In de zekere zin is dat nog waar ook. Bij de gratie van meerderheden is nu eenmaal wetgeving mogelijk. Dus niet doen of eea zo achterlijk is.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, dus nu gaan we net zo lang redeneren totdat alles wat ons niet aan staat strafbaar is...
Je geeft m.i. duidelijk blijk van jaloezie momenteel. Ik constateer.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Nogal normatief. Nogal opportunistisch. Jij met dat jaloers.Het lijkt wel je nieuwe stopwoord.
![]()
Maar hij zal het ook zonder meer meer met mij eens zijn dan met jou. En met terugwerkende kracht iets strafbaar stellen, daar zal hij het al helemaal niet mee eens zijn.quote:Wedden dat Vermeend het mij mij meer eens is dan jij?
Weet jij wat jouw grootste denkfout is? Jij ziet alle goede dingen die voortkomen uit ons systeem als vanzelfsprekend en alles wat jou niet aanstaat als iets wat maar met repressie moet worden bestreden.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Volgens de huidige wetgeving. Derhalve: wetgeving aanpassen aan de nieuwe inzichten mbt risico's tav een systeem.
Het is achterlijk om iets met terugwerkende kracht strafbaar te stellen. Wellicht dat je daar nu op terug wil komen?quote:Op maandag 23 februari 2009 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:
In de zekere zin is dat nog waar ook. Bij de gratie van meerderheden is nu eenmaal wetgeving mogelijk. Dus niet doen of eea zo achterlijk is.
Thanks. Ik zal de aflevering terugkijken via uitzending gemist.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:33 schreef Xtreem het volgende:
EG, je zou de aflevering van Tegenlicht van gisteren moeten bekijken, en dan vooral opletten over wat met name WIllem Buiten over het Europese model zegt.
Jij constateert zoveel. Iedereen constateert. Maar dat argument vind ik niet zo sterk hoorquote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je geeft m.i. duidelijk blijk van jaloezie momenteel. Ik constateer.
[..]
Met zijn morele oproep (!) aan het adres van de medewerkers van ABN -Amro om af te zien van hun bonussen, waag ik mij dat sterk te betwijfelen.quote:Maar hij zal het ook zonder meer meer met mij eens zijn dan met jou.
Daar zal hij het niet mee eens zijn. Ik kies liever voor de koninklijke weg en ik herhaal dat eerst wetgeving moet komen en daarna deze toe te passen.quote:En met terugwerkende kracht iets strafbaar stellen, daar zal hij het al helemaal niet mee eens zijn.
Nuance: ik prijs ook de zegeningen die ons bestel voortbrengt. En ja, het instrumnet markt werkt prima op terreinen. Zeker als ik af en toe een keer iets leuks koop. Gisteren nog prachtige bloembakken voor buiten, een buitenkans. Zoveel mogelijk doen en vooral zo weinig mogelijk uitgeven.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Weet jij wat jouw grootste denkfout is? Jij ziet alle goede dingen die voortkomen uit ons systeem als vanzelfsprekend en alles wat jou niet aanstaat als iets wat maar met repressie moet worden bestreden.
Alleen: de samenleving is niet zo makkelijk te sturen.
Als we doen wat jij wil zijn we over 10 jaar met z'n allen naar Roemenië aan het trekken, om daar met 15 man in een klein huisje te wonen in de hoop dat we wat werk kunnen krijgen. Nou ja, wij... Jij iig.
Anders gezegd: je neemt niet alleen afscheid van de paar punten die jij als minder ervaart, maar ook afscheid van alle goede punten.
Neen, nogmaals als er een meerderheid dit te rechtvaardigen vindt, dan sluit ik mij daarbij aan. Ik vind dat het al zo lang de spuigaten uitlopen.... Al jaren is dit aan de gang. Nu plukken we de vruchten daarvan.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is achterlijk om iets met terugwerkende kracht strafbaar te stellen. Wellicht dat je daar nu op terug wil komen?
Ik pak dan ook liever zaken bij de bron aan. Repressie is niet anders dan "als het niet anders kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan".quote:Verder is het achterlijk om alles met repressie tegen te gaan. Kun je doen. Verdwijnt ook ieder bedrijf met enige omvang uit Nederland. Dat is iets wat een klein kind kan verzinnen. Jij draaft door. Niet voor niets heb je daarmee een award binnen gehaald...
Mensen niet nee, dat hebben we gelukkig een tijdje geleden afgeschaft.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ook arbeid hoort imo niet thuis op een marktplaats. Mensen zijn nu eenmaal geen eieren.
Ik begrijp het principe wel. Maar ik vraag me af of het ethisch.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:59 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Mensen niet nee, dat hebben we gelukkig een tijdje geleden afgeschaft.
Echter, de diensten die mensen leveren zijn wél een markt, omdat mensen zelf bepalen of, wat, hoeveel en tegen welke prijs ze hun diensten aanbieden.
Je benadert CEO's een beetje zoals Hitler Joden benaderde. Je geeft ze de schuld van alles (zonder echte onderbouwing) en wil ze uit de samenleving verwijderen. Daarmee wil ik je niet direct met Hitler vergelijken (dat zou onzinnig zijn), maar de benadering is vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar dat argument vind ik niet zo sterk hoor
Ik heb je al uitgelegd dat dat meer iets van 2009 zal zijn dan van de toekomst. En dat is waar jij het over hebt. In onze bedrijven hebben we overigens wel bonussen uitgekeerd. Natuurlijk geldt ook voor onze bedrijven dat het even wat minder goed gaat, maar de overweging was dat de mensen die een bonus kregen er ook hard voor hebben gewerkt. We hebben ook per bonus persoonlijk aangegeven waarom ze die kregen ook al lag het minder voor de hand.quote:Met zijn morele oproep (!) aan het adres van de medewerkers van ABN -Amro om af te zien van hun bonussen, waag ik mij dat sterk te betwijfelen.
Je draait er om heen bespeur ik: MET of ZONDER terugwerkende kracht?quote:Ik kies liever voor de koninklijke weg en ik herhaal dat eerst wetgeving moet komen en daarna deze toe te passen.
Ik heb je al vaker gezegd, we hebben al een aardige balans. En in de uitzending van gisteren zag je duidelijk dat de experts ook niet bepaald voor meer overheid kiezen...quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Markt daar waar het kan; overheid daar waar het moet. Het gaat hierom een goede balans.
Dat is dus een fabel: overheid groeit nog altijd.quote:Over dat laatste maak ik mijn ernstige zorgen. Het publieke bestel dat steeds meer terrein gaat verliezen aan de markt.
We zijn juist aan het doorslaan als het gaat om overheid. Zie ook de uitzending van gisteren. Niet dat ik het met iedere liberalisering eens ben overigens... Maar overall zit het probleem niet bij teveel markt. En ook niet alleen bij teveel overheid overigens.quote:Het Europese model (als die al bestaat) of liever gezegd het Hollandse (polder) model sla ik als hoogste aan. Nog steeds. Maar spreek nogmaals mijn zorgen uit over de doorgeslagen liberalisering van publieke taken.
Met alle respect, nu kies je ineens voor een communistisch regime, want anders kan ik mij geen voorstelling maken van wat je nu wil. Jouw systeem gaat niet werken, daar ben ik heilig van overtuigd.quote:Ook arbeid hoort imo niet thuis op een marktplaats. Mensen zijn nu eenmaal geen eieren.
Ja, op deze manier pleit je de kampbeul (befehl ist befehl) vrij...quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:41 schreef EchtGaaf het volgende:
als er een meerderheid dit te rechtvaardigen vindt, dan sluit ik mij daarbij aan.
Straf op veel geld verdienen. Echt EG, als je zoiets serieus meent, dan ben ik zo vrij om te denken dat je van het padje bent.quote:Ik zou het al prima vinden als er nu wetgeving komt dat de nieuwe gevallen aanpakt. Want wie zich nu nog schaamteloos verrijkt over de ruggen van anderen en ten koste van het groter geheel, moet genadeloos worden afgestraft.
Nee, repressie is een uiting van onwetendheid, van onkunde. Verbieden is makkelijk.quote:Ik pak dan ook liever zaken bij de bron aan. Repressie is niet anders dan "als het niet anders kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan".
Je bent helemaal niet rechtvaardig. Integendeel zelfs! Je bent enorm onrechtvaardig. Je bent een dictator. Een doorgeslagen dictator. Die gelukkig de overtuigingskracht mist om een grote groep mee te krijgen, dus een ongevaarlijke dictator... Gelukkig maar...quote:En wat de award betreft: ik maak met mijn standpunten mij niet altijd populair. Ik doe ook niet mee voor de populariteitsprijs. Ik ben soms hard en altijd rechtvaardig.![]()
Spelen de jeugdtrauma's op?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Net zo goed als op de gymles.ook niet ethisch en niet gezond imo.
Dat idee heb ik ook bij het lezen van EG's posts.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je benadert CEO's een beetje zoals Hitler Joden benaderde. Je geeft ze de schuld van alles (zonder echte onderbouwing) en wil ze uit de samenleving verwijderen. Daarmee wil ik je niet direct met Hitler vergelijken (dat zou onzinnig zijn), maar de benadering is vergelijkbaar.
Joden waren in de jaren 30 gemiddeld gezien welvarend. In de crisistijd leverde dat nogal wat jaloezie op. Daar zit de oorsprong van die enorme jodenhaat in die periode en heeft uiteraard een verschrikkelijk gevolg gehad.
Bij CEO's zie je nu hetzelfde. Mensen die welvarend zijn en dat levert jaloezie op. Mensen doen net alsof het succes is komen aanwaaien, alsof het oneerlijk is en alsof ze daarvoor moeten worden gestraft.
Dat jij het weer anders gaat zien geloof ik wel... Maar je hebt in mijn ogen sowieso de schijn tegen.
Hee, je moet iemand de schuld geven als je zelf te lui bent.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:34 schreef waht het volgende:
CEO's zijn niet de monsters van deze wereld.
Niet chique van DS4 om het op een dergelijk vergelijk te gooien. Dat is een vuile manier in het voeren van in discussie. Daar werk ik niet aan mee.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:34 schreef waht het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook bij het lezen van EG's posts.
CEO's zijn niet de monsters van deze wereld. Als we een reden aan moeten wijzen voor de kredietcrisis is dat niet de hebzucht van de topmannen, maar de hebzucht van ons allemaal. Uiteraard kan een en ander genuanceerd worden maar het lenen voor bepaalde vormen van luxe is natuurlijk van de gekken. Maar dat is toch op grote schaal gebeurd. Dat is de kern van het probleem, het beest in ons allemaal. Niet enkel in een handjevol lieden die zich naar de top heeft weten te werken.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En bepaald geen goed voorbeeld heeft gegeven door zichzelf gruwelijk te verrijken en tegelijkertijd niet schroomden om de rest op de nullijn te zetten.!
Nou Waht, wie is nu hier eng? Die alles naar een verschrikkelijk monster toe redeneert ....quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, op deze manier pleit je de kampbeul (befehl ist befehl) vrij...![]()
[..]
Straf op veel geld verdienen. Echt EG, als je zoiets serieus meent, dan ben ik zo vrij om te denken dat je van het padje bent.
[..]
Nee, repressie is een uiting van onwetendheid, van onkunde. Verbieden is makkelijk.
[..]
Je bent helemaal niet rechtvaardig. Integendeel zelfs! Je bent enorm onrechtvaardig. Je bent een dictator. Een doorgeslagen dictator. Die gelukkig de overtuigingskracht mist om een grote groep mee te krijgen, dus een ongevaarlijke dictator... Gelukkig maar...
Ik roep KPN nog maar eens in de herinnering.quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:44 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Bij de voorbeelden die jij aandroeg om dit punt te maken is al duidelijk aangetoond dat het gewoonweg niet waar is. Of heb je nieuwe voorbeelden bedacht?
Niet de grondslag, maar de hebzucht van de gewone man die steeds meer en meer rendement wil op bv. zijn pensioen heeft niet veel geholpen. Als de gewone man gewoon had gespaard ipv. meer willen (met het bijbehorende risico) en was er niet zoveel aan de hand geweest voor die gewonen man, alleen tsja, dan had hij wel minder gehad. Tsja, laat de gewone man dat nou net niet willen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Overigens heb ik meerdere malen gezegd dat hebzucht ten grondslag ligt aan het ontstaan van de crisis.
Geen nieuw voorbeeld dus. Deze is feitelijk onjuist, en ook duidelijk aangetoond. Of heb je nieuw bewijs?quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik roep KPN nog maar eens in de herinnering.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niet de grondslag, maar de hebzucht van de gewone man die steeds meer en meer rendement wil op bv. zijn pensioen heeft niet veel geholpen. Als de gewone man gewoon had gespaard ipv. meer willen (met het bijbehorende risico) en was er niet zoveel aan de hand geweest voor die gewonen man, alleen tsja, dan had hij wel minder gehad. Tsja, laat de gewone man dat nou net niet willen.
Je ontkent dat het personeel niet een tijdje op nul heeft gestaan? Een broer van mij weet wel beter; hij werd zelfs gedwongen om akkoord te gaan met sobere arbeidsvoorwaarden. Ik geloof dat Scheepsbouwer dat voor zichzelf niet heeft gedaan hoor.quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:49 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Geen nieuw voorbeeld dus. Deze is feitelijk onjuist, en ook duidelijk aangetoond. Of heb je nieuw bewijs?
Dat ben ik wel met je eens. Een goede leider geeft het goede voorbeeld. Ik zie veel topmannen dan ook niet als goede leiders. Goede leiders zijn dan ook schaars. 'Winstgevende' topmannen zijn er al een stuk meer.quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Overigens heb ik meerdere malen gezegd dat hebzucht ten grondslag ligt aan het ontstaan van de crisis. Ik zeg ook dat een CEO een voorbeeldfunctie heeft. En bepaald geen goed voorbeeld heeft gegeven door zichzelf gruwelijk te verrijken en tegelijkertijd niet schroomden om de rest op de nullijn te zetten.!
Je bent vast geen dictator, alhoewel je daar zelf ook op moet letten indien je in de positie komt om dictator te worden(!). Maar de vergelijking gaat over de stem van de meerderheid, die niet per definitie rechtvaardig is, maar op welke manier het (min of meer) wel werkt in een democratie.quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou Waht, wie is nu hier eng? Die alles naar een verschrikkelijk monster toe redeneert ....
!
Dat zeg ik ook niet. Ze voeren uit wat het bedrijf en dus de klant wil.quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Niet doen alsof CEO's willoze slachtoffers zijn geworden. Ze worden (over)betaald om leider te zijn.
Helemaal met je eens.quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:55 schreef waht het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens. Een goede leider geeft het goede voorbeeld. Ik zie veel topmannen dan ook niet als goede leiders. Goede leiders zijn dan ook schaars. 'Winstgevende' topmannen zijn er al een stuk meer.
Helemaal eens.quote:Met dat gezegd, is een slechte leider geen vrijbrief om als onderdaan alle remmen los te laten. Eigen verantwoordelijkheid.
[..]
Ik weiger dan ook repliek op dergelijk misselijk makende posten van DS4. Het zegt meer over hem dan over mij.quote:Je bent vast geen dictator, alhoewel je daar zelf ook op moet letten indien je in de positie komt om dictator te worden(!). Maar de vergelijking gaat over de stem van de meerderheid, die niet per definitie rechtvaardig is, maar op welke manier het (min of meer) wel werkt in een democratie.
Lees de discussie van destijds terug, we gaan die discussie niet opnieuw voeren...quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je ontkent dat het personeel niet een tijdje op nul heeft gestaan? Een broer van mij weet wel beter; hij werd zelfs gedwongen om akkoord te gaan met sobere arbeidsvoorwaarden. Ik geloof dat Scheepsbouwer dat voor zichzelf niet heeft gedaan hoor.
Dat is waar. Maar geloof niet dat klanten graag zien dat CEO's graaien.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ze voeren uit wat het bedrijf en dus de klant wil.
Je kan toch wel concreet aangeven of het personeel wel of niet een paar jaar op de nullijn hebben gestaan? En gedwongen werden om akkoord te gaan met slechtere arbeidsvoorwaarden?quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:16 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Lees de discussie van destijds terug, we gaan die discussie niet opnieuw voeren...
De vraag is niet of het personeel op 0 stond, de vraag was of het personeel omlaag ging, terwijl de CEO enorm omhoog ging.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je kan toch wel concreet aangeven of het personeel wel of niet een paar jaar op de nullijn hebben gestaan? En gedwongen werden om akkoord te gaan met slechtere arbeidsvoorwaarden?
Gewoon ja of nee zeggen
Dan moet de klant naar een ander bedrijf met duurdere producten omdat de CEO minder goed is.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar geloof niet dat klanten graag zien dat CEO's graaien.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik begin nu al te gapen als ik er aan denk om van bank te wisselen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dan moet de klant naar een ander bedrijf met duurdere producten omdat de CEO minder goed is.
Blijkbaar is het dan geen halszaak, toch?quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:29 schreef waht het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik begin nu al te gapen als ik er aan denk om van bank te wisselen.![]()
Niet dat ik nou zo'n kapitaal heb.
Dit komende van de persoon die mensen in de bak wil mikken omdat hij jaloers op ze is...quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Niet chique van DS4 om het op een dergelijk vergelijk te gooien. Dat is een vuile manier in het voeren van in discussie. Daar werk ik niet aan mee.
Hebzucht ligt ook ten grondslag aan de economische voorspoed.quote:Overigens heb ik meerdere malen gezegd dat hebzucht ten grondslag ligt aan het ontstaan van de crisis.
Selectieve verontwaardiging. Jij valt hier mensen zoals Groenink en Bennink rechtstreeks aan, noemt hen graaiers, criminelen, enz. CEO's iha noem je graaiers, criminelen en psychopaten.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik weiger dan ook repliek op dergelijk misselijk makende posten van DS4. Het zegt meer over hem dan over mij.
Nee klopt. Maar ik maak me dan ook niet druk om het salaris van de directeur van de bank waarbij ik zit. Ik sta er zelfs nooit bij stil, bij wat voor product dan ook, wat de topmannen verdienen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:33 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Blijkbaar is het dan geen halszaak, toch?
Als consument heb ik wel relevantere dingen om me druk over te maken dan het salaris van de CEO. Ik wil een goed product/dienst voor een redelijke prijs. Hoe het bedrijf intern de kosten maakt, zal me grotendeels worst wezen.
Precies. Het is overal hetzelfde. Hoezo concurrentie...quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:29 schreef waht het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik begin nu al te gapen als ik er aan denk om van bank te wisselen.![]()
Niet dat ik nou zo'n kapitaal heb.
En jij noemt mij nog net geen kampbeul zo ongeveer.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Selectieve verontwaardiging. Jij valt hier mensen zoals Groenink en Bennink rechtstreeks aan, noemt hen graaiers, criminelen, enz. CEO's iha noem je graaiers, criminelen en psychopaten.
En dan hier over klagen? Kom op zeg...
Als je een soberder contract moet tekenen geloof ik niet dat dat de nullijn is.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:21 schreef Xtreem het volgende:
[..]
De vraag is niet of het personeel op 0 stond, de vraag was of het personeel omlaag ging, terwijl de CEO enorm omhoog ging.
Je pakt dus wederom maar één kant van het verhaal. Typerend.
wederom, je pakt slechts 1 kant van het verhaal.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als je een soberder contract moet tekenen geloof ik niet dat dat de nullijn is.
Ik zeg dat je dezelfde benadering kiest en geef daarbij expliciet aan dat ik je niet met Hitler vergelijk.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:21 schreef EchtGaaf het volgende:
En jij noemt mij nog net geen kampbeul zo ongeveer.![]()
Ik val jouw mening aan, dus speel NIET op de persoon.quote:Raar dat jij het zo op de persoon gaat spelen.
Dat het overal hetzelfde is komt door de enorme hoeveelheid overheidsregels en die wil jij telkens uitbreider zodat er nog minder concurrentie is.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Precies. Het is overal hetzelfde. Hoezo concurrentie...
Leg uit.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat het overal hetzelfde is komt door de enorme hoeveelheid overheidsregels en die wil jij telkens uitbreider zodat er nog minder concurrentie is.
Ga alsjeblieft niet vertellen dat je die vraag serieus meent?quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:04 schreef EchtGaaf het volgende:
Welke rol speelt de overheid bij het ontstaan van supergrote machtsblokken die zo arrogant zijn als de nete?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |