quote:
quote:
Beetje soft voor jouw doen?quote:
Best wel mee eens nu je het zegt, de kleuren komen iets teveel overeen met de haar en gezichtskleur volgens mij.. Op die foto iig. Wat je ertegen kan doen, zou ik trouwens echt niet weten. Of je moet met kleurlenzen gaan werken.quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:00 schreef Vliegvrager het volgende:
technisch hele nette foto PP, maar ik had graag iets meer 'leven' in de ogen gezien
Bij deze zijn de catchlights wat duidelijker.quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:00 schreef Vliegvrager het volgende:
technisch hele nette foto PP, maar ik had graag iets meer 'leven' in de ogen gezien
Ok. Mijn persoonlijke mening dit he: ik vind ze wat rommelig en flets. Het zijn ook mijn compo's niet dit. Ik denk dat dit mooier wordt als je de achtergrond elimineert. Probeer het eens met een volledig zwarte achtergrond. Ik denk persoonlijk dat je dan wat meer overbrengt wat je wilt overbrengen.quote:Op zondag 1 maart 2009 20:24 schreef SiETSKE. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik snap je punt.quote:Op zondag 1 maart 2009 20:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ok. Mijn persoonlijke mening dit he: ik vind ze wat rommelig en flets. Het zijn ook mijn compo's niet dit. Ik denk dat dit mooier wordt als je de achtergrond elimineert. Probeer het eens met een volledig zwarte achtergrond. Ik denk persoonlijk dat je dan wat meer overbrengt wat je wilt overbrengen.
Ieder zo zijn ding johquote:Op zondag 1 maart 2009 20:34 schreef SiETSKE. het volgende:
[..]
ik snap je punt.
maar ik heb dan misschien ook een beetje een 'rare' smaak. ik houd namelijk van dat 'rommelige' en voor mij zou een egale achtergrond het juist verpesten. dénk ik.
ik ben niet zo van de strakkeen mega scherpe foto's zoals hierboven bijvoorbeeld.
maar thnks voor de tip!
ik zou de tweede en derde weglaten. ik hou van de sfeer, geeft iets softs maar toch eigenzinnigs. Ik zou alleen wel ervoor proberen te zorgen dat je dmv een reflectieschermpje het gezicht een tikje meer belicht, dat de ogen er wat meer uitspringen zeg maar. door zoveel tegenlicht wordt je onderwerp wat donker.quote:Op zondag 1 maart 2009 20:24 schreef SiETSKE. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
1 tip voor een beginnende portret fotograaf ...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:07 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Graag (opbouwende) kritiek.
Ben beginner & volg op het moment wel een cursus (via school) maar alles is echt welkom
De compositie en de belichting maken dit een pakkende foto. Kijk nog wel even naar de kleurtemperatuur/witbalans. Dit is zo te zien gemaakt met een gloei- of halogeenlamp, waardoor het resultaat geel/rood wordt. Dit kun je vooraf op je camera aanpassen of achteraf in Photoshop. Speel er eens mee in de nabewerking. 'Mislukte' kleurtonen kun je altijd nog redden door een foto om te zetten naar zwquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:07 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Graag (opbouwende) kritiek.
Ben beginner & volg op het moment wel een cursus (via school) maar alles is echt welkom
Smile!quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:16 schreef Sugar het volgende:
Oeh, mooie portretten hier weer!
De foto's van Timmolenaar vind ik erg mooi.![]()
En ook @John _ven: goede foto!![]()
Mijn bijdrage, reacties zijn natuurlijk welkom!
[ afbeelding ]
Hele mooie fotoquote:Op donderdag 16 juli 2009 09:07 schreef Puckzzz het volgende:
Zo dat was ff zoeken naar het topic
Mijn neefje en mijn hond Daantje. Hele dikke maatjes die twee.
Ik noem het 'A boy and his dog'
[ afbeelding ]
Ik zat eerder te denken aan 'Cujo'quote:Op donderdag 16 juli 2009 09:07 schreef Puckzzz het volgende:
Ik noem het 'A boy and his dog'
[ afbeelding ]
Ik heb nog weinig verstand van portret fotografie maar ik vindt de 2e erg mooi omdat ze niet in de lens kijkt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:02 schreef Sugar het volgende:
Jochie met hond van puckzzz vind ik erg leuk!
En underskor: mooie foto wel.
Puala, ik vind de kleuren een beetje té qua verzadiging en je stanpunt niet zo lekker (van onderaf).
Ik wil graag ook even twee portretjes laten zien. Reacties zijn zeer welkom!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind de zwart/witte mooier omdat die rustiger is. In de kleurenversie zie je wat meer vlekjes en dingetjes, zoals in de wang rond de vingers. In de zwart/witte zie je dat bijna nietquote:Op maandag 17 augustus 2009 10:38 schreef janeway het volgende:
Sugar nr 2 is heel mooi qua belichting en uitstraling van het meisje..
Echna ook mooie foto zeker als je neemt dat je weinig invloed had op je omgeving
[ afbeelding ]
of beter in kleur.. Keuzes keuzes
[ afbeelding ]
Ik vind de kleurenversie mooier, die spreekt meer! Alleen de achtergrond is iets te onrustig. En ik vind het jammer dat de hand er niet helemaal opstaat. Maar verder een mooie foto!quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:38 schreef janeway het volgende:
[ afbeelding ]
of beter in kleur.. Keuzes keuzes
[ afbeelding ]
Prettigquote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:51 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
spelen met flitsers op statief.
crappy resize.
Mooie kleuren!quote:
Mooie foto! Maar ik denk dat als je een iets lager standpunt had gepakt en een paar stappen naar achter had gedaan een echt lonely-gevoel had opgewekt. Je zou meer ruimte om haar heen hebben en de schaduw zou hier een veel belangrijkere rol spelen!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:21 schreef NomiS-Photographica het volgende:
Oké,
ik wil ook graag een beeld met jullie delen. Maar eerst eens even wat reacties over een stel voorgangers
Dan van mijn hand deze:
LONELY
[ afbeelding ]
Ik vroeg me al af waarom ze mutsen en sjalen droegen in de zomerquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:04 schreef Wiebeldak het volgende:
Een wat oudere foto al maar nog nooit geupload. Gemaakt in Nepal.
[ afbeelding ]
Het was mijn gids die toevallig langs liep. Het grappige aan deze foto is dat ik de foto blind schoot. Ik zag hem langs lopen waarna ik mijn camera op zijn hoofd richtte en de foto maakte zonder door de camera te kijken. Op het origineel is het ook een heel scheve foto en ik had totaal niet in de gaten dat die kerel er ook nog achter stond. Een beetje geluk dusquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 17:07 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af waarom ze mutsen en sjalen droegen in de zomer
straatfoto? In dat geval errrrrrg geslaagd, compositie is lekker alhoewel ik mischien iets meer ruimte aan de rechterkant zou nemen. Aan de rechterkant omdat dat de richting is waar demeneer naartoe loopt
fresta, ik kom zelf net kijken, dus van vakkundig commentaar kan ik je niet voorzien, maar ik zie wel wat mooi is en wat niet. Jouw foto is mooi. Jammer van de schaduw bij de neus/ogen, maar verder een prachtig plaatje waar de ouders van de spruit waarschijnlijk erg blij mee zijnquote:Op zondag 23 augustus 2009 12:02 schreef fresta het volgende:
Erg mooie foto hierboven! Helemaal als het niet 'opgezet' is![]()
Mijn eerste foto hier:
[ afbeelding ]
Graag commentaar
mooi! doet me op de één of andere manier heel erg denken aan de fotografie/kunstwerken van loretta lux.quote:Op dinsdag 1 september 2009 01:06 schreef ElizabethR het volgende:
Er was zo'n schattig meisje op hetzelfde terras als waar wij zaten
[ afbeelding ]
Je bent een knappe meid, maar dat weet je al. Verder doen de bewogen foto's me niet zoveel, de laatste vind ik wel tof (maar of dat nou aan het onderwerp of de stijl ligt weet ik nog niet)quote:Op dinsdag 8 september 2009 20:54 schreef SiETSKE. het volgende:
[..]
mooi! doet me op de één of andere manier heel erg denken aan de fotografie/kunstwerken van loretta lux.
zelfportret;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb dit topic nu al een paar keer aangeklikt en iedere keer herken ik pas dat ik t topic al eens heb geopend als ik jouw foto zie. Ik vind het een prachtig plaatjequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:21 schreef NomiS-Photographica het volgende:
Dan van mijn hand deze:
LONELY
[ afbeelding ]
Tikkie te krap aan de bovenkant, tikkie teveel beeld aan de onderkant maar men....wat een kopquote:Op donderdag 10 september 2009 15:58 schreef Skaai het volgende:
Vorig weekend in Barnoldswick (Engeland) genomen tijdens een motorrally
[ afbeelding ]
zw/w zou de foto idd ook wel goed doen!quote:Op donderdag 10 september 2009 16:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tikkie te krap aan de bovenkant, tikkie teveel beeld aan de onderkant maar men....wat een kopDit is een mooie voor een zwartwit-conversie denk ik zo
Heb 'm helaas alleen maar zo, dit is de originele foto. Had er niks mee gedaan, ben niet zo van het croppen/bewerkenquote:Op donderdag 10 september 2009 16:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tikkie te krap aan de bovenkant, tikkie teveel beeld aan de onderkant maar men....wat een kopDit is een mooie voor een zwartwit-conversie denk ik zo
Checkquote:Op donderdag 10 september 2009 19:08 schreef Skaai het volgende:
[..]
Heb 'm helaas alleen maar zo, dit is de originele foto. Had er niks mee gedaan, ben niet zo van het croppen/bewerken.
Maar zwart wit klinkt wel tof, deze richting bedoel je?
[ afbeelding ]
Aiii, selectieve inkleuring!!quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:23 schreef Xlarge het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn dochtertje een aantal weken geleden, ik heb hem vandaag bewerkt met Photoshop, waar ik pas geleden mee ben begonnen
quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:07 schreef slashyou het volgende:
[..]
Aiii, selectieve inkleuring!!
Waarom in godsnaam, wat voegt het toe aan deze foto?
Dan kan, ik vind het helemaal niks, jammer van de verder goede foto.quote:Op zaterdag 19 september 2009 08:49 schreef Xlarge het volgende:
[..]
De selectieve inkleuring voegt niet veel toe, ik vond het echter toch wel leuk
En of het een geschikte starter is.quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:29 schreef thedailyphoto het volgende:
Voor het eerst op FOK Fotoforum en dit leek mij wel een geschikte starter:
[ afbeelding ]
Ook wel fijn dat je onderwerp beetje uit het midden isquote:Op vrijdag 25 september 2009 12:29 schreef thedailyphoto het volgende:
Voor het eerst op FOK Fotoforum en dit leek mij wel een geschikte starter:
[ afbeelding ]
Kwestie van je zwartwitconversie aanpassen natuurlijkquote:Op maandag 28 september 2009 09:38 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Al vind ik wel dat mijn foto's vaak zwart-grijs zijn en niet zwart-wit
Met photoshop, maar ik heb hier (op stage) niet de goede versie van thuis. Zou het eventueel thuis nog een keer kunnen proberen.quote:Op maandag 28 september 2009 09:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Kwestie van je zwartwitconversie aanpassen natuurlijkHoe doe je het nu? Ik vind je foto trouwens niet zo geweldig. De kleurenversie heeft verschrikkelijke kleuren
Je zit een mega-flitsplek op haar voorhoofd
En ik vind hem ook een tikkie te donker. De armen komen op een vreemde manier de foto in. Deze had je misschien beter portrait kunnen nemen.
quote:Op maandag 28 september 2009 11:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Met photoshop, maar ik heb hier (op stage) niet de goede versie van thuis. Zou het eventueel thuis nog een keer kunnen proberen.
Het is een zelfportret en eigenlijk gewoon een redelijk gelukte foto uit een serie. Ik stond in een ongemakkelijke houding in een donkere ruimte, dus voor de situatie vind ik nog dat ie er best mag wezen![]()
Maar ontzettend bedankt voor je opbouwende kritiek. Ik zal er de volgende keer rekening mee houden
Ow nee hoor, ik vind het juist kritiek waar ik wat mee kanquote:Op maandag 28 september 2009 11:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Sorry als ik je beledigd heb
Als je in RAW hebt geschoten, probeer dan nog wat te corrigeren. De foto iets oplichten en dan met de repairfunctie proberen de highlights tegen te gaan. Daarna in PS even een channelmixer gebruiken en met de schuifjes slepen tot je een prettige conversie hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |