Hoe slecht moet een bedrijf het doen om geen bonussen te gaan uitkeren aan de graaiers ?quote:AMSTERDAM - Bankverzekeraar ING gaat zijn personeel over 2008, het jaar waarin het concern voor het eerst in zijn geschiedenis verlies maakte, toch bonussen uitkeren.
Als ik het bericht zo lees dan denk ik niet aan de top, maar gewoon de normale werknemers. En ja, als die gewoon hard gewerkt hebben is het verdedigbaar dat die hun dertiende maand (want daar heb je het dan vaak over) krijgen omdat die inderdaad bij het gewone salaris hoort, maar wel met een "zo lang je je best doet" clausule.quote:Op donderdag 5 maart 2009 20:46 schreef qonmann het volgende:
Hoe slecht moet een bedrijf het doen om geen bonussen te gaan uitkeren aan de graaiers ?
Bonus lijkt gewoon een vast bestanddeel van het salaris te zijn geworden..maakt niet uit wat er met het bedrijf gebeurt.
Je hebt zeker zelf geen kans op een bonus?quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Vreselijk voor de beeld vorming weer. Bedrijven moeten gewoon niet meer aan bonussen doen.
Een bonus die bijna drie keer het jaarsalaris is, vind ik te gek voor woorden.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:07 schreef Xtreem het volgende:
[..]
He, kijk nou! Bonussen, die zullen ongetwijfeld gerelateerd zijn aan de prestaties.... Heb je de jaarcijfers van KPN bestudeerd?!
Dat dus..quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Vreselijk voor de beeld vorming weer. Bedrijven moeten gewoon niet meer aan bonussen doen.
Het antwoord doet er niet toe als het gaat om mijn opvatting. Ik vind het volstrekt normaal dat je maximaal presteert voor je salaris.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:35 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je hebt zeker zelf geen kans op een bonus?
Kloptquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:37 schreef qonmann het volgende:
[..]
Dat dus..
Schaamte kennen de graaiers niet.
Uit zichzelf zullen ze niet stoppen
Exact. Het erge is dat ze stelselmatig van 2 wallen eten. Gaat het goed, dan kassa. Doen ze het slecht: zak geld mee. Maar ja, volgens Xtreem en DS4 heeft dat een doel: ze zouden hun cijfers dan niet oppoetsen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:42 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Welnee, die bonussen krijgen ze ieder jaar.
In goede èn in slechte tijden. Het graaituig weet altijd wel iets te verzinnen om hun bonus te rechtvaardigen, daarbij stelselmatig vergetend dat het echte werk niet eens door henzelf is gedaan.
Inderdaad. Een maximale verderfelijkheid. Gelukkig gaan de burgers steeds meer stelling hiertegen nemen. Als ik zo de reacties in diverse kranten lees, dan worden ze steeds feller. De burgers pikken het gewoon niet meer. En terecht. En tijd dat ze keihard worden aangepakt.quote:Hoe hoger de winst, hoe groter de bonus. Maar ook: hoe groter de ontslagronde, hoe groter de bonus. Het gaat nergens meer over.
Helemaal gelijk.quote:Let wel: ik heb helemaal geen moeite met hoge salarissen voor de 'toppers', want daar ontkom je nu eenmaal niet aan. En ik ben zelfs niet tegen een bonus in het geval van uitzonderlijke prestaties.
Maar als elke topman een bonus krijgt, dan kun je van een uitzonderlijke prestatie echt niet meer spreken. Dan is het gewoon een perverse beloning voor 'business as usual'. Zo'n bonus zou zoiets moeten zijn als het winnen van een Olympische medaille of de Nobelprijs.
Yep. Ze hebben zo een vrijbrief om maximale risico's te nemen. Want in de praktijk lopen ze zelf geen noemenswaardige risico's.quote:Bovendien moet zo'n topman dan ook een risico lopen, het risico om keihard te falen en daar dan ook persoonlijk minder van te worden. Maar ook dat zie ik op geen enkele wijze terug.
Schokkend hoe opportunistisch jij hierin staat.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is geen draai. Ik vind inderdaad niet dat je ze moet behandelen als werknemer. Meer als een ingehuurde kracht die zichzelf verhuurt middels zijn b.v. Zeg maar een dure consultant. Dat geldt zowel fiscaal als ten aanzien van ontslagbescherming. Alleen geldt bij een consultant dat ook die de gewone molen in gaat bij het aannemen...
Het is overigens schokkend op welk basisniveau aan jou alles dient te worden uitgelegd...
Onlogisch? Ons kent ons en elkaar iets gunnen, het mechanisme waarmee baantjes worden verdeeld? Ga je dat ontkennen? speelt geen enkele rol? Ben jij echt zo naïef?quote:Ik ga er niet aan voorbij, ik geef gemotiveerd aan waarom ik die gunstverlening onlogisch vind. Dat jij dan weer met een "het is echt zo" terug komt vind ik dan weer een beetje belachelijk.
[..]
Ik ben blij dat ik niet met die lui omga. Als je mensen gaat kennen loop je het risico dat je sympathie voor ze krijgt en minder kritisch wordt....quote:Nogmaals: jij wil iets. Dan moet je daar fundering voor aanbrengen. Ik kan jou gewoon wijzen op het ontbreken van de fundering. Ook als ik zelf niet in staat ben om die fundering te leggen.
[..]
Als jij om tafel zat met CEO's, dan had je niet de onzin geproduceerd die jij in dit draadje keer op keer produceert. Dus ik weet wel dat je ze niet kent.
[..]
Tjsa, ik heb niet de illusie dat jij echt openstaat voor andermans argumenten. Ook jij bent nogal rigide.quote:Wat mij verbaast is dat jij al in de meer dan 10.000 posts over dit onderwerp nooit te betrappen bent geweest op een fatsoenlijke onderbouwing en dat jij zelf niet in ziet dat je daarmee ongeloofwaardig bent. Voordat je mijn onderbouwing aanvalt zou je eerst eens naar jezelf moeten kijken. "Het is zo omdat ik het zeg" is geen argument.
[..]
O ik denk het wel hoor. Voor een ministerschap staan ze ook in de rij. Voor velen kennelijk wel een droombaan. Want het is gewoon voor velen leuk om aan de knoppen te zitten en de baas te zijn.quote:Ik denk dat velen het doen vanwege de uitdaging. Het is natuurlijk ook wel een hele eer om gevraagd te worden. Maar ik ken weinigen die het een droombaan vinden...
[..]
Weer erg zwart wilt. Zou je bij zo'n club alleen maar onderknuppels rondwaren?quote:Ja, die CEO functie haal je binnen als je een onderknuppel kent... Denk toch eens na!
[..]
Uiteraard zal het niemand zonder inzet het redden. Maar het artikel is glashelder als het gaat over kansen. Ik hoef daar verder niets meer over uit te leggen. Ook hier weer geld naïviteit als je dat ontkend.quote:Het begint gewoon met inzet. Punt. Er zijn heel veel voorbeelden van topmensen die vanuit een moeilijke beginsituatie er zijn gekomen door veel inzet. Ik ken geen voorbeeld van iemand met een makkelijke positie die zonder inzet ook de top heeft gehaald.
[..]
1 Elite draagt voor. 2 Gepeupel mag kiezen. Fase 1 geldt het artikel weer. Een beter voorbeeld als Bush is er niet. Weet je dat hij een zeer matige student was?? Nogmaals als hij geen Bush was, dan was hij never nooit president geworden.quote:De mensen moesten op hem stemmen... Niet de elite.
[..]
Alle Wilders stemmer zijn dom? Nou geloof me, ik ga niet op Wilders stemmen, maar ik geloof niet dat ze allemaal dom zijn omdat je zijn standpunten niet deelt.quote:Hij heeft vooral het geluk dat er in NL veel domme mensen zijn.
Hij heeft zijn eigen partij opgericht. Zoals Van Mierlo dat destijds ook deed.quote:Wilders heeft zichzelf naar voren geschoven...
[..]
Dan Bush zijn presidentschap meer aan zijn genen dan zijn afkomst? Werkelijk , dit kan je niet menen. Nogmaals, was een zeer matige student....Dus verre van briljant...quote:Genen. Dat is iets anders dan afkomst.
[..]
Het systeem draait om geld. Niks meer of minder. Ik heb het ook niet verzonnen.quote:Niet zo extreem als jij het brengt.
Feit is dat het jaar in jaar uit steeds erger wordt.quote:Op woensdag 4 maart 2009 09:15 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dus tot een jaar of 5 a 10 geleden waren CEO's geen 'graaituig'?
Was als maximum niet eens zo gek.quote:Op woensdag 4 maart 2009 12:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, want van 100.000 euro per jaar kan je ook leven...
Jij mag dat vinden. Daarmee is het nog geen feit. Gelukkig dat de FNV het licht ook gaat zien.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kun je nagaan, hoe idioot het voorstel is...
Ik zie niet in waarom het zo'n superprestatie is. Maar ik vind het wel erg knap dat Scheepbouwer alles in zijn eentje kan.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
2008 was een kutjaar voor de meeste bedrijven. KPN deed het echter buitengewoon goed. Terechte bonus dus.
Nu zijn zelf bonussen voor gewone werknemers een probleem?quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Misschien omdat hij elders ook het viervoudige kan vangen...quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Waarom is 1.3 miljoen aan salaris niet genoeg?
Ik heb gezegd in het algemeen dat het mechanisme tot perverse prikkels kan leiden. Dat kan je zien als een bezwaar.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nu zijn zelf bonussen voor gewone werknemers een probleem?
Begrijp ik nu goed dat jij op dezelfde tour gaat als EG... Compleet negeren van alles wat er gemeld wordt en gewoon hetzelfde plaatje af blijven draaien?quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:37 schreef qonmann het volgende:
Dat dus..
Schaamte kennen de graaiers niet.
Uit zichzelf zullen ze niet stoppen
Nee dat kan hij niet..Het buitenland heeft geen interesse in Ned. graaiers.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien omdat hij elders ook het viervoudige kan vangen...
Ik heb jou ook nog nooit een ander plaatje horen afdraaien, wat er hier ook gemeld wordt.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Begrijp ik nu goed dat jij op dezelfde tour gaat als EG... Compleet negeren van alles wat er gemeld wordt en gewoon hetzelfde plaatje af blijven draaien?
En niemand zou het voor minder dan dat bedrag ook kunnen? Maak je mij niet wijs.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien omdat hij elders ook het viervoudige kan vangen...
Je hebt al duidelijk aangegeven dat jij op de werkvloer door meerderen niet bent gewaardeerd, dus daaruit volgt wel dat een bonus er voor jou niet in zat...quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Het antwoord doet er niet toe als het gaat om mijn opvatting.
Jij gaat werken als je geen geld krijgt? Goh, pm je c.v. eens...quote:Ik blijf het een perverse prikkel vinden die van bonussen uitgaat. Als je alleen je stoel uitkomt als er een bonus in het verschiet ligt.
Ik vraag me hardop af wie elkaars argumenten harder negeert......quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Begrijp ik nu goed dat jij op dezelfde tour gaat als EG... Compleet negeren van alles wat er gemeld wordt en gewoon hetzelfde plaatje af blijven draaien?
Er is nog nooit iemand weggelopen..waar zou ie heen moeten ?quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En waarom loopt ie dan niet hard weg? Zo ongeveer het meest gebuikte drogargument om dergelijke functionarissen over te betalen.
Precies. DS4 ziet een splinter maar struikelt over een balk...quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:20 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ik heb jou ook nog nooit een ander plaatje horen afdraaien, wat er hier ook gemeld wordt.
Klopt.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:21 schreef qonmann het volgende:
[..]
Er is nog nooit iemand weggelopen..waar zou ie heen moeten ?
Xtreem heeft hiervoor een onderbouwing gegeven en aangezien het niet gemotiveerd weersproken is, heeft hij op zijn minst het voordeel van de twijfel. Nog afgezien van het feit dat de argumentatie als juist voor komt.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar ja, volgens Xtreem en DS4 heeft dat een doel: ze zouden hun cijfers dan niet oppoetsen.Het moet echt niet gekker worden om zo alles goed te praten.
De schreeuwende minderheid. Je kent ze wel: die groep die de tijd heeft om te blijven klagen...quote:De burgers pikken het gewoon niet meer.
Topman krijgt in enig jaar 1 mio salaris en opties. Aan LB moet hij 970.000 aftikken. Als het goed gaat krijgt hij vele mio's. Als het slecht gaat zijn de opties 0 waard.quote:Want in de praktijk lopen ze zelf geen noemenswaardige risico's.
Niets opportunistisch aan: het is gewoon niet OF zwart OF wit.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Schokkend hoe opportunistisch jij hierin staat.![]()
Ga jij nog eens jouw standpunt met iets anders onderbouwen dan "het is echt zo!"?quote:Ben jij echt zo naïef?
Of de feiten leert kennen...quote:Ik ben blij dat ik niet met die lui omga. Als je mensen gaat kennen loop je het risico dat je sympathie voor ze krijgt en minder kritisch wordt....
Dat is onzin. Ik heb weldegelijk b.v. de top van Fortis beschuldigd van door grote ego's het vernielen van Fortis.quote:Ik hoor nooit een kritisch geluid van je over ene CEO.
Moet ik nu geloven dat jij daarom nooit onderbouwt? Vind je dat zelf ook niet een beetje ongeloofwaardig?quote:Tjsa, ik heb niet de illusie dat jij echt openstaat voor andermans argumenten. Ook jij bent nogal rigide.![]()
Er zijn genoeg mensen die een ministerschap afwijzen. Daarnaast zijn er genoeg ministers met zeer beperkte capaciteiten die het in het bedrijfsleven nooit gered hadden. En de baas zijn LIJKT leuk voor de onderknuppels, maar in de praktijk valt het vies tegen. Het heeft zijn goede en kwade kanten.quote:O ik denk het wel hoor. Voor een ministerschap staan ze ook in de rij. Voor velen kennelijk wel een droombaan. Want het is gewoon voor velen leuk om aan de knoppen te zitten en de baas te zijn.
Nou, geen mede-CEO's. Of begrijp jij het uitgangspunt 1 beroep 1 lid nog steeds niet en wat is er voor jou dan zo moeilijk aan te begrijpen?quote:Weer erg zwart wilt. Zou je bij zo'n club alleen maar onderknuppels rondwaren?
Dus ofwel ik ben het met jou eens, ofwel ik ben naïef.quote:Uiteraard zal het niemand zonder inzet het redden. Maar het artikel is glashelder als het gaat over kansen. Ik hoef daar verder niets meer over uit te leggen. Ook hier weer geld naïviteit als je dat ontkend.
Iedereen mag zichzelf verkiesbaar stellen. Je ontkent feiten. Erg zwak.quote:1 Elite draagt voor. 2 Gepeupel mag kiezen.
Ik ken topondernemers die erg matige studenten waren. Wel hebben ze dan bedrijven opgezet die mondiaal opereren... Je moet echt eens af van vooroordelen...quote:Fase 1 geldt het artikel weer. Een beter voorbeeld als Bush is er niet. Weet je dat hij een zeer matige student was?? Nogmaals als hij geen Bush was, dan was hij never nooit president geworden.
Dat stond er niet. Er zitten natuurlijk ook relnichten bij.quote:Alle Wilders stemmer zijn dom?
Dat kan iedereen... Daar gaat je eliteverhaal...quote:Hij heeft zijn eigen partij opgericht. Zoals Van Mierlo dat destijds ook deed.
Nogmaals, dat zegt niets.quote:Dan Bush zijn presidentschap meer aan zijn genen dan zijn afkomst? Werkelijk , dit kan je niet menen. Nogmaals, was een zeer matige student....Dus verre van briljant...
Lulkoek. Jouw frustraties draaien om geld. Dat heeft een naam overigens. Maar als ik dat feit verkondig noem jij het weer een dooddoener, dus laat maar...quote:Het systeem draait om geld. Niks meer of minder. Ik heb het ook niet verzonnen.
Bizar... Een ton is echt niet veel. Punt.quote:
EG, je moet komiek worden...quote:
Dus salaris afschaffen? Ik ben voor!quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik heb gezegd in het algemeen dat het mechanisme tot perverse prikkels kan leiden. Dat kan je zien als een bezwaar.
In het buitenland lachen ze je uit met zo'n laag salaris als CEO. En verder ken ik persoonlijk NL CEO's in de VS, dus je kraamt ook nog onzin uit.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:19 schreef qonmann het volgende:
Nee dat kan hij niet..Het buitenland heeft geen interesse in Ned. graaiers.
Het gaat niet om de eindconclusie, maar om de argumentatie. En als jij daar maar één plaatje in herkent, dan moet het toch echt een dubbele langspeelplaat zijn op 16 tpm. Waar EG en jij niet verder komen dan een single met slechts één kant op 78 tpm.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:20 schreef qonmann het volgende:
Ik heb jou ook nog nooit een ander plaatje horen afdraaien, wat er hier ook gemeld wordt.
Ik hoor graag van je wie dat kan en wil.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:20 schreef EchtGaaf het volgende:
En niemand zou het voor minder dan dat bedrag ook kunnen?
Hij krijgt nu toch dit salaris?quote:En waarom loopt ie dan niet hard weg?
Jij hebt geen argumenten, dus ik kan ze niet eens negeren. Jij komt alleen met botte stellingen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vraag me hardop af wie elkaars argumenten harder negeert......
Oei oei, wat laat je je weer kennen als jaloerse opponent...quote:
Dat was niet expres. Je weet best dat "$" de hoofdletter van "4"quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Oei oei, wat laat je je weer kennen als jaloerse opponent...
Er was hier tot voor kort iemand (die overigens wordt gemist in de discussie...) die het wel opzettelijk deed. Maar goed, aangezien jij er nog geen gewoonte van hebt gemaakt verdien je het voordeel van de twijfel in dezen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 00:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat was niet expres. Je weet best dat "$" de hoofdletter van "4"![]()
Ja.quote:Toeval?![]()
Weet je wat nou het mooie is?quote:Op donderdag 5 maart 2009 20:46 schreef qonmann het volgende:
[..]
Hoe slecht moet een bedrijf het doen om geen bonussen te gaan uitkeren aan de graaiers ?
Bonus lijkt gewoon een vast bestanddeel van het salaris te zijn geworden..maakt niet uit wat er met het bedrijf gebeurt.
Eerst veel te veel geïncasseerd omdat ze de balansen oppompten..en nu waarom krijgen ze eigenlijk een bonus ??
Jij was toch zo voor het belonen naar prestaties? Deze man heeft gepresteerd, en dan is het weer niet goed?!quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een bonus die bijna drie keer het jaarsalaris is, vind ik te gek voor woorden.
Waarom is 1.3 miljoen aan salaris niet genoeg? Hoe je daarvoor dan niet te presteren?
Nee, bonussen werken juist om de belangen van de ceo op een lijn te krijgen met die van de aandeelhouder. Ze zorgen juist dat zijn eigenbelang verschuift.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het maximale eigenbelang prevaleert boven het hogere collectieve belang. Bonussen werken strijdigheden in belangen maximaal in de hand.
Graag een onderbouwing.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Feit is dat het jaar in jaar uit steeds erger wordt.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:21 schreef qonmann het volgende:
[..]
Er is nog nooit iemand weggelopen..waar zou ie heen moeten ?
Ga jij je nu opzettelijk laten kennen?quote:
EG bewijst idd precies waar ik hem ooit van beschuldigde: al zijn mooie woorden over eerlijkheid en belonen naar prestatie zijn er alleen maar om te redeneren naar wat hij eigenlijk wil: niemand mag significant meer verdienen dan EG...quote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:18 schreef Xtreem het volgende:
Jij was toch zo voor het belonen naar prestaties? Deze man heeft gepresteerd, en dan is het weer niet goed?!
Zoals DS4 ookal aan gaf: ik heb mijn argumentatie gegeven en onderbouwd. Heb jij betere argumenten dan 'het moet niet gekker worden'? Zo ja, dan hoor ik die graagquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Exact. Het erge is dat ze stelselmatig van 2 wallen eten. Gaat het goed, dan kassa. Doen ze het slecht: zak geld mee. Maar ja, volgens Xtreem en DS4 heeft dat een doel: ze zouden hun cijfers dan niet oppoetsen.Het moet echt niet gekker worden om zo alles goed te praten.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |