Ik vind desnoods nou niet zo gepastquote:Op maandag 23 februari 2009 12:55 schreef davako het volgende:
sterkte cherrylips. Ik zou als ik jou was wel mee gaan, anders kan je er alleen maar spijt van krijgen. Doe het desnoods voor je hond, kan die op het allerlaatste moment nog wel lekker de geur ruiken van zijn baasjes.
quote:Op maandag 23 februari 2009 12:47 schreef waterkip het volgende:
Precies ,ze verdient het .
Je gaat gewoon !
Tjsa, de een verwerkt het anders dan de ander.quote:Op maandag 23 februari 2009 13:55 schreef CherryLips het volgende:
Bedankt
Ik zit hier gewoon met kramp in m'n buik. Kan wel de hele tijd janken. M'n zus toont haar emoties niet lijkt het, en ik zit de hele tijd als een of ander labiel wicht te janken. Het zou makkelijker zijn als ik niet de enige was die haar trui ondersnottert.
Misschien is het voor je zus nu nog te onwerkelijk, maar dan zal ze later alsnog de emoties over zich heen krijgen. Als jij nu moet huilen, dan moet je dat ook gewoon doen. *knuffel*quote:Op maandag 23 februari 2009 13:55 schreef CherryLips het volgende:
Bedankt
Ik zit hier gewoon met kramp in m'n buik. Kan wel de hele tijd janken. M'n zus toont haar emoties niet lijkt het, en ik zit de hele tijd als een of ander labiel wicht te janken. Het zou makkelijker zijn als ik niet de enige was die haar trui ondersnottert.
Same here. Wat ellendig moeten jullie je voelen.quote:
hier hetzelfdequote:
Wat ik wel een hele mooie vond toen ik mijn poes in heb laten slapen ;quote:Op maandag 23 februari 2009 19:43 schreef Adfundum het volgende:
Dapper dat je toch bent meegegaan.
En veel sterkte. Ik denk dat veel mensen hier wel weten hoe het is om een huisdier te moeten laten inslapen.
Sanne
Zo'n droevig kopje kijkt je aan
Je weet, je moet haar laten gaan
Het neemt niets weg van je verdriet
Want als je straks
haar lege mand weer ziet
Dan denk je toch weer even
18 jaren echte vriendschap,
Zo zeldzaam in dit leven
quote:Twee groene Ogen.
Als twee bruine ogen je vragen, Help me, want ik voel me niet zo fijn.
Mag je dan, omdat je voelt dit is het einde...Egoïstisch zijn?
Als je van de dierenarts hoort, dit komt nooit meer goed, zij krijgt steeds meer pijn.
Mag je dan, omdat je haar niet wilt missen...Egoïstisch zijn?
Als twee lieve groene ogen zich sluiten gaan, voorgoed, en je zonder haar naar huis toe moet.
Met de deken nog in je hand en een hart vol pijn.
Dan probeer je jezelf te overtuigen, dit was het beste, ik mocht niet Egoïstisch zijn.
Vele jaren was zij bij ons, elke dag samen was een feest.
En in al die fijne jaren is zij zelf niet een keer...EGOÏSTISCH GEWEEST!!
Hier moest ik echt even van slikken...quote:Op maandag 23 februari 2009 19:43 schreef Adfundum het volgende:
Sanne
Zo'n droevig kopje kijkt je aan
Je weet, je moet haar laten gaan
Het neemt niets weg van je verdriet
Want als je straks
haar lege mand weer ziet
Dan denk je toch weer even
18 jaren echte vriendschap,
Zo zeldzaam in dit leven
We bewaren alleen haar halsbandje.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:22 schreef Bengeltje het volgende:
Yep, heel normaal.Maak er een rustig dagje van, je hebt het duidelijk nodig.
probeer aan de leuke dingen te denken niet aan de keren dat je boos op haar was, dat heeft zij je ook
allang vergeven, daar zijn honden (en dus Sanne ook) heel goed in.
Hebben jullie echt alles van haar weg gedaan? Bedoel, mand/kleed en voerbak kan ik me voorstellen.
Maar bewaren jullie niet iets van haar?
Helaas ja.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik voel me echt enorm kut. Heb me nog nooit zo kut gevoeld. Het klinkt heel erg, maar ik voel me slechter dan toen m'n grootouders overleden, maar daar werd ik dan ook niet elke drie minuten aan herinnerd. En ik heb de hond even lang gekend als hen.
Ik ben echt zo labiel als een vaatdoekje nu, m'n wangen en de huid onder m'n ogen zijn helemaal rauw en opgezwollen, heb amper drie uur geslapen. Denk steeds: gisteren om dit tijdstip leefde ze nog en ik voel me schuldig om alle keren dat ik kwaad op 'r ben geweest. Ik krijg het beeld van een dode Sanne maar niet van m'n netvlies. Iedereen is weer aan het werk maar ik kan me niet eens aankleden. Ik durf niet naar beneden, want dan zie ik die lege hoek in de keuken weer.
Is dit normaal?
Dit is inderdaad normaal, dat maakt deel uit van het rouwproces.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik voel me echt enorm kut. Heb me nog nooit zo kut gevoeld. Het klinkt heel erg, maar ik voel me slechter dan toen m'n grootouders overleden, maar daar werd ik dan ook niet elke drie minuten aan herinnerd. En ik heb de hond even lang gekend als hen.
Ik ben echt zo labiel als een vaatdoekje nu, m'n wangen en de huid onder m'n ogen zijn helemaal rauw en opgezwollen, heb amper drie uur geslapen. Denk steeds: gisteren om dit tijdstip leefde ze nog en ik voel me schuldig om alle keren dat ik kwaad op 'r ben geweest. Ik krijg het beeld van een dode Sanne maar niet van m'n netvlies. Iedereen is weer aan het werk maar ik kan me niet eens aankleden. Ik durf niet naar beneden, want dan zie ik die lege hoek in de keuken weer.
Is dit normaal?
Klopt, er zullen altijd dingen blijven waardoor je er weer even aan herinnerd wordt.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:19 schreef nokwanda het volgende:
En dan nog krijg je af en toe een steek. Al zou je 10 andere huisdieren hebben, dan nog.
Je zou dat stukje alsnog kunnen gaan lopen, het gaf haar veel plezier dat stukje wandelen toch?.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:05 schreef CherryLips het volgende:
Ik krijg het nu weer te kwaad, na het lezen van jullie berichtjes en rond dit tijdstip liet ik haar altijd uit.
Ik denk ook nog steeds: 21 uur geleden kreeg ze het spuitje. Ik denk gewoon dingen die ik niet wil denken.
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:05 schreef CherryLips het volgende:
Ik krijg het nu weer te kwaad, na het lezen van jullie berichtjes en rond dit tijdstip liet ik haar altijd uit.
Ik denk ook nog steeds: 21 uur geleden kreeg ze het spuitje. Ik denk gewoon dingen die ik niet wil denken.
Deze tekst kregen wij mee bij de da toen we Asko in lieten slapen.quote:AL GAF MIJN STAART EEN LAATSTE GROET
Als ik eens broos en zwak zal zijn
en niet meer slapen kan van pijn
Doe dan wat nodig is,want och
die laatste dag verliest men toch.
Ik weet dat het je droef zal maken
dwing toch jezelf niet te verzaken
dan, meer dan enigandere dag
blijkt wat je liefde echt vermag.
wij hadden het jaren lang zo goed
dat geeft ons ook doe laatste moed
jij wilt toch ook niet dat ik lijd.
En breng mij waar men hulp mij biedt
een bede slechts,verlaat mij niet!
houd mij zacht pratend tegen je aan
totdat mijn ogen breken gaan.
Je weet,al is het later pas
dat dit heus voor mijn bestwil was.
Al gaf mijn staart zijn laatste groet
ik lijd niet meer en dat is goed
treur niet omdat het lot bewerkt
dat jij, juist jij, mijn tijd beperkt.
Wij waren elkander toch zo na!
Laat dat je troost zijn als ik ga............
Helemaal herkenbaar,ook al heb ik nu 2 andere hondjes waar ik knettergek op ben ik mis Bas toch nog regelmatig.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:27 schreef oh-oh het volgende:
Oh je vergeet haar nooit hoor.
Mijn oude hond is ook bijna 18 geworden, en haar opvolgers zijn nu zelf al oude hondjes, en toch denk ik echt nog vaak aan haar, en mis ik haar nog.
Mijn eerste hond was voor mij echt mijn hele jeugd, daar groei je samen mee op en die hoort echt bij alles van vroeger. Dat zal echt altijd heel bijzonder blijven.
Eensch.quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:37 schreef oh-oh het volgende:Ik jank gewoon al als ik het lees.
Bah, het is echt het enige nadeel van honden, dat ze nooit oud genoeg worden.
Ik kan je niet troosten, maar ik wil je wel een dikke knuffel geven
quote:Look not where I was, for I am not there
My spirit is free, I am everywhere.
In the air that you breathe, in the sounds that you hear
Don't cry for me, my spirit is near.
I'll watch for you from the other side,
I'll be running with my ball, new friends by my side.
Smile at my memory, remember in your heart;
This isn't the end, it's a brand new start....
maar over een tijdje denk je wel met plezier aan sanne terug, en niet enkel met verdriet en boosheid. *knufs*, deze dingen doen zeer en zijn naar.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:19 schreef nokwanda het volgende:
En dan nog krijg je af en toe een steek. Al zou je 10 andere huisdieren hebben, dan nog.
Ik jank zo met je mee,wat is het toch klote hequote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:23 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb weer staan janken onder de douche, ik mis echt het wandelen tussen de middag en het knuffelen. Soms liep ik gewoon naar haar toe, sloeg ik een arm om haar heen en plette ik haar even. Vond ze nooit leuk, maar ik moest het altijd even doen. En nu heb ik dat dus al sinds maandag niet kunnen doen, voelt echt heel leeg...
Getver zeg, ik begin me ook niet echt beter te voelen, denk nou steeds: hadden we haar nou maar weer mee naar huis genomen, ze liep weer om twee uur en bij de DA ook, ze liep weer! Misschien had ze een griepje of wat dan ook. Ik mis haar gewoon zo, diep van binnen weet ik dat het beter was voor haar, maar als ik m'n ogen dichtdoe zie ik hoe we haar achterlieten bij het crematorium en hoe haar ogen wegdraaiden bij de laatste injectie, en als ik 's ochtends wakker word, schiet alles me ook weer te binnen, als een mokerslag.
Gisteren kwamen m';n moeder en ik bij het boodschappen doen een puppy tegen die m'n moeder heel blij begroette (alles beestjes zijn dol op m'n moeder, ze straalt iets uit ofzo), dus zij dat beestje aaien en z'n riempje goed doen enzo, en ik wilde gewoon zo snel mogelijk weg.
Toen ik dit las moest ik plotseling weer aan mijn eerste hond denken. Ik had zoiets met de trui die ik aan had toen ik hem in liet slapen.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:15 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb de kooi nog niet schoongemaakt deze week en nu stond ik net te kijken of de boel verschoond moest worden, en zie ik weer allemaal vegen van de hondenneus op die plastic kap.
Aww sorryquote:Op dinsdag 24 maart 2009 07:48 schreef CherryLips het volgende:
Dat gedicht kregen we toen we Sanne lieten cremeren.
Verdorie, nu begin ik zo weer te brullen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |