abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66376177
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:05 schreef Drugshond het volgende:

Aandelen lease en co.... werden ook flinke rechtzaken.
Zijn nog steeds flinke rechtzaken. Waarbij er weer een verschuiving naar de hoge raad heeft plaats gevonden.

http://leaseproces.nl/dexia/bestaand/
pi_66376254
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:41 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Haha, dat riepen ze ook 3 jaar terug toen ik een hypo afsloot. Ik heb em net niet uitgelachen. Nu is alles nog eens 70% ingeklapt
3 jaar
We hebben het hier over een looptijd van 30 jaar...
En ja: Een gedeelte van je hyp regelen via beleggingen is niet per definitie onverstandig. Dat ligt maar net aan je financiele situatie. Om zomaar een hele constructie overboord te gooien is te kort door de bocht.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 23 februari 2009 @ 15:46:33 #53
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66376280
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66376301
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:41 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Haha, dat riepen ze ook 3 jaar terug toen ik een hypo afsloot. Ik heb em net niet uitgelachen. Nu is alles nog eens 70% ingeklapt
Het ligt er ook aan waarin je belegd hebt. NIet alle fondsen zijn in 3 jaar tijd met 70% gedaald...
Waar haal jij die percentages vandaan, eigenlijk?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66376455
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:45 schreef capricia het volgende:

[..]

3 jaar
We hebben het hier over een looptijd van 30 jaar...
En ja: Een gedeelte van je hyp regelen via beleggingen is niet per definitie onverstandig. Dat ligt maar net aan je financiele situatie. Om zomaar een hele constructie overboord te gooien is te kort door de bocht.
Ik snap dat de looptijd 30 jaar. Als jij dan hopelijk snapt dat er mnensen zijn die wat eerder willen verhuizen dan 30 jaar te wachten

Hoe ga je dat doen als je zero hebt ingelost omdat de beurs als een plumppudding op zn gat ligt?

Dan kun je dus neter sparen of aflossen. Als ik na 10 jaar 40K heb ingelost kan ik uiteraards makkelijk een duurder huis finacieren dan iemand die zero heeft behaald met zn beleggingshypotheek. (Maar vbolgens 5 horizontaal maakt het allemaal niet uit of je spaart )

Jullie lijken wel van die bankknakkers die nog steeds proberen van die achterlijke consctucties goed te lullen. Daar trapt helaas niemand meer in
  maandag 23 februari 2009 @ 15:54:51 #56
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66376513
!!!
pi_66376575
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:52 schreef PierreBetfair het volgende:

Dan kun je dus neter sparen of aflossen. Als ik na 10 jaar 40K heb ingelost kan ik uiteraards makkelijk een duurder huis finacieren dan iemand die zero heeft behaald met zn beleggingshypotheek. (Maar vbolgens 5 horizontaal maakt het allemaal niet uit of je spaart )
Nogmaals; de opgebouwde waarde in je polis is NIET van invloed op je te verkrijgen hypotheek.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_66376632
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:39 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Lol, dat kun je je klanten wijsmaken maar mij niet.

Als ik 20K heb gespaard zal dat niet relevant zijn bij de aankoop van een andere woning.
Je vermogensopbouw bij een spaarhypotheek is de eerste jaren sowieso niet erg interessant, de opbouw zit nl in de laatste paar jaar.
pi_66376755
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:56 schreef Five_Horizons het volgende:

Nogmaals; de opgebouwde waarde in je polis is NIET van invloed op je te verkrijgen hypotheek.

Elk mens snapt dat de grootte van de spaarpot - opgebouwd vanuit je spaarhypo- van invloed is wanneer je gaat verhuizen (nieuwe hypotheek nodig hebt)

Als je dat tegenspreekt ben je echt niet goed snik.
pi_66376846
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:02 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Elk mens snapt dat de grootte van de spaarpot - opgebouwd vanuit je spaarhypo- van invloed is wanneer je gaat verhuizen (nieuwe hypotheek nodig hebt)

Waarom is dat van invloed? Leg eens uit.
pi_66376918
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:52 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Jullie lijken wel van die bankknakkers die nog steeds proberen van die achterlijke consctucties goed te lullen. Daar trapt helaas niemand meer in
Pierre,
Als ik jou was zou ik een officiele klacht indienen bij Fok! over de achterlijke constructie die hier door nota bene de moderator neergezet wordt!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66376936
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:05 schreef Diederik_Duck het volgende:

Waarom is dat van invloed? Leg eens uit.
Zoek maar op in je 1 van je VMBO boekjes. Ik ga een patatje stoofvlees halen nu
pi_66376980
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Pierre,
Als ik jou was zou ik een officiele klacht indienen bij Fok! over de achterlijke constructies die hier door nota bene de moderator neergezet wordt!
Tis idd te gek voor woorden.

Eet smakelijk
pi_66377010
quote:

[..]

Ik doe een laatste poging de intellectueel wat minder bedeelde medemens wat kennis uit de praktijk bij te brengen: bij een beleggingspolis vraagt een verstrekker niet om de opgebouwde waarde, maar om een 6%/8% prognoseberekening te maken. Omdat men geen zekerheid heeft over de uitkering. Dat is de basis. Dat heeft niets te maken met het al dan niet beter of slechter vinden van sparen of beleggen, maar gewoon hoe verstrekkers werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Five_Horizons op 23-02-2009 16:21:39 ]
pi_66377060
I'm feeding the troll, I know
pi_66377241
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:07 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Zoek maar op in je 1 van je VMBO boekjes. Ik ga een patatje stoofvlees halen nu
Die heb ik niet . Misschien is dat ook wel het probleem
pi_66377275
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:09 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik doe een laatste poging de intellectueel wat minder benadeelde medemens wat kennis uit de praktijk bij te brengen: bij een beleggingspolis vraagt een verstrekker niet om de opgebouwde waarde, maar om een 6%/8% prognoseberekening te maken. Omdat men geen zekerheid heeft over de uitkering. Dat is de basis. Dat heeft niets te maken met het al dan niet beter of slechter vinden van sparen of beleggen, maar gewoon hoe verstrekkers werken.
Moet bdeelde zijn
pi_66377477
T9 FTW
  maandag 23 februari 2009 @ 16:30:35 #69
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_66378027
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:22 schreef Five_Horizons het volgende:
T9 FTW
Fokt dat nu lekker op zo'n Blackberry
pi_66378455
Heel goed Five_Horizons. D'r zijn veel mensen tegenwoordig die over de crisis meepraten, maar net niet de details weten. Geld in een spaarhypotheek (dus gespaard geld) is idd niet van toepassing bij een eigen hypotheek. En hoe meer je afgelost hebt, hoe meer je 'last' hebt van de overwaarde regeling en hoe minder totale financiele speelruimte je hebt. Zeker als je nog jonger bent dan 35 en je dus in principe nog 30 jaar hebt om werkend je hypotheek af te lossen. En aflossen is met de hypotheekrenteaftrek gewoon niet gunstig.

Zo is er ook een hele categorie die denken dat ze bij een lagere WOZ-waarde als geheel (dus alle huizen in een plaats bijvoorbeeld met -20%) minder betalen aan de gemeente.
pi_66379532
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:09 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik doe een laatste poging de intellectueel wat minder bedeelde medemens wat kennis uit de praktijk bij te brengen: bij een beleggingspolis vraagt een verstrekker niet om de opgebouwde waarde, maar om een 6%/8% prognoseberekening te maken. Omdat men geen zekerheid heeft over de uitkering. Dat is de basis. Dat heeft niets te maken met het al dan niet beter of slechter vinden van sparen of beleggen, maar gewoon hoe verstrekkers werken.
Prima poging

Je lult klakkeloos die docent na die jou tijdens de spoedcursus "financieel adviseur" heeft gebrainwashed. Zelf iets simpels beredenen kun je niet meer. ...... 6-8 prognoseberekeningen , hoor je wat je zegt? Denk je echt dat geldschieters die percentages nog handhaven? En jij hebt het over een praktijkvoorbeeld , de basis, haha. Je ziet blijkbaar nog niet in dat door prietpraat als de jouwe de hele financiele sector op faillietgaan staat. Oogkleppen op en door blijven lullen
  maandag 23 februari 2009 @ 17:35:41 #73
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66379919
PierreBetfair, hou nou maar op, je maakt je onsterfelijk
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_66379967
Whehehe...
pi_66387722
Pierre, ik snap in alle ernst je opmerking hieronder nog steeds niet:
quote:

[..]

Ik weet best wel wat van hypotheken (en ik werk er niet) maar wat bedoel je precies, leg het eens uit!@!!!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66389703
Aan Pierre:

In jouw verhaal los je voortijdig, na 10 jaar je lening af om een nieuwe duurdere woning te kopen. Maar ik neem aan dat je die duurdere woning ook weer wil aflossen. Helaas mogen we maar 30 jaar rente aftrekken, dus die nieuwe woning moet in slechts 20 jaar worden afgelost.

Dit houdt dus in dat de maandelijkse aflossing of spaarinleg veel hoger is dan als je in 30 jaar zou aflossen. Waarschijnlijk is het maandbedrag zoveel hoger, dat je minder overhoud om de hogere rentelasten van de duurdere woning te betalen.

Oftewel, op deze manier KAN je die duurdere woning niet eens betalen. Of je besluit niet over 20 jaar af te lossen en betaalt na die 20 jaar hogere rentelasten, omdat je niet meer mag aftrekken.
.
pi_66389845
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:23 schreef PierreBetfair het volgende:

Je lult klakkeloos die docent na die jou tijdens de spoedcursus "financieel adviseur" heeft gebrainwashed. Zelf iets simpels beredenen kun je niet meer. ...... 6-8 prognoseberekeningen , hoor je wat je zegt? Denk je echt dat geldschieters die percentages nog handhaven?
Grappig dat je toch al meerdere keren hebt laten zien dat je de materie nou niet bepaald snapt, en dan nog tegen iemand met hele behoorlijke kennis dit soort dingen roepen...

De grap van beleggen is dat het een lange termijn ding is. Toevalligerwijs is een hypotheek ook al een lange termijn ding, dus die combinatie is helemaal zo gek nog niet. Ja, er zit een groter risico aan vast, als de beurzen net een ongelukkige duikeling maken kort voor het einde van de looptijd. Aan de andere kant denk ik dat er ook heeeel wat spaarhypotheken zijn die ook een deel aflossingsvrij hebben en dus aan het eind van de looptijd ook een restschuld overhouden. Alweer, gezien de termijn waar dit allemaal op speelt helemaal geen big deal. Door inflatie zijn salaris en waarde van het huis flink gestegen, terwijl de schuld hetzelfde is gebleven (en kom nou niet met het kulargument dat de huizenprijzen in elkaar aan het storten zijn; op de langere termijn gaan die prijzen vrijwel zeker weer gewoon minimaal met de inflatie mee stijgen).

Voor wat betreft die spaarpolis waarvan jij denkt dat die je gaat helpen bij het krijgen van 'n hogere hypotheek: dream on. Bij het bepalen van de hoogte van een hypotheek spelen in essentie twee dingen een rol: inkomen en eigen middelen. Die spaarpolis zit in de meeste gevallen hartstikke vast, dus die telt niet mee bij je eigen middelen (iets met belasting die je zou moeten betalen als je binnen 15+ jaar uitgekeerd wilt hebben). Hooguit kun je 'm gebruiken om je maandlasten iets te helpen drukken omdat je minder premie hoeft in te leggen.
pi_66392574
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:54 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Je steekt bij alletwee een zeker bedrag in je huis elke maand. Sparen of alossen komt op het eind van de rit gelijk uit. Met een beleggingshypo ben je de sigaar. Dat is mijn punt. Die mensen gokken met hun huis en zijn nu de sigaar.
Hoeft helemaal niet. Aandelen worden per maand ingekocht. Iedere maand dat je nu je geld stort op de rekening van de bank kopen ze aandelen bij en die kunnen vanaf nu niet veel minder meer waard worden, enkel meer. Goedkoper dan nu kun je ze niet inkopen. Met een beetje mazzel hebben ze over 20 jaar zoveel in kas dat ze de woning zes keer kunnen betalen.
pi_66393667
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:24 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Goedkoper dan nu kun je ze niet inkopen.
Goeie nickname gekozen in elk geval

@Capricia.........duidelijker kan ik het niet zeggen, als je niet begrijpt dat sparen helpt bij het verkrijgen van een volgende hypo, houst alles op.

@Fer.....weer zo'n typisch geval van iemand die alles maar klakkeloos overneemt en zelf niet na kan denken. Met je HRA die slechts 30 jaar aftrekbaar is. Goser binnen 10 jaar is de HRA al lang en breed vedwenen.

Vooral zelf niet nadenken en alles voor zoete koek slikken wat zo'n stropdas vmbo-er tegen je zegt. Dan gaat het helemaal goed komen
pi_66394063
  dinsdag 24 februari 2009 @ 00:10:44 #81
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66394183
dat patatje stoofvlees heeft je geen goed gedaan
pi_66394198
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 00:07 schreef Five_Horizons het volgende:
In wezen ben je best een aardige jongen volgens mij, dus je moet het je niet persoonlijk aantrekken. Zie het als algemeen advies, zo is het namelijk ook bedoeld

pi_66394584
Óf je bent echt zo dom óf je zet een goeie troll neer; in beide gevallen is het aandoenlijk .

[scene]
NG aka PB gaat een naar een hypotheekadviseur...(HA)

HA: Goedemiddag! Kopje koffie? *wrijft in handen...
PB: Doe maar een biertje! Even voor de goede orde: ik heb er verstand van, dus hou me niet voor de gek!
HA: Natuurlijk niet, meneertje, dat doen we nooit....
PB: Ik ga mijn appartementje verkopen en ga eindelijk dat droomrijtjeshuis kopen! Ik heb een spaarhypotheek die al 8 jaar loopt en daar heb ik, ja ja, al ¤20.000,- in gespaard
HA: hmmm...okay.... wat moet dat huis kosten?
PB: nou, ik verkoop m'n appartementje zonder overwaarde, máááárrrr: *winkwink* *laat polis zien... ¤20.000!
HA: Okay.....en wat wilt u daarmee zeggen?
PB: Nou, ik wil dat geld gaan gebruiken om in m'n nieuwe woning te steken! Dan kan ik *winkwink* een duurdere woning kopen dan al die prutsers met een beleggingsverzekering!
HA: Ow.... dus u gaat de polis afkopen?
PB: Afkopen? Hoe bedoel je? Ik gebruik dat geld gewoon!
HA: Dat heet afkopen.... hoeveel premie heeft u betaald in totaal?
PB: Nou, toch zeker ¤10.000,-, mááááárrrrr: ¤20.000,-! Zomaar in m'n handjes, jaja!!
HA: U beseft dat u over die ¤10.000,- winst dan even mag gaan afrekeken in box 1?
PB: .....
HA: Dat wist u niet?
PB: Ja, natuurlijk wel! Ik heb er immers verstand van!
HA: Hmmm... lijkt me niet verstandig om van die ¤10.000 euro er gewoon even 5 weg te mikken richting de fiscus....
PB; Nou, eeh...ik wil een duurdere woning dan m'n buurman! Ik heb er immers gewoon voor gespaard!
HA: Ik had laatst iemand hier met hetzelfde inkomen, alleen die had een beleggingsverzekering die met een prognose van 6% net zoveel zou uitkeren als die spaarhypotheek.... die kon echt hetzelfde krijgen qua hypotheek, hoor.... zijn maandlasten waren wat lager dan, maar hij had natuurlijk niet de zekerheid van die spaarhypotheek *winkwink* die ú heeft
PB: Wacht even... dat kán helemaal niet! Ik heb toch niet voor niets gespaard? U is een oplichter m'neer! Ik ben nog geen tien minuten binnen en u heeft me al direct beroofd van ¤20.000,- !!!
Ik ga ermee naar de AFM, hoor je!
*PB beent woedend het pand uit.......
HA:

[/scene]

Ik kijk al uit naar je volgende topic
  dinsdag 24 februari 2009 @ 00:34:52 #84
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66394688
pi_66394811
Tvp dan maar
Geef mij maar Amsterdam
pi_66395182
5 horizontaal, denk je werkelijk dat ik die paar poepcenten van mn spaarhypo nodig heb om een ander huis te kunnen kopen

Ik zal je verder niet lastig vallen met bedragen die ik opstrijk door simpelweg zelf na te denken.
pi_66395456
Hey 5 horizontaal, heb je toevallig deze docu. gezien?

http://dokument.ncrv.nl/ncrv?nav=aphvuEsHtGATmKnJybBlXlF

Helaas werken de linkjes op een of andere manier niet. Die baard bovenin streek tonnen op terwijl al die stropdassen tijdens beleggersessies de meest ingewikkelde constructies bedachten en keer op keer verlies leden.

Dat wijffie in dat youtube fimpje ging zelfs met een liniaal tegen haar beeldscherm zitten om een grafiek te analyseren

Vond het wel een typerend voorbeeld van de logische denker versus de vmbo-stropdas

Wel raar dat ik die afleveringen niet geladen krijg
pi_66397578
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 00:59 schreef PierreBetfair het volgende:
5 horizontaal, denk je werkelijk dat ik die paar poepcenten van mn spaarhypo nodig heb om een ander huis te kunnen kopen
Et voilá.. in één zin je eigen topic onderuit gehaald.

"Denk je werkelijk dat ik die paar poepcenten van mijn beleggingshypo nodig heb om een ander huis te kunnen kopen?"
  dinsdag 24 februari 2009 @ 08:00:45 #89
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66397617
Alleen de term "vmbo stropdas" al. Echt, vage shit ouwe!
pi_66397632
TS snapt het niet helemaal volgens mij
pi_66398954
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:17 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Dus bij een beleggingshypotheek betaal je de rente altijd gewoon cash, en ga je alleen de aflossing proberen te dokken met je aandelen?
hee jij opent een topic dat mensen met een beleggingshypotheek genaaid zijn weet je niet eens hoe het werkt

dus de waarde van dit topic is ook 0.0
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 24 februari 2009 @ 09:43:34 #92
163650 Greys
pi_66399289
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 09:29 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

hee jij opent een topic dat mensen met een beleggingshypotheek genaaid zijn weet je niet eens hoe het werkt

dus de waarde van dit topic is ook 0.0
Ho ho, vlak de entertainmentwaarde niet uit!
Priceless!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_66399426
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:35 schreef capricia het volgende:
Ach het hoeft niet slecht te zijn om een beleggingshyp te hebben hoor!
Stel dat je iedere maand voor 200 euro belegt: dan koop je nu lekker goedkoop in.
De vraag is wat het gewogen gemiddelde rendement is aan het einde van de looptijd.

Bij veel beleggingshypotheken kun je ook zelf van fondsen switchen. Dus zodra er winst gemaakt is (en dat is er de voorgaande jaren heus wel geweest), gewoon je winst in een veilig fonds zetten.
En nu lekker goedkoop aankopen... binnen 10 jaar zijn de koersen heus wel weer een keertje gestegen>> hup weer veilig apart zetten.
Precies. Koersen zijn laag maar je koopt nu voor je belegde geld meer aandelen in. Net zoals veel mensen nu aandelen ING kopen is dit precies hetzelfde. Je moet gewoon niet naar de korte termijn kijken
pi_66400421
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 00:29 schreef Five_Horizons het volgende:
Óf je bent echt zo dom óf je zet een goeie troll neer; in beide gevallen is het aandoenlijk .

[scene]
NG aka PB gaat een naar een hypotheekadviseur...(HA)

HA: Goedemiddag! Kopje koffie? *wrijft in handen...
PB: Doe maar een biertje! Even voor de goede orde: ik heb er verstand van, dus hou me niet voor de gek!
HA: Natuurlijk niet, meneertje, dat doen we nooit....
PB: Ik ga mijn appartementje verkopen en ga eindelijk dat droomrijtjeshuis kopen! Ik heb een spaarhypotheek die al 8 jaar loopt en daar heb ik, ja ja, al ¤20.000,- in gespaard
HA: hmmm...okay.... wat moet dat huis kosten?
PB: nou, ik verkoop m'n appartementje zonder overwaarde, máááárrrr: *winkwink* *laat polis zien... ¤20.000!
HA: Okay.....en wat wilt u daarmee zeggen?
PB: Nou, ik wil dat geld gaan gebruiken om in m'n nieuwe woning te steken! Dan kan ik *winkwink* een duurdere woning kopen dan al die prutsers met een beleggingsverzekering!
HA: Ow.... dus u gaat de polis afkopen?
PB: Afkopen? Hoe bedoel je? Ik gebruik dat geld gewoon!
HA: Dat heet afkopen.... hoeveel premie heeft u betaald in totaal?
PB: Nou, toch zeker ¤10.000,-, mááááárrrrr: ¤20.000,-! Zomaar in m'n handjes, jaja!!
HA: U beseft dat u over die ¤10.000,- winst dan even mag gaan afrekeken in box 1?
PB: .....
HA: Dat wist u niet?
PB: Ja, natuurlijk wel! Ik heb er immers verstand van!
HA: Hmmm... lijkt me niet verstandig om van die ¤10.000 euro er gewoon even 5 weg te mikken richting de fiscus....
PB; Nou, eeh...ik wil een duurdere woning dan m'n buurman! Ik heb er immers gewoon voor gespaard!
HA: Ik had laatst iemand hier met hetzelfde inkomen, alleen die had een beleggingsverzekering die met een prognose van 6% net zoveel zou uitkeren als die spaarhypotheek.... die kon echt hetzelfde krijgen qua hypotheek, hoor.... zijn maandlasten waren wat lager dan, maar hij had natuurlijk niet de zekerheid van die spaarhypotheek *winkwink* die ú heeft
PB: Wacht even... dat kán helemaal niet! Ik heb toch niet voor niets gespaard? U is een oplichter m'neer! Ik ben nog geen tien minuten binnen en u heeft me al direct beroofd van ¤20.000,- !!!
Ik ga ermee naar de AFM, hoor je!
*PB beent woedend het pand uit.......
HA:

[/scene]

Ik kijk al uit naar je volgende topic
  dinsdag 24 februari 2009 @ 10:44:35 #95
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66400816
Hoe werkt het trouwens wel? Stel dat je een nieuw huis koopt met (dus) een nieuwe hypotheek, kun je het spaardeel van je oude hypotheek dan gewoon meenemen, of zelfs naadloos aan laten passen aan de hoogte van je nieuwe hypotheek? Of moet je dan inderdaad die verzekering afkopen (met vaak hoge kosten) en weer een nieuwe aangaan?
pi_66401191
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 10:44 schreef Lemmeb het volgende:
Hoe werkt het trouwens wel? Stel dat je een nieuw huis koopt met (dus) een nieuwe hypotheek, kun je het spaardeel van je oude hypotheek dan gewoon meenemen, of zelfs naadloos aan laten passen aan de hoogte van je nieuwe hypotheek? Of moet je dan inderdaad die verzekering afkopen (met vaak hoge kosten) en weer een nieuwe aangaan?
Dat zal wel totaal afhankelijk zijn hoe je je spaardeel hebt gespaard. Tegenwoordig kun je ook banksparen en heb je dat zelfs in de hand. Bij de oudere spaarhyptheken kan er van alles aan de hand zijn, afhankelijk van de voorwaarden.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:06:52 #97
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66401395
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 10:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat zal wel totaal afhankelijk zijn hoe je je spaardeel hebt gespaard. Tegenwoordig kun je ook banksparen en heb je dat zelfs in de hand. Bij de oudere spaarhyptheken kan er van alles aan de hand zijn, afhankelijk van de voorwaarden.
Aha.

Maar goed, zelfs als je het af moet kopen, dan krijg je meestal toch in elk geval wel je nominale inleg eruit. In die zin is een spaarhypotheek op dit moment gunstiger dan een beleggingshypotheek: als je die beleggingsverzekering nu gaat afkopen kun je waarschijnlijk fluiten naar een groot deel van ingelegde centen.

En ik vermoed dat dat ook is wat PierreBetfair hierboven bedoelt (om het toch een beetje voor hem op te nemen): dat spaardeel blijft toch een bepaalde redelijke waarde behouden waar je eventueel nog wat mee kunt, terwijl het beleggingsdeel (afhankelijk van het gekozen risico) momenteel een stuk lager dan verwacht kan uitpakken.
pi_66401449
Zullen we ff kappen met 't bashen van TS.

Ik vind dat ie deels wel een punt heeft. Stel je start op jaar 0 met een spaarhypotheek van 250.000 euro, op jaar 10 heeft ie ipv 1/3 al 1/2 gespaard. Als ie dat extra geld apart gespaard had, had ie dat als spaargeld extra kunnen investeren in z'n huis en zich dus een groter huis kunnen permitteren. Begrijp ik nu uit jullie verhaal dat als ie dat extra geld gebruikt voor z'n spaardeel hij zich geen groter huis kan permitteren?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66401510
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:08 schreef PietjePuk007 het volgende:

Ik vind dat ie deels wel een punt heeft. Stel je start op jaar 0 met een spaarhypotheek van 250.000 euro, op jaar 10 heeft ie ipv 1/3 al 1/2 gespaard. Als ie dat extra geld apart gespaard had, had ie dat als spaargeld extra kunnen investeren in z'n huis en zich dus een groter huis kunnen permitteren. Begrijp ik nu uit jullie verhaal dat als ie dat extra geld gebruikt voor z'n spaardeel hij zich geen groter huis kan permitteren?
Bij een spaarhypotheek spaar je niet lineair.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:11:00 #100
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66401545
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:08 schreef PietjePuk007 het volgende:

Ik vind dat ie deels wel een punt heeft.
Ik dus ook, zoals ik hierboven aangeef.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')