Het klinkt niet erg sympathiek maar het is wel waar. Het is ontluisterend om vast te stellen dat mensen zo lichtvaardig hun handtekening zetten om vervolgens zich pas te gaan verdiepen en wat ze eigenlijk ondertekend hebben en wat de gevolgen daarvan kunnen zijn.quote:Op zondag 22 februari 2009 16:18 schreef karr-1 het volgende:
De verkoper is natuurlijk een kei in zijn vak die verdiend een compliment. TS is gewoon een domme doos die zich van alles heeft laten aansmeren zonder over de gevolgen na te denken. Je denkt toch dat als je ergens een handtekening onder zet, het wel eens contract zou kunnen zijn?
350 euro weggegooid en nog steeds geen keukenquote:Op zondag 22 februari 2009 17:01 schreef Martinehhh het volgende:
Juist,doordat ik ook negatieve dingen lees over de kwaliteit wil ik er niet eens de moeite voor doen om in hun winkel verder te kijken of er iets geschikts is. Ik ga morgen advies inwinnen of dit onder de colportagewet valt. Zo niet, dan betaal ik de 350 euro annuleringkosten. Het enige voordeel is dat ik nooit weer in iets soortgelijks trap.
Waarom zouden de regels van een beurs van toepassing zijn op de regels van een standhouder?quote:Op zondag 22 februari 2009 18:03 schreef quo_ het volgende:
Heb je al gekeken naar een reglement van de beurs?
Hierin zou kunnen staan dat er voor aankopen een bedenktijd geldt zoals bijvoorbeeld bij colportage.
TS zegt het zelf alquote:Op zondag 22 februari 2009 20:23 schreef Dirkh het volgende:
Het is mij niet duidelijk wat je nou hebt ondertekend. Heb je nu een intentieverklaring getekend om die keuken te kopen en daarom recht hebt op 50% korting? Of heb je een contract getekend waarin de keuken staat omschreven, inclusief aanschafprijs , model, kleur etc.?
Het lijkt me dat op het contract iets meer moet staan dan keuken, prijs ¤ ..... en jouw handtekening.
quote:Nu staat er op mijn contract van alles genoemd;dwz het budget, soort keuken in mijn geval een lichte keuken, merk apparatuur, soort blad etc.
Mjah, daar staat meer de wens. Maar een budget is geen prijs, een lichte keuken is geen kleur of duidelijke omschrijving, merk apparatuur is geen type en soort, soort blad... mjah, ik weet niet hoe je dat moet specificeren.quote:
Een wettelijke spijtoptantenregeling? In welke wet zou dit moeten staan?quote:Op zondag 22 februari 2009 22:30 schreef Innisdemon het volgende:
Binnen 10 werkdagen aangetekend melden dat je van de wettelijke spijtoptanten regeling gebruik wilt maken.
Geen idee, houd k niet bijquote:Op zondag 22 februari 2009 22:34 schreef DonJames het volgende:
[..]
Een wettelijke spijtoptantenregeling? In welke wet zou dit moeten staan?
quote:Op maandag 23 februari 2009 11:18 schreef Swiffer het volgende:
Valt dit niet onder colportage/impulsaankoop?
Ze hebben me eens een ECI abonnement proberen aan te smeren in de stad, viel ook gewoon hieronder hoor.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is alleen als je telefonisch of per internet benaderd wordt. Een stand bezoeken op een beurs is je eigen keuze.
Ze zullen hier vast voor zwichten, maar in principe zijn dat voorwaarden tussen de organisatie van de beurs en de standhouder. Dat zou betekenen dat de organisatie de standhouder aan moet spreken op het schenden van de voorwaarden, aangezien de voorwaarden niet op jouw handelen met de standhouder van toepassing zijn. Technisch gezienquote:Op maandag 23 februari 2009 13:58 schreef Martinehhh het volgende:
Ik heb de deelnemingsvoorwaarden voor standhouders van de huishoudbeurs 2009 gevonden waarin het volgende staat
`Zowel bij verkoop op order als bij verkoop tegen afgifte van goederen c.q. tegen contante betaling dient de deelnemer o.a. een `afkoelingsperiode´ van tenminste 8 dagen in aanmerking te nemen na de aankoopdatum door het publiek´
De beursvoorwaarden stuur ik mee met mijn aangetekende brief die straks de deur uit gaat.
Het gaat erom dat jij ongevraagd benaderd wordt en er dan op ingaat. Zo'n ECI muts vraagt meestal eerst of ze je iets mag vragen en als jij dan ja zegt is het al niet meer ongevraagd.quote:Op maandag 23 februari 2009 13:59 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Ze hebben me eens een ECI abonnement proberen aan te smeren in de stad, viel ook gewoon hieronder hoor.
Hoe/waarom zou je mensen moeten beschermen tegen het zelf en vrijwillig zetten van een handtekening onder een contract? Handelingsbekwame mensen met stemrecht moeten gewoon beter nadenken voor ze iets tekenen. De overheid kan mensen moeilijk beschermen tegen alle gevolgen van hun eigen domheid/naiviteit.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:09 schreef Swiffer het volgende:
Ik hoop dat het je alsnog lukt!!! (lijhkt me haast wel, er moet toch gewoon consumentenbescherming zijn voor dit soort praktijken)
Succes![]()
Dat is idd de juiste instelling.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:06 schreef Martinehhh het volgende:
Ik heb de beursvoorwaarden zoals eerder vermeld meegestuurd en volgens mij kan ik er zo onderuit komen.
Jullie reactie hoe ik dit wel niet heb kunnen doen, is erg begrijpelijk. Ik had hetzelfde gedacht als ik dit verhaal had gezien.
Als ik hier kostenloos onderuit kan, heb ik geluk gehad en er zeker wat van geleerd!!
Waarom zou je hier tegen beschermd moeten worden? Je kunt beter eerst lezen voor je iets ondertekent.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:09 schreef Swiffer het volgende:
Ik hoop dat het je alsnog lukt!!! (lijhkt me haast wel, er moet toch gewoon consumentenbescherming zijn voor dit soort praktijken)
Succes![]()
Ach, ik denk het niet nee maar dat dacht jij waarschijnlijk ook.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:34 schreef Martinehhh het volgende:
Dank je wel Pony-Lover. Je hebt helemaal gelijk!Als het iemand anders zou betreffen had ik ook zo gedacht, maar als het jezelf overkomt, dan is het wat lulliger. Maar goed..zoiets zal jou vast niet overkomen.
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar als het jezelf betreft dan probeer je er natuurlijk koste wat kost toch nog onderuit te komen als je geen zaken meer wil doen.Ik kan nu wel steeds teruggaan naar de oorzaak, maar het kwaad is al geschied. Het zoeken van een passende oplossing is beter nu.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waarom zou je hier tegen beschermd moeten worden? Je kunt beter eerst lezen voor je iets ondertekent.
Dat ben ik helemaal met je eens. Succes !quote:Op maandag 23 februari 2009 14:38 schreef Martinehhh het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar als het jezelf betreft dan probeer je er natuurlijk koste wat kost toch nog onderuit te komen als je geen zaken meer wil doen.Ik kan nu wel steeds teruggaan naar de oorzaak, maar het kwaad is al geschied. Het zoeken van een passende oplossing is beter nu.
Goed gedaan, ik kon die voorwaarden niet vinden. Waar heb je ze vandaan gehaald?quote:Op maandag 23 februari 2009 13:58 schreef Martinehhh het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb de deelnemingsvoorwaarden voor standhouders van de huishoudbeurs 2009 gevonden waarin het volgende staat
`Zowel bij verkoop op order als bij verkoop tegen afgifte van goederen c.q. tegen contante betaling dient de deelnemer o.a. een `afkoelingsperiode´ van tenminste 8 dagen in aanmerking te nemen na de aankoopdatum door het publiek´
De beursvoorwaarden stuur ik mee met mijn aangetekende brief die straks de deur uit gaat.
Er staat duidelijk in die voorwaarden "door het publiek" bij vermeld. Mij lijkt dat de organisatie van de beurs of de standhouders niet het publiek zijn, maar de bezoekers zoals de TS.quote:Op maandag 23 februari 2009 16:26 schreef bug_me_not2 het volgende:
Het probleem met die beursvoorwaarden is dat ze niet op TS van toepassing zijn maar alleen tussen de organisatie van de huishoudbeurs en de standhouders.
Deze redenatie kan ik volgen.quote:Op maandag 23 februari 2009 16:26 schreef bug_me_not2 het volgende:
Het probleem met die beursvoorwaarden is dat ze niet op TS van toepassing zijn maar alleen tussen de organisatie van de huishoudbeurs en de standhouders.
Als de keukenconcurrent zegt "Jammer, maar daar houden we ons niet aan" dan heb je geen poot om op te staan. Alleen de organisatie van de huishoudbeurs kan naleving van dat regelement afdwingen en dan is het natuurlijk ook nog eens de vraag wat voor sancties genoemd worden in dat regelement. Het is niet zo dat de overeenkomst die TS getekend heeft nu ineens plotseling ontbonden is...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |