Zo af en toe nog wel. Gisteravond wezen carnavallen en dan moet ik er toch echt erg op letten. Is gewoon een gewoonte en die slijt er maar heel langzaam uit denk ik.quote:Op maandag 23 februari 2009 00:03 schreef Dzy het volgende:
Ik ben sinds 2 januari gestopt en heb het er op de normale momenten niet meer moeilijk mee, maar met uitgaan, of bij mensen in de kamer zitten die roken terwijl ik een biertje drink... mêêêên.
Maar... ik was dan weer wel snel met de nieuwequote:Op maandag 23 februari 2009 00:11 schreef JJH het volgende:
Anders slinger je hem trouwens ff voor m'n neus dicht.
Dat dan weer welquote:Op maandag 23 februari 2009 00:11 schreef djenneke het volgende:
[..]
Maar... ik was dan weer wel snel met de nieuwe
Precies ja, op een gegeven moment weet je ook echt niet meer wat je als afleiding kan gaan doen.quote:Op maandag 23 februari 2009 00:13 schreef navvy het volgende:
Ik was al op zoekOm op oh-oh te reageren. Dat vraag ik me dus ook af: wanneer heb je een dag dat je er helemaal niet aan denkt, het blijft een geestelijke worsteling die nicotineverslaving. Heb al mijn botten wel gebroken en genoeg operaties aan mijn knie gehad dus ik weet wat pijn is maar onrust in je lijf is iets wat je niet kan negeren.
Ik ga weer een week in zonder kids en vriendin dus ik vrees dat ik hetzelfde zal gaan doen, voordeel is dat het huisje er top uit ziet. Gelukkig kan ik eind maart pas weer naar mijn stamkroeg en hoop dat ik dan genezen benquote:Op maandag 23 februari 2009 00:15 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Precies ja, op een gegeven moment weet je ook echt niet meer wat je als afleiding kan gaan doen.
Alle kutklusjes hier in huis zijn zowat geklaard in de afgelopen week
Vandaar dat ik die (ronduit achterlijke, oke, maar voor mij werkte het) blusmethode gebruikte. Elke keer als ik zo'n rotgevoel had, bluste ik dat met een paar slokken cola light. En als je dat maar een paar keer doet, dan ga je er gewoon zelf in geloven dat het werkt. Dus jij moet ook zoiets voor jezelf gaan vinden!quote:Op maandag 23 februari 2009 00:15 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Precies ja, op een gegeven moment weet je ook echt niet meer wat je als afleiding kan gaan doen.
Alle kutklusjes hier in huis zijn zowat geklaard in de afgelopen week
En met dit relaas ga ik zo slapen! Smok voor u! (zeggen ze in Grunn)quote:Op maandag 23 februari 2009 00:23 schreef Greys het volgende:
Ik heb in het begin van mijn maand stoppen in deze topics gemekkerd over het constante zenuwgevoel dat ik letterlijk tot in mijn vingertoppen voeldeWerd er gek van, had zin om iets in elkaar te schoppen en werd er echt helemaal iebel van. En ineens was dat over!
Ik denk na een week, anderhalf, ongeveer.
Nu na een maand denk ik er heel af en toe nog aan. Als ik me ergens klote om voel, dan denk ik dat ik nu wel een sigaretje had gewild. Maar nog geen 10 seconden later is dat gevoel alweer weg.
In het begin zag ik het echt héél somber in af en toe, dacht dat dat rotgevoel de rest van mijn leven zou blijven en daarom wilde ik het alweer opgeven omdat ik daar dus écht geen trek in hadMaar geloof me, het gaat dus echt vrij snel over. Even doorbijten nog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
quote:Op maandag 23 februari 2009 01:27 schreef rudedeltadude het volgende:
Rookvrij carnaval![]()
In zeer grote verleidingen gekomen maar... goed doorgekomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Knap Dude!
Vandaag week 2 ingegaan.
One week, 8 hours, 41 minutes and 42 seconds. 103 cigarettes not smoked, saving ¤ 19,97. Life saved: 8 hours, 35 minutes.
Ik hoop op wat Greys en iedereen zeggen, dat het na deze week beter gaat, want die agressie die ik af en toen in me voel is echt freaky soms ( ik ben echt normaal super chill en laid back namelijk, heul nie opgefokt ).
Vannacht trouwens weer elk uur op de wekker voorbij zien komen, waar het slapen de eerste paar nachten juist heel goed ging gaat het sinds woensdag of zo echt crappy
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
quote:Three months, two weeks, three days, 9 hours, 47 minutes and 56 seconds. 2735 cigarettes not smoked, saving ¤647,81. Life saved: 1 week, 2 days, 11 hours, 55 minutes.
quote:Op maandag 23 februari 2009 09:35 schreef oranjekoek het volgende:
jaaaa eindelijk de tweede week! Het voelt al iets gemakkelijker, zou dat tussen mijn oren zitten?![]()
Nog steeds wel trek in een sigaret maar dat gaat ook vrij snel voorbij, net als met roken alleen rook ik nu geen sigaret.
Nog maar 30 euro gespaard, ik kan ze niet vinden in mijn beurs, waarschijnlijk alweer uitgegeven aan snoep![]()
One week, one day, 10 hours, 34 minutes and 7 seconds. 126 cigarettes not smoked, saving ¤ 29,99. Life saved: 10 hours, 30 minutes.
quote:Op maandag 23 februari 2009 01:27 schreef rudedeltadude het volgende:
Rookvrij carnaval![]()
In zeer grote verleidingen gekomen maar... goed doorgekomenDaar ga ik vandaag voor...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wens me succes!
quote:Op maandag 23 februari 2009 10:18 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
Daar ga ik vandaag voor...
Wens me succes!
Ging bij mij net zo. Eerste paar nachten geen probleem, en daarna vrij rampzalig. Bij mij was het genoeg om minder koffie te gaan drinken. Caffeïne en nicotine heffen elkaar namelijk een soort van op, en als de nicotine opeens wegvalt....quote:Op maandag 23 februari 2009 08:43 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Knap Dude!
Vandaag week 2 ingegaan.
One week, 8 hours, 41 minutes and 42 seconds. 103 cigarettes not smoked, saving ¤ 19,97. Life saved: 8 hours, 35 minutes.
Ik hoop op wat Greys en iedereen zeggen, dat het na deze week beter gaat, want die agressie die ik af en toen in me voel is echt freaky soms ( ik ben echt normaal super chill en laid back namelijk, heul nie opgefokt ).
Vannacht trouwens weer elk uur op de wekker voorbij zien komen, waar het slapen de eerste paar nachten juist heel goed ging gaat het sinds woensdag of zo echt crappy
Ja dan weet ik het ook niet meer. Niet slapen is inderdaad vrij rampzalig, en is doodvermoeiend.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:47 schreef oh-oh het volgende:
Ik drink al helemaal geen koffie, alleen maar thee.
Ik hoop echt dat ik snel beter ga slapen though, vannacht was echt een hel, heel vermoeiend.
Met mate. ik drink nu ook nog steeds wel koffie, alleen niet zoveel meerquote:Op maandag 23 februari 2009 11:48 schreef Copycat het volgende:
Ik moet straks toch niet mijn Nespresso fix missen, hè?
Vannacht was hier ook verschrikkelijk, om 3 uur sliep ik nog niet, heel frustrerend,quote:Op maandag 23 februari 2009 11:47 schreef oh-oh het volgende:Ik drink al helemaal geen koffie, alleen maar thee.
Ik hoop echt dat ik snel beter ga slapen though, vannacht was echt een hel, heel vermoeiend.
Ik drink juist veel meer koffie, misschien maar wat minderen dan.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:50 schreef JJH het volgende:
[..]
Met mate. ik drink nu ook nog steeds wel koffie, alleen niet zoveel meer
Ja doei! Dat zullen we nog weleens zien.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:48 schreef Copycat het volgende:
Ik moet straks toch niet mijn Nespresso fix missen, hè?
zet um op!quote:
Koffie heeft geen invloed op mijn slaap gelukkig, na 8 uur savonds drink ik geen koffie meer.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:56 schreef lynda het volgende:
Vind je het gek dat je niet normaal slaapt als je meer koffie drinkt?
Mooi zo, dat scheelt al een stuk. Een beetje slaap doet wonderen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:39 schreef oh-oh het volgende:
Goodmorning!
One week, one day, 8 hours, 38 minutes and 30 seconds. 117 cigarettes not smoked, saving ¤ 22,68. Life saved: 9 hours, 45 minutes.
![]()
En ik heb vannacht redelijk goed geslapen, vergeleken met de afgelopen nachten supergoed zelfs!
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:42 schreef oranjekoek het volgende:
[..]
Koffie heeft geen invloed op mijn slaap gelukkig, na 8 uur savonds drink ik geen koffie meer.
Vannacht heeeerlijk geslapen! Ik denk dat ik aan de beterende hand ben![]()
One week, two days, 9 hours, 42 minutes and 41 seconds. 141 cigarettes not smoked, saving ¤ 33,41. Life saved: 11 hours, 45 minutes.
ja haha het scheelt een dag en een uurquote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:45 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh wij gaan echt zo leuk gelijk op!
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:57 schreef oh-oh het volgende:
Ja ik ben echt om middernacht gestopt![]()
Een dag kan veel schelen trouwens haha. Maar ik geloof dat ik me vanaf zondag echt stukken normaler voel, op het slapen na dan, dat sinds gisteren beter gaat.
Jij rookte wel veel meer dan ik, zou dat ook schelen?
Zonder dit topic had ik het trouwens denk ik nooit zo ver geschopt al hoor.
IRL vraag ik niet graag support voor zulke dingen.
De meeste mensen weten nog niet eens dat ik gestopt ben
Gefeli cheqy!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:30 schreef cheqy het volgende:
Stopdatum: 24-11-2008.
Ik mag dus naar de kwartaalstoppers.
Ik ga met je mee.quote:Three months, 9 hours, 27 minutes and 14 seconds. 4619 cigarettes not smoked, saving fl 1.034,81. Life saved: 2 weeks, 2 days, 55 minutes.
Dezelfde stopdatum.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:47 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Gefeli cheqy!![]()
[..]
Ik ga met je mee.
Ik om kwart voor tien 's avonds.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:46 schreef Greys het volgende:
Bastard, het klinkt alsof je er heel goed mee bezig bent. Chapeau!![]()
Cheqy, gefeliciteerd! Je bent een groot voorbeeld voor de newbie-stoppers!
Oh-oh, ik ben ook precies middernacht gestopt. Treurig eigenlijk he, letterlijk tot de laatste minuut doorroken!
Eerst eenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:55 schreef FilthyMcNasty het volgende:
Ik meld me, wil ook stoppen. Heb vanaf 20 februari in de middag niet meer gerookt. Ik zit nu echt in een dip, voel me de laatste paar uur echt zwaar depressief.
Dank! Ik hoop dat het echt overgaat. Ik word er helemaal gek van op het moment, maarja ik doe het toch voor mezelf dus moet maar even doorzetten. Zoveel rookte ik niet eens, maar schijnbaar heeft het toch een grote invloed.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Eerst een! En nu gaat iemand zeggen die echt goed is in stoppen dat het écht écht over gaat.
Ik heb gehoord in de wandelgangen dat het écht écht over gaat.
Het gaat echt over!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:19 schreef FilthyMcNasty het volgende:
[..]
Dank! Ik hoop dat het echt overgaat. Ik word er helemaal gek van op het moment, maarja ik doe het toch voor mezelf dus moet maar even doorzetten. Zoveel rookte ik niet eens, maar schijnbaar heeft het toch een grote invloed.
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:53 schreef Maartel het volgende:
Ik was per 11 februari 2007 gestopt(waarom stond ik niet in de lijst?
)
na ruim 2 jaar vanavond weer gerookt.. Laatste tijd erg onrustig en haalde even het idee in m'n hoofd dat ik als roker mezelf iig de suggestie kan geven dat ik iets simpels als een sigaret op stressmomenten kan benutten om even tot mezelf te komen. Maar uiteindelijk is 't ws niet zo'n heel verstandige move..
Geen idee hoe verslaafd die paar peuken me lichamelijk alweer hebben gemaakt (of ik weer echt opnieuw moet 'stoppen' morgen) maar hoop dat ik redelijk makkelijk kan doen alsof 't niet gebeurd is.
Je gaat vanaf morgen doen alsof het niet gebeurd is.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:53 schreef Maartel het volgende:
Ik was per 11 februari 2007 gestopt(waarom stond ik niet in de lijst?
)
na ruim 2 jaar vanavond weer gerookt.. Laatste tijd erg onrustig en haalde even het idee in m'n hoofd dat ik als roker mezelf iig de suggestie kan geven dat ik iets simpels als een sigaret op stressmomenten kan benutten om even tot mezelf te komen. Maar uiteindelijk is 't ws niet zo'n heel verstandige move..
Geen idee hoe verslaafd die paar peuken me lichamelijk alweer hebben gemaakt (of ik weer echt opnieuw moet 'stoppen' morgen) maar hoop dat ik redelijk makkelijk kan doen alsof 't niet gebeurd is.
Dat laatste willen we hier absoluut niet weten!quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:10 schreef JJH het volgende:
[..]
Veslaafd zul je niet zijn toch denk ik?
Trouwens hoe voelt dat nou? Na gestopt zijn weer roken? Lekker?
Zei ik dat echt?quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat laatste willen we hier absoluut niet weten!
Foei!quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:12 schreef JJH het volgende:
[..]
Zei ik dat echt?
Advocaat van de duivel enzo
Het is inderdaad verschrikkelijk ranzig, net zoals m'n eerste peuk ooit, en hij is net niet gestikt in een verschrikkelijke hoestbij.quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Foei!
Ik ben er ook wel benieuwd naar, maar hij liegt maar mooi hoor als het wel lekker was. Dan zegt hij voor ons maar dat het tegenviel. Vies was het, zeg ik je!![]()
Ik geloof dat ik hier best antwoord op kan geven zonder 't jullie ongelooflijk moeilijk te maken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:10 schreef JJH het volgende:
[..]
Goed om te horen!quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:23 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik hier best antwoord op kan geven zonder 't jullie ongelooflijk moeilijk te maken.
't was onder invloed van een biertje, dus heel bewust heb ik 't allemaal niet ervaren, maar 't was iig zeker geen "o, wat is dit geweldig na 2 jaar onthouding"-moment. 't was hooguit een soort 'trip down memorylane' zoals 't ook is om voor 't eerst sinds jaren een bepaalde smaak van eten of drinken weer eens te proeven.
Ik heb verder ook nauwelijks gehunkerd naar een sigaret (dat was er na een paar maanden al wel vanaf), 't is vanavond echt een kwestie van impulsiviteit en nieuwsgierigheid ('hoe zou 't zijn als ik weer...?') geweest.
Verder zijn de afgelopen jaren als niet-roker me prima bevallen, en heb ik ook gemerkt dat de mentale overwinning die plaatsvindt als je er eenmaal 'overheen' bent erg bemoedigend is voor andere uitdagende situaties in je leven
quote:Two weeks, four days, 2 hours, 39 minutes and 33 seconds. 362 cigarettes not smoked, saving ¤ 74,94. Life saved: 1 day, 6 hours, 10 minutes.
De eerste sigaret na gestopt te zijn geweest is goor.quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:10 schreef JJH het volgende:
[..]
Ze zeggen dat de eerste weken het zwaarst zijn. Ik kan er zelf niet over oordelen want ik heb de eerste weken hulpmiddelen gebruikt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:52 schreef FilthyMcNasty het volgende:
Pff heb het echt zwaar. Denk al de hele dag nergens anders meer aan als die relaxte peuk! Voel me echt al dagen kut. Hoe lang duurde dat bij jullie ongeveer?
Ik dacht dat het me goed af ging maar het lijkt nu alsof het steeds zwaarder wordt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:52 schreef FilthyMcNasty het volgende:
Pff heb het echt zwaar. Denk al de hele dag nergens anders meer aan als die relaxte peuk! Voel me echt al dagen kut. Hoe lang duurde dat bij jullie ongeveer?
Ben de hele dag al bezig geweest met spullen uitladen en sjouwen, kapot nu..quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:21 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ze zeggen dat de eerste weken het zwaarst zijn. Ik kan er zelf niet over oordelen want ik heb de eerste weken hulpmiddelen gebruikt.
Zoek wat afleiding, ga iets doen waarbij je moet nadenken desnoods een moeilijke legpuzzel maken ofzo.
Maar ga niet zitten niksen en waardoor je aan die sigaret gaat denken.
Irritant is dat... maar doorzetten!quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:25 schreef oranjekoek het volgende:
[..]
Ik dacht dat het me goed af ging maar het lijkt nu alsof het steeds zwaarder wordt.![]()
One week, three days, 22 hours, 25 minutes and 17 seconds. 164 cigarettes not smoked, saving ¤ 38,84. Life saved: 13 hours, 40 minutes.
quote:
Niet naar pillen grijpen als je het niet nodig hebt. ik heb alles bij elkaar ook een dikke week niet geslapen maar ben er prima overheen gekomen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:10 schreef oh-oh het volgende:
Kom op , volhouden allemaal!
We kunnen het heus wel hoor !
Hier vandaag een goede dag, bijna 10 dagen nu, voor mijn gevoel begint het eindelijk ergens op te lijken...
One week, two days, 22 hours, 10 minutes and 10 seconds. 138 cigarettes not smoked, saving ¤ 26,92. Life saved: 11 hours, 30 minutes.
Ik hoop dat ik vannacht goed slaap.
Morgen krijg ik valium en xanax maar ik denk niet dat ik dat ga gebruiken hoor!
Ik wil ook naar de 1e maand!quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:23 schreef Versuvio het volgende:
Mag ik naar 1e maand?
Versuvio (19 januari, 2009)
Ik heb vannacht ook weer geen oog dicht gedaan, het gaat weer gezellig worden vandaagquote:Op woensdag 25 februari 2009 22:23 schreef oh-oh het volgende:
Vannacht ietsje beter, volgens mij word ik al rustiger van het idee dat ik die pillen morgen in huis heb.
Dus als dat de truc al doet...
En anders pak ik echt denk ik wel een kwartje valium tegen het weekend, om ff bij te kunnen slapen hoor...
Ik heb vannacht best goed geslapen, dus ik gok dat die valiumpjes niet nodig gaan zijn.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:11 schreef oranjekoek het volgende:
[..]
Ik heb vannacht ook weer geen oog dicht gedaan, het gaat weer gezellig worden vandaag
Ik doe dus ook mee, vanaf 24-02-2009, 10.00 uur.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:14 schreef Flappekz het volgende:
Ik sta hier nog in de OP, maar ik was allang niet meer gestopt![]()
Maarrr.....Ik ben weer opnieuw begonnen met stoppen![]()
Startdatum 24-02-2009, 17.00 uur.
En m'ndoet ook mee!
Jij doet het ookquote:Op donderdag 26 februari 2009 10:01 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik doe dus ook mee, vanaf 24-02-2009, 10.00 uur.
Kan niet zeggen dat t makkelijk is, ben mezelf wel goed zat qua wat een chagerijn ik ineens ben..
Succes jullie beide!quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:01 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik doe dus ook mee, vanaf 24-02-2009, 10.00 uur.
Kan niet zeggen dat t makkelijk is, ben mezelf wel goed zat qua wat een chagerijn ik ineens ben..
Echt?quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:04 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Succes jullie beide!
Ik ben net een dikke week verder en echt, die eerste week is qua humeur het ergste hoor!
Als het volgende maand niet over is, dan mogen ze gewoon niet komenquote:Op donderdag 26 februari 2009 10:04 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Succes jullie beide!
Ik ben net een dikke week verder en echt, die eerste week is qua humeur het ergste hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |