abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 februari 2009 @ 11:58:57 #1
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_66335781

• Fok! Toetsenisten Topic

Dit topic is bedoeld voor toetsenspelend Fok!
    Alle toetsenisten zijn welkom, van beginner tot gevorderde.

Stel hier al je vragen over muziek theorie, synthesizers, bladmuziek en noem maar op.
    Het is ook altijd leuk om wat van jezelf te laten horen. Dus als je nog ergens een opname hebt van je muziek. Deel het hier

• Links

Blamuziek
    freepianosheets | Sheetmusic archive
    Mutopia | Diverse bladmuziek | Meer bladmuziek | Bladmuziek (klassiek) | Bladmuziek | Bladmuziek (pop) | WikiFonia (leadsheets)

Andere fora
    Synthforum | Harmony-central (Engels) | Keybord forum (Engels)

• Vorige delen

Het pingelende piano topic.
    Fok! Toetsenisten Topic

Deze OP

[ Bericht 1% gewijzigd door e-wok op 22-02-2009 13:32:29 ]
  •   zondag 22 februari 2009 @ 12:04:43 #2
    108725 e-wok
    pi_66335907
    Na 3 jaar eindelijk een deel 2
    pi_66336733
    Ik wist niet eens dat er een toetsenisten topic was Hoi
    Ik ben een meisje =)
    pi_66337033
    Heel veel fakesheets heb ik gezet op http://tinyurl.com/agmnvm (wel heel veel italiaans overigens)
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_66338263
    deel 2
    Do what you love, love what you do!
      zondag 22 februari 2009 @ 13:32:44 #6
    108725 e-wok
    pi_66338326
    quote:
    Op zondag 22 februari 2009 13:30 schreef kree het volgende:
    deel 2
    Ik heb je piano er uitgesloopt
    pi_66338368
    Misschien moet ik mijn keyboard eens van het stof ontdoen.
    "Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
      zondag 22 februari 2009 @ 14:59:38 #8
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_66340928
    Zo, daar zijn we weer! Deze gaat sneller vol. Binnen 2,5 jaar!
    pi_66360321
    Ja, Dat moet wel lukken..
      dinsdag 24 februari 2009 @ 09:53:53 #10
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_66399565
    Ik help wel mee dan. Tevens een schaamteloze tvp.
    pi_66469439
    Godver..... De printplaat onder de toetsen van mijn psr-8000 is gescheurd.... Die moet vervangen worden, Dat gaat een flinke reparatie worden...
    pi_66504103
    Kom een paar uur geleden bij een muziekzaak vandaan waar de psr-8000 staat..... Hij is volgens de reperateur niet totalloss maar het scheelt niet veel, Er moet een hele nieuwe printplaat besteld worden, En die krengen zijn nogal duur.
    pi_66527636
    quote:
    Op zondag 22 februari 2009 13:32 schreef e-wok het volgende:

[..]

Ik heb je piano er uitgesloopt
    die piano was mooier
      zaterdag 28 februari 2009 @ 12:40:32 #14
    108725 e-wok
    pi_66548952
    zo ik heb mn kabeltje, toch maar in de winkel gekocht. Het is alleen wel een heisa om het in te stellen allemaal, ik krijg nog geen verbinding met mn pc. Ik moet de handleiding van het keyboard maar even opzoeken. Alleen het 'midi' knopje op mijn keyboard indrukken geeft nog geen resultaat, hij komt met allerlei opties waar ik de logica nog in moet ontdekken.
      zaterdag 28 februari 2009 @ 19:09:00 #15
    108725 e-wok
    pi_66559927
    Krijg nog steeds geen verbinding tussen pc en keyboard, iemand een idee?
    pi_66566654
    wat voor kabel gebruik je nu?
      zaterdag 28 februari 2009 @ 22:56:34 #17
    108725 e-wok
    pi_66567769
    E-MU midi 1x1. Als ik bijv ableton gebruik (keer gedownload) dan ziet ie wel een midi-verbinding, maar verder krijg ik niks voor elkaar. Heb de drivers bij de kabel ook geïnstalleerd. Het is toch wat minder plug en play als ik dacht, ik ga er niet van uit dat dat aan mij kabeltje ligt. Ik wil eigenlijk met een simpel programmaatje beginnen, maar heb geen idee waarin ik het moet zoeken. E-jay is toch een beetje te amateuristisch (loopjes plakken).....
    pi_66568718
    ervan uitgaande dat je USB drivers goed werken.
    Heb je wel de midi-in van de kabel in je midi-out van je keybord gedaan (en andersom)?
    daarmee ging ik namelijk ook even de mist in toen ik voor het eerst een midi kabel gebruikte
      zondag 1 maart 2009 @ 11:51:02 #19
    108725 e-wok
    pi_66575914
    huh? serieus Ik heb inderdaad midi in in de midi-in van mijn keyboard gedaan. Het moet dus andersom?! Ik heb drivers voor de kabel geïnstalleerd, dat lijkt me voldoende..ik probeer het vanmiddag nog ff weer.
    pi_66580095
    ja dat moet andersom idd
      zondag 1 maart 2009 @ 14:31:28 #21
    108725 e-wok
    pi_66580948
    er gaan nu idd meer lampjes branden
    pi_67256229
    Ik heb vandaag Marktplaats even afgestruind opzoek naar een oude maar goede piano voor in mijn studio, Toen zag ik opeens een advertentie op marktplaats staan waarvan het object zich slechts 2 kilometer van mijn adres bevond, Dus ik er heen, Vol goede moed(op de foto`s zag de piano er erg goed uit, maar ik had natuurlijk geen idee wat me te wachten stond).

Eenmaal aangekomen deed de verkoper de deur open en stond daar een fantastische eikenhouten piano...

Ik dacht eerst, Shit, Het is waarschijnlijk zo`n oud ding dat niet meer te stemmen is(Hij vroeg er slechts 100euro voor).
    Toen zei de man, Ik heb er geen verstand van, Famillie van mij is overleden en ik heb deze piano(la) geerfd.

Ik dacht eerst dat er gerestyled was hier en daar, maar het bleek dus een ex pianola te zijn maar ze hebben het binnenwerk van de pianola er uit gesloopt(Helaas).

Ik er op spelen en toen kwam ik er achter dat hij in het hoge gebied wat onzuiver was, Dus ik had al gelijk een conclusie klaar(de zangbodem is waarschijnlijk rot), Ik dus de klankkast opengemaakt, En toen dacht ik, What The Fuck!!!, Blijkt de zangbodem 2 jaar geleden helemaal gerestaureerd, En ook de stempennen en het stemblok etc etc ...

Ik zo tegen de man, Wat is uw uiterste prijs?, Waarop hij antwoorde "ik kan echt niet lager gaan dan 100 euro" Dus toen zei ik terug, Ok wat mij betreft is de deal rond, Ik kan hem pas over 4 a 5 weken ophalen maar ik ben wel bereid wat te betalen eventueel...
    Dus ik ga er morgen naar toe met alvast 25 euro, En die week daarop 50, En de week daarop 25, En dan staat er een zo goed als nieuwe piano in mijn studiotje....

Toen ik weg fietste kon ik het amper geloven, Een gerestaureerde ex-pianola voor 100euro, Met een hele volle klank en heel veel volume....

I`m a happy boy now
    pi_67256326
    You lucky bastard

Dan heb je echt wel mazzel gehad.
    Die verkoper heeft dus echt geen idee gehad wat het ding waard was.O
    Of aan de prijs te zien was ie ervan uit gegaan dat de piano nog minder waard was als 100 euro en was ie al blij als ie dat ervoor kreeg.
    pi_67262902
    Ja zeker, Ik ben wel blij natuurlijk.
    Als hij bij mij staat laat ik hem 4x per jaar stemmen, En na dat jaar verpats ik hem en van het geld wat ik er voor krijg(Hopelijk 400-500) koop ik een schimmel terug of zo.
    pi_67719567
    Jeeujj..
    Mijn piano staat eindelijk in de schuur bij mijn pa(binnenkort naar mijn ma voor de studio).
    Goede piano van het merk P,emke(nooit van gehoord), Goed geluid Maar helaas niet echt hard....
    Zitten ook wat snaren los.
    Maar ja voor 100euro..
    pi_67728859
    Oh ja ik heb ook nog een oud mide keyboard liggen van het duister merk Target

Ik zou een midi-->USB converter kunnen kopen maar ja dan zit ik met zo'n bakbeest van een full size keyboard op m'n bureau en daar zit ik ook niet op te wachten...

Maar toch weer de twijfel omdat het misschien ooit voor zal komen dat ik 49 toetsen wil ipv 25 zucht wat zal ik doen?
    pi_67728907
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 02:32 schreef Braddie het volgende:
    Jeeujj..
    Mijn piano staat eindelijk in de schuur bij mijn pa(binnenkort naar mijn ma voor de studio).
    Goede piano van het merk P,emke(nooit van gehoord), Goed geluid Maar helaas niet echt hard....
    Zitten ook wat snaren los.
    Maar ja voor 100euro..
    Kromme rug van het sjouwen zeker

Ooit met een paar vrienden een Vleugel 3 trappen op getild dat was een klus zeg

idd geval gefelie met je aanwinst
    pi_67734116
    Ik heb geen kromme rug gelukkig, mijn pa tilde hem met mijn oom in de bus, En hij staat nu al 2 dagen in de schuur...

Thanks, het is een super ding, Ga straks even een fototje plaatsen en eventueel een soundclip.
      zondag 5 april 2009 @ 21:32:26 #30
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_67740944
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 21:08 schreef allsystemshalt het volgende:
    Hoi,

Ik wil een 25 keys usb/midi keyboard maar ik zie door de toetsen het klavier niet meer

Welke is aan te raden?

http://www.dv247.com/invt/46163/

[ afbeelding ]

http://www.dv247.com/invt/31117/

[ afbeelding ]

http://www.dv247.com/invt/56725/ Deze ziet er vet uit

[ afbeelding ]

http://www.dv247.com/invt/32890/

[ afbeelding ]

http://www.dv247.com/invt/27466/

[ afbeelding ]
    Grappig, ik heb net een Korg Micro X gekocht. Fijn apparaatje!
    pi_67744064
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 21:32 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Grappig, ik heb net een Korg Micro X gekocht. Fijn apparaatje!
    Zeker maar die is iets boven het budget...
      maandag 6 april 2009 @ 06:55:41 #32
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_67748998
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 22:59 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Zeker maar die is iets boven het budget...
    Hmm, op Marktplaats is hij te krijgen voor rond de ¤300 Wat is je budget ongeveer?
    pi_67769842
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 06:55 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Hmm, op Marktplaats is hij te krijgen voor rond de ¤300 Wat is je budget ongeveer?
    Nou ik hoef geen synth het gaat me meer om de aansturing van m'n softwarematige synths.
    Dus ik denk ik de richting van 100 euro.
    pi_67934864
    We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
    We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
    Eisenhower1961.
      zondag 12 april 2009 @ 13:01:22 #36
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_67946669
    Dat is écht een held! Iemand een idee waarop hij speelt?
    pi_67946961
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 13:01 schreef Yozzz het volgende:
    Dat is écht een held! Iemand een idee waarop hij speelt?
    Hij zegt:

Keyboard #1: Korg Triton LE
    Keyboard #2: Yamaha Motif XS8
    Software: FL Studio 8 (formerly Fruity Loops)

En nog meer

Nogmaals: Op de zolderkamer..

En hij speelt telefoon.

[ Bericht 20% gewijzigd door Resonancer op 13-04-2009 01:44:56 ]
    We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
    We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
    Eisenhower1961.
    pi_68387521
    Ik heb 1 filmpje geupload voor youtube(volgen er nog 3), met mijn nieuwe(valse) piano in de rol...
      zondag 26 april 2009 @ 16:59:03 #39
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_68396987
    quote:
    Op zondag 26 april 2009 12:23 schreef Braddie het volgende:
    Ik heb 1 filmpje geupload voor youtube(volgen er nog 3), met mijn nieuwe(valse) piano in de rol...
    1 - Waarom koop je een valse piano?
    2 - Waarom heb je 'm niet gestemd?
    3 - Waarom maak je een filmpje van je valse piano?
    4 - Waarom zet je dat filmpje op Youtube?
    5 - Wat is de link?
    pi_68403863
    quote:
    Op zondag 26 april 2009 16:59 schreef Yozzz het volgende:

[..]

1 - Waarom koop je een valse piano?
    2 - Waarom heb je 'm niet gestemd?
    3 - Waarom maak je een filmpje van je valse piano?
    4 - Waarom zet je dat filmpje op Youtube?
    5 - Wat is de link?
    1: hij is niet echt vals, Meer * onzuiver *
    2: hij staat nog bij mijn pa in de schuur dus dat heeft geen nut.
    3: Omdat de piano zeldzaam is.
    4: zie bovenstaand.
    5: http://www.youtube.com/user/studiocredit
      zondag 26 april 2009 @ 22:35:34 #41
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_68407564
    quote:
    Op zondag 26 april 2009 20:49 schreef Braddie het volgende:

[..]

1: hij is niet echt vals, Meer * onzuiver *
    2: hij staat nog bij mijn pa in de schuur dus dat heeft geen nut.
    3: Omdat de piano zeldzaam is.
    4: zie bovenstaand.
    5: http://www.youtube.com/user/studiocredit
    Je speelt aardig piano voor een keyboarder, maar die piano is écht heel vals
    pi_68412271
    De piano is inderdaad vals ja.
    Ik ben nu meer iemand die zich richt op piano achtig.
    Als ik een midi controller koop word dit ook 88.
    de reden dat ik trouwens zo speel op piano is dat er ook een piano op school staat(wel een met een vet lichte aanslag, bijna zoals een 76key triton).
    pi_68484743
    Zijn hier nog meer mensen die alvorens het piano spelen eerst keyboard hebben gespeeld?

Lijkt me een vaker voorkomende trend:) Zelf ben ik ook begonnen met keyboarden. Samen met de keyboardles kreeg ik ook een beetje van de piano-smaken te proeven ^^ . Dat trok me wel aan:D
    Eindelijk een piano gekocht (Alhoewel een digitale). Het keyboard heb ik nog altijd staan, maar het staat er een beetje somber bij, wordt niet al te vaak gebruikt.
    Na het spelen op gewichtige toetsen wil ik niet meer terug na een lichte keyboard
    pi_68490664
    Ik heb keyboard gespeeld ja(doe het nog steeds soms).
    Wat vor keyboard heb jij staan?.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2009 11:00:05 ]
      woensdag 29 april 2009 @ 11:22:43 #45
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_68491581
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 01:14 schreef Uberhood het volgende:
    Zijn hier nog meer mensen die alvorens het piano spelen eerst keyboard hebben gespeeld?

Lijkt me een vaker voorkomende trend:) Zelf ben ik ook begonnen met keyboarden. Samen met de keyboardles kreeg ik ook een beetje van de piano-smaken te proeven ^^ . Dat trok me wel aan:D
    Eindelijk een piano gekocht (Alhoewel een digitale). Het keyboard heb ik nog altijd staan, maar het staat er een beetje somber bij, wordt niet al te vaak gebruikt.
    Na het spelen op gewichtige toetsen wil ik niet meer terug na een lichte keyboard
    Yamaha PSR-2000 --> Roland RD300sx. Dus ja, ik heb de stap ook gemaakt. Nu bezig met een synthesizer, maar die wil ik aansluiten op het gewogen toetsenbord van de Roland
    pi_68502627
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 10:56 schreef Braddie het volgende:
    Ik heb keyboard gespeeld ja(doe het nog steeds soms).
    Wat vor keyboard heb jij staan?.
    Als eerste de Yamaha PSR-295: Leuk dingetje
    Daarna kocht ik de Yamaha PSR-S500: Die heb ik nog altijd bewaard, geen slecht keyboard voor de prijs Helaas wel meer kwantiteit dan kwaliteit bij de klanken Dat zie ik heel vaak.. Ik gebruik misschien 10 van de 400+ klanken die er opzitten.

Daarnaast de digitale piano "Kawai ES6" , ik kon geen filmpje vinden op youtube dus heb ik mijn eigen video gebruikt.
    De Kawai kan ook een beetje als keyboard gebruikt worden maar dit is sterk af te raden, werkt gewoon niet lekker en de styles zijn nogal saai.
    pi_68507255
    Hij heeft een goede sound voor een digitale piano(de v-piano ownd hem maar toch).
    Je speelt ook fantastisch, Op een echte piano klinkt het helemaal gaaf.
    pi_68507717
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 18:49 schreef Braddie het volgende:
    Hij heeft een goede sound voor een digitale piano(de v-piano ownd hem maar toch).
    Je speelt ook fantastisch, Op een echte piano klinkt het helemaal gaaf.
    Haha dankjewel
    Je bedoeld de Roland V-piano? Maar dat mag ook wel goed klinken voor 5999,99 euro... Gaat een beetje ver, want voor dat geld krijg je een zeer nette akoestische piano Ik ga de V-piano eens beluisteren
    pi_68518084
    Je kan zelfs onder de 6000euro een goede akoustische piano vinden.
    Als je kijkt op marktplaat zie je dat er voor 500-600 euro al goed piano`s worden verkocht van bijvoorbeeld rippen of august forster.
    Ik zelf heb een P. Emke op de kop getikt voor 100euro die wat vals is en 1 snaar mist.
    Thats all.
    pi_68557709
    Ik zie dat je ook een Tyros 2 hebt Braddie tof man! Je speelt echt wel nice

Nja je kan inderdaad een goedkope piano kopen, maar ik moet nogal denken aan de buren en aan de rest van de bewoners. Dus het moet dan een "Silent Piano" worden. Die zijn nogal prijzig en goedkoop 2e hands bijna niet verkrijgbaar helaas
    pi_68564101
    Had ik maar een Tyros-2....
    Ik wil een leuke midi controller koen,En dan aansluiten op mijn pc, En wat gaan doen met soundfonts enzo.
      woensdag 3 juni 2009 @ 18:43:54 #52
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_69673959
    Ik heb nog een leuke keytar te koop!

[TK] Yamaha SHS-200 Keytar (RETRO Instrument!)
    pi_69771198
    Iemand ervaring met M-Audio stage piano's of Yamaha NP30 om o.a. op een computer/laptop aan te sluiten en als soort van vervanger van een echte piano?
    Always remember you're unique, just like everyone else.
      maandag 8 juni 2009 @ 11:24:33 #54
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_69820670
    quote:
    Op woensdag 3 juni 2009 18:43 schreef Yozzz het volgende:
    Ik heb nog een leuke keytar te koop!

[TK] Yamaha SHS-200 Keytar (RETRO Instrument!)
    Retro is die zeker en ik wil ooit nog wel zo'n ding, ik vind alleen die retro Yamaha's niet zo mooi. Helaas is de enige andere optie een Roland. Aangezien die de Ax-1 en Ax-7 veel te beperkt op de markt hebben gegooid, zijn die dingen inmiddels erg gewild, schaars en in waarde verdubbeld. Nu zag ik dat Roland wel de Ax-Synth een paar maanden geleden heeft gelanceerd. Een nieuwe Keytar of Shoulder keyboard, met als verschil dat deze dus nu wel zelf geluiden bevat. Daardoor oogt dat ding gelijk een stuk lomper en lelijker en is ook helaas een beetje aan de dure kant. Het lijkt haast wel alsof ze een soort van mythe rondom de keytar willen bouwen. Zo kom ik natuurlijk nooit zo'n ding. En nee ik wil niet je Yamaha kopen, nog steeds niet.
      maandag 8 juni 2009 @ 12:07:32 #55
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_69821978
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 11:24 schreef Vork het volgende:

[..]

Retro is die zeker en ik wil ooit nog wel zo'n ding, ik vind alleen die retro Yamaha's niet zo mooi. Helaas is de enige andere optie een Roland. Aangezien die de Ax-1 en Ax-7 veel te beperkt op de markt hebben gegooid, zijn die dingen inmiddels erg gewild, schaars en in waarde verdubbeld. Nu zag ik dat Roland wel de Ax-Synth een paar maanden geleden heeft gelanceerd. Een nieuwe Keytar of Shoulder keyboard, met als verschil dat deze dus nu wel zelf geluiden bevat. Daardoor oogt dat ding gelijk een stuk lomper en lelijker en is ook helaas een beetje aan de dure kant. Het lijkt haast wel alsof ze een soort van mythe rondom de keytar willen bouwen. Zo kom ik natuurlijk nooit zo'n ding. En nee ik wil niet je Yamaha kopen, nog steeds niet.
    Die Axe-Synth is inderdaad zo'n beetje de enige haalbare optie op dit moment, aangezien die AX-1 en AX-7 vrijwel niet aangeboden worden en daardoor extreem duur zijn. De Axe-Synth is trouwens qua specificaties ook niet érg sterk, als je kijkt wat je ervoor terugkrijgt. Eigenlijk betaal je je gewoon scheel voor een matig keyboard met een vreemde vorm

Dit is trouwens geen verkooppraatje voor mijn Yamaha, want die is zo goed als verkocht
      maandag 8 juni 2009 @ 12:27:22 #56
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_69822520
    Ik ben ook helemaal niet weg van de sounds van Roland. En er zit een vrij matige soundboard van Roland dus in. Dat is jammer. Zeker aangezien een aanzienlijk gedeelte bestaat uit van die nep fluiten en violen. Zo'n ding moeten ze volproppen met vette synths en bassen, dan heb je er nog wat aan, maar helaas. Een matig keyboard in een vreemde vorm klinkt wel als een mooie omschrijving.
      maandag 8 juni 2009 @ 13:28:11 #57
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_69824040
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 12:27 schreef Vork het volgende:
    Ik ben ook helemaal niet weg van de sounds van Roland. En er zit een vrij matige soundboard van Roland dus in. Dat is jammer. Zeker aangezien een aanzienlijk gedeelte bestaat uit van die nep fluiten en violen. Zo'n ding moeten ze volproppen met vette synths en bassen, dan heb je er nog wat aan, maar helaas. Een matig keyboard in een vreemde vorm klinkt wel als een mooie omschrijving.
    Mijn mond loopt over van mooie omschrijvingen.

Eigenlijk moeten ze een 'echte' synth maken, in plaats van een keyboard.
    pi_70175387
    Ik heb sinds december hier een Bentley in huis staan, en hij moet nodig gestemd worden. Ik ken alleen geen pianostemmers hier in de omgeving . Weet iemand een goeie pianostemmer in de omgeving van Den Haag en hoeveel hij ongeveer kost?
    pi_70186808
    Een bentley piano, hmm....
    nog nooit van gehoord.

Ik laat de Yamaha Psr-8000 maken trouwens, ik zal wel moeten, het is in een zekere zin toch mijn*Poor mans tyros*.
      zaterdag 20 juni 2009 @ 08:26:45 #60
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_70188134
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 01:31 schreef Braddie het volgende:
    nog nooit van gehoord.

Ik laat de Yamaha Psr-8000 maken trouwens, ik zal wel moeten, het is in een zekere zin toch mijn*Poor mans tyros*.
    Je kan ook je PSR-8000, valse piano, Xbox 360 en je Casio keyboards en platencollectie verkopen, dan kom je nog best in de buurt van een tyros
    pi_70189597
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 01:31 schreef Braddie het volgende:
    nog nooit van gehoord.

Ik ook niet Maar de lerares dan weer wel, dus ik moet maar geloven dat ie echt is
      zaterdag 20 juni 2009 @ 11:16:10 #62
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_70190082
    Ach, een Tyros is overrated en veel te duur bovendien.
    pi_70190607
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 08:26 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Je kan ook je PSR-8000, valse piano, Xbox 360 en je Casio keyboards en platencollectie verkopen, dan kom je nog best in de buurt van een tyros
    Als ik gewoon goed had doorgespaart had ik de tyros al gehad....

De psr-8000 laat ik maken voor 300 zodat ik hem kan verkopen(Met winst)
    De piano verkoop ik ook(Speel er niet meer op).
    Xbox-360 niet, Die heb ik pas 1 week.
    Casio keyboard is een mogelijkheid(Maar brengt maar 10euro op).
    De psr-18 daar in tegen, Valt te verkopen voor 30euro aangezien ik de originele koffer erbij heb.
    pi_70230603
    Ha toetsenisten.
    als gitarist lijkt mij het wel leuk om een klein keyboard (wel 49 toetsen) te kopen om kleine begeleidingen te maken en gewoon wat te experimenteren. Iemand een goede optie van rond de 100 euro? Graag eentje met USB en midi. Met midi kan je hem als het goed is bij Guitar Pro aansluiten en je muziek meteen in bladmuziek/tabs krijgen. USB om via simulatie op de pc geluid te krijgen.

Had al wat opties gevonden bij feedback:

Behringer UMX 49
    ESI KeyControl 49
    M Audio Keystation 49 e
    pi_70231220
    De M-audio heb ik zelf ook en word geleverd met Albeton 6 Lite...
    Het is een zeer mooie en niet al te grote controller en heeft een super lekker toetsenbord(Voelt een beetje als de Yamaha dx lijn keyboards)...

89euro is deze dacht ik...
    pi_70231385
    Oke bedankt! Wacht nog even af, anders koop ik deze

75 euro nu bij feedback trouwens!

http://www.feedback.nl/?b=99005082700&a=186
    pi_70232564
    Ik zou het doen, Je mist controllers, Maar goed, Hij is fantastisch te programmeren en als dat eenmaal goed werkt kan je alles(vst/soundfonts/Cubase/Reason etc etc) er goed mee bedienen..
    pi_71537795
    *Blaast nieuw leven in.

Ik speel alweer een paar weken op dit speeltje:

Ik ben verliefd.
    Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
    [..]
    pi_71540288
    Zo Zo, Looking good...
    Wat voor merk??
    pi_71545575
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 16:08 schreef Braddie het volgende:
    Zo Zo, Looking good...
    Wat voor merk??
    Yamaha. Een CLP 370.
    [..]
    pi_71546610
    Nice... ik dacht even dat je een echte had staan een u-1 of u-3...
    pi_71546782
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 20:06 schreef Braddie het volgende:
    Nice... ik dacht even dat je een echte had staan een u-1 of u-3...
    Nee, dat doe ik m'n buren maar even niet aan. Daarnaast is het erg leuk om te spelen met de mogelijkheden die programma's als mainstage bieden.
    [..]
    pi_71547430
    Ik ben onder de indruk van het 4 layer sampling systeem wat ze gebruiken...
    pi_71548488
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 20:38 schreef Braddie het volgende:
    Ik ben onder de indruk van het 4 layer sampling systeem wat ze gebruiken...
    Het klinkt echt geweldig.
    [..]
    pi_71550274
    Kan ik me goed voorstellen, al denk ik dat mijn P Emke wandvleugel(Grand Upright) net iets beter klinkt(Als hij gestemd is )
    pi_71551328
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 22:21 schreef Braddie het volgende:
    Kan ik me goed voorstellen, al denk ik dat mijn P Emke wandvleugel(Grand Upright) net iets beter klinkt(Als hij gestemd is )
    Linkje/foto?
    [..]
    pi_71551746
    Ik heb 4 filmpjes in totaal....

alvast nr 1:
    pi_71551838
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 23:09 schreef Braddie het volgende:
    Ik heb 4 filmpjes in totaal....

alvast nr 1:
    O, die heb ik al gezien.
    Ja gaaf, maar als ik dat hier neerzet vermoorden m'n huisgenoten mij.
    [..]
    pi_71552051
    Jammer is dat....
    Het is natuurlijk wel een van de beste instrumenten op aarde zo`n piano...
    Ik ga over 2 weekjes naar de MuziekMetropool in Culemborg, en ga mezelf eens verwennen op een Steinway model D en een Tyros III..
    pi_71553190
    Ik speel te weinig p mijn keyboard

Maar ik ben van plan om wat meer tijd eraan te besteden
    Dit ook ivm aankomende composities.

* Ik ben een film aan het schrijven dus script muziek en eh alles eigenlijk
    pi_71553386
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 23:19 schreef Braddie het volgende:
    Jammer is dat....
    Het is natuurlijk wel een van de beste instrumenten op aarde zo`n piano...
    Ik ga over 2 weekjes naar de MuziekMetropool in Culemborg, en ga mezelf eens verwennen op een Steinway model D en een Tyros III..
    Mijn piano komt daar ook vandaan. Ik dacht even met het ov daarheen te gaan, heb ik een half uur over gedaan om vanaf het station naar MM te lopen.
    Wel netjes geholpen.
    [..]
    pi_71554214
    whaha toetsenisten topic, ik voelde me aangesproken toen ik het las maar voel me nou eerder een beetje dom met al die midi-keyboards en controllers die om mijn oren vliegen... speel al sinds mensheugenis op wat ik alleen ken als een zwarte yamaha piano
    maar wel een handig topic! want ben toch wel van plan de komende tijd wat van dit gedoe aan te schaffen om in een klein studentenkamertje te proppen. dus ik gluur even mee
    pi_71554318
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 00:02 schreef Zotheid het volgende:

[..]

Mijn piano komt daar ook vandaan. Ik dacht even met het ov daarheen te gaan, heb ik een half uur over gedaan om vanaf het station naar MM te lopen.
    Wel netjes geholpen.
    een half uur lopen??...

Hoe kom je het snelst bij MM dan??, Ik zat er zelf aan te denken om met de trein te gaan en vanaf dat station met de bus...
    pi_71554354
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 00:45 schreef LaGoudvis het volgende:
    whaha toetsenisten topic, ik voelde me aangesproken toen ik het las maar voel me nou eerder een beetje dom met al die midi-keyboards en controllers die om mijn oren vliegen... speel al sinds mensheugenis op wat ik alleen ken als een zwarte yamaha piano
    maar wel een handig topic! want ben toch wel van plan de komende tijd wat van dit gedoe aan te schaffen om in een klein studentenkamertje te proppen. dus ik gluur even mee
    Mijn piano staat dus ook in een studentenkamer. Zoveel ruimte neemt hij niet in beslag. Vanwege de prijs en de mogelijkheid om het volume te regelen/koptelefoon heb ik gekozen voor die digitale Yamaha.
    [..]
    pi_71554385
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 00:52 schreef Braddie het volgende:

[..]

een half uur lopen??...

Hoe kom je het snelst bij MM dan??, Ik zat er zelf aan te denken om met de trein te gaan en vanaf dat station met de bus...
    Ik heb geen bus kunnen vinden. Ik weet ook eerlijk gezegd niet meer of ik daar uberhaubt naar heb gekeken... Maar ik heb met m'n iPhone in de hand gelopen. Allemaal industrie, erg saai ook nog om te lopen.
    [..]
    pi_71554566
    Ik heb het opgezocht via google maps, Het is intotaal 2,4 km dus is in 20-25 minuten wel te lopen...
    Ik ga sowieso kijken voor een bus, En anders red ik het wel, Zit met de gegevens in mijn mobiel(Samsung d-900 met brakke batterij dus ik hoop dat ie het volhoud van 11 uur sochtends tot 10savonds, want dan ben ik pas terug..)
    pi_71554605
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 01:11 schreef Braddie het volgende:
    Ik heb het opgezocht via google maps, Het is intotaal 2,4 km dus is in 20-25 minuten wel te lopen...
    Ik ga sowieso kijken voor een bus, En anders red ik het wel, Zit met de gegevens in mijn mobiel(Samsung d-900 met brakke batterij dus ik hoop dat ie het volhoud van 11 uur sochtends tot 10savonds, want dan ben ik pas terug..)
    Ja, 20-25 minuten kan wel kloppen. Het is in elk geval een saai stuk. Maar goed, het was het meer dan waard.
    [..]
    pi_71554638
    Ik ga met een vriend van me, Dus nevertheless gaat het een gezellige trip worden, en inderdaad, meer dan waard(Al heb ik helaas nog geen geld om iets te kopen ala tyros III)
      maandag 3 augustus 2009 @ 11:22:52 #89
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_71559297
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 01:17 schreef Braddie het volgende:
    Ik ga met een vriend van me, Dus nevertheless gaat het een gezellige trip worden, en inderdaad, meer dan waard(Al heb ik helaas nog geen geld om iets te kopen ala tyros III)
    Waar blijft je Tyros 1/2 nou? Verkoop die brakke piano van je nou eens een keer!
    pi_71566583
    ik laat de Psr-8000 fixen, Die brengt nog sowieso na reparatie 700 op met de extra`s....

dan verkoop ik die piano(Na dat ie gestemd is) voor 150 en, dan heb ik infeite al de tyros I
    pi_71733820
    Piano + Keyboards staan hier te koop
    pi_71738833
    het zit zo ik wil eigenlijk een digitale piano / piano spelen. maar aangezien ik dat nog nooit echt gedaan heb.
    buiten een beetje vader jacob spelen.
    wil ik graag met iets goedkopers beginnen dus ik dacht dat een keyboard wel geschikt is daarvoor.
    ik kan niet echt noten lezen. Kan ik makkelijk aan bladmuziek komen voor de beginnende keyboard speler?
    En welke raad je me aan?
    Was ik bijna vergeten ik moet wel rekening houden met hoe groot het is. Want ik woon niet super groot ofzo.

[ Bericht 12% gewijzigd door Gaddle op 09-08-2009 19:00:39 ]
    pi_71749212
    Ik ben geen toetsenist, maar kwil ff zeggen dat die van textures altijd zo lekker uit zn dak gaat =D

Nja, dat dus.
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:35:30 #94
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_71781346
    quote:
    Op zondag 9 augustus 2009 18:50 schreef Gaddle het volgende:
    het zit zo ik wil eigenlijk een digitale piano / piano spelen. maar aangezien ik dat nog nooit echt gedaan heb.
    buiten een beetje vader jacob spelen.
    wil ik graag met iets goedkopers beginnen dus ik dacht dat een keyboard wel geschikt is daarvoor.
    ik kan niet echt noten lezen. Kan ik makkelijk aan bladmuziek komen voor de beginnende keyboard speler?
    En welke raad je me aan?
    Was ik bijna vergeten ik moet wel rekening houden met hoe groot het is. Want ik woon niet super groot ofzo.
    Als je niet precies weet of je wel piano wil spelen, moet je denk ik eerst maar eens proberen eentje te lenen. Ik denk dat het verschil tussen keyboard en (digitale) piano wel erg groot is. Piano spelen is gewoon totaal iets anders. En ik denk dat de sound van keyboards in het lage segment (<¤400) de moeite dan niet waard zou zijn.
    pi_71782117
    Ik heb

Korg Triton Extreme 76 Keys
    Yamaha s90 Es
    M-audio Axiom

=]

Hallo mensjes
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:43:30 #96
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_71783528
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 09:34 schreef Flammie het volgende:
    Ik heb

Korg Triton Extreme 76 Keys
    Yamaha s90 Es
    M-audio Axiom

=]

Hallo mensjes
    Niet slecht, niet slecht
    Welke M-audio Axiom heb je? De 25 of de 49? En gebruik je je toetsenborden ook live?
    pi_71788511
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 08:35 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Als je niet precies weet of je wel piano wil spelen, moet je denk ik eerst maar eens proberen eentje te lenen. Ik denk dat het verschil tussen keyboard en (digitale) piano wel erg groot is. Piano spelen is gewoon totaal iets anders. En ik denk dat de sound van keyboards in het lage segment (<¤400) de moeite dan niet waard zou zijn.
    Weet je toevallig ook of het mogelijk is om er eentje te huren?
    Ik ken namelijk niemand die er eentje heeft.

Wie heeft er van medeli gehoord? En wat zijn de ervaringen ermee
    ik ben heel benieuwd

[ Bericht 6% gewijzigd door Gaddle op 11-08-2009 13:58:18 ]
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:10:46 #98
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_71790878
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 13:48 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Weet je toevallig ook of het mogelijk is om er eentje te huren?
    Ik ken namelijk niemand die er eentje heeft.

Wie heeft er van medeli gehoord? En wat zijn de ervaringen ermee
    ik ben heel benieuwd
    Medeli is naar mijn mening te vergelijken met een fiets van de V&D/Halfords. Je kan beter een tweedehands Gazelle/Batavus hebben.
    pi_71793248
    Volgens de winkelier wordt er in de Medeli fabriek ook de digitale pianos van een ander bekend merk gemaakt.
    ik ben even vergeten wel merk. dat is wel jammer. En word dus dezelfde materialen gebruikt.
    pi_71864628
    Over medeli kan ik heel kort zijn: Niet doen

Ontopic: Ik ga zaterdagmiddag een gaaf keyboard ophalen van een merk wat gestopt is met het produceren van keyboards..

550euro is geen geld als je ziet wat ze er nu nog voor vragen
      vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:08:22 #101
    51233 Punnik
    www.punnik.nl
    pi_71865540
    * Punnik meldt zich....
    ook al is toetsenist een groot woord, pingel wel graag een stukje
    -=&gt; de MilieuVriendelijkeGroeten &lt;=-
    www.punnik.nl
    pi_71931593
    Yamaha tyros I in aantocht, ben een midi controller kwijt voor 50euro...
    Moet nog 475euro betalen en dan staat hij hier op de standard te glunderen(S`avonds met een doek er over)...
      maandag 17 augustus 2009 @ 14:36:16 #103
    51233 Punnik
    www.punnik.nl
    pi_71950248
    hoelang ben je nou al aan het sparen voor dat ding ? lees er bijna niks anders over
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 21:03 schreef Braddie het volgende:
    Yamaha tyros I in aantocht, ben een midi controller kwijt voor 50euro...
    Moet nog 475euro betalen en dan staat hij hier op de standard te glunderen(S`avonds met een doek er over)...
    www.punnik.nl
    pi_71950299
    Ik heb een tijd gehad rond april dat ik hem kon kopen, Maar toen was de kermis in aantocht en ging mijn geld daar aan op...

Deze keer gaat het niet mis want elk beetje geld wat ik verdien/krijg gaat naar de muziekzaak(Kick Music) en hun houden het bij, En zorgen dat ik niet aan dat geld kan komen
      maandag 17 augustus 2009 @ 14:51:47 #105
    51233 Punnik
    www.punnik.nl
    pi_71950661
    * Punnik speelt stukje op z'n synths
    www.punnik.nl
      maandag 17 augustus 2009 @ 15:10:39 #106
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_71951106
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 14:38 schreef Braddie het volgende:
    Ik heb een tijd gehad rond april dat ik hem kon kopen, Maar toen was de kermis in aantocht en ging mijn geld daar aan op...

Deze keer gaat het niet mis want elk beetje geld wat ik verdien/krijg gaat naar de muziekzaak(Kick Music) en hun houden het bij, En zorgen dat ik niet aan dat geld kan komen
    Oftewel... Deze keer ga je het geld NIET aan onzinnige dingen uitgeven? Hoe staat het met je studio'tje trouwens?
    pi_71951649
    ik ga het geld NIET aan onzinnige dingen uitgeven, Als ik de tyros heb koop ik een leuke pc...

Enne, De studio komt niet meer denk ik...
    en anders op z`n vroegst volgend jaar.
    pi_72149498
    Zo hier is mijn aanwinst
      donderdag 27 augustus 2009 @ 13:01:36 #109
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_72197637
    Had je toch beter mijn RD-300sx kunnen kopen

Anyways, mijn nieuwe aankoop, vanaf volgende week heb ik hem in bezit:

pi_72199330
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 13:01 schreef Yozzz het volgende:
    Had je toch beter mijn RD-300sx kunnen kopen

Anyways, mijn nieuwe aankoop, vanaf volgende week heb ik hem in bezit:

[ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    Want?
    pi_72204999
    Nog 2 weken en dan heb ik eindelijk de Tyros in huis...
    Misschien zelfs wel wat eerder, hangt er vanaf hoe snel ik 1100euro heb.
      donderdag 27 augustus 2009 @ 18:01:21 #112
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_72207128
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 13:53 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Want?
    Goedkoper en veelzijdiger
    pi_72209638
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 18:01 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Goedkoper en veelzijdiger
    Maar geen garantie.
    En ik hoef niet te prutten met externe speakers
    pi_72220698
    Uiteindelijk speel je het liefst digitale piano met een goede headset overigens.. Dat is echt genieten rond de avonduren...

Verder denk ik dat wanneer iemand een digitale piano koopt veelzijdigheid niet belangrijk is. Je wil je techniek oefenen ipv zoveel mogelijk herrie en geile leads te produceren toch?
    Overigens is een digitale piano, alhoewel het een leuke uitkomst is, ook niet helemaal vergelijkbaar met een echte piano. Heb wat jaartjes pianoervaring achter de rug (klassiek en jazz) en vooral qua pedalling is het een wereld van verschil

antwoord op eerdere vraag: Ik heb de axiom 49 keys Plaatjes van mijn stuff vind je terug in mijn FOBO
    pi_74907758
    *kick*
    Zo, Even een topic omhoog schoppen!
    Ik heb de Tyros al zo`n 2 maanden in huis en ik ben er nog blij mee maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...
    Morgen issie weg en dan heb ik er een Korg Triton Pro 76 bij

Dit is trouwens mijn Youtube Kanaaltje..

http://www.youtube.com/user/bradleyexperience

Ik heb sinds 2 weekjes ook een echte analoge Roland Juno-60 synth,Hij staat nog in de muziekzaak waar ik werk, maar ach... hij word zo spoedig mogelijk gefixt en dan staat hij naast de Triton!
      maandag 23 november 2009 @ 20:37:27 #116
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_74948398
    Wat heb je voor de Tyros gekregen, en wat kostte de Triton? Even voor mijn eigen beeldvorming qua prijzen
    pi_74949669
    Heb de Triton nog niet(Kerel had 2 lekke banden)!

Triton pro is waard 700-800(76 toetsen variant)
    Tyros 1 xl is waard(Rond de 1500 met mijn extra`s)
    Kerel betaald iets van 100bij!
      maandag 23 november 2009 @ 21:59:18 #118
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_74950757
    Wacht... ¤800 + ¤100 = ¤900, en geen ¤1500?
      dinsdag 24 november 2009 @ 21:18:44 #119
    108725 e-wok
    pi_74972051
    De triton kost zo'n 700 a 800. De aanschafprijs voor Braddie staat niet vermeld.
    De tyros kost (met zijn extra's) zo'n 1500. Braddie krijgt er 1600 voor.

Zo duidelijk?
    pi_74977415
    De Triton ruil gaat niet door...

Er komt donderdag iemand met een nieuwe Roland GW-8 die geintreseerd is in de Tyros!
      donderdag 26 november 2009 @ 19:34:49 #121
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_75030251
    Nee, nog steeds niet duidelijk, want waar zie jij dat Bradley ¤1600 ervoor krijgt?
    pi_75030389
    De GW-8 is binnen, En het is een leuk ding!
    pi_77371932
    Ik geef je wel een tip als je moet gaan kijken naar de buren, een akoestische piano op demp-stand klinkt echt heel bagger. Ik heb zelf een Schimmel piano, en een Juno-G synthesizer, en met die combinatie kun je echt alles doen.
    Juno-G aansluiten op PC met Fruity Loops en dan gewoon de hele dag beats maken en improviseren, als je bijvoorbeeld weekendje niks te doen hebt ideaal. En als je echt diepe geluiden wilt halen met liedjes als bijvoorbeeld Halo theme, met veel galm is de Schimmel echt een hemels ding.
    Voor mensen die een keyboard ofzo zoeken, haal echt een Juno-G, hemels ding, alleen zonde dat er wel veel foute LCD-schermen tussen zitten, mijne is weg voor reparatie -.-
    pi_77372684
    Ik heb de Juno-60 weggebracht!
      donderdag 28 januari 2010 @ 14:48:12 #125
    108725 e-wok
    pi_77377183
    Mijn casio stond alleen maar te verstoffen, staat weer op zolder
    pi_77377390
    Welke Casio heb je?
      donderdag 28 januari 2010 @ 17:51:48 #127
    108725 e-wok
    pi_77384494
    eentje van een jaar of 15 oud, ctk nogwat...
    pi_77386311
    Mocht je hem weg willen doen, Ik kan er wel wat leuks mee...
      donderdag 28 januari 2010 @ 21:00:17 #129
    108725 e-wok
    pi_77392469
    draadjes knutselen zeker (circuit bending)
    pi_77395214
    Nee, Ik gebruik al mijn spul voor Multitracking, Zelfs oude Casio keyboardjes...

Heb zelf een Casio Ctk-100, 49 toetsen 8 stemmige polyfonie zo brak als de pest, Maar met wat multitracking en leuke effectjes kunnen er geinige dingen mee gedaan worden!
    pi_77769753
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 12:29 schreef Alestorm het volgende:
    Ik geef je wel een tip als je moet gaan kijken naar de buren, een akoestische piano op demp-stand klinkt echt heel bagger. Ik heb zelf een Schimmel piano, en een Juno-G synthesizer, en met die combinatie kun je echt alles doen.
    Juno-G aansluiten op PC met Fruity Loops en dan gewoon de hele dag beats maken en improviseren, als je bijvoorbeeld weekendje niks te doen hebt ideaal. En als je echt diepe geluiden wilt halen met liedjes als bijvoorbeeld Halo theme, met veel galm is de Schimmel echt een hemels ding.
    Voor mensen die een keyboard ofzo zoeken, haal echt een Juno-G, hemels ding, alleen zonde dat er wel veel foute LCD-schermen tussen zitten, mijne is weg voor reparatie -.-

Na het terugkrijgen van mijn Juno-G een week geleden, is het LCD-schermpje ALWEER kapot, mensen, haal toch maar geen Juno-G, Roland heeft echt een bagger customer service!
    pi_77771816
    De enige goede Juno`s zijn de:
    6
    60
    106

DIe van mij staat nog bij de reparatie waar hij niet gefixt zal worden.

Heb nu ook een DX7 en DX27s geniale bakken
    pi_77781275
    Begrijp me niet verkeerd, fantastisch ding hoor.
    Maar ik heb mijn LCD-schermpje zelf kunnen fixen, dat scheelt al iets.
    pi_77784913
    Dat is waar, maar toch is de marketing van Roland gewoon bagger....
    Ze herbruiken de Juno naam voor een stel veredelde keyboards feitelijk....

Heb laatst even wat opgenomen met de DX7:
    pi_78186497
    oef gevonden.

piano is
    Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
      dinsdag 23 februari 2010 @ 18:03:33 #136
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_78352516
    Ik heb tegenwoordig een Nord Electro 2 73
    pi_78352540
    Nord
      donderdag 25 februari 2010 @ 14:16:09 #138
    108725 e-wok
    pi_78435672
    Dit lijkt me nou eens leuk om te proberen

donderdag 25 februari 2010 @ 14:18:08 #139
    108725 e-wok
    pi_78547047
    Hoi mede-pingelaars,

zijn er mensen die ervaring hebben met de digitale piano's van Roland HP200 of 300 serie?
    Gaap Goals rulezzz!
    pi_85353146
    Ik zoek een midi keyboard wie weet een leuke nl winkel webshop mag ook
      zondag 5 september 2010 @ 15:08:45 #142
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_86089982
    Braddie.nl
    pi_86094285
    quote:
    Op maandag 16 augustus 2010 16:15 schreef Athlon64x het volgende:
    Ik zoek een midi keyboard wie weet een leuke nl winkel webshop mag ook
    Hoeveel wil je uitgeven?
      dinsdag 7 september 2010 @ 20:31:30 #144
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_86178319
    Ik roep, Braddie draait.
    Jammer dat Braddie tegenwoordig gitarist is :( Overlopert!
    pi_86179430
    quote:
    Op zondag 5 september 2010 17:40 schreef Braddie het volgende:

[..]

Hoeveel wil je uitgeven?
    heb al eentje Korg nanokey c_/
    pi_86181476
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 20:31 schreef Yozzz het volgende:
    Ik roep, Braddie draait.
    Jammer dat Braddie tegenwoordig gitarist is :( Overlopert!
    hehehehe :')
    pi_86338432
    Moest even hard zoeken naar het toetsenistentopic, die was inmiddels alweer hard naar beneden gezakt.

Heb gisteren voor mijn verjaardag een hoop nieuwe bladmuziek gehad van mijn huisgenoten, een boek met allemaal bekende pop-rocknummers. Leuk! Ben dus nu weer heel fanatiek begonnen met spelen :) had ik alweer een tijdje niet gedaan. Is wel een beetje moeilijk af en toe...

Ja, en die huisgenoten weten wat ze zichzelf aandoen hè :P
    pi_86339893
    Wat is een beetje goede koptelefoon om met een digitale piano te gebruiken? Max 100euro
    pi_86340688
    quote:
    Op zondag 12 september 2010 13:04 schreef Jahr00n het volgende:
    Wat is een beetje goede koptelefoon om met een digitale piano te gebruiken? Max 100euro
    Senheiser HD201 kost bij Kick Music 28 euro... Prima geluid!
    pi_86360468
    JAAAHAAAA!!!.
    IK KAN DE SOLO VAN IN THE CAGE(HET SNELE DEEL).
    *O*
      maandag 13 september 2010 @ 17:16:42 #151
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_86387854
    quote:
    Op zondag 12 september 2010 21:51 schreef Braddie het volgende:
    JAAAHAAAA!!!.
    IK KAN DE SOLO VAN IN THE CAGE(HET SNELE DEEL).
    *O*
    Was jij niet gestopt met Fokken? :-P
    pi_86468853
    :P hoi :P Wie weet wat leuke gratis vst voor cubase :P
    pi_87134727
    Ik heb gister de Roland Pro A800 aangeschaft. Leuk ding en er zat Sonar/Cakewalk 9 bij.

Er is alleen 1 probleempje; er is ongeveer een halve seconde lag(vertraging). Irritant dus, dat als je een toets indrukt je nog even moet wachten voordat je het pas hoort. Iemand een idee? Ik heb in Cakewalk de buffer van de geluidskaart aangepast, maar dat lijkt niet echt te helpen.
    pi_87154594
    Moet je effe de ASIO4ALL drivers downloaden
    pi_87154874
    quote:
    Op zondag 3 oktober 2010 23:47 schreef kree het volgende:
    Moet je effe de ASIO4ALL drivers downloaden
    Oke, thanks! :) Morgen even proberen!
    pi_87302272
    Even een vraagje :P mijn neefje gaat beginnen met pianoles en heeft dus ook een piano nodig. Wat is een goede beginnerspiano? Ze hebben het niet heel breed ofzo dus 1000en euros uitgeven zit er niet in. :)
    pi_87304608
    quote:
    Op donderdag 7 oktober 2010 21:31 schreef Ayca het volgende:
    Even een vraagje :P mijn neefje gaat beginnen met pianoles en heeft dus ook een piano nodig. Wat is een goede beginnerspiano? Ze hebben het niet heel breed ofzo dus 1000en euros uitgeven zit er niet in. :)
    2e hands zijn er goede dingen te krijgen!.
    Kijk anders ook eens naar een M-Audio 88 midi keyboard, of een Yamaha KX88. Zitten geen sounds in, maar is wel zeer bruikbaar voor muziek leer via de computer, het is de goedkoopste oplossing, anders kom je bij de Yamaha YPG/DGX uit. En dat neigt al meer naar Arranger met gewogen toetsen.

Als je een echte piano bedoelt, dan zal ik als ik jou was kijken naar de onbekende duitse merken, maar... stemblok mag niet gescheurd zijn, klankkast moet nog intakt wezen... Ivoor(mits aanwezig) moet er nog goed opzitten.. anders koop je echt een kat in de zak.
    pi_87492676
    En nu maar hopen dat het mag, ik heb me er notabene speciaal voor aangemeld op fok! :P

Welke toetsenist in de regio RIjnmond zoekt nog aansluiting bij een lopende tribute act?
    De act loopt al enige tijd, maar het is tijd voor een vast begeleidingsband, de pianist hierin ontbreekt nog.
    Stijl: Jazz / Jazzstandards.
    pi_87647609
    Heb nu al een tijdje een midi-keyboard, ben nu vooral met Garageband aan de slag.
    Vind het zelf veel leuker om te improviseren/schrijven als ik achter een piano zit dan om bekendere stukken te leren.
    Speel al een paar jaar op een akoestische piano, dus zo'n midi keyboard was erg wennen, maar om er wat dingetjes mee op te nemen is het goed te doen!

Heb nu bijvoorbeeld dit gemaakt:
    en:
    Ik kon alleen hier niet echt een topic vinden voor zelf gemaakte muziek o.i.d.?
    Daarom maar hier een reactie :P
      woensdag 20 oktober 2010 @ 19:24:23 #160
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_87764526
    Wat betekent meledy?
    pi_88406094
    Niks, vond het leuk klinken :+
    pi_88406711
    quote:
    1s.gif Op zondag 17 oktober 2010 21:24 schreef J27H het volgende:
    Heb nu al een tijdje een midi-keyboard, ben nu vooral met Garageband aan de slag.
    Vind het zelf veel leuker om te improviseren/schrijven als ik achter een piano zit dan om bekendere stukken te leren.
    Speel al een paar jaar op een akoestische piano, dus zo'n midi keyboard was erg wennen, maar om er wat dingetjes mee op te nemen is het goed te doen!

en:

Klinkt goed, moet zelf ook maar eens kijken naar dat garageband :P
    "piano song" heeft mijn voorkeur, weet niet waarom maar ik hou wel van die mineur stemming.
    pi_88411439
    quote:
    Op zondag 17 oktober 2010 21:24 schreef J27H het volgende:

en:

Klinkt wel vet ;) 8-)
    pi_88485193
    Hah thanks :)
      maandag 8 november 2010 @ 19:53:22 #165
    137556 L.no
    Midlife crisis
    pi_88485685
    * nieuweling meldt

Ik zit een beetje te oefenen op mijn keyboard waar de liedjes in zitten. Nu ben ik bezig met de für Elise, alleen de rechterkant, ik moet nog even wennen om mijn linkerhand tegelijk te laten spelen.
    "Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
    pi_88497167
    Wie gebruikt hier wel eens 2 midi keyboarden in cubase tegelijk? Of is dat wat vergezocht?
      maandag 15 augustus 2011 @ 21:54:52 #167
    300556 Tom_Poes
    Marten bedankt!
    pi_100780147
    Kick :p

Sinds kort een grotere kamer, dus ruimte voor een permanente opstelling van mn (ik geloof) keyboard. Ik heb een Roland E-600 gekregen van iemand met ruimtegebrek, is dat wat? Vroeger 2 jaar lesgehad. Laatste docent was een kenau en toen ben ik gestopt.

Zoek wat leuke popachtige liedjes (herkenbaar iig) om weer wat te oefenen. Ben al wat sites uit de OP langsgegaan maar het topic is al wat ouder en de links doen het niet allemaal meer. Weet iemand nog een site waar voor graties wat leuke dingen opstaan?
    pi_126342615
    Kiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiccccccccccccck...

Repetitie filmpje van de band Love To Lounge waar ik in speel sinds November alweer :')
    Sinds donderdag begint het écht te lopen sinds we er een fluitiste bij hebben :)

Speel thuis op een Casio CTK-6000 keyboard, stelt dus helemaal niks voor. Maar bij de repetities zijn dit een Roland RD600 (Fijn klavier zit daar op) en een Roland GW7 :D

Heb een hele tijd terug een Yamaha Tyros 3 gehad en dat was toch wel het beste apparaat waar ik óóit op heb gespeeld, maar helaas, door allemaal mankementen en probleempjes heb ik hem uiteindelijk verkocht. Nu dus de Casio, en toegegeven, het is echt maar 1% van de Tyros 3, maar hij klinkt zéker niet slecht.. en hij speelt opzich best aardig.

Casio maakt een flinke inhaalslag.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2013 12:40:05 ]
    pi_126343553
    quote:
    0s.gif Op maandag 17 augustus 2009 15:29 schreef Braddie het volgende:
    ik ga het geld NIET aan onzinnige dingen uitgeven, Als ik de tyros heb koop ik een leuke pc...

Enne, De studio komt niet meer denk ik...
    en anders op z`n vroegst volgend jaar.
    Even mezelf quoten.

De studio staat hier nu al een jaar, het stelt dus alleen geen drol voor.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')