Enige consistentie is niet te ontkennenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:38 schreef Gatenkaas het volgende:
16. Brian Eno
28. Robert Fripp
61. Fripp & Eno
36. Jeff Beck
40. The Jeff Beck Group
49. Ian Gillan Band
85. Gillan
Bij mij zitten alleen in de onderste 25 nog artiesten die bij een volgende selectie mogelijk de top 100 niet zouden halen (en ook een aantal die bij een volgende keer hoger zouden komen), maar daarboven denk ik dat ze volgende keer allen weer top 100 halen (sommigen misschien wat lager, maar nog wel in de top 100). Volgende keer krijgen The Red Hot Chili Peppers/John Frusciante ook een plek : die horen er bijvoorbeeld echt wel tussen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat had ik zelfs bij mijn top honderd.
Heb ook spijt dat ik er honderd heb gepost. Nu is het gewoon een list met namen. Ik had het bij 25 moeten houden en echte helden moeten posten. Nu heb ik gepost wat het eerst in me op kwam. Ik had er de tijd voor moeten nemen.
Je vergeet King Crimson te linken, waarvan Fripp ook al 30+ jaar gitarist isquote:Op zondag 8 maart 2009 13:03 schreef Doc het volgende:
[..]
Enige consistentie is niet te ontkennen![]()
Verder niet mis mee, maar de overlap overal is sowieso heel behoorlijk (veel artiesten van genoemde bands komen ook solo in je lijst voor), maar deze vond ik wel erg grappig.
O ja joh ? Dat wist ik nietquote:Op zondag 8 maart 2009 13:13 schreef Siniti het volgende:
[..]
Je vergeet King Crimson te linken, waarvan Fripp ook al 30+ jaar gitarist is
quote:Op zondag 8 maart 2009 13:03 schreef Doc het volgende:
Verder niet mis mee, maar de overlap overal is sowieso heel behoorlijk (veel artiesten van genoemde bands komen ook solo in je lijst voor), maar deze vond ik wel erg grappig.
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:52 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vind Jon Spencer live heel erg goed, maar op plaat erg wisselvallig. Het meeste kan me dan niet echt boeien terwijl op het podium is het gewoon compromisloos doorrocken.
Ik had wel Pussy Galore op m'n lijst staan maar die heeft de top 50 niet gehaald
Jeetje...quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:29 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Wat is er in jezusnaam zo bijzonder aan the police? Misschien kan iemand mij dat uitleggen
Er valt sowieso heel veel te combinerenquote:
Dat wist ik dan weer nietquote:Op zondag 8 maart 2009 13:18 schreef Doc het volgende:
[..]
(En als je dan volledig wil zijn zet Roxy Music er dan ook nog maar bij voor wat betreft Eno)
Hmm, Yes, Genesis en KC. Maar bij mij vallen er ook tientallen links te plaatsen vermoed ik. Vooral in de jaren 60 en 70 was het een grote vriendenclub.quote:Op zondag 8 maart 2009 14:34 schreef Siniti het volgende:
Wallofdolls, Bill Bruford heeft wss ook in een vijftal ofzo bands van jouw gespeeld
Lees dit nu pas en begrijp ook dat je het mooi kan vinden, maar laat ik het er maar op houden dat ik het niks vindquote:Op maandag 2 maart 2009 21:28 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Simpele liedjes... En dan zo verfijnd. The Beatles wisten dat je met 3 akkoorden kan toveren en geen professor in de muziektheorie hoeft te zijn. Die verfijndheid is nergens terug te vinden. Die klasse in het maken van unieke simpelheid, terwijl ze toch niet in eenzelfde patroon vervallen ook niet. Bovendien gingen ze in latere fases ook nog heel ver om sferische manipulaties te masteren, zonder dat het wederom echt moeilijk werd. Heel knap allemaal. En het is nog verschrikkelijk mooi ook.
Maar ik hoop dat ik ietwat duidelijker heb kunnen maken waarom er zo veel mensen zijn die het adorerenquote:Op zondag 8 maart 2009 17:54 schreef Siniti het volgende:
[..]
Lees dit nu pas en begrijp ook dat je het mooi kan vinden, maar laat ik het er maar op houden dat ik het niks vind
Echt waar - mijn hemeltje wat ben jij een muziekkenner, asjemenouquote:Op zondag 8 maart 2009 14:28 schreef wallofdolls het volgende:
Yes
Rick Wakeman (speelde in Yes)
Genesis (Peter Banks speelde in Yes en daarna in Genesis)
Steve Hacket (speelde in Genesis)
Peter Gabriel (zong in Genesis)
King Crimson (De drummer van de beste Yes line-up speelde ook in meest succesvolle King Crimson periode meen ik).
Op King Crimson volgt het reeds bekende web
Gatenkaas is gewoon een conservatieveling![]()
![]()
quote:Op zondag 8 maart 2009 13:03 schreef Doc het volgende:
Echt waar - mijn hemeltje wat ben jij een muziekkenner, asjemenouquote:Op zondag 8 maart 2009 14:28 schreef wallofdolls het volgende:
Yes
Rick Wakeman (speelde in Yes)
Genesis (Peter Banks speelde in Yes en daarna in Genesis)
Steve Hacket (speelde in Genesis)
Peter Gabriel (zong in Genesis)
King Crimson (De drummer van de beste Yes line-up speelde ook in meest succesvolle King Crimson periode meen ik).
Op King Crimson volgt het reeds bekende web
Gatenkaas is gewoon een conservatieveling![]()
![]()
Ik ben benieuwd wie er straks wijs gaat lopen doen en bijvoorbeelde de Black Sabbath Deep Purple overlap gaat posten of alle Eric Claptons plaatstquote:Op zondag 8 maart 2009 13:03 schreef Doc het volgende:
What, ik dacht altijd dat ie Peter heette maar t is Tonyquote:Op zondag 8 maart 2009 20:47 schreef fripper het volgende:
Nooit geweten dat Peter Banks ook in Genesis heeft gespeeld overigens .
Shit, ik ben uit vorm vandaagquote:Op zondag 8 maart 2009 20:33 schreef Doc het volgende:
[..]
Echt waar - mijn hemeltje wat ben jij een muziekkenner, asjemenou![]()
Maar jij bent in ieder geval niet de enige die niet kan lezen- ik noemde alleen de overlap die zelfs compleet in naam overlapte - maar goed voor de derde keer dan maar
[..]
Ik ben benieuwd wie er straks wijs gaat lopen doen en bijvoorbeelde de Black Sabbath Deep Purple overlap gaat posten of alle Eric Claptons plaatst
Ter voorbeeld, Fall out, Peanuts en Next to youquote:Op zondag 8 maart 2009 13:57 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Jeetje...
Eerst al The Beatles, dan The Police.
Ik zal wederom een passende verklaring geven:
The Police waren met name live heel sterk, op album waren ze ietwat plastischer. Maar wat vooral de kracht was, was dat ze bloedscherp konden spelen, punk nastreefden, ook reggae, terwijl ze vanuit de basis drie jazzmuzikanten waren. Ze gingen zogezegd totaal in tegenstelling tot de geldende norm met een volledig gevulde rugzak dergelijke muziek maken. Hierdoor hebben ze in hun muziek de woede van punk gecombineerd met hele fijne progressies in zeer simpele nummers.
Daar komt bij dat ze ieder een heel vol geluid hebben.
quote:
Dit maakt dan weer veel goedquote:Op zondag 8 maart 2009 21:24 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ter voorbeeld, Fall out, Peanuts en Next to you
Albums en singles zijn dan ook meer momentopnames, met bands word het hele plaatje meteen beoordeeld.quote:Op zondag 8 maart 2009 21:27 schreef cafca het volgende:
[..]
[..]
Dit maakt dan weer veel goed![]()
Grappig trouwens dat deze lijst weer veel meer discussie teweegbrengt dan de album of single-lijsten
Leuke bandjes, maar vind je echt dat die mee kunnen doen voor het predikaat "beste band aller tijden"?quote:
Klopt, maar bij albums heb ik zelf vaak weer zoiets van: vind je dat echt het beste album van die-en-die?quote:Op zondag 8 maart 2009 21:33 schreef Siniti het volgende:
[..]
Albums en singles zijn dan ook meer momentopnames, met bands word het hele plaatje meteen beoordeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |