Wat voor piano hebben jullie thuis staan en hoe lang spelen jullie al?
Ik heb thuis een Kawai staande bruine piano staan van ongeveer een jaar of 15 oud.
Tweedehands gekocht in 1997. De klank beviel me meteen in de winkel, een beetje een scherpe heldere toon en hij kwam het meeste in de buurt van m'n droompiano, een Yamaha vleugel waar ik een hele tijd les op heb gehad. Ooit hoop ik er zelf nog een te kunnen kopen.
De eerste piano was een ruim honderd jaar oud stuk schroot van het merk Adam.
De toetsen waren nog van ivoor, de meesten bijna doorgesleten of met scheurtjes erin, voor een prikkie kunnen overkopen van kennissen. Het klonk voor geen meter, maar het was m'n eerste echte instrument. Het geluid was blikkerig, luid, en hij was met geen mogelijkheid meer gestemd te krijgen.
Ben begonnen op een keyboard op m'n 14de ofzo en daarna pas overgegaan op piano.
quote:Tuurlijk.
Op vrijdag 27 december 2002 17:27 schreef Kemania het volgende:
mogen wannabe pianisten zich ook melden??
quote:De wat?
Op vrijdag 27 december 2002 17:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
Telt de FM7 ook mee?
En Jane, het kan altijd nog.
quote:Mooooooi
Op vrijdag 27 december 2002 17:27 schreef Seborik het volgende:[..]
Tuurlijk.
Ben net zelf begonnen met keyboard spelen. Ik zit een beetje uit te vogelen hoe dat notenschrift werkt enzo en ik hoop ooit echt te kunnen spelen!
Ik kan wel al Für Elise van Beethoven spelen, wel flink uit de maat maar goed...
quote:Tja, da's waar.
Op vrijdag 27 december 2002 17:30 schreef Seborik het volgende:
En Jane, het kan altijd nog.
En je krijgt er vast ook minder snel bloedende vingers van als van gitaarspelen.
Wie weet, misschien... Maar ik weet hoe ik ben. Dan word ik gelijk ontzettend fanatiek. Het is eigenlijk gek dat ik geen instrument bespeel, want vroeger als kind heb ik wel eens wat dingetjes uitgeprobeerd en toen pikte ik het vrij snel op. Maar ik wist nooit wat ik nu echt wilde.
Ding is vooral geschikt voor honky-tonk gepingel, vanwege de klank (net 'n barpiano). Wat wil je ook; ding is voor 100 EURO gekocht op een of andere meubeldumpplaats...
Maar ik kan d'r ook beethoven op spelen
Verder een Roland XP-60. Is wat veelzijdiger, maar een echte piano speelt toch stukken fijner.. Nu nog geld hebben voor een dergelijk iets.. (want die barpiano is voor verbetering vatbaar)
quote:Ik heb ooit een poging gedaan om naast piano ook serieus te beginnen met een gitaar, maar het is altijd bij piano gebleven als serieus instrument. Toch is een beetje kennis van andere instrumenten nooit weg.
Op vrijdag 27 december 2002 17:35 schreef Jane het volgende:[..]
Tja, da's waar.
En je krijgt er vast ook minder snel bloedende vingers van als van gitaarspelen.
Wie weet, misschien... Maar ik weet hoe ik ben. Dan word ik gelijk ontzettend fanatiek.
Het is eigenlijk gek dat ik geen instrument bespeel, want vroeger als kind heb ik wel eens wat dingetjes uitgeprobeerd en toen pikte ik het vrij snel op. Maar ik wist nooit wat ik nu echt wilde.
We hebben ook nog een tijdje een orgeltje gehad waar je leuke dingetjes mee kon doen, erg grappig allemaal, komt misschien in de nabije toekomst nog weleens, van kennisen enzo.
Laatste tijd heel weinig gespeeld, polsen zijn sinds een paar jaar een beetje aan het aftakelen, erg jammer... misschien dat ik ooit weer op m'n oude niveau kan komen.
Zander hoeveel jaar speel je?
quote:Begonnen op mijn 9e ongeveer, dus da's nu zo'n 16 jaar. Maar lang niet altijd even fanatiek, ik heb nu ook al een paar jaar geen les meer. Ik speel nog steeds wel elke dag een paar uur en ik probeer regelmatig nieuwe dingen in te studeren, ik heb nu een boek met piano-transcripties van Bill Evans gekocht waar ik driftig uit aan het oefenen ben (wel moeilijk..
Op vrijdag 27 december 2002 17:58 schreef Seborik het volgende:
Zander hoeveel jaar speel je?
Ik heb vroeger wel veel klassiek pianoles gehad, maar dat heb ik eigenlijk de afgelopen jaren stevig verwaarloosd.
Voor m'n eigen muziek ook met veel andere stijlen proberen te werken, maar niet altijd met succes.
*naar beneden loopt om te kijken*
een gebr. Zimmerman.
ik heb hem overgekocht van mijn zanglerares, die heeft nu een andere (logisch)
ik zit sinds anderhalf jaar geleden op pianoles, en speel er met veel plezier op!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |