aan.
Ik heb met haar heel goed contact en vang haar ook op, maar nu is het punt bereikt dat hij haar meer en meer onder druk zet.

Ik weet niet meer wat ik er mee aan moet. Ik weet dat zij een oogje op mij heeft, maar dat heeft niks te maken met de mishandelingen bij haar thuis.

Heeft iemand daar ervaring mee met zo'n zelfde situatie?
Graag hoor ik van jullie
pi_66369557
(standaardreactie in R&P)

Je zit in de Friendszone..
pi_66369623
-tieft op randdebiel

[ Bericht 81% gewijzigd door Re op 23-02-2009 12:45:45 ]
pi_66369677
Die vriendin van je is een domme doos als ze steeds teruggaat naar die vent. Niet mee bemoeien dus.
  maandag 23 februari 2009 @ 12:28:03 #5
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_66369710
Reageer een normaal zeg!

TS, heb je het er met haar wel eens over dat het niet normaal is? En dat het niet het einde van de wereld is als ze hem verlaat?
pi_66369749
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:26 schreef PDOA het volgende:
Die vriendin van je is een domme doos als ze steeds teruggaat naar die vent. Niet mee bemoeien dus.

Het probleem is dat hij haar chanteerd met dingen. En hij weet het altijd zo te spelen dat hij haar weer terug krijgt.
Ik weet dat het moeilijk is om als vrouw uit huiselijk geweld te komen, hoop alleen voor haar dat ze er wel uit komt
pi_66369815
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:28 schreef Krentenbol. het volgende:
Reageer een normaal zeg!

TS, heb je het er met haar wel eens over dat het niet normaal is? En dat het niet het einde van de wereld is als ze hem verlaat?
Heb ik haar al gezegd, maar hij zegt dan tegen haar donder op me huis uit maar als ze dat dan wil doet hij de deur op slot zo dat ze er niet uit kan. hij tiraniseerd haar dus waardoor zij doodsbang van hem wordt
  maandag 23 februari 2009 @ 12:33:04 #8
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_66369846
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:31 schreef Somebody31 het volgende:

[..]

Heb ik haar al gezegd, maar hij zegt dan tegen haar donder op me huis uit maar als ze dat dan wil doet hij de deur op slot zo dat ze er niet uit kan. hij tiraniseerd haar dus waardoor zij doodsbang van hem wordt
Vrijheidsberoving is strafbaar.
  maandag 23 februari 2009 @ 12:35:18 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66369921
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:31 schreef Somebody31 het volgende:

[..]

Heb ik haar al gezegd, maar hij zegt dan tegen haar donder op me huis uit maar als ze dat dan wil doet hij de deur op slot zo dat ze er niet uit kan. hij tiraniseerd haar dus waardoor zij doodsbang van hem wordt
Met andere woorden, het huis uit gaan als hij er niet is, blijf van mijn lijf huis oid. Om haar zelf op te vangen lijkt me een slecht idee. Safehouse is beter. kutsitualtie overigens, ook bizar dat sommige mensen zich zo laten behandelen dat ze niet meer weg durven. Zolang ze niet met een ketting vast is gemaakt kan ze op genoeg momenten vluchten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_66369939
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:33 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Vrijheidsberoving is strafbaar.
Ik weet het, maar dan hoor je dat de politie er alles aan zal doen, maar als puntje bij paaltje komt dan doen ze helemaal niks en hij liegt alles bij elkaar zo dat de instanties allemaal hem geloven. Hij zegt dat ie alles onder controle heeft en dat er niks gebeurt en iedereen gelooft hem. dat is het vervelende van de situatie
  maandag 23 februari 2009 @ 12:36:51 #11
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_66369968
Het is haar keuze: OF ze neemt de stap om echt te gaan met alle gevolgen van dien, OF ze blijft in deze situatie zitten met alle gevolgen van dien. Ik zou me er niet mee bemoeien als ik jou was, achteraf heb jij het nog gedaan (ik spreek uit ervaring, ben zo mn beste vriendin kwijtgeraakt die ik wilde 'helpen').
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_66369974
-edit- opzouten knurft

[ Bericht 27% gewijzigd door Re op 23-02-2009 12:46:35 ]
  maandag 23 februari 2009 @ 12:38:09 #13
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_66370007
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:35 schreef Somebody31 het volgende:

[..]

Ik weet het, maar dan hoor je dat de politie er alles aan zal doen, maar als puntje bij paaltje komt dan doen ze helemaal niks en hij liegt alles bij elkaar zo dat de instanties allemaal hem geloven. Hij zegt dat ie alles onder controle heeft en dat er niks gebeurt en iedereen gelooft hem. dat is het vervelende van de situatie
Aangifte blijven doen en het verhaal duidelijk neerleggen elke keer weer.
  maandag 23 februari 2009 @ 12:40:08 #14
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_66370085
Ik weet dat zij een oogje op mij heeft............
en jij?

[ Bericht 48% gewijzigd door Re op 23-02-2009 12:58:41 ]
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  maandag 23 februari 2009 @ 12:47:09 #15
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_66370288
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:29 schreef Somebody31 het volgende:

[..]

Het probleem is dat hij haar chanteerd met dingen. En hij weet het altijd zo te spelen dat hij haar weer terug krijgt.
Ik weet dat het moeilijk is om als vrouw uit huiselijk geweld te komen, hoop alleen voor haar dat ze er wel uit komt
waarmee chanteert hij haar dan?
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  maandag 23 februari 2009 @ 12:49:06 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66370343
zo, dat waren een paar notes

en blijf ontopic gaarne, dank
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66370403
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:47 schreef BereNDD het volgende:

[..]

waarmee chanteert hij haar dan?
Met heel veel dingen, als ze niet doet wat hij wil dan laat ie er op los, hij chanteerd haar met haar vader dat hij wel ff hem gaat opzoeken, bij instanties moet ze liegen van hem, doet ze dat niet nou dan is ze weer aan de beurt, dan krijgt ze weer tikken en schoppen. al dat soort dingen, ik had er wel eens van gehoord huiselijk geweld, maar dat het zo erg kon zijn, daar had ik tot nu toe geen benul van
pi_66370430
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:36 schreef NouMooiNiet het volgende:
Het is haar keuze: OF ze neemt de stap om echt te gaan met alle gevolgen van dien, OF ze blijft in deze situatie zitten met alle gevolgen van dien. Ik zou me er niet mee bemoeien als ik jou was, achteraf heb jij het nog gedaan (ik spreek uit ervaring, ben zo mn beste vriendin kwijtgeraakt die ik wilde 'helpen').
Dit is helaas de waarheid.

Je bent een vriend, het enige wat je kan doen is er voor haar zijn. Dat haar leven helemaal scheef loopt zal ze helaas zelf moeten inzien. Je kan haar niet verplichten iets te doen, die moed zal ze zelf moeten opbrengen. En ongevraagde hulp kan inderdaad in het verkeerde keelgat schieten.
pi_66370431
Re, ik was net een zinvolle toevoeging aan het schrijven

Dan maar hier: niet mee bemoeien. Als die vrouw zich wil laten slaan, moet ze dat zelf weten.
  maandag 23 februari 2009 @ 12:53:49 #20
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_66370481
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:51 schreef Somebody31 het volgende:

[..]

Met heel veel dingen, als ze niet doet wat hij wil dan laat ie er op los, hij chanteerd haar met haar vader dat hij wel ff hem gaat opzoeken, bij instanties moet ze liegen van hem, doet ze dat niet nou dan is ze weer aan de beurt, dan krijgt ze weer tikken en schoppen. al dat soort dingen, ik had er wel eens van gehoord huiselijk geweld, maar dat het zo erg kon zijn, daar had ik tot nu toe geen benul van
Alles noteren wat hij doet en wanneer. Als jij dingen ziet of merkt zou je dat ook kunnen doen.
  maandag 23 februari 2009 @ 12:54:49 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66370514
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:52 schreef Diederik_Duck het volgende:
Re, ik was net een zinvolle toevoeging aan het schrijven

Dan maar hier: niet mee bemoeien. Als die vrouw zich wil laten slaan, moet ze dat zelf weten.
je weet dat ik niet zo happig ben op onliners die alleen naar de spelfouten kijkt, dat is offtopic, irritant en nergens voor nodig...

maar een zinvolle bijdrage is natuurlijk altijd welkom
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 23 februari 2009 @ 12:56:00 #22
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_66370545
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:52 schreef Diederik_Duck het volgende:
Re, ik was net een zinvolle toevoeging aan het schrijven

Dan maar hier: niet mee bemoeien. Als die vrouw zich wil laten slaan, moet ze dat zelf weten.
Zinvol is het inderdaad niet geworden. Sinds wanneer is mishandeld worden een keuze?!
pi_66370550
zowiezo aangifte doen en blijven melden. huiselijk geweld is bij de meeste (waarschijnlijk bij alle) korpsen een speerpunt. probeer ook eens uit te zoeken wie de buurtagent is in de buurt van die vriendin en neem contact met hem op.
pi_66370612
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:56 schreef Salatrel het volgende:
zowiezo aangifte doen en blijven melden. huiselijk geweld is bij de meeste (waarschijnlijk bij alle) korpsen een speerpunt. probeer ook eens uit te zoeken wie de buurtagent is in de buurt van die vriendin en neem contact met hem op.
Heb ik al gedaan, maar dan komen ze bij hun wat er aan de hand is en dan gaat hij de hele boel weer bij elkaar liegen, zo dat ze hem geloven en dan gaan ze weer weg.
Het liefst ga ik er met een groep vrienden naar toe en dan is hij niet jarig, maar ja wat schiet ik daar mee op?
pi_66370624
Er is toch zo'n regeling, een vrouw hoeft maar te bellen en zeggen dat er sprake is van huiselijk geweld, en manlief wordt minimaal 10 dagen uit zijn eigen woning geplaatst.. Zoiets was het toch?
(Sorry als dat wat sarcastisch klinkt, maar ik vind dat mannen behoorljk rechteloos zijn, de laatste jaren.. maar goed, in deze situatie zou ze daar toch goed gebruik van kunnen maken?)
  maandag 23 februari 2009 @ 13:01:10 #26
181657 LordNemephis
computer says no
pi_66370677
Ze kan het alleen zelf oplossen.. heb iets vergelijkbaars meegemaakt met een vriendin die ook werd mishandeld door d'r partner.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  maandag 23 februari 2009 @ 13:02:03 #27
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_66370701
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:58 schreef Somebody31 het volgende:

Heb ik al gedaan, maar dan komen ze bij hun wat er aan de hand is en dan gaat hij de hele boel weer bij elkaar liegen, zo dat ze hem geloven en dan gaan ze weer weg.
En zij staat erbij en kijkt ernaar?
Als er echt iets aan de situatie moet worden veranderd, is zij toch echt de enige die daartoe de sleutel in handen heeft, hoe moeilijk te verkroppen ook. Zij laat het helaas nog steeds toe en keert keer op keer terug naar hem.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_66370709
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:54 schreef Re het volgende:

[..]

je weet dat ik niet zo happig ben op onliners die alleen naar de spelfouten kijkt, dat is offtopic, irritant en nergens voor nodig...
Weet ik, maar soms is het sterker dan mezelf; die eerste kon ik weerstaan, maar toen ik er nog zo een zag
quote:
maar een zinvolle bijdrage is natuurlijk altijd welkom
Weet ik ook
pi_66370753
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:56 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Zinvol is het inderdaad niet geworden. Sinds wanneer is mishandeld worden een keuze?!
Ze blijft toch? Dat is haar keuze. Ze zou ook gewoon weg kunnen gaan. Dat is zelfs de enig verstandige keuze. En die keuze zal ze zelf moeten maken, niemand anders kan dat.
  maandag 23 februari 2009 @ 13:04:17 #30
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_66370759
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:56 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Zinvol is het inderdaad niet geworden. Sinds wanneer is mishandeld worden een keuze?!
Om mishandeld te worden niet, om bij iemand te blijven wel
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  maandag 23 februari 2009 @ 13:06:34 #31
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_66370833
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:58 schreef Somebody31 het volgende:

[..]

Het liefst ga ik er met een groep vrienden naar toe en dan is hij niet jarig, maar ja wat schiet ik daar mee op?
dat is afhankelijk van hoe jij tegenover de mishandelde staat
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  maandag 23 februari 2009 @ 13:06:55 #32
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_66370843
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:58 schreef Somebody31 het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan, maar dan komen ze bij hun wat er aan de hand is en dan gaat hij de hele boel weer bij elkaar liegen, zo dat ze hem geloven en dan gaan ze weer weg.
Het liefst ga ik er met een groep vrienden naar toe en dan is hij niet jarig, maar ja wat schiet ik daar mee op?
Je meot vooral niet voor eigen rechter gaan spelen! Zij is echt de enige die ommekeer kan geven aan deze situatie, hoe moeilijk die ook is. Je kan haar steunen, maar probeer er niet zelf door in de shit te komen..
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_66370867
Laat haar een boekje bij houden waar ze precies in noteert hoe, waar en wanneer hij haar weer iets aandoet. Ook inderdaad steeds aangifte blijven doen.

Zoals eerder hier aangegeven bestaat de kans dat ze je hulp niet accepteert en dat ze je een last begint te vinden. Tja, dan keert ze zich tegen je en is de mooie vriendschap voorbij. Zelf zou ik geen goede vriendschap kunnen onderhouden met iemand waarvan ik weet dat ze thuis mishandeld zou worden. Althans, ik zou niet kunnen doen alsof er niets aan de hand is. Ik zet liever de vriendschap op het spel met de beste bedoelingen dan hem vrij spel te geven.

Ik neem trouwens aan dat er geen kinderen in het spel zijn? Houden zo! Zal niet de eerste zijn die alsnog een kind krijgt van zo'n man. Dan ben je nog verder van huis.

Ook neem ik aan dat ze niet labiel is en dat haar verhaal dus klopt. Voor hetzelfde geld zuigt ze het allemaal uit haar duim voor dat beetje extra aandacht van jou.

Geen haar in ieder geval informatie wat betreft blijf-van-mijn-huis-huizen. Dat ze in ieder geval waar ze naartoe moet als ze zover is. Veel meer dan informeren kan je denk ik niet doen. Het gaat niet werken om haar zelf af te zetten bij zo'n huis bijvoorbeeld. Zij moet nog altijd zelf de stap zetten.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_66370901
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Er is toch zo'n regeling, een vrouw hoeft maar te bellen en zeggen dat er sprake is van huiselijk geweld, en manlief wordt minimaal 10 dagen uit zijn eigen woning geplaatst.. Zoiets was het toch?
(Sorry als dat wat sarcastisch klinkt, maar ik vind dat mannen behoorljk rechteloos zijn, de laatste jaren.. maar goed, in deze situatie zou ze daar toch goed gebruik van kunnen maken?)
dacht ik ook, maar niks vanwaar gebeurt helemaal niks. ze heeft vaak genoeg gebeld maar gebeurt dus niks
pi_66370925
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:58 schreef Somebody31 het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan, maar dan komen ze bij hun wat er aan de hand is en dan gaat hij de hele boel weer bij elkaar liegen, zo dat ze hem geloven en dan gaan ze weer weg.
Het liefst ga ik er met een groep vrienden naar toe en dan is hij niet jarig, maar ja wat schiet ik daar mee op?
Waarom zou je dat in godsnaam doen? Blijkbaar vindt die vriendin van je die man van haar leuk genoeg om bij te blijven, zelfs als hij slaat. Dat moet ze helemaal zelf weten/
  maandag 23 februari 2009 @ 13:10:56 #36
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_66370962
Ga er met een paar vrienden met bivakmutsen langs en breek allebei zijn armen. En neem haar dan mee naar een safehouse oid.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 23 februari 2009 @ 13:21:22 #37
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_66371256
Je geeft nog steeds niet aan wat jou gevoelens voor haar zijn .
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
pi_66372722
Foto's maken ter bewijs. En lekker naar de politie stappen. Kerel voor een dag (ja zo triest is het hier in NL) behind bars en hopelijk een omgangsverbod.

Gewoon rechtspraak laten uitvoeren. Dit soort bende wordt veel en veel te vaak in de doofpot de stopt.

Succes.
In uw gelaat!
pi_66373145
Een boekje bijhouden is 3 dubbele onzin, dan kom je bij de politie met je boekje en dan krijg je de vraag.
Waarom heb je ons toen niet gebeld?


En ja een man kan uit huis worden geplaats voor een aantal dagen, maar daarna mag je de toegang niet meer ontzeggen..

En als ze bij hem blijft, dan is ze gewoon dom..
Er zijn genoeg mogelijkheden, instanties om haar voor altijd weg te krijgen bij hem.
Dat ze niet durft is jammer maar haar eigen keus..
  maandag 23 februari 2009 @ 14:18:19 #40
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_66373240
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:15 schreef MamsX het volgende:
Een boekje bijhouden is 3 dubbele onzin, dan kom je bij de politie met je boekje en dan krijg je de vraag.
Waarom heb je ons toen niet gebeld?


En ja een man kan uit huis worden geplaats voor een aantal dagen, maar daarna mag je de toegang niet meer ontzeggen..

En als ze bij hem blijft, dan is ze gewoon dom..
Er zijn genoeg mogelijkheden, instanties om haar voor altijd weg te krijgen bij hem.
Dat ze niet durft is jammer maar haar eigen keus..
Aha! Angst is een keuze! Nooit geweten.
  maandag 23 februari 2009 @ 14:21:08 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_66373340
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:18 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Aha! Angst is een keuze! Nooit geweten.
Toch kan het wel. Vroeger durfde ik bijna niets, tot ik ervoor koos om niets meer eng te vinden. Nu doe ik een hoop dingen die ik eerst niet durfde.. maar jammergenoeg ook een hoop dingen die ik diep van binnen niet wil.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_66373442
Steunpunt huiselijk geweld --> direct bellen!

0900 - 126 26 26

Verder blijven praten met haar om weg te gaan bij die kerel en weer aangifte te doen.
hardcoholic
  maandag 23 februari 2009 @ 14:30:14 #43
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_66373673
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Toch kan het wel. Vroeger durfde ik bijna niets, tot ik ervoor koos om niets meer eng te vinden. Nu doe ik een hoop dingen die ik eerst niet durfde.. maar jammergenoeg ook een hoop dingen die ik diep van binnen niet wil.
Dan is het alsnog niet een keuze die je zomaar even maakt, daar gaan een hoop aan vooraf en daarom vind ik het in dit geval, licht gezegd, kort door de bocht.
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:23 schreef Ferdii het volgende:
Steunpunt huiselijk geweld --> direct bellen!

0900 - 126 26 26

Verder blijven praten met haar om weg te gaan bij die kerel en weer aangifte te doen.
  maandag 23 februari 2009 @ 14:30:57 #44
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_66373700
Zet je pm eens aan, alsjeblieft: Bovenin je scherm op het envelopje klikken..
anyone who thinks sunshine is happiness has never danced in the rain
think for yourself - question authority
  maandag 23 februari 2009 @ 15:01:38 #45
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66374878
het is natuurlijk ook wel zo dat ze psychisch helemaal verrot is gemaakt, dat houdt mensen ook tegen om uit situaties te stappen, een van de sterke punten van mishandelende mensen is het compleet psychisch afbreken van de persoon in kwestie en zo het slachtoffer compleet zonder eigenwaarde te kunnen gebruiken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 23 februari 2009 @ 15:11:26 #46
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_66375171
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:20 schreef Somebody31 het volgende:

Nu heeft ze wel aangifte er van gedaan en ook een tijdje uit huis geweest daar.
Maar hij slaagd er altijd weer in dat hij haar weer mee terug krijgt en dan begint het verhaal weer van voren af aan.

Dus als ik het goed begrijp is ze al eens bij hem weg geweest? Waarom is uberhaupt ze weer terug gegaan dan?
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 23 februari 2009 @ 15:14:31 #47
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_66375257
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:01 schreef Re het volgende:
het is natuurlijk ook wel zo dat ze psychisch helemaal verrot is gemaakt, dat houdt mensen ook tegen om uit situaties te stappen, een van de sterke punten van mishandelende mensen is het compleet psychisch afbreken van de persoon in kwestie en zo het slachtoffer compleet zonder eigenwaarde te kunnen gebruiken
Daar kiest ze zelf voor!
Blijkbaar.
  maandag 23 februari 2009 @ 15:18:18 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66375382
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:14 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Daar kiest ze zelf voor!
Blijkbaar.
ik denk niet dat je dat zo zwart wit kan stellen, maar ik ken de situatie niet, ik weet wel dat de effecten van psychische mishandeling iemand tot vreemde keuzes kan sturen...

dit gewoon als mogelijke verklaring
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 23 februari 2009 @ 15:20:04 #49
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_66375447
go get him girl!
A man's got to do what a man's got to do
pi_66375562
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:01 schreef Re het volgende:
het is natuurlijk ook wel zo dat ze psychisch helemaal verrot is gemaakt, dat houdt mensen ook tegen om uit situaties te stappen, een van de sterke punten van mishandelende mensen is het compleet psychisch afbreken van de persoon in kwestie en zo het slachtoffer compleet zonder eigenwaarde te kunnen gebruiken
Dat is wel zo, maar daar kan je als buitenstaander weinig aan doen, behalve dan iemand aanmoedigen weg te gaan, en er op te wijzen dat dergelijk gedrag volstrekt onacceptabel is. Ik zou er echter niet een persoonlijk probleem van maken, wat TS wel lijkt te doen.
pi_66375873
Zijn jouw zaken niet dus niet mee bemoeien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')