Sjuust dat zei ik dus ook, maar volgens hen kon dat niet. Elke maand 800 euro dokken en de schuld loopt alleen maar op. ZOMGquote:Op maandag 23 februari 2009 12:24 schreef shilizous_88 het volgende:
Het ligt er een beetje aan hoe je collega's hierin zijn gestapt, maar over het algemeen zullen ze hard genaaid zijn.
Bij een tegenvallend resultaat dient u rekening te houden met een restschuld aan het einde van de looptijd.
Het verhaal van TS klopt inderdaad ook niet. Je schuld loopt niet op. (het is niet zo dat je een hypotheek van 200.000 hebt en dat er daarnaast nog eens 200.000 geleend wordt om te beleggen of iets dergelijks)quote:Op maandag 23 februari 2009 12:36 schreef Greys het volgende:
Bedoelen ze met 'restschuld' niet dat je dan niet je hele huis hebt afbetaald, maar dat er nog een gedeelte open blijft staan? Ja toch?
Dus dan is het niet zo dat je hypotheekschuld is opgelopen na 30 jaar.
Ja precies.quote:Op maandag 23 februari 2009 12:40 schreef capricia het volgende:
Bij mijn beste weten zijn er niet zo heel veel mensen die hun hypotheek 100% in beleggingen hebben zitten. Vaak is het combi: 50% aflossingsvrij, 20% spaar en 30% beleggen of zo. Een hybride constructie dus.
quote:Op maandag 23 februari 2009 12:30 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Sjuust dat zei ik dus ook, maar volgens hen kon dat niet. Elke maand 800 euro dokken en de schuld loopt alleen maar op. ZOMG
quote:Op maandag 23 februari 2009 12:45 schreef Greys het volgende:
Ja precies.
Vandaar dat ik denk dat dit onderstaande dan bijna nooit zal voorkomen, dat je hypotheekschuld van 2 ton na 30 jaar ineens 3 ton blijkt te zijn ofzo
Nee. (zelfs niet met een effectenhypotheek)quote:Op maandag 23 februari 2009 12:48 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
![]()
Dat zou een heldenstreek zijn
Volgens mij kan het wel
Hypotheek 2 tonquote:Op maandag 23 februari 2009 12:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee. (zelfs niet met een effectenhypotheek)
quote:Op maandag 23 februari 2009 13:53 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Hypotheek 2 ton
Beleggingshypotheek 100%
Je moet gewoon rente dokken over die 2 ton. Als je beleggingspotje aan het einde minder is dan de verschuldigde rente heb je dus 2 ton niet afgelost + een restschuld die gelijk is aan hypotheekrente minus beleggingspotje.
Geen idee waar je het over hebt. Ik zeg iets volkomen anders.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dus een aflossingsvrije hypotheek heeft een restschuld van de hypotheeksom + betaalde rente?
Dat doen ze dan ook niet....quote:Op maandag 23 februari 2009 14:07 schreef Megumi het volgende:
Ik denk dat mensen met een beleggingshypotheek inderdaad een probleem hebben. Belegen met geleend geld is een big no no.
Dat doe je niet, want:quote:Op maandag 23 februari 2009 14:06 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt. Ik zeg iets volkomen anders.
Wat die hypotheekrente voor relevantie heeft, weet ik niet.quote:Op maandag 23 februari 2009 13:53 schreef PierreBetfair het volgende:
dus 2 ton niet afgelost + een restschuld die gelijk is aan hypotheekrente minus beleggingspotje.
Dat doen ze dus wel. Of is een hypotheek dan geen lening?quote:Op maandag 23 februari 2009 14:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat doen ze dan ook niet....
Er wordt niet belegd met dat geld, daar wordt een huis voor gekocht.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat doen ze dus wel. Of is een hypotheek dan geen lening?
Dus bij een beleggingshypotheek betaal je de rente altijd gewoon cash, en ga je alleen de aflossing proberen te dokken met je aandelen?quote:Op maandag 23 februari 2009 14:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat die hypotheekrente voor relevantie heeft, weet ik niet.
Een beleggingshypotheek is niet anders dan een aflossingsvrije hypotheek. Het enige verschil is dat er maandelijks geld wordt betaald door de consument om in een beleggingsspaarpot aan te groeien (althans, dat is de bedoeling) om over (bijv.) 30 jaar die hypotheek af te lossen.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:17 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dus bij een beleggingshypotheek betaal je de rente altijd gewoon cash, en ga je alleen de aflossing proberen te dokken met je aandelen?
Ja.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:28 schreef PierreBetfair het volgende:
De rente? Die wordt dus apart betaald?
Ik ken ze niet, althans: er zijn vormen waarbij de premie vanuit een depot betaald wordt, maar dat depot wordt gewoon gevormd door geld dat je er zelf instort. (maar dit laatste maakt het nodeloos ingewikkeldquote:Een hypotheekvorm waarbij je rente + aflossing dmv aandelen/beleggingen aflost bestaat dus niet?
Nee...quote:Op maandag 23 februari 2009 14:28 schreef PierreBetfair het volgende:
De rente? Die wordt dus apart betaald?
Een hypotheekvorm waarbij je rente + aflossing dmv aandelen/beleggingen aflost bestaat dus niet?
Hoezo niet? Met sparen los je elke maand af.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:32 schreef capricia het volgende:
Groot verschil is natuurlijk dat je met winst op je beleggingen tussentijds je hypotheek kunt inlossen. Maar sparen zul je dat niet hebben.
Nee, dat wordt er niet.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:37 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Hoezo niet? Met sparen los je elke maand af.
Nee, met sparen los je juist 30 jaar niets af.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:37 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Hoezo niet? Met sparen los je elke maand af.
Je steekt bij alletwee een zeker bedrag in je huis elke maand. Sparen of alossen komt op het eind van de rit gelijk uit. Met een beleggingshypo ben je de sigaar. Dat is mijn punt. Die mensen gokken met hun huis en zijn nu de sigaar.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee, met sparen los je juist 30 jaar niets af.
Maar stel nou dat over een paar jaar dat allemaal weer bijgetrokken is, die crisis.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:54 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Je steekt bij alletwee een zeker bedrag in je huis elke maand. Sparen of alossen komt op het eind van de rit gelijk uit. Met een beleggingshypo ben je de sigaar. Dat is mijn punt. Die mensen gokken met hun huis en zijn nu de sigaar.
Hoeft niet, maar de kans dat je aandelenhandel gunstig uitpakt is erg klein op dit moment. 10 jaar terug stond de beurs nog dubbel zo hoog als nu. Over de lange termijn ben je dus ook de Sjaak. Alleen de mensen die 30 jaar in hetlzefde huis blijven stinken hebben een kansjequote:Op maandag 23 februari 2009 15:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar stel nou dat over een paar jaar dat allemaal weer bijgetrokken is, die crisis.
Dan over een looptijd van 30 jaar kan het toch nog steeds zijn dat die beleggingshypotheek heel voordelig heeft uitgepakt? Het hoeft niet altijd een ramp te worden door wat er nu gebeurt hoor. Omdat je stelt 'met een beleggingshypo ben je de sigaar'. Volgens mij is dat helemaal niet zo zeker?
Misschien kunnen degenen die er verstand van hebben daar nog iets over zeggen?
Klopt. Als je bijv. nu zou instappen met een beleggingshypotheek dan kun je een mooie rit maken en over een paar jaar lachen. Het gaat om de gemiddelde stijging!quote:Op maandag 23 februari 2009 15:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar stel nou dat over een paar jaar dat allemaal weer bijgetrokken is, die crisis.
Dan over een looptijd van 30 jaar kan het toch nog steeds zijn dat die beleggingshypotheek heel voordelig heeft uitgepakt? Het hoeft niet altijd een ramp te worden door wat er nu gebeurt hoor. Omdat je stelt 'met een beleggingshypo ben je de sigaar'. Volgens mij is dat helemaal niet zo zeker?
Misschien kunnen degenen die er verstand van hebben daar nog iets over zeggen?
Je polis/rekening kun je gewoon meenemen, hoor.quote:Op maandag 23 februari 2009 15:11 schreef PierreBetfair het volgende:
Alleen de mensen die 30 jaar in hetlzefde huis blijven stinken hebben een kansje
Met een waardeloze polis/rekening een nieuwe hypotheek afsluiten en je eigen hut met 20% verlies verkopen. Dan ga je vast een mooier/duurder huis kunnen kopenquote:Op maandag 23 februari 2009 15:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je polis/rekening kun je gewoon meenemen, hoor.
Of je nu een ' waardeloze' polis/rekening meeneemt (waar nu in elk geval aandelen/units in zitten die kunnen stijgen in waarde) of een nieuwe opstart, maakt zeker wel een hoop uit.quote:Op maandag 23 februari 2009 15:18 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Met een waardeloze polis/rekening een nieuwe hypotheek afsluiten en je eigen hut met 20% verlies verkopen. Dan ga je vast een mooier/duurder huis kunnen kopen
Er valt zo weinig te verhuizen als je in een hut woont die door je beleggingscontructie nog geen stuiver is afgelost. Dan valt er njiks mee te nemen en niks opnieuw te starten.quote:Op maandag 23 februari 2009 15:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Of je nu een ' waardeloze' polis/rekening meeneemt (waar nu in elk geval aandelen/units in zitten die kunnen stijgen in waarde) of een nieuwe opstart, maakt zeker wel een hoop uit.
Het is m'n beroep niet, maar bovenstaande verschilt niets van een spaarhypotheek hoor.quote:Op maandag 23 februari 2009 15:29 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Er valt zo weinig te verhuizen als je in een hut woont die door je beleggingscontructie nog geen stuiver is afgelost. Dan valt er njiks mee te nemen en niks opnieuw te starten.
Je bent wel bekend met al die hypotheekvormen (mag ook wel als dat je beroep is) maar je verliest de realiteit uit het oog dat mensen geen klant op kunnen die nu met zo'n naai-constructie zijn opgescheept waarbij ze maandelijks geld door de plee spoelen (lees: beleggen). Schuld blijft gelijk, aflossen ho maar, elke maand money down the drain, en huis daalt in waarde. (korte schets vd realiteit)
WTF, kerel ik heb een spaarhypotheek. Kreeg laatst nog een overzicht hoeveel ik heb gespaard. Ik heb dus GESPAARD .....mensen die beleggen hebben NIET GESPAARD. Is dat zo moeilijk te bevattenquote:Op maandag 23 februari 2009 15:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is m'n beroep niet, maar bovenstaande verschilt niets van een spaarhypotheek hoor.Dan los je tussentijds ook niet af. (ook niet als je gaat verhuizen, dat is fiscaal gezien niet zo handig)
Zucht... dat spaargeld is NU niet relevant voor het kopen van een nieuwe woning....quote:Op maandag 23 februari 2009 15:35 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
WTF, kerel ik heb een spaarhypotheek. Kreeg laatst nog een overzicht hoeveel ik heb gespaard. Ik heb dus GESPAARD .....mensen die beleggen hebben NIET GESPAARD. Is dat zo moeilijk te bevattenDie willen sneller sparen, maar dat lukt nu dus voor geen meter.
Precies. De constructie zelf verschilt niet zoveel van een spaarhypotheek. In beide gevallen wil je 30 jaar niets aflossen...quote:Op maandag 23 februari 2009 15:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is m'n beroep niet, maar bovenstaande verschilt niets van een spaarhypotheek hoor.Dan los je tussentijds ook niet af. (ook niet als je gaat verhuizen, dat is fiscaal gezien niet zo handig)
Wat is jouw probleem?quote:Op maandag 23 februari 2009 15:35 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
WTF, kerel ik heb een spaarhypotheek. Kreeg laatst nog een overzicht hoeveel ik heb gespaard. Ik heb dus GESPAARD .....mensen die beleggen hebben NIET GESPAARD. Is dat zo moeilijk te bevattenDie willen sneller sparen, maar dat lukt nu dus voor geen meter.
Lol, dat kun je je klanten wijsmaken maar mij niet.quote:Op maandag 23 februari 2009 15:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zucht... dat spaargeld is NU niet relevant voor het kopen van een nieuwe woning....
'quote:Op maandag 23 februari 2009 15:39 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Lol, dat kun je je klanten wijsmaken maar mij niet.
Als ik 20K heb gespaard zal dat niet relevant zijn bij de aankoop van een andere woning.![]()
Haha, dat riepen ze ook 3 jaar terug toen ik een hypo afsloot. Ik heb em net niet uitgelachen. Nu is alles nog eens 70% ingeklaptquote:Op maandag 23 februari 2009 15:37 schreef capricia het volgende:
Op zich denk ik dat het bijv. nu helemaal geen slechte tijd is om een gedeelte beleggingshypotheek te nemen.
De koersen staan zo laag!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |