Kromme rug van het sjouwen zekerquote:Op zondag 5 april 2009 02:32 schreef Braddie het volgende:
Jeeujj..
Mijn piano staat eindelijk in de schuur bij mijn pa(binnenkort naar mijn ma voor de studio).
Goede piano van het merk P,emke(nooit van gehoord), Goed geluid Maar helaas niet echt hard....
Zitten ook wat snaren los.
Maar ja voor 100euro..
Grappig, ik heb net een Korg Micro X gekocht. Fijn apparaatje!quote:Op zaterdag 4 april 2009 21:08 schreef allsystemshalt het volgende:
Hoi,
Ik wil een 25 keys usb/midi keyboard maar ik zie door de toetsen het klavier niet meer![]()
Welke is aan te raden?
http://www.dv247.com/invt/46163/
[ afbeelding ]
http://www.dv247.com/invt/31117/
[ afbeelding ]
http://www.dv247.com/invt/56725/ Deze ziet er vet uit![]()
[ afbeelding ]
http://www.dv247.com/invt/32890/
[ afbeelding ]
http://www.dv247.com/invt/27466/
[ afbeelding ]
Zeker maar die is iets boven het budget...quote:Op zondag 5 april 2009 21:32 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Grappig, ik heb net een Korg Micro X gekocht. Fijn apparaatje!
Hmm, op Marktplaats is hij te krijgen voor rond de ¤300quote:Op zondag 5 april 2009 22:59 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Zeker maar die is iets boven het budget...
Nou ik hoef geen synth het gaat me meer om de aansturing van m'n softwarematige synths.quote:Op maandag 6 april 2009 06:55 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Hmm, op Marktplaats is hij te krijgen voor rond de ¤300Wat is je budget ongeveer?
Hij zegt:quote:Op zondag 12 april 2009 13:01 schreef Yozzz het volgende:
Dat is écht een held! Iemand een idee waarop hij speelt?
1 - Waarom koop je een valse piano?quote:Op zondag 26 april 2009 12:23 schreef Braddie het volgende:
Ik heb 1 filmpje geupload voor youtube(volgen er nog 3), met mijn nieuwe(valse) piano in de rol...
1: hij is niet echt vals, Meer * onzuiver *quote:Op zondag 26 april 2009 16:59 schreef Yozzz het volgende:
[..]
1 - Waarom koop je een valse piano?
2 - Waarom heb je 'm niet gestemd?
3 - Waarom maak je een filmpje van je valse piano?
4 - Waarom zet je dat filmpje op Youtube?
5 - Wat is de link?
Je speelt aardig piano voor een keyboarder, maar die piano is écht heel valsquote:Op zondag 26 april 2009 20:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
1: hij is niet echt vals, Meer * onzuiver *
2: hij staat nog bij mijn pa in de schuur dus dat heeft geen nut.
3: Omdat de piano zeldzaam is.
4: zie bovenstaand.
5: http://www.youtube.com/user/studiocredit
Yamaha PSR-2000 --> Roland RD300sx. Dus ja, ik heb de stap ook gemaakt. Nu bezig met een synthesizer, maar die wil ik aansluiten op het gewogen toetsenbord van de Rolandquote:Op woensdag 29 april 2009 01:14 schreef Uberhood het volgende:
Zijn hier nog meer mensen die alvorens het piano spelen eerst keyboard hebben gespeeld?
Lijkt me een vaker voorkomende trend:) Zelf ben ik ook begonnen met keyboarden. Samen met de keyboardles kreeg ik ook een beetje van de piano-smaken te proeven ^^ . Dat trok me wel aan:D
Eindelijk een piano gekocht(Alhoewel een digitale). Het keyboard heb ik nog altijd staan, maar het staat er een beetje somber bij, wordt niet al te vaak gebruikt.
Na het spelen op gewichtige toetsen wil ik niet meer terug na een lichte keyboard
Als eerste de Yamaha PSR-295: Leuk dingetjequote:Op woensdag 29 april 2009 10:56 schreef Braddie het volgende:
Ik heb keyboard gespeeld ja(doe het nog steeds soms).
Wat vor keyboard heb jij staan?.
Haha dankjewelquote:Op woensdag 29 april 2009 18:49 schreef Braddie het volgende:
Hij heeft een goede sound voor een digitale piano(de v-piano ownd hem maar toch).
Je speelt ook fantastisch, Op een echte piano klinkt het helemaal gaaf.
Retro is die zeker en ik wil ooit nog wel zo'n ding, ik vind alleen die retro Yamaha's niet zo mooi. Helaas is de enige andere optie een Roland. Aangezien die de Ax-1 en Ax-7 veel te beperkt op de markt hebben gegooid, zijn die dingen inmiddels erg gewild, schaars en in waarde verdubbeld. Nu zag ik dat Roland wel de Ax-Synth een paar maanden geleden heeft gelanceerd. Een nieuwe Keytar of Shoulder keyboard, met als verschil dat deze dus nu wel zelf geluiden bevat. Daardoor oogt dat ding gelijk een stuk lomper en lelijker en is ook helaas een beetje aan de dure kant. Het lijkt haast wel alsof ze een soort van mythe rondom de keytar willen bouwen. Zo kom ik natuurlijk nooit zo'n ding. En nee ik wil niet je Yamaha kopen, nog steeds niet.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:43 schreef Yozzz het volgende:
Ik heb nog een leuke keytar te koop!
[TK] Yamaha SHS-200 Keytar (RETRO Instrument!)
Die Axe-Synth is inderdaad zo'n beetje de enige haalbare optie op dit moment, aangezien die AX-1 en AX-7 vrijwel niet aangeboden worden en daardoor extreem duur zijn. De Axe-Synth is trouwens qua specificaties ook niet érg sterk, als je kijkt wat je ervoor terugkrijgt. Eigenlijk betaal je je gewoon scheel voor een matig keyboard met een vreemde vormquote:Op maandag 8 juni 2009 11:24 schreef Vork het volgende:
[..]
Retro is die zeker en ik wil ooit nog wel zo'n ding, ik vind alleen die retro Yamaha's niet zo mooi. Helaas is de enige andere optie een Roland. Aangezien die de Ax-1 en Ax-7 veel te beperkt op de markt hebben gegooid, zijn die dingen inmiddels erg gewild, schaars en in waarde verdubbeld. Nu zag ik dat Roland wel de Ax-Synth een paar maanden geleden heeft gelanceerd. Een nieuwe Keytar of Shoulder keyboard, met als verschil dat deze dus nu wel zelf geluiden bevat. Daardoor oogt dat ding gelijk een stuk lomper en lelijker en is ook helaas een beetje aan de dure kant. Het lijkt haast wel alsof ze een soort van mythe rondom de keytar willen bouwen. Zo kom ik natuurlijk nooit zo'n ding. En nee ik wil niet je Yamaha kopen, nog steeds niet.
Mijn mond loopt over van mooie omschrijvingen.quote:Op maandag 8 juni 2009 12:27 schreef Vork het volgende:
Ik ben ook helemaal niet weg van de sounds van Roland. En er zit een vrij matige soundboard van Roland dus in. Dat is jammer. Zeker aangezien een aanzienlijk gedeelte bestaat uit van die nep fluiten en violen. Zo'n ding moeten ze volproppen met vette synths en bassen, dan heb je er nog wat aan, maar helaas. Een matig keyboard in een vreemde vorm klinkt wel als een mooie omschrijving.
Je kan ook je PSR-8000, valse piano, Xbox 360 en je Casio keyboards en platencollectie verkopen, dan kom je nog best in de buurt van een tyrosquote:Op zaterdag 20 juni 2009 01:31 schreef Braddie het volgende:
Een bentley piano, hmm....
nog nooit van gehoord.
Ik laat de Yamaha Psr-8000 maken trouwens, ik zal wel moeten, het is in een zekere zin toch mijn*Poor mans tyros*.
Ik ook nietquote:Op zaterdag 20 juni 2009 01:31 schreef Braddie het volgende:
Een bentley piano, hmm....
nog nooit van gehoord.
Ik laat de Yamaha Psr-8000 maken trouwens, ik zal wel moeten, het is in een zekere zin toch mijn*Poor mans tyros*.
Als ik gewoon goed had doorgespaart had ik de tyros al gehad....quote:Op zaterdag 20 juni 2009 08:26 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Je kan ook je PSR-8000, valse piano, Xbox 360 en je Casio keyboards en platencollectie verkopen, dan kom je nog best in de buurt van een tyros
Nee, dat doe ik m'n buren maar even niet aan. Daarnaast is het erg leuk om te spelen met de mogelijkheden die programma's als mainstage bieden.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:06 schreef Braddie het volgende:
Nice... ik dacht even dat je een echte had staan een u-1 of u-3...
Het klinkt echt geweldig.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:38 schreef Braddie het volgende:
Ik ben onder de indruk van het 4 layer sampling systeem wat ze gebruiken...
Linkje/foto?quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:21 schreef Braddie het volgende:
Kan ik me goed voorstellen, al denk ik dat mijn P Emke wandvleugel(Grand Upright) net iets beter klinkt(Als hij gestemd is)
O, die heb ik al gezien.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:09 schreef Braddie het volgende:
Ik heb 4 filmpjes in totaal....
alvast nr 1:
Mijn piano komt daar ook vandaan. Ik dacht even met het ov daarheen te gaan, heb ik een half uur over gedaan om vanaf het station naar MM te lopen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:19 schreef Braddie het volgende:
Jammer is dat....
Het is natuurlijk wel een van de beste instrumenten op aarde zo`n piano...
Ik ga over 2 weekjes naar de MuziekMetropool in Culemborg, en ga mezelf eens verwennen op een Steinway model D en een Tyros III..
een half uur lopen??...quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:02 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Mijn piano komt daar ook vandaan. Ik dacht even met het ov daarheen te gaan, heb ik een half uur over gedaan om vanaf het station naar MM te lopen.
Wel netjes geholpen.
Mijn piano staat dus ook in een studentenkamer. Zoveel ruimte neemt hij niet in beslag. Vanwege de prijs en de mogelijkheid om het volume te regelen/koptelefoon heb ik gekozen voor die digitale Yamaha.quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:45 schreef LaGoudvis het volgende:
whaha toetsenisten topic, ik voelde me aangesproken toen ik het las maar voel me nou eerder een beetje dom met al die midi-keyboards en controllers die om mijn oren vliegen... speel al sinds mensheugenis op wat ik alleen ken als een zwarte yamaha piano![]()
maar wel een handig topic! want ben toch wel van plan de komende tijd wat van dit gedoe aan te schaffen om in een klein studentenkamertje te proppen. dus ik gluur even mee
Ik heb geen bus kunnen vinden. Ik weet ook eerlijk gezegd niet meer of ik daar uberhaubt naar heb gekeken... Maar ik heb met m'n iPhone in de hand gelopen. Allemaal industrie, erg saai ook nog om te lopen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
een half uur lopen??...
Hoe kom je het snelst bij MM dan??, Ik zat er zelf aan te denken om met de trein te gaan en vanaf dat station met de bus...
Ja, 20-25 minuten kan wel kloppen. Het is in elk geval een saai stuk. Maar goed, het was het meer dan waard.quote:Op maandag 3 augustus 2009 01:11 schreef Braddie het volgende:
Ik heb het opgezocht via google maps, Het is intotaal 2,4 km dus is in 20-25 minuten wel te lopen...
Ik ga sowieso kijken voor een bus, En anders red ik het wel, Zit met de gegevens in mijn mobiel(Samsung d-900 met brakke batterijdus ik hoop dat ie het volhoud van 11 uur sochtends tot 10savonds, want dan ben ik pas terug..)
Waar blijft je Tyros 1/2 nou? Verkoop die brakke piano van je nou eens een keer!quote:Op maandag 3 augustus 2009 01:17 schreef Braddie het volgende:
Ik ga met een vriend van me, Dus nevertheless gaat het een gezellige trip worden, en inderdaad, meer dan waard(Al heb ik helaas nog geen geld om iets te kopen ala tyros III)
Als je niet precies weet of je wel piano wil spelen, moet je denk ik eerst maar eens proberen eentje te lenen. Ik denk dat het verschil tussen keyboard en (digitale) piano wel erg groot is. Piano spelen is gewoon totaal iets anders. En ik denk dat de sound van keyboards in het lage segment (<¤400) de moeite dan niet waard zou zijn.quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:50 schreef Gaddle het volgende:
het zit zo ik wil eigenlijk een digitale piano / piano spelen. maar aangezien ik dat nog nooit echt gedaan heb.
buiten een beetje vader jacob spelen.
wil ik graag met iets goedkopers beginnen dus ik dacht dat een keyboard wel geschikt is daarvoor.
ik kan niet echt noten lezen. Kan ik makkelijk aan bladmuziek komen voor de beginnende keyboard speler?
En welke raad je me aan?
Was ik bijna vergeten ik moet wel rekening houden met hoe groot het is. Want ik woon niet super groot ofzo.
Niet slecht, niet slechtquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:34 schreef Flammie het volgende:
Ik heb
Korg Triton Extreme 76 Keys
Yamaha s90 Es
M-audio Axiom
=]
Hallo mensjes
Weet je toevallig ook of het mogelijk is om er eentje te huren?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 08:35 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Als je niet precies weet of je wel piano wil spelen, moet je denk ik eerst maar eens proberen eentje te lenen. Ik denk dat het verschil tussen keyboard en (digitale) piano wel erg groot is. Piano spelen is gewoon totaal iets anders. En ik denk dat de sound van keyboards in het lage segment (<¤400) de moeite dan niet waard zou zijn.
Medeli is naar mijn mening te vergelijken met een fiets van de V&D/Halfords. Je kan beter een tweedehands Gazelle/Batavus hebben.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:48 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook of het mogelijk is om er eentje te huren?
Ik ken namelijk niemand die er eentje heeft.
Wie heeft er van medeli gehoord? En wat zijn de ervaringen ermee
ik ben heel benieuwd
quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:03 schreef Braddie het volgende:
Yamaha tyros I in aantocht, ben een midi controller kwijt voor 50euro...
Moet nog 475euro betalen en dan staat hij hier op de standard te glunderen(S`avonds met een doek er over)...
Oftewel... Deze keer ga je het geld NIET aan onzinnige dingen uitgeven?quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:38 schreef Braddie het volgende:
Ik heb een tijd gehad rond april dat ik hem kon kopen, Maar toen was de kermis in aantocht en ging mijn geld daar aan op...
Deze keer gaat het niet mis want elk beetje geld wat ik verdien/krijg gaat naar de muziekzaak(Kick Music) en hun houden het bij, En zorgen dat ik niet aan dat geld kan komen
Want?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:01 schreef Yozzz het volgende:
Had je toch beter mijn RD-300sx kunnen kopen
Anyways, mijn nieuwe aankoop, vanaf volgende week heb ik hem in bezit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:29 schreef Alestorm het volgende:
Ik geef je wel een tip als je moet gaan kijken naar de buren, een akoestische piano op demp-stand klinkt echt heel bagger. Ik heb zelf een Schimmel piano, en een Juno-G synthesizer, en met die combinatie kun je echt alles doen.
Juno-G aansluiten op PC met Fruity Loops en dan gewoon de hele dag beats maken en improviseren, als je bijvoorbeeld weekendje niks te doen hebt ideaal. En als je echt diepe geluiden wilt halen met liedjes als bijvoorbeeld Halo theme, met veel galm is de Schimmel echt een hemels ding.
Voor mensen die een keyboard ofzo zoeken, haal echt een Juno-G, hemels ding, alleen zonde dat er wel veel foute LCD-schermen tussen zitten, mijne is weg voor reparatie -.-
Hoeveel wil je uitgeven?quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:15 schreef Athlon64x het volgende:
Ik zoek een midi keyboard wie weet een leuke nl winkel webshop mag ook
hehehehequote:Op dinsdag 7 september 2010 20:31 schreef Yozzz het volgende:
Ik roep, Braddie draait.
Jammer dat Braddie tegenwoordig gitarist isOverlopert!
Senheiser HD201 kost bij Kick Music 28 euro... Prima geluid!quote:Op zondag 12 september 2010 13:04 schreef Jahr00n het volgende:
Wat is een beetje goede koptelefoon om met een digitale piano te gebruiken? Max 100euro
Was jij niet gestopt met Fokken? :-Pquote:Op zondag 12 september 2010 21:51 schreef Braddie het volgende:
JAAAHAAAA!!!.
IK KAN DE SOLO VAN IN THE CAGE(HET SNELE DEEL).
Oke, thanks!quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:47 schreef kree het volgende:
Moet je effe de ASIO4ALL drivers downloaden
2e hands zijn er goede dingen te krijgen!.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:31 schreef Ayca het volgende:
Even een vraagjemijn neefje gaat beginnen met pianoles en heeft dus ook een piano nodig. Wat is een goede beginnerspiano? Ze hebben het niet heel breed ofzo dus 1000en euros uitgeven zit er niet in.
Klinkt goed, moet zelf ook maar eens kijken naar dat garagebandquote:Op zondag 17 oktober 2010 21:24 schreef J27H het volgende:
Heb nu al een tijdje een midi-keyboard, ben nu vooral met Garageband aan de slag.
Vind het zelf veel leuker om te improviseren/schrijven als ik achter een piano zit dan om bekendere stukken te leren.
Speel al een paar jaar op een akoestische piano, dus zo'n midi keyboard was erg wennen, maar om er wat dingetjes mee op te nemen is het goed te doen!
Heb nu bijvoorbeeld dit gemaakt:
en:
Ik kon alleen hier niet echt een topic vinden voor zelf gemaakte muziek o.i.d.?
Daarom maar hier een reactie
Klinkt wel vetquote:Op zondag 17 oktober 2010 21:24 schreef J27H het volgende:
Heb nu al een tijdje een midi-keyboard, ben nu vooral met Garageband aan de slag.
Vind het zelf veel leuker om te improviseren/schrijven als ik achter een piano zit dan om bekendere stukken te leren.
Speel al een paar jaar op een akoestische piano, dus zo'n midi keyboard was erg wennen, maar om er wat dingetjes mee op te nemen is het goed te doen!
Heb nu bijvoorbeeld dit gemaakt:
en:
Ik kon alleen hier niet echt een topic vinden voor zelf gemaakte muziek o.i.d.?
Daarom maar hier een reactie
Even mezelf quoten.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:29 schreef Braddie het volgende:
ik ga het geld NIET aan onzinnige dingen uitgeven, Als ik de tyros heb koop ik een leuke pc...
Enne, De studio komt niet meer denk ik...
en anders op z`n vroegst volgend jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |