abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66388553
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Klopt ga maar 100 jaar terug in de tijd toen zaten er aan werkcontracten ook nog fijn aan vast dat je perse je inkomen bij je baas moest doen

Overigens zijn cao`s er ook gekomen via marktwerking en vakbonden (die gewoon toegestaan zijn natuurlijk)
Niets mis met werknemers die zich verenigen in vakbonden, het is alleen altijd opvallend om te merken dat allerlei mensen zo selectief zijn in het toejuichen van kartelvorming.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_66388650
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:37 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Niets mis met werknemers die zich verenigen in vakbonden, het is alleen altijd opvallend om te merken dat allerlei mensen zo selectief zijn in het toejuichen van kartelvorming.
En dan nog die vreselijke C in CAO, ook niet vakbondsleden vallen onder de afgesloten CAO.
pi_66388757
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:40 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

En dan nog die vreselijke C in CAO, ook niet vakbondsleden vallen onder de afgesloten CAO.
Fouter dan fout.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_66389771
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:35 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Als er belemmerende regels voor TNT zijn waardoor zij niet op gelijkwaardige wijze met concurrenten kan concurreren dan moeten deze regels natuurlijk per direct afgeschaft worden. Dat spreekt voor zich lijkt mij en dat zal zeker gelden voor aanhangers van een vrije markt, zoals ik dat ook ben.
één van die regels is dat TNT wettelijk verplicht is om zes dagen per week post te bezorgen. Door het monopolie is dit rendabel, maar zometeen valt het monopolie weg en de verplichtingen blijven. Met name de maandag (weekendpost) is een magere dag en de TNT maakt op dat soort dagen verlies, omdat er relatief veel postbodes aan het werk zijn voor slechts een handje met brieven per wijk. Dat soort verplichtingen worden echt niet opgeheven, waardoor er dus geen eerlijke concurrentie kan bestaan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  FOK!fotograaf maandag 23 februari 2009 @ 22:16:05 #155
73911 ultra_ivo
pi_66389880
quote:
Op maandag 23 februari 2009 20:24 schreef raptorix het volgende:
Ivo snapt denk ik niet dat als een baan wordt omgezet in een flutbaan, dat deze baan misschien al een flutbaan was maar overrated, vergelijk het maar met de mijnwerkers die jarenlang de kolen naar boven haalden voor een prijs die allang niet meer winstgevend was, maar goed men liet de mensen het werk lekker doen omdat er niks anders in de buurt was.
De baan wordt uitgekleed. Een jaar of 10-15 geleden gaf de psotbode veel meer service. De klant was toen diegene die de post ontving, daar moest je rekening mee houden. En dat probeer je nog te doen als postbode. Alleen kreeg je toen een schouderklopje voor klantvriendelijkheid en nu negatief commentaar van de leiding.
De klant snapt er niks van. De enige die er van profiteert zijn de grote verzenders van post. De kleine verzenders snappen er ook niks van, kunnen het ook niet snappen want voor hen doet Sandd, DHL etc. niks extra's.
Dit wordt liberalisering genoemd en vrije markt, in de praktijk is het een poging de nek om te draaien van een goed functionerend bedrijf en mensen de WW inschoppen. Erg lekker voor de overheidsfinanciën.
pi_66390799
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Dit wordt liberalisering genoemd en vrije markt, in de praktijk is het een poging de nek om te draaien van een goed functionerend bedrijf en mensen de WW inschoppen. Erg lekker voor de overheidsfinanciën.
Er word helemaal niet gepoogd een goed functionerend bedrijf de nek om te draaien door de vrije markt. Als een bedrijf zijn zaken goed voor elkaar heeft, goed gefinancierd en het biedt producten aan die de klanten willen hebben, dan is er geen enkele reden om te vrezen voor de continuïteit van de onderneming. Integendeel, groei hoort zelfs tot de mogelijkheden.

Mensen de WW in schoppen is ook niet het doel van de vrije markt, de vrije markt houdt enkel in dat er vrije toetreding tot een markt is, bedrijven zelf mogen kiezen welke mensen zij wil bedienen, en dat mensen zelf mogen kiezen of zij diensten afnemen en bij welk bedrijf dat dan gebeurd. Mochten er mensen ontslagen worden, dan kan dat bijvoorbeeld komen door een inzakkende vraag naar producten dat het bedrijf in de aanbieding heeft, het is helaas soms niet anders. Niemand zou tegenwoordig meer een echte ouderwetse Walkman kopen maar een moderne MP3 speler, zo kan het ook gaan met post. Voorkeuren van klanten veranderen.

Zelf vind ik het uitermate irritant dat ik bij TNT-Post niet kan kiezen op welk tijdstip zij een pakket bij mij thuis aanbieden, ook bieden zij niet de mogelijkheid het direct af te halen op een lokatie met ruime openingstijden. UPS, Kiala en DHL bieden wat dat betreft veel betere service. Met UPS kun je afspraken maken over de levering, en bij Kiala en DHL is er de mogelijkheid het pakket op een servicedesk af te halen met zeer ruime openingstijden. Bij TNT-Post grijp je nog wel eens mis als je niet regelmatig thuis bent, zeker bij waardevolle pakketten is dat er vervelend. Als TNT-Post hierdoor minder klanten krijgt, en er dus mensen ontslagen moeten worden, is dat totaal niet erg, want zij bieden geen service aan waar de klanten behoeft aan hebben.
pi_66391036
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:16 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

De baan wordt uitgekleed. Een jaar of 10-15 geleden gaf de psotbode veel meer service. De klant was toen diegene die de post ontving, daar moest je rekening mee houden. En dat probeer je nog te doen als postbode. Alleen kreeg je toen een schouderklopje voor klantvriendelijkheid en nu negatief commentaar van de leiding.
De klant snapt er niks van. De enige die er van profiteert zijn de grote verzenders van post. De kleine verzenders snappen er ook niks van, kunnen het ook niet snappen want voor hen doet Sandd, DHL etc. niks extra's.
Ja ik zou ook het liefst elke dag met mijn klanten lekker lopen leuten en koffie drinken, de vraag is echter of ie ook zo blij is als ik dat gewoon factureer, dat noem jij uitkleden van een baan, ik noem dat gewoon efficent werken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_66391136
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

blijkbaar want goed lezen kun je niet

Daar zit het geld, die postbezorging van consumenten loopt al jaren hard terug, ik bedoel 44 cent om iets fysiek binnen een dag van het ene eind van het land naar het andere te vervoeren dit terwijl een veel kortere boodschap electronisch te versturen rond de 10 cent kost snap je al wel dat dat never nooit niet veel goedkoper gaat worden
Ja zo lust ik er nog wel een paar, je stopt al je dikke winstgevende zaken in aparte business units en dan lekker gaan huilen dat je met je mindere zaken geen geld meer verdient, makkelijk hoor.
pi_66391491
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja zo lust ik er nog wel een paar, je stopt al je dikke winstgevende zaken in aparte business units en dan lekker gaan huilen dat je met je mindere zaken geen geld meer verdient, makkelijk hoor.
Nee ik haalde de pakket dienst en het wereldwijde er uit dat zijn de sectoren waar geld verdiend wordt daarom loopt de winst van tnt nu ook zo hard achteruit er worden minder pakketjes verstuurd .
Overigens hebben ze vorig jaar hun logistics tak verkocht ik weet niet of dat in de winstcijfers staat
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_66391666
Mjah het boeit me echt niet, zolang de markt vrij is en men geen gebruik maakt van hun oude staatsmonopolie, ik denk zelf dat de postdiensten binnen 10 jaar geminimaliseerd zullen worden in Nederland, en ik denk dat TNT daar helemaal niet zo rouwig om is.
pi_66392349
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:00 schreef raptorix het volgende:
Mjah het boeit me echt niet, zolang de markt vrij is en men geen gebruik maakt van hun oude staatsmonopolie, ik denk zelf dat de postdiensten binnen 10 jaar geminimaliseerd zullen worden in Nederland, en ik denk dat TNT daar helemaal niet zo rouwig om is.
dat bedoel ik dus met vermindering van diensten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_66392442
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dat bedoel ik dus met vermindering van diensten
Heet dat niet gewoon verandering? De kolenmijnen zijn inmiddels ook dicht.
pi_66392666
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja ik zou ook het liefst elke dag met mijn klanten lekker lopen leuten en koffie drinken, de vraag is echter of ie ook zo blij is als ik dat gewoon factureer, dat noem jij uitkleden van een baan, ik noem dat gewoon efficent werken.
Jij zou niet geschikt zijn als postbode, want wederom blijkt dat je niet goed kunt lezen. Waar, in de door jou aangehaalde tekst, staat dat service verlenen hetzelfde is als koffieleuten?

Bij de post zie je hetzelfde gebeuren als in de zorg. Er is geen tijd meer voor sociaal contact, even een washandje over het gelaat, even de steunkousen aan, en hop, door naar de volgende. Is dat volgens jou omdat de client geen behoefte heeft aan betere service? Nee, dat komt omdat de client in kwestie niet de eigenlijke klant is, maar de gemeente die de zorg middels openbare aanbesteding inkoopt.

Bij de post idem dito. Ik loop een wijk met veel bedrijven en winkels. Normaal gesproken loop je dan naar binnen en geef je de post af aan de balie. Maar aangezien er nu met een computerprogramma is bepaald dat ik mijn wijk in 105 minuten moet lopen is er geen tijd meer voor dat soort "service". Dus fiets ik van deur tot deur en kwak het hele zaakje op de mat, alwaar het winkelend publiek er doorheen wandelt met de modderschoenen. En dan kan de uitbater bij mij klagen, maar dan zal ik hem er fijntjes op wijzen dat hij geen klant is, maar dat de afzender de klant is, en dat deze een zo snel en goedkoop mogelijke service wil, die ik bij deze dan ook verleen.

Dat geeft haarfijn aan waarom niet ieder bedrijf even geschikt is voor liberalisatie en privatisering. Er is al geroepen dat de postwet maar afgeschaft moet worden, maar dat is ook geen optie. Op dat moment gaat een bedrijf als TNT namelijk kijken, net als Sandd en DHL nu al doen, in welke segmenten de meeste winst te behalen valt, en zullen ze de onrendabele diensten niet meer verlenen. En je raadt het al, het meeste wordt verdiend aan de zakelijke klanten, aan de gewone burger die jaarlijks iets van EUR 20 uitgeeft aan postzegels verdienen we nauwelijks. Dus dat betekent dat we de oranje brievenbussen weghalen, de postkantoren opdoeken (klinkt bekend?), nog maar 2 dagen per week gaan bezorgen, en iedere bewoner van het platteland z'n post zelf mag komen ophalen in de dichtstbijzijnde grote stad, want dat gerij met auto's voor die paar boerderijen kost veel te veel. En om dat te voorkomen is er een postwet die de universele dienstverlening waarborgt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  FOK!fotograaf maandag 23 februari 2009 @ 23:29:33 #164
73911 ultra_ivo
pi_66392755
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:39 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Er word helemaal niet gepoogd een goed functionerend bedrijf de nek om te draaien door de vrije markt. Als een bedrijf zijn zaken goed voor elkaar heeft, goed gefinancierd en het biedt producten aan die de klanten willen hebben, dan is er geen enkele reden om te vrezen voor de continuïteit van de onderneming. Integendeel, groei hoort zelfs tot de mogelijkheden.

Mensen de WW in schoppen is ook niet het doel van de vrije markt, de vrije markt houdt enkel in dat er vrije toetreding tot een markt is, bedrijven zelf mogen kiezen welke mensen zij wil bedienen, en dat mensen zelf mogen kiezen of zij diensten afnemen en bij welk bedrijf dat dan gebeurd. Mochten er mensen ontslagen worden, dan kan dat bijvoorbeeld komen door een inzakkende vraag naar producten dat het bedrijf in de aanbieding heeft, het is helaas soms niet anders. Niemand zou tegenwoordig meer een echte ouderwetse Walkman kopen maar een moderne MP3 speler, zo kan het ook gaan met post. Voorkeuren van klanten veranderen.

Zelf vind ik het uitermate irritant dat ik bij TNT-Post niet kan kiezen op welk tijdstip zij een pakket bij mij thuis aanbieden, ook bieden zij niet de mogelijkheid het direct af te halen op een lokatie met ruime openingstijden. UPS, Kiala en DHL bieden wat dat betreft veel betere service. Met UPS kun je afspraken maken over de levering, en bij Kiala en DHL is er de mogelijkheid het pakket op een servicedesk af te halen met zeer ruime openingstijden. Bij TNT-Post grijp je nog wel eens mis als je niet regelmatig thuis bent, zeker bij waardevolle pakketten is dat er vervelend. Als TNT-Post hierdoor minder klanten krijgt, en er dus mensen ontslagen moeten worden, is dat totaal niet erg, want zij bieden geen service aan waar de klanten behoeft aan hebben.
Op de pakketmarkt is het hier in de regio precies omgekeerd. Alleen TNT en DHL hebben bereikbare plekken waar je pakjes kunt afhalen. M.n. GLS is rampzalig, die zitten ergens op een industrieterrein ver weg (4 gemeentes verder) zonder OV aansluiting.
Maar dat is zwaar off-topic. We hebben het hier over de liberalisering van de postmarkt.
Een markt met gelijke kansen voor alle spelers is denk ik in het voordeel van TNT, dan moet de concurrentie óf overal gaan bestellen (ook in de verliesgevende dorpen) óf aan zijn klanten aangeven dat ze dat niet doen. Nu zeggen ze niks tegen hun klanten, doen alsof ze het zelf doen en dumpend e zooi bij de concurrent die niet mag weigeren. Dus dan moet je gelijk de hele concessie afschaffen, of beter nog, ieder postbedrijf dezelfde plichten opleggen. Nu wordt het bedrijf dat een leefbaar loon betaalt verplicht verliesgevende post te subsidieren.
Als trouwens de postmarkt een afgaande zaak zou zijn dan zouden er geen nieuwe bedrijven hun geluk beproeven op deze markt.
pi_66392974
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De vergelijking tussen mijnen en post maakt Peter Bakker zelf ook graag, maar die vergelijking is volgens mij onzin. Als de post dan zogenaamd zo'n noodlijdende en op sterven na dode bedrijfstak is, hoe komt het dan dat TNT nog steeds miljoenen winst maakt, wekelijks folders bezorgt met de tekst "wordt postbezorger: iedereen zit op je te wachten" (een bedrijf waarmee het slecht gaat of dreigt te gaan gaat echt niet op zo'n grote schaal mensen werven) en dat Sandd en DHL zitten te springen om ook op het laatste deel wat nog onder het monopolie valt hun slag te slaan. Als er geen droog brood met post te verdienen valt wat komen die "Nieuwe Postbedrijven" dan doen?

Ik kan me in ieder geval niets herinneren van een liberalisering van de mijnenmarkt, folders met de tekst "wordt mijnwerker" of de opkomst van Nieuwe Mijnbouwbedrijven.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_66393056
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:29 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Op de pakketmarkt is het hier in de regio precies omgekeerd. Alleen TNT en DHL hebben bereikbare plekken waar je pakjes kunt afhalen. M.n. GLS is rampzalig, die zitten ergens op een industrieterrein ver weg (4 gemeentes verder) zonder OV aansluiting.
Maar dat is zwaar off-topic. We hebben het hier over de liberalisering van de postmarkt.
Een markt met gelijke kansen voor alle spelers is denk ik in het voordeel van TNT, dan moet de concurrentie óf overal gaan bestellen (ook in de verliesgevende dorpen) óf aan zijn klanten aangeven dat ze dat niet doen. Nu zeggen ze niks tegen hun klanten, doen alsof ze het zelf doen en dumpend e zooi bij de concurrent die niet mag weigeren. Dus dan moet je gelijk de hele concessie afschaffen, of beter nog, ieder postbedrijf dezelfde plichten opleggen. Nu wordt het bedrijf dat een leefbaar loon betaalt verplicht verliesgevende post te subsidieren.
Als trouwens de postmarkt een afgaande zaak zou zijn dan zouden er geen nieuwe bedrijven hun geluk beproeven op deze markt.
GLS is toch dat bedrijf waar Redcoon mee bezorgd? Als ik hun shopreviews moet geloven is GLS sowieso giro 555-waardig Gewoon nog vele malen slechter dan Selektmail
pi_66393263
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Jij zou niet geschikt zijn als postbode, want wederom blijkt dat je niet goed kunt lezen. Waar, in de door jou aangehaalde tekst, staat dat service verlenen hetzelfde is als koffieleuten?

Bij de post zie je hetzelfde gebeuren als in de zorg. Er is geen tijd meer voor sociaal contact, even een washandje over het gelaat, even de steunkousen aan, en hop, door naar de volgende. Is dat volgens jou omdat de client geen behoefte heeft aan betere service? Nee, dat komt omdat de client in kwestie niet de eigenlijke klant is, maar de gemeente die de zorg middels openbare aanbesteding inkoopt.

Bij de post idem dito. Ik loop een wijk met veel bedrijven en winkels. Normaal gesproken loop je dan naar binnen en geef je de post af aan de balie. Maar aangezien er nu met een computerprogramma is bepaald dat ik mijn wijk in 105 minuten moet lopen is er geen tijd meer voor dat soort "service". Dus fiets ik van deur tot deur en kwak het hele zaakje op de mat, alwaar het winkelend publiek er doorheen wandelt met de modderschoenen. En dan kan de uitbater bij mij klagen, maar dan zal ik hem er fijntjes op wijzen dat hij geen klant is, maar dat de afzender de klant is, en dat deze een zo snel en goedkoop mogelijke service wil, die ik bij deze dan ook verleen.

Dat geeft haarfijn aan waarom niet ieder bedrijf even geschikt is voor liberalisatie en privatisering. Er is al geroepen dat de postwet maar afgeschaft moet worden, maar dat is ook geen optie. Op dat moment gaat een bedrijf als TNT namelijk kijken, net als Sandd en DHL nu al doen, in welke segmenten de meeste winst te behalen valt, en zullen ze de onrendabele diensten niet meer verlenen. En je raadt het al, het meeste wordt verdiend aan de zakelijke klanten, aan de gewone burger die jaarlijks iets van EUR 20 uitgeeft aan postzegels verdienen we nauwelijks. Dus dat betekent dat we de oranje brievenbussen weghalen, de postkantoren opdoeken (klinkt bekend?), nog maar 2 dagen per week gaan bezorgen, en iedere bewoner van het platteland z'n post zelf mag komen ophalen in de dichtstbijzijnde grote stad, want dat gerij met auto's voor die paar boerderijen kost veel te veel. En om dat te voorkomen is er een postwet die de universele dienstverlening waarborgt.
Punt is dat het aan de klant om te bepalen waar zijn prioriteit ligt (of misschien wel ergens in het midden). Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Je loopt maar te huilen over concurrerende bedrijven die het voor minder doen, ja so be it, denk je dat je de enige werknemer bent in Nederland die daar last van heeft? Denk je dat ik in me werk altijd tevreden ben over de kwaliteit die ik kan bieden binnen het budget wat ik heb? Ik ben zelf software engineer, en zou graag zien dat ik 30 procent van me tijd kan besteden aan het schrijven van test procedures en documentatie, maar als de klant daar niet voor wenst te betalen, dan vind ik dat jammer, maar wel zijn keuze. Als ik je zo hoor adviseer ik je om eens uit te kijken naar een baan waar je misschien wel de tijd hebt om kwaliteit te bieden, ik denk dat je daar persoonlijk een stuk prettiger zal voelen.

En dat gezeur over kleine dorpjes, ja wat wil je dan? Mag ik als Amsterdammer ook compensatie vragen bij de boeren omdat ik veel meer geld kwijt ben aan parkeren? Het is ieders eigen keuze om te bepalen waar ie woont, en dat heeft altijd voor en nadelen.
pi_66393353
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De vergelijking tussen mijnen en post maakt Peter Bakker zelf ook graag, maar die vergelijking is volgens mij onzin. Als de post dan zogenaamd zo'n noodlijdende en op sterven na dode bedrijfstak is, hoe komt het dan dat TNT nog steeds miljoenen winst maakt, wekelijks folders bezorgt met de tekst "wordt postbezorger: iedereen zit op je te wachten" (een bedrijf waarmee het slecht gaat of dreigt te gaan gaat echt niet op zo'n grote schaal mensen werven) en dat Sandd en DHL zitten te springen om ook op het laatste deel wat nog onder het monopolie valt hun slag te slaan. Als er geen droog brood met post te verdienen valt wat komen die "Nieuwe Postbedrijven" dan doen?

Ik kan me in ieder geval niets herinneren van een liberalisering van de mijnenmarkt, folders met de tekst "wordt mijnwerker" of de opkomst van Nieuwe Mijnbouwbedrijven.
Er zal gerust nog wel markt zijn in de postbezorging, maar feit is dat steeds meer bedrijven hun communicatie elektronisch bezorgen, het merendeel van de diensten die ik gebruik kan ik helemaal electronisch krijgen, dus de markt zal onherroepelijk inkrimpen. Dat betekent dus dat er ook op een andere manier gewerkt zal moeten worden, en zoiets als dat me post maar 2 keer per week bezorgt wordt, dat zal echt me reet roesten.
pi_66423134
Maar schrijven zegt meer! Dus als de post goedkoper wordt verwacht ik dat meet mensen weer kaartjes gaan sturen. Ik vind het zelf ook wel leuk om post te krijgen ipv mail.
De oerknal.... dus eerst was er niks, en dat niks is óók nog eens ontploft???
pi_66447761
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

kolen zijn niet nodig er is een alternatief voor, dat geldt niet voor pakketpost
pi_66447934
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:40 schreef DW777 het volgende:
Maar schrijven zegt meer! Dus als de post goedkoper wordt verwacht ik dat meet mensen weer kaartjes gaan sturen. Ik vind het zelf ook wel leuk om post te krijgen ipv mail.
ik niet mensen doen dat niet omdat de kosten zo astronomisch hoog zijn
maar puur omdat het te veel moeite is
pi_66449606
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik niet mensen doen dat niet omdat de kosten zo astronomisch hoog zijn
maar puur omdat het te veel moeite is
Precies wat ik dacht ja.
pi_66449990
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:38 schreef DW777 het volgende:
Eigenlijk ben ik een dagje te laat, maar het is belangrijk genoeg om alsnog te posten.

Bron
[..]

Wat is de mening van de FOKkers hierover???
Ddat het een goeie zet is en het al veel eerder had moeten gebeuren.

Jammer alleen van die afgedwongen CAO.
pi_66450080
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:00 schreef LoggedIn het volgende:
Mijn god, nee he Dit is nou juist een van die dingen die beter gwn bij de overheid had kunnen blijven. Dat Selektmail is zwaar kut, iedere keer dat mij een pakket via hun is opgestuurd, werd dit verkeerd bezorgd. En straks gaan die mongolen zich dus ook bemoeien met mijn normale post De TNT deed het al niet geweldig, maar die andere bedrijven lopen helemaal de boel te verkloten.
Je hoeft je post niet met Selektmail te sturen.
pi_66451178
Ik vraag me bij dergelijke dingen altijd af wat ik er als klant van merk. Wordt het goedkoper voor me, of makkelijker om iets met de post te sturen? Wordt het betrouwbaarder of sneller?
En hoe kan ik de kwaliteit van de aanbieders beoordelen?
pi_66451434
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:49 schreef DivineJester het volgende:
Ik vraag me bij dergelijke dingen altijd af wat ik er als klant van merk. Wordt het goedkoper voor me, of makkelijker om iets met de post te sturen? Wordt het betrouwbaarder of sneller?
En hoe kan ik de kwaliteit van de aanbieders beoordelen?
Stel je jezelf dit soort ingewikkelde vragen ook als je een pak melk gaat kopen?
  woensdag 25 februari 2009 @ 17:02:09 #177
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_66451679
Maar wat houd het nu precies in? Krijgen we nu 3 verschillende soorten brievenbussen? En wat als ik verkeerde post krijg van Sandd, waar moet ik dat laten? Niet in een TNT brievenbus lijkt me?
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
pi_66452239
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:56 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

Stel je jezelf dit soort ingewikkelde vragen ook als je een pak melk gaat kopen?
Nee, maar daar sta ik voor een schap met alle pakken overzichtelijk op een rij, en kan ik kiezen op bijvoorbeeld prijs. Op basis van ervaringen uit het verleden weet ik dat ik houdbare melk niet zo lekker vind en dus verse melk neem. Ik heb echter Domo Langlekker wel geprobeerd, maar ook dat beviel niet. Ik maak dus een keus op basis van een aantal variabelen en door de garantie op een bepaalde kwaliteit wordt die keus voor mij makkelijker.
Post is een substatieel ander product omdat er geen garantie is van constante kwaliteit door een enorme hoeveelheid aan variabelen die de postbestelling beïnvloeden en die minder stuurbaar zijn dan bij het gehomogeniseerde product melk (bijvoorbeeld het humeur van de postbesteller, de weersomstandigheden, unieke eigenschappen van brieven, slecht leesbare handschriften, het wel of niet aanwezig zijn van de ontvanger ivm aangetekende post etc.). Daarnaast moet ik me dus weldegelijk afvragen welke gebieden worden gedekt door welke postbesteller aangezien ik toch graag heb dat mijn brief aankomt, nietwaar?
Overigens wordt er, bij het promoten van de marktwerking altijd gepredikt dat het goed voor de klant is, dus is het volstrekt legitiem om me dit soort zaken af te vragen. Sterker nog, dit is het drijvende principe achter martkwerking en eigenlijk zou je als pleitbezorger van de vrije markt dergelijke afwegingen moeten toejuichen bij elke transactie van elke persoon!
pi_66453385
De overheid heeft bij dit soort dingen echt een goudvis geheugen, stelletje lamlullen maken telkens dezelfde fout. Liberaliseer een markt en denk dat alles zich vanzelf oplost... Hoevaak heeft dit nou voor de KLANT goed uitgepakt?
pi_66453966
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 17:54 schreef Asgard het volgende:
De overheid heeft bij dit soort dingen echt een goudvis geheugen, stelletje lamlullen maken telkens dezelfde fout. Liberaliseer een markt en denk dat alles zich vanzelf oplost... Hoevaak heeft dit nou voor de KLANT goed uitgepakt?
Liberarisering is communisme light, je hebt al het slechte van wat de overheid bied, maar mist het voordeel van een vrije markt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')